Van alle bevolkingsgroepen in Nederland zijn de Turken jongeren het somberst/vaakst depressief.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zie je het somber in? N'olcak bu Türk gençliginin hali?
Ja, ik begreep hem ook wel. Mijn mondhoeken bewogen zich naar boven. En dat weet jij ook best.quote:
Onjuist. Dat zijn de emo's.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Van alle bevolkingsgroepen in Nederland zijn de Turken het somberst/vaakst depressief.
Onder andere.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:15 schreef Bortecinem het volgende:
Burakius, jij bent trots op het Ottomaanse RIjk?
Als... als...quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan zeg ik alsnog, was hij het niet geweest, was het een ander geweest.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, ik begreep hem ook wel. Mijn mondhoeken bewogen zich naar boven. En dat weet jij ook best.
Jouw mening lijkt te vaak op die van m'n oudersquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het is een beetje dubbel, laat ik het zo zeggen.
Dude, als jij ook maar denkt, dat men de wording van een geheel land aan de gedachte van die ene man hebben gelaten moet je serieus NU boeken lezen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als... als...
Dan nog, dat Turkije had er dan hoogstwaarschijnlijk heel anders uitgezien, met wellicht nog steeds een Arabisch schrift, een kalief, zonder hervormingen m.b.t. de kleding, etc. Die visie van Atatürk heeft namelijk ook op weerstand gestuit bij zijn 'silah arkadaslari'. Ik denk dat we het toch aan Atatürk te danken hebben dat Turkije op veel fronten moderner is dan andere moslimlanden.
Hoe denken jouw ouders over het Ottomaanse Rijk?quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jouw mening lijkt te vaak op die van m'n ouders![]()
Je kunt je nu misschien ook wel voorstellen hoe ik er bij zit met m'n ouders
Echt wel. Je haartjes een beetje naar voren doen, ik werd toen iig een keer emo genoemdquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat bestaat niet. Turken kunnen geen emo zijn.
Ze denken dubbel.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe denken jouw ouders over het Ottomaanse Rijk?
Waarom niet? Ik wil niet zeggen dat ik er ook ''trots'' op ben, want dat ben ik sowieso niet met andermans daden, maar ik bespeur enige aversie tegen het Ottomaanse Rijk in je woorden (?).quote:
Ze vinden het niet echt geweldig.. maar ik vertel niet zoveel over m'n ouders hun meningquote:Op maandag 26 oktober 2009 00:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe denken jouw ouders over het Ottomaanse Rijk?
Hoe wil je anders een tijdschets maken van een voorbeeld waar hij niet aanwezig is, 'indient' , 'mits' , 'ware het zo dat hij'?quote:
Een vrijwel loos argument, de tanzimat en hatt humayun bracht al vele hervormingen met zich mee mbt kleding en rechten die in vele Europese landen nog niet eens waren ingevoerd, niet te vergeten dat het Ottomaanse rijk altijd al op veel fronten moderner is geweest dan andere moslimlanden. Wat het kalifaat en ander geschrift betreft zie ik ook geen conflict met modernisering, Israël en China doen het al een half eeuw.quote:Dan nog, dat Turkije had er dan hoogstwaarschijnlijk heel anders uitgezien, met wellicht nog steeds een Arabisch schrift, een kalief, zonder hervormingen m.b.t. de kleding, etc. Die visie van Atatürk heeft namelijk ook op weerstand gestuit bij zijn 'silah arkadaslari'. Ik denk dat we het toch aan Atatürk te danken hebben dat Turkije op veel fronten moderner is dan andere moslimlanden.
Je vader stemt links. DSP en CHP zijn zijn ding. Verder vindt hij Ataturk helemaal geweldig en het leger moet onder andere meer macht krijgen. De moslims moet oprotten naar een moslimland, zoals Nederland.quote:Op maandag 26 oktober 2009 00:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ze vinden het niet echt geweldig.. maar ik vertel niet zoveel over m'n ouders hun mening
Maar het ging me niet alleen hierom, maar ook veel andere dingen die je hebt gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |