Zijn dat nou betonnen palen, Anne?quote:Op zondag 28 maart 2010 17:13 schreef Anne het volgende:
Zo. Nu het mooi weer aan het worden is en kinderen uit de buurt iets té graag in onze tuin spelen (is niet erg hoor, maar ze lopen ook steeds naast het huis met stokken enzo, terwijl daar vaak een auto staat) is het tijd voor een schutting!
Veel op internet rondgekeken en bij 3 zaken geweest. Uiteindelijk een offerte naar onze zin gekregen en die gaan we morgen ondertekend terug brengen. Als het goed is staat er dan over 3 weken een 40 meter schutting en een dubbele poort tussen ons huis en de garage van de buren.
Plaatjes dan maar?
[ afbeelding ]
Hier is het dus een toog, maar wij doen gewoon recht.
We hadden ook graag die betonnen randjes aan de onderkant gewild, maar dan zou de schutting hoger worden dan 1.80m. En dat mag hier niet.
En we vonden de lichtgrijze palen niet zo heel erg mooi, we hebben voor donkere gekozen:
[ afbeelding ]
Voorlopig alleen even gras en een trampoline (gewonnen op mijn werkquote:Op zondag 28 maart 2010 17:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Leukkun je vd zomer nog lekker buiten zitten!
Wat gaan jullie met de tuin doen?
Thanks voor de tip, dat laatste wist ik niet!quote:Op zondag 28 maart 2010 17:35 schreef dop het volgende:
[..]
natte voeten geven en vervolgens weer laten uitlekken , de wortel mag niet in een laag je water blijven staan
verder hebben ze veel licht nodig en kunnen ze niet tegen kou
ook geen koud water geven , maar altijd op kamer temperatuur
Dat kleedje hoort er ook eigenlijk nietquote:Op zondag 28 maart 2010 18:41 schreef Estelle_ het volgende:
Mooie badkamer!![]()
[..]
Dit daarentegen vind ik verschrikkelijk, een plastic tafelkleedje. Komt zo goedkoop over.
Zonde van een mooie houten tafel!
Ik ga zometeen meteen even haar topic doorbladerenquote:Op zondag 28 maart 2010 19:06 schreef Beijtje het volgende:
Die schutting wordt mooi! Lijkt op die van TM, die is ook mooi geworden!
Dat zijn betonnen palen jaquote:Op zondag 28 maart 2010 19:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zijn dat nou betonnen palen, Anne?
En jullie schutting wordt zo afgezien vam de toogvorm of komen de planken horizontaal?
Ok.quote:Op zondag 28 maart 2010 20:24 schreef Anne het volgende:
[
[..]
[..]
Dat zijn betonnen palen ja. We konden ook voor ijzeren gaan, maar dat is een stuk duurder en ik vind het minder mooi.
En nee, de schutting blijft gewoon zo, dus de planken horizontaal.
Kan nog wel even durenquote:Op maandag 29 maart 2010 09:21 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik zat eigenlijk te wachten tot jullie een mooie lamp hadden gevonden
Die eerste is wel leuk idd.quote:Op maandag 29 maart 2010 11:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Kan nog wel even duren. Ik vind in ieder geval zoiets wel mooi:
[ afbeelding ]
Ja, heel raar is datquote:Op donderdag 22 april 2010 21:29 schreef Skaai het volgende:
Wat een tuin zeg, alsof ie ineens heel groot lijkt nu je echt kan zien wat bij jullie erf hoort.
Tof
Asjeblieft niet zegquote:Op donderdag 22 april 2010 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
Trampoline ?? probeer je in de slaapkamer van de buren te gluren ??![]()
Aardig tuintje, zsm dichttimmeren met beton, anders wordt het werken
Je zou er natuurlijk ook plantjes in kunnen zetten. 't is misschien gewaagd, maar it has been done before (heb ik van horen zeggen)...quote:[b]Op vrijdag 23 april 2010 09:48 schreef We kunnen eigenlijk maar heel weinig met de tuin. Dus ik ben blij dat we die trampoline hebben, dat is tenminste een beetje opvulling.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:51 schreef Beijtje het volgende:
[..]
Je zou er natuurlijk ook plantjes in kunnen zetten. 't is misschien gewaagd, maar it has been done before (heb ik van horen zeggen)...
Waarom mag je het niet dichtstraten dan ?? die pompbende zit ónder de tuin neem ik aan ??quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:48 schreef Anne het volgende:
Asjeblieft niet zeg![]()
.
Dichtimmeren met beton mag niet, vanwege de warmtepomp. We kunnen eigenlijk maar heel weinig met de tuin. Dus ik ben blij dat we die trampoline hebben, dat is tenminste een beetje opvulling.
De pomp staat in de garage. Onder onze tuin liggen alleen leidingen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 10:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom mag je het niet dichtstraten dan ?? die pompbende zit ónder de tuin neem ik aan ??
Of heb je zoiets in je tuin staan ??![]()
[ afbeelding ]
Ok dan.. duidelijkquote:Op vrijdag 23 april 2010 11:08 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
De pomp staat in de garage. Onder onze tuin liggen alleen leidingen.
Onze tuin mag niet bestraat worden omdat de leidingen die 1,20 diep liggen (net onder de vorstgrens) de warmte uit de aarde trekken. Om deze aarde zo warm mogelijk te houden is er een goede geleiding nodig, die verhinderd wordt door bestrating.
Ook zorgt bestrating ervoor dat er minder (regen)water in de aarde terecht komt. Dit zorgt ook weer voor slechtere geleiding, omdat natte grond beter geleidt dan droge grond.
Plaatje:
[ afbeelding ]
Wij hebben dus 380 meter aan leiding onder onze tuin liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |