quote:-scorpione-
Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:ACT-F
...
quote:Burakius
...
quote:ClioSporT
Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:Da.Rock
...
quote:Devrim_
...
quote:dvdfreak
the strong silent type like Gary Cooper
quote:EMEL
Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:GoeRoe86
...
quote:IHVK
Schepper van het topic
quote:Jero
Snel, goed en gek
quote:Min-e
...
quote:msnk
...
quote:RoW-0
...
quote:saban
Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:Slayage
Buffy, Tori en Lynch
quote:stukovich
Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:TheMagnificent
...
quote:zarGon
Lief, guitig en een sarcast
quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Op die manier begrijp ik het wel, ik hoor het ook bijna dagelijks aan. Kan me er soms niet door concenteren. Ook in de NACHT! Slechte nachtrust, ik hoop dat het bij jou niet zo ver is gekomen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:31 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het is pas leuk als je het zelf doet, maar als ik het moet aanhoren irriteert het me vanaf seconde 1. Jeugdtrauma, elke dag dat gejengel aanhoren
Hij steunt Koerdische separatisten en moordenaars maar ergert zich tegelijk aan Turken die met Turkse vlaggen lopen tijdens het EK? En jij kan dat gewoon negeren.. Euwkey.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Pff, nee. Ik weet niet waarom en hoe, maar we hadden het er nooit echt over gehad. De koerd praatte wel vaak over "vrede" en dat haat onzin is. Toen Turkije speelde, merkte ik dat ze zich ergerde aan de Turken op school met een vlag. Zo begon het.. en ik heb het contact toen niet verbroken, dat vind ik gewoon onzin.
Ik heb bijna zijn saz door midden gebroken, maar toen ik zag hoe hij keek, realiseerde ik me dat ik ook door het midden gebroken zou wordenquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Op die manier begrijp ik het wel, ik hoor het ook bijna dagelijks aan. Kan me er soms niet door concenteren. Ook in de NACHT! Slechte nachtrust, ik hoop dat het bij jou niet zo ver is gekomen.
She can try to change his/her way of thoughts?quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hij steunt Koerdische separatisten en moordenaars maar ergert zich tegelijk aan Turken die met Turkse vlaggen lopen tijdens het EK? En jij kan dat gewoon negeren.. Euwkey.
Maar ik kan ook Robbie Williams luisteren ... om maar ff random te zijn.quote:
Ik heb nergens gezegd dat ik het kan negeren, als ik het wel heb gezegd, graag even laten zien, geen zin om het op te zoeken. Ik leg het wel nog een keer uit. Ik verbreek het contact niet met een koerd die de PKK aanmoedigt, want zo iemand moet je juist (proberen te) laten zien dat die niet juist bezig is.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hij steunt Koerdische separatisten en moordenaars maar ergert zich tegelijk aan Turken die met Turkse vlaggen lopen tijdens het EK? En jij kan dat gewoon negeren.. Euwkey.
neequote:Op zondag 25 oktober 2009 23:36 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat Burakius probeert te zeggen is dat muziek haram is.
Best wel hypocriet ja.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, ze zegt dat ze het negeert.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
She can try to change his/her way of thoughts?
Wat een liefde voor de saz, respect voor je vader.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik heb bijna zijn saz door midden gebroken, maar toen ik zag hoe hij keek, realiseerde ik me dat ik ook door het midden gebroken zou worden
Gaatie weer eens op de biologisch tour.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:35 schreef IHVK het volgende:
Jullie hebben allemaal school morgen toch? Gaan ze op ene forum zitten ipv slapen.
Volgens mij zei ze toch dat ze probeerde de gedachtengang te veranderen.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, ze zegt dat ze het negeert.
mij ook niet.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:38 schreef IHVK het volgende:
Ah muziek haram of niet.
Vraag het maar aan Trigger.
Lijkt me geen leuke discussie alleen.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:38 schreef Burakius het volgende:
[..]
Volgens mij zei ze toch dat ze probeerde de gedachtengang te veranderen.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Pff, nee. Ik weet niet waarom en hoe, maar we hadden het er nooit echt over gehad. De koerd praatte wel vaak over "vrede" en dat haat onzin is. Toen Turkije speelde, merkte ik dat ze zich ergerde aan de Turken op school met een vlag. Zo begon het.. en ik heb het contact toen niet verbroken, dat vind ik gewoon onzin.
Waar zeg ik dan dat ik het negeer? Ik zeg dat ik het contact niet heb verbroken.quote:
Bulent Abiquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:40 schreef IHVK het volgende:
Waarom zijn we überhaupt begonnen over politiek. Wie is de schuldige?
Politiek is net zo leuk als geschiedenis.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:40 schreef IHVK het volgende:
Waarom zijn we überhaupt begonnen over politiek. Wie is de schuldige?
quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Daarom maak ik ook die vergelijking. Als ik een koerdische vriend heb en hij heeft verkeerde gedachtes over bepaalde dingen, dan verbreek ik het contact ook niet, want zo iemand moet je juist proberen te veranderen. VIND IK.
Oja, ik weet dat ik Ahmet Kaya niet kan veranderen. Ik kan toch niet meer naar hem luisteren, mag niet van babam.
Nogmaals saz
Je legt woorden in mijn mond die ik niet heb uitgesproken. DAT is iftira.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Iftira? Je gelooft niet in Ahadith?
Ik zei dat we er in het begin nooit over praatten, want de koerd zei dat die tegen haat was en m'n ouders kennen de familie van de koerd, ik had er nooit wat over gehoord, daarom ging ik er vanuit dat de koerd geen verkeerde gedachtes zou hebben. Tot die dag van de wedstrijd.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:41 schreef Bortecinem het volgende:
Je zegt toch dat je het er nooit met hem over hebt gepraat? Is dat geen negeren?
En vervolgens zeg je dat je er nooit echt over hebt gepraat..quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
Daarom maak ik ook die vergelijking. Als ik een koerdische vriend heb en hij heeft verkeerde gedachtes over bepaalde dingen, dan verbreek ik het contact ook niet, want zo iemand moet je juist proberen te veranderen. VIND IK.
Ach so, my fault, waarvoor excuses.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:42 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je legt woorden in mijn mond die ik niet heb uitgesproken. DAT is iftira.. Ik heb niets gezegd over muziek.
Ja, in het BEGINNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!!!!quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
En vervolgens zeg je dat je er nooit echt over hebt gepraat..
Nee, je zei dat je er nooit over had gepraat. Maar goed, like I care.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zei dat we er in het begin nooit over praatten, want de koerd zei dat die tegen haat was en m'n ouders kennen de familie van de koerd, ik had er nooit wat over gehoord, daarom ging ik er vanuit dat de koerd geen verkeerde gedachtes zou hebben. Tot die dag van de wedstrijd.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, je zei dat je er nooit over had gepraat. Maar goed, like I care.
Sorry dat ik er niet meteen bij vermeldde dat ik er in het begin nooit over had gepraat hoor.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
BÜLENT ERSOY DÜNYA STARI OLACAKTI, AMA ÖNÜNÜ KESTILER!quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:44 schreef Burakius het volgende:
OKE MENSEN CHILL DE FOK UIT: DE BULENT-TIME-OUT!
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:45 schreef IHVK het volgende:
Dit topic is wel makkelijk te ontsporen.
Laten we hopen dat er geen Britten langskomen dan.
Kestiler tabi.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
BÜLENT ERSOY DÜNYA STARI OLACAKTI, AMA ÖNÜNÜ KESTILER!
Zo, hebben we die ook weer gemaakt.
quote:
Dat zeg ik al jaren en niemand gelooft mij.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:50 schreef Bortecinem het volgende:
Weten jullie dat Turken in Turkije 10% Centraal-Aziatisch bloed in de mannelijke lijn, en 30% in de vrouwelijke lijn hebben?Wat is dat nou weer voor bullshit
Dat Turken meer Aziatisch zijn in de vrouwelijke lijn?quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat zeg ik al jaren en niemand gelooft mij.
Een simpele blik in de spiegel zou genoeg moeten zijn.
Nee dat Turken qua uiterlijk niet zo heel veel lijken op Centraal-Aziatische Turken.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat Turken meer Aziatisch zijn in de vrouwelijke lijn?
quote:
Mensen die death metal luisteren.quote:
Dat is een hele andere discussie. Overigens verschillen Turkmenen niet zoveel in uiterlijk van de Turkije Turken. Maar goed, andere discussie. Binnenkort open ik er wel een topic over in de C&G hoek.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:53 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee dat Turken qua uiterlijk niet zo heel veel lijken op Centraal-Aziatische Turken.
Het zou nog matiger zijn als we die aardbei hadden gekocht op de markt voor 50 cent. En dan die man zo van Mijn aardbei wat doe je?quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik moest lachen. (Matige grap, trouwens. Ook jouw antwoord is matig..)
Zoiets dacht m'n nichtje dus ook, ze deed het hier in de buurt, werd een beetje bang voor de reactie van andere Turkenquote:
The point is, that it is what it is for you. Think about it.quote:
Je bent het gestamp vergeten.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het zou nog matiger zijn als we die aardbei hadden gekocht op de markt voor 50 cent. En dan die man zo van Mijn aardbei wat doe je?![]()
En jij zo van: Ik heb hem toch gekocht whehehe
Mnee, aangezien veel Turken gewoon Grieken zijnquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik verbaasde mij meer over Griekenland dan over Finland..
Nee joh, dat kan je nog verklaren met de historische overheersing, Selanik enzo, maar Finlandquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik verbaasde mij meer over Griekenland dan over Finland..
Indianen ook.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het Fins lijkt via een omweg een beetje op het Turks.
Altaïsche Turks en het Oeraalse Fins,quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het Fins lijkt via een omweg een beetje op het Turks.
Mja sommige zeggen dat het linguistisch verbonden is aan het Altaisch, via de oeral gebieden etc.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee joh, dat kan je nog verklaren met de historische overheersing, Selanik enzo, maar Finland
Alleen zijn die niet behaard genoegquote:
Je weet het zelf dus ook niet. Wellicht dat het je ontgaan is dat de TRT heden ten dage een semi-propagandamachine van de AKP is geworden.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:56 schreef Burakius het volgende:
[..]
The point is, that it is what it is for you. Think about it.
En Tataren Rus tohumuquote:Op zondag 25 oktober 2009 23:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Mnee, aangezien veel Turken gewoon Grieken zijn
Als je zo gaat beginnen, mochten ze half Duitsland (vooral Berlijn) ook even rood kleuren.quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Mnee, aangezien veel Turken gewoon Grieken zijn
Waarom ga je niet je hoofd in een zandbak stoppen, of was die het al. Anders ga je even kijken aan welke kanalen die CHP gelieërd is. O nee wacht dat had je over het hoofd gezien?quote:Op zondag 25 oktober 2009 23:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je weet het zelf dus ook niet. Wellicht dat het je ontgaan is dat de TRT heden ten dage een semi-propagandamachine van de AKP is geworden.
Hoelang wonen je voorouders in Turkije?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:00 schreef IHVK het volgende:
Help ben ik een Griek?
Die hebben toch vorige week 1,4 miljard dollar boete gekregen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom ga je niet je hoofd in een zandbak stoppen, of was die het al. Anders ga je even kijken aan welke kanalen die CHP gelieërd is. O nee wacht dat had je over het hoofd gezien?
Wel grappig dat sommige er smoesjes voor verzinnen. Er was laatst een meisje dat zei dat ze haar heeft bij d'r jukbeenderen/bakkenbaard, doordat ze het vroeger een keer uit nieuwsgierigheid heeft geschoren.quote:
Wij zijn niet gaan mixen met Russen destijds. Zeker niet de krim-Tataren. Eerder dat er in Rusland wel een paar Russen rondlopen met Tataars bloed (logisch na al die aanvallen op Russische dorpen).quote:
quote:“Eğer araştırırsanız Peygamberimizin Türk olduğunu ispat edebilirsiniz”
ATATÜRK
Muharrem Kılıç, Büyük Atatürk’ün bu araştırma isteğinin/buyruğunun izine düşmüş ve bana sorarsanız bir hayli de yol almış. Toplumsal Çözüm Yayınları arasından yeni çıkan “Gizlenen Türk Tarihi/Hazreti Muhammed” adlı kitabını okuyunca vardım bu kanıya.
Kitabı esas olarak iki bölüme ayırabiliriz. İlk bölümde varlığı Naakal Tabletleri ile ortaya çıkan MU uygarlığının bir Türk uygarlığı olduğu, MU kıtasının o “Büyük Tufan” la yok olduğunda, bu uygarlığın Uygur Türkleri aracılığı ile dünyanın muhtelif yerlerine saçıldığı iddiası (Aztek, Maya, İnka gibi); sağlam kanıt, bulgu ve bilgilerle berkitiliyor. Sümerler de işte bu Uygurların devamı. Öz be öz Türkler ve dilleri de Turanî bir dil. Dahası; Türk dili, o zamanlar bütün insanlığın ortak diliydi. (Bu son tespit, Atatürk’ün “Güneş-dil Teorisi” ni yeniden gündeme sokuyor.)
İkinci bölümde ise, Hazreti İbrahim’in, Musevilerin iddialarının aksine (Kur’an-ı Kerim de bu iddiayı yalanlıyor) Yahudi değil, Sümer asıllı bir Türk olduğu kanıtlanıyor. Muharrem Kılıç Bey, işte tam burada, benim de çocukluğumda Hocalardan bellediğim bir ifadeye dikkati çekiyor: “Muhammed’in ümmmetinden, İbrahim’in milletindenim.”
Aslında Hazreti Peygamber de İbrahim’in milletinden. Muharrem Kılıç Bey, Yüce Peygamber’in kısa ve uzun şeceresini de kitabına almış. Bu kitapta bu şecereyi destekleyen ve doğrulayan sayısız delil var. Bunların bir kısmını aktaralım.
-Hazreti Peygamber’i Medine’ye davet eden Evs ve Hazreç kabileleri Sümer asıllı idiler, Sümerler’in dağılışı sırasında Yemen’e göçmüşlerdi. Medine’ye gelişleri daha sonraydı. Akabe biatında “Muhammed bizdendir” demişlerdi ve Hazreti Peygamber’den “Kanınız kanımdır” yanıtını almışlardı.
-Kureyş ileri gelenleri Ebu Talip’in yanına gelmişler ve ona; ya yeğenini susturup davasından vazgeçirmesini ya da Türk yurtlarına çekip gitmelerini tavsiye etmişlerdi. Peygamberimizin amcası Ebu Talip, bu tehdit dolu talebe, 94 beyitten oluşan “Kaside-i Lamiyye” ile cevap verdi. İşte o şiirden bazı bölümler:
“Düşman bizim gücümüze boyun eğip kahroluyor/Halbuki onlar bizim Türk ve Aftalitler kapılarına sığınmamızı isterler/Allah’ın evine ant olsun ki sizler yalan söylüyorsunuz/İşleri karmakarış etmeden ne Mekke’yi terk/Ne de buralardan Türk yurtlarına gitmeyeceğiz.”
Ebu Talip’in bu şiirinde Türkler yanında “Aftalitler” yani “Akhunlar” dan söz etmesi oldukça ilginç ve önemli. Demek ki Araplar Hazreti Peygamber’in soyunu sopunu çok iyi biliyorlardı.
-Hazreti Peygamberin torunu Hazreti Hüseyin’in Kerbela olayından önce Türk yurtlara gitme isteği, Yezit tarafından reddedildi, çünkü Hazreti Hüseyin Horasan’daki soydaşlarıyla birleşerek tekrar gelecekti.
-Bir gün Peygamberimiz ashabıyla otururken, bilinmeyen bir dille “Ne güzel üzüm” dedi. Sahabe anlamayarak “Ya Muhammed Arapça konuş” dediler. Yüce Peygamber: “Durun yakınmayın, ben köküm olan Hz. İbrahim’in dili ile konuşuyorum, Arap benden ama ben Arap’tan değilim” diye yanıt verdi.
Geen idee, enige dat ik weet is dat ze toen met WOII zijn verhuisd van Erzurum naar Centraal-Anatolië.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:01 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hoelang wonen je voorouders in Turkije?
Sluiten die handel wat mij betreft.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Die hebben toch vorige week 1,4 miljard dollar boete gekregen.
Armeens/Georgisch/Grieks bloed. Slotje.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Geen idee, enige dat ik weet is dat ze toen met WOII zijn verhuisd van Erzurum naar Centraal-Anatolië.
Wat, wat hebben we nou gedaan?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:02 schreef Bortecinem het volgende:
Jullie zijn echt grappig. Mocht Stalin nog geleefd hebben, dan had hij waarschijnlijk tranen in zijn ogen gekregen van trots.
Trefferquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:02 schreef Bortecinem het volgende:
Jullie zijn echt grappig. Mocht Stalin nog geleefd hebben, dan had hij waarschijnlijk tranen in zijn ogen gekregen van trots.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:02 schreef Burakius het volgende:
[..]
Armeens/Georgisch/Grieks bloed. Slotje.
Vertel, waar is de CHP aan gelieerd? Overigens ben ik ongevoelig voor ad hominems.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom ga je niet je hoofd in een zandbak stoppen, of was die het al. Anders ga je even kijken aan welke kanalen die CHP gelieërd is. O nee wacht dat had je over het hoofd gezien?
En een harde. Hoogstwaarschijnlijk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:02 schreef Bortecinem het volgende:
Aan die hele Dogan groep natuurlijk. Ja het bewijs is al , dat binnen de CHP er gelieerden zijn. Fok de CHP, maken al jaren Turkije kapot.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vertel, waar is de CHP aan gelieerd? Overigens ben ik ongevoelig voor ad hominems.
Atatürk draaft weer door met zijn Turk dit Turk dat.quote:
GODSLASTERING.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Atatürk draaft weer door met zijn Turk dit Turk dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allah(c.c.) bilir. slotjequote:Op maandag 26 oktober 2009 00:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
Had ik kunnen praten als Ataturk er niet was geweest?
huh'?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik moest lachen om je woordkeuze.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De profeet ook geprivatiseerd conform de staatsbelangen.
Het is dat hij de Turken niet het echte Arische ras noemdequote:Op maandag 26 oktober 2009 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De profeet ook geprivatiseerd conform de staatsbelangen.
Dan kunnen we beter nooit iets beginnen met als. Wat denken jullie? Een Ataturkgek bleef volhouden dat ik zeker niet zou kunnen praten als Ataturk er niet was geweest.quote:
Het enige goede antwoord heb ik net gegevenquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dan kunnen we beter nooit iets beginnen met als. Wat denken jullie? Een Ataturkgek bleef volhouden dat ik zeker niet zou kunnen praten als Ataturk er niet was geweest.
Kurtuluş Savaşını sadece Atatürk savaşmadı.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
Artık ölsem de gam yemem.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik moest lachen om je woordkeuze..
Ja, je kunt het ook niet beter weten. Misschien moet ik het anders stellen, heeft hij veel betekend voor het kunnen praten van mij (wat een zin)quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het enige goede antwoord heb ik net gegeven
een hoger iq zo te lezen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:08 schreef IHVK het volgende:
Niemand houdt meer van Ataturk. Waar gaat het heen.
Nee, eigenlijk meer dat h ij me het "recht" heeft gegeven om te praten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bedoel je, had ik kunnen praten nadat de Grieken, Armenen, Fransen, Italianen en de rest van Europa over me heen waren geweest?
Ik vind dat echt zo een onzin argument, van ja als Ataturk er niet was spraken we nu allemaal Grieks, Italiaans weet ik veel wat gezeur altijd. Alsof ze in Syrië, Egypte enzo Frans / Engels spreken. Was het niet Ataturk geweest was het wel Kazim Karabekir of Selahaddin Adil Pasa geweest.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dan kunnen we beter nooit iets beginnen met als. Wat denken jullie? Een Ataturkgek bleef volhouden dat ik zeker niet zou kunnen praten als Ataturk er niet was geweest.
Laat ik het anders stellen: Als Allah(c.c.) Atatürk niet had gestuurd, zou JIJ dan niet meer hier zijn? Je kunt hier volgens mij 800 boeken over volschrijven, maar het eindigt in : Allahu alem.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, je kunt het ook niet beter weten. Misschien moet ik het anders stellen, heeft hij veel betekend voor het kunnen praten van mij (wat een zin)
Weet je ook niet zeker, het ging mij niet daarom. Het ging me erom dat hij me het recht heeft gegeven om te praten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo een onzin argument, van ja als Ataturk er niet was spraken we nu allemaal Grieks, Italiaans weet ik veel wat gezeur altijd. Alsof ze in Syrië, Egypte enzo Frans / Engels spreken. Was het niet Ataturk geweest was het wel Kazim Karabekir of Selahaddin Adil Pasa geweest.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Weet je ook niet zeker, het ging mij niet daarom. Het ging me erom dat hij me het recht heeft gegeven om te praten.
Dat is geen onzin argument. Er was nooit een plan om Arabisch land aan iemand 'terug' te geven.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo een onzin argument, van ja als Ataturk er niet was spraken we nu allemaal Grieks, Italiaans weet ik veel wat gezeur altijd. Alsof ze in Syrië, Egypte enzo Frans / Engels spreken. Was het niet Ataturk geweest was het wel Kazim Karabekir of Selahaddin Adil Pasa geweest.
Wat een moeilijke vragen allemaal. Ik weet niet eens meer wat ik vorige week heb gegeten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:10 schreef Burakius het volgende:
Had Atatürk iets kunnen bereiken zonder de hulp van Sultan Vahdeddin han ?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Weet je ook niet zeker, het ging mij niet daarom. Het ging me erom dat hij me het recht heeft gegeven om te praten.
Ik weet niet wat Ataturk voor mij heeft betekend, is hij beslissend geweest voor dat ik in Nederland ben en kan praten, dat ik het recht heb om te praten, heeft hij daar iets voor gedaan? Allah bilir, alles, maar je kunt sommige dingen zelf ook weten (wat iemand voor je heeft betekend)quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:10 schreef Burakius het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: Als Allah(c.c.) Atatürk niet had gestuurd, zou JIJ dan niet meer hier zijn? Je kunt hier volgens mij 800 boeken over volschrijven, maar het eindigt in : Allahu alem.
Dan zeg ik alsnog, was hij het niet geweest, was het een ander geweest.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Ataturk voor mij heeft betekend, is hij beslissend geweest voor dat ik in Nederland ben en kan praten, dat ik het recht heb om te praten, heeft hij daar iets voor gedaan? Allah bilir, alles, maar je kunt sommige dingen zelf ook weten (wat iemand voor je heeft betekend)
Welk hulp?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:10 schreef Burakius het volgende:
Had Atatürk iets kunnen bereiken zonder de hulp van Sultan Vahdeddin han ?
Nu word ik hier zeker gezien als iemand die Ataturkquote:
Vakantie is 14 minuten geleden afgelopen.quote:
Niet waar.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan zeg ik alsnog, was hij het niet geweest, was het een ander geweest.
Izmir was onderhandelbaar, Istanbul zouden ze nooit en te nimmer krijgen. Niet te vergeten dat Laussane niets heeft bijgedragen in de ontwikkelingen rondom Arabisch land.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is geen onzin argument. Er was nooit een plan om Arabisch land aan iemand 'terug' te geven.
Terwijl de Grieken toch wel een oogje hadden op Istanbul en Izmir.
atam izindeyiz dan?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vakantie is 14 minuten geleden afgelopen.
Jij niet?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:15 schreef Bortecinem het volgende:
Burakius, jij bent trots op het Ottomaanse RIjk?
Ataturk heeft geluk gehad dat Kazim Karabekir achter hem stond, zonder Kazim had Kemal niet eens 1922 gezien. Het is wel een beetje krom om totaal afhankelijk te zijn van de rest, zelf gestript van alle macht en dan uiteindelijk er vandoor gaan met vrijwel alle credit, please.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:14 schreef IHVK het volgende:
[..]
Niet waar.
Het moet toevallig heel goed uitkomen dat iemand anders het ook gelukt zou zijn.
Dat was juist de grap;.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zou die grappiger hebben gevonden. Dubbele betekenis enzo..
Van alle bevolkingsgroepen in Nederland zijn de Turken jongeren het somberst/vaakst depressief.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zie je het somber in? N'olcak bu Türk gençliginin hali?
Ja, ik begreep hem ook wel. Mijn mondhoeken bewogen zich naar boven. En dat weet jij ook best.quote:
Onjuist. Dat zijn de emo's.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Van alle bevolkingsgroepen in Nederland zijn de Turken het somberst/vaakst depressief.
Onder andere.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:15 schreef Bortecinem het volgende:
Burakius, jij bent trots op het Ottomaanse RIjk?
Als... als...quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan zeg ik alsnog, was hij het niet geweest, was het een ander geweest.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, ik begreep hem ook wel. Mijn mondhoeken bewogen zich naar boven. En dat weet jij ook best.
Jouw mening lijkt te vaak op die van m'n oudersquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is een beetje dubbel, laat ik het zo zeggen.
Dude, als jij ook maar denkt, dat men de wording van een geheel land aan de gedachte van die ene man hebben gelaten moet je serieus NU boeken lezen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als... als...
Dan nog, dat Turkije had er dan hoogstwaarschijnlijk heel anders uitgezien, met wellicht nog steeds een Arabisch schrift, een kalief, zonder hervormingen m.b.t. de kleding, etc. Die visie van Atatürk heeft namelijk ook op weerstand gestuit bij zijn 'silah arkadaslari'. Ik denk dat we het toch aan Atatürk te danken hebben dat Turkije op veel fronten moderner is dan andere moslimlanden.
Hoe denken jouw ouders over het Ottomaanse Rijk?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jouw mening lijkt te vaak op die van m'n ouders![]()
Je kunt je nu misschien ook wel voorstellen hoe ik er bij zit met m'n ouders
Echt wel. Je haartjes een beetje naar voren doen, ik werd toen iig een keer emo genoemdquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat bestaat niet. Turken kunnen geen emo zijn.
Ze denken dubbel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe denken jouw ouders over het Ottomaanse Rijk?
Waarom niet? Ik wil niet zeggen dat ik er ook ''trots'' op ben, want dat ben ik sowieso niet met andermans daden, maar ik bespeur enige aversie tegen het Ottomaanse Rijk in je woorden (?).quote:
Ze vinden het niet echt geweldig.. maar ik vertel niet zoveel over m'n ouders hun meningquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe denken jouw ouders over het Ottomaanse Rijk?
Hoe wil je anders een tijdschets maken van een voorbeeld waar hij niet aanwezig is, 'indient' , 'mits' , 'ware het zo dat hij'?quote:
Een vrijwel loos argument, de tanzimat en hatt humayun bracht al vele hervormingen met zich mee mbt kleding en rechten die in vele Europese landen nog niet eens waren ingevoerd, niet te vergeten dat het Ottomaanse rijk altijd al op veel fronten moderner is geweest dan andere moslimlanden. Wat het kalifaat en ander geschrift betreft zie ik ook geen conflict met modernisering, Israël en China doen het al een half eeuw.quote:Dan nog, dat Turkije had er dan hoogstwaarschijnlijk heel anders uitgezien, met wellicht nog steeds een Arabisch schrift, een kalief, zonder hervormingen m.b.t. de kleding, etc. Die visie van Atatürk heeft namelijk ook op weerstand gestuit bij zijn 'silah arkadaslari'. Ik denk dat we het toch aan Atatürk te danken hebben dat Turkije op veel fronten moderner is dan andere moslimlanden.
Je vader stemt links. DSP en CHP zijn zijn ding. Verder vindt hij Ataturk helemaal geweldig en het leger moet onder andere meer macht krijgen. De moslims moet oprotten naar een moslimland, zoals Nederland.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ze vinden het niet echt geweldig.. maar ik vertel niet zoveel over m'n ouders hun mening
Maar het ging me niet alleen hierom, maar ook veel andere dingen die je hebt gezegd.
Dis er ook, maar er is ook trots. Het is dubbel, zeg ik toch. Hahaha.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik wil niet zeggen dat ik er ook ''trots'' op ben, want dat ben ik sowieso niet met andermans daden, maar ik bespeur enige aversie tegen het Ottomaanse Rijk in je woorden (?).
Realisten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:22 schreef IHVK het volgende:
Mijn moeder en vader denken er al heel anders over.![]()
Vader: kijk naar de toekomst, Ottmaanse rijk is voorbij
Moeder: Vroeger was het beter
Nee, zo erg ook weer nietquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je vader stemt links. DSP en CHP zijn zijn ding. Verder vindt hij Ataturk helemaal geweldig en het leger moet onder andere meer macht krijgen. De moslims moet oprotten naar een moslimland, zoals Nederland.
Zoiets, ongeveer?
En welk gedeelte zorgt voor aversie.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dis er ook, maar er is ook trots. Het is dubbel, zeg ik toch. Hahaha.
Het Arabische schrift was al zo goed als afgeschaft, in Istanbul zag je steeds vaker het latijn omdat Frankrijk en Engeland intern steeds meer te zeggen kregen door de enorme schulden, niet te vergeten de Griekse, Bulgaarse en Armeense inwoners of bondgenootschap met Duitsland. Het 'Arabische' geschrift in het rijk was al zwaar aangepast met extra letters, tekens etc.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:23 schreef Burakius het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat tanzimat het Arabische schrift had kunnen afschaffen. Uberhaupt is het vrij zinloos geweest.
Het slechte gedeelte.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
En welk gedeelte zorgt voor aversie.
Hoe bedoel je overdreven...quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:
Mijn opa aan de ene kant is heel religieus, die andere sloeg een man in elkaar omdat hij een Taliban achtige baard had.![]()
Ze bidden wel allebei.
hoe kom jij zo een kafir bioloog?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:
Mijn opa aan de ene kant is heel religieus, die andere sloeg een man in elkaar omdat hij een Taliban achtige baard had.![]()
Ze bidden wel allebei.
Hahaha. Mijn beide opa's zijn DSP'ci (het zijn dan ook broers, ja incest bah bah), maar die aan moederskant is minder religieus, hij praktiseert bijna niet. Maar mijn andere opa hecht juist wel veel waarde aan religiequote:Op maandag 26 oktober 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:
Ze bidden wel allebei.
Ik ben geen kafir.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hoe kom jij zo een kafir bioloog?
Severim keratayi, sevimli cocuktur kendisi.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Mijn opa is een impulsieve man.![]()
Hij is echt grappig.
Ja. Rechts-georiënteerd.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
Komt jullie mening over het Ottomaans Rijk en Ataturk en Turkije grotendeels overeen met die van jullie ouders? Welke partij stemmen jullie ouders?
Takiye zeg ik jequote:Op maandag 26 oktober 2009 00:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben geen kafir.![]()
Trigger af en toe.
Ik zou willen zeggen: zoiets zouden ze niet kunnen flikken, maar geschiedenis wijst naar wat anders. Echt zonde van het afschaffen daarvan.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Arabische schrift was al zo goed als afgeschaft, in Istanbul zag je steeds vaker het latijn omdat Frankrijk en Engeland intern steeds meer te zeggen kregen door de enorme schulden, niet te vergeten de Griekse, Bulgaarse en Armeense inwoners of bondgenootschap met Duitsland. Het 'Arabische' geschrift in het rijk was al zwaar aangepast met extra letters, tekens etc.
Hahahahaha. Mijn opa heeft toen hij zijn dienstplicht deed een zigeuner in elkaar geslagen omdat hij zei dat hij uit Adana kwam.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:29 schreef IHVK het volgende:
Toen ik klein was sloeg hij ook bijna een jongen die me aanreed met een fiets.
![]()
Gelukkig bleef het bij wegjagen.
Ik merk bij veel mensen dat ze het eens zijn met hun ouders. Ik ben het grotendeels niet met m'n ouders eens, maar ik weet niet op welke partij ik zou stemmen. Lastigquote:
Jij mag niet eens stemmen, prinsesje.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik merk bij veel mensen dat ze het eens zijn met hun ouders. Ik ben het grotendeels niet met m'n ouders eens, maar ik weet niet op welke partij ik zou stemmen. Lastig
Ai.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahahahaha. Mijn opa heeft toen hij zijn dienstplicht deed een zigeuner in elkaar geslagen omdat hij zei dat hij uit Adana kwam.En dat terwijl mijn opa eigenlijk helemaal niet racistisch is. Alleen zigeuners haat hij.
Lees je zelf eerst in voordat je dat mij aanraadt. En dan m.b.t. dit onderwerp vooral over de hervormingen van Atatürk. Zijn ideeën waren niet echt altijd gangbaar onder zijn kompanen. Zijn wegen scheidden zich later bijvoorbeeld met onder andere Kazim Karabekir. De CHP, toen de enige partij, kreeg er zelfs een oppositiepartij bij, maar toen mensen die nauwe banden met deze partij hadden een (mislutke) moordaanslag op Atatürk pleegden, werd de partij gesloten. Veel hervormingen die Turkije hebben gemaakt tot wat het nu is, hebben we weldegelijk aan Atatürk te danken.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:20 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dude, als jij ook maar denkt, dat men de wording van een geheel land aan de gedachte van die ene man hebben gelaten moet je serieus NU boeken lezen.
Wie noem jij prinsesje...quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij mag niet eens stemmen, prinsesje.
Als ik mag stemmen, begrijp het danquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij mag niet eens stemmen, prinsesje.
Waarom is dit absurd, maar toch wel grappig?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahahahaha. Mijn opa heeft toen hij zijn dienstplicht deed een zigeuner in elkaar geslagen omdat hij zei dat hij uit Adana kwam.En dat terwijl mijn opa eigenlijk helemaal niet racistisch is. Alleen zigeuners haat hij.
Ja, het slaat echt nergens op. En het past ook helemaal niet bij hem, ik snap dus echt niet waar die gypsy haat vandaan komt. Mijn opa heeft bijvoorbeeld ook een schurft hekel aan ulkuculer. Als je een grijze wolf teken doet in zijn buurt dan breekt hij je vingersquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ai.![]()
Ach de nieuwe generatie is gelukkig wat verstandiger.
Nogmaals, wie zegt dat het Atatürk zijn gedachtes waren.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Lees je zelf eerst in voordat je dat mij aanraadt. En dan m.b.t. dit onderwerp vooral over de hervormingen van Atatürk. Zijn ideeën waren niet echt altijd gangbaar onder zijn kompanen. Zijn wegen scheidden zich later bijvoorbeeld met onder andere Kazim Karabekir. De CHP, toen de enige partij, kreeg er zelfs een oppositiepartij bij, maar toen mensen die nauwe banden met deze partij hadden een (mislutke) moordaanslag op Atatürk pleegden, werd de partij gesloten. Veel hervormingen die Turkije hebben gemaakt tot wat het nu is, hebben we weldegelijk aan Atatürk te danken.
quote:
Mijn oom is communist, dus ik vind het wel leuk om soms Genc Osman te laten horen met mijn mobieltje. heheheequote:Op maandag 26 oktober 2009 00:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, het slaat echt nergens op. En het past ook helemaal niet bij hem, ik snap dus echt niet waar die gypsy haat vandaan komt. Mijn opa heeft bijvoorbeeld ook een schurft hekel aan ulkuculer. Als je een grijze wolf teken doet in zijn buurt dan breekt hij je vingers
Ik moest ook erg lachen toen ik het hoordequote:Op maandag 26 oktober 2009 00:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom is dit absurd, maar toch wel grappig?.
Hahahahaquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Mijn oom is communist, dus ik vind het wel leuk om soms Genc Osman te laten horen met mijn mobieltje. hehehee
JIj hebt ook een gevarieerde familie.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:34 schreef Burakius het volgende:
[..]
Mijn oom is communist, dus ik vind het wel leuk om soms Genc Osman te laten horen met mijn mobieltje. hehehee
Je hebt nog tijd genoeg om na te denken over welk partij je zou willen stemmen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Als ik mag stemmen, begrijp het dan
"je mag niet stemmen omdat je nog te jong bent", had ook gekundquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
. Mag dat ook al niet? Ik bedoelde er niets mee, meisje (of iets anders in de plaats) vond ik een beetje denigrerend.
.
En zie PI.
Onze familie bestaat uit vier delen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
JIj hebt ook een gevarieerde familie.
Wel grappig.
De geschiedenis?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:33 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nogmaals, wie zegt dat het Atatürk zijn gedachtes waren.
Ik heb meestal het gevoel dat de hervormingen ergens anders vandaan zijn gekomenquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De geschiedenis?Wiens gedachten zouden het anders geweest moeten zijn? Het was bekend wat de gedachtes van zijn vrienden en tegenstanders waren hoor.
Waar vandaan dan?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:38 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik heb meestal het gevoel dat de hervormingen ergens anders vandaan zijn gekomen
Dit gaat te ver doorvoeren. Heb hier serieus geen zin in. Ik vertrouw die hele hervormshit in ieder geval niet. Laten we het daarop houden.quote:
Oké.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:39 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dit gaat te ver doorvoeren. Heb hier serieus geen zin in. Ik vertrouw die hele hervormshit in ieder geval niet. Laten we het daarop houden.
Eerst een kleine belediging, daarna een compliment.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
"je mag niet stemmen omdat je nog te jong bent", had ook gekund
PI gebruik je altijd, ook hiervoor, bij vorig gesprek hierover
Je vroeg net of wij Aleviet waren. Ben jij toevallig Aleviet?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:40 schreef Bortecinem het volgende:
Op mijn ene opa en oma na praktiseert er niemand bij ons.. Maar toch is de Islam wel erg belangrijk
Hmm.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:40 schreef Bortecinem het volgende:
Op mijn ene opa en oma na praktiseert er niemand bij ons.. Maar toch is de Islam wel erg belangrijk
Volgens het boekje.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Eerst een kleine belediging, daarna een compliment.
Zie Ergenekon. Blijkbaar zijn sommige "fabeltjes" keihard waar.quote:
Hahaha, nee. Ik kom juist uit een familie waar Alevieten worden gezien als aliens.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je vroeg net of wij Aleviet waren. Ben jij toevallig Aleviet?
Laat Yavuz Sultan Selim nét mijn favoriete sultan zijnquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je vroeg net of wij Aleviet waren. Ben jij toevallig Aleviet?
Want dat kom ik vaker tegen, dat Alevitische Turken niets moeten hebben van het Ottomaanse Rijk (Yavuz Sultan Selim enzo).
Alevitische cultuur? Doe waar je zin in hebt la la la?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha, nee. Ik kom juist uit een familie waar Alevieten worden gezien als aliens.![]()
Maar ik hou wel echt van de Alevitische cultuur
Ik ben zo erg anders dan dat je me inbeeld. Super leuk als je me in het echt ziet. Volgens mij zie je mij al in een djalaba ofzoquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:43 schreef IHVK het volgende:
Toch wel grappig hoe anders we denken over bepaalde dingen dan onze familie.
Ik had Burakius familie bijvoorbeeld heel anders verwacht.
Nee, niet de 'religieuze' aspecten. Meer hun dansen, muziek enz.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Alevitische cultuur? Doe waar je zin in hebt la la la?
Volgens mij is mijn familie zelfs conservatiever dan de jouwe.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben zo erg anders dan dat je me inbeeld. Super leuk als je me in het echt ziet. Volgens mij zie je mij al in een djalaba ofzo
Ik geloof niet in conservatief etc. Maar iig, mijn familie wordt wel steeds praktiserender. Vorige maand 2 nieuwe aanwinstenquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn familie zelfs conservatiever dan de jouwe.
Milli Gorüs "??? haha totaal niet. Zij zijn echt sponsored by Marlboroquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn familie zelfs conservatiever dan de jouwe.
Ik zag geen djallaba maar ik dacht wel dat je lid was Milli Gorus ofzo.![]()
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:46 schreef Bortecinem het volgende:
Osmanlı düzde tavşanı araba ile avlar.
Haklı olduğun mücadeleden korkma! Bilesin ki atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli (korkusuz, pervasız, kahraman, gözüpek) derler.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:46 schreef Bortecinem het volgende:
Kijk hoe de Zeybek Turken dachten over Osmanli..![]()
Osmanlı yiğit basandır.
Osmanlıya güven olmaz.
Osmanlı düzde tavşanı araba ile avlar.
Osmanlı ocak söndürür, yiğit harcar.
Tja dat vndt jij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:49 schreef Bortecinem het volgende:
Ja, natuurlijk. Logisch dat de grootste slachtoffers van de Ottomanen de Turkmen-Kizilbas Turken waren
Ik heb nou even geen bron bij de hand. Maar volgens veel Turkologen hebben de Kizilbash-Turkmenler het meest geleden onder de Ottomanen. En zoals je het zelf al zegt, het is niet makkelijk om zo'n groot rijk bij elkaar te houden. Maar snap je de aversie naar de Ottomanen van de Turkse kant dan ook?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Tja dat vndt jij.
Op Westerse fora lees ik dat de christenen de grootste slachtoffers waren.
Armenen vinden dat zij de slachtoffes waren en Arabieren vinden dat ook weer.
Dat krijg je nou eenmaal met zo een multicultureel rijk.
Nee. Ze hebben verdiend wat ze hebben gekregen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb nou even geen bron bij de hand. Maar volgens veel Turkologen hebben de Kizilbash-Turkmenler het meest geleden onder de Ottomanen. En zoals je het zelf al zegt, het is niet makkelijk om zo'n groot rijk bij elkaar te houden. Maar snap je de aversie naar de Ottomanen van de Turkse kant dan ook?
Zeybek, Karamanogullari, Karakoyunlular, Akkoyunlular, Varsaklar vs. bunlarin hepsi suclu, Osmanli sucsuz.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:52 schreef Burakius het volgende:
Als die Zeybekjes nou niet zo gingen moorden en platbranden, waren ze misschien wel gespaard.
Verklaar u nader.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:53 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben verdiend wat ze hebben gekregen.
Jup ik snap het wel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb nou even geen bron bij de hand. Maar volgens veel Turkologen hebben de Kizilbash-Turkmenler het meest geleden onder de Ottomanen. En zoals je het zelf al zegt, het is niet makkelijk om zo'n groot rijk bij elkaar te houden. Maar snap je de aversie naar de Ottomanen van de Turkse kant dan ook?
Zeybeken zijn de Turken die in het Egische gebied leven (Izmir, Denizli, Afyon enz.)quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:52 schreef IHVK het volgende:
Wie zijn de Zeybek nou weer? Al die oude koeien uit de sloot vandaag.
Hm daar woonden toen toch gigantisch veel Grieken?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zeybeken zijn de Turken die in het Egische gebied leven (Izmir, Denizli, Afyon enz.)
Er zijn zoveeeel bronnen, en met een beetje logisch nadenken kom je er zelf ook wel. Ik zie het Ottomaanse Rijk als een Islamitisch Rijk gesticht door Turken. Maar dat was dan ook het enige wat Turks was. De stichters.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:54 schreef IHVK het volgende:
Jullie praten over iets wat zolang geleden is, en waar we waarschijnlijk nooit echt achter zullen komen wat écht is gebeurd.
Niet zo nuttige discussie.
Ah, de truuc der opsommingen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zeybek, Karamanogullari, Karakoyunlular, Akkoyunlular, Varsaklar vs. bunlarin hepsi suclu, Osmanli sucsuz.
Dus? In Karaman-Konya ook. In Sivas en omgeving woonden weer veel Armenen. En zo kan ik wel uren doorgaan. Feit blijft dat Zeybekken een Turkmeens volk zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm daar woonden toen toch gigantisch veel Grieken?
Wel verdiend. In een oorlog dien je je te verdedigen. Wat verdienen ze dan als ze dorpen slachten?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:57 schreef IHVK het volgende:
Sowieso heeft niemand iets verdiend.![]()
Dat is een morele etiket dat je ergens aan plakt.
Als die groepen niet waren onderworpen, had het Rijk wellicht nooit zo groot kunnen worden. Blijkbaar was het noodzakelijk om een wereldmacht te worden. Daarnaast hebben de Ottomanen niet alleen (opstandige) Turken ('Etrak-i bi idrak') bestreden, maar ook (opstandige) Koerden, Arabieren en Grieken. Ze deden dit echt niet om dat ze een hekel hadden aan Turken (wat ze n.b. zelf waren).quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zeybek, Karamanogullari, Karakoyunlular, Akkoyunlular, Varsaklar vs. bunlarin hepsi suclu, Osmanli sucsuz.
Moet ik het hele boek hier plaatsne ofzoquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:57 schreef IHVK het volgende:
Ze zijn shiiet dus ze hebben het verdiend, wat is dat nou.
Ze hadden vast niet allemaal dorpen geslacht.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:58 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wel verdiend. In een oorlog dien je je te verdedigen. Wat verdienen ze dan als ze dorpen slachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |