Maar die arbeidsplaatsen was meer bedoeld voor de Nederlandse bedrijven. Die hebben hun hoofdkantoor immers hier en daar werken toch echt meer dan 2 a 3 mensen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:33 schreef hondjes het volgende:
[..]
Gisteren lieten ze in Zembla die kantoortjes zien, van de buitenlandse bedrijven, allemaal kantoortjes met hooguit 2 a 3 mensen...
Afschrijvingen op slechte hypotheken? Stond een jaar geleden ook in De Pers, dat de IMF dat dus verwachtte.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Lol, IMF verwacht nog 3.4 triljoen dat er moet worden afgeschreven vertelt een dude net op TV.
Banken hebben in totaliteit slechts een fractie opgehaald van dat bedrag uiteraard..
Ik keek er net even naar inderdaad, ik ken ze echt alleen maar van de rekenmachines. Net even gekeken naar de sector waar ze in zitten en daar zijn ze gewoon de 3e grootste! Alleen Samsung Electronics en Taiwan Semiconductor zijn groter dan TI in de semiconductor bussinessquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
trek maar eens een computer open. Grote kans dat er TI chips in zitten. TI is wat dat betreft heel erg groot.
Je bedoeld daarmee de aankoop kosten neem ik aan? Maar omdat ik bij de SNS bank zit met alles wil ik dat fonds via hun aankopen en dan staat er ook 1 % kosten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:49 schreef PC1984 het volgende:
[..]
wb Carmignac: Je rapportje geeft een 4% front load fee. Voor degenen die erin geinteresseerd zijn, Fundix geeft het met 1% front load, scheelt toch weer 3%
toch vreemd dat bijna 95% van de cijfers beter dan verwacht is..... was vorige keer ook al zo....quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Hasbro cijfers wat betreft EPS beter dan verwacht, sales vallen toch ietwat tegen voor de 5e grootste speelgoedboer ter wereld.
En het feit dat sales (wat belangrijker is voor de economie dan de EPS wat alleen leuk is voor de aandeelhouders) tegenvallen is iets wat we bij meerdere retail en speelgoed boeren hebben gezien tot dusverre in 3Q. Niet een teken van recovery iig.
Wat houdt dat in?quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:49 schreef sitting_elfling het volgende:
het blijft het current gezegde van 'beat on the bottom .. missed on the top' en dat is alles behalve tekenen van herstel..
Beats the bottom line expectation: winst beter dan verwachtquote:
klinkt interessant.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef beertenderrr het volgende:
Delta Lloyd heeft een aandelenemissie aangekondigd.
Delta Lloyd krijgt op dinsdag 3 november 2009 een beursnotering aan NYSE/Euronext Amsterdam.
Emissie voorwaarden
Delta Lloyd verwacht een prijs per aandeel uit de emissie tussen EUR 15,50 en EUR 19,-. U kunt geen limietprijs meegeven aan uw inschrijving. Belgische en Franse ingezetenen zijn uitgesloten van inschrijving op de emissie. De mogelijkheid bestaat dat u minder aandelen geleverd krijgt dan waar u op inschrijft (indien de emissie wordt overschreven).
Wat is de ervaring van jullie als er nieuwe spelers op de markt komen, zakt de waarde per aandeel in het begin juist enorm, of vice versa? Toch leuk om op in te spelen
Google ging ook wel ok ...quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
klinkt interessant.
Tja, wat mijn ervaring is met emissies:
World Online ging niet zo goed...![]()
KPN verdubbelde binnen een maand.
volgens mij wordt toch alleen geemiteerd aan institutionele beleggers in het geval Delta Lloyd? Niet aan particuliere beleggers?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef beertenderrr het volgende:
Delta Lloyd krijgt op dinsdag 3 november 2009 een beursnotering aan NYSE/Euronext Amsterdam.
Emissie voorwaarden
Delta Lloyd verwacht een prijs per aandeel uit de emissie tussen EUR 15,50 en EUR 19,-. U kunt geen limietprijs meegeven aan uw inschrijving. Belgische en Franse ingezetenen zijn uitgesloten van inschrijving op de emissie. De mogelijkheid bestaat dat u minder aandelen geleverd krijgt dan waar u op inschrijft (indien de emissie wordt overschreven).
Wat is de ervaring van jullie als er nieuwe spelers op de markt komen, zakt de waarde per aandeel in het begin juist enorm, of vice versa? Toch leuk om op in te spelen
Volgens beleggen voor dummies kun je statisch gezien het best dezelfde dag weer verkopen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef beertenderrr het volgende:
Ik kan me er vrij voor inschrijven bij Alex...quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
volgens mij wordt toch alleen geemiteerd aan institutionele beleggers in het geval Delta Lloyd? Niet aan particuliere beleggers?
Oi, Pimco is de biggest bond speler die er is. Leuk als er wat geld van die markt naar de equity markten gaatquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Opzich wel interessant dat Pimco ook equity wil gaan doen las ik net. Volgens mij is dat 1 van de grootste bond spelers niet waar? Dat zou de markt iig. niet rationeler maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je dat spul werkelijk gebruikt als je in relatief gevaarlijke omstandigheden moet werken.
Die vlogen direct al de lucht in direct toen het nieuws uitkwam. Apple staat gewoon al op 8% after markets. Gekke amerikanenquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:43 schreef MikeCitybike het volgende:
al wat bekend?
edit: gelijk vliegt de nasdaq future een % de lucht in
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Misschien dat ik na de opening meteen short in stap.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 00:25 schreef beertenderrr het volgende:
dat wordt morgen een mooie dag dan
Jep, ik had het dan ook alleen over een groene opening. Die gaat er wel zeker komen dus voor iedereen die long is ingestapt voor vandaag kunnen iig. weer een percentage bijschrijven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Misschien dat ik na de opening meteen short in stap.
Welke kant verwacht je?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jep, ik had het dan ook alleen over een groene opening. Die gaat er wel zeker komen dus voor iedereen die long is ingestapt voor vandaag kunnen iig. weer een percentage bijschrijven.
Maar gezien de cijfers komende 2 dagen, Merrily Lynch/Wells Fargo/Coca Cola/Pfizer .. etc. kan de beurs weer alle kanten op.
Ik dacht eerder WOW ahold, binnen een aantal minuten al een volume van over de miljoen, daar lopen een baar grote beren op de verkoop knop te drukkenquote:
ja, nog erger dan ik verwacht had...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht eerder WOW ahold, binnen een aantal minuten al een volume van over de miljoen, daar lopen een baar grote beren op de verkoop knop te drukken
Volgens BNR kunnen die onmogelijk meevallen, aangezien Ahold het meeste winst haalt in de VS en de dollar er zo (voor hen) beroerd voor staat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
ja, nog erger dan ik verwacht had...
Als de winstcijfers volgende maand mee vallen, is dit wel weer een mooi instapmoment.
dan zullen de verwachtingen ook laag zijn...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Volgens BNR kunnen die onmogelijk meevallen, aangezien Ahold het meeste winst haalt in de VS en de dollar er zo (voor hen) beroerd voor staat.
Ik heb het geweten, 1/3e van mn rendement hebben ze vernieldquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht eerder WOW ahold, binnen een aantal minuten al een volume van over de miljoen, daar lopen een baar grote beren op de verkoop knop te drukken
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Misschien dat ik na de opening meteen short in stap.
Is dat Doomsday?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:52 schreef Vandergeld het volgende:
Ik ga in ieder geval wel short voor het weekend, want het is maandag 26 oktober
welnee, hij heeft even moeite met de 1,50 grens...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 09:52 schreef Vandergeld het volgende:
Hmm, lastig voor dit moment, dollar lijkt bezig bodem neer te zetten, bodem kan op dit moment er zelfs al staan.
Dollar is aan het uitbodemen. USD index kan iets onder de 75 duiken nog, maar daarna gaat de dollar enorm aansterken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
welnee, hij heeft even moeite met de 1,50 grens...
Ik denk dat hij doelt op de webbot voorspelling van negatief vooruitzicht op economisch gebied ingaande 25 oktober.quote:
Nee, daar doel ik niet op, al valt dat wel mooi samen met wat ik voor ogen heb. Deze groep heeft zojuist een meeting achter de rug, http://legatus.org En ja dit klinkt conspiracy, maar het is al vaak zat uitgekomen dat weekend erna nieuws uitlekt waardoor de markt flink ging dalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:19 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de webbot voorspelling van negatief vooruitzicht op economisch gebied ingaande 25 oktober.
Zou erg heftig moeten zijn volgens die gasten.
Ff afwachten ze hebben al vaker goede hits gehad met economische voorspellingen.
Soort trendmeetingssoftware.
Heb je daar bronnen van? Grafieken, of zo...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:22 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee, daar doel ik niet op, al valt dat wel mooi samen met wat ik voor ogen heb. Deze groep heeft zojuist een meeting achter de rug, http://legatus.org En ja dit klinkt conspiracy, maar het is al vaak zat uitgekomen dat weekend erna nieuws uitlekt waardoor de markt flink ging dalen.
quote:In een jaar tijd werkloosheid 110 duizend Werkloosheid over hele linie toegenomen
In de periode juli-september 2009 waren gemiddeld 394 duizend personen werkloos. Dit komt overeen met 5,0 procent van de beroepsbevolking. Een jaar eerder was dit nog 3,7 procent. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
De voor seizoen gecorrigeerde werkloosheid kwam in de periode juli-september 2009 uit op 398 duizend personen, 10 duizend meer dan de vorige driemaandsperiode. Vanwege het steekproefkarakter van de cijfers is het beter om de ontwikkeling over een wat langere periode te bekijken. In het afgelopen halfjaar steeg de werkloosheid met gemiddeld ongeveer 13 duizend per maand.
In een jaar tijd steeg het aantal werklozen met 110 duizend personen. De werkloosheid nam toe onder zowel mannen als vrouwen. Ook in alle leeftijdsgroepen steeg de werkloosheid. Onder jongeren is de werkloosheid met 11,5 procent nog steeds het hoogst.
De PDF (32KB) bevat het volledige persbericht inclusief tabellen en grafieken.
Ik verwacht winstnemingen, en verwacht op basis van Merril Lynch en Wells Fargo toch een negatieve impact hebben morgen.quote:
EW geeft mij op dit moment niet heel veel duidelijkheid, behalve dan dat we aan het uittoppen zijn op de beurzen, dollar kan vandaag/morgen zijn bodem neerzetten, kan zo zijn dat de beurzen dit ook gaan doen(top dan welteverstaan), maar is niet noodzakelijkquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen van? Grafieken, of zo...
Maar waarom zou het vanaf maandag allemaal naar beneden moeten gaan eigenlijk? Puur op je EW, of heb je ook nog andere indicatoren?
Check, de verhoudingen van de DAX / DOW / AEX en zie daardoor direct de redenen waarom de AEX het relatief goed doet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat mijn trouwens erg opvalt is dat de AEX bijna iedere dag beter doet dan de DAX, CAC en de DOW. Dit kan toch niet iedere keer zo zijn? Anders liggen de verhoudingen dadelijk wel erg krom.
Enorm? Op welke termijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:18 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dollar is aan het uitbodemen. USD index kan iets onder de 75 duiken nog, maar daarna gaat de dollar enorm aansterken.
heb ik nog een mooie:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:14 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Komende 1-2 jaar, richting de 1.00-1.10
Ik zal daar zo wel even mee komen. Pfizer volgens mij rond 13, Blackrock rond 13.30, Caterpillar rond 13.30quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
sitting_elfling heb jij een agenda van vandaag met daarin de tijdstippen van de bedrijfscijfers?
Oi, dat is toch wel erg riskyquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
heb ik nog een mooie:
EUR/USD Speeder
Stop loss 1,5084
Financieringsniveau 1,5084
Indicatieve hefboom 113,68791
nu al een hefboom van 115...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oi, dat is toch wel erg riskymaar wordt wel flink op ge-bet gezien het volume.
Het gaat overigens gewoon die 1.5084 raken, al ga ik er misschien nog wel een aantal aanschaffen : )
Reden van de stijging is dat het aanbod (te) krap wordt ten opzichte van de vraag. En dat is overigens niet omdat de vraag nou zo enorm aan het stijgen is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Net secretary general van opec over olie. Reden van de stijging van de olie? Dalende dollar en de stijgende aandelenmarkten .. als olie doorgaat met deze stijging zal dat de economie remmen.
Ik weet niet of je hetzelfde stukje op TV hebt gezien maar die gast van Opec, ontkende juist dat het ook maar iets met de vraag / aanbod te maken had en dat dat juist op dit moment nog veel ruimte over heeft. De stijging is puur gerelateerd aan speculatie op dit moment.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Reden van de stijging is dat het aanbod (te) krap wordt ten opzichte van de vraag. En dat is overigens niet omdat de vraag nou zo enorm aan het stijgen is.
[ afbeelding ]
Coca Cola komt ook om 13.30, Western Union ook om 13.30. Dat zijn zo'n beetje wel de meest interessante.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal daar zo wel even mee komen. Pfizer volgens mij rond 13, Blackrock rond 13.30, Caterpillar rond 13.30
Morgen om 13.30 Boeing en er wordt natuurlijk met name uitgekeken naar Morgan Stanley en Wells Fargo om 2 uur nederlandse tijd.
Vraag zal komende jaren dramatisch afnemen, waardoor olieprijs makkelijk onder de 25 dollar kan duiken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Reden van de stijging is dat het aanbod (te) krap wordt ten opzichte van de vraag. En dat is overigens niet omdat de vraag nou zo enorm aan het stijgen is.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |