Dollar is aan het uitbodemen. USD index kan iets onder de 75 duiken nog, maar daarna gaat de dollar enorm aansterken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
welnee, hij heeft even moeite met de 1,50 grens...
Ik denk dat hij doelt op de webbot voorspelling van negatief vooruitzicht op economisch gebied ingaande 25 oktober.quote:
Nee, daar doel ik niet op, al valt dat wel mooi samen met wat ik voor ogen heb. Deze groep heeft zojuist een meeting achter de rug, http://legatus.org En ja dit klinkt conspiracy, maar het is al vaak zat uitgekomen dat weekend erna nieuws uitlekt waardoor de markt flink ging dalen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:19 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de webbot voorspelling van negatief vooruitzicht op economisch gebied ingaande 25 oktober.
Zou erg heftig moeten zijn volgens die gasten.
Ff afwachten ze hebben al vaker goede hits gehad met economische voorspellingen.
Soort trendmeetingssoftware.
Heb je daar bronnen van? Grafieken, of zo...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:22 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee, daar doel ik niet op, al valt dat wel mooi samen met wat ik voor ogen heb. Deze groep heeft zojuist een meeting achter de rug, http://legatus.org En ja dit klinkt conspiracy, maar het is al vaak zat uitgekomen dat weekend erna nieuws uitlekt waardoor de markt flink ging dalen.
quote:In een jaar tijd werkloosheid 110 duizend Werkloosheid over hele linie toegenomen
In de periode juli-september 2009 waren gemiddeld 394 duizend personen werkloos. Dit komt overeen met 5,0 procent van de beroepsbevolking. Een jaar eerder was dit nog 3,7 procent. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
De voor seizoen gecorrigeerde werkloosheid kwam in de periode juli-september 2009 uit op 398 duizend personen, 10 duizend meer dan de vorige driemaandsperiode. Vanwege het steekproefkarakter van de cijfers is het beter om de ontwikkeling over een wat langere periode te bekijken. In het afgelopen halfjaar steeg de werkloosheid met gemiddeld ongeveer 13 duizend per maand.
In een jaar tijd steeg het aantal werklozen met 110 duizend personen. De werkloosheid nam toe onder zowel mannen als vrouwen. Ook in alle leeftijdsgroepen steeg de werkloosheid. Onder jongeren is de werkloosheid met 11,5 procent nog steeds het hoogst.
De PDF (32KB) bevat het volledige persbericht inclusief tabellen en grafieken.
Ik verwacht winstnemingen, en verwacht op basis van Merril Lynch en Wells Fargo toch een negatieve impact hebben morgen.quote:
EW geeft mij op dit moment niet heel veel duidelijkheid, behalve dan dat we aan het uittoppen zijn op de beurzen, dollar kan vandaag/morgen zijn bodem neerzetten, kan zo zijn dat de beurzen dit ook gaan doen(top dan welteverstaan), maar is niet noodzakelijkquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heb je daar bronnen van? Grafieken, of zo...
Maar waarom zou het vanaf maandag allemaal naar beneden moeten gaan eigenlijk? Puur op je EW, of heb je ook nog andere indicatoren?
Check, de verhoudingen van de DAX / DOW / AEX en zie daardoor direct de redenen waarom de AEX het relatief goed doet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat mijn trouwens erg opvalt is dat de AEX bijna iedere dag beter doet dan de DAX, CAC en de DOW. Dit kan toch niet iedere keer zo zijn? Anders liggen de verhoudingen dadelijk wel erg krom.
Enorm? Op welke termijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:18 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dollar is aan het uitbodemen. USD index kan iets onder de 75 duiken nog, maar daarna gaat de dollar enorm aansterken.
heb ik nog een mooie:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:14 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Komende 1-2 jaar, richting de 1.00-1.10
Ik zal daar zo wel even mee komen. Pfizer volgens mij rond 13, Blackrock rond 13.30, Caterpillar rond 13.30quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
sitting_elfling heb jij een agenda van vandaag met daarin de tijdstippen van de bedrijfscijfers?
Oi, dat is toch wel erg riskyquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
heb ik nog een mooie:
EUR/USD Speeder
Stop loss 1,5084
Financieringsniveau 1,5084
Indicatieve hefboom 113,68791
nu al een hefboom van 115...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oi, dat is toch wel erg riskymaar wordt wel flink op ge-bet gezien het volume.
Het gaat overigens gewoon die 1.5084 raken, al ga ik er misschien nog wel een aantal aanschaffen : )
Reden van de stijging is dat het aanbod (te) krap wordt ten opzichte van de vraag. En dat is overigens niet omdat de vraag nou zo enorm aan het stijgen is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Net secretary general van opec over olie. Reden van de stijging van de olie? Dalende dollar en de stijgende aandelenmarkten .. als olie doorgaat met deze stijging zal dat de economie remmen.
Ik weet niet of je hetzelfde stukje op TV hebt gezien maar die gast van Opec, ontkende juist dat het ook maar iets met de vraag / aanbod te maken had en dat dat juist op dit moment nog veel ruimte over heeft. De stijging is puur gerelateerd aan speculatie op dit moment.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Reden van de stijging is dat het aanbod (te) krap wordt ten opzichte van de vraag. En dat is overigens niet omdat de vraag nou zo enorm aan het stijgen is.
[ afbeelding ]
Coca Cola komt ook om 13.30, Western Union ook om 13.30. Dat zijn zo'n beetje wel de meest interessante.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal daar zo wel even mee komen. Pfizer volgens mij rond 13, Blackrock rond 13.30, Caterpillar rond 13.30
Morgen om 13.30 Boeing en er wordt natuurlijk met name uitgekeken naar Morgan Stanley en Wells Fargo om 2 uur nederlandse tijd.
Vraag zal komende jaren dramatisch afnemen, waardoor olieprijs makkelijk onder de 25 dollar kan duiken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Reden van de stijging is dat het aanbod (te) krap wordt ten opzichte van de vraag. En dat is overigens niet omdat de vraag nou zo enorm aan het stijgen is.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |