Gefeliciteerd!!quote:
Ach...het is net zoals een auto. Bij de dealer kan ook kut zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
wat raden jullie trouwens aan, motor via een particulier kopen (met eventuele problemen), of bij een dealer, tegen vaak een hogere prijs?
Ja dat is ook zo, hier in t dorp staat een honda cbr 600f, uit '97 te koop, met 48xxx op de teller, voor 2100, dat is vrij redelijk toch?quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:39 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ach...het is net zoals een auto. Bij de dealer kan ook kut zijn.
Ik heb ook als motor n00b een nieuwe motor gekocht. Rij er nu een maandje op, had alleen niet goed gekeken naar de voorband (zaten haarscheurtjes in). Laten vervangen voor 130 euro, viel me reuze mee.quote:Op vrijdag 13 november 2009 22:43 schreef Robin__ het volgende:
Mja dat is wel vrij normaal volgens mij, ze zijn waarschijnlijk wel met minder km's te vinden.. maar hoe redelijk die vraagprijs is hangt ook gewoon af van de staat van de ketting en de banden.. zijn die net nieuw, of moet je die direct vervagen (scheelt even 300 euro omhoog of omlaag) maar het klinkt opzich als een redelijke prijs hoor
Als je de kans krijgt, proefritje maken, vergelijkingsmateriaal is áltijd handig
Bij een wat duurdere motor liever bij de dealer maar bij een wat lager prijs is het verschil met particulier procentueel vaak wel erg groot. Zou gewoon een mooi particulier exemplaar uitzoeken en bij de proefrit iemand die er een beetje kijk op heeft meenemen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
wat raden jullie trouwens aan, motor via een particulier kopen (met eventuele problemen), of bij een dealer, tegen vaak een hogere prijs?
Zet 'm op, let op de dingen die verkeerd gingen, en doe de dingen die goed zijn gewoon zoals je altijd deed.quote:Op maandag 16 november 2009 13:39 schreef Gauner het volgende:
Komende zaterdag voor het eerst weer 2 uurtjes de weg op sinds mijn zakken voor avd.
Succes!quote:Op maandag 16 november 2009 12:03 schreef El_Thijs het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt voor AVB.
En dan mn nick verkeerd schrijvenquote:Op zondag 15 november 2009 21:47 schreef Robin__ het volgende:
*schop*
hoe gaat het met de avd-ers? ik moet toegeven dat het nu lastiger is op de weg als toen ik bezg was.
ik rij ook weer rond (met gratuz opgepompte banden overigens, thanks biguy)
Ai, zonder benzine en geen reservequote:Op maandag 16 november 2009 23:31 schreef Bigguy het volgende:
[..]
En dan mn nick verkeerd schrijven![]()
![]()
ik stond zaterdag zonder benzinebenzinekraantje niet in de goede positie dus mn reservetank was leeggeslurpt zonder dat ik er erg in had. Schaamtevol mn pa gebeld
Dat doen we dus nie meer
Tja ik héb wel een reserve, mits ik het kraantje in de goede stand laat staanquote:Op maandag 16 november 2009 23:57 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ai, zonder benzine en geen reserve.. Dan maar elke keer op de helft / driekwart van je tank tanken voor de zekerheid
Die motoren die je bij een dealer koopt komen ook van particulieren af met de mogelijkheid dat er iets mee aan de hand is, ik ken geen enkele dealer die iedere inruiler standaard een grote beurt geeft en alle slijtage onderdelen vervangt voordat hij weer de verkoop in gaat. Is wel over te spreken maar dat kost je gewoon geld.quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:01 schreef Panzerknacker666 het volgende:
wat raden jullie trouwens aan, motor via een particulier kopen (met eventuele problemen), of bij een dealer, tegen vaak een hogere prijs?
quote:Op maandag 16 november 2009 23:31 schreef Bigguy het volgende:
[..]
En dan mn nick verkeerd schrijven![]()
![]()
ik stond zaterdag zonder benzinebenzinekraantje niet in de goede positie dus mn reservetank was leeggeslurpt zonder dat ik er erg in had. Schaamtevol mn pa gebeld
Dat doen we dus nie meer
Ik heb een complete boordcomputer met een shitload aan opties waaronder:quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:12 schreef Robin__ het volgende:
Ik had de motor laten lopen tijdens het oppompen van de banden, werp een blik op de meter om te zien of ik ook gelijk even moet tanken, neuh, nog bijna vol.
Ik wil ook een klokje!quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:40 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb een complete boordcomputer met een shitload aan opties waaronder:
- weergave van hoogst gereden snelheid
- weergave van gemiddelde snelheid
- keuze tussen km- of mijlenteller
- klokje
- instelbare shiftlight (lichtje dat gaat knipperen wanneer je moet schakelen)
- laptimer (je kunt dus je rondetijden op het circuit zelf bijhouden en klokken)
- weergave van temperatuur instelbaar in graden of fahrenheit
Maar een afleesbare benzinemeter zijn ze gemakshalve vergeten, je moet het doen met een lichtje wat aangaat als je tank bijna leeg is...![]()
quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:40 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb een complete boordcomputer met een shitload aan opties waaronder:
- weergave van hoogst gereden snelheid
- weergave van gemiddelde snelheid
- keuze tussen km- of mijlenteller
- klokje
- instelbare shiftlight (lichtje dat gaat knipperen wanneer je moet schakelen)
- laptimer (je kunt dus je rondetijden op het circuit zelf bijhouden en klokken)
- weergave van temperatuur instelbaar in graden of fahrenheit
Maar een afleesbare benzinemeter zijn ze gemakshalve vergeten, je moet het doen met een lichtje wat aangaat als je tank bijna leeg is...![]()
Ik heb een dagteller, een kmteller die niet werkt, een toerenteller en een snelheidsmeter waarvan de verlichting momenteel kapot isquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:40 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik heb een complete boordcomputer met een shitload aan opties waaronder:
- weergave van hoogst gereden snelheid
- weergave van gemiddelde snelheid
- keuze tussen km- of mijlenteller
- klokje
- instelbare shiftlight (lichtje dat gaat knipperen wanneer je moet schakelen)
- laptimer (je kunt dus je rondetijden op het circuit zelf bijhouden en klokken)
- weergave van temperatuur instelbaar in graden of fahrenheit
Maar een afleesbare benzinemeter zijn ze gemakshalve vergeten, je moet het doen met een lichtje wat aangaat als je tank bijna leeg is...![]()
Een Goldwing met een laptimer? Dat zou de eerste dan zijn...quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Rij je een BMW RT / GS, of is het een Honda Goldwing?
En dan nog 40 euro's af mogen tikken ook nog.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:13 schreef crossover het volgende:
Die lamme ambtenaren mailen niet eens zoals afgesproken als mijn rijbewijs binnen is
Maar het goede nieuws is: Ik ging vanmiddag gewoon even kijken en ik kon 'm afhalenMorgen motor ophalen bij m'n ouders dus
Aah ik heb vandaag niet gereden! Mijn topsnelheid (25kw he) ligt namelijk beduidend hoger met wind mee dan met wind tegenquote:Op woensdag 18 november 2009 16:21 schreef Robin__ het volgende:
Lijkt wel zeilen vandaag ipv motorrijden
Geloof best dat dat een stuk scheelt ja.. Ik had vooral last van de zijwind, best kudt zo tussen de trambaan in. Ging bijna overstagquote:Op woensdag 18 november 2009 18:40 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Aah ik heb vandaag niet gereden! Mijn topsnelheid (25kw he) ligt namelijk beduidend hoger met wind mee dan met wind tegen
Zolang je geen klapgijp maakt is dr niks aan de hand toch?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Geloof best dat dat een stuk scheelt ja.. Ik had vooral last van de zijwind, best kudt zo tussen de trambaan in. Ging bijna overstag
Ik kan al uit ervaring zeggen, onderschat AVD niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:58 schreef NutKees het volgende:
Hoera, buiten de verwachtingen om gaan mijn AVD lessen volgende week zaterdag van start. Voor de kerst dus misschien mijn rijbewijs al (als alles net zo vlekkeloos verloopt als AVB).
Ik heb er al met al 2 maand over gedaan ongeveer, het kan ook wel sneller, maar dan moet je nu al gaan plannen met je rijschool, aangezien er hier toch wel een aardige wachttijd is. En natuurlijk hoeveel tijd je zelf hebt. Ik zou rekenen op ergens rond de 1500 inclusief een helm en dat soort dingen, het verschilt natuurlijk per persoon hoeveel lessen je nodig hebt.quote:Op zondag 22 november 2009 19:15 schreef Leintjeuh het volgende:
Hoe lang doet iemand gemiddeld over het halen van een motorrijbewijs? En aan wat voor budget moet ik denken? Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met rijscholen in omgeving Leiden?
Weekje nog..quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:36 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja jij ook succes! Is wel toevallig zelfde dag.
Ga nu weer beetje kijken wanneer ik nog 2 of misschien 3 lessen kan nemen.
Waar moest je vandaan komen dan? Ik reed maandag Leiden - Den Haag ook vol tegen de wind in met vlagen die me deden slingeren, maar Den Haag - Leiden ging een stuk snellerquote:Op maandag 23 november 2009 10:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Was ff goed vasthouden vanochtend op de a12 richting werk (denhaag).
Ik kom er bij nieuwebrug op (afslag voor woerden), vriendin woont daar. Vandaag weer was nog een tikkeltje erger dan maandag, hing op een gegeven moment flink schuin naar links om de klappen op te vangenquote:Op woensdag 25 november 2009 17:48 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Waar moest je vandaan komen dan? Ik reed maandag Leiden - Den Haag ook vol tegen de wind in met vlagen die me deden slingeren, maar Den Haag - Leiden ging een stuk sneller
Jaja, de weken zijn snel omgegaan. Hopelijk hebben we hem over een week op dit tijdstip binnen.quote:
Ik denk dat je zeker omdat bijna geen ervaring op de weg hebt zeker wel meer lessen nodig hebt. Of je bent natuurlijk een natuurtalentquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |