abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84367025
Hallo,

Ik heb een vraag mbt tot het vervroegd aflossen van een hypotheek bij de Volksbank in Duitsland.
Als wij op dit moment de hypotheek willen aflossen krijgen we +/- 40.000,- euro boete opgelegd.

Nu heb ik ergens gelezen dat dit bedrag sowieso onderhandelbaar is. Klopt dat? Zo ja, hoe ver kun je gaan? Waarmee kan ik het onderbouwen?

En wat betreft die boete, ik heb daar een artikel over gevonden, maar jammer genoeg kan ik er niet meer over vinden: http://www.forwarddarlehe(...)edigung-hausverkauf/

]En dan gaat het met name over dit stukkie:
"Ganz grundsätzlich ist eine Vorfälligkeitsentschädigung beim Hausverkauf immer dann fällig, wenn die Kündigung der Darlehen innerhalb der Zinsbindungsfrist erfolgt. Eine Ausnahme hierbei ist eine Zinsbindung, die über die üblichen zehn Jahre hinausgeht. Dann können Darlehen ohne Angabe von Gründen jederzeit gekündigt werden, ohne dass eine Vorfälligkeitsentschädigung fällig wird."

Wij hebben namelijk de rente 15 jaar vast gelegd, dus als bovenstaande waar is, zou dat natuurlijk mooi wezen. Dus is er iemand die hier meer over weet? Is het een broodje aap of is het waar?

Is dus waar, aangezien de bank dit inderdaad zo heeft berekend. Bovenste stukkie kan dus vervallen. Geldt eigenlijk alleen de vraag nog of je inderdaad kunt onderhandelen en zo ja, hoe het beste.

Oftewel: Wie kan mij meer info verschaffen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 22-07-2010 19:40:57 ]
pi_84367091
Oh ja, ik zal zometeen even overtikken wat er in ons contract staat natuurlijk.
Zal ik in deze post editten.

"Im fall einer vorzeitigen Kündiging des Kreditvertrags hat der Kreditnehmer der Bank denjenigen Schaden zu ersetzen, der dieser aus der vorzeitigen Kündiging entsteht. Wenn dem Kreditnehmer ein Kündigingsrecht nicht zusteht, kann sich die Bank gegen Zahlung eines Vorfälligkeisentgelts ausnahmsweise mit der vorzeitigen ganzen oder teilweisen Kreditrückzahlung einverstanden erklären."

[ Bericht 63% gewijzigd door Anne op 22-07-2010 19:13:20 ]
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:13:13 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84367227
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:16:05 #4
11102 knep
Mountainfreak
pi_84367308
quote:
Vorfälligkeitsentschädigung
Wat een woord .
pi_84367840
Leuke taal dat duits, geen wonder dat ik er in de 5de op ben blijven zitten.

TS, kan je dit niet beter op een duits forum vragen? FOK!.de ofzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 juli 2010 @ 20:49:15 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84371081
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:33 schreef elvhenk het volgende:
Waarom willen jullie vervroegd aflossen?
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:39 schreef Anne het volgende:
Verkoop inderdaad.
Als je je huis verkoopt, moet je toch gewoon je hypotheek kunnen aflossen? Anders zou je je huis niet kunnen verkopen voor je je hypotheek helemaal afgelost hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84371852
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:49 schreef Rewimo het volgende:

[..]

[..]

Als je je huis verkoopt, moet je toch gewoon je hypotheek kunnen aflossen? Anders zou je je huis niet kunnen verkopen voor je je hypotheek helemaal afgelost hebt.
Het kan wel. Maar dan dus met boete.
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:38:27 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84373488
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:06 schreef Anne het volgende:

[..]

Het kan wel. Maar dan dus met boete.
Op die site, frage ein anwalt kan je een vraag stellen en een bedrag erbij zetten wat je bied voor een antwoord.
Goedkoper als een advocaat in een kantoor, maar wel recht advies.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:40:59 #9
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_84373609
Kun je de hypotheek niet meenemen naar een nieuw huis?
pi_84376515
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Op die site, frage ein anwalt kan je een vraag stellen en een bedrag erbij zetten wat je bied voor een antwoord.
Goedkoper als een advocaat in een kantoor, maar wel recht advies.
Ik kan lezen, maar ik vraag het dus eerst hier.
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:40 schreef Nint het volgende:
Kun je de hypotheek niet meenemen naar een nieuw huis?
Er is en komt geen nieuw huis.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:03:36 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_84397145
Of er nu wel of geen nieuw huis komt is niet zo relevant, das gewoon een nieuwe caes.

Wat wel raar is, of het nu duist of nederlands is, is dat je niet boetevrij kunt aflossen bij verkoop.

Dat zou betekenen dat er mensen zijn die het zich niet kunnen p[ermiteren om te verkopen of je houd een hypotheek op iets dat niet meer jouw eigendom is...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 23 juli 2010 @ 14:21:08 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84397851
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:32 schreef DroogDok het volgende:
Leuke taal dat duits, geen wonder dat ik er in de 5de op ben blijven zitten.
Alsof een Nederlandse hypotheekakte niet dat soort taal bevat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')