realistischquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:42 schreef Lemans24 het volgende:
21-10-2009 09:30:00 NL Consumentenvertrouwen was in september -17 - CBS
21-10-2009 09:30:00 NL Consumentenvertrouwen oktober -19 - CBS
21-10-2009 09:30:00 Prijzen NL koopwoningen september -5,3% (jaar) - CBS
bagger!
Wat zijn de verwachtingen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:00 schreef sitting_elfling het volgende:
2 uur, MS en WF
Wells Fargo Company (WFC) Q3 9/1/09 verwachting $0.360 vorig jaar $0.490quote:
Het lijkt wel of het zichzelf weer aan het opblazen is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of het een W wordt weet ik niet. Maar ik weet wel dat de beurs sneller herstelt dan dat op basis van de cijfers en de achterliggende omstandigheden reeel is.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:00 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen Shell houdt de AEX nog een beetje overeind.
Dat kan toch niet goed gaan: stijgende olieprijs gecombineerd met steeds slechter wordende economie?
Slaap lekker verder, economie gaat0.0 vooruitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:56 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De economie gaat wel dergelijk vooruit hoor...
Je kan ongetwijfeld tientallen grafiekjes gaan aanhalen om dat te ontkrachten, maar mijn gezond verstand zegt mij dat we voorlopig vooruit gaan, om welke goede/slechte reden dan ook.
Ik persoonlijk heb net nog ff dit gecheckt en mij stemt het in ieder geval gerust (niet voor jaren, maar wel voor voorlopig):
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND
Als je een indicator mag noemen die absoluut niet de economie kan voorspellen op dit moment dan is het de BDI wel!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:56 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De economie gaat wel dergelijk vooruit hoor...
Je kan ongetwijfeld tientallen grafiekjes gaan aanhalen om dat te ontkrachten, maar mijn gezond verstand zegt mij dat we voorlopig vooruit gaan, om welke goede/slechte reden dan ook.
Ik persoonlijk heb net nog ff dit gecheckt en mij stemt het in ieder geval gerust (niet voor jaren, maar wel voor voorlopig):
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND
Denk je dat we dan weer terug gaan naar een AEX van 200? Bedoel, de beurs is al weer aardig opgeblazen. Alles is alweer duur...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Slaap lekker verder, economie gaat0.0 vooruit
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:34 schreef tony_clifton- het volgende:
VDG denkt dat de AEX richting 25-45 gaat, dus ja, dan is alles duur...
Ik zeg zelf niet dat alles goedkoop is, maar deze hausse is gedreven door veel geld aan de kant en nagenoeg geen rente dat is nog steeds niet veranderd. In mijn ogen natuurlijk.
Bovendien begon de beurs een half jaar voor het hoogtepunt van de economie te zakken. Indien de economie echt niet bijdraait zou de huidige stijging nooit begonnen geweest zijn. Again, in mijn ogen.
mwhaaa, valutaeffectje?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:
[ afbeelding ]
europa idd denk ik desinflatie/deflatie, amerika denk ik toch na desinflatie ,hyperinflatie....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Het enige dat die grafiek bewijst is dat je met grafiekjes en statistiek alles kan bewijzen, no offense. De inflatie in Zimbabwe is niet bepaald vergelijkbaar met die in de wereld die wél deelneemt aan de wereldeconomie.
Tuurlijk, ik wil de situatie in Europa ook niet vergelijken met die in Zimbabwe, wat ik wil zeggen is dat het verstandig is het onderscheid tussen economie en aandelenmarkt in het oog te blijven houden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |