Ik heb eigenlijk al eens gezegd dat het niemand wat aangaat, maar;quote:
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:03 schreef phluphy het volgende:
Het plan is toch dat jullie er in november intrekken, dacht ik? Dat is gewoon volgende maand al joh!![]()
In hoeverre ben je al ongeduldig?
Looks good! Ik ben zooo benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ik vind het trouwens niet duurquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:43 schreef Anne het volgende:
[..].
Het valt wel mee eigenlijkDe tijd gaat zelfs een beetje snel! Maar het dringt ook nog niet echt door dat we er zeer waarschijnlijk volgende maand al inzitten. Er moet nog zoveel gebeuren!
Ik vind het ook niet duur, wel veel geldquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:53 schreef Csbs het volgende:
[..]
Looks good! Ik ben zooo benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ik vind het trouwens niet duurWas gewoon erg benieuwd.
Werk je in de buurt van de grens of woon je zelf al in Duitsland?
eindje weg om even te buurten...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet duur, wel veel geld.
Maar ik ben niets gewend!
Ik werk in Eindhoven (niet echt in de buurt helaas, maar als ik straks verhuis komen er maar 5 á 10 minuten reistijd bij). Als je bij Tim achter de tuin uit stapt sta je in Duitsland. En ik woon weer zo'n 5-10 minuutjes van Tim vandaan.
Mocht je weer een keer naar de ring gaan, kun je makkelijk even komen buurtenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:36 schreef lipje het volgende:
[..]
eindje weg om even te buurten...![]()
Maar wel weer een leuk topic om te volgen
tegen die tijd neem ik wel contact met je opquote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Mocht je weer een keer naar de ring gaan, kun je makkelijk even komen buurten.
Whehequote:Op zondag 18 oktober 2009 09:53 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Als ik die prijzen zie daar dan zou ik er ook wel willen wonen maar ik kom eigenlijk uit valkenswaard (10km onder eindhoven) en woon nu in uden (30km boven eindhoven) dus ben wel wat die kant in gegaan maar al mijn familie en vrienden wonen nu in valkenswaard/eindhoven en dat vind ik te ver weg.. ik ga graag "effe" langs bij familie...
Vind die 2 huizen wel mooie huizen zeg... en dat voor 2 ton....
hebben we hier een tussenwoning voor...
je hoeft maar een paar worden te kennen:quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Wheheof in Utrecht een appartementje van 50 m2
Denk dat die wijk van Anne wel tof gaat worden, alleen spreek ik heul geen duits!
Ik blijf altijd steken bij Ein Zwei Drei bier!quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:03 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
je hoeft maar een paar worden te kennen:
bratwurst mit pommes
warsteiner
also also
yes jawohl
neewohl..
Ik ook nog niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Wheheof in Utrecht een appartementje van 50 m2
Denk dat die wijk van Anne wel tof gaat worden, alleen spreek ik heul geen duits!
TOF!!quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik ook nog niet.
De laatste tijd durf (want ik kan wel wat Duits, ook al zeg ik van niet) ik wel al wat meer te zeggen. Dus het komt wel. De familie van Tim, met name zijn nicht en tante, praten op verjaardagen ook voluit tegen mij, dus dan moet ik wel terug praten.
Waar ik nu mee bezig ben is een 'studie' die ze op de basisschool gevenquote:Op zondag 18 oktober 2009 10:12 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Ach, als je tegen een geduldige duitser praat kom je er meestal wel uit, al is het met wat handen en voetenwerk...
ik ken ook maar een beetje vakantie-duits maar kom er ook altijd wel uit...
ga je nog cursus doen anne?
Dat kan nietquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:07 schreef Linnie20v het volgende:
We zijn laatst in Weeze geweest en hebben jullie huisje nog gezochtWe kwamen wel een ander huis tegen dat ook door jullie aannemer is gebouwd (ook dezelfde kleurstelling) echter jullie huis niet gevonden..
Dat rode spandoek? Dat is de persoon van de steigers. Die zie ik overalquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:23 schreef Linnie20v het volgende:
WeirdHetzelfde spandoek hing er bij en ook wit huis met donker dak
Naja goede smaak doet volgen
Dat komt omdat in Duitsland de keuken vrijwel altijd meegenomen wordt en deze dus eigenlijk 'los' staat.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Er vallen mij twee dingen direct op aan de tegels
- Jullie hebben de tegels tot onder de toekomstige plaats van de keuken gelegd, dit zie je in nederland erg weinig.
- De tegels die boven het aanrechtblad komen zijn al geplaatst; in Nederland plaatst men meestal eerst de keuken voordat de vloer en het aanrecht betegeld worden.
Ziet er verder trouwens strak uit hoor !
Aha om die redenquote:Op zondag 25 oktober 2009 12:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat komt omdat in Duitsland de keuken vrijwel altijd meegenomen wordt en deze dus eigenlijk 'los' staat.
Met die gedachte hebben wij daarvoor gekozen.
Als er genoeg plinten zijn worden die ook achter de keuken geplaatst (we hadden blijkbaar ook al tegels tekort, daarvan zijn we gisteren nog 5 pakken gaan halen, vandaar de opmerking "als er genoeg zijn").
Euhhhhhquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:57 schreef BBQ-kip het volgende:
Mooi Anne en Tim!
Netjes gelegd hoor!
Ik blijf het gek vinden dat ze in Duitsland de keuken als "los" aanschouwen, da's toch helemaal niet handig... maar goed.
Wanneer komen de babies, jullie hebben er toch plek zat voor
Op internet heb ik het volgende gevonden:quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:44 schreef MaartenGrendel het volgende:
Mooi huisje! Wist niet eens dat er tegenwoordig zelfs met driedubbel glas gebouwd wordt.
Scheelt dat nou veel voor wat betreft de isolatiewaarde?
Beterschap gewenst en zaterdag veel schilder plezierquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:43 schreef Anne het volgende:
Ik ben trouwens ziek, dus ik ben heel erg benieuwd hoe het er zaterdag weer allemaal uitziet, want er is weer veel gebeurd. Altijd leuk.
je hebt pm.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 07:12 schreef Rewimo het volgende:
z80, ik weet waar het dorp ligt, maar meer ook niet. Ben er nooit geweest. Dus ik zou niet weten waar ik moest zoeken
quote:Op zondag 1 november 2009 09:58 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg me af waarom de wc sowieso niet in het midden zit, maar ik neem aan dat er nog een wasbakje aan de zijkant komt?
Oeh, nou wordt het echt een huis.quote:Op maandag 2 november 2009 20:33 schreef Anne het volgende:
Ik kan het toch niet laten. Even snel 2 foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]!
quote:Op maandag 2 november 2009 19:49 schreef Anne het volgende:
ik ga eerst even weken in bad, proberen de verf uit mijn haar te halen.
Mooie keuken, maar waarom staat het keukenblok midden in de ruimte? Was het niet praktischer geweest dit blok aan de andere kant van de ruimte te plaatsen?quote:Op maandag 2 november 2009 20:33 schreef Anne het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]!
nu wel leren koken jijquote:Op maandag 2 november 2009 20:33 schreef Anne het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]!
Aan de andere kant (zie je nu denk ik niet) kun je aanschuiven, als dat gedeelte tegen de muur zit, kan Tim niet meer zittenquote:Op maandag 2 november 2009 22:24 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Mooie keuken, maar waarom staat het keukenblok midden in de ruimte? Was het niet praktischer geweest dit blok aan de andere kant van de ruimte te plaatsen?
Oohhhh! Nee dat zag ik idd nietquote:Op dinsdag 3 november 2009 06:13 schreef Anne het volgende:
Dank allen. En we moeten allebei inderdaad leren koken. Komt wel goed.
[..]
Aan de andere kant (zie je nu denk ik niet) kun je aanschuiven, als dat gedeelte tegen de muur zit, kan Tim niet meer zitten.
Nee, nog niet! Wel naar gezocht, maar of ze zitten niet lekker, of ze zijn niet mooi of ze zijn te duur.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:16 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Oohhhh! Nee dat zag ik idd nietLeuk!
Heb je daar ook al leuke krukjes voor?
Ik had eigenlijk al gehoopt dat we erin zatenquote:Op maandag 7 december 2009 10:57 schreef Killiann het volgende:
Haha, ik leef met je mee, al die saaie dingen moeten ook gebeuren..
Verder wordt het een zeer mooi huisje! Jullie woonkamer met die meubels erin lijkt net een showroom zo strak ziet het er nu nog uit
Wanneer is de planning om erin te gaan?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:27 schreef z80 het volgende:
als je overhuist doe het dan begin januari, of eind december op papier.
dit maakt het een stuk makkelijker met het invullen van de belasting formulieren.
de eerste keer dat je naar het buitenland gaat moet je namelijk een M formulier invullen.
dit is eigenlijk 2 C formulieren, 1 voor de tijd in NL en 1 voor de tijd er buiten.
de belastingdienst gaat uit van een kalender jaar, en begint op 1 januari.
Okequote:Op vrijdag 11 december 2009 21:42 schreef Rewimo het volgende:
Sloten en sleutels is volgens mij heel gebruikelijk hierMooi, dat vierkante beslag
Wat raarquote:
Ik vind het ook niet erg hoorquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:55 schreef Paxlie het volgende:
Mijn slaapkamer heeft sleutelsloten, verder alleen het berghok. WC en Badkamer uiteraard zo'n standaardslot. Als je de sleutel vervelend vind haal je hem er gewoon uit of houdt hem altijd horizontaal zodat ie er niet uitvalt. Zou het persoonlijk niet zo erg vinden.
Wordt wel erg mooi zeg
Neuh, ik kan het me wel voorstellen. Dat klussen wordt je op een gegeven moment lichtelijk zat en je wilt er nu eindelijk wonen en dan wil je ook dat het af is. En als het dan tegenvalt en je komt tijd te kort dan is het niet meer dan logisch dat je daar van baalt.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:36 schreef Anne het volgende:
Thanks allen.
De moed zakt me nu gewoon even in de schoenen en ik heb nu nergens zin in. Blegh!
Moest het even van me af schrijven. Sorry als ik als een zeikerd over kom.
Mja, het kost ook best veel energie. Vorige week was onze enige vakantie eigenlijk dit jaar, samen. En dan ben je alleen maar aan het klussen van 's ochtends vroeg tot zeer laat in de avond.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Neuh, ik kan het me wel voorstellen. Dat klussen wordt je op een gegeven moment lichtelijk zat en je wilt er nu eindelijk wonen en dan wil je ook dat het af is. En als het dan tegenvalt en je komt tijd te kort dan is het niet meer dan logisch dat je daar van baalt.
Kun je die kit trouwens niet van die rand afkrijgen door met een krabbertje heel licht te krabben?
Hoe herkenbaarquote:Op woensdag 16 december 2009 19:49 schreef Anne het volgende:
[..]
Mja, het kost ook best veel energie. Vorige week was onze enige vakantie eigenlijk dit jaar, samen. En dan ben je alleen maar aan het klussen van 's ochtends vroeg tot zeer laat in de avond.
En tja, einde van het jaar op het werk. Druk, druk, druk. Kredietcrisis, mensen moeten eruit, nog meer werk, nog meer druk en stress. Moest ook nog even tussendoor nog snel een examen halen. Pff. Ik zou inderdaad heel erg graag nu gewoon op de bank, in mijn eigen huis liggen.
De kit zelf op de rand is netjes eraf 'geveegd'. Maar er zitten ook gewoon vieze vegen ver boven de plint, op de muur. En het zijn geen klodders oid, maar gewoon vieze vatsige vegen. Dus ik ben bang dat het alleen maar te verhelpen is door er overheen te schilderen.
Zal ik binnenkort even een foto van makenquote:Op maandag 4 januari 2010 19:33 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi![]()
Wat voor eettafelstoelen heb je nu (kan ze net niet op de foto zien).
Wat is het toch allemaal fijn als alles nieuw is, heb je nog een geniet vakantie er aangeplakt toevallig.
Ja, ik begin er steeds meer aan te wennen. We moeten nog wel veel dingen regelen, maar dat gaat zijn gangetje wel. En ik merk nog geen verschil tussen Nederland en Duitsland. Dus dat is goed, want er was niks mis met Nederlandquote:Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het leven in Duitsland dan ? Al gewend aan het nieuwe huis ?
Jullie waren toch ook van plan om in het huis domotica toe te passen, met die patch kast dingen automatiseren daar heb ik eigenlijk nog helemaal niks van gezien !
No shit Sherlockquote:Op donderdag 4 februari 2010 12:06 schreef rubje het volgende:
Ja pipo data, in Duitsland is alles eenmaal groter dat in NL.![]()
Er komt inderdaad nog een glaswand. Op deze manier:quote:Op donderdag 4 februari 2010 08:41 schreef staticdata het volgende:
Komt er nog een glaswand bij de douche?
Wat een grote badkamer zeg
Tja, het is een dorp, maar qua supermarkten zitten we wel goed (Aldi, Penny Markt, Rewe in het dorp zelf, waarbij ze vaak tot 8 of tot 10 uur open zijn. En dan zitten we nog in de buurt van Goch en natuurlijk Nederland).quote:Op donderdag 4 februari 2010 12:06 schreef rubje het volgende:
Ja pipo data, in Duitsland is alles eenmaal groter dat in NL.![]()
@Anne: Mooie huis en gezien de ligging een hele fraaie koop. Hie zit het met winkels e.d. in de buurt?
quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:43 schreef Anne het volgende:
Ik ben ook aan het twijfelen of ik in Duitsland zal gaan wonen. Dan wel huur uiteraard. Maar toch. Het heeft zijn voor en nadelen![]()
.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik kwam deze post van jou ineens tegen
[..]
Nee, dat gaat niet, je kunt nergens de douchekop ophangen.quote:Op zondag 7 februari 2010 10:25 schreef Renesite het volgende:
Beetje laat misschienMaar had je de douche en de wc niet willen wisselen? I
inloopdouches.
Aaah ok. Het maakt het gelijk zo vol was mijn idee, een grote kolom in het midden met als verrassing om de hoek nog een toiletquote:Op zondag 7 februari 2010 10:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet, je kunt nergens de douchekop ophangen.
En het is nu ook een inloopdouche. Groter zelfs dan daar bij de wc.
Het was juist de bedoeling dat het toilet niet zou opvallenquote:Op zondag 7 februari 2010 10:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Aaah ok. Het maakt het gelijk zo vol was mijn idee, een grote kolom in het midden met als verrassing om de hoek nog een toilet
Deze hebben we:quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:05 schreef Ml-etje het volgende:
Wowwwww mooi! Wat voor douchekop hebben jullie nu?
Mooie inloopdouche! Zoiets zoek ik ook, bij voorkeur wel zonder de matte wand.quote:
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:04 schreef Nordic_Blue het volgende:
[..]
Mooie inloopdouche! Zoiets zoek ik ook, bij voorkeur wel zonder de matte wand.
waar heb je die wand laten maken / besteld?
Ik wil je best adopteren hoor.quote:Op zondag 21 februari 2010 12:02 schreef BaraCuda het volgende:
Was al even niet meer langs geweest hier, maar goed bezig anne en tim![]()
Best wel mijn smaak allemaal ook eigenlijk
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:31 schreef Anne het volgende:
We hebben hem volgens mij hier laten maken (ik weet vrijwel zeker dat het Glas + Spiegel Service heette, maar ik dacht dat ze in Bedburg-Hau zaten, maar ik kan er geen in Bedburg-Hau vinden dus het zal deze wel zijn)::
Glas + Spiegel Service Kleve GmbH - www.glas-spiegelservice.de
Meißnerstraße 19, Kleve - 02821 971710
Maar dat hebben we via de vader van Tim gedaan (nog goedkoper, je weet het wel).
En ze hebben het dus gezandstraald en speciaal voor ons op maat gemaakt, dus dat matte is gewoon een optie (ik denk dat er vanalles mogelijk is natuurlijk). Al onze spiegels hebben we er ook vandaan trouwens.
Ik weet het merk nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:21 schreef Susanne81 het volgende:
Wow, wat een mooi huis! En ook zo mooi ingericht!
Zijn dat de Mountain Vinsion stoelen? Ik heb al zo'n 10 keer bij de Goossens op het punt gestaan ze te bestellen maar durf steeds niet. Omdat ze dicht zijn van de onderkant (bij je voeten) ben ik zo bang dat ze snel vies/beschadigd raken door schoenen. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Ik kan het niet vinden op de website, maar dan heb je waarschijnlijk wel te maken met standaard maten?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:07 schreef Krln het volgende:
[..]
ze hebben ze ook in de Nlse praxis, je kan op de site kijken , staat een hele douchewanden rubriek! precies dezelfde,
Wij hebben ze ook besteld. Viel mee.. we betalen per stoel met armleuningen zo'n 350.- maar ze zitten onwijs heerlijk! En zien er prachtig uit..quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:17 schreef Anne het volgende:
Nou, ze zitten nog steeds heerlijk en zo duur zijn ze niet (tenzij je natuurlijk voor het duurste stofje gaat), dus ik zou zeggen: doen.
http://praxis.v1retail.com/sanitair/index.phpquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:25 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden op de website, maar dan heb je waarschijnlijk wel te maken met standaard maten?
Tips zijn altijd welkomquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:19 schreef Krln het volgende:
[..]
http://praxis.v1retail.com/sanitair/index.php
zijn idd wel standaard maten:) wij hebben nu ook een inloopdouche met op maat gemaakte wand, kan duur zijn... ik weet dat praxis het ook op maat kan maken . het is maar een tip he.
En deze verdiend zeker een plaatsje in de nominatierondequote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:39 schreef Anne het volgende:
Mochten jullie ons toevallig willen nomineren:
[WEDSTRIJD] Klus van het jaar 2009 verkiezing !
Nee, valt wel mee. In de douche is het standaard 20/21 graden.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Mijn God wat een badkamer!!!!!!!!! Ik kan in mijn eigen badkamer met één stap tanden poetsen, een was draaien, naar de wc en douchen zo klein is het..... Kan me er niks bij voorstellen om zo'n immers badkamer te hebben haha, fantastisch! De douche is ook mooi, maar ik vraag me af: tocht dat niet verschrikkelijk? Heb ook één keer in een hotel zo'n type douche gehad en het was simpelweg steenkoud, brrrr!
Thanks!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En deze verdiend zeker een plaatsje in de nominatieronde
Dat kan ik beamen, wij hebben een inloopdouche zonder deur en dat is wel kouder dan met deur.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:44 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, valt wel mee. In de douche is het standaard 20/21 graden.
En vooral die glazen wand houdt tocht tegen, die houdt juist de warmte lekker in de douche (de warmte die van het water af komt dus).
Hier spiek ik even mee, die zoek ik ook nog.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:57 schreef Anne het volgende:
Nog iemand wat leuke websites voor badkamerlampjes (voor boven de spiegel) ?
We hebben lang gezocht naar barkrukken, maar we vonden hem uiteindelijk bij de IKEAquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:41 schreef WRH het volgende:
badkamer mooi geworden zeg!
(en waar heb je de barkruk vandaan?)
Al lampjes gevonden?quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:31 schreef Gurb het volgende:
Ziet er leuk uit allemaal
[..]
Hier spiek ik even mee, die zoek ik ook nog.
Leukquote:Op zondag 28 maart 2010 17:32 schreef Anne het volgende:
Thanks Ml-etje! Kan niet wachten tot ie er staat ook. Kunnen we eindelijk gras gaan zaaien en begint het eindelijk op een tuin te lijken, in plaats van een zandbak!
[..]
Al lampjes gevonden?
natte voeten geven en vervolgens weer laten uitlekken , de wortel mag niet in een laag je water blijven staanquote:Op zondag 28 februari 2010 20:58 schreef Ml-etje het volgende:
Een orchidee doet het prima op 1x per week water of even natte voetjes halen in een schoteltje.
uitgebloeide orchidee moet je een soort van snoeien hé.
Dit daarentegen vind ik verschrikkelijk, een plastic tafelkleedje. Komt zo goedkoop over.quote:
Zijn dat nou betonnen palen, Anne?quote:Op zondag 28 maart 2010 17:13 schreef Anne het volgende:
Zo. Nu het mooi weer aan het worden is en kinderen uit de buurt iets té graag in onze tuin spelen (is niet erg hoor, maar ze lopen ook steeds naast het huis met stokken enzo, terwijl daar vaak een auto staat) is het tijd voor een schutting!
Veel op internet rondgekeken en bij 3 zaken geweest. Uiteindelijk een offerte naar onze zin gekregen en die gaan we morgen ondertekend terug brengen. Als het goed is staat er dan over 3 weken een 40 meter schutting en een dubbele poort tussen ons huis en de garage van de buren.
Plaatjes dan maar?
[ afbeelding ]
Hier is het dus een toog, maar wij doen gewoon recht.
We hadden ook graag die betonnen randjes aan de onderkant gewild, maar dan zou de schutting hoger worden dan 1.80m. En dat mag hier niet.
En we vonden de lichtgrijze palen niet zo heel erg mooi, we hebben voor donkere gekozen:
[ afbeelding ]
Voorlopig alleen even gras en een trampoline (gewonnen op mijn werkquote:Op zondag 28 maart 2010 17:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Leukkun je vd zomer nog lekker buiten zitten!
Wat gaan jullie met de tuin doen?
Thanks voor de tip, dat laatste wist ik niet!quote:Op zondag 28 maart 2010 17:35 schreef dop het volgende:
[..]
natte voeten geven en vervolgens weer laten uitlekken , de wortel mag niet in een laag je water blijven staan
verder hebben ze veel licht nodig en kunnen ze niet tegen kou
ook geen koud water geven , maar altijd op kamer temperatuur
Dat kleedje hoort er ook eigenlijk nietquote:Op zondag 28 maart 2010 18:41 schreef Estelle_ het volgende:
Mooie badkamer!![]()
[..]
Dit daarentegen vind ik verschrikkelijk, een plastic tafelkleedje. Komt zo goedkoop over.
Zonde van een mooie houten tafel!
Ik ga zometeen meteen even haar topic doorbladerenquote:Op zondag 28 maart 2010 19:06 schreef Beijtje het volgende:
Die schutting wordt mooi! Lijkt op die van TM, die is ook mooi geworden!
Dat zijn betonnen palen jaquote:Op zondag 28 maart 2010 19:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zijn dat nou betonnen palen, Anne?
En jullie schutting wordt zo afgezien vam de toogvorm of komen de planken horizontaal?
Ok.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:24 schreef Anne het volgende:
[
[..]
[..]
Dat zijn betonnen palen ja. We konden ook voor ijzeren gaan, maar dat is een stuk duurder en ik vind het minder mooi.
En nee, de schutting blijft gewoon zo, dus de planken horizontaal.
Kan nog wel even durenquote:Op maandag 29 maart 2010 09:21 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik zat eigenlijk te wachten tot jullie een mooie lamp hadden gevonden
Die eerste is wel leuk idd.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Kan nog wel even duren. Ik vind in ieder geval zoiets wel mooi:
[ afbeelding ]
Ja, heel raar is datquote:Op donderdag 22 april 2010 21:29 schreef Skaai het volgende:
Wat een tuin zeg, alsof ie ineens heel groot lijkt nu je echt kan zien wat bij jullie erf hoort.
Tof
Asjeblieft niet zegquote:Op donderdag 22 april 2010 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
Trampoline ?? probeer je in de slaapkamer van de buren te gluren ??![]()
Aardig tuintje, zsm dichttimmeren met beton, anders wordt het werken
Je zou er natuurlijk ook plantjes in kunnen zetten. 't is misschien gewaagd, maar it has been done before (heb ik van horen zeggen)...quote:[b]Op vrijdag 23 april 2010 09:48 schreef We kunnen eigenlijk maar heel weinig met de tuin. Dus ik ben blij dat we die trampoline hebben, dat is tenminste een beetje opvulling.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:51 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Je zou er natuurlijk ook plantjes in kunnen zetten. 't is misschien gewaagd, maar it has been done before (heb ik van horen zeggen)...
Waarom mag je het niet dichtstraten dan ?? die pompbende zit ónder de tuin neem ik aan ??quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:48 schreef Anne het volgende:
Asjeblieft niet zeg![]()
.
Dichtimmeren met beton mag niet, vanwege de warmtepomp. We kunnen eigenlijk maar heel weinig met de tuin. Dus ik ben blij dat we die trampoline hebben, dat is tenminste een beetje opvulling.
De pomp staat in de garage. Onder onze tuin liggen alleen leidingen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom mag je het niet dichtstraten dan ?? die pompbende zit ónder de tuin neem ik aan ??
Of heb je zoiets in je tuin staan ??![]()
[ afbeelding ]
Ok dan.. duidelijkquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:08 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
De pomp staat in de garage. Onder onze tuin liggen alleen leidingen.
Onze tuin mag niet bestraat worden omdat de leidingen die 1,20 diep liggen (net onder de vorstgrens) de warmte uit de aarde trekken. Om deze aarde zo warm mogelijk te houden is er een goede geleiding nodig, die verhinderd wordt door bestrating.
Ook zorgt bestrating ervoor dat er minder (regen)water in de aarde terecht komt. Dit zorgt ook weer voor slechtere geleiding, omdat natte grond beter geleidt dan droge grond.
Plaatje:
[ afbeelding ]
Wij hebben dus 380 meter aan leiding onder onze tuin liggen.
Nee, eerder het omgekeerdequote:
oh das dan weer jammerquote:Op vrijdag 23 april 2010 12:07 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Nee, eerder het omgekeerde![]()
De leidingen trekken juist de warmte uit de tuin...
Okay dat was dus gewoon een steek onder de gordel. Trut.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Nu nog wat lekkere stoelen en we kunnen een flesje wijn uit Frankrijk opentrekken.
Je woont in Duitsland dus moet je aan de Moeselwijn.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:58 schreef Anne het volgende:
[..]
Nu nog wat lekkere stoelen en we kunnen een flesje wijn uit Frankrijk opentrekken.
In het Moezelgebied moet je lekker een stukje rijden, niet stoppen om wijn te slurpenquote:Op vrijdag 23 april 2010 17:24 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je woont in Duitsland dus moet je aan de Moeselwijn.
Nieuwsgierig.quote:Op maandag 3 mei 2010 08:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat moeten jullie met een compleet 19 inch rack in jullie garage? /nieuwschierig
Lekker! De kussens zijn zacht + goed gevuldquote:Op zondag 2 mei 2010 12:01 schreef Ml-etje het volgende:
Een loungesethoe zit het?
Wel slim nog een apart tuinset erbij
En wat een ruimte toch (val in herhaling I know).
Bedoel je dat patch-kast-geval? Ja, euhh, dat weet ik niet. Als het goed is heeft Tim dat wel al een keer uitgelegd, ik zoek de post er straks wel even bijquote:Op maandag 3 mei 2010 08:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat moeten jullie met een compleet 19 inch rack in jullie garage? /nieuwschierig
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:15 schreef Timmetjuh. het volgende:
De patchkast is nodig omdat ik hiermee wil gaan experimenteren:
http://www.abitana.com/
Aangezien zo'n compleet systeem vrij prijzig is, ga ik zelf aan de slag. Wat ze gebruiken is immers niet meer dan een CAT7 netwerkje. Na een telefoontje naar Abitana ben ik te weten gekomen dat zoiets heel goed zelf te realiseren is door middel van een CAT7 netwerk en een afgeschermd CAT6 patchpanel. Je hebt dan alleen de losse modules nodig die jij wilt gebruiken.
In eerste instantie wil ik met de Video Anywhere module beginnen van Abitana en het daarna eventueel uitbreiden met andere modules.
In de patchkast komt een 24 poorts gigabit switch en een CAT6 patchpanel. Door het hele huis wordt CAT7 bekabeling gelegd.
Ik wou eigenlijk een kleinere patchkast hebben, maar deze kon ik goedkoop krijgen, dus heb ik hem maar genomen.
Heeft nog steeds dezelfde statusquote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:31 schreef Insertname het volgende:
[..]
Is het allemaal gelukt met dit systeem?
Duitse hypotheek vervroegd aflossenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:23 schreef Cerbie het volgende:
Als lurker ga ik het toch schaamteloos vragen..![]()
Zijn jullie uit elkaar gegaan
Geeft niet hoor. Beter vragen, dan speculerenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:44 schreef Cerbie het volgende:
Oke..
Sorry voor de directheid, maar na een aantal posts van je in K&W twijfelde ik (en andere posters zo te lezen)
Vond dit altijd een mooi huis om te volgen, iets wat wij ook zullen overwegen over een paar jaar.
Waar komen de steenstrips en het douchescherm vandaan?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:23 schreef Anne het volgende:Ook wordt langzaamaan het schakelmateriaal geplaatst overal. Als het goed is maken ze het volgende week helemaal af, inclusief de spotjes overal in de plafonds:![]()
Echt helemaal mijn smaakquote:
Flauwekul. Waarom? Het is zoveel beter dan die pan in huis. Veel gasgrillen kun je trouwens opvullen met kool maar houtskool heeft pas echt effect als je gaat roken in de gril.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 22:22 schreef Paxlie het volgende:
Goed bezig!
Voor iemand die van koken houdt vind ik het wel jammer dat jullie een gas-bbq hebben. Dat moet met kolen!
Ik zie niets dat weg is?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 04:13 schreef vosss het volgende:
En waarom is mijn post weer verwijderd hier?
Een nietszeggende post als wat vervelend dat jullie uit elkaar zijn blijft wel staan en een alleszeggendblijft niet staan?
Er is niks ernstigs voorgevallen neequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 04:18 schreef Big_Daddy het volgende:
Zo'n mooi huis. En dan ineens paf poef, relatie uit.
Zonde! Kun je niet beter eerst voor je relatie vechten? Immers, een verhuizing en geklus brengt veel spanningen met zich teweeg. Of is er ernstigs iets voorgevallen (lees: vreemdgaan ofzo?).
Dank voor het antwoordquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:17 schreef Anne het volgende:
Het schakelmateriaal is Gira 55:
http://www.gira.com/nl_NL/produkte/standard55.html?vid=730
Het douchescherm hebben we op maat laten maken en laten zandstralen bij een glasboer (Glas- und Spiegelservice Kleve GmbH).
De steenstrips? Of bedoel je de mosaictegels in de badkamer? Indien dat laatste, die hebben we bij een bevriende tegelboer (Egging, in Kalkar) besteld.
Maar da's een gril, geen bbq.quote:
Kweetnie, ik ken steenstrips alleen op deze manier:quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:16 schreef Skypo het volgende:
[..]
Dank voor het antwoord. Ik bedoelde de grijzige strip tegels in de badkamer, die worden toch steenstrips genoemd
?
Ik lees het trouwens nu pas van je relatie, heel erg jammer! Soms gaan dingen helaas niet zoals je wil..ik wens je iig veel sterkte!!
Ik hoop het! Maar de bank werkt niet echt mee. Die zien liever dat we het gaan verhuren.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:40 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar da's een gril, geen bbq.
Jammer dat het zo moet lopen, lijkt me een leuk huisje. Denk je dat je het makkelijk kwijt kan voor een goede prijs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |