Ik liet me ietwat te snel leiden door cijfers. Het 1e wat je namelijk binnenkrijgt stipt op het tijdstip is de EPS en dan is het direct 'goed' of 'slecht'. Daarna wordt er pas verder gekeken naar de verdere cijfers.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is maar wat je een goed teken noemt..
Caterpillar: Q3 total sales volume down 44%, profit down 53% (vergeleken met dezelfde periode vorig jaar)
Geen W, tweede poot komt veel dieper. Op naar de 15-20% werkloosheid in Nederland.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:55 schreef capricia het volgende:
En dus denken we allemaal hier dat het een W wordt?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:55 schreef capricia het volgende:
Of het een W wordt weet ik niet. Maar ik weet wel dat de beurs sneller herstelt dan dat op basis van de cijfers en de achterliggende omstandigheden reeel is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:55 schreef capricia het volgende:
ik denk dat het beter dan verwacht er nu wel eens in gecalculeerd is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Yahoo 13C eps, estimated was 7C eps. NIet echt veel beweging, terwijl Yahoo toch geen kleine speler is.
En dus sta je bij de volgende echte grote correctie dip te wachten om weer vol long te knallen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of het een W wordt weet ik niet. Maar ik weet wel dat de beurs sneller herstelt dan dat op basis van de cijfers en de achterliggende omstandigheden reeel is.
WOENSDAG 21 OKTOBERquote:ik heb zon vermoeden dat we morgen weer een dikke plus gaan krijgen....
Zonder 'onverwachte' rampen (grote oorlog, epidemie) verwacht ik een gestage spiraal van 'demand destruction' door toenemende grondstof- en energiekosten, gevolgd door 'supply contraction' vanwege de daaropvolgende overcapaciteit, gevolgd door een periode van voorzichtige opleving waarbij de grondstofkosten weer gestaag oplopen (hier zijn we nu).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:55 schreef capricia het volgende:
Uhm... DSB verwachtte een maand geleden waarschijnlijk ook niet gisteren failliet te gaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook al zijn de verwachtingen van meeste bedrijven relatief best aardig voor het komende jaar.
Nederlands-economisch nieuws macro-exonomisch noemenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:22 schreef RobertKunath het volgende:
[..]
WOENSDAG 21 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Geen agendapunten
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- NL, consumentenvertrouwen, oktober, 09.30 uur - NL, prijsontwikkelingen bestaande koopwoningen, september, 09.30 uur - VS, hypotheekaanvragen, week eindigend op 14 oktober, 13.00 uur - VS, olievoorraden, week eindigend op 16 oktober, 16.30 uur
Och. Natuurlijk zit je liever long als de beurs stijgt. Maar je moet het wel kunnen verantwoorden. Toen de AEX op 300 stond vond ik het te snel gegaan. En zo goed zijn die cijfers allemaal echt niet. Ik vind ze in ieder geval niet op economisch herstel duiden, al die beter dan verwachte winsten door kostenbesparingen. Omzetten zijn gewoon slecht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dus sta je bij de volgende echte grote correctie dip te wachten om weer vol long te knallen?
Kriebelt het niet dat beurzen omhoog gaan terwijl je wilt dat het naar beneden gaat?
De enige recovery die we zien is een stijgende beurs terwijl er continu meer werklozen bij komen. Ook al zijn de verwachtingen van meeste bedrijven relatief best aardig voor het komende jaar.
Ik blijf gewoon maar long zitten op de meeste zaken. Op het moment dat het gaat haperen vlieg ik wel weer short.
En morgen is het uitkijken naar WF en MS, iig weer een goed geschikt moment voor de daghandelaren.
En achteraf gezien wel logisch dat Yahoo niet veel te weeg brengt als je de shareholders bekijkt. Dat is niet bepaald een portfolio lievertje.
Ja. Dus?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nederlands-economisch nieuws macro-exonomisch noemen![]()
Alsof het Nederlands economisch nieuws ook maar iets van impact heeft op de rest van de wereld...quote:
daarom is het nogwel macro-economischquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alsof het Nederlands economisch nieuws ook maar iets van impact heeft op de rest van de wereld...
Voor ons is het idd belangrijk, maar zelfs België kan het waarschijnlijk geen homoseksueel uitmaken.
Dan schrijf je toch calls!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:09 schreef TeringHenkie het volgende:
AAAAAARGGH geen geld om puts te kopen, ik heb het idee dat ik ontzettend veel misloop
Gewoon doen joh!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:13 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Pas op met schrijven, zeker niet voor iedereen weggelegd!
Ik heb op dit moment 0 geld, dus schrijven kan ik sowieso niet, gedekt of naked. Vanaf 10 november komt er redelijk veel geld binnen. Kunnen jullie tot die tijd even de AEX boven de 310 houden? Dank uquote:
Cadbury verhoogt omzet- en winstdoelstellingen 2009quote:
realistischquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:42 schreef Lemans24 het volgende:
21-10-2009 09:30:00 NL Consumentenvertrouwen was in september -17 - CBS
21-10-2009 09:30:00 NL Consumentenvertrouwen oktober -19 - CBS
21-10-2009 09:30:00 Prijzen NL koopwoningen september -5,3% (jaar) - CBS
bagger!
Wat zijn de verwachtingen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:00 schreef sitting_elfling het volgende:
2 uur, MS en WF
Wells Fargo Company (WFC) Q3 9/1/09 verwachting $0.360 vorig jaar $0.490quote:
Het lijkt wel of het zichzelf weer aan het opblazen is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of het een W wordt weet ik niet. Maar ik weet wel dat de beurs sneller herstelt dan dat op basis van de cijfers en de achterliggende omstandigheden reeel is.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:00 schreef Lemans24 het volgende:
Alleen Shell houdt de AEX nog een beetje overeind.
Dat kan toch niet goed gaan: stijgende olieprijs gecombineerd met steeds slechter wordende economie?
Slaap lekker verder, economie gaat0.0 vooruitquote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:56 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De economie gaat wel dergelijk vooruit hoor...
Je kan ongetwijfeld tientallen grafiekjes gaan aanhalen om dat te ontkrachten, maar mijn gezond verstand zegt mij dat we voorlopig vooruit gaan, om welke goede/slechte reden dan ook.
Ik persoonlijk heb net nog ff dit gecheckt en mij stemt het in ieder geval gerust (niet voor jaren, maar wel voor voorlopig):
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND
Als je een indicator mag noemen die absoluut niet de economie kan voorspellen op dit moment dan is het de BDI wel!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:56 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
De economie gaat wel dergelijk vooruit hoor...
Je kan ongetwijfeld tientallen grafiekjes gaan aanhalen om dat te ontkrachten, maar mijn gezond verstand zegt mij dat we voorlopig vooruit gaan, om welke goede/slechte reden dan ook.
Ik persoonlijk heb net nog ff dit gecheckt en mij stemt het in ieder geval gerust (niet voor jaren, maar wel voor voorlopig):
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=BDIY%3AIND
Denk je dat we dan weer terug gaan naar een AEX van 200? Bedoel, de beurs is al weer aardig opgeblazen. Alles is alweer duur...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Slaap lekker verder, economie gaat0.0 vooruit
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:34 schreef tony_clifton- het volgende:
VDG denkt dat de AEX richting 25-45 gaat, dus ja, dan is alles duur...
Ik zeg zelf niet dat alles goedkoop is, maar deze hausse is gedreven door veel geld aan de kant en nagenoeg geen rente dat is nog steeds niet veranderd. In mijn ogen natuurlijk.
Bovendien begon de beurs een half jaar voor het hoogtepunt van de economie te zakken. Indien de economie echt niet bijdraait zou de huidige stijging nooit begonnen geweest zijn. Again, in mijn ogen.
mwhaaa, valutaeffectje?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hoe de economie er voor staat en wat de aandelenmarkt doet twee verschillende dingen zijn, zie bijv. Zimbabwe:
[ afbeelding ]
europa idd denk ik desinflatie/deflatie, amerika denk ik toch na desinflatie ,hyperinflatie....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:44 schreef tony_clifton- het volgende:
Het enige dat die grafiek bewijst is dat je met grafiekjes en statistiek alles kan bewijzen, no offense. De inflatie in Zimbabwe is niet bepaald vergelijkbaar met die in de wereld die wél deelneemt aan de wereldeconomie.
Tuurlijk, ik wil de situatie in Europa ook niet vergelijken met die in Zimbabwe, wat ik wil zeggen is dat het verstandig is het onderscheid tussen economie en aandelenmarkt in het oog te blijven houden.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In Zimbabwe is sprake van hyperinflatie, wij ondergaan een periode van deflatie de komende jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |