Nee, vergeten. Mijn excuses. Zal het morgen even doen. We hadden vandaag ook wel erg vroeg pauze gehouden ivm. saaie beursweek.quote:
We hebben ook nog het tegenvallende consumentenvertrouwen in de US, de DSB-bank, veel failliete banken in de VS en de afbetalingen op de creditcards.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Die 'sudden' red shoots is wat overdreven uiteraard. De markt reageert gewoon beteuterd op resultaten van GE en BoA. Die staan dan ook gewoon diep in het rood, zelfde als GS en Citi. Je zou kunnen zeggen dat de markt 'rationeel' reageert op deze cijfers die nog verre van gezond goed zijn. Het is natuurlijk niet meer de vraag wie het dumpt, maar wie het straks weer gaat kopen ..
[..]
Nee, vergeten. Mijn excuses. Zal het morgen even doen. We hadden vandaag ook wel erg vroeg pauze gehouden ivm. saaie beursweek.
DSB is ruis heeft niks met crisis te maken. Die kleine bankjes in US die plat gaan is ook grotendeels ruis gaat om de big boys als BOA,Citi,GS,JPM.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben ook nog het tegenvallende consumentenvertrouwen in de US, de DSB-bank, veel failliete banken in de VS en de afbetalingen op de creditcards.
Laat mij nu ook eens eventjes bearish zijn!
Kun jij al zien wat de estimates voor AE zijn?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Anywayz, het lijstje waar ik komende week het meeste naar uitkijk, niet alleen voor effect op de beurzen, maar ook om een goed beeld te krijgen hoe de economie weer naar boven dribbelt. (zijn alleen amerikaanse bedrijven)
Hasbro 19 oktober
Apple 19 oktober
Coca Cola 20 oktober
BlackRock 20 oktober
Pfizer 20 oktober
Caterpillar 20 oktober
Yahoo 20 oktober
Boeing 21 oktober
Morgan Stanley 21 oktober
Wells Fargo 21 oktober
AT&T 22 oktober
American Express 22 oktober
En net zoals gewoonlijk komen er de donderdag steevast unemployment cijfers om 14.30 uit
Haha, ja, ik proef dat je eigenlijk de beurs weer lager wil hebben zodat je met een gezond verstand kunt instappen!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben ook nog het tegenvallende consumentenvertrouwen in de US, de DSB-bank, veel failliete banken in de VS en de afbetalingen op de creditcards.
Laat mij nu ook eens eventjes bearish zijn!
Jep, van alle 'grote' bedrijven is er een estimate gegeven dus ook AE. Welke tool gebruik jij hier eigenlijk voor?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kun jij al zien wat de estimates voor AE zijn?
Reuters/Binck en Marketwatch voor de cijfers. Overigens handel ik zelden op cijfers. Handel liever na 4u op SnP/olie/eur/usd met cfd's.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jep, van alle 'grote' bedrijven is er een estimate gegeven dus ook AE. Welke tool gebruik jij hier eigenlijk voor?
Ik loop alvast vooruit, ben zeer benieuwd wat deze dag gaat brengen. Ik denk namelijk dat dit wel is een zwarte dag kan gaan worden.quote:VRIJDAG 23 OKTOBER
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- Dui, inkoopmanagersindex, oktober, 09.30 uur - Dui, ondernemersvertrouwen, oktober, 10.00 uur - EU, inkoopmanagersindex, oktober, 10.00 uur - VK, BBP, KW3 eerste raming, 10.30 uur - EU, industriele orders, augustus, 11.00 uur - VS, verkoop bestaande huizen, september, 16.00 uur
Ik zal je het antwoord op dit moment ff schuldig moeten blijven omdat ik niet in de BB hal zit, maar inmiddels al weer thuis ben. Het was vroeg weekendquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Reuters/Binck en Marketwatch voor de cijfers. Overigens handel ik zelden op cijfers. Handel liever na 4u op SnP/olie/eur/usd met cfd's.
Wat zijn de estimates voor AE? Ben namelijk niet echt positief over AE op langere termijn.
Okidoki, ik gooi daar morgen alvast wel even de verwachtingen voor op in dit topic, zodat je weet of de verwachtingen al misschien negatief zijnquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:58 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Ik loop alvast vooruit, ben zeer benieuwd wat deze dag gaat brengen. Ik denk namelijk dat dit wel is een zwarte dag kan gaan worden.
Via RBS marketindex. CFD's vind ik beter geschikt voor daghandel aangezien je geen aan/verkoopkosten hebt. Alleen een kleine rentevergoeding. Je kan ook gewoon tot 22:00 handelen op de aex.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal je het antwoord op dit moment ff schuldig moeten blijven omdat ik niet in de BB hal zit, maar inmiddels al weer thuis ben. Het was vroeg weekendIk zal morgen even kijken wat ze allemaal over AE te melden hebben betreffende de expectations. Overigens ben ik zelf ook niet positief over AE.
Hoe zit dat overigens met reuters? Betaal je daar niet voor?
En ik doe eigenlijk wel het zelfde als jij dat doet, de SP, olie etc. Maar handelen op cijfers vind ik zelf ook wel vrij lucratief. Niet altijd, gezien donderdag met GS en Citi, maar over het algemeen kwam het toch wel aardig goed uit.
En je hebt het over CFD's? Gebruik je daarvoor een andere broker? Officieel zijn turbo's/sprinters/speeders namelijk niet CFD's. Je betaalt immers geen belasting voor CFD'sen dat doe je voor de 3 andere wel. Tax free derivatives, dat kan eigenlijk niet beter
Maar via wie handel je die CFD's? De meeste vrienden hier hebben echt een varieteit aan brokers in gebruik, van IGmarkets tot CMCmarkets en uiteraard alles wordt gebruikt voor de cfd's
die je overigens ook gewoon tijdens pre market uren kunt aanschaffen en verkopen maar dat zou mij eigenlijk te veel tijd kosten. Ik spendeer al te veel tijd aan beleggen.
Die EU cijfers hebben over het algemeen weinig invloed.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:58 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Ik loop alvast vooruit, ben zeer benieuwd wat deze dag gaat brengen. Ik denk namelijk dat dit wel is een zwarte dag kan gaan worden.
Hey man bedankt! Ik ga me hier direct even bij inschrijven. Omdat ik in Engeland zit weet niemand wat sprinters en turbo's en speeders zijn, maar is iedereen bekend met CFD's. Goede zaak dat die zooi producten nu ook op de nederlandse markt verkrijgbaar is bij een broker waar je geen maandelijks bedrag hoeft te betalen ( dat moet wel bij de engelse brokers ) en geen comissie kosten. Hoe zit dat eigenlijk met de belasting? Over behaalde winst met CFD's hoef je in engeland geen stuiver belasting te betalen, ik kon alleen op die website zo nergens vinden of dat wel in Nederland moet?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:41 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Via RBS marketindex. CFD's vind ik beter geschikt voor daghandel aangezien je geen aan/verkoopkosten hebt. Alleen een kleine rentevergoeding. Je kan ook gewoon tot 22:00 handelen op de aex.
https://marketindex.rbs.com/nl/Home.aspx Kun je eventueel een demo rekening openen en met fictief geld traden.
dat market index ga ik ook eens bekijken, ik vond turbo ed goed om te beleggen, daarnaast opties, ik ben gestopt met turbo omdat de transactie kosten bij binck veel te hoog zijn en bij todays niet worden ondersteunt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:41 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Via RBS marketindex. CFD's vind ik beter geschikt voor daghandel aangezien je geen aan/verkoopkosten hebt. Alleen een kleine rentevergoeding. Je kan ook gewoon tot 22:00 handelen op de aex.
https://marketindex.rbs.com/nl/Home.aspx Kun je eventueel een demo rekening openen en met fictief geld traden.
Inderdaad, deze link van Melandri is toch wel de belevenis voor deze weekquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:51 schreef edwinh het volgende:
[..]
dat market index ga ik ook eens bekijken, ik vond turbo ed goed om te beleggen, daarnaast opties, ik ben gestopt met turbo omdat de transactie kosten bij binck veel te hoog zijn en bij todays niet worden ondersteunt.
nee ik denk het niet, ik heb ook eens een demo geopend en voor dag handel lijkt het wel aardig....echter heb ik daar geen tijd voorquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad, deze link van Melandri is toch wel de belevenis voor deze week. Ik denk dat een aantal lurkers die niet posten in dit topic daar nu ook een rekening openen.
Betaal je overigens nu wel of geen belasting over CFD's ?
Zoveel tijd heb je niet nodig, gewoon positie openen met stoploss..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:37 schreef edwinh het volgende:
[..]
nee ik denk het niet, ik heb ook eens een demo geopend en voor dag handel lijkt het wel aardig....echter heb ik daar geen tijd voor
ik ben dan wel geen lurker, maar idd zeer interessant!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Inderdaad, deze link van Melandri is toch wel de belevenis voor deze week. Ik denk dat een aantal lurkers die niet posten in dit topic daar nu ook een rekening openen.
Wat ik niet helemaal snap hoe die margin daarin is ingebouwd......quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:47 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zoveel tijd heb je niet nodig, gewoon positie openen met stoploss..
Geen probleem! Ik vind het al tof dat je het uberhaupt wilt checkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee, vergeten. Mijn excuses. Zal het morgen even doen. We hadden vandaag ook wel erg vroeg pauze gehouden ivm. saaie beursweek.
Ik zit er net weer achter, heb verder niet zo heel veel te doen gelukkig dus heb wel even de tijd om het te checken. Zal het direct ff doen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 22:18 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Geen probleem! Ik vind het al tof dat je het uberhaupt wilt checken
Ik ga er van uit, gezien de 'engelse' tak van RBS dat het sowieso CAC/DAX/AEX/S&P/DJ betreffende de indices .. dat is voor mij voldoende.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:50 schreef dvr het volgende:
Op welke beurzen kun je met Marketindex handelen? Gek genoeg zie ik dat niet op hun site staan, en voordat ik dat weet, weet ik niet of het de moeite is een account te openen..
hoi sitting,quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Hier het fund report van Carmignac investissement.
Het ziet er opzich wel goed uit, maar is zoals ik al zei niet geheel ongeschonden door de crisis gekomen en heeft wel wat last van de fundholders op dit moment. Zolang de beurzen omhoog gaan is het goed, maar als we straks een grotere crisis krijgen gaat ook dit fonds op de kop. Uiteraard zijn de resultaten van het fonds goed
http://uploading.com/files/fcce2111/carmignac%2Binvestment.pdf/
Ik zal eens even kijken nuquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:23 schreef edwinh het volgende:
[..]
hoi sitting,
zou jij eens met je BBT in een grafiek kunnen plotten, de nikkei en de yen tijdens de japan crisis?bijvoorbaat dank
merci ik denk dat we namelijk veel van dit scenario zullen terug zien in de komende jaren, er is alleen 1 maar, de dollar is nog de wereld reserve munt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal eens even kijken nu
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:28 schreef edwinh het volgende:
[..]
merci ik denk dat we namelijk veel van dit scenario zullen terug zien in de komende jaren, er is alleen 1 maar, de dollar is nog de wereld reserve munt.
Als je ziet hoeveel de dollar al zakt .. en ziet hoe weinig paniek er tot dusver is, zal er pas echt paniek komen als de dollar plots door een extern proces -5% naar beneden wordt getrokken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:04 schreef edwinh het volgende:
vooral in het eerste plaatje is goed te zien dat het devalueren van de munt uiteindelijk de koersen hoger zet......de vraag is alleen hoever kan de dollar nog zakken voor er dollar paniek ontstaat en ontkoppeling van de munt. Ik denk dat de FED toch wel de munt probeert aan te sterken wat de koers weer doet dalen.
Ik kijk net even naar die grootste aandeelhouder. Das geen domme actie wat hij heeft gedaan, hij vergrootte zijn positie rond 12/08 toen devgen erg laag stond en kocht zo'n 500.000 aandelen bij. En sinds dien is de koers van ruw weg 4 naar 11 gegaan. Voor de rest kocht hij zo'n 1.7 miljoen aandelen 15 euro, dus in totaal heeft hij nog steeds dik verlies op Devgen. Voor de rest ben ik niet erg onder de indruk van de andere grote aandeelhouders, petercam en KBC etc.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:12 schreef tony_clifton- het volgende:
Weer zaakjes gedaan denk ik.
Na een greenshoot van 15% op devgen was de dag erna 10% teruggevallen, toen bijgekocht, nu staat er in de krant een geweldig groot interview met de grootste aandeelhouder. Belangrijke quote is wel dat hij biotech een pokerspel vindt, dus dat je niet moet investeren in de sector indien je niet bereid bent verlies te lijden.
Aan de andere kant verwacht ik maandag wel een boost.
wb Carmignac: Je rapportje geeft een 4% front load fee. Voor degenen die erin geinteresseerd zijn, Fundix geeft het met 1% front load, scheelt toch weer 3%quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Het ziet er opzich wel goed uit, maar is zoals ik al zei niet geheel ongeschonden door de crisis gekomen en heeft wel wat last van de fundholders op dit moment. Zolang de beurzen omhoog gaan is het goed, maar als we straks een grotere crisis krijgen gaat ook dit fonds op de kop. Uiteraard zijn de resultaten van het fonds goed
Nice, 15e van de 161 dit jaar, thxquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh, en voor de rest is Biotech wel degelijk booming bussiness wat betreft aandelen. Nogmaals dank, ik zal iig hierdoor weer een aantal aandeeltjes opschrijven die me interesse hebben. Zie hier onder het lijstje hoe Devgen het doet, t.o.v zijn concurrenten. Zoals je ziet, booming..
![]()
[ afbeelding ]
Wat ik dus met het grafiekje wou laten zien, is dat een 'revenue growth' niet nodig is, voor een eventuele stijging in de beurskoersen. Rationaliteit is weer ver te zoeken soms. Zoals je ook ziet in het vorige plaatje.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Heb net 't artikel nog eens gelezen en hij mikt op 50 tot 60% omzetgroei de komende jaren. Ikzelf rond dat dan af naar een kleine 40%, om zeker te zijn. Ga 't jaarverslag er nog eens bijnemen om te vergelijken met wat ik daar daarover kan vinden.
Uhu, dat is ook waar ik voor ga. Eén klepper kan genoeg zijn om 4 overige faillisementen rendabel te maken, maar daar ga ik nochtans niet van uit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat ik dus met het grafiekje wou laten zien, is dat een 'revenue growth' niet nodig is, voor een eventuele stijging in de beurskoersen. Rationaliteit is weer ver te zoeken soms. Zoals je ook ziet in het vorige plaatje.
Maargoed, da's utopie/once in a lifetime natuurlijk, daar gaan we niet van uit.quote:Titan Pharmaceuticals, Inc. Announces FDA Approval Of Fanapt (Iloperidone) For The Treatment of Schizophrenia
Wednesday, 6 May 2009 10:23pm EDT
Titan Pharmaceuticals, Inc. announced that it has received U.S. Food and Drug Administration (FDA) approval to market Fanapt (iloperidone), an atypical antipsychotic, for the acute treatment of adult patients with schizophrenia, a chronic debilitating disorder which affects more than two million Americans, and millions more worldwide.
Thanxquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat me meer opviel is dat KBC en Petercam in verschillende fondsen het belang had zitten. Dus bijv. in plaats van 1 fonds wat 500.000 aandelen heeft, verspreid over 2 fondsen 250.000 aandelen. Dit doet mij altijd meer denken aan het indekken van eigen posities mochten ze willen verkopen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:17 schreef tony_clifton- het volgende:
Btw SE,
Veel institutionelen mogen niet kopen onder een bepaalde beurskapitalistatie heb ik mij laten vertellen. Dat kan verklaren waarom je niet echt onder de indruk was van het belang van KBC en Petercam.
Misschien interessant; THR is net boven die vastgelegde 500k dollar gekomen, misschien kan je zien wat dat doet ivm koersondersteuning ofzo?
Dat was al een tijdje bekend, volgens mij... Vind het altijd raar dat het dan opeens nieuws wordt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 07:49 schreef edwinh het volgende:
hebben jullie gisteren ook zembla gezien? het blijkt dat de grootste 20 bedrijven in NL helemaal geen winst belasting betalen, en zelfs afspraken maken met de fiscus! en jan met de pet MKB maar alles ophoesten wat een land wat een land
http://zembla.vara.nl/
Mooie uitzending, die liet zien dat een Unilever, Shell, Ahold etc gewoon afspraken maken en daardoor bijna geen belasting betalen...scchandaligquote:Op maandag 19 oktober 2009 07:49 schreef edwinh het volgende:
hebben jullie gisteren ook zembla gezien? het blijkt dat de grootste 20 bedrijven in NL helemaal geen winst belasting betalen, en zelfs afspraken maken met de fiscus! en jan met de pet MKB maar alles ophoesten wat een land wat een land
http://zembla.vara.nl/
Hoezo schandalig? Jij wilt dat ze naar het buitenland vertrekken en geen stuiver belasting meer betalen aan de Nederlandse schatkist?quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:40 schreef hondjes het volgende:
[..]
Mooie uitzending, die liet zien dat een Unilever, Shell, Ahold etc gewoon afspraken maken en daardoor bijna geen belasting betalen...scchandalig
Daar wordt altijd mee gedreigd, maar ik geloof er niets van dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Als belasting zo belangrijk was voor deze bedrijven, zaten ze wel in andere landen waar het belastingklimaat nu al een stuk beter is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo schandalig? Jij wilt dat ze naar het buitenland vertrekken en geen stuiver belasting meer betalen aan de Nederlandse schatkist?
Dat is toch al lang bekend? We hebben geen per definitie lage belasting in Nederland, maar we bieden de mogelijkheid aan bedrijven die zich hier zouden willen vestigen, om in overleg het bedrag te bepalen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:40 schreef hondjes het volgende:
[..]
Mooie uitzending, die liet zien dat een Unilever, Shell, Ahold etc gewoon afspraken maken en daardoor bijna geen belasting betalen...scchandalig
Gewoon chantage, ze vertrekken heus niet...quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo schandalig? Jij wilt dat ze naar het buitenland vertrekken en geen stuiver belasting meer betalen aan de Nederlandse schatkist?
Vooralsnog gebeurd er nog niks op de futs, misschien geeft Texas Instruments wat beweging op de futs vanmiddag.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:50 schreef capricia het volgende:
Wat denken we, gaat er vandaag nog iets gebeuren op de beurs?
staat er duidelijk bij 'verhandelbare markten':quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:50 schreef dvr het volgende:
Op welke beurzen kun je met Marketindex handelen? Gek genoeg zie ik dat niet op hun site staan, en voordat ik dat weet, weet ik niet of het de moeite is een account te openen..
Maar die bedrijven betalen al in groot aantal landen belasting? Wij zijn juist een interessant belastingklimaat voor onze grote bedrijven en andere grote multinationals in de wereld. Waarom denk je dat een boel andere grote jongens hier hun winst belasting boeken? Die betalen daar maar weinig % belasting over wij krijgen daar tenminste nog geld voor. Het is erg interessant om te zien waar grote multinationals hun winst belasting boeken, gezien die bijna in elk land actief zijn, dit levert altijd leuke plaatjes en grafiekjes op.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Daar wordt altijd mee gedreigd, maar ik geloof er niets van dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Als belasting zo belangrijk was voor deze bedrijven, zaten ze wel in andere landen waar het belastingklimaat nu al een stuk beter is.
Die buitenlandse bedrijven vertrekken geheid op het moment dat je belasting gaat verhogen .. dat is geen chantage .. dat is puur gaten in de belastingwetquote:Op maandag 19 oktober 2009 08:52 schreef hondjes het volgende:
[..]
Gewoon chantage, ze vertrekken heus niet...
Nederland loopt 16 miljard geld mis..
Door buitenlandse bedrijven komt er 2 miljard binnen, dus verschil van 14 miljard...
Wat te denken van Hasbro en Apple? Texas Instruments ken ik alleen van de rekenmachines op de middelbare school, van vroegerquote:Op maandag 19 oktober 2009 08:53 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Vooralsnog gebeurd er nog niks op de futs, misschien geeft Texas Instruments wat beweging op de futs vanmiddag.
Apple komt nabeurs, dus die kan bepalen wat we morgen voor een dag gaan krijgen. TI kan ik me herinneren dat die vorig jaar nog wel voor wat beweging zorgden na uitbrengen cijfers.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat te denken van Hasbro en Apple? Texas Instruments ken ik alleen van de rekenmachines op de middelbare school, van vroeger
Dat is slechts 2 miljard wat er aan buitenlandse bedrijven binnenkomtquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die buitenlandse bedrijven vertrekken geheid op het moment dat je belasting gaat verhogen .. dat is geen chantage .. dat is puur gaten in de belastingwet![]()
Op het moment dat wij belasting gaan verhogen komt er domweg een punt dat voor veel bedrijven het goedkoper is hun winst in een ander land te boeken.
Als we ze wegjagen, lopen we alsnog 2 miljard mis + raken we weer een hoop arbeidsplaatsen kwijt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:09 schreef hondjes het volgende:
[..]
Dat is slechts 2 miljard wat er aan buitenlandse bedrijven binnenkomt
Dus 16 miljard min de 2 miljard..lopen we 14 miljard mis....
trek maar eens een computer open. Grote kans dat er TI chips in zitten. TI is wat dat betreft heel erg groot.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat te denken van Hasbro en Apple? Texas Instruments ken ik alleen van de rekenmachines op de middelbare school, van vroeger
Gisteren lieten ze in Zembla die kantoortjes zien, van de buitenlandse bedrijven, allemaal kantoortjes met hooguit 2 a 3 mensen...quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:18 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Als we ze wegjagen, lopen we alsnog 2 miljard mis + raken we weer een hoop arbeidsplaatsen kwijt.
Maar die arbeidsplaatsen was meer bedoeld voor de Nederlandse bedrijven. Die hebben hun hoofdkantoor immers hier en daar werken toch echt meer dan 2 a 3 mensen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:33 schreef hondjes het volgende:
[..]
Gisteren lieten ze in Zembla die kantoortjes zien, van de buitenlandse bedrijven, allemaal kantoortjes met hooguit 2 a 3 mensen...
Afschrijvingen op slechte hypotheken? Stond een jaar geleden ook in De Pers, dat de IMF dat dus verwachtte.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Lol, IMF verwacht nog 3.4 triljoen dat er moet worden afgeschreven vertelt een dude net op TV.
Banken hebben in totaliteit slechts een fractie opgehaald van dat bedrag uiteraard..
Ik keek er net even naar inderdaad, ik ken ze echt alleen maar van de rekenmachines. Net even gekeken naar de sector waar ze in zitten en daar zijn ze gewoon de 3e grootste! Alleen Samsung Electronics en Taiwan Semiconductor zijn groter dan TI in de semiconductor bussinessquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
trek maar eens een computer open. Grote kans dat er TI chips in zitten. TI is wat dat betreft heel erg groot.
Je bedoeld daarmee de aankoop kosten neem ik aan? Maar omdat ik bij de SNS bank zit met alles wil ik dat fonds via hun aankopen en dan staat er ook 1 % kosten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:49 schreef PC1984 het volgende:
[..]
wb Carmignac: Je rapportje geeft een 4% front load fee. Voor degenen die erin geinteresseerd zijn, Fundix geeft het met 1% front load, scheelt toch weer 3%
toch vreemd dat bijna 95% van de cijfers beter dan verwacht is..... was vorige keer ook al zo....quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Hasbro cijfers wat betreft EPS beter dan verwacht, sales vallen toch ietwat tegen voor de 5e grootste speelgoedboer ter wereld.
En het feit dat sales (wat belangrijker is voor de economie dan de EPS wat alleen leuk is voor de aandeelhouders) tegenvallen is iets wat we bij meerdere retail en speelgoed boeren hebben gezien tot dusverre in 3Q. Niet een teken van recovery iig.
Wat houdt dat in?quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:49 schreef sitting_elfling het volgende:
het blijft het current gezegde van 'beat on the bottom .. missed on the top' en dat is alles behalve tekenen van herstel..
Beats the bottom line expectation: winst beter dan verwachtquote:
klinkt interessant.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef beertenderrr het volgende:
Delta Lloyd heeft een aandelenemissie aangekondigd.
Delta Lloyd krijgt op dinsdag 3 november 2009 een beursnotering aan NYSE/Euronext Amsterdam.
Emissie voorwaarden
Delta Lloyd verwacht een prijs per aandeel uit de emissie tussen EUR 15,50 en EUR 19,-. U kunt geen limietprijs meegeven aan uw inschrijving. Belgische en Franse ingezetenen zijn uitgesloten van inschrijving op de emissie. De mogelijkheid bestaat dat u minder aandelen geleverd krijgt dan waar u op inschrijft (indien de emissie wordt overschreven).
Wat is de ervaring van jullie als er nieuwe spelers op de markt komen, zakt de waarde per aandeel in het begin juist enorm, of vice versa? Toch leuk om op in te spelen
Google ging ook wel ok ...quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
klinkt interessant.
Tja, wat mijn ervaring is met emissies:
World Online ging niet zo goed...![]()
KPN verdubbelde binnen een maand.
volgens mij wordt toch alleen geemiteerd aan institutionele beleggers in het geval Delta Lloyd? Niet aan particuliere beleggers?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef beertenderrr het volgende:
Delta Lloyd krijgt op dinsdag 3 november 2009 een beursnotering aan NYSE/Euronext Amsterdam.
Emissie voorwaarden
Delta Lloyd verwacht een prijs per aandeel uit de emissie tussen EUR 15,50 en EUR 19,-. U kunt geen limietprijs meegeven aan uw inschrijving. Belgische en Franse ingezetenen zijn uitgesloten van inschrijving op de emissie. De mogelijkheid bestaat dat u minder aandelen geleverd krijgt dan waar u op inschrijft (indien de emissie wordt overschreven).
Wat is de ervaring van jullie als er nieuwe spelers op de markt komen, zakt de waarde per aandeel in het begin juist enorm, of vice versa? Toch leuk om op in te spelen
Volgens beleggen voor dummies kun je statisch gezien het best dezelfde dag weer verkopen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef beertenderrr het volgende:
Ik kan me er vrij voor inschrijven bij Alex...quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
volgens mij wordt toch alleen geemiteerd aan institutionele beleggers in het geval Delta Lloyd? Niet aan particuliere beleggers?
Oi, Pimco is de biggest bond speler die er is. Leuk als er wat geld van die markt naar de equity markten gaatquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Opzich wel interessant dat Pimco ook equity wil gaan doen las ik net. Volgens mij is dat 1 van de grootste bond spelers niet waar? Dat zou de markt iig. niet rationeler maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je dat spul werkelijk gebruikt als je in relatief gevaarlijke omstandigheden moet werken.
Die vlogen direct al de lucht in direct toen het nieuws uitkwam. Apple staat gewoon al op 8% after markets. Gekke amerikanenquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:43 schreef MikeCitybike het volgende:
al wat bekend?
edit: gelijk vliegt de nasdaq future een % de lucht in
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Misschien dat ik na de opening meteen short in stap.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:25 schreef beertenderrr het volgende:
dat wordt morgen een mooie dag dan
Jep, ik had het dan ook alleen over een groene opening. Die gaat er wel zeker komen dus voor iedereen die long is ingestapt voor vandaag kunnen iig. weer een percentage bijschrijven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Misschien dat ik na de opening meteen short in stap.
Welke kant verwacht je?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jep, ik had het dan ook alleen over een groene opening. Die gaat er wel zeker komen dus voor iedereen die long is ingestapt voor vandaag kunnen iig. weer een percentage bijschrijven.
Maar gezien de cijfers komende 2 dagen, Merrily Lynch/Wells Fargo/Coca Cola/Pfizer .. etc. kan de beurs weer alle kanten op.
Ik dacht eerder WOW ahold, binnen een aantal minuten al een volume van over de miljoen, daar lopen een baar grote beren op de verkoop knop te drukkenquote:
ja, nog erger dan ik verwacht had...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht eerder WOW ahold, binnen een aantal minuten al een volume van over de miljoen, daar lopen een baar grote beren op de verkoop knop te drukken
Volgens BNR kunnen die onmogelijk meevallen, aangezien Ahold het meeste winst haalt in de VS en de dollar er zo (voor hen) beroerd voor staat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ja, nog erger dan ik verwacht had...
Als de winstcijfers volgende maand mee vallen, is dit wel weer een mooi instapmoment.
dan zullen de verwachtingen ook laag zijn...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens BNR kunnen die onmogelijk meevallen, aangezien Ahold het meeste winst haalt in de VS en de dollar er zo (voor hen) beroerd voor staat.
Ik heb het geweten, 1/3e van mn rendement hebben ze vernieldquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht eerder WOW ahold, binnen een aantal minuten al een volume van over de miljoen, daar lopen een baar grote beren op de verkoop knop te drukken
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Misschien dat ik na de opening meteen short in stap.
Is dat Doomsday?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:52 schreef Vandergeld het volgende:
Ik ga in ieder geval wel short voor het weekend, want het is maandag 26 oktober
welnee, hij heeft even moeite met de 1,50 grens...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:52 schreef Vandergeld het volgende:
Hmm, lastig voor dit moment, dollar lijkt bezig bodem neer te zetten, bodem kan op dit moment er zelfs al staan.
Dollar is aan het uitbodemen. USD index kan iets onder de 75 duiken nog, maar daarna gaat de dollar enorm aansterken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
welnee, hij heeft even moeite met de 1,50 grens...
Ik denk dat hij doelt op de webbot voorspelling van negatief vooruitzicht op economisch gebied ingaande 25 oktober.quote:
Nee, daar doel ik niet op, al valt dat wel mooi samen met wat ik voor ogen heb. Deze groep heeft zojuist een meeting achter de rug, http://legatus.org En ja dit klinkt conspiracy, maar het is al vaak zat uitgekomen dat weekend erna nieuws uitlekt waardoor de markt flink ging dalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:19 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de webbot voorspelling van negatief vooruitzicht op economisch gebied ingaande 25 oktober.
Zou erg heftig moeten zijn volgens die gasten.
Ff afwachten ze hebben al vaker goede hits gehad met economische voorspellingen.
Soort trendmeetingssoftware.
Heb je daar bronnen van? Grafieken, of zo...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:22 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee, daar doel ik niet op, al valt dat wel mooi samen met wat ik voor ogen heb. Deze groep heeft zojuist een meeting achter de rug, http://legatus.org En ja dit klinkt conspiracy, maar het is al vaak zat uitgekomen dat weekend erna nieuws uitlekt waardoor de markt flink ging dalen.
quote:In een jaar tijd werkloosheid 110 duizend Werkloosheid over hele linie toegenomen
In de periode juli-september 2009 waren gemiddeld 394 duizend personen werkloos. Dit komt overeen met 5,0 procent van de beroepsbevolking. Een jaar eerder was dit nog 3,7 procent. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
De voor seizoen gecorrigeerde werkloosheid kwam in de periode juli-september 2009 uit op 398 duizend personen, 10 duizend meer dan de vorige driemaandsperiode. Vanwege het steekproefkarakter van de cijfers is het beter om de ontwikkeling over een wat langere periode te bekijken. In het afgelopen halfjaar steeg de werkloosheid met gemiddeld ongeveer 13 duizend per maand.
In een jaar tijd steeg het aantal werklozen met 110 duizend personen. De werkloosheid nam toe onder zowel mannen als vrouwen. Ook in alle leeftijdsgroepen steeg de werkloosheid. Onder jongeren is de werkloosheid met 11,5 procent nog steeds het hoogst.
De PDF (32KB) bevat het volledige persbericht inclusief tabellen en grafieken.
Ik verwacht winstnemingen, en verwacht op basis van Merril Lynch en Wells Fargo toch een negatieve impact hebben morgen.quote:
EW geeft mij op dit moment niet heel veel duidelijkheid, behalve dan dat we aan het uittoppen zijn op de beurzen, dollar kan vandaag/morgen zijn bodem neerzetten, kan zo zijn dat de beurzen dit ook gaan doen(top dan welteverstaan), maar is niet noodzakelijkquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen van? Grafieken, of zo...
Maar waarom zou het vanaf maandag allemaal naar beneden moeten gaan eigenlijk? Puur op je EW, of heb je ook nog andere indicatoren?
Check, de verhoudingen van de DAX / DOW / AEX en zie daardoor direct de redenen waarom de AEX het relatief goed doet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat mijn trouwens erg opvalt is dat de AEX bijna iedere dag beter doet dan de DAX, CAC en de DOW. Dit kan toch niet iedere keer zo zijn? Anders liggen de verhoudingen dadelijk wel erg krom.
Enorm? Op welke termijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:18 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dollar is aan het uitbodemen. USD index kan iets onder de 75 duiken nog, maar daarna gaat de dollar enorm aansterken.
heb ik nog een mooie:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:14 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Komende 1-2 jaar, richting de 1.00-1.10
Ik zal daar zo wel even mee komen. Pfizer volgens mij rond 13, Blackrock rond 13.30, Caterpillar rond 13.30quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
sitting_elfling heb jij een agenda van vandaag met daarin de tijdstippen van de bedrijfscijfers?
Oi, dat is toch wel erg riskyquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
heb ik nog een mooie:
EUR/USD Speeder
Stop loss 1,5084
Financieringsniveau 1,5084
Indicatieve hefboom 113,68791
nu al een hefboom van 115...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oi, dat is toch wel erg riskymaar wordt wel flink op ge-bet gezien het volume.
Het gaat overigens gewoon die 1.5084 raken, al ga ik er misschien nog wel een aantal aanschaffen : )
Reden van de stijging is dat het aanbod (te) krap wordt ten opzichte van de vraag. En dat is overigens niet omdat de vraag nou zo enorm aan het stijgen is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Net secretary general van opec over olie. Reden van de stijging van de olie? Dalende dollar en de stijgende aandelenmarkten .. als olie doorgaat met deze stijging zal dat de economie remmen.
Ik weet niet of je hetzelfde stukje op TV hebt gezien maar die gast van Opec, ontkende juist dat het ook maar iets met de vraag / aanbod te maken had en dat dat juist op dit moment nog veel ruimte over heeft. De stijging is puur gerelateerd aan speculatie op dit moment.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Reden van de stijging is dat het aanbod (te) krap wordt ten opzichte van de vraag. En dat is overigens niet omdat de vraag nou zo enorm aan het stijgen is.
[ afbeelding ]
Coca Cola komt ook om 13.30, Western Union ook om 13.30. Dat zijn zo'n beetje wel de meest interessante.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal daar zo wel even mee komen. Pfizer volgens mij rond 13, Blackrock rond 13.30, Caterpillar rond 13.30
Morgen om 13.30 Boeing en er wordt natuurlijk met name uitgekeken naar Morgan Stanley en Wells Fargo om 2 uur nederlandse tijd.
Vraag zal komende jaren dramatisch afnemen, waardoor olieprijs makkelijk onder de 25 dollar kan duiken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Reden van de stijging is dat het aanbod (te) krap wordt ten opzichte van de vraag. En dat is overigens niet omdat de vraag nou zo enorm aan het stijgen is.
[ afbeelding ]
Wereldwijd, denk je?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:15 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Vraag zal komende jaren dramatisch afnemen, waardoor olieprijs makkelijk onder de 25 dollar kan duiken.
Ik betwijfel of de vraag van olie komende jaren (al) snel gaat dalen. Ik zie helemaal geen goede vervanger voor olie op dit moment?quote:
wat een verrassing...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Pfizer EPS 0.51 .. estimate 0.48 .. & revenue growth! oi!
Coca Cola, denk ik... SE had er daar wel over.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:34 schreef edwinh het volgende:
wat een spike omhoog welk nieuws is er geweest?
Daar geloof ik niks van, het wordt steeds minder en steeds meer mensen hebben het nodig.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:38 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja, vraag naar olie zal overal ter wereld afnemen door deze wereldwijde depressie.
http://nl.saxobank.com/nl/Pages/default.aspxquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Betaal je overigens nu wel of geen belasting over CFD's ?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:48 schreef Sp00k13 het volgende:
ter info:
http://www.cnbc.com/id/31773276#
Proprietary Trading May Cause October Crash: Investor
ehm, vooralsnog weinig van te merken!quote:Global stock markets could crash in October, as by then it will be clear that the economic recovery many people pinned their hopes on will not materialize, the stimulus option will no longer be a viable one, and proprietary trading desks will decide to go short, economist and investor Enzio von Pfeil, CEO of EconomicClock.com, told CNBC.
quote:Caterpillar boekt hoger dan verwachte kwartaalwinst 14:24:00
Lockheed Martin boekt 2% meer winst in KW3 2009 14:19:00
macro cijfers zijn (voor de VS) ronduit kut.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:32 schreef Lemans24 het volgende:
knalde weer omlaag idd. Waarom? Dit is toch weer (ruim) boven verwachting:
[..]
kopen kopen kopen!quote:MARKET TALK: Ahold VS presteert relatief goed - ING
20-10-2009 15:01:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers van het Amerikaanse Supervalu laten volgens analist John David Roeg van ING Wholesale Banking zien dat Ahold het in de Verenigde Staten nog niet zo slecht doet. De omzet van Ahold over het derde kwartaal van 2009 was iets beneden zijn verwachting, maar Roeg maakt zich geen zorgen over de winstgevendheid van Ahold over het derde kwartaal. Hij wijst in dit verband op de omzet over het tweede kwartaal die ook tegenviel, maar de winst was vervolgens beter dan verwacht. De analist heeft een buy-advies op Ahold. Dinsdag omstreeks 15.00 uur noteert het aandeel 3,2% lager op EUR8,50, terwijl de AEX met 0,2% daalt. (AVM)
14:00quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:10 schreef RobertKunath het volgende:
hoe laat komen die cijfers van coca cola, iemand ?
quote:Coca-Cola boekt nettowinst $1,9 mrd in derde kwartaal 2009
20-10-2009 14:00:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Coca-Cola Co. heeft in het derde kwartaal van 2009 een nettowinst geboekt van $1,9 miljard, meldt de Amerikaanse frisdrankenfabrikant dinsdag.
Per aandeel was sprake van een winst van $0,81, eenzelfde bedrag als een jaar eerder. De winst per aandeel was conform de verwachtingen van analisten.
De omzet van Coca-Cola, dat ook frisdranken maakt als Sprite en Fanta, kwam het afgelopen kwartaal uit op $8,04 miljard, 6% lager in vergelijking tot de omzet van $8,4 miljard in dezelfde periode een jaar eerder. Analisten gepolst door FactSet Research hadden gerekend op een omzet $8,09 miljard.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
macro cijfers zijn (voor de VS) ronduit kut.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:39 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
" Expectations for recovery may have gotten a little ahead of the reality "
Amerikanen en de realiteit
" Expectations for recovery may have gotten a little ahead of the reality "quote:
Dank je.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
" Expectations for recovery may have gotten a little ahead of the reality "
was in het kader van het eerdere artikel wel treffend ja.
Amerikanen over het algemeen zijn gewoon slachtoffer van hun regering + media.quote:Amerikanen........zo godvergeten vol van zichzelf.......nog steeds.
Als je gelooft wat je regering en de media propageren ben je dus: GULLIBLEquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:23 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
Amerikanen over het algemeen zijn gewoon slachtoffer van hun regering + media.
Ironisch genoeg zouden wij precies hetzelfde zijn in het geval dat we dezelfde soort media en regering over ons heen krijgen.
Pas als men kritisch gaat worden kan er verandering optreden daar. Dit is daarom ook het laatste wat de overheid wilt daar
Ik zou het onder je bank in de huiskamer leggen, gegarandeerd het meeste rendement tenzij je short wil gaan handelen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:27 schreef Game_Error het volgende:
Ik heb wat vraagjes zelf met betrekking tot beleggen.Het zit zo, ik heb op het moment een kleine 4000 euro over en ik wil dit graag beleggen in de S&P500. Nou vroeg ik mijzelf echter af wat de goedkoopste manier was om dit te doen qua transactiekosten? mijn doel is eigenlijk om het gewoon voor langere tijd te laten staan ( >10 jaar) en dan te zien wat er mee is gebeurd zonder er zelf naar om het hoeven kijken. dus het dividend mag gewoon herbelegd worden in de S&P500.
Welke site/bank zouden jullie aanraden om dit via te doen?
Zou mij niet verbazen, misschien gaat het nog iets hoger, maar koersverloop van vandaag lijkt op een ommekeer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:24 schreef Lemans24 het volgende:
Heel moeilijk vandaag!
De Aex zou omlaag moeten, maar doet dat steeds niet...
Met de speeder short op de EUR/USD had je vandaag trouwens heel goed kunnen verdienen.
Stond op 0,73 aan het begin van de middag, zojuist 1,12.
zou dit dan het einde zijn van de stijging van de dollar? Hoger dan 1,4994 is ie niet geweest.
En toch heb ik nu het lef nog niet om short te gaan op morgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:34 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen, misschien gaat het nog iets hoger, maar koersverloop van vandaag lijkt op een ommekeer.
Met die dollar lijkt dat idd erg link. Voor het zelfde geld zit ie morgen wéér gewoon op 1,50.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En toch heb ik nu het lef nog niet om short te gaan op morgen.
Het patroon wat ik vanmorgen aangaf, had nog 1 daling van de USD index nodig, die is er vannochtend gekomen. Ik schat de kans rond de 75% in dat de top nu is gezet op EUR/USD en dat we richting de 1.10 kunnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Met die dollar lijkt dat idd erg link. Voor het zelfde geld zit ie morgen wéér gewoon op 1,50.
Maar vandaag 1,1 cent eraf is wel fors.
edit: aan de andere kant: gisteren is er ook een daling van ruim een cent geweest. Interessant!
goed gedaanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Oh en bedankt Lemans, ik had nog 50% winst op die shorts die je daar meldde. In de portefeuille gedropt op het moment dat je het hier in dit topic meldde ongeveer. Uiteraard was het meer geluk, maar daar gaat het nu even niet om. Had maareen klein bedrag ingezet overigens. Ik heb namelijk nog nooit in Binck met zo'n leverage gewerkt, hehe![]()
dan moet het ongeveer zo uitkomen, ik ben benieuwd of dit P2 gaat worden......quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het patroon wat ik vanmorgen aangaf, had nog 1 daling van de USD index nodig, die is er vannochtend gekomen. Ik schat de kans rond de 75% in dat de top nu is gezet op EUR/USD en dat we richting de 1.10 kunnen.
Dat moeten we dan heel snel kunnen zien. De komende dagen al!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:58 schreef edwinh het volgende:
[..]
dan moet het ongeveer zo uitkomen, ik ben benieuwd of dit P2 gaat worden......
http://2.bp.blogspot.com/(...)s1600-h/spxdaily.png
1,51 is mijn target om short te gaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:02 schreef Lemans24 het volgende:
wat betreft EUR/USD moet er binnen een half uur al duidelijkheid komen. Het lijkt me nu een kwestie van stijl omhoog of hard naar beneden:
http://finance.yahoo.com/(...)off;source=undefined
kijk, garanties daar houden we van.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:16 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik zou het onder je bank in de huiskamer leggen, gegarandeerd het meeste rendement tenzij je short wil gaan handelen.
Het is maar wat je een goed teken noemt..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Vooral caterpillar blew away expectations. Ze hadden een verwacht EPS van 0.046 en een gerealiseerde EPS van 0.44. Dat is een verschil van een paar honderd procent en toch wel een goed teken voor de economie.
Cijfers zijn goed door kostenbesparingen, werkeloosheid blijft stijgen dus hoe the fuck kunnen ze dit vol gaan houden. NIETquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is maar wat je een goed teken noemt..
Caterpillar: Q3 total sales volume down 44%, profit down 53% (vergeleken met dezelfde periode vorig jaar)
Datzelfde geld voor de cijfers van cat van vandaag. Ik hoorde het toevallig bij rltz, de winst is te danken aan kostenbesparingen, de omzet is zeer en zeer laag.quote:maar helemaal niet voor de economie als geheel. Zeker niet als de omzetten ook flink dalen.
Ik liet me ietwat te snel leiden door cijfers. Het 1e wat je namelijk binnenkrijgt stipt op het tijdstip is de EPS en dan is het direct 'goed' of 'slecht'. Daarna wordt er pas verder gekeken naar de verdere cijfers.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is maar wat je een goed teken noemt..
Caterpillar: Q3 total sales volume down 44%, profit down 53% (vergeleken met dezelfde periode vorig jaar)
Geen W, tweede poot komt veel dieper. Op naar de 15-20% werkloosheid in Nederland.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:55 schreef capricia het volgende:
En dus denken we allemaal hier dat het een W wordt?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:55 schreef capricia het volgende:
Of het een W wordt weet ik niet. Maar ik weet wel dat de beurs sneller herstelt dan dat op basis van de cijfers en de achterliggende omstandigheden reeel is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:55 schreef capricia het volgende:
ik denk dat het beter dan verwacht er nu wel eens in gecalculeerd is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Yahoo 13C eps, estimated was 7C eps. NIet echt veel beweging, terwijl Yahoo toch geen kleine speler is.
En dus sta je bij de volgende echte grote correctie dip te wachten om weer vol long te knallen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of het een W wordt weet ik niet. Maar ik weet wel dat de beurs sneller herstelt dan dat op basis van de cijfers en de achterliggende omstandigheden reeel is.
WOENSDAG 21 OKTOBERquote:ik heb zon vermoeden dat we morgen weer een dikke plus gaan krijgen....
Zonder 'onverwachte' rampen (grote oorlog, epidemie) verwacht ik een gestage spiraal van 'demand destruction' door toenemende grondstof- en energiekosten, gevolgd door 'supply contraction' vanwege de daaropvolgende overcapaciteit, gevolgd door een periode van voorzichtige opleving waarbij de grondstofkosten weer gestaag oplopen (hier zijn we nu).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:55 schreef capricia het volgende:
Uhm... DSB verwachtte een maand geleden waarschijnlijk ook niet gisteren failliet te gaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook al zijn de verwachtingen van meeste bedrijven relatief best aardig voor het komende jaar.
Nederlands-economisch nieuws macro-exonomisch noemenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:22 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
WOENSDAG 21 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Geen agendapunten
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- NL, consumentenvertrouwen, oktober, 09.30 uur - NL, prijsontwikkelingen bestaande koopwoningen, september, 09.30 uur - VS, hypotheekaanvragen, week eindigend op 14 oktober, 13.00 uur - VS, olievoorraden, week eindigend op 16 oktober, 16.30 uur
Och. Natuurlijk zit je liever long als de beurs stijgt. Maar je moet het wel kunnen verantwoorden. Toen de AEX op 300 stond vond ik het te snel gegaan. En zo goed zijn die cijfers allemaal echt niet. Ik vind ze in ieder geval niet op economisch herstel duiden, al die beter dan verwachte winsten door kostenbesparingen. Omzetten zijn gewoon slecht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dus sta je bij de volgende echte grote correctie dip te wachten om weer vol long te knallen?
Kriebelt het niet dat beurzen omhoog gaan terwijl je wilt dat het naar beneden gaat?
De enige recovery die we zien is een stijgende beurs terwijl er continu meer werklozen bij komen. Ook al zijn de verwachtingen van meeste bedrijven relatief best aardig voor het komende jaar.
Ik blijf gewoon maar long zitten op de meeste zaken. Op het moment dat het gaat haperen vlieg ik wel weer short.
En morgen is het uitkijken naar WF en MS, iig weer een goed geschikt moment voor de daghandelaren.
En achteraf gezien wel logisch dat Yahoo niet veel te weeg brengt als je de shareholders bekijkt. Dat is niet bepaald een portfolio lievertje.
Ja. Dus?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nederlands-economisch nieuws macro-exonomisch noemen![]()
Alsof het Nederlands economisch nieuws ook maar iets van impact heeft op de rest van de wereld...quote:
daarom is het nogwel macro-economischquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alsof het Nederlands economisch nieuws ook maar iets van impact heeft op de rest van de wereld...
Voor ons is het idd belangrijk, maar zelfs België kan het waarschijnlijk geen homoseksueel uitmaken.
Dan schrijf je toch calls!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:09 schreef TeringHenkie het volgende:
AAAAAARGGH geen geld om puts te kopen, ik heb het idee dat ik ontzettend veel misloop
Gewoon doen joh!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:13 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Pas op met schrijven, zeker niet voor iedereen weggelegd!
Ik heb op dit moment 0 geld, dus schrijven kan ik sowieso niet, gedekt of naked. Vanaf 10 november komt er redelijk veel geld binnen. Kunnen jullie tot die tijd even de AEX boven de 310 houden? Dank uquote:
Cadbury verhoogt omzet- en winstdoelstellingen 2009quote:
realistischquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:42 schreef Lemans24 het volgende:
21-10-2009 09:30:00 NL Consumentenvertrouwen was in september -17 - CBS
21-10-2009 09:30:00 NL Consumentenvertrouwen oktober -19 - CBS
21-10-2009 09:30:00 Prijzen NL koopwoningen september -5,3% (jaar) - CBS
bagger!
Wat zijn de verwachtingen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:00 schreef sitting_elfling het volgende:
2 uur, MS en WF
Wells Fargo Company (WFC) Q3 9/1/09 verwachting $0.360 vorig jaar $0.490quote:
Het lijkt wel of het zichzelf weer aan het opblazen is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of het een W wordt weet ik niet. Maar ik weet wel dat de beurs sneller herstelt dan dat op basis van de cijfers en de achterliggende omstandigheden reeel is.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:00 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen Shell houdt de AEX nog een beetje overeind.
Dat kan toch niet goed gaan: stijgende olieprijs gecombineerd met steeds slechter wordende economie?
Slaap lekker verder, economie gaat0.0 vooruitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:56 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De economie gaat wel dergelijk vooruit hoor...
Je kan ongetwijfeld tientallen grafiekjes gaan aanhalen om dat te ontkrachten, maar mijn gezond verstand zegt mij dat we voorlopig vooruit gaan, om welke goede/slechte reden dan ook.
Ik persoonlijk heb net nog ff dit gecheckt en mij stemt het in ieder geval gerust (niet voor jaren, maar wel voor voorlopig):
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND
Als je een indicator mag noemen die absoluut niet de economie kan voorspellen op dit moment dan is het de BDI wel!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:56 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De economie gaat wel dergelijk vooruit hoor...
Je kan ongetwijfeld tientallen grafiekjes gaan aanhalen om dat te ontkrachten, maar mijn gezond verstand zegt mij dat we voorlopig vooruit gaan, om welke goede/slechte reden dan ook.
Ik persoonlijk heb net nog ff dit gecheckt en mij stemt het in ieder geval gerust (niet voor jaren, maar wel voor voorlopig):
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND
Denk je dat we dan weer terug gaan naar een AEX van 200? Bedoel, de beurs is al weer aardig opgeblazen. Alles is alweer duur...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Slaap lekker verder, economie gaat0.0 vooruit
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:34 schreef tony_clifton- het volgende:
VDG denkt dat de AEX richting 25-45 gaat, dus ja, dan is alles duur...
Ik zeg zelf niet dat alles goedkoop is, maar deze hausse is gedreven door veel geld aan de kant en nagenoeg geen rente dat is nog steeds niet veranderd. In mijn ogen natuurlijk.
Bovendien begon de beurs een half jaar voor het hoogtepunt van de economie te zakken. Indien de economie echt niet bijdraait zou de huidige stijging nooit begonnen geweest zijn. Again, in mijn ogen.
mwhaaa, valutaeffectje?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:
[ afbeelding ]
europa idd denk ik desinflatie/deflatie, amerika denk ik toch na desinflatie ,hyperinflatie....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Het enige dat die grafiek bewijst is dat je met grafiekjes en statistiek alles kan bewijzen, no offense. De inflatie in Zimbabwe is niet bepaald vergelijkbaar met die in de wereld die wél deelneemt aan de wereldeconomie.
Tuurlijk, ik wil de situatie in Europa ook niet vergelijken met die in Zimbabwe, wat ik wil zeggen is dat het verstandig is het onderscheid tussen economie en aandelenmarkt in het oog te blijven houden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.
Als we een aex van 25-45 krijgen, kun je mij niet wijsmaken dat onze economie nog volop draait. Economie gaat net zoals de beurzen door het putje de komende jaren..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, ik wil de situatie in Europa ook niet vergelijken met die in Zimbabwe, wat ik wil zeggen is dat het verstandig is het onderscheid tussen economie en aandelenmarkt in het oog te blijven houden.
Tenzij bijvoorbeeld het midden- en kleinbedrijf een enorme groei doormaakt en ons BBP in stand houdt terwijl AEX-genoteerde bedrijven omvallen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als we een aex van 25-45 krijgen, kun je mij niet wijsmaken dat onze economie nog volop draait. Economie gaat net zoals de beurzen door het putje de komende jaren..
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:43 schreef hrrick het volgende:
hoelaat komen de bedrijfsresulaten van Morgan Stanley?
Iedereen is bang de boot te missenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:39 schreef capricia het volgende:
Ik zit met verbazing naar de AEX te kijken...straks eindigen we daar ook nog groen
ik heb calls randstad gekocht die waren zwaar oversold effe proberen ritje up mee te liften en zo weer 100 knaken te pakken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Iedereen is bang de boot te missen!
Ik kan goed geloven dat we met een kleine plus gaan eindigen als de Dow zo blijft.
wat is je probleem?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
DAT DIT KAN IN NEDERLAND
Niets, maar hier klopt toch helemaal niks van. Je staat de hele dag dik rood en na 25 minuten sta je weer in het groen.quote:
Hoog 1,5002 15:49quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:46 schreef edwinh het volgende:
euro/dollar 1.50 daar is ie weer!!!!!!!!!!!
Vorig jaar ging er zomaar 10 punten af in een uurtje.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:06 schreef Gremen het volgende:
ik vind het niks bijzonders. Een daling van 327 naar 321 in 4/5 uur, vraagt gewoon weer om een stijging.
Het zou wel sterk zijn als we uiteindelijk boven de 327 zouden eindigen
Ik kan er ook geen pijl op trekken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als het zo door gaat dan ga ik zelfs twijfelen om long te blijven zitten voor morgen.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:06 schreef Gremen het volgende:
ik vind het niks bijzonders. Een daling van 327 naar 321 in 4/5 uur, vraagt gewoon weer om een stijging.
Het zou wel sterk zijn als we uiteindelijk boven de 327 zouden eindigen
forexfactory.com lllllazy assquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat komen er morgen eigenlijk voor een bedrijfscijfers?
seekingalpha.comquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat zijn geen bedrijfscijfers.
ik zie de korte termijn bodem voor de dollarindex rond de 74.50 pntquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:48 schreef Lemans24 het volgende:
nu kan de EUR/USD ook wel weer naar 1,60.
DONDERDAG 22 OKTOBERquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat komen er morgen eigenlijk voor een bedrijfscijfers?
wat is de dollarindex?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:55 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik zie de korte termijn bodem voor de dollarindex rond de 74.50 pnt
Waarde van de dollar gemeten naar een mandje internationale valuta, bestaande uit de euro, yen, Engelse pond, Zwitserse frank, Zweedse kroon en Canadese dollar. Euro is hier veruit het belangrijkst in(57%).quote:
Lijkt niet mogelijk:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef ruben3123 het volgende:
Iemand nog van plan om aandelen Delta Lloyd NV te kopen? Begin november worden ze beursgenoteerd en de inschrijving is gestart.
Lijkt me zelf best een aardig aandeel, maar wel risicovol met verzekeringen als hoofdactiviteit.
Maar vanaf 3 november wel gewoon te koop op de beurs. Zal wel snel in de Midcap komen.quote:In eerste instantie worden maximaal 63,5 miljoen gewone aandelen Delta Lloyd aangeboden aan institutionele beleggers, of 38,4% van het aandelenkapitaal. Via een overtoewijzingsoptie kan dat percentage oplopen tot 42,2%.
Kan ze gewoon orderen op Alex. Is geen probleem als particulier.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lijkt niet mogelijk:
[..]
Maar vanaf 3 november wel gewoon te koop op de beurs. Zal wel snel in de Midcap komen.
Op Binck ook, lijkt het: Emissie Delta Loyd NV (fondscode 134000)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ze gewoon orderen op Alex. Is geen probleem als particulier.
Zit er nl ook over na te denken...
Ik kan alleen niet goed inschatten of het interessant is om je hiervoor in te schrijven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op Binck ook, lijkt het: Emissie Delta Loyd NV (fondscode 134000)
19,00 euro dus. En je betaalt er blijkbaar ook geen transactiekosten over.
Lijkt me niet lekker om in November in te stappen. Beurzen gaan in November flink down.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef ruben3123 het volgende:
Iemand nog van plan om aandelen Delta Lloyd NV te kopen? Begin november worden ze beursgenoteerd en de inschrijving is gestart.
Lijkt me zelf best een aardig aandeel, maar wel risicovol met verzekeringen als hoofdactiviteit.
lijkt mij ook jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:57 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lijkt me niet lekker om in November in te stappen. Beurzen gaan in November flink down.
je kunt het ook omdraaien. Bij een AEX van 25-45 hoort een economie die op 20% van het huidige niveau draait. Wat is de kans daarop?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als we een aex van 25-45 krijgen, kun je mij niet wijsmaken dat onze economie nog volop draait. Economie gaat net zoals de beurzen door het putje de komende jaren..
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
je kunt het ook omdraaien. Bij een AEX van 25-45 hoort een economie die op 20% van het huidige niveau draait. Wat is de kans daarop?
ik vind een AEX van 25-45 inderdaad kul. Er zit al meer cash op de balansen van de AEX fondsen. Zelfs een depressie krijgt de koersen niet zo laag.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:01 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat is de reinste onzin, en dat weet je zelf ook hoop ik.
tenzij er een forse meerjarige deflatie komt, maar dat lijkt me nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik vind een AEX van 25-45 inderdaad kul. Er zit al meer cash op de balansen van de AEX fondsen. Zelfs een depressie krijgt de koersen niet zo laag.
zelfs dan niet. kosten zijn dan ook deflatoor, cash flow blijft positiefquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:17 schreef henkway het volgende:
[..]
tenzij er een forse meerjarige deflatie komt, maar dat lijkt me niet
Ik ben overigens wel benieuwd wat jou verwachting is voor de komende maanden/jaren voor de beurzen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zelfs dan niet. kosten zijn dan ook deflatoor, cash flow blijft positief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |