Thanxquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Hier het fund report van Carmignac investissement.
Het ziet er opzich wel goed uit, maar is zoals ik al zei niet geheel ongeschonden door de crisis gekomen en heeft wel wat last van de fundholders op dit moment. Zolang de beurzen omhoog gaan is het goed, maar als we straks een grotere crisis krijgen gaat ook dit fonds op de kop. Uiteraard zijn de resultaten van het fonds goed
http://uploading.com/files/fcce2111/carmignac%2Binvestment.pdf/
Wat me meer opviel is dat KBC en Petercam in verschillende fondsen het belang had zitten. Dus bijv. in plaats van 1 fonds wat 500.000 aandelen heeft, verspreid over 2 fondsen 250.000 aandelen. Dit doet mij altijd meer denken aan het indekken van eigen posities mochten ze willen verkopen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:17 schreef tony_clifton- het volgende:
Btw SE,
Veel institutionelen mogen niet kopen onder een bepaalde beurskapitalistatie heb ik mij laten vertellen. Dat kan verklaren waarom je niet echt onder de indruk was van het belang van KBC en Petercam.
Misschien interessant; THR is net boven die vastgelegde 500k dollar gekomen, misschien kan je zien wat dat doet ivm koersondersteuning ofzo?
Dat was al een tijdje bekend, volgens mij... Vind het altijd raar dat het dan opeens nieuws wordt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 07:49 schreef edwinh het volgende:
hebben jullie gisteren ook zembla gezien? het blijkt dat de grootste 20 bedrijven in NL helemaal geen winst belasting betalen, en zelfs afspraken maken met de fiscus! en jan met de pet MKB maar alles ophoesten wat een land wat een land
http://zembla.vara.nl/
Mooie uitzending, die liet zien dat een Unilever, Shell, Ahold etc gewoon afspraken maken en daardoor bijna geen belasting betalen...scchandaligquote:Op maandag 19 oktober 2009 07:49 schreef edwinh het volgende:
hebben jullie gisteren ook zembla gezien? het blijkt dat de grootste 20 bedrijven in NL helemaal geen winst belasting betalen, en zelfs afspraken maken met de fiscus! en jan met de pet MKB maar alles ophoesten wat een land wat een land
http://zembla.vara.nl/
Hoezo schandalig? Jij wilt dat ze naar het buitenland vertrekken en geen stuiver belasting meer betalen aan de Nederlandse schatkist?quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:40 schreef hondjes het volgende:
[..]
Mooie uitzending, die liet zien dat een Unilever, Shell, Ahold etc gewoon afspraken maken en daardoor bijna geen belasting betalen...scchandalig
Daar wordt altijd mee gedreigd, maar ik geloof er niets van dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Als belasting zo belangrijk was voor deze bedrijven, zaten ze wel in andere landen waar het belastingklimaat nu al een stuk beter is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo schandalig? Jij wilt dat ze naar het buitenland vertrekken en geen stuiver belasting meer betalen aan de Nederlandse schatkist?
Dat is toch al lang bekend? We hebben geen per definitie lage belasting in Nederland, maar we bieden de mogelijkheid aan bedrijven die zich hier zouden willen vestigen, om in overleg het bedrag te bepalen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:40 schreef hondjes het volgende:
[..]
Mooie uitzending, die liet zien dat een Unilever, Shell, Ahold etc gewoon afspraken maken en daardoor bijna geen belasting betalen...scchandalig
Gewoon chantage, ze vertrekken heus niet...quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo schandalig? Jij wilt dat ze naar het buitenland vertrekken en geen stuiver belasting meer betalen aan de Nederlandse schatkist?
Vooralsnog gebeurd er nog niks op de futs, misschien geeft Texas Instruments wat beweging op de futs vanmiddag.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:50 schreef capricia het volgende:
Wat denken we, gaat er vandaag nog iets gebeuren op de beurs?
staat er duidelijk bij 'verhandelbare markten':quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:50 schreef dvr het volgende:
Op welke beurzen kun je met Marketindex handelen? Gek genoeg zie ik dat niet op hun site staan, en voordat ik dat weet, weet ik niet of het de moeite is een account te openen..
Maar die bedrijven betalen al in groot aantal landen belasting? Wij zijn juist een interessant belastingklimaat voor onze grote bedrijven en andere grote multinationals in de wereld. Waarom denk je dat een boel andere grote jongens hier hun winst belasting boeken? Die betalen daar maar weinig % belasting over wij krijgen daar tenminste nog geld voor. Het is erg interessant om te zien waar grote multinationals hun winst belasting boeken, gezien die bijna in elk land actief zijn, dit levert altijd leuke plaatjes en grafiekjes op.quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Daar wordt altijd mee gedreigd, maar ik geloof er niets van dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Als belasting zo belangrijk was voor deze bedrijven, zaten ze wel in andere landen waar het belastingklimaat nu al een stuk beter is.
Die buitenlandse bedrijven vertrekken geheid op het moment dat je belasting gaat verhogen .. dat is geen chantage .. dat is puur gaten in de belastingwetquote:Op maandag 19 oktober 2009 08:52 schreef hondjes het volgende:
[..]
Gewoon chantage, ze vertrekken heus niet...
Nederland loopt 16 miljard geld mis..
Door buitenlandse bedrijven komt er 2 miljard binnen, dus verschil van 14 miljard...
Wat te denken van Hasbro en Apple? Texas Instruments ken ik alleen van de rekenmachines op de middelbare school, van vroegerquote:Op maandag 19 oktober 2009 08:53 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Vooralsnog gebeurd er nog niks op de futs, misschien geeft Texas Instruments wat beweging op de futs vanmiddag.
Apple komt nabeurs, dus die kan bepalen wat we morgen voor een dag gaan krijgen. TI kan ik me herinneren dat die vorig jaar nog wel voor wat beweging zorgden na uitbrengen cijfers.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat te denken van Hasbro en Apple? Texas Instruments ken ik alleen van de rekenmachines op de middelbare school, van vroeger
Dat is slechts 2 miljard wat er aan buitenlandse bedrijven binnenkomtquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die buitenlandse bedrijven vertrekken geheid op het moment dat je belasting gaat verhogen .. dat is geen chantage .. dat is puur gaten in de belastingwet![]()
Op het moment dat wij belasting gaan verhogen komt er domweg een punt dat voor veel bedrijven het goedkoper is hun winst in een ander land te boeken.
Als we ze wegjagen, lopen we alsnog 2 miljard mis + raken we weer een hoop arbeidsplaatsen kwijt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:09 schreef hondjes het volgende:
[..]
Dat is slechts 2 miljard wat er aan buitenlandse bedrijven binnenkomt
Dus 16 miljard min de 2 miljard..lopen we 14 miljard mis....
trek maar eens een computer open. Grote kans dat er TI chips in zitten. TI is wat dat betreft heel erg groot.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat te denken van Hasbro en Apple? Texas Instruments ken ik alleen van de rekenmachines op de middelbare school, van vroeger
Gisteren lieten ze in Zembla die kantoortjes zien, van de buitenlandse bedrijven, allemaal kantoortjes met hooguit 2 a 3 mensen...quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:18 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Als we ze wegjagen, lopen we alsnog 2 miljard mis + raken we weer een hoop arbeidsplaatsen kwijt.
Maar die arbeidsplaatsen was meer bedoeld voor de Nederlandse bedrijven. Die hebben hun hoofdkantoor immers hier en daar werken toch echt meer dan 2 a 3 mensen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:33 schreef hondjes het volgende:
[..]
Gisteren lieten ze in Zembla die kantoortjes zien, van de buitenlandse bedrijven, allemaal kantoortjes met hooguit 2 a 3 mensen...
Afschrijvingen op slechte hypotheken? Stond een jaar geleden ook in De Pers, dat de IMF dat dus verwachtte.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Lol, IMF verwacht nog 3.4 triljoen dat er moet worden afgeschreven vertelt een dude net op TV.
Banken hebben in totaliteit slechts een fractie opgehaald van dat bedrag uiteraard..
Ik keek er net even naar inderdaad, ik ken ze echt alleen maar van de rekenmachines. Net even gekeken naar de sector waar ze in zitten en daar zijn ze gewoon de 3e grootste! Alleen Samsung Electronics en Taiwan Semiconductor zijn groter dan TI in de semiconductor bussinessquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
trek maar eens een computer open. Grote kans dat er TI chips in zitten. TI is wat dat betreft heel erg groot.
Je bedoeld daarmee de aankoop kosten neem ik aan? Maar omdat ik bij de SNS bank zit met alles wil ik dat fonds via hun aankopen en dan staat er ook 1 % kosten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:49 schreef PC1984 het volgende:
[..]
wb Carmignac: Je rapportje geeft een 4% front load fee. Voor degenen die erin geinteresseerd zijn, Fundix geeft het met 1% front load, scheelt toch weer 3%
toch vreemd dat bijna 95% van de cijfers beter dan verwacht is..... was vorige keer ook al zo....quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Hasbro cijfers wat betreft EPS beter dan verwacht, sales vallen toch ietwat tegen voor de 5e grootste speelgoedboer ter wereld.
En het feit dat sales (wat belangrijker is voor de economie dan de EPS wat alleen leuk is voor de aandeelhouders) tegenvallen is iets wat we bij meerdere retail en speelgoed boeren hebben gezien tot dusverre in 3Q. Niet een teken van recovery iig.
Wat houdt dat in?quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:49 schreef sitting_elfling het volgende:
het blijft het current gezegde van 'beat on the bottom .. missed on the top' en dat is alles behalve tekenen van herstel..
Beats the bottom line expectation: winst beter dan verwachtquote:
klinkt interessant.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef beertenderrr het volgende:
Delta Lloyd heeft een aandelenemissie aangekondigd.
Delta Lloyd krijgt op dinsdag 3 november 2009 een beursnotering aan NYSE/Euronext Amsterdam.
Emissie voorwaarden
Delta Lloyd verwacht een prijs per aandeel uit de emissie tussen EUR 15,50 en EUR 19,-. U kunt geen limietprijs meegeven aan uw inschrijving. Belgische en Franse ingezetenen zijn uitgesloten van inschrijving op de emissie. De mogelijkheid bestaat dat u minder aandelen geleverd krijgt dan waar u op inschrijft (indien de emissie wordt overschreven).
Wat is de ervaring van jullie als er nieuwe spelers op de markt komen, zakt de waarde per aandeel in het begin juist enorm, of vice versa? Toch leuk om op in te spelen
Google ging ook wel ok ...quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
klinkt interessant.
Tja, wat mijn ervaring is met emissies:
World Online ging niet zo goed...![]()
KPN verdubbelde binnen een maand.
volgens mij wordt toch alleen geemiteerd aan institutionele beleggers in het geval Delta Lloyd? Niet aan particuliere beleggers?quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef beertenderrr het volgende:
Delta Lloyd krijgt op dinsdag 3 november 2009 een beursnotering aan NYSE/Euronext Amsterdam.
Emissie voorwaarden
Delta Lloyd verwacht een prijs per aandeel uit de emissie tussen EUR 15,50 en EUR 19,-. U kunt geen limietprijs meegeven aan uw inschrijving. Belgische en Franse ingezetenen zijn uitgesloten van inschrijving op de emissie. De mogelijkheid bestaat dat u minder aandelen geleverd krijgt dan waar u op inschrijft (indien de emissie wordt overschreven).
Wat is de ervaring van jullie als er nieuwe spelers op de markt komen, zakt de waarde per aandeel in het begin juist enorm, of vice versa? Toch leuk om op in te spelen
Volgens beleggen voor dummies kun je statisch gezien het best dezelfde dag weer verkopen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef beertenderrr het volgende:
Ik kan me er vrij voor inschrijven bij Alex...quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
volgens mij wordt toch alleen geemiteerd aan institutionele beleggers in het geval Delta Lloyd? Niet aan particuliere beleggers?
Oi, Pimco is de biggest bond speler die er is. Leuk als er wat geld van die markt naar de equity markten gaatquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Opzich wel interessant dat Pimco ook equity wil gaan doen las ik net. Volgens mij is dat 1 van de grootste bond spelers niet waar? Dat zou de markt iig. niet rationeler maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je dat spul werkelijk gebruikt als je in relatief gevaarlijke omstandigheden moet werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |