Hallo,
Ik heb een vraag mbt tot het vervroegd aflossen van een hypotheek bij de Volksbank in Duitsland.
Als wij op dit moment de hypotheek willen aflossen krijgen we +/- 40.000,- euro boete opgelegd.
Nu heb ik ergens gelezen dat dit bedrag sowieso onderhandelbaar is. Klopt dat? Zo ja, hoe ver kun je gaan? Waarmee kan ik het onderbouwen?
En wat betreft die boete, ik heb daar een artikel over gevonden, maar jammer genoeg kan ik er niet meer over vinden: http://www.forwarddarlehe(...)edigung-hausverkauf/
]En dan gaat het met name over dit stukkie:
"Ganz grundsätzlich ist eine Vorfälligkeitsentschädigung beim Hausverkauf immer dann fällig, wenn die Kündigung der Darlehen innerhalb der Zinsbindungsfrist erfolgt. Eine Ausnahme hierbei ist eine Zinsbindung, die über die üblichen zehn Jahre hinausgeht. Dann können Darlehen ohne Angabe von Gründen jederzeit gekündigt werden, ohne dass eine Vorfälligkeitsentschädigung fällig wird."
Wij hebben namelijk de rente 15 jaar vast gelegd, dus als bovenstaande waar is, zou dat natuurlijk mooi wezen. Dus is er iemand die hier meer over weet? Is het een broodje aap of is het waar?Is dus waar, aangezien de bank dit inderdaad zo heeft berekend. Bovenste stukkie kan dus vervallen. Geldt eigenlijk alleen de vraag nog of je inderdaad kunt onderhandelen en zo ja, hoe het beste.
Oftewel: Wie kan mij meer info verschaffen?
[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 22-07-2010 19:40:57 ]