realistischquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:42 schreef Lemans24 het volgende:
21-10-2009 09:30:00 NL Consumentenvertrouwen was in september -17 - CBS
21-10-2009 09:30:00 NL Consumentenvertrouwen oktober -19 - CBS
21-10-2009 09:30:00 Prijzen NL koopwoningen september -5,3% (jaar) - CBS
bagger!
Wat zijn de verwachtingen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:00 schreef sitting_elfling het volgende:
2 uur, MS en WF
Wells Fargo Company (WFC) Q3 9/1/09 verwachting $0.360 vorig jaar $0.490quote:
Het lijkt wel of het zichzelf weer aan het opblazen is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of het een W wordt weet ik niet. Maar ik weet wel dat de beurs sneller herstelt dan dat op basis van de cijfers en de achterliggende omstandigheden reeel is.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:00 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen Shell houdt de AEX nog een beetje overeind.
Dat kan toch niet goed gaan: stijgende olieprijs gecombineerd met steeds slechter wordende economie?
Slaap lekker verder, economie gaat0.0 vooruitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:56 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De economie gaat wel dergelijk vooruit hoor...
Je kan ongetwijfeld tientallen grafiekjes gaan aanhalen om dat te ontkrachten, maar mijn gezond verstand zegt mij dat we voorlopig vooruit gaan, om welke goede/slechte reden dan ook.
Ik persoonlijk heb net nog ff dit gecheckt en mij stemt het in ieder geval gerust (niet voor jaren, maar wel voor voorlopig):
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND
Als je een indicator mag noemen die absoluut niet de economie kan voorspellen op dit moment dan is het de BDI wel!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:56 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De economie gaat wel dergelijk vooruit hoor...
Je kan ongetwijfeld tientallen grafiekjes gaan aanhalen om dat te ontkrachten, maar mijn gezond verstand zegt mij dat we voorlopig vooruit gaan, om welke goede/slechte reden dan ook.
Ik persoonlijk heb net nog ff dit gecheckt en mij stemt het in ieder geval gerust (niet voor jaren, maar wel voor voorlopig):
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND
Denk je dat we dan weer terug gaan naar een AEX van 200? Bedoel, de beurs is al weer aardig opgeblazen. Alles is alweer duur...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Slaap lekker verder, economie gaat0.0 vooruit
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:34 schreef tony_clifton- het volgende:
VDG denkt dat de AEX richting 25-45 gaat, dus ja, dan is alles duur...
Ik zeg zelf niet dat alles goedkoop is, maar deze hausse is gedreven door veel geld aan de kant en nagenoeg geen rente dat is nog steeds niet veranderd. In mijn ogen natuurlijk.
Bovendien begon de beurs een half jaar voor het hoogtepunt van de economie te zakken. Indien de economie echt niet bijdraait zou de huidige stijging nooit begonnen geweest zijn. Again, in mijn ogen.
mwhaaa, valutaeffectje?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:
[ afbeelding ]
europa idd denk ik desinflatie/deflatie, amerika denk ik toch na desinflatie ,hyperinflatie....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Het enige dat die grafiek bewijst is dat je met grafiekjes en statistiek alles kan bewijzen, no offense. De inflatie in Zimbabwe is niet bepaald vergelijkbaar met die in de wereld die wél deelneemt aan de wereldeconomie.
Tuurlijk, ik wil de situatie in Europa ook niet vergelijken met die in Zimbabwe, wat ik wil zeggen is dat het verstandig is het onderscheid tussen economie en aandelenmarkt in het oog te blijven houden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.
Als we een aex van 25-45 krijgen, kun je mij niet wijsmaken dat onze economie nog volop draait. Economie gaat net zoals de beurzen door het putje de komende jaren..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, ik wil de situatie in Europa ook niet vergelijken met die in Zimbabwe, wat ik wil zeggen is dat het verstandig is het onderscheid tussen economie en aandelenmarkt in het oog te blijven houden.
Tenzij bijvoorbeeld het midden- en kleinbedrijf een enorme groei doormaakt en ons BBP in stand houdt terwijl AEX-genoteerde bedrijven omvallen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als we een aex van 25-45 krijgen, kun je mij niet wijsmaken dat onze economie nog volop draait. Economie gaat net zoals de beurzen door het putje de komende jaren..
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:43 schreef hrrick het volgende:
hoelaat komen de bedrijfsresulaten van Morgan Stanley?
Iedereen is bang de boot te missenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:39 schreef capricia het volgende:
Ik zit met verbazing naar de AEX te kijken...straks eindigen we daar ook nog groen
ik heb calls randstad gekocht die waren zwaar oversold effe proberen ritje up mee te liften en zo weer 100 knaken te pakken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Iedereen is bang de boot te missen!
Ik kan goed geloven dat we met een kleine plus gaan eindigen als de Dow zo blijft.
wat is je probleem?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
DAT DIT KAN IN NEDERLAND
Niets, maar hier klopt toch helemaal niks van. Je staat de hele dag dik rood en na 25 minuten sta je weer in het groen.quote:
Hoog 1,5002 15:49quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:46 schreef edwinh het volgende:
euro/dollar 1.50 daar is ie weer!!!!!!!!!!!
Vorig jaar ging er zomaar 10 punten af in een uurtje.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:06 schreef Gremen het volgende:
ik vind het niks bijzonders. Een daling van 327 naar 321 in 4/5 uur, vraagt gewoon weer om een stijging.
Het zou wel sterk zijn als we uiteindelijk boven de 327 zouden eindigen
Ik kan er ook geen pijl op trekken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als het zo door gaat dan ga ik zelfs twijfelen om long te blijven zitten voor morgen.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:06 schreef Gremen het volgende:
ik vind het niks bijzonders. Een daling van 327 naar 321 in 4/5 uur, vraagt gewoon weer om een stijging.
Het zou wel sterk zijn als we uiteindelijk boven de 327 zouden eindigen
forexfactory.com lllllazy assquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat komen er morgen eigenlijk voor een bedrijfscijfers?
seekingalpha.comquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat zijn geen bedrijfscijfers.
ik zie de korte termijn bodem voor de dollarindex rond de 74.50 pntquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:48 schreef Lemans24 het volgende:
nu kan de EUR/USD ook wel weer naar 1,60.
DONDERDAG 22 OKTOBERquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat komen er morgen eigenlijk voor een bedrijfscijfers?
wat is de dollarindex?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:55 schreef edwinh het volgende:
[..]
ik zie de korte termijn bodem voor de dollarindex rond de 74.50 pnt
Waarde van de dollar gemeten naar een mandje internationale valuta, bestaande uit de euro, yen, Engelse pond, Zwitserse frank, Zweedse kroon en Canadese dollar. Euro is hier veruit het belangrijkst in(57%).quote:
Lijkt niet mogelijk:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef ruben3123 het volgende:
Iemand nog van plan om aandelen Delta Lloyd NV te kopen? Begin november worden ze beursgenoteerd en de inschrijving is gestart.
Lijkt me zelf best een aardig aandeel, maar wel risicovol met verzekeringen als hoofdactiviteit.
Maar vanaf 3 november wel gewoon te koop op de beurs. Zal wel snel in de Midcap komen.quote:In eerste instantie worden maximaal 63,5 miljoen gewone aandelen Delta Lloyd aangeboden aan institutionele beleggers, of 38,4% van het aandelenkapitaal. Via een overtoewijzingsoptie kan dat percentage oplopen tot 42,2%.
Kan ze gewoon orderen op Alex. Is geen probleem als particulier.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lijkt niet mogelijk:
[..]
Maar vanaf 3 november wel gewoon te koop op de beurs. Zal wel snel in de Midcap komen.
Op Binck ook, lijkt het: Emissie Delta Loyd NV (fondscode 134000)quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ze gewoon orderen op Alex. Is geen probleem als particulier.
Zit er nl ook over na te denken...
Ik kan alleen niet goed inschatten of het interessant is om je hiervoor in te schrijven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Op Binck ook, lijkt het: Emissie Delta Loyd NV (fondscode 134000)
19,00 euro dus. En je betaalt er blijkbaar ook geen transactiekosten over.
Lijkt me niet lekker om in November in te stappen. Beurzen gaan in November flink down.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:26 schreef ruben3123 het volgende:
Iemand nog van plan om aandelen Delta Lloyd NV te kopen? Begin november worden ze beursgenoteerd en de inschrijving is gestart.
Lijkt me zelf best een aardig aandeel, maar wel risicovol met verzekeringen als hoofdactiviteit.
lijkt mij ook jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:57 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lijkt me niet lekker om in November in te stappen. Beurzen gaan in November flink down.
je kunt het ook omdraaien. Bij een AEX van 25-45 hoort een economie die op 20% van het huidige niveau draait. Wat is de kans daarop?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:56 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Als we een aex van 25-45 krijgen, kun je mij niet wijsmaken dat onze economie nog volop draait. Economie gaat net zoals de beurzen door het putje de komende jaren..
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
je kunt het ook omdraaien. Bij een AEX van 25-45 hoort een economie die op 20% van het huidige niveau draait. Wat is de kans daarop?
ik vind een AEX van 25-45 inderdaad kul. Er zit al meer cash op de balansen van de AEX fondsen. Zelfs een depressie krijgt de koersen niet zo laag.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:01 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat is de reinste onzin, en dat weet je zelf ook hoop ik.
tenzij er een forse meerjarige deflatie komt, maar dat lijkt me nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik vind een AEX van 25-45 inderdaad kul. Er zit al meer cash op de balansen van de AEX fondsen. Zelfs een depressie krijgt de koersen niet zo laag.
zelfs dan niet. kosten zijn dan ook deflatoor, cash flow blijft positiefquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:17 schreef henkway het volgende:
[..]
tenzij er een forse meerjarige deflatie komt, maar dat lijkt me niet
Ik ben overigens wel benieuwd wat jou verwachting is voor de komende maanden/jaren voor de beurzen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zelfs dan niet. kosten zijn dan ook deflatoor, cash flow blijft positief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |