ik haat het openbaar vervoer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan was je meer dan 2 weken te laat aangezien het 68 euro per halve maand betreft. Het is overigens ideaal om dat ding na je afstuderen gewoon nog even te houden als je voor werk met het openbaar vervoer kunt reizen. Voor die 136 euro / maand krijgt een normale burger in de verste verte geen OV jaarkaart.
Jawel, hoe redden ze zich hier weer uit. Kan niet wachten om de reacties te lezen en te horen hoe ze zich eruit draaien bij bijv. P&W.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Al die andere partijen en dan vooral die decadente en arrogante partijen zoals D66 en PvdA, hebben nu een groot probleem
Ik vind dit meer het zoveelste voorbeeld dat het enige verschil tussen de PVV en andere partijen in de woorden zit, niet zozeer in de daden. De PVV staat op de daken om te schreeuwen hoe schandalig het wel niet is en dat zij maar 400 vergoeding gaan vragen in plaats van 4000 terwijl andere fracties allang dergelijke maatregelen hebben genomen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je wekt bij mij de indruk zo minnetjes als mogelijk op dit signaal/deze actie van de PVV te moeten reageren.
Bij P&W hoef je geen kritische vragen te verwachten, want die stellen ze toch nooit wanneer het om dit soort netelige kwesties gaat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, hoe redden ze zich hier weer uit. Kan niet wachten om de reacties te lezen en te horen hoe ze zich eruit draaien bij bijv. P&W.
Oh ja, Eveliene Herfkens. Bijna vergeten, (hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is). Heeft zij al eens wat terugbetaald? Of is dat een heel domme vraag?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Evelien Herfkens.
Goeie reclame, Pvda. Slim gedaan weer.
Ik kan niet wachten tot de debatronde voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen begint. Dan kan Wilders zich niet langer verschuilen achter populistische one-liners. Dat zal hij inhoudelijk moeten debatteren. Ik denk dat dat een paar vermakelijke maandjes worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, hoe redden ze zich hier weer uit. Kan niet wachten om de reacties te lezen en te horen hoe ze zich eruit draaien bij bijv. P&W.
Welke fracties dan nog meer, op de SP na?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind dit meer het zoveelste voorbeeld dat het enige verschil tussen de PVV en andere partijen in de woorden zit, niet zozeer in de daden. De PVV staat op de daken om te schreeuwen hoe schandalig het wel niet is en dat zij maar 400 vergoeding gaan vragen in plaats van 4000 terwijl andere fracties allang dergelijke maatregelen hebben genomen.
Nee ze betaalt natuurlijk helemaal niks terug.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja, Eveliene Herfkens. Bijna vergeten, (hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is). Heeft zij al eens wat terugbetaald? Of is dat een heel domme vraag?
Ze was 't echt niet van plan in ieder geval en de huidige politiek kennende wordt er dan wel bakzeil gehaald.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja, Eveliene Herfkens. Bijna vergeten, (hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is). Heeft zij al eens wat terugbetaald? Of is dat een heel domme vraag?
Doel je hiermee op het voornemen van van Dalen om dit over twee maanden aan de orde te stellen? Of heb je wellicht andere tastbare voorbeelden van die zogenaamde 'dergelijke maatregelen'?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:21 schreef Monolith het volgende:
[..] terwijl andere fracties allang dergelijke maatregelen hebben genomen.
Ik heb liever daden zoals de PVV nu doet, dan oeverloos geleuter hoe het zou kunnen en moeten.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot de debatronde voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen begint. Dan kan Wilders zich niet langer verschuilen achter populistische one-liners. Dat zal hij inhoudelijk moeten debatteren. Ik denk dat dat een paar vermakelijke maandjes worden.
Retorische vraag inderdaad. Kom op zeg.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb liever daden zoals de PVV nu doet, dan oeverloos geleuter hoe het zou kunnen en moeten.
Dat inderdaad. Het tekent de cultuur dat er zo gemakkelijk een dergelijk bedrag p.p. getoucheerd wordt. Hoe meer vraagtekens er gezet worden bij uitgaven, hoe beter, dat beteugelt de kosten. En alle kleine beetjes samen vormen uiteindelijk natuurlijk het grote geheel.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Volgens mij denkt niemand dat.
De bedoeling is dat het (Euro)politici aanspoort om eens na te denken over wat ze zoal uitgeven en hoe dat overkomt op degenen van wie dat geld afkomstig is.
Natuurlijk. Maar wel erg goed he, van de PVV om 4000 euro in te leveren. Zou de PVDA hun voorbeeld volgen denk je?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van een partij die ons land wil regeren verwacht ik liever een goed doordacht beleid dan de 'geen woorden maar daden' aanpak.
Lieve Lavenderr, da's ook een retorische vraagquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar wel erg goed he, van de PVV om 4000 euro in te leveren. Zou de PVDA hun voorbeeld volgen denk je?
Ja, doortrapt mens is het.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:25 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Retorische vraag inderdaad. Kom op zeg.
Die mogen ze van mij vandaag naar Guantanamo Bay sturen. Die kop alleen al, past precies bij die wanstaltige praktijken van d'r. Wat een loeder.
Weet niet en interesseert me ook niet. Ik loop niet warm voor symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar wel erg goed he, van de PVV om 4000 euro in te leveren. Zou de PVDA hun voorbeeld volgen denk je?
Ja sorry, dat is het. Maar ik vind het zo leuk om Koos even te laten spartelenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Lieve Lavenderr, da's ook een retorische vraag
Monolith, graag antwoord op deze vraag.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:23 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Welke fracties dan nog meer, op de SP na?
Ik ook niet, daarom ben ik ook zo blij met deze daadwerkelijke actie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet en interesseert me ook niet. Ik loop niet warm voor symboolpolitiek.
Alle fracties, zie mijn vorige post. De gedragscode uit 2005:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Monolith, graag antwoord op deze vraag.
Daarnaast moet ik nog maar zien in hoeverre de PVV daad bij woord gaat voegen en daarbij ook financiële verantwoording gaan afleggen zoals de andere partijen volgens mij allemaal doen.quote:De tekst van de gedragscode die op 3 februari 2005 van kracht werd, luidt:
Preambule
* De Nederlandse leden maken in het kader van deze gedragscode de volgende afspraken: De gedragscode geldt tot het moment dat Raad en Europees Parlement overeenstemming hebben bereikt over een statuut voor de leden. Vanaf het moment van dat mogelijk besluit zal de overeengekomen nieuwe regeling voor de onkosten als het uitgangspunt voor de Nederlandse leden gelden.
* De Nederlandse leden zullen er bij de Nederlandse regering en parlement op aandringen te bezien of de huidige situatie waarin, anders dan bij de overige 24 lidstaten, er bij het salaris van europarlementariërs een korting wordt toegepast ten opzichte van de nationale parlementariërs, gerechtvaardigd is.
* Het uitgangspunt van de gedragscode is transparantie naar de burger over het gebruik van de ontvangen onkostenvergoedingen.
Gedragscode
1. De Nederlandse leden van het Europees Parlement behouden alleen werkelijk gemaakte reiskosten. Voor reizen per auto wordt als km-kosten maximaal de opgave van ANWB/Consumentenbond gehanteerd. Er vindt vanaf boekjaar 2005 geen middeling meer plaats tussen reizen die wel en reizen die niet gedeclareerd zijn. De leden maken voor 1 oktober van het daaropvolgende jaar gebruik van de door het Parlement ingestelde regeling tot terugbetaling van het overschot van uitbetaalde reiskosten.
2. De vergoeding voor algemene uitgaven wordt uitsluitend besteed aan de ondersteuning van parlementaire werkzaamheden.
3. De vergoeding voor parlementaire medewerkers wordt conform de regels van het EP uitsluitend aangewend voor personele ondersteuning.
4. De Nederlandse Europarlementariërs nemen geen deel aan de vrijwillige aanvullende pensioenregeling van het Europees Parlement.
5. Eventuele inkomsten uit nevenactiviteiten worden opgenomen in het daartoe bestemde openbaar register.
6. Iedere delegatie maakt per kalenderjaar een rapportage over de wijze waarop de code wordt nageleefd , legt dit overzicht van kostenposten en terugstortingen ter beoordeling voor aan een onafhankelijke deskundige en maakt zowel deze beoordeling als de rapportage uiterlijk 1 oktober van het daaropvolgende jaar openbaar.
Ik ben niet geintresseerd in een gedragscode, maar in bewijsmateriaal waaruit blijkt dat het feitelijk nageleefd wordt, of nagestreefd op z'n minst.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Alle fracties, zie mijn vorige post. De gedragscode uit 2005:
[..]
Daarnaast moet ik nog maar zien in hoeverre de PVV daad bij woord gaat voegen en daarbij ook financiële verantwoording gaan afleggen zoals de andere partijen volgens mij allemaal doen.
Jij hebt weinig kaas gegeten van het politieke spel, nietwaar?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook niet, daarom ben ik ook zo blij met deze daadwerkelijke actie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |