Na het blokkeren van de linkse anti Berlusconi motie, laat de PVV weer zien aan mij dat mijn stem op hun de enige juiste was. Als eerste partij neemt men het op voor de belastingbetaler door idiote vergoedingen te weigeren. Over dit soort zaken heb ik de traditionele partijen nog nooit gehoord.quote:STRAATSBURG - De PVV-fractie in het Europees Parlement weigert 90 procent van de vergoeding voor kantoorkosten.
Die vergoeding van het parlement bedraagt 4200 per maand per parlementslid, bedoeld voor de kosten van telefoons, internet en dergelijke. „Schandelijk veel”, zegt Barry Madlener, leider van de vier PVV'ers in het Europarlement vrijdag. „Het bedrag moet voor alle Europarlementariërs fors worden gekort”.
De fractie heeft het parlement in augustus gemeld dat het hooguit 400 euro per lid wil ontvangen als vergoeding voor telefoonkosten. Madlener noemt het onbegrijpelijk dat andere parlementsleden deze onkosten zomaar aanvaarden.
De regeling leidt volgens hem tot misbruik. „Er blijken Europarlementariërs te zijn die zelfs een kamer in hun eigen huis huren en zo een extra vergoeding opstrijken.”
ChristenUnie-Europarlementslid Peter van Dalen had donderdag zijn grote verbazing uitgesproken dat hij en andere leden van het Europarlement geheel geen bonnetjes of andere verantwoording zijn verschuldigd voor de kantoorvergoeding. Van Dalen wil het onderwerp in december aan de orde stellen bij het Oranjeberaad van de gezamenlijke Nederlandse Europarlementariërs.
De regeling voor kantoorkosten in eigen land is nog de enige die het parlement zonder controle betaalt aan de leden. Sinds de zomer moeten parlementsleden wel bijvoorbeeld hun reiskosten aantonen. Ook mogen ze niet meer zo makkelijk lucratieve banen geven aan familieleden en vrienden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oorvergoeding__.html
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hier heb ik de SP ook nog nooit over gehoord..
Dit soort populisme is natuurlijk prima. In wezen is dit namelijk gelegaliseerde corruptie. Dat moeten we niet hebben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:47 schreef Adames het volgende:
Stelletje populisten. Al is het natuurlijk wel van de zotte.
Hoewel de PVV natuurlijk wel een punt heeft, zijn het van die inkoppertjes. Als die vergoeding wordt gekort zet dat namelijk totaal geen zoden aan de dijk. Het is symboolpolitiek, en dat beheerst de PVV als geen ander. Jan met de pet zal deze actie toejuichen en het gevoel krijgen dat de PVV strijdt tegen de regerende elite. Ik zou willen dat de mensen eens door die goedkope trucjes heen zouden kijken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:43 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Na het blokkeren van de linkse anti Berlusconi motie, laat de PVV weer zien aan mij dat mijn stem op hun de enige juiste was. Als eerste partij neemt men het op voor de belastingbetaler door idiote vergoedingen te weigeren. Over dit soort zaken heb ik de traditionele partijen nog nooit gehoord.
Wel vreemd dat als de PVV met goede ideeën komt dat het populisten zijn en dat als andere partijen met zo'n idee komen er alleen maar gejuicht wordtquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:47 schreef Adames het volgende:
Stelletje populisten. Al is het natuurlijk wel van de zotte.
Ja de SP pakt het gewoon aan en stort het in de partijkasquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:52 schreef vijfhonderd het volgende:
De SP doet het veel rigoureuzer al sinds zij bestaat, puur media-geilheid dit van de PVV.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel de PVV natuurlijk wel een punt heeft, zijn het van die inkoppertjes. Als die vergoeding wordt gekort zet dat namelijk totaal geen zoden aan de dijk. Het is symboolpolitiek, en dat beheerst de PVV als geen ander. Jan met de pet zal deze actie toejuichen en het gevoel krijgen dat de PVV strijdt tegen de regerende elite. Ik zou willen dat de mensen eens door die goedkope trucjes heen zouden kijken.
En daarmee hou je de charlatans buiten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:53 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Ja de SP pakt het gewoon aan en stort het in de partijkasVERPLICHT
Nou nou, wat een goed idee. Ik denk zelfs dat we de AOW niet meer hoeven te vehogen. De verzorgingsstaat is in een klap gered als we het voorstel van de PVV doorvoeren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:52 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Wel vreemd dat als de PVV met goede ideeën komt dat het populisten zijn en dat als andere partijen met zo'n idee komen er alleen maar gejuicht wordtBegint er beetje op te lijken de de populisme schreeuwers zelf erg populistisch bezig zijn
Je verhaal klinkt leuk maar die kleine 4000 die ze terug geven is voor deze PVV'ers persoonlijk geen verwaarloosbaar bedrag.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel de PVV natuurlijk wel een punt heeft, zijn het van die inkoppertjes. Als die vergoeding wordt gekort zet dat namelijk totaal geen zoden aan de dijk. Het is symboolpolitiek, en dat beheerst de PVV als geen ander. Jan met de pet zal deze actie toejuichen en het gevoel krijgen dat de PVV strijdt tegen de regerende elite. Ik zou willen dat de mensen eens door die goedkope trucjes heen zouden kijken.
De SP knijpt haar eigen volksvertegenwoordigers uit. Die worden ook wakker:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:52 schreef vijfhonderd het volgende:
De SP doet het veel rigoureuzer al sinds zij bestaat, puur media-geilheid dit van de PVV.
Tja helemaal niets doen levert natuurlijk veel meer opquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tja laat de gevestigde orde eerst die 16 miljard aan verloren belastinginkomsten maar eens binnen gaan harken door het dichten van de mazen in de gatenbelastingkaasquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou nou, wat een goed idee. Ik denk zelfs dat we de AOW niet meer hoeven te vehogen. De verzorgingsstaat is in een klap gered als we het voorstel van de PVV doorvoeren.
En houd jij eens op alles door een pro-PVVbril te bekijken. Iedereen doet net alsof de PVV zonnestralen schijt. Het is desalniettemin een aardig idee, maar het speelt zo vreselijk opzichtig in op het gevoel van de mensen. De PVV wil zich overduideijk afzetten van de regerende 'elite', en gebruiken als om tegen deze groep aan te schoppen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Hou eens op met door je antiPVVbrilletje de zaak te bekijken. Het is een grof schandaal dat onze gekozen vertegenwoordigers niet zuinig met onze centen omgaan. Als de PVV daartegen wil optreden is dat helemaal prima, wat heet: andere partijen hadden dat al veel eerder moeten doen.
ChristenUnie-Europarlementslid Peter van Dalen had donderdag zijn grote verbazing uitgesproken dat hij en andere leden van het Europarlement geheel geen bonnetjes of andere verantwoording zijn verschuldigd voor de kantoorvergoeding.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:43 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Na het blokkeren van de linkse anti Berlusconi motie, laat de PVV weer zien aan mij dat mijn stem op hun de enige juiste was. Als eerste partij neemt men het op voor de belastingbetaler door idiote vergoedingen te weigeren. Over dit soort zaken heb ik de traditionele partijen nog nooit gehoord.
Gelukkig heeft Wilders wel goede voorstellen om die 16 miljard terug te krijgen. Wat was het ook alweer: iedereen 500 euro geven om de economie te stimuleren?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:59 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Tja laat de gevestigde orde eerst die 16 miljard aan verloren belastinginkomsten maar eens binnen gaan harken door het dichten van de mazen in de gatenbelastingkaasDaarna gaan we kijken of die AOW nog omhoog moet
Als al die linkse hobbies worden afgeschaft kan er inderdaad geld toegegeven worden en dan hoeft er ook helemaal niemand langer door te werken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Wilders wel goede voorstellen om die 16 miljard terug te krijgen. Wat was het ook alweer: iedereen 500 euro geven om de economie te stimuleren?
4000 Euro van je salaris inleveren blijft gewoon elke maand 4000 euro inleveren voor deze vier mensen..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En houd jij eens op alles door een pro-PVVbril te bekijken. Iedereen doet net alsof de PVV zonnestralen schijt. Het is desalniettemin een aardig idee, maar het speelt zo vreselijk opzichtig in op het gevoel van de mensen. De PVV wil zich overduideijk afzetten van de regerende 'elite', en gebruiken als om tegen deze groep aan te schoppen.
Dat doe ik niet hoor (ik stem ook helemaal geen PVV). Ik vind dit alleen een prima plan, en dat het van de PVV komt zal me een zorg zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En houd jij eens op alles door een pro-PVVbril te bekijken.
Het is toch schandalig dat andere partijen hier duidelijk geen probleem mee hebben? Het is prima dat een partij als de PVV daartegen ageert, dat is ook hun functie.quote:Iedereen doet net alsof de PVV zonnestralen schijt. Het is desalniettemin een aardig idee, maar het speelt zo vreselijk opzichtig in op het gevoel van de mensen. De PVV wil zich overduideijk afzetten van de regerende 'elite', en gebruiken als om tegen deze groep aan te schoppen.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:53 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
En daarmee hou je de charlatans buiten.
LPF anyone?
Geert Wilders was ook zo'n charlatan, vraag de VVD maar.
Ten eerste heb ik geen eigen partij. Ik wacht wel tot de echte debatronde begint, voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen. Dan pas maak ik een keus. Ik erger mij er gewoon aan dat iedereen hier zo makkelijk instinkt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:58 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Tja helemaal niets doen levert natuurlijk veel meer opAls je zo over alle "kleine" bedragen en uitgaven denkt wordt het gewoon een puinhoop. vele kleintjes maken tezamen namelijk nog steeds een grote. Tien keer 1000,- euro is namelijk ook gewoon nog steeds 10.000,-
maar goed mensen zoals jij zullen altijd iets te zeuren en zaniken houden want als de partij waar je stiekem een hekel aan hebt met goede ideeën komt zet het nooit zoden aan de dijk terwijl als je eigen partij met zoiets komt hang je de vlag buiten en sta je te glimmen als een opgepoetst baasje
Ook onverdraagzame linksfascisten zoals jij wensen openlijk dat een ander ermnee moet kappen om vanuit zijn wereldbeeld de maatschappij te bekijken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En houd jij eens op alles door een pro-PVVbril te bekijken. Iedereen doet net alsof de PVV zonnestralen schijt. Het is desalniettemin een aardig idee, maar het speelt zo vreselijk opzichtig in op het gevoel van de mensen. De PVV wil zich overduideijk afzetten van de regerende 'elite', en gebruiken als om tegen deze groep aan te schoppen.
Weinig mensen hebben een eigen partij.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:58 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Tja helemaal niets doen levert natuurlijk veel meer opAls je zo over alle "kleine" bedragen en uitgaven denkt wordt het gewoon een puinhoop. vele kleintjes maken tezamen namelijk nog steeds een grote. Tien keer 1000,- euro is namelijk ook gewoon nog steeds 10.000,-
maar goed mensen zoals jij zullen altijd iets te zeuren en zaniken houden want als de partij waar je stiekem een hekel aan hebt met goede ideeën komt zet het nooit zoden aan de dijk terwijl als je eigen partij met zoiets komt hang je de vlag buiten en sta je te glimmen als een opgepoetst baasje
Linkse hobby'squote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als al die linkse hobbies worden afgeschaft kan er inderdaad geld toegegeven worden en dan hoeft er ook helemaal niemand langer door te werken.
Israel heeft die paar centen echt niet nodig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Linkse hobby's![]()
Geen geld meer richting Israel sturen lijkt me een goede eerste stap, nietwaar John?
beide zaken staan volledig los van elkaarquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Wilders wel goede voorstellen om die 16 miljard terug te krijgen. Wat was het ook alweer: iedereen 500 euro geven om de economie te stimuleren?
Het hoort eigenlijk in een ander topic, maar aangezien je daar niet meer reageert:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:43 schreef DikVoormekaar het volgende:
Na het blokkeren van de linkse anti Berlusconi motie, laat de PVV weer zien aan mij dat mijn stem op hun de enige juiste was.
Wereldvreemder kan bijna niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:10 schreef isogram het volgende:
Na Hitler hebben we in West-Europa niet meer een leider gezien die op deze manier de media beïnvloedt, met de nodige propaganda.
Alleen is dit geen 4000 euro van hun salaris maar 4000 euro 'onkostenvergoeding' bovenop hun toch al riante salaris...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:02 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
4000 Euro van je salaris inleveren blijft gewoon elke maand 4000 euro inleveren voor deze vier mensen..
Kruip jij effe snel onder je complot-steenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:11 schreef JohnDope het volgende:
De media is synoniem voor propaganda. Sjors Orwell draait 'z'n eigen' om in zijn graf
Ben duidelijk genoeg geweest Isogram en als je goed had gelezen danb had je kunnen weten dat ik die mening al had voordat ik Berlusconi zijn reactie had vernomen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:10 schreef isogram het volgende:
[..]
Het hoort eigenlijk in een ander topic, maar aangezien je daar niet meer reageert:
Hoe kom je er in godsnaam bij dat het een 'linkse' motie is? Je laat je werkelijk hersenspoelen door dezelfde praatjes als waarmee Berlusconi zijn stemvee inpakt. Triest om te zien. Berlusconi mompelt het nodige over "links versus rechts" en DikVoormekaar neemt het voor zoete koek aan.
Kerel, VERDIEP je eens ergens in ofzo. Berlusconi is eigenaar van meerdere commerciële stations EN oefent als premier ook invloed uit op de staatsomroep. Verder heeft hij zichzelf onschendbaar gemaakt, zodat hij moeilijker vervolgd kan worden vanwege zijn dubieuze verleden. Na Hitler hebben we in West-Europa niet meer een leider gezien die op deze manier de media beïnvloedt, met de nodige propaganda.
Heb je het verschil tussen zomertijd en wintertijd inmiddels ontdekt, trouwens?
Dat heeft echt helemaal niks met een eventueel "complot" te maken, dit is namelijk gewoon beleid.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kruip jij effe snel onder je complot-steen
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wereldvreemder kan bijna niet.
De media is synoniem voor propaganda. Sjors Orwell draait 'z'n eigen' om in zijn graf
quote:Er was een tijd dat ik het meeste
te vertellen had op feesten
waar ik met verlichte geesten
vaak de politiek besprak.
Waarin wij ons nooit vergisten,
mensen die het beter wisten,
waren allemaal fascisten
die het aan verstand ontbrak.
Toen ik naar mijn navel staarde
en mij communist verklaarde
en met alle andere baarden
op de bom te wachten zat.
Toen die maar niet wilde vallen
hoorde men al spoedig lallen
en we lagen met zijn allen
wereldvredig op de mat.
Noem mij eens één land in Europa (westelijk van het voormalige ijzeren gordijn) waar we na de Tweede Wereldoorlog nog een leider hebben gezien met zo veel media-invloed? Ja, je zult een enkele dictatuur vinden, die inmiddels allang tot het verleden behoort. Meer niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:11 schreef JohnDope het volgende:
Wereldvreemder kan bijna niet.
De media is synoniem voor propaganda. Sjors Orwell draait 'z'n eigen' om in zijn graf![]()
Ja, en jij dacht dat een MEP die verondersteld wordt een kantoorruimte in het eigen land erop na te houden altijd in staat is dat te doen voor ¤400 euro per maand? Misschien lukt je dat in Amersfoort, maar in London, Parijs of Amsterdam ligt dat toch een beetje anders.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:14 schreef anboni het volgende:
[..]
Alleen is dit geen 4000 euro van hun salaris maar 4000 euro 'onkostenvergoeding' bovenop hun toch al riante salaris...
Verder, als deze regeling uitgekleed zou worden, waardoor alle EP leden die 90% inleveren, dan bespaart dat 'n goeie 30 miljoen op jaarbasis. Vraag me af hoeveel procent dat is van de totale kosten voor het EP.
Sowieso is in tijden van globalisering het begrijp "leider" al zwaar achterhaald.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:16 schreef isogram het volgende:
[..]
Noem mij eens één land in Europa (westelijk van het voormalige ijzeren gordijn) waar we na de Tweede Wereldoorlog nog een leider hebben gezien met zo veel media-invloed? Ja, je zult een enkele dictatuur vinden, die inmiddels allang tot het verleden behoort. Meer niet.
De discussie kan trouwens beter hier:
PVV torpedeert Berlusconi-resolutie
Of hier: Massaal protest tegen Berlusconi
Precies.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De politiek maakt gebruik van propaganda, de media niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat heeft echt helemaal niks met een eventueel "complot" te maken, dit is namelijk gewoon beleid.
Jij en ik zouden precies hetzelfde gedaan hebben als we daar aan de touwtjes zouden trekken.
Bovendien is het natuurlijk een lachwekkende illusie dat dat 'afschaffen van linkse hobbies' zoveel gaat opleveren. De tegenbegroting van de PVV voor 2010 kwam uit op een verbetering van het EMU-saldo met 1,2 t.o.v. de begroting tegenover een verbetering van 3,6 miljard voor D66 en 5,5 miljard voor de VVD.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Linkse hobby's![]()
Geen geld meer richting Israel sturen lijkt me een goede eerste stap, nietwaar John?
Niet? Dus de media verdienen eigenlijk geen geld?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De politiek maakt gebruik van propaganda, de media niet.
Als ik het goed zie zijn de kosten van het bestuur van de EU 6% van de totale begroting van 133,8 miljard dit betekend dus dat de administratie en het bestuur ongeveer 8 miljard kost...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:14 schreef anboni het volgende:
[..]
Alleen is dit geen 4000 euro van hun salaris maar 4000 euro 'onkostenvergoeding' bovenop hun toch al riante salaris...
Verder, als deze regeling uitgekleed zou worden, waardoor alle EP leden die 90% inleveren, dan bespaart dat 'n goeie 30 miljoen op jaarbasis. Vraag me af hoeveel procent dat is van de totale kosten voor het EP.
Nee dit verdient een apart topic, want de PVV laat weer zien dat zij anders zijn dan de rest.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:18 schreef Verbal het volgende:
Verder kan dit uiteraard in het centrale Wilders-PVV-topic in POL.
V.
Hoe zie jij dat precies voor je? Dat politieke fracties een buidel geld geven aan een willekeurige hoofdredactie onder voorwaarde dat die krant maar in hun voordeel schrijft?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Niet? Dus de media verdienen eigenlijk geen geld?
Ik verwijs je hierheen voor mijn reactie hierop: Massaal protest tegen Berlusconiquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:15 schreef DikVoormekaar het volgende:
Ben duidelijk genoeg geweest Isogram en als je goed had gelezen danb had je kunnen weten dat ik die mening al had voordat ik Berlusconi zijn reactie had vernomen.
Het is makkelijk scoren. Maar dat ligt niet aan de PVV. Zolang er teveel bestuurders zijn die te gebrand zijn op declaratie gedrag en achterlijk hoge vergoedingen, zal een partij als de PVV blijven groeien.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zonder propaganda geen politiek... Want zou jij weten waar je op moest stemmen als er nergens iets te vinden was in kranten of op het internet over de politiek behalve op stoffige onoverzichtelijke overheidssites..quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat precies voor je? Dat politieke fracties een buidel geld geven aan een willekeurige hoofdredactie onder voorwaarde dat die krant maar in hun voordeel schrijft?
Dit kan prima centraal, want het laat weer zien dat Wilbers cs goed zijn in hard symboolschreeuwen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee dit verdient een apart topic, want de PVV laat weer zien dat zij anders zijn dan de rest.
Het is een algemeen bekend feit dat er op het binnenhof bijna geen kritische journalisten te vinden zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat precies voor je? Dat politieke fracties een buidel geld geven aan een willekeurige hoofdredactie onder voorwaarde dat die krant maar in hun voordeel schrijft?
Ja, maar dat is geen propaganda vriend. De lezer wil namelijk ook weten wat een politieke fractie voor ogen heeft. Ik kan je verzekeren dat kranten geen geld krijgen toegeschoven van politieke partijen. Was het maar zo'n feest, dan stonden we er financieel misschien een beetje beter voor.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:24 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Zonder propaganda geen politiek... Want zou jij weten waar je op moest stemmen als er nergens iets te vinden was in kranten of op het internet over de politiek behalve op stoffige onoverzichtelijke overheidssites..
Heb je nog meer drogredenen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is een algemeen bekend feit dat er op het binnenhof bijna geen kritische journalisten te vinden zijn.
Ik heb even gebeld met iemand die er verstand van had en het is inderdaad zo.quote:
Zonde van je moeite, je hoeft toch helemaal niemand te bellen als JD zegt dat iets een algemeen bekend feit is?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb even gebeld met iemand die er verstand van had en het is inderdaad zo.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
pro·pa·gan·da de; v(m) alles wat men doet om aanhangers te winnen: ~ maken Daar valt ook het naar buiten brengen van nieuwsberichten onderquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen propaganda vriend. De lezer wil namelijk ook weten wat een politieke fractie voor ogen heeft. Ik kan je verzekeren dat kranten geen geld krijgen toegeschoven van politieke partijen. Was het maar zo'n feest, dan stonden we er financieel misschien een beetje beter voor.
Jaja. Je bent zo'n vuig linksmensch van een journalistje zeker? Dan ben je lid van de Linkse kerk. Een walgelijk machtige en sinistere organisatie, een samenzwering van een omvang die de islamisering doet verbleken. Gelukkig zal Geertje Wilders de straten schoonvegen van dit tuig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen propaganda vriend. De lezer wil namelijk ook weten wat een politieke fractie voor ogen heeft. Ik kan je verzekeren dat kranten geen geld krijgen toegeschoven van politieke partijen. Was het maar zo'n feest, dan stonden we er financieel misschien een beetje beter voor.
Zucht. Ja, maar de krant probert toch geen aanhangers te winnen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:32 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
pro·pa·gan·da de; v(m) alles wat men doet om aanhangers te winnen: ~ maken Daar valt ook het naar buiten brengen van nieuwsberichten onder
Ik weet niet of kranten subsidies krijgen... Maar zonder nieuws zouden kranten niet bestaan.. Dus politiek nieuws is eigenlijk geld waard omdat veel mensen het willen lezen
In deze wereld hoef je helemaal niks te weten, als je maar weet waar je het kan vinden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zie hier het dedain die de linkschmensch zo kenmerkt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. Ja, maar de krant probert toch geen aanhangers te winnen?
Ik wilde eigenlijk iets zinnigs typen, maar jij begrijpt de wereld van de media gewoon niet. Daar komt het botweg op neer.
Heb jij nog meer tunnelvisies?quote:
Dit is geen schreeuwen, maar dit zijn daden, daar kunnen die orwelliaanse scheeuwerds, zoals Pechtoldjes van deze wereld, nog wat van leren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dit kan prima centraal, want het laat weer zien dat Wilbers cs goed zijn in hard symboolschreeuwen.
V.
Niet? Er is een groot verschil hoor in de berichtgeving per krant als je daar niet van op de hoogte bent dan begrijp je het zelf nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. Ja, maar de krant probert toch geen aanhangers te winnen?
Ik wilde eigenlijk iets zinnigs typen, maar jij begrijpt de wereld van de media gewoon niet. Daar komt het botweg op neer.
Zie hier het stupide gebruik van nog stompzinniger uitdrukkingen dat de Wilders-aanhang zo typeertquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:36 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Zie hier het dedain die de linkschmensch zo kenmerkt.
Lol, is dit serieus of heb je alle cliché-uitdrukkingen van de laatste tien jaar op een hoop geharkt in een pastiche van paranoïde ultrarechts? In het laatste geval: leuk gedaan hoor, erg vermakelijk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:35 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Jaja. Je bent zo'n vuig linksmensch van een journalistje zeker? Dan ben je lid van de Linkse kerk. Een walgelijk machtige en sinistere organisatie, een samenzwering van een omvang die de islamisering doet verbleken. Gelukkig zal Geertje Wilders de straten schoonvegen van dit tuig.
Bij de publieke omroep gaat dat inderdaad aanmerkelijk subtieler. Iets met baantjes enzo.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Joh, elke krant heeft zijn eigen doelgroep met eigen nieuws dat hun doelgroep interesseert. Ik koop toch ook geen voetbal international als voetbal me niks kan interesseren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:39 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Niet? Er is een groot verschil hoor in de berichtgeving per krant als je daar niet van op de hoogte bent dan begrijp je het zelf nietAls een krant alleen maar over CDA schrijft zal deze veel Christelijke abonnees kennen. Iedere krant kijkt op zijn manier tegen de politiek aan en zo zal de verslaggeving ook gepresenteerd worden.. En daar zijn ook de abonnees op gebaseerd
Je bent een beetje blijven hangen in de tijd van de verzuiling, vrees ik.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:39 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Niet? Er is een groot verschil hoor in de berichtgeving per krant als je daar niet van op de hoogte bent dan begrijp je het zelf nietAls een krant alleen maar over CDA schrijft zal deze veel Christelijke abonnees kennen. Iedere krant kijkt op zijn manier tegen de politiek aan en zo zal de verslaggeving ook gepresenteerd worden.. En daar zijn ook de abonnees op gebaseerd
Wat een darmontvellende onzinquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:44 schreef justanick het volgende:
[..]
Bij de publieke omroep gaat dat inderdaad aanmerkelijk subtieler. Iets met baantjes enzo.
Als de een nou op een laag niveau zit, en de ander op een fatsoenlijk niveau, dan moet die ander wel neerbuigend doen, anders lul je langs elkaar heen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:36 schreef moewhahaha het volgende:
Zie hier het dedain die de linkschmensch zo kenmerkt.
quote:
Noem deze meerderheid dan eens?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:50 schreef justanick het volgende:
[..]
![]()
Het gros van de top van de PO komt rechtstreeks uit Den Haag vandaan (CDA / PvdA / D66). Grappig dat je blijkbaar niet op de hoogte bent van dat simpele feit.
Je kunt als krant natuurlijk ook innoveren ipv afgeven op de jongeren die begrijpelijk geen zin hebben om de hoofdprijs te betalen voor het nieuws van gisteren op dode bomen. En als je ageert tegen de subsidie van de publieke omroep vind je in mij een warm voorstander. Het mediabeleid in Nederland is gewoon ziek.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Nou, feit is natuurlijk wel dat de PO subsidie krijgt van de overheid. Dat is gewoon waarheid. Kranten daarentegen niet. Daarom gaat het ook zo kut. Deze klote-generatie weigert een krant te kopen omdat alles toch van internet is te plukken.
Natuurlijk wel!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Als die vergoeding wordt gekort zet dat namelijk totaal geen zoden aan de dijk.
quote:„Er blijken Europarlementariërs te zijn die zelfs een kamer in hun eigen huis huren en zo een extra vergoeding opstrijken.”
Voor alle duidelijkheid: wij willen geen subsidie van de overheid. Dan verlies je namelijk je onafhankelijkheid. We hoeven overigens niet te innoveren. We moeten al het nieuws op internet gewoon achter een dikke betaalmuur plaatsen. En harder hameren op het copyright.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:55 schreef justanick het volgende:
[..]
Je kunt als krant natuurlijk ook innoveren ipv afgeven op de jongeren die begrijpelijk geen zin hebben om de hoofdprijs te betalen voor het nieuws van gisteren op dode bomen. En als je ageert tegen de subsidie van de publieke omroep vind je in mij een warm voorstander. Het mediabeleid in Nederland is gewoon ziek.
En nou nog graag namen die jouw 'simpele feit' ondersteunenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:55 schreef justanick het volgende:
[..]
Je kunt als krant natuurlijk ook innoveren ipv afgeven op de jongeren die begrijpelijk geen zin hebben om de hoofdprijs te betalen voor het nieuws van gisteren op dode bomen. En als je ageert tegen de subsidie van de publieke omroep vind je in mij een warm voorstander. Het mediabeleid in Nederland is gewoon ziek.
En jij bent een beetje wereldvreemd, vrees ikquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent een beetje blijven hangen in de tijd van de verzuiling, vrees ik.
Ach kijk aan daar komt de aap uit de mouw Koosvogels is van de pers.. Dus kortom: wij van WC eend adviseren jawel de Telegraaf om de wc mee schoon te makenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: wij willen geen subsidie van de overheid. Dan verlies je namelijk je onafhankelijkheid. We hoeven overigens niet te innoveren. We moeten al het nieuws op internet gewoon achter een dikke betaalmuur plaatsen. En harder hameren op het copyright.
Juist. Gehersenspoeld door de Linksche media. En maar als zeloten paternalistisch lopen zieken op alles wat in hun bekrompen wereldje niet bevalt. Ach, je kunt het ze ook eigenlijk niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:59 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
En jij bent een beetje wereldvreemd, vrees ik
Een troll die zwaar off topic gaat met zijn geleuter of omdat het onderwerp hem niet zint of omdat zij IQ niet toereikend is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:59 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
En dit is pas het topje van de ijsberg.quote:
Nou, toevallig werk ik voor een krant en we beperken ons niet tot nieuws over het CDA. We zijn immers niet het verenigingsblad van het CDA.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:59 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die in eerste instantie off-topic is gegaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:02 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Een troll die zwaar off topic gaat met zijn geleuter of omdat het onderwerp hem niet zint of omdat zij IQ niet toereikend is.
Nee, maar wel die van de Linksche kerk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, toevallig werk ik voor een krant en we beperken ons niet tot nieuws over het CDA. We zijn immers niet het verenigingsblad van het CDA.
Zo maar even wat voorbeelden:quote:
785 zelfs.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:06 schreef morpheus_at_work het volgende:
736 * 4200 * 12 = 37.094.400 miljoen per jaar
Heel vermakelijk hoe bepaalde menschen hun wat extreme standpunten weten te verpakken in een mengelmoesch van toch wel wat door Duitschers beïnvloed taalgebruik om daarmee te etaleren dat argumenten tekort schieten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:02 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Juist. Gehersenspoeld door de Linksche media. En maar als zeloten paternalistisch lopen zieken op alles wat in hun bekrompen wereldje niet bevalt. Ach, je kunt het ze ook eigenlijk niet kwalijk nemen.
En daarmee maken de kranten een gruwelijke denkfout (niet qua subsidie, die moeten ze niet krijgen, maar qua betaalmuur). Waarom zou ik betalen voor nieuws dat ik ook gratis kan krijgen via de diverse sites? En waarom zou ik een abo nemen op een online krant? Voor die paar achtergrondverhalen, die vaak ook nog eens van een bedenkelijke kwaliteit zijn? Harder hameren op copyright doen ze in de muziekindustrie trouwens ook. Effect: nul.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid: wij willen geen subsidie van de overheid. Dan verlies je namelijk je onafhankelijkheid. We hoeven overigens niet te innoveren. We moeten al het nieuws op internet gewoon achter een dikke betaalmuur plaatsen. En harder hameren op het copyright.
Heeft ook met afgunst te maken. Meestal zijn de ideeën wel goed maar zien ze liever hun voorkeurspartij met die ideeën komen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:52 schreef weert-gilders het volgende:
[..]
Wel vreemd dat als de PVV met goede ideeën komt dat het populisten zijn en dat als andere partijen met zo'n idee komen er alleen maar gejuicht wordtBegint er beetje op te lijken de de populisme schreeuwers zelf erg populistisch bezig zijn
Mensen die met termen als ''Linksche kerk'' strooien. Tokkie-volk.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:04 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Nee, maar wel die van de Linksche kerk.
En weer zo'n exponent van de Linksche kerk die spitsvondig uit de hoek denkt te komen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:10 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Heel vermakelijk hoe bepaalde menschen hun wat extreme standpunten weten te verpakken in een mengelmoesch van toch wel wat door Duitschers beïnvloed taalgebruik om daarmee te etaleren dat argumenten tekort schieten.
Alleen maar holle woorden met af en toe wat buitengewoon humorischtische sch.
Probeer de schrijfschelsch eensch wat leeschbaarder te maken.
Linkschmenschen die alles en iedereen die hen niet aanstaan tokkie's noemen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mensen die met termen als ''Linksche kerk'' strooien. Tokkie-volk.
Pennywise, pound foolish.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik snap niks van dit gedrag, het dient geen enkel doel behalve een wit voetje halen bij de media en daar op door kunnen stomen. Ze konden dit toch ook gewoon aankaarten bij de commissie in plaats van het weigeren en dan met trotse borst vooruit naar de pers te stappen?
Zoals eerder gezegd riekt dit naar symboolpolitiek.
Ik kan iniedergeval mensen die met termen als ''Linksche kerk'' of ''Linksche hobby's'' strooien nauwelijks serieus nemen. Je pikt die mensen er ook redelijk snel uit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:14 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Linkschmenschen die alles en iedereen die hen niet aanstaan tokkie's noemen.
Je bedoelt schpitschvondigquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:13 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
En weer zo'n exponent van de Linksche kerk die spitsvondig uit de hoek denkt te komen.Scheer je weg, knulletje.
Ja dat is inderdaad heel vreemd bij de voormalige Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs en de Nederlandse Christelijke Radio Vereniging. De PO is geen staatsomroep als de BBC.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Zo maar even wat voorbeelden:
Voorzitter Vara (Cees Korvinus): GroenLinks. De RvT van de VARA is overigens helemaal feest, met PvdA'ers (w.o. 1 kamerlid).
In de raad van toezicht van de NCRV zitten 3 CDA'ers, waaronder 1 kamerlid
Inderdaad.quote:
Duur wit voetje dan als je die 228.000 laat liggen per jaar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik snap niks van dit gedrag, het dient geen enkel doel behalve een wit voetje halen bij de media en daar op door kunnen stomen. Ze konden dit toch ook gewoon aankaarten bij de commissie in plaats van het weigeren en dan met trotse borst vooruit naar de pers te stappen?
Zoals eerder gezegd riekt dit naar symboolpolitiek.
Je vergischt je weer: allesch, tokkieschquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:14 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Je moet sites als FOK! het juist rete-moeilijk maken om jouw nieuws simpelweg over te nemen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:11 schreef justanick het volgende:
[..]
En daarmee maken de kranten een gruwelijke denkfout (niet qua subsidie, die moeten ze niet krijgen, maar qua betaalmuur). Waarom zou ik betalen voor nieuws dat ik ook gratis kan krijgen via de diverse sites? En waarom zou ik een abo nemen op een online krant? Voor die paar achtergrondverhalen, die vaak ook nog eens van een bedenkelijke kwaliteit zijn? Harder hameren op copyright doen ze in de muziekindustrie trouwens ook. Effect: nul.
Inderdaad, maar ondertussen houden ze wel de grens open voor al die buitenlandse tokkies die hier de boel komen verstieren. Maar als je als burger 1 keer wat over die tokkies zegt, word je door de linkse kerk meteen als racist bestempeldquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:14 schreef moewhahaha het volgende:
[..]
Gaan tokkies wel stemmen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:22 schreef Bommenlegger het volgende:
Lijkt me meer dat tokkies op de zittende partijen stemmen...
Nu weten ze wat ze krijgen..straks is het maar afwachten..
Dus wie zijn hier de tokkies?
Het verandert niks aan de opzet, ik vind het idee wel goed maar dien het dan in als een idee bij de Europese Commissie o.i.d en ga niet eigenhandig dingen weigeren en dan naar de pers stampen. Ik vind het niet bepaald het meest hoffelijke gedrag, maar wie ben ik.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:20 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Duur wit voetje dan als je die 228.000 laat liggen per jaar.
Inderdaad, die 16 miljard komt daarmee al in de buurt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:20 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Duur wit voetje dan als je die 228.000 laat liggen per jaar.
Ik zag vlak na de Europese verkiezingen een documentaire over steden/dorpen waar massaal op de PVV is gestemd. Uiteindelijk vroegen ze een voorbijganger of hij op Wilders heeft gestemd, en zo ja waarom. Hij kwam met een briljant argument wat tekenend is voor de PVV-stemmer: hij zei dat hij ''buitenlanders'' uit de supermarkt zag lopen met een grotere tas dan hij.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ondertussen houden ze wel de grens open voor al die buitenlandse tokkies die hier de boel komen verstieren. Maar als je als burger 1 keer wat over die tokkies zegt, word je door de linkse kerk meteen als racist bestempeld
Erg hypocriet allemaal.
Nee dat is wanneer je het subjectief verabsoluteert.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:26 schreef JohnDope het volgende:
Als je het objectief relativeert zitten de grootste tokkies van het land op het binnenhof, want zij hebben pas echt een puinhoop van Nederland gemaakt.
De buitenlander-haat neemt zo langzaamaan jaren-30 vormen aanquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik zag vlak na de Europese verkiezingen een documentaire over steden/dorpen waar massaal op de PVV is gestemd. Uiteindelijk vroegen ze een voorbijganger of hij op Wilders heeft gestemd, en zo ja waarom. Hij kwam met een briljant argument wat tekenend is voor de PVV-stemmer: hij zei dat hij ''buitenlanders'' uit de supermarkt zag lopen met een grotere tas dan hij.
Ik ben echt een man van het volk, ik ken de zogenaamde tokkies t/m de crème de la crème van de elite.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik zag vlak na de Europese verkiezingen een documentaire over steden/dorpen waar massaal op de PVV is gestemd. Uiteindelijk vroegen ze een voorbijganger of hij op Wilders heeft gestemd, en zo ja waarom. Hij kwam met een briljant argument wat tekenend is voor de PVV-stemmer: hij zei dat hij ''buitenlanders'' uit de supermarkt zag lopen met een grotere tas dan hij.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben echt een man van het volk, ik ken de zogenaamde tokkies t/m de crème de la crème van de elite.
Maar geloof mij nou maar die zogenaamde Tokkies zijn echt veel slimmer dan de blanke elite ons wil doen geloven.
De reden dat die blanke en witte elite zo negatief praat over tokkies is omdat de tokkies vroeger heilig in die blanke elite geloofden, maar sinds Pim Fortuyn doen ze dat niet meer.
Doe niet zo naief zeg. Natuurlijk breng je een persbericht uit. En eerlijk gezegd verdienen ze die publiciteit ook. Groot gelijk en strategisch zeer verstandig.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als politici een vergoeding niet willen hebben, waarom bellen ze dan altijd de krant i.p.v. de boekhouding om de betalingen stop te zetten ?
Dit is een unieke situatie, normaal doen die politici binnen dat socialistische europa niks anders dan draaien, graaien en roven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als politici een vergoeding niet willen hebben, waarom bellen ze dan altijd de krant i.p.v. de boekhouding om de betalingen stop te zetten ?
Tot nu toe niet. Maar ik heb van Nietzsche geleerd dat -praktisch- elk mens op tilt slaat zodra er geld bij komt kijken. Dus daar zal de PVV vast geen uitzondering op de regel mee zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De PVV laat zien dat er ook nog partijen zijn die niet corrupt zijn.
Hij heeft 16.5 miljoen stemmetjes in z'n hoofd, bedoelt hij eigenlijk.quote:
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij heeft 16.5 miljoen stemmetjes in z'n hoofd, bedoelt hij eigenlijk.
PVV; de partij van het volk. De vechters van vrije woord en alles wat goed is. In gevecht met de corrupte en boosaardige regerende orde. Lijkt wel een beetje op GI Joe. Misschien moet er maar eens een tv-serie komen rond de avonturen van de PVV-helden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:42 schreef JohnDope het volgende:
De PVV laat zien dat er ook nog partijen zijn die niet corrupt zijn.
wij zijn pas tevree, met een nietszeggend spreekwoord op elke plee.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Zeg dat wel!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:43 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Een paar ideeën wat je met 37 miljoen euro kan doen:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:16 schreef MUZZ het volgende:
Het is een bedrag van ¤4000maal 785 europarlementgasten maal 12 maanden =¤37.680.000 daar kunnen we toch iets leuks mee doen
Dat is inderdaad een hele grote berg met geld.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:51 schreef Igen het volgende:
Op zich wel goed dat de PVV dit aankaart en ook zelf het goede voorbeeld geeft. Daar kun je moeilijk iets op tegen hebben.
Maar echt zoden aan de dijk zet het niet:
[..]
Een paar ideeën wat je met 37 miljoen euro kan doen:
- 2,5 kilometer tramrails vernieuwen
- Voor elke Europeaan de belasting met 10 cent verlagen
- De kostenoverschrijdingen van het nieuwe station in Arnhem afdekken
- Eén topvoetballer kopen
- De belastingschuld van Diego Maradonna kwijtschelden
- Het IOC omkopen overtuigen dat de olympische spelen in jouw land moeten komen
Precies.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:42 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Doe niet zo naief zeg. Natuurlijk breng je een persbericht uit. En eerlijk gezegd verdienen ze die publiciteit ook. Groot gelijk en strategisch zeer verstandig.
Bang voor je eigen hachie en inkomen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PVV; de partij van het volk. De vechters van vrije woord en alles wat goed is. In gevecht met de corrupte en boosaardige regerende orde. Lijkt wel een beetje op GI Joe. Misschien moet er maar eens een tv-serie komen rond de avonturen van de PVV-helden.
In mijn beleving zet elke vorm van verspilling zoden aan de dijk. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de hoogte van andere vergoedingen (bijvoorbeeld reiskosten, hotelovernachtingen, etc.) ook vrij scheutig zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:51 schreef Igen het volgende:
Op zich wel goed dat de PVV dit aankaart en ook zelf het goede voorbeeld geeft. Daar kun je moeilijk iets op tegen hebben.
Maar echt zoden aan de dijk zet het niet:
Ik proef een hoop jaloerse reacties van de andere partijen. Dat vind ik zwak en onsportief.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies.
Goede actie van de PVV.
De andere partijen zullen het voorbeeld wel volgen nu.....toch?
Nee, hoezo?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:54 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Bang voor je eigen hachie en inkomen?
De andere partijen kunnen nu eigenlijk niet anders doen dan ook een lagere vergoeding vragen. Wel erg leuk dit. Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:57 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik proef een hoop jaloerse reacties van de andere partijen. Dat vind ik zwak en onsportief.
Ik stem natuurlijk helemaal geen PVV maar ik vind dit een uitermate sterke zet waarvoor ik vanzelfsprekend het nodige respect heb.
Maar één van al die opties tegelijk hè.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele grote berg met geld.
Ja. En wat mij betreft mag dat ook allemaal worden afgeschaft. Maar het blijft onzin om te denken dat pakweg 35 miljoen per jaar veel geld is, dat dat zoden aan de dijk zet, dat je daarmee ook maar een dubbeltje belastingverlaging kan doorvoeren.quote:Maar er kan nog veel meer bezuinigd worden op die linkse hobbies. o.a verhuizinkje Straatsburg dat minimaal 200 miljoen per jaar kost, en zo zijn er nog legio bekende en onbekende socialistische beerputten waar geld van de burger in wordt gedumpt.
Volgens mij denkt niemand dat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:03 schreef Igen het volgende:
het blijft onzin om te denken dat pakweg 35 miljoen per jaar veel geld is, dat dat zoden aan de dijk zet, dat je daarmee ook maar een dubbeltje belastingverlaging kan doorvoeren.
Laten we dit even gaan volgen dan ja.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De andere partijen kunnen nu eigenlijk niet anders doen dan ook een lagere vergoeding vragen. Wel erg leuk dit. Ben benieuwd!
Waar precies wordt dat van die belastingdruk gesteld dan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:03 schreef Igen het volgende:
Maar het blijft onzin om te denken dat pakweg 35 miljoen per jaar veel geld is, dat dat zoden aan de dijk zet, dat je daarmee ook maar een dubbeltje belastingverlaging kan doorvoeren.
Natuurlijk John, alles wat geld kost komt uit de koker van links.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele grote berg met geld.
Maar er kan nog veel meer bezuinigd worden op die linkse hobbies. o.a verhuizinkje Straatsburg dat minimaal 200 miljoen per jaar kost, en zo zijn er nog legio bekende en onbekende socialistische beerputten waar geld van de burger in wordt gedumpt.
dat was toch al duidelijk bij de oprichting van de pvv.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
1 optie tegelijk, alle opties te gelijk, dat doet er niet toe, feit is gewoon dat de belasting bergen met geld heeft moeten inleveren om die grote berg met geld bij elkaar te brengen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar één van al die opties tegelijk hè.
[..]
Goh mag dat van jou afgeschaft wordenquote:Ja. En wat mij betreft mag dat ook allemaal worden afgeschaft. Maar het blijft onzin om te denken dat pakweg 35 miljoen per jaar veel geld is, dat dat zoden aan de dijk zet, dat je daarmee ook maar een dubbeltje belastingverlaging kan doorvoeren.
K*t, nou zit er weer een PVV-topic in MyAT.
de linkse partijen zijn vaak mensen die geen bedrijfservaring hebben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk John, alles wat geld kost komt uit de koker van links.
Vaak wel ja.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, zoals de AOW bijvoorbeeld. Afschaffen die linkse hobby.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar maak jij je dan druk over?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:08 schreef Monolith het volgende:
Overigens is het allemaal niet zo geweldig vernieuwend wat de PVV doet. In 2005 is al door de toenmalige Nederlandse fracties afgesproken alleen aanspraak te maken op vergoedingen op basis van de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Al die andere partijen en dan vooral die decadente en arrogante partijen zoals D66 en PvdA, hebben nu een groot probleemquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De andere partijen kunnen nu eigenlijk niet anders doen dan ook een lagere vergoeding vragen. Wel erg leuk dit. Ben benieuwd!
Maak ik me druk?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waar maak jij je dan druk over?
Dat zou je als normale burger eens moeten proberenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef lunaris2009 het volgende:
hoe hete die hoer van de pvda die in new york een gigantisch bedrag opstreek aan woningsubsidie en andere vergoedingen en dit niet wou terug betalen.
nooit meer wat van gehoord
Evelien Herfkens.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef lunaris2009 het volgende:
hoe hete die hoer van de pvda die in new york een gigantisch bedrag opstreek aan woningsubsidie en andere vergoedingen en dit niet wou terug betalen.
nooit meer wat van gehoord
ik was 2 weken te laat met inleveren van mijn ov.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zou je als normale burger eens moeten proberen
Je wekt bij mij de indruk zo minnetjes als mogelijk op dit signaal/deze actie van de PVV te moeten reageren.quote:
Dan was je meer dan 2 weken te laat aangezien het 68 euro per halve maand betreft. Het is overigens ideaal om dat ding na je afstuderen gewoon nog even te houden als je voor werk met het openbaar vervoer kunt reizen. Voor die 136 euro / maand krijgt een normale burger in de verste verte geen OV jaarkaart.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:14 schreef lunaris2009 het volgende:
[..]
ik was 2 weken te laat met inleveren van mijn ov.
9 maanden ervoor idd een brief gehad maar dus vergeten.
kan meteen 134 euro aftikken.
kijk dan werkt de overheid wel weer volgens de regeltjes
beter dan bosje en zijn gegarandeerde vertrouwensuitspraken over financiele instellingen die daarna keihard op de fles gingen en waar bosje vanaf wist ....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:15 schreef Urquhart het volgende:
Overduidelijke PR-stunt uiteraard, maar wel goede actie
ik haat het openbaar vervoer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan was je meer dan 2 weken te laat aangezien het 68 euro per halve maand betreft. Het is overigens ideaal om dat ding na je afstuderen gewoon nog even te houden als je voor werk met het openbaar vervoer kunt reizen. Voor die 136 euro / maand krijgt een normale burger in de verste verte geen OV jaarkaart.
Jawel, hoe redden ze zich hier weer uit. Kan niet wachten om de reacties te lezen en te horen hoe ze zich eruit draaien bij bijv. P&W.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Al die andere partijen en dan vooral die decadente en arrogante partijen zoals D66 en PvdA, hebben nu een groot probleem
Ik vind dit meer het zoveelste voorbeeld dat het enige verschil tussen de PVV en andere partijen in de woorden zit, niet zozeer in de daden. De PVV staat op de daken om te schreeuwen hoe schandalig het wel niet is en dat zij maar 400 vergoeding gaan vragen in plaats van 4000 terwijl andere fracties allang dergelijke maatregelen hebben genomen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je wekt bij mij de indruk zo minnetjes als mogelijk op dit signaal/deze actie van de PVV te moeten reageren.
Bij P&W hoef je geen kritische vragen te verwachten, want die stellen ze toch nooit wanneer het om dit soort netelige kwesties gaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, hoe redden ze zich hier weer uit. Kan niet wachten om de reacties te lezen en te horen hoe ze zich eruit draaien bij bijv. P&W.
Oh ja, Eveliene Herfkens. Bijna vergeten, (hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is). Heeft zij al eens wat terugbetaald? Of is dat een heel domme vraag?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Evelien Herfkens.
Goeie reclame, Pvda. Slim gedaan weer.
Ik kan niet wachten tot de debatronde voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen begint. Dan kan Wilders zich niet langer verschuilen achter populistische one-liners. Dat zal hij inhoudelijk moeten debatteren. Ik denk dat dat een paar vermakelijke maandjes worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, hoe redden ze zich hier weer uit. Kan niet wachten om de reacties te lezen en te horen hoe ze zich eruit draaien bij bijv. P&W.
Welke fracties dan nog meer, op de SP na?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind dit meer het zoveelste voorbeeld dat het enige verschil tussen de PVV en andere partijen in de woorden zit, niet zozeer in de daden. De PVV staat op de daken om te schreeuwen hoe schandalig het wel niet is en dat zij maar 400 vergoeding gaan vragen in plaats van 4000 terwijl andere fracties allang dergelijke maatregelen hebben genomen.
Nee ze betaalt natuurlijk helemaal niks terug.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja, Eveliene Herfkens. Bijna vergeten, (hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is). Heeft zij al eens wat terugbetaald? Of is dat een heel domme vraag?
Ze was 't echt niet van plan in ieder geval en de huidige politiek kennende wordt er dan wel bakzeil gehaald.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja, Eveliene Herfkens. Bijna vergeten, (hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is). Heeft zij al eens wat terugbetaald? Of is dat een heel domme vraag?
Doel je hiermee op het voornemen van van Dalen om dit over twee maanden aan de orde te stellen? Of heb je wellicht andere tastbare voorbeelden van die zogenaamde 'dergelijke maatregelen'?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef Monolith het volgende:
[..] terwijl andere fracties allang dergelijke maatregelen hebben genomen.
Ik heb liever daden zoals de PVV nu doet, dan oeverloos geleuter hoe het zou kunnen en moeten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot de debatronde voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen begint. Dan kan Wilders zich niet langer verschuilen achter populistische one-liners. Dat zal hij inhoudelijk moeten debatteren. Ik denk dat dat een paar vermakelijke maandjes worden.
Retorische vraag inderdaad. Kom op zeg.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb liever daden zoals de PVV nu doet, dan oeverloos geleuter hoe het zou kunnen en moeten.
Dat inderdaad. Het tekent de cultuur dat er zo gemakkelijk een dergelijk bedrag p.p. getoucheerd wordt. Hoe meer vraagtekens er gezet worden bij uitgaven, hoe beter, dat beteugelt de kosten. En alle kleine beetjes samen vormen uiteindelijk natuurlijk het grote geheel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Volgens mij denkt niemand dat.
De bedoeling is dat het (Euro)politici aanspoort om eens na te denken over wat ze zoal uitgeven en hoe dat overkomt op degenen van wie dat geld afkomstig is.
Natuurlijk. Maar wel erg goed he, van de PVV om 4000 euro in te leveren. Zou de PVDA hun voorbeeld volgen denk je?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van een partij die ons land wil regeren verwacht ik liever een goed doordacht beleid dan de 'geen woorden maar daden' aanpak.
Lieve Lavenderr, da's ook een retorische vraagquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar wel erg goed he, van de PVV om 4000 euro in te leveren. Zou de PVDA hun voorbeeld volgen denk je?
Ja, doortrapt mens is het.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Retorische vraag inderdaad. Kom op zeg.
Die mogen ze van mij vandaag naar Guantanamo Bay sturen. Die kop alleen al, past precies bij die wanstaltige praktijken van d'r. Wat een loeder.
Weet niet en interesseert me ook niet. Ik loop niet warm voor symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar wel erg goed he, van de PVV om 4000 euro in te leveren. Zou de PVDA hun voorbeeld volgen denk je?
Ja sorry, dat is het. Maar ik vind het zo leuk om Koos even te laten spartelenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Lieve Lavenderr, da's ook een retorische vraag
Monolith, graag antwoord op deze vraag.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:23 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Welke fracties dan nog meer, op de SP na?
Ik ook niet, daarom ben ik ook zo blij met deze daadwerkelijke actie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet en interesseert me ook niet. Ik loop niet warm voor symboolpolitiek.
Alle fracties, zie mijn vorige post. De gedragscode uit 2005:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Monolith, graag antwoord op deze vraag.
Daarnaast moet ik nog maar zien in hoeverre de PVV daad bij woord gaat voegen en daarbij ook financiële verantwoording gaan afleggen zoals de andere partijen volgens mij allemaal doen.quote:De tekst van de gedragscode die op 3 februari 2005 van kracht werd, luidt:
Preambule
* De Nederlandse leden maken in het kader van deze gedragscode de volgende afspraken: De gedragscode geldt tot het moment dat Raad en Europees Parlement overeenstemming hebben bereikt over een statuut voor de leden. Vanaf het moment van dat mogelijk besluit zal de overeengekomen nieuwe regeling voor de onkosten als het uitgangspunt voor de Nederlandse leden gelden.
* De Nederlandse leden zullen er bij de Nederlandse regering en parlement op aandringen te bezien of de huidige situatie waarin, anders dan bij de overige 24 lidstaten, er bij het salaris van europarlementariërs een korting wordt toegepast ten opzichte van de nationale parlementariërs, gerechtvaardigd is.
* Het uitgangspunt van de gedragscode is transparantie naar de burger over het gebruik van de ontvangen onkostenvergoedingen.
Gedragscode
1. De Nederlandse leden van het Europees Parlement behouden alleen werkelijk gemaakte reiskosten. Voor reizen per auto wordt als km-kosten maximaal de opgave van ANWB/Consumentenbond gehanteerd. Er vindt vanaf boekjaar 2005 geen middeling meer plaats tussen reizen die wel en reizen die niet gedeclareerd zijn. De leden maken voor 1 oktober van het daaropvolgende jaar gebruik van de door het Parlement ingestelde regeling tot terugbetaling van het overschot van uitbetaalde reiskosten.
2. De vergoeding voor algemene uitgaven wordt uitsluitend besteed aan de ondersteuning van parlementaire werkzaamheden.
3. De vergoeding voor parlementaire medewerkers wordt conform de regels van het EP uitsluitend aangewend voor personele ondersteuning.
4. De Nederlandse Europarlementariërs nemen geen deel aan de vrijwillige aanvullende pensioenregeling van het Europees Parlement.
5. Eventuele inkomsten uit nevenactiviteiten worden opgenomen in het daartoe bestemde openbaar register.
6. Iedere delegatie maakt per kalenderjaar een rapportage over de wijze waarop de code wordt nageleefd , legt dit overzicht van kostenposten en terugstortingen ter beoordeling voor aan een onafhankelijke deskundige en maakt zowel deze beoordeling als de rapportage uiterlijk 1 oktober van het daaropvolgende jaar openbaar.
Ik ben niet geintresseerd in een gedragscode, maar in bewijsmateriaal waaruit blijkt dat het feitelijk nageleefd wordt, of nagestreefd op z'n minst.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Alle fracties, zie mijn vorige post. De gedragscode uit 2005:
[..]
Daarnaast moet ik nog maar zien in hoeverre de PVV daad bij woord gaat voegen en daarbij ook financiële verantwoording gaan afleggen zoals de andere partijen volgens mij allemaal doen.
Jij hebt weinig kaas gegeten van het politieke spel, nietwaar?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook niet, daarom ben ik ook zo blij met deze daadwerkelijke actie.
Kijk even op de sites van bijvoorbeeld D66 waar gewoon netjes een financieel jaarverslag te vinden is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ben niet geintresseerd in een gedragscode, maar in bewijsmateriaal waaruit blijkt dat het feitelijk nageleefd wordt, of nagestreefd op z'n minst.
Jij wel he?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt weinig kaas gegeten van het politieke spel, nietwaar?
Dat ja, en ook de bedragen zou ik graag zien. Met name van de kantoorvergoedingen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ben niet geintresseerd in een gedragscode, maar in bewijsmateriaal waaruit blijkt dat het feitelijk nageleefd wordt, of nagestreefd op z'n minst.
Jaarverslag van welke juridische entiteit?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk even op de sites van bijvoorbeeld D66 waar gewoon netjes een financieel jaarverslag te vinden is.
Dat zeg ik niet. Maar ook de daad bij het woord voegen kan worden beschouwd als symboolpolitiek.quote:
Nee vind ik niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar ook de daad bij het woord voegen kan worden beschouwd als symboolpolitiek.
Doet het dan pijn bij je als ie dat wel kan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot de debatronde voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen begint. Dan kan Wilders zich niet langer verschuilen achter populistische one-liners. Dat zal hij inhoudelijk moeten debatteren. Ik denk dat dat een paar vermakelijke maandjes worden.
Niet lullen maar zakkenvullen spreekt je meer aan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van een partij die ons land wil regeren verwacht ik liever een goed doordacht beleid dan de 'geen woorden maar daden' aanpak.
Poliitiek spel is zakken vullen en verder niks?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij hebt weinig kaas gegeten van het politieke spel, nietwaar?
Ooh nee hoor. Maar ik weet wel beter.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:46 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Doet het dan pijn bij je als ie dat wel kan?
Enige die aan symboolpolitiek doet ben jij.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar ook de daad bij het woord voegen kan worden beschouwd als symboolpolitiek.
Je dénkt dat je beter weet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooh nee hoor. Maar ik weet wel beter.
Juist; alle andere partijen zijn zakkenvullers. Behalve de PVV natuurlijk. Weet je, als Wilders zich kundig presenteert tijdens de komende debatten, zal ik mijn mening wellicht herzien. Maar zolang hij wegloopt uit discussies doe ik niet mee in deze PVV-verering.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:47 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Niet lullen maar zakkenvullen spreekt je meer aan?
Tip: reageer in het rokersforum.
Daar ben je nog geloofwaardig.
We wachten rustig af en zullen wel zien hoe jouw held zich staande houdt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:51 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je dénkt dat je beter weet.
Dat is het probleem.
Grote meid.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juist; alle andere partijen zijn zakkenvullers. Behalve de PVV natuurlijk. Weet je, als Wilders zich kundig presenteert tijdens de komende debatten, zal ik mijn mening wellicht herzien. Maar zolang hij wegloopt uit discussies doe ik niet mee in deze PVV-verering.
Jouw helden zijn door de mand gevallen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We wachten rustig af en zullen wel zien hoe jouw held zich staande houdt.
ja.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:42 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jaarverslag van welke juridische entiteit?
Staan daar ook de privé inkomsten van de parlementariërs als natuurlijke personen in beschreven? Want pas dan kun je dit type geldstroom onderscheppen lijkt me.
Lees mijn eerste post in dit topic. Ik zeg dat de PVV een punt heeft, maar...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:54 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Grote meid.
Heb je de zittende paritijen in het EP wel eens gehoord daarover?
Nee hé.
Maar nu de PVV dat doet voel je je door je eigen partij, welke dat ook is. tekort gedaan.
Daarom geef je zo af op de PVV.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke helden? In de huidige politiek is geen held van mij te bekennen. Pechtold, Kant en Halsema schaar ik nou niet echt onder de talentvolle politici.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:55 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Jouw helden zijn door de mand gevallen.
Doet pijn hé?
Inkoppertjes of niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees mijn eerste post in dit topic. Ik zeg dat de PVV een punt heeft, maar...
[..]
Gossie...kan je niks beters verzinnnen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:57 schreef Frollo het volgende:
Allemachtig, Bommenlegger, ben je zes of zo?
Dus dat zijn ook zakkenvullers bedoel je?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke helden? In de huidige politiek is geen held van mij te bekennen. Pechtold, Kant en Halsema schaar ik nou niet echt onder de talentvolle politici.
Ik beschouw mijzelf meer als een zwevende kiezer. Maar goed, ik zal mijn partij even bedanken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:58 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Inkoppertjes of niet.
Dat heb je te danken aan de partij die jij steunt.
Dat de PVV hiermee aankomt, en dat jij er zo fel op in gaat, zegt me genoeg.
En dan aankomen met dat de PVV een punt heeft en het dan gelijk bestrijd, zegt veel over je....
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:00 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dus dat zijn ook zakkenvullers bedoel je?
Je laat dat wel merken....quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beschouw mijzelf meer als een zwevende kiezer. Maar goed, ik zal mijn partij even bedanken.
Mijn god, je doet net alsof ik iedere week de ledenvergadering van de SP (die overigens een soorgelijke actie als de PVV heeft doorgevoerd) steun.
Ok...quote:
Niks zit mij diep.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Het zit wel diep he, je haat voor de regerende orde. Blij dat je eindelijk de Robin Hood onder de politici hebt gevonden?
Beetje dooddoener he, zo'n opmerking. Hoeven we net zo goed geen discussie te voeren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:04 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Niks zit mij diep.
Dat jij het niet eens bent met een politicus is je goed recht.
Maar verwacht wel dat niet iedereen het met je eens is.
Als mijn antwoord je niet aanstaat, dan hoeven we geen discussie te voeren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje dooddoener he, zo'n opmerking. Hoeven we net zo goed geen discussie te voeren.
Alsjeblieft. Heb je toevallig een Google-fobie?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:02 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Mag ik een link naar dat financieel jaarverslag?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:13 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Als mijn antwoord je niet aanstaat, dan hoeven we geen discussie te voeren.
Over dooddoener gesproken...
Meid toch.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
Pvvvvvv, ben echt Wilders-moe het worden. Gelukkig is het bijna weekend.
Ja gelukkig wel he, dit was een zware dag voor je qua Wildersquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
Pvvvvvv, ben echt Wilders-moe het worden. Gelukkig is het bijna weekend.
Net al gedaan. Ik ben zo'n lul die altijd even naar buiten stapt voor een sigaret. Zo'n zakkenvuller.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:18 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Meid toch.
Steek er een op en relax!
Gelukkig laat ik het forum in het weekend altijd even voor wat het is.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel he, dit was een zware dag voor je qua Wilders
Ik zal er eens doorheen spitten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Alsjeblieft. Heb je toevallig een Google-fobie?
Graag deze zin ff met Nederlandse ondertiteling meid.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net al gedaan. Ik ben zo'n lul die altijd even naar stapt gaat voor een sigaret. Zo'n zakkenvuller.
Meid?
Nu blij?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Graag deze zin ff met Nederlandse ondertiteling meid.
Veel geld, maar om dat bedrag op waarde te kunnen schatten ben ik wel benieuwd wat er aan echte kosten tegen over staan?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 13:06 schreef morpheus_at_work het volgende:
736 * 4200 * 12 = 37.094.400 miljoen per jaar
Sportief van jequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
inkopper of niet: zeer valide punt en goed gemaakt.
Mag ook gezegd worden.
Klopt, ik heb eveneens zoiets toegegeven ergens in het begin van dit topic.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
inkopper of niet: zeer valide punt en goed gemaakt.
Mag ook gezegd worden.
Whiskey_Tango is in mijn beleving al een tijdje een KoosVogels fan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Klopt, ik heb eveneens zoiets toegegeven ergens in het begin van dit topic.
En grappig genoeg vindt juist een WIldersfan als Whiskey_Tango het géén goeie actie. Dus al met al is dit een mooie gelegenheid om weer eens te kijken naar wat we écht vinden in plaats van reflexmatig te reageren op alles wat de PVV doet.
Vanzelfsprekend. Het is of het één of het ander.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:03 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Whiskey_Tango is in mijn beleving al een tijdje een KoosVogels fan.
En dus heeft hij niets meer met Geert.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:03 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Niet overdrijven hequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een goede invloed op WT
Maar als het op Wilders aankomt is het dus duidelijk 'If you're not with us, you're against us'?
Je valt gewoon door de mand?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als het op Wilders aankomt is het dus duidelijk 'If you're not with us, you're against us'?
Ho ho, ik zeg dat ik dit een goed initiatief vind, maar via de verkeerde kanalen "uitgevochten". Ze hadden het moeten indienen als motie en het moeten afwachten wat mij betreft. Ik vind het politiek gematigd niet wijs om eerst actie te ondernemen d.m.v. weigering van subsidie en dan meteen naar de pers te stampen hoe goed je het wel niet oneens bent met de huidige gang van zaken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:03 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Wat?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je valt gewoon door de mand?
Je schoonpraten door Wilders aan te vallen bevestigd dit alleen maar.
Die taktiek heeft Fortuyn ingezet en Wilders slim opgepakt. Het idee dat je enerzijds de 'oude politiek' hebt en anderzijds de betreffende partij. Door te blijven hameren op het idee dat de rest van de partijen maar één pot nat zijn dirigeer je teleurgestelde kiezers in jouw richting evenals mensen die überhaupt geen vertrouwen hebben / hadden in 'de politiek'.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op de kop.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die taktiek heeft Fortuyn ingezet en Wilders slim opgepakt. Het idee dat je enerzijds de 'oude politiek' hebt en anderzijds de betreffende partij. Door te blijven hameren op het idee dat de rest van de partijen maar één pot nat zijn dirigeer je teleurgestelde kiezers in jouw richting evenals mensen die überhaupt geen vertrouwen hebben / hadden in 'de politiek'.
Nee, vind het een heel goede zet van de PVV.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ho ho, ik zeg dat ik dit een goed initiatief vind, maar via de verkeerde kanalen "uitgevochten". Ze hadden het moeten indienen als motie en het moeten afwachten wat mij betreft. Ik vind het politiek gematigd niet wijs om eerst actie te ondernemen d.m.v. weigering van subsidie en dan meteen naar de pers te stampen hoe goed je het wel niet oneens bent met de huidige gang van zaken.
Je kan twee dingen doen in situaties als deze, je kan een motie indienen en constructief gaan meewerken aan een alternatief systeem, of je kan eenzijdig dingen van je afwerpen en naar de pers rennen. Ik vind dat ze de eerste optie eerst hadden moeten overwegen, voor over te stappen op stap twee.
Symboolpolitiek dus, maar wel met een goede insteek.
Het zijn geen bedragen die onder de Nederlandse inkomstenbelasting vallen in ieder geval.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:37 schreef Megumi het volgende:
Is het bedrag trouwens netto of bruto? Mis ik in het bericht.
Ik ben het eens met de insteek, maar het had wat tactvoller gekund, vooral in een omgeving als het Europese Parlement. Die mensen hebben een geheugen als een olifant, en dan kom je daar binnenstampen door de porseleinkast met dit persbericht. Ze hebben nota bene de eerste zitting/stemming van het EP gemist, en dan nu dit soort harde eisen gaan stellen en er zo over pochen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, vind het een heel goede zet van de PVV.
En heel logisch dat ze naar de pers renden.
Nog langer wachten? Waarom? Dan hadden ze dus eerst dat geld geïncasseerd en waren ze daar weer op gepakt. Nu beginnen ze heel goed met meteen een voorbeeld voor alle andere partijen daar. Want die zullen zich nu op zijn minst uit moeten spreken hoe zij daar over denken. En dan zullen ze bijna niet anders kunnen dan ook inleveren , en dat is alleen maar goed toch? Alle beetjes helpen, niets symbolisch aan.
Ze komen daar toch helemaal niet om vriendjes te maken of iets te bereiken? Ze kotsen op Europa en gaan er überhaupt alleen heen om dat kenbaar te maken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ben het eens met de insteek, maar het had wat tactvoller gekund, vooral in een omgeving als het Europese Parlement. Die mensen hebben een geheugen als een olifant, en dan kom je daar binnenstampen door de porseleinkast met dit persbericht.
Uiteraard, maar ze kunnen ook wel degelijk wat nuttigs betekenen als ze er toch zitten, als je dan meteen je eigen glazen gaat ingooien dan kan je het al wel helemaal schudden in die aristocratische omgeving. Het is ze helemaal eigen om dat te doen natuurlijk, mensen komen en gaan als het gaat om stemmen, het is echter iets wat ik niet bepaald kan waarderen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ze komen daar toch helemaal niet om vriendjes te maken of iets te bereiken? Ze kotsen op Europa en gaan er überhaupt alleen heen om dat kenbaar te maken.
Dat ze nu en passant ook iets goeds doen verbaast me, maar het is mooi meegenomen.
Dat vind ik bijvoorbeeld al onzin: kotsen op de EU. Onze welvaart hebben we te danken aan Europese samenwerking. Dat betekent niet dat je alles hoeft te pikken, maar dreigen uit de EU te treden (zoals de PVV wel eens heeft gedaan) gaat mij te ver.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ze komen daar toch helemaal niet om vriendjes te maken of iets te bereiken? Ze kotsen op Europa en gaan er überhaupt alleen heen om dat kenbaar te maken.
Dat ze nu en passant ook iets goeds doen verbaast me, maar het is mooi meegenomen.
Nou valt mee, het gaat me er vooral om dat ze hun eigen zo voorstellen dat er straks niemand meer is die ze serieus neemt in het Parlement. Dan kunnen ze stemmen en schreeuwen wat ze willen, zonder luisterende oren. Hier in Nederland is dat de perfecte tactiek wat mij betreft, de zittende partijen zitten vastgeroest in hun eigen luiheid en onderzoekscommissies.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat vind ik bijvoorbeeld al onzin: kotsen op de EU. Onze welvaart hebben we te danken aan Europese samenwerking. Dat betekent niet dat je alles hoeft te pikken, maar dreigen uit de EU te treden (zoals de PVV wel eens heeft gedaan) gaat mij te ver.
Dus dan is dit ook media-geilheidvan de SP?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:52 schreef vijfhonderd het volgende:
Nope.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:59 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Dus dan is dit ook media-geilheidvan de SP?
http://www.blikopnieuws.n(...)verkeersleiding.html
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:07 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Nope.
Alleen in jouw bekrompen, simpele wereldje
De SP doet niets anders dan schreeuwen, en als ze klaar zijn met schreeuwen dan stappen ze over op krijsen, en als dat niet lukt dan organiseren ze lawaaiprotesten. Idiote socialisten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:59 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Dus dan is dit ook media-geilheidvan de SP?
http://www.blikopnieuws.n(...)verkeersleiding.html
Natuurlijk...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Gaat die domme fakkeltocht trouwens nog door?
Valt toevallig gelijk met de lampionenoptocht vanwege de verloren slag tegen de moffen om Arnhem.quote:
Stoerdoenerij..quote:
Het kan blijkbaar zo opgevat worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:38 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Antwoord op een vraag kan ook spam zijn.
'Bestaat slagerij Jansen nog?', 'Ja hoor, kijk maar..hier is de website', 'spam!'.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:38 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Antwoord op een vraag kan ook spam zijn.
Zou je spam kunnen krijgen bij de slagerij denk je? Zou wel ironisch zijn in dit voorbeeld.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
'Bestaat slagerij Jansen nog?', 'Ja hoor, kijk maar..hier is de website', 'spam!'.
Zoek het uit op de website.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zou je spam kunnen krijgen bij de slagerij denk je? Zou wel ironisch zijn in dit voorbeeld.
Oh ja, die idiote fakkeloptochtquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De SP doet niets anders dan schreeuwen, en als ze klaar zijn met schreeuwen dan stappen ze over op krijsen, en als dat niet lukt dan organiseren ze lawaaiprotesten. Idiote socialisten.Gaat die domme fakkeltocht trouwens nog door?
Topsite!quote:
quote:1KG RUNDER BRAADVLEES ¤9.25
1KG BLINDE VINKEN ¤7.75
Mag ik het bruggetje naar de linksmensch maken?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Slager Jansen verkoopt blinde vinken
Goh, die link had ik helemaal niet gelegdquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mag ik het bruggetje naar de linksmensch maken?
Waarom verbaast me dit nu nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:20 schreef DikVoormekaar het volgende:
Geen woord over deze opmerkelijke actie van de PVV in de journaals van de staatsomroep en rtl.
Ook de actualiteiten rubrieken zwijgen, terwijl op internet de reacties hierop blijven binnenstromen.
Die shariasocialisten van de partijvandeafbraak hebben wel hun mond vol over een dominerende Silbio Berlusconi in de Italiaanse media , doch zelf zijn ze dusdanig geinfiltreerd in onze staats - en commerciale media, dat ze wat hun niet zindt ook niet uitzenden.quote:
Van de publieken verwacht ik niet anders, maar dat RTL er ook niets over zegt is wel vreemd.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:25 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Die shariasocialisten van de partijvandeafbraak hebben wel hun mond vol over een dominerende Silbio Berlusconi in de Italiaanse media , doch zelf zijn ze dusdanig geinfiltreerd in onze staats - en commerciale media, dat ze wat hun niet zindt ook niet uitzenden.
Tja, het is nu eenmaal niet 'u vraagt, wij draaien'quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:20 schreef DikVoormekaar het volgende:
Geen woord over deze opmerkelijke actie van de PVV in de journaals van de staatsomroep en rtl.
Ook de actualiteiten rubrieken zwijgen, terwijl op internet de reacties hierop blijven binnenstromen.
Ben ik geheel met je eens, de linkse politiek heeft een veel te grote invloed op de berichtgeving in Nederland. Let maar op, een half jaar voor de verkiezingen wordt het helemaal erg, dan komt er een stortvloed van positiviteit uit Den Haag aanspoelen. Eén ding hebben ze niet helemaal door in Hilversum, het werkt niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:25 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Die shariasocialisten van de partijvandeafbraak hebben wel hun mond vol over een dominerende Silbio Berlusconi in de Italiaanse media , doch zelf zijn ze dusdanig geinfiltreerd in onze staats - en commerciale media, dat ze wat hun niet zindt ook niet uitzenden.
Volgens mij is het vooral de christelijke kant van ons politieke bestel (KVP, ARP, CHU, CDA) geweest dat de lakens uitdeelde, vaak in samenwerking met de VVD en zelfs de RPF.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:03 schreef Bam-Bam het volgende:
[..]
Ben ik geheel met je eens, de linkse politiek heeft een veel te grote invloed op de berichtgeving in Nederland. Let maar op, een half jaar voor de verkiezingen wordt het helemaal erg, dan komt er een stortvloed van positiviteit uit Den Haag aanspoelen. Eén ding hebben ze niet helemaal door in Hilversum, het werkt niet.
Na W.O. II heeft de PvdA met korte tussenpozen Nederland geregeerd, Nederland is grotendeels geworden wat er in het partijprogramma van de pvda stond/staat. Toch kan Nederland volgens kabouter wouter zoveel beter, waarom dat wouter? Het is ja precies zo zoals jullie het geschapen hebben, een socialistische heilstaat, waarin alles wat je niet wil je toch word opgedrongen.
De linkse media spuwt vuur naar iedereen die het hier niet mee eens is en maakt veel propaganda voor de ideeën en denkbeelden van de linkse kerk. De vraag is; waarom trapt een groot gedeelte van het volk hier niet meer in? Misschien omdat ze dagelijks andere dingen ervaren dan wat er op tv beweerd en getoond wordt?
En dat heeft te maken met het weigeren van kantoorvergoeding omdat?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:14 schreef JohandeBoer het volgende:
PVV is extreemrechts volgens de Anne Frank stichting, dus niet zo raar.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
I spy with my little little eye, you steal my UI!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:14 schreef JohandeBoer het volgende:
Hou aub je oppervlakkige waffel kakkie kinderengquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:14 schreef JohandeBoer het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |