abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79678964
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:13 schreef Anne het volgende:
Zo. Nu het mooi weer aan het worden is en kinderen uit de buurt iets té graag in onze tuin spelen (is niet erg hoor, maar ze lopen ook steeds naast het huis met stokken enzo, terwijl daar vaak een auto staat) is het tijd voor een schutting!

Veel op internet rondgekeken en bij 3 zaken geweest. Uiteindelijk een offerte naar onze zin gekregen en die gaan we morgen ondertekend terug brengen. Als het goed is staat er dan over 3 weken een 40 meter schutting en een dubbele poort tussen ons huis en de garage van de buren.

Plaatjes dan maar?

[ afbeelding ]
Hier is het dus een toog, maar wij doen gewoon recht.
We hadden ook graag die betonnen randjes aan de onderkant gewild, maar dan zou de schutting hoger worden dan 1.80m. En dat mag hier niet.

En we vonden de lichtgrijze palen niet zo heel erg mooi, we hebben voor donkere gekozen:

[ afbeelding ]
Zijn dat nou betonnen palen, Anne?

En jullie schutting wordt zo afgezien vam de toogvorm of komen de planken horizontaal?
pi_79680829
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Leuk kun je vd zomer nog lekker buiten zitten!
Wat gaan jullie met de tuin doen?
Voorlopig alleen even gras en een trampoline (gewonnen op mijn werk ) en tuinmeubels.
Aan het einde van de zomer een tuinhuisje, voor de tuinmeubels.

En dan volgend jaar de boel opleuken, zoals een grote plantenbak maken van mooie stenen aan een van de zijkanten van de tuin.
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:35 schreef dop het volgende:

[..]

natte voeten geven en vervolgens weer laten uitlekken , de wortel mag niet in een laag je water blijven staan
verder hebben ze veel licht nodig en kunnen ze niet tegen kou
ook geen koud water geven , maar altijd op kamer temperatuur
Thanks voor de tip, dat laatste wist ik niet!
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:41 schreef Estelle_ het volgende:
Mooie badkamer!
[..]

Dit daarentegen vind ik verschrikkelijk, een plastic tafelkleedje. Komt zo goedkoop over.
Zonde van een mooie houten tafel!
Dat kleedje hoort er ook eigenlijk niet . Maar ik durfde het niet aan zonder kleedje met ons feestje toen. En maar goed ook, want ik heb ben op het kleedje rode vodka enzo tegengekomen.
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:06 schreef Beijtje het volgende:
Die schutting wordt mooi! Lijkt op die van TM, die is ook mooi geworden!
Ik ga zometeen meteen even haar topic doorbladeren !
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:46 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Zijn dat nou betonnen palen, Anne?

En jullie schutting wordt zo afgezien vam de toogvorm of komen de planken horizontaal?
Dat zijn betonnen palen ja . We konden ook voor ijzeren gaan, maar dat is een stuk duurder en ik vind het minder mooi.

En nee, de schutting blijft gewoon zo, dus de planken horizontaal.
pi_79680983
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:24 schreef Anne het volgende:

[
[..]

[..]

Dat zijn betonnen palen ja . We konden ook voor ijzeren gaan, maar dat is een stuk duurder en ik vind het minder mooi.

En nee, de schutting blijft gewoon zo, dus de planken horizontaal.
Ok. Ik heb het nog niet eerder gezien , ik ken ze alleen met houten palen.

Verticaal bedoel je.
pi_79681081
. Dat bedoel ik idd.

En TM heeft het inderdaad ook, alleen hebben zij wel die betonblokken aan de onderkant .
Maakt het wel meer af, vind ik. Jammer dat wij dat niet kunnen, grr.
pi_79697410
quote:
Op zondag 28 maart 2010 17:32 schreef Anne het volgende:

Al lampjes gevonden?
Ik zat eigenlijk te wachten tot jullie een mooie lamp hadden gevonden
pi_79699557
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:21 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik zat eigenlijk te wachten tot jullie een mooie lamp hadden gevonden
Kan nog wel even duren . Ik vind in ieder geval zoiets wel mooi:

pi_79699649
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:07 schreef Anne het volgende:

[..]

Kan nog wel even duren . Ik vind in ieder geval zoiets wel mooi:

[ afbeelding ]

Die eerste is wel leuk idd.

die tweede vind ik niet mooi, sowieso houd ik niet van chroom
pi_79699877
Die eerste is ook meteen 2x zo duur als die tweede .
pi_80612191
Zo. De schutting staat !

En ook de poort hangt:

Zoals je kunt zien moet er wel nog even wat zand worden gestort, want aan een zijde van de tuin hangt de schutting nogal hoog (wel gelijk aan de andere zijde). Maar we moeten eerst even wachten op de buren, die het gat van hun tuin moeten vullen.

Ook is vandaag even beton gestort tussen de oprit en de garage. Daar lagen voorheen wat planken om het gat op te vullen. Dus dat is ook weer netjes en klaar:

En we hebben vandaag onze fietsen opgehangen in de garage. Is dat ook weer netjes opgeruimd:

De trampoline staat ook al in de garage klaar om opgebouwd te worden . Jammer genoeg moet die nog even wachten totdat de grond mooi gelijk is gemaakt. Ik hoop dat de buurman snel het zand gaat storten in de tuin.
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2010 @ 21:29:33 #235
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_80612259
Wat een tuin zeg, alsof ie ineens heel groot lijkt nu je echt kan zien wat bij jullie erf hoort .

Tof
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_80612462
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:29 schreef Skaai het volgende:
Wat een tuin zeg, alsof ie ineens heel groot lijkt nu je echt kan zien wat bij jullie erf hoort .

Tof
Ja, heel raar is dat .

Ik vind hem ook veel groter lijken dan voorheen, terwijl als die schutting weg is, is het 3x zo groot qua grond wat er achter ons huis ligt.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:20:30 #237
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_80616930
ziet er veel te tof uit, dat kan nooit van jou zijn
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  donderdag 22 april 2010 @ 23:51:04 #238
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80617965
Trampoline ?? probeer je in de slaapkamer van de buren te gluren ??

Aardig tuintje, zsm dichttimmeren met beton, anders wordt het werken
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80622178
Je zit ons te foto f*cken met een groothoek lens...eerst die badkamer die een balzaal is en nu deze achtertuin... ik geloof er niks van
pi_80622723
Mooie schutting hoor!
pi_80623097
jee wat een tuin Anne
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80624140
Paxlie, Ml-etje, Als je bedenkt dat de helft van mij is, valt het wel mee hè?
Dichterbijer, ssst Dat was ons geheimpje.
Beijtje, dankjewel!
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
Trampoline ?? probeer je in de slaapkamer van de buren te gluren ??

Aardig tuintje, zsm dichttimmeren met beton, anders wordt het werken
Asjeblieft niet zeg .

Dichtimmeren met beton mag niet, vanwege de warmtepomp. We kunnen eigenlijk maar heel weinig met de tuin . Dus ik ben blij dat we die trampoline hebben, dat is tenminste een beetje opvulling.
pi_80624201
quote:
[b]Op vrijdag 23 april 2010 09:48 schreef We kunnen eigenlijk maar heel weinig met de tuin . Dus ik ben blij dat we die trampoline hebben, dat is tenminste een beetje opvulling.
Je zou er natuurlijk ook plantjes in kunnen zetten. 't is misschien gewaagd, maar it has been done before (heb ik van horen zeggen)...
pi_80624248
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:51 schreef Beijtje het volgende:

[..]

Je zou er natuurlijk ook plantjes in kunnen zetten. 't is misschien gewaagd, maar it has been done before (heb ik van horen zeggen)...
. Dat gaat gebeuren ja! Eerst even mentaal voorbereiden.
pi_80624282
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:52 schreef Anne het volgende:

[..]

Eerst even mentaal voorbereiden.
Haha, begrijpelijk...
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:52:39 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80626100
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:48 schreef Anne het volgende:

Asjeblieft niet zeg .

Dichtimmeren met beton mag niet, vanwege de warmtepomp. We kunnen eigenlijk maar heel weinig met de tuin . Dus ik ben blij dat we die trampoline hebben, dat is tenminste een beetje opvulling.
Waarom mag je het niet dichtstraten dan ?? die pompbende zit ónder de tuin neem ik aan ??

Of heb je zoiets in je tuin staan ??

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80626212
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:48 schreef Anne het volgende:
Dichterbijer, ssst Dat was ons geheimpje.
Owja... hmm...

Tijd dat ik ook in Duitsland ga wonen als ik dit zo zie
pi_80626659
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Waarom mag je het niet dichtstraten dan ?? die pompbende zit ónder de tuin neem ik aan ??

Of heb je zoiets in je tuin staan ??

[ afbeelding ]
De pomp staat in de garage. Onder onze tuin liggen alleen leidingen.
Onze tuin mag niet bestraat worden omdat de leidingen die 1,20 diep liggen (net onder de vorstgrens) de warmte uit de aarde trekken. Om deze aarde zo warm mogelijk te houden is er een goede geleiding nodig, die verhinderd wordt door bestrating.
Ook zorgt bestrating ervoor dat er minder (regen)water in de aarde terecht komt. Dit zorgt ook weer voor slechtere geleiding, omdat natte grond beter geleidt dan droge grond.

Plaatje:

Wij hebben dus 380 meter aan leiding onder onze tuin liggen.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_80628818
vloerverwarming in de tuin?
  vrijdag 23 april 2010 @ 12:07:32 #250
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80628865
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:08 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

De pomp staat in de garage. Onder onze tuin liggen alleen leidingen.
Onze tuin mag niet bestraat worden omdat de leidingen die 1,20 diep liggen (net onder de vorstgrens) de warmte uit de aarde trekken. Om deze aarde zo warm mogelijk te houden is er een goede geleiding nodig, die verhinderd wordt door bestrating.
Ook zorgt bestrating ervoor dat er minder (regen)water in de aarde terecht komt. Dit zorgt ook weer voor slechtere geleiding, omdat natte grond beter geleidt dan droge grond.

Plaatje:

[ afbeelding ]

Wij hebben dus 380 meter aan leiding onder onze tuin liggen.
Ok dan.. duidelijk

Ik dacht altijd dat die grondwarmte systemen werkten met een leiding die heeeeel diep de grond in ging, maar dit is een soort van omgekeerde elektrische deken onder je tuin
Hebben jullie ook nog panelen op het dak erbij voor warm water ?? of is de opbrengst ook genoeg voor in de winter ?? en hoeveel liter buffer heb je met zo'n systeem ??

Mjn buurman verkoopt ook van die warmwatersystemen, maar dan gebaseerd op collectors op het dak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')