metallicattim | vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:02 |
[Centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 4] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 5] [Centraal] BMW fantopic [deel 6] Freude am Fahren [Centraal] BMW topic [deel 7] The Ultimate driving machine! [Centraal] BMW fantopic [deel 8] E30 toekomstige klassieker? [Centraal] BMW fantopic [deel 9] ///M [Centraal] BMW fantopic [deel 10] Maar een Alpina mag ook [Centraal] BMW fantopic [deel 11] Vroeger was alles beter [Centraal] BMW fantopic [deel 12] Op naar het Oktoberfest! [Centraal] BMW fantopic [deel 13] M3 CSL? [Centraal] BMW fantopic [deel 14] Sneeuw!! [Centraal] BMW fantopic [deel 15] [Centraal] BMW fantopic [deel 16] | |
metallicattim | vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:03 |
Morgen een E30 316i voor onderdelen halen en eind deze maand krijg ik nog een 325i coach voor onderdelen, ik kan dus weer lekker gaan sleutelen ![]() | |
justmattie | vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:04 |
TVP. Hebben jullie ook tips om de E36 motorisch wat winterklaar te maken? Vloeistoffen e.d ? | |
Athmozz | vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:22 |
Eergisteren mijn 320d E46 frontaal in de vangrails gezet ![]() Nu sta ik hier met een citroen saxo 1.1 voor de deur, en vanaf volgende week een Nissan Almera 1.5d 82pk ![]() | |
metallicattim | vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:25 |
quote:wat is er gebeurd??? | |
invine | vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:28 |
tvp | |
Maharbal | zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:51 |
quote:Was jij niet diegene die minimaal één keer per jaar z'n auto in de prak reed? ![]() M'n E30 325i mtech II staat nu bij Offenga in Franeker. Komen rondom nieuwe eibach-veren op, monteren E36 bekrachtigd stuurhuis, oliewissel, nog iets kleins en APK. Hopelijk mag ik dan met een week eindelijk legaal de weg op. O en Tim: Over die 325i Coach. Ik houd me bij deze beschikbaar voor een eventuele ABS computer (met ingebouwde overspanningsrelais. Dus niet zo'n ding dat er boven hangt) ![]() Nog even een plaatje van toen ik met m'n tijdelijk kenteken naar het RDW station in Heerenveen reed: Let the sjonnie-comments commence ![]() ![]() ![]() En ja, ik weet dat m'n voorbumper ietwat loshangt. De stomme mtech klemmetjes ontbreken, dus die moet ik binnenkort maar 's halen. [ Bericht 8% gewijzigd door Maharbal op 10-10-2009 11:56:58 ] | |
justmattie | zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:28 |
Wanneer verwissel je die zwarte nieren voor chrome ![]() | |
Athmozz | zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:08 |
quote: ![]() 't is inderdaad mijn 2de E46 die dit kalenderjaar gesneuveld is ja ![]() Deze keer gewoon aquaplaning gehad, dwars komen te staan op de snelweg & frontaal de vangrail in gevlogen. Geen achterwielaandrijving meer voor mij, maar gelukkig is de BMW 320xD uit ![]() | |
justmattie | zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:24 |
quote:Of een E30 IX ![]() Heb je er zelf niks aan overgehouden ? | |
Athmozz | zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:26 |
beide keren heb ik er niets aan over gehouden, 't zijn gewoon degelijke wagens ![]() Ik rijd teveel km om met een benzine te rijden, vandaar de keuze voor diesel (komt bij dat ik in BE woon, hier zijn diesels niet zo zwaar belast) | |
justmattie | zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:38 |
Dat scheelt. Nou ja dan maar in een fwd rijden zo lang ![]() | |
Ciloh-a-Krow | zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:34 |
Ik vind de 8-serie zo'n ontzettend geile bak. Nu vind ik de aanschafprijs nog meevallen, zeker gezien sommige km-standen. Bovendien was de 8-serie destijds de motherfucking bomb natuurlijk. Alle mogelijk bedenkbare opties zitten erop, alles helemaal in het leer, alles verstelbaar, sportstand e.d., hele dikke 8 of 12 cilinder.... ![]() Nu ben ik op het moment niet in de positie iets dergelijks aan te schaffen, maar weet iemand wat meer over betrouwbaarheid enzo van dit pronkstukje? | |
justmattie | zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:45 |
quote:De betrouwbaarheid is net als elke BMW gewoon goed, mits er wel onderhoud is gepleegd natuurlijk. Bij de 8 serie is dit meestal wel zo omdat het een liefhebbersbak is. De maandelijkse kosten zijn denk ik wel relatief hoog ![]() | |
Maharbal | zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:40 |
quote:Waarschijnlijk ging je dan ietwat te snel met te veel regen ![]() ![]() quote:Niet. Ik ben niet zo van het chroom. Zodra dat ding terug is en door de APK ga ik 'm aesthetisch wat aanpakken. De nieren worden weer netjes zwart gespoten, 't mtech II setje komt weer helemaal vast en hij wordt 's goed opgepoetst. | |
justmattie | zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:13 |
Ga je zelf poetsen of laat je het doen? | |
Maharbal | zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:15 |
Eerst maar even zelf kijken hoe ver ik kom. Waarschijnlijk goed wassen, kleien (misschien polijsten) en waxen. Maar eerst wil ik even in de auto rijden ![]() | |
THC1 | zondag 11 oktober 2009 @ 14:42 |
Iemand toevallig nog een bmw compact 2001/2003 te koop of te koop gezien? | |
justmattie | zondag 11 oktober 2009 @ 14:51 |
quote:Een goede wasbeurt met de hand, paar keer goed afspuiten ondertussen met de tuinslang/hogedruk doet m goed. Daarna in de Meguiars zetten en hij glimt als een tiet ![]() | |
Maharbal | zondag 11 oktober 2009 @ 16:12 |
quote:Zoiets ja, maar dan waarschijnlijk wel in een wasbox. Water uit de tuinslang etc. is niet ontkalkt. | |
justmattie | zondag 11 oktober 2009 @ 17:47 |
quote:Bij de wasbox waar ik kom ook niet, die heeft een aparte optie met ontkalkt water. Of het wat uitmaakt... ik weet het niet | |
Maharbal | zondag 11 oktober 2009 @ 18:26 |
quote:Scheelt weer een beetje met die opgedroogde waterstrepen etc ![]() | |
justmattie | zondag 11 oktober 2009 @ 18:52 |
quote:Zelf met een doek even drogen doet ook wonderen ![]() | |
DoimeN | maandag 12 oktober 2009 @ 18:28 |
TvP, heb besloten een belastingvrije e30 te kopen ![]() | |
Maharbal | maandag 12 oktober 2009 @ 18:47 |
quote: ![]() Al enig idee wat voor één? | |
Hyperdude | maandag 12 oktober 2009 @ 20:26 |
Hier staan er heel wat te koop in Duitsland. http://www.e30.de/ka/ Wel veel TBL exemplaren ![]() SPOILERTer oriëntatie ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door Hyperdude op 12-10-2009 20:33:28 ] | |
metallicattim | maandag 12 oktober 2009 @ 23:28 |
Je moet ook een typische TBH E30 kopen, daar zijn die Duitsers goed in ![]() Na een avontuur ( jah dat was het wel... haha ) van 6 uur heb ik nu ook een type 1 ( E30 318i ) sloper erbij, binnenkort dus onderdelen te koop ![]() | |
DoimeN | dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:17 |
Wow jongens top, Tiefer Breiter Lauter betekent: lager, breder en meer geluid?![]() Ik vind het wel cool als hij wat verlaagd is en wat breder, er hoeft van mij geen sportuitlaat onder, het liefst de standaard uitlaat nog. Maarja, die kan ik er zelf ook altijd nog opzetten. Omdat ik een belastingvrije wil en dus geen wegenbelasting betaal (en oldtimerverzekreing) zat ik te denken om gewoon de dikste te nemen die ik kan vinden voor rond de 3000 euro. | |
Maharbal | dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:42 |
quote:Daar kun je vast wel een leuke 318is of 325 van kopen. Bij de oldtimerverzekeringen moet je er even op letten dat je vaak minimaal 24 jaar moet zijn of een eerste auto moet hebben / kilometerbeperking etc. Er zijn echter wel oldtimerverzekeringen die dit soort dingen niet als vereiste hebben, hoogstens 15.000/20.000 kilometerbeperking oid. De leeftijd moet in ieder geval wel bijna overal minimaal 24 zijn. | |
tha_rizzo | dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:47 |
Ik meld me hier ook weer even ondanks m'n auto stilstaat met een kapotte benzinepomp | |
Maharbal | dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:08 |
quote:Het niet mogen rijden is het ergste ![]() Kun je niet ergens via e28 forum een goedkoop pompje op de kop tikken? | |
tha_rizzo | dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:03 |
Ik heb ondertussen al een nieuwe pomp, ik probeerde deze van 't weekend te plaatsen, alleen was te bang dat de auto op me zou vallen. De auto stond niet op de brug, deze moet ik nog regelen. Ik heb al even niet meer gereden in m'n 5je, wat ik zelf bespijt. Ik kan ook niet wachten totdat ik er weer mee kan rijden. | |
Maharbal | dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:06 |
quote:Even een paar assteunen regelen bij de halfords of iets dergelijks. Die dingen kosten je hoogstens 15/20 euro. Nadat je de auto op de assteunen hebt gezet gewoon als een malle tegen dat ding aan gaan duwen om te kijken of ie stabiel is. Ik heb de krik er altijd nog onder als een beveiliging, mocht een assteun het begeven (of een tweede assteun als ik maar 1 kant omhoog heb). Moet je bij een e28 overigens onder de auto om een brandstofpomp te installeren? Bij m'n e30 is het gewoon een kwestie van de achterbank er even uit en hopla, daar is de pomp. | |
tha_rizzo | dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:43 |
Bij de e28 kan je er alleen bij als je onder de auto kruipt, je komt er niet bij als je het via de achterbank doet. Ik had de auto op soort hulpkrikken, steunkrikken, die had ik via m'n buurman even kunnen regelen. Ik kreeg ze er niet proper onder en toen ik wat gekraak hoorde vertrouwde ik het helemaal niet meer. Ik ga nu proberen ergens een brug te regelen om zo veilig onder de auto te kunnen sleutelen. Ik ken nog iemand met een brug die ik gratis zou kunnen regelen, maar dan moet ik 150 km rijden. Niet veilig en niet goed voor m'n beurs. Aangezien ik nu met geluk 1 op 3 rijd. | |
Maharbal | dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:46 |
quote:Zoiets? ![]() Even de goeie krikpunten bij je auto opzoeken. Hier heb je een plaatje van een E30, misschien heb je er iets aan: http://r3vlimited.com/Tech/Jackpoints.jpg Die dingen horen in principe veilig te zijn, mits je ze onder goeie punten bevestigt. Elke keer een brug vinden is volgens mij ook lastig. | |
tha_rizzo | dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:57 |
Zoiets ja, alleen de kop is anders, deze kreeg ik niet onder de krikpunten van de auto. Ik ken via e28 forum iemand die handig is en een brug heeft, ik vind 't niet erg om daar af en toe naartoe te gaan, alleen gaat dat nu niet. | |
Maharbal | dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:13 |
quote:Nja, hopelijk rijd je binnenkort dan weer! Hopelijk kan ik aan het eind van deze week ook. M'n E30 staat al een kleine 4 weken stil, en dat ding hoort bereden te worden! | |
metallicattim | dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:28 |
quote:Ik ben bezig om voor E30Fansite.nl een collectieve verzekering te regelen, daar heb je geen 2e auto voor nodig, maar je mag je E30 wel niet als woon/werkvervoer gebruiken ![]() Ik zit zelf al bij die maatschappij en betaal voor All-risk op taxatiebedrag 340 euro per jaar. | |
Maharbal | dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:34 |
quote:Ik had het inderdaad gelezen. Ik weet dat er ook maatschappijen zijn waar je geen 2e auto voor nodig hebt. Alleen al die maatschappijen hebben wel één vereiste: en dat is dat de hoofdbestuurder 24 jaar of ouder is (anders zat mijn E30 ook al in de (semi)oldtimerverzekering ![]() Overigens wacht ik nog op de foto's van m'n matjes ![]() | |
metallicattim | dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:37 |
Ook dat is niet van belang (leeftijd) bij deze maatschappij ![]() ![]() over de matjes, jah gek, ik heb je toch echt wel gePBed hierover, maar hij staat niet in mijn verzonden items... Dan zeg ik het maar hier hehe, ik had geen setje meer compleet in mn garage, maar ik heb nu 2 slopers erbij en daar zitten wel complete setjes in. In 1 zit een zwarte set, zag er nog goed uit, ik zal daar z.s.m. een foto van maken en doorsturen naar je ![]() Grtz Tim | |
Maharbal | dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:15 |
quote:Ah! Allemaal leuke info! Ik zal m'n ogen en oren openhouden op 't forum m.b.t. die verzekering. Verder wacht ik mooi op je foto's. Een mooi zwart setje is altijd leuk meegenomen. | |
metallicattim | dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:33 |
vandaag en morgen word niks, donderdag heb ik late dienst, dus dan durf ik ook niks te beloven, vrijdag heb ik vrij, dan op zn laatst vrijdag ![]() | |
justmattie | dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:49 |
quote:Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roest ![]() | |
Maharbal | dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:55 |
quote:Daarom gaat ie van mij (bijna) altijd omhoog via de ehm soort "dwarsbalken" http://www.r3vlimited.com/Images/Forum/Jackpoints.jpg -> aan de voorkant, groene bolletjes. De krik blijft er altijd onder als beveiliging en als beveiliging nr.3 gaat er ook nog 's een autoband onder. | |
misteriks | dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:36 |
mooie TT ![]() | |
Okeuj | woensdag 14 oktober 2009 @ 00:32 |
Verplaats me alweer enige tijd in een E92 M3. Heb er nu zo'n 2500 mijl mee gereden in 1,5 maand tijd maar man, man, man! Wat een ziek apparaat haha. Al begint het vermogen wel langzaam te wennen, de fun factor blijft echt enorm!![]() | |
tha_rizzo | woensdag 14 oktober 2009 @ 10:33 |
quote:Vandaar dat ik het voor gezien hield alvorens ik eronder kroop. Ik was er niet zo enorm van gecharmeerd om eronder te kruipen als de auto op de krik stond, maar als je de andere kant opkrikt en je hoort wat gekraak, vertrouwde ik het helemaal niet meer. Dan regel ik liever gewoon een brug, een stuk veiliger. | |
justmattie | woensdag 14 oktober 2009 @ 10:42 |
quote:Precies als de auto van de krik stuitert met jou er onder ben je verder van huis als je pech hebt. | |
tha_rizzo | vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:53 |
quote:Daarom, volgens mij houden er vrij weinig mensen van als er bijna 1300 kg op je neus valt. ![]() Maar ooit zal ik een brug vinden bij mij in de buurt en zal ik de pomp vervangen. Dat is wel het nadeel van een projectauto als primaire auto, ik had ook niet verwacht bij aanschaf dat het zo'n groot project zou zijn. Mss over een tijdje toch een 3er (e36 of e46) erbij aanschaffen als primaire auto, of anders een e34, en met veel geluk (lees; lotto winnen) een e39 ![]() | |
Maharbal | vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:11 |
Over projecte sproken...auto staat nu bij garage. Ik heb een hele waslijst aan wat er gedaan is en wat er nog gedaan moet worden. Mijn god, ik ga een hypotheeklening nemen.. Gedaan: - E36 bekrachtigd stuurhuis - Rondom -30mm eibachveren - ABS - Oliewissel + filter - Mtech II stuur - Allemaal kleine dingetjes zoals overal lampjes voor en ongein - Stuurkogelhoesje - Nieuwe vloermatjes - Brandstof- en remleidingen geschuurd en getectyleerd Wat nu nog gedaan wordt: - Achterasrubbers - Kabelboom zit gewoon los in motorruim. Als die bende m'n carrosserie raakt, brandt ie door (jeetje, welke beun haalt 't in zo'n hoofd om dat zo te regelen!) - Brandstoffilter zat vast met tie-wraps - Stukje brandstofleiding zat ook vast met tie-wraps (!!!) - APK Als ie straks nog niet klaar is / door de APK komt, dan ga ik schreeuwen ![]() | |
justmattie | vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:02 |
Klinkt alsof Beun de Beunhaas er mee bezig is geweest ![]() | |
Maharbal | vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:19 |
Ik was niet blij toen ik het hoorde. Had gvd wel 1) m'n kabelboom kunnen doorfikken 2) mezelf half kunnen opblazen omdat m'n brandstofleiding volgens mij ergens bij nogal warme delen in de buurt kwam. ....Als ie nu maar door de APK komt. | |
tha_rizzo | vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:43 |
quote:Oef. Maar blijf positief denken, ooit komt alles wel in orde, het kan wel eventjes duren ![]() | |
Maharbal | vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:49 |
quote:Snel ff lening afsluiten bij de DSB bank voor reparaties ![]() | |
Catch22- | zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:28 |
Athmozz, wat ben jij een faler zeg. ever since ik je ken van Fok rij je autos in de prak en toch wil je elke keer wijs doen, quit it | |
IJsblock | zondag 18 oktober 2009 @ 17:50 |
Sinds eergisteren mijn koekblikkie ingeruild voor een E39! ![]() Heb ik even een vraag over: ik heb de bekende kwaal met de pixels in mijn boordcomputer, nou las ik ergens dat in het dashboard vervuiling bij de aansluitpunten zijn. Kan iemand me daar een adres voor geven die het kan fixen? Zelf ben ik wel handig, maar zie het niet erg zitten om de hele klokkenwinkel los te halen. | |
Catch22- | zondag 18 oktober 2009 @ 22:36 |
kan ik je niet mee helpen wat ik je wel kan zeggen; je hebt een van de beste middenklassers gekocht die je kopen kan. Wat voor uitvoering heb je precies? En wat voor blok? | |
justmattie | zondag 18 oktober 2009 @ 23:14 |
quote:Probeer deze eens? http://www.verotronics.nl/index.htm | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 17:07 |
quote:@Justmattie: bedankt, is nog bij me in de buurt ook! ![]() @Catch22: Thanx voor je compliment, ik heb een 520i Executive Automaat gekocht, zwart metallic uit september 1999. Mijn 4de BMW, hiervoor heb ik altijd 3 serie gehad, maar ik wilde wat groter en deze kwam op mijn pad en bij een garage uit de buurt. Nette schadevrije auto, met de heerlijke 6 in lijn, verwacht geen M5 prestaties, hij gaat lekker mee in het verkeer. Ik zal kijken of ik van het weekend eens wat foto's ervan kan maken. | |
Catch22- | maandag 19 oktober 2009 @ 19:12 |
is gewoon een heerlijke auto met een prettig blok. Heb wel eens in een zelfde auto gereden, alleen dan een handbak en op LPG. Loopt gewoon heel soepel en lekker (i6 dus logies). Have fun with it, en post plaatjes | |
Hyperdude | maandag 19 oktober 2009 @ 19:58 |
Hoe kleiner de cylinderinhoud hoe mooier de zes in lijn loopt. ![]() | |
Catch22- | maandag 19 oktober 2009 @ 20:08 |
is dat zo? mijn 320i loopt inmiddels wel heel lekker als hij warm is, koud soms wat bokkig, maar tis ook geen nieuwe auto natuurlijk. dat stationair geluid is al lekker... | |
justmattie | maandag 19 oktober 2009 @ 20:25 |
quote:Je kan altijd even bellen, grote kans dat ze het voor je fixen. Heb er tenminste wel goede reacties over gelezen. Kosten zijn +- 180 euro (wat ik op het forum had gelezen dan van iemand dus pin me er niet op vast ![]() | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 20:30 |
quote:Is niet veel geld, ik had het duurder verwacht. Het is zelf te doen heb ik gelezen, maar dan moet het dashboard eruit, en het schijnt ook dat alle naalden los moeten, en in dat laatste ben ik een ster in slopen..... Dan maar wat geld uitgeven met de garantie dat het goed gebeurt. | |
justmattie | maandag 19 oktober 2009 @ 20:33 |
quote:Zulke dingen zou ik ook niet zelf doen, tenzij je elektromonteur of automonteur bent. | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 20:44 |
quote:Vroeger wilde ik zelf nog wel eens knutselen, de achteruitrijsensoren had ik ook zelf kunnen doen, maar tegenwoordig laat ik anderen lekker werken. Mijn 520 komt trouwens uit de lease, met maar 140000km op de teller, hebben deze blokken trouwens ook een distributieketting? | |
justmattie | maandag 19 oktober 2009 @ 21:31 |
Is dat een M52 motorblok? Die hebben wel een ketting dacht ik. | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 22:00 |
quote:M52TUB20 motorblok ligt er in. Welk type BMW rij jij trouwens? | |
justmattie | maandag 19 oktober 2009 @ 22:01 |
quote:E36 316i uit '94. Met M43 blok en ketting ![]() ![]() | |
IJsblock | maandag 19 oktober 2009 @ 22:05 |
quote:Dat was mijn eerste Beemer ook! 316i coupe, bostongrun, heerlijke wagen! ![]() Die auto was het begin van het einde, ik heb meer dan 20 auto's gehad maar ik blijf terugkomen bij BMW. | |
justmattie | maandag 19 oktober 2009 @ 23:07 |
quote:De mijne is maurtiusblau. Helaas geen 6 cil maar dat mag de pret niet drukken. Rij er alweer bijna 2 jaar in ![]() | |
Bowny | dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:48 |
GRRRR ![]() Ik erger me dood aan de krakende ramen bij accelereren en rappe bochten, E46 kwaaltje ![]() Maar als ik beide voorruiten een tikje naar beneden haal, hoor ik niets meer ![]() ![]() Meer mensen met dit vervelend euveltje? | |
Hyperdude | dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:45 |
quote: quote:http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=73652b23996ebafe6e65b232f70b7765&threadid=39367 | |
Maharbal | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:16 |
Een grote update: Vandaag was het eindelijk zover, de auto kon worden opgehaald bij Offenga vandaan nadat een waslijst aan dingen was gedaan door hen (en al eerder door mij wat dingen). - E36 bekrachtigd stuurhuis ingebouwd - Achterasrubbers vervangen - Draadbende in motorcompartiment is nu netjes geordend (accu-polen die loshingen bij de carrosserie!) - Nieuwe olie + oliefilter - Stuurkogelhoes (had ik al eerder vervangen) - Veel lampjes moesten vervangen worden - Nieuwe ruitenwisserbladen - Rechter koplamp zat vol water. Moest worden schoongemaakt voor een fatsoenlijk lichtbeeld voor de APK - Brandstofleiding zat niet overal goed vast. Nu wel - Brandstofleidingen en remleidingen geschuurd en getectyleerd (eerder gedaan) - 30mm eibach veren moeten nog komen (laten lang op zich wachten!) - Bij de radio was het een dikke kabelbende. Nieuwe isostekkers gekocht en aangesloten, maar m'n speaker linksvoor doet het niet. Dit weekend even kijken wat het euvel is. - Ruitenwissersproeiers zijn weer aangesloten etc. En hij is dan ook eindelijk door de APK! Na 5 weken stil te hebben gestaan (landweggetjes en ritje richting RDW tellen niet mee!) mag ie nu officieel rijden. En wat een genot! Het is net een kart! ![]() Alvast goodies aangeschaft - Mtech II stuur (heb ik er meteen ingezet) - Vloermatjes - Mothers kleikit en nog wat meuk Wellicht dat er binnenkort 16" Azev A's nog onderkomen. Mijn to do list is groot, maar de to do list voor de nabije toekomst is: - Nieuwe headunit (waarschijnlijk een Alpine) - Chromen tellerringen (+ even de wijzertjes rood/oranje maken) Na alle dingen hierboven krijgt m'n bankrekening de komende tijd rust. Omdat het herfst is zijn bijna alle blaadjes van de geldboom weggewaaid! Komend weekend even met een vriend/forumgenoot onze beide E30's goed onder handen nemen: wassen, kleien, waxen, interieur er uit en goed schoonmaken, vloermatjes leggen etc. Dit weekend komen dan wel fatsoenlijke foto's van het eindresultaat, maar nu eerst even twee snelle impressieshots. Voor de E30 staat de E46 van m'n moeder, waar ik (tot voor kort) regelmatig in reed. Dat zijn ook fantastische dingen! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Gkhn | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:17 |
Ik ben van plan binnenkort ook een e30 318-320i te importeren. Weet iemand waar ik goedkoop 1 kan vinden? Zo rond de 1500,-. | |
justmattie | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:18 |
Netjes. Zal voortaan er op letten of ik jou ook spot ![]() Wat kostte die vloermatjes, en waar heb je ze vandaan? | |
Maharbal | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:26 |
quote:Vloermatjes komen uit een andere E30, gewoon via 't E30 forum. Ik had sowieso maar één vloermatje in m'n auto, dus dan was dit een handige oplossing (+ze zijn zwart. Vind ik wel mooi). Dus maar ¤15 ofzo (+nog wat aan verzendkosten). | |
Bohica666999 | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:29 |
@ athmozz 2 auto´s in een jaar totall loss ligt toch ook wel een beetje aan de bestuurder. Niet eens tijd voor een cursus voertuig beheersing. En je E46 heeft ASC/DSC dus dat jij in een slip raakt door achterwielaandrijving zoals je het noemt ligt toch wel aan jou. | |
justmattie | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:30 |
quote:Nice, ik heb in de E36 van die kunststof dingen. Op zich wel handig, maar matjes staat denk ik net wat netter | |
Bohica666999 | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:31 |
@ Ciloh-a-Krow De 8 series zijn zeer goede auto´s. Maar als je er zeer serieus een overweegt kies dan een 840i die zijn veel beter maar hou wel rekening met reparaties de onderdelen zijn zeer speciaal en dus ook redelijk duur | |
justmattie | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:31 |
quote:Evenals de vaste lasten en benzine ![]() | |
Bohica666999 | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:35 |
@ Okeuj Hele mooie auto heb je en aan de knipperlichten in de bumper en de miles te zien een amerikaanse uitvoering. Als de auto al begint te wennen kun je kijken naar een mooi uitlaat systeem. Kan binnenkort wel fimpje maken van geluid van een eissenmann systeem die binnenkort gemonteerd wordt. Verder kan je kijken naar de originele onderdelen van de performance serie van BMW om hem nog wat verder aan te kleden | |
Maharbal | dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:45 |
quote:Ze gaan er dit weekend in, maar ze zien er inderdaad wel netjes uit! Gewoon ergens van een sloper/forum afhalen, hoeven niet duur te zijn. En inderdaad, die Eisenmanndempers klinken retegoed! | |
Ciloh-a-Krow | donderdag 22 oktober 2009 @ 21:09 |
quote:Dank je. Op dit moment zit ik niet in de situatie, maar verwacht binnen een anderhalf jaar een promotie te maken en een bonus van ca. 15k hiervoor te krijgen. Dan kan ik een mooie aanschaffen. De lasten kan ik dan opvangen met mijn verhoogd inkomen, maar dat houdt dan wel in dat ik toch kieskeuriger moet zijn met een huis vinden ![]() | |
Catch22- | donderdag 22 oktober 2009 @ 23:08 |
dat zijn prettigere bonussen ![]() | |
justmattie | donderdag 22 oktober 2009 @ 23:11 |
quote:Een mooie 635 CSI .... ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:16 |
Nieuwe foto's. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Catch22- | vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:40 |
lekker smoeltje ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Catch22- op 23-10-2009 09:22:28 ] | |
Maharbal | vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:45 |
Mooie foto's inclusief mooi landschap! Wat voor motortje zit er in? | |
Catch22- | vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:22 |
Er staat 2.0 op | |
draaijer | vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:54 |
Mijn fucking standkachel in mijn 3-serie e90 zorgt ervoor dat mijn auto helemaal is beslagen voordat ik erin stap. Gelukkig heb je daarna weer airco, maar het geeft vieze strepen. What to do? | |
Maharbal | zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:52 |
quote:Niet kunnen opmaken. | |
Catch22- | zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:59 |
2e foto, onder de A-Stijl achter het logo ![]() | |
Maharbal | zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:13 |
Ja ik weet waar het zit, maar ik bedoel dat ik niet op de pics heb geclickt ![]() | |
YoshiBignose | zondag 25 oktober 2009 @ 10:51 |
tvp ![]() ![]() | |
IJsblock | zondag 25 oktober 2009 @ 21:47 |
quote:Ahum....eh....ja....mooi? ![]() Afgelopen woensdag pdc laten inbouwen, werkt perfect alleen tijdens het (vooruit)rijden hoor je dus ook heel soms een "piep"..... Morgen maar eens bellen met het inbouwstation, het lijkt wel alsof er een error/storing in de pdc-unit zit. En de pixels van mijn boordcomputer beginnen heel langzaam weer terug te komen, zou dat komen door het lange stilstaan van de auto? Ik heb er best veel mee gereden de afgelopen week, helaas nog niet toegekomen aan mooie pics. En ik heb iets gedaan wat ik bij mijn vorige auto's nooit heb gedaan: het instructieboekje een keer goed doorgelezen, nu weet ik ook wat dat drukknopje in de toerenteller doet! (checkcontrol) | |
YoshiBignose | zondag 25 oktober 2009 @ 21:56 |
quote:Wat voor motor heb je nou in die E46 van je zitten? | |
Bowny | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:24 |
quote:Een pauper 1.9 einssssss. Met Turkenvelgen, jeweettok | |
YoshiBignose | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:25 |
quote:Pic? ![]() edit: ik reageer wel snel op je post, lijkt wel of ik hele tijd heb lopen F5-en... | |
Bowny | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:33 |
Ab Fabrik mit Sportfahrwerk ![]() ![]() | |
Catch22- | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:33 |
zijn gewoon mooie wielen toch? | |
justmattie | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:34 |
quote:Nice, komen er nog witte knippers in ![]() | |
Bowny | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:34 |
Jawel, ben er tevreden over. Ga verder ook niets meer aan de auto doen. ![]() Bewust geen witte knippers, dat staat niet bij deze kleur groen ![]() | |
justmattie | woensdag 28 oktober 2009 @ 12:38 |
quote:Weet niet of het niet staat, iets donkere smoke kan ook mooi staan | |
YoshiBignose | woensdag 28 oktober 2009 @ 13:09 |
Groen is zo'n saaie kleur. Wel leuke bak. Jammer dat het geen coupé is, die zijn gewoon veel mooier ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 28 oktober 2009 @ 13:33 |
quote:Ja, je kan beter een grijze auto hebben. Dat is een spannende kleur die je bijna nergens tegenkomt. Groen is ook niet echt mijn kleur, maar om het een saaie kleur te noemen... ![]() | |
metallicattim | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:06 |
Heren, ik heb heel veel BMW E30 onderdelen liggen, als je iets zoekt, kijk even op http://verkopers.marktplaats.nl/9090542 of stuur me een mail: Webmaster@E30Fansite.nl Grtz Tim | |
Bowny | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:17 |
quote:Mee eens. Als ik een autokleur nooit had willen hebben, was het wel groen.....maar op dit model vind ik 't juist wel mooi, vooral i.c.m. deze velgenset. Chromen raamlijsten erbij en je hebt een superstrakke auto. ![]() | |
justmattie | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:20 |
Dat groen op een E39 vind ik ook niet raar staan anders | |
Catch22- | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:24 |
grijs baby![]() | |
justmattie | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:36 |
Blue baby, BLUE ![]() ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 28 oktober 2009 @ 14:46 |
Burgundrot baby.![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2009 @ 15:04 |
Nachtblau uit de individuallijn, plus walknappa caramel leder, eveneens uit de individuallijn. ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 28 oktober 2009 @ 15:20 |
quote:Het ging over exterieur- kleuren, niet over een mooie lichtlederen interieur opschepper ![]() Het mooist is natuurlijk een nieuwe Fünfer in Saphirschwarz met Nasca Beige leder en houten inleg.. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 oktober 2009 @ 15:26 |
quote:Ik had mijn exterieurkleur óók vermeld. Het is echter de combinatie die het echt fraai maakt, zeker bij een cabrio. ![]() | |
SameOldGrind | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:08 |
ik verkoop mijn auto, nu kwam ik de volgende advertentie tegen, helpt zo een knuffel nou echt de auto sneller te verkopen? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=122459308&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C10%2C11%2C12%2C13%2C14%2C15%2C56&makeModelVariant1.modelDescription=320d&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&ambitCountry=DE&zipcode=47533&zipcodeRadius=200&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&categories=Limousine&tabNumber=2 | |
Catch22- | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:10 |
Oeh! ik heb gemailed Sja... ik weet niet wat zo iemand dacht... | |
justmattie | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:12 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:25 |
Moet wel van een vrouw geweest zijn ![]() | |
justmattie | woensdag 28 oktober 2009 @ 22:39 |
Valt nog mee dat die knuffel niet op de achterbank en voorstoel zit bij die foto's ![]() | |
SameOldGrind | donderdag 29 oktober 2009 @ 00:05 |
meesterlijke gast hij heeft het gewoon bij andere autoos ook gedaan http://home.mobile.de/UTTICH | |
SameOldGrind | donderdag 29 oktober 2009 @ 00:08 |
k dit is de laatste ![]() | |
Geqxon | donderdag 29 oktober 2009 @ 03:04 |
quote:Frozen Gray Metallic. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 29 oktober 2009 @ 08:54 |
quote: ![]() | |
SameOldGrind | donderdag 29 oktober 2009 @ 14:16 |
ik heb zelf arktissilber (e39). Dit vind ik toch wel 1 van de mooiste kleuren voor de e39. | |
Catch22- | donderdag 29 oktober 2009 @ 14:24 |
Mijn oom heeft een blauwe e39, zoiets. Ook gaaf. Ik hou wel van 'andere' kleuren. Alleen maar zwart en grijs is ook niets. Leuk aan BMW he, helm op en je kan racen ![]() | |
Maharbal | donderdag 29 oktober 2009 @ 18:26 |
Afgelopen weekend even de auto's gepoetst van mij en een vriend en een paar fototjes geschoten. De mtech II (zilver) is van mij. Het hele interieur is er uitgeweest, alles schoongemaakt, exterieur gewassen, gekleid, in de wax etc. Heeft 10 uur gekost! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Disclaimers: Mijn mtech II bumper zakt wat door, hiervoor moet ik nieuwe clipjes bestellen. Verder blijf ik tot ~januari/februari even op deze velgjes rondrijden (tenzij ik echt een onweerstaanbaar aanbod tegenkom). | |
justmattie | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:37 |
Mooie foto's, die locatie ken ik ergens van ![]() Heb er ook wel eens wat foto's geschoten. Boksumerdyk is dat ![]() | |
Maharbal | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:41 |
quote:Yep ![]() | |
justmattie | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:47 |
Met een beetje geluk ga ik binnenkort een shootje doen in de kelder van de NHL ![]() | |
Maharbal | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:54 |
quote:Is 't daar wat leuk? Misschien heb ik ook wel interesse, gewoon uit verveling ![]() | |
justmattie | donderdag 29 oktober 2009 @ 19:59 |
quote:Is nog afgesloten. Maar die school gaat plat en m'n pa werkt er. Vandaar dat ik er wel in kan komen. Moet alleen even kijken of het met de auto past | |
Maharbal | donderdag 29 oktober 2009 @ 20:10 |
quote:Als je nog 's "modellen" zoekt, laat 't maar weten. Altijd grappig ![]() | |
justmattie | donderdag 29 oktober 2009 @ 20:15 |
quote:Het leek mij wel leuk. Echt een typische kelder met van die grote steunpilaren aan weerszijden en zo. Staan nu dagelijks nog vol met fietsen ![]() | |
invine | donderdag 29 oktober 2009 @ 21:04 |
@maharbal, het plaatje zou compleet zijn als je je banden ook even had gepoetst, had hem net even dat detail van netheid gegeven wat die nu (in mijn ogen mist). Gewoon wat bandenzwart doet het vaak al! | |
Maharbal | vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:59 |
quote:Klopt, we hadden ook al bandenzwart. Maar aangezien die vriend van mij weer moest vertrekken richting Delft (het was al te laat) en mijn kop bijna uit elkaar barstte, hadden we besloten om het bandenzwart even te laten voor wat het was (lukraak gaan spuiten als de auto's net gewassen zijn leek ons ook niet een goeie optie). | |
IJsblock | vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:58 |
Vandaag is bij de garage mijn dashboard eruit gehaald en opgestuurd, de dode pixels worden onder garantie netjes gerepareerd. Dus ik moet even een paar dagen op de TomTom rijden voor de snelheid en elke morgen aftanken, geen benzinemeter..... | |
tha_rizzo | zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:16 |
M'n 5je rijdt weer! Wat een genot om weer eens in een propere auto te rijden ![]() | |
Maharbal | zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:23 |
quote: ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:31 |
quote:Nogal, eindelijk weer respect op de weg. Of althans, het het makkelijker af te dwingen ![]() | |
Maharbal | zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:48 |
quote:Haha. Hoe rijdt zo'n E28 eigenlijk? | |
lorenzo_0 | zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:20 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bggjyeavqqif Wat een bak. Zit eraan te denken om zo'n M5 te halen, uitvoering zoals hierboven maar beige leren bekleding en buitenkant antraciet. Iemand trouwens enig idee vanaf welk bouwjaar BMW die telefoon uit z'n midden-armsteun heeft gehaald? | |
tha_rizzo | zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:21 |
quote:Best goed, erg comfortabel. En genoeg power. Wegligging valt me tegen, ik had meer van BMW verwacht. Ik mis overigens wel een lendesteun, i.v.m rugproblemen. Verder rijdt het echt super, je komt best goed vooruit en mensen gaan nu nog best snel aan de kant, ook al is de auto 25 jaar oud. Ik kan makkelijk met het verkeer mee, en het rijdt beter dan een nieuwe Renault ![]() | |
Maharbal | zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:36 |
quote:Ik herken alles, behalve je punt van de wegligging. Maar de E30 is dan ook echt een kart op de weg qua wegligging, in dat opzicht is de E28 weer een beetje groter/zwaarder denk ik. Mensen kijken ook 's wat vaker naar je auto, leuk leuk ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:46 |
quote:Ik weet niet hoe het komt, hoe het zit met de wegligging, zijn de velgen te klein (14"), is de ophanging na zoveel jaar gewoon gaar? Maar sowieso is de 5-serie zachter afgeveerd dan een 3-serie. Ik heb regelmatig gehad dat ik ergens stond en dat er een vreemd persoon naar je toe komt om een praatje te maken. ![]() | |
Maharbal | zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:00 |
quote:Mooi is dat ![]() Ook dat zachter geveerd geloof ik meteen. Helemaal omdat die van mij dus met het Mtech pakket is geleverd, wat nog (kortere) en stuggere veren betekent. Leuk man, zo'n kart ![]() Af en toe pieker ik wel 's over de kosten: redelijk prijzig te verzekeren, hij zuipt benzine, aardig wat wegenbelasting...en er zit altijd onderhoud oid aan. Doe daar nog eens bij dat ik misschien 200/250 kilometer per maand rijd, en het tobben is helemaal compleet. Maar als ik dan een stukje ga rijden, weet ik weer waarom ik de E30 heb gekocht ![]() Voor mij is het echt een hobbyauto (die ik niet nodig heb) die fantastisch rijdt, oogt etc. waaraan ik gewoon een beetje zelf wil (leren te) klussen. Is het voor jou wel een daily? | |
tha_rizzo | zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:14 |
Het is voor mij nog wel een daily, en zo heb ik 'm ook verzekerd. Het is dan wel minder prettig als 'ie stilstaat, maar gelukkig kan ik nog een auto lenen die wel enorm zuinig is (1.0 drie cilinder). Ondanks dat het m'n primaire voertuig is, is het echt een hobby-auto. Ik ga over een half jaar tot een jaar wel kijken naar een goedkope auto die het altijd doet. Ik denk hierbij aan een 318, of maximaal een 320 (e36 of e46). Het liefst wil ik er een nieuwe 525i bij als primaire auto (e39), maar dat is net iets te prijzig. Ik betaal overigens geen belasting, maar wat ik daar niet aan betaal, betaal ik wel aan benzine en regulier onderhoud. Er moet namelijk nog onwijs veel aan gedaan worden. Een aantal bekenden zeiden dat het verstandig was om de auto weg te doen (vanwege het onderhoud en de bijbehorende financiën), maar ik kan het echt niet. Het is mijn kindje. ![]() | |
SameOldGrind | zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:50 |
quote:tel is een optie, zit iig niet in mijn e39 exe, maar zo een ding kan je er altijd uit halen, is nu idd gedateerd | |
tha_rizzo | woensdag 4 november 2009 @ 10:01 |
![]() Dit is overigens mijn BMW, voor de mensen die 't nog niet weten. Het is een 525i uit '84 en een importje uit Duitsland, vandaar het nieuwe kenteken. | |
Maharbal | woensdag 4 november 2009 @ 10:30 |
Mooi ding en erg leuke foto (+locatie!) ![]() | |
justmattie | woensdag 4 november 2009 @ 10:37 |
Is je spiegel nou een andere kleur of wat? | |
tha_rizzo | woensdag 4 november 2009 @ 10:41 |
quote:Dank ![]() Zover ik weet ben ik de enige (of één van de zeer weinigen) met deze kleur op m'n 5. Al op een aantal meets geweest van 't e28 forum en je ziet voornamelijk Opälgrun en zwart. Locatie is trouwens Mastbos in Breda ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 4 november 2009 @ 10:42 |
quote:Verweerd kunststof ![]() Ik moet nog een manier vinden om deze weer mooi zwart te krijgen. Dat geldt ook voor de grille. | |
Catch22- | woensdag 4 november 2009 @ 10:45 |
Daar zijn legio middelen voor hoor. Denk dat je auto met een poetsbeurt nog een stuk mooier kan worden trouwens. http://carclean.nl/products.aspx?search=kunststof http://carclean.nl/ hebben ze best veel poetsartikelen, ook pakketjes zodat je direct aan de gang kan. | |
Maharbal | woensdag 4 november 2009 @ 10:49 |
Ik was heel sceptisch over een klei-setje...maar van carclean.nl moet je echt een klei-setje proberen. Mother's is niet zo duur en je hebt 2 grote klompen klei en een quick-detailer erbij, verder nog wat doekjes etc. Moet je voor de gein eens doen, je zult verbaasd zijn HOEVEEL meuk er van je lak af komt, ook al oogt het schoon. Erna is je lak wel net zo zacht als een baby-huidje. Ik ben in ieder geval overtuigd! Vergeet erna niet je auto weer in de wax te zetten, omdat dat kleien ook je wax er afhaalt. | |
tha_rizzo | woensdag 4 november 2009 @ 10:51 |
Dank, zal zo eens kijken. Ik laat 'm over een tijdje polijsten en op lange termijn zelfs overspuiten. Er zit (jammer genoeg) aardig wat lakschade op. maar cosmetisch komt nog wel, eerst zorgen dat de auto motorisch, electronisch en mechanisch weer in orde is. Meer dan zeven jaar stilstand is alles behalve goed voor een auto. ![]() | |
Catch22- | woensdag 4 november 2009 @ 10:54 |
Een goede poetsbeurt doet wonderen hoor. En hoeft niet eens zo duur te zijn. Voor 75-150 euro kan je al een goede poetsbeurt regelenen. Mijn neefje houdt zich er mee bezig en die doet het echt super. Moet nog steeds even voor mijn E30 gaan zitten, zal tzt uiteraard plaatjes posten. | |
tha_rizzo | woensdag 4 november 2009 @ 10:58 |
Ik steek even liever ¤150,- in het oplossen van m'n olieprobleem en andere zaken ![]() Ik was 'm af en toe wel met gewone autoshampoo nano-protect-rotzooi ![]() ![]() | |
Catch22- | woensdag 4 november 2009 @ 11:05 |
polijsten != poetsen ![]() Poetsen is 3x shampoo, cleaner, detailer, klei, wax, polijst in de juiste volgorde dan | |
tha_rizzo | woensdag 4 november 2009 @ 11:12 |
Ik ben geen kenner daarin, dat delegeer ik naar iemand die er wel verstand van heeft ![]() | |
Catch22- | woensdag 4 november 2009 @ 11:18 |
Moet je ook doen | |
YoshiBignose | woensdag 4 november 2009 @ 18:14 |
En doet de E36 het nog? ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 4 november 2009 @ 18:34 |
quote:Geen idee. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 4 november 2009 @ 18:36 |
quote:Meteen aan de vriend van je gegeven? | |
tha_rizzo | woensdag 4 november 2009 @ 18:57 |
Nieuwe 5-serie? @ Yoshi; Auto is paar weken geleden weer verkocht. Zaten heel veel verborgen gebreken aan. | |
tha_rizzo | maandag 9 november 2009 @ 17:57 |
Presenteer eens die auto dan ![]() KLB-klacht, te goede marketingmachine ![]() | |
disyn | woensdag 11 november 2009 @ 09:59 |
Fok!ers,, Een vraag.. ik ben van plan om a.s vrijdag een BMW 520 executive te gaan aanschaffen van het bouwjaar 1996 met 249k op de teller. Het is de versie met een 6 cilinder met een automaat.. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van deze bak? Welke aandachtspunten zal dit auto hebben met deze leeftijd en kilometerstand? Iemand een idee of tips? Fok! zal uw inzet belonen, DISYN ![]() | |
Catch22- | woensdag 11 november 2009 @ 10:05 |
Vraag of hij koud gestart kan worden. Kijk dan of hij soepel aanslaat, hij mooi rond loopt (soepel!), geen rare rook, geluiden, tikken. Dan even een paar keer goed optrekken en afremmen, kijk of dat soepel gaat. Paar scherpe (!!) bochtjes draaien terwijl je optrekt. Check roest in de wielkasten (zou niet moeten voorkomen..). Inspecteer de lak een beetje in goed licht (dus laat je niet met de schemering afschepen). Is het een late E34? | |
disyn | woensdag 11 november 2009 @ 10:17 |
Nee het is een E39.. En over auto's kopen in de schemering/nacht heb ik al helaas ervaring mee..maar dat doe ik mezelf niet de 2e keer aan. Vandaar dat ik een afspraak heb gemaakt in de middag. | |
Catch22- | woensdag 11 november 2009 @ 10:19 |
Oke. Dat blok is erg goed. Mijn oom heeft dezelfde motor gehad in een 99'er e39. Die had bij verkoop 3 ton op de teller, op LPG. Verder de standaard dingen natuurlijk. Roest zal je niet tegenkomen, het is immers geen ster. | |
disyn | woensdag 11 november 2009 @ 10:40 |
Oke thnx..ik had bij bepaalde reviews gelezen dat je ook met deze kilometerstand en bouwjaar de rubbers/slangen in de motorruimte moet bekijken omdat deze dan kunnen gaan scheuren of iets dergelijks en ook de raamrubbers. | |
Catch22- | woensdag 11 november 2009 @ 11:05 |
Ja, maar dat zijn de standaard dingetjes ook he. Het zijn hele goede auto's, dus als je de standaard checklists doorneemt moet het wel goed komen | |
disyn | woensdag 11 november 2009 @ 11:08 |
Okey thnx voor de tips ![]() | |
Catch22- | woensdag 11 november 2009 @ 11:13 |
Klik hier voor meer info | |
YoshiBignose | woensdag 11 november 2009 @ 11:46 |
Die E39's zijn echt goedkoop voor wat je er voor terug krijgt tegenwoordig. | |
Catch22- | woensdag 11 november 2009 @ 11:49 |
hoezo? Ze zijn redelijk gunstig geprijst en nog steeds een heeeele goede middenklasser. | |
YoshiBignose | woensdag 11 november 2009 @ 14:12 |
Oh, dat bedoel ik ook ![]() | |
Catch22- | woensdag 11 november 2009 @ 14:24 |
ah oke, ik las verkeerd denk ik... | |
justmattie | woensdag 11 november 2009 @ 19:30 |
Mn bimmer staat dus bij de garage, het raam is spontaan open gegaan vannacht op de een of andere rare manier. Mn pa zag het vanmiddag en heeft 'm maar gelijk naar de garage voor me gereden want hij kreeg 'm ook niet meer dicht ![]() | |
disyn | woensdag 18 november 2009 @ 12:11 |
weet iemand hier een goede bmw specialist of garage waar ik mijn auto in de onderhoud kan brengen? Pies ![]() | |
Catch22- | woensdag 18 november 2009 @ 12:13 |
regio? | |
Maharbal | woensdag 18 november 2009 @ 12:34 |
Friesland: Offenga in Franeker. Kerels hebben heeel veel kennis over oudere BMW's en hanteren ook nog eens vriendelijke prijzen (30 p/u ex btw) | |
disyn | donderdag 19 november 2009 @ 09:12 |
Regio Den Haag...was het vergeten bij te vermelden.. ![]() | |
tha_rizzo | maandag 23 november 2009 @ 23:19 |
Voor de mensen die het nog niet wisten; de nieuwe 5-serie | |
SameOldGrind | maandag 23 november 2009 @ 23:27 |
De dagen van Chris Bangle (ex-designer) en zijn controversiële kijk op auto’s zijn geteld bij BMW en dat is nu dus duidelijk te zien. Doordat hij een stuk minder extravert is dan zijn voorganger lijkt hij bijna automatisch meer op de 7-serie. Dit terwijl de achterkant wat meer neigt naar de 3-serie Mooie auto, maar niet echt een spectaculaire verandering.... en auto's worden wel snel zeg! die 530d 0-100 in 6 sec ![]() | |
SameOldGrind | maandag 23 november 2009 @ 23:30 |
k vind de 7 serie toch nog mooier | |
kasper | dinsdag 24 november 2009 @ 09:24 |
quote:Wat een beauty! ![]() Zodra het M-sportpakket voor dit model beschikbaar komt, bestel ik 'm. ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 24 november 2009 @ 09:43 |
quote:Zodra ik genoeg geld heb bestel ik 'm. Ik ben alleen bang dat dit nog een jaar of 25 gaat duren ![]() Het interieur lijkt alleen wel nog veel op die van de e60, alleen de middenconsole is weer naar de bestuurder gedraaid (lichtelijk). Verder vind ik het een mooie auto. ![]() | |
justmattie | dinsdag 24 november 2009 @ 09:52 |
De nieuwe 5 is inderdaad ![]() ![]() | |
Maharbal | dinsdag 24 november 2009 @ 10:44 |
It's about damned time dat die middenconsole weer beetje richting de bestuurder gaat. Vind dat zo prachtig in de E30 en E36. Nu nog alleen een beetje meer tilten ![]() Leuke auto verder, mooier dan de vorige. | |
tha_rizzo | dinsdag 24 november 2009 @ 10:47 |
quote:Het zat geloof ik alleen niet in de e60 ![]() | |
Maharbal | dinsdag 24 november 2009 @ 10:54 |
quote:Huh, ik zeg toch nergens dat het in de E60 zat? ![]() | |
justmattie | dinsdag 24 november 2009 @ 10:55 |
quote: ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 24 november 2009 @ 11:32 |
Verkeerd geformuleerd ![]() De e60 is de enigste die het volgens mij niet heeft, zo beter? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 24 november 2009 @ 12:09 |
quote:De E46 heeft het niet, de E90 heeft het niet......etc. Eigenlijk alles vanaf de E36 heeft het niet, althans niet in de mate van de E36 en ervoor. Het is allemaal erg recht in de nieuwere modellen | |
SameOldGrind | dinsdag 24 november 2009 @ 17:25 |
ik vind de nieuwe 5 serie niet echt spectaculair veranderd hoor.. Als je kijkt naar e34->e39->e60. Dat zijn spectaculaire veranderingen | |
tha_rizzo | dinsdag 24 november 2009 @ 17:45 |
De e90 heeft net als de e87 een gekanteld interieur, echter niet in een hoge mate zoals bijv. mijn vijfje. | |
Gkhn | dinsdag 24 november 2009 @ 18:16 |
Wat een leluk ding. Die achterlampen vooral ![]() Ik mis de agressie-factor. | |
Hyperdude | dinsdag 24 november 2009 @ 19:04 |
E46 heeft wel degelijk een naar de bestuurder gedraaid dashboard. Laatste van de pre-Bangle dashboards.^O^ ![]() Wallpapertje voor de 5 liefhebber HighRes versie: https://www.press.bmwgrou(...)html?docNo=P90053786 ![]() | |
Maharbal | dinsdag 24 november 2009 @ 20:40 |
Jullie lezen mijn posts niet goed. Ik vergeleek de kanteling met die van de E30 en de E36, waar je je bijna in een cockpit waant. Ik weet dat de E90, E46 e.d. een minimale kanteling hebben, maar die past niet in het rijtje van de E30 en E36. Er staat hier notabene een E46 voor de deur waar ik regelmatig in rijd (reed). | |
justmattie | dinsdag 24 november 2009 @ 21:22 |
Die oude E28 beestjes hebben toch iets meer imo ![]() | |
Catch22- | dinsdag 24 november 2009 @ 21:27 |
ik vind de e34 neus toch wel het geilste. Errug stoer, helemaal als het meegespoten is. | |
D. | dinsdag 24 november 2009 @ 22:36 |
ff een vraagje Ik zie iedereen roepen van E30, E46 enz. Zit daar nou nog een systeem in zodat men kan weten over welke auto het gaat? | |
SameOldGrind | dinsdag 24 november 2009 @ 22:47 |
http://en.wikipedia.org/wiki/E39 onderaan | |
justmattie | dinsdag 24 november 2009 @ 23:06 |
quote:Ja, maar echt logica zit er niet in ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 25 november 2009 @ 08:42 |
quote:Logica ![]() | |
Catch22- | woensdag 25 november 2009 @ 08:51 |
ja maar een e60 is ouder dan een e92 (iets wellicht). Het zijn ook interne typenummers die de 'fans' vaak gebruiken voor aanduidingen. | |
invine | woensdag 25 november 2009 @ 09:12 |
Ja maar de E30 was een 3 serie terwijl de E28 een 5 serie was? Toch? ![]() Zelfde als dat een E92 een 3 serie is en een E60 een 5.. beetje vreemd en nu zijn ze naar F gegaan. | |
D. | woensdag 25 november 2009 @ 09:23 |
Ah, duidelijk ![]() | |
Catch22- | woensdag 25 november 2009 @ 09:26 |
quote:ja... Het is meer in de tijdsgeest (de e3x en e2x tijd). Daarna is dat verwaterd (met de e46, e39). Daarna hebben ze zelfs voor de 3-serie 3 codes gebruikt, voor de coupe, sedan en station apart (e91, e92 en e90) | |
justmattie | woensdag 25 november 2009 @ 09:35 |
quote:Voor de E65 ook toch? | |
kasper | woensdag 25 november 2009 @ 12:42 |
quote:E61 | |
justmattie | woensdag 25 november 2009 @ 14:16 |
quote:Heb het toch maar even opgezocht nog ![]() quote: | |
YoshiBignose | woensdag 25 november 2009 @ 14:59 |
quote:E60,E61,E62 is 5-serie De E63 en E64 ertussen is volgens mij de 6-serie. | |
tha_rizzo | woensdag 25 november 2009 @ 19:44 |
quote:Het zijn gewoon typenummers die aan de BMW's worden gegeven in chronologische volgorde (zover ik weet) de e28 (5-serie) is eerder gemaakt (design/concept/productie) dan de e30. | |
tha_rizzo | woensdag 25 november 2009 @ 19:45 |
@ Mara-iets ![]() Je formuleerde het verkeerd, zoals jij het bracht leek het alsof die nummers helemaal geen kanteling hebben. | |
Maharbal | woensdag 25 november 2009 @ 20:42 |
quote: quote:Niks mis met die formulering hoor, het zijn de lezertjes ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 25 november 2009 @ 21:30 |
quote:Lijkt me niet in chronologische volgorde. De vorige Z4 was E85 en E86 (cabrio en coupé), de huidige is E89. Daar tussenin zit dus alleen E87 (1-serie hatchback) en E88 (1-serie cabrio), terwijl ik denk dat ze tussen 2003 en 2009 toch wel meer modellen hebben uitgebracht. | |
invine | woensdag 25 november 2009 @ 22:33 |
quote:E60 is sedan? E61 is touring? wat is de 62 dan.. er is geen 5 serie coupe toch? | |
YoshiBignose | donderdag 26 november 2009 @ 10:49 |
Je hebt gelijk, ik denk foutje van mij. Dus E62 is niks en vanaf E63 begint 6-serie. | |
tha_rizzo | donderdag 26 november 2009 @ 21:08 |
quote:Het wordt wel steeds lastiger. Vroeger, toen de lucht nog schoon was en de seks nog vies, was het wel zo. Ook conceptauto's krijgen een e-nummer. Ik vraag me dan nog steeds af wat de e29 of e31 is ![]() | |
metallicattim | donderdag 26 november 2009 @ 21:39 |
quote:De E29 is een elektromotor prototype en de E31 is gewoon de productie 8 serie ![]() Voor een gehele lijst: http://www.cs-zone.com/OV(...)%20BMW%20E-codes.htm | |
tha_rizzo | donderdag 26 november 2009 @ 21:57 |
Ik zit nu voor m'n werk nu in een e60, na de facelift. Ik zou bijna m'n e28 ervoor willen inruilen. Wat een fijne auto ![]() Maar anderzijds ben ik ook nog steeds erg dol en verliefd op mijn 5je, de e28, en zou ik 'm niet heel snel omruilen. ![]() | |
lezzer | dinsdag 1 december 2009 @ 19:24 |
In de AutoBild deze week ook een uitgebreide fotoreportage van de nieuwe 5 serie. M'n hart ging er gewoon sneller van kloppen. ![]() De huidige 5 serie vind ik minder dan de e39 (ik rij zelf e39 525i) Maar gristus zeg, die nieuwe 5 serie wil ik écht wel. ![]() | |
metallicattim | dinsdag 1 december 2009 @ 19:44 |
Ik zag vandaag de nieuwe 5 bij Kera staan en in het echt ziet ie er toch beter uit als op de foto's! | |
Bowny | zondag 6 december 2009 @ 13:26 |
Fuuuuck....ik rij op de A10 en neem afslag S111, op snelheid een lekkere draaier naar links, voel ik ineens de achterkant uitbreken ![]() ![]() ![]() ![]() Kom net uit een erg warm land, dus moet weer even wennen aan de natte wegen hier ![]() | |
justmattie | zondag 6 december 2009 @ 13:38 |
quote:Heb jij even geluk ![]() ![]() Ik heb vrijdag mn bimmer opgehaald, 1013 euro aan kosten gehad ![]() | |
YoshiBignose | zondag 6 december 2009 @ 13:43 |
quote:Toevallig. Ik had het laatst ook, nam afrit van snelweg en achterkant glijdt weg. Helaas kon ik hem niet meer recht krijgen (ging 90 a 100 denk ik) en vloog het gras in. Gelukkig lantaarnpalen daar ontweken, maar wel band en velg kapot door een stoepje. Ik schrok ook wel, ik rol altijd uit bij die afrit maar blijkbaar was het net iets gladder en m'n banden zijn niet zo goed meer. | |
Bowny | zondag 6 december 2009 @ 14:15 |
Ja, das kut idd, ik ging ongeveer 70 à 80 en had volgens mij geen ruimte voor een pirouette. Onder normale omstandigheden heb ik tonnen met grip, maar dit was een goede les ![]() We weten nu iig dat onze Beamers niet àlles kunnen ![]() justmattie: Thailand, naaaais ![]() | |
Hyperdude | zondag 6 december 2009 @ 14:17 |
quote:Bijna of helemaal? ![]() | |
justmattie | zondag 6 december 2009 @ 15:14 |
quote:Heb je al seasons of aparte winter/zomerbanden? Thailand lekker ![]() | |
Bowny | zondag 6 december 2009 @ 15:38 |
Weet ik eerlijk gezegd niet. Maar gezien het verschil in grip bij nat/droog/warm/koud, zullen het vast zomerbanden zijn. De nieuwe set wordt sowieso all-seasons. Hyperdude: Bijna ![]() | |
Athmozz | zondag 6 december 2009 @ 18:24 |
quote:héél bekend ![]() alleen was het bij mij "doei E46" ![]() Volgende wagen wordt weer voorwiel of direct vierwielaangedreven, ik heb het gehad met onvoorspelbaar uitbreken van de achterkant... | |
Maharbal | zondag 6 december 2009 @ 18:33 |
Een achterkant breekt vaak 10% van de gevallen "onvoorspelbaar" uit. De overige 90% is het toch echt overmoed/onkunde van de rechtervoet en de daaraan vastzittende bestuurder ![]() Niet dat ik een professionele coureur ben, maar over het algemeen breekt m'n auto uit als ik wil dat hij uitbreekt en/of ik het uitbreken welbewust aanvaard door anders dan "normaal" te gaan rijden. | |
Athmozz | zondag 6 december 2009 @ 19:04 |
ok, ik reed wel vrij snel (en het had veel geregend en ik moest ineens uitwijken), maar ik bedoel tov een voorwielaangedreven wagen is het uitbreken net iets minder aangenaam ![]() ![]() De voorwielaangedreven die ik nu heb slipt ook wel eens in een bochtje, maar daar voel je het veel makkelijker aankomen wanneer die juist weg gaat zijn, en als hij begint te schuiven doet die het ook zachtjes aan ipv ineens het hele kot dwars te gooien. voor de volgende wagen kijk ik dus eerder naar een Alfa 147 1.9jtd of een Mercedes B180CDI, hoewel ik voor de volle 100% tevreden ben van de bmw's die ik gehad heb. Als ze nu eens een 1 serie met 4x4 of voorwieltractie hadden... 320xD vind ik dan direct weer groot, doe veel km's dus dan is een laag verbruik wel leuk (waarvoor hulde aan mijn Nissan Almera 1.5dCi met zijn 4.2l gemiddelde ![]() | |
Maharbal | zondag 6 december 2009 @ 19:32 |
quote:Ach, dat je er goed uit bent gekomen is natuurlijk altijd mooi. Maar met de omstandigheden die jij noemt hebben de meeste auto's problemen, of dat nou voor- of achterwielaangedreven auto's zijn. In al de auto's waar ik in heb gereden heb ik me nooit onveiliger gevoeld in een achterwielaangedreven auto (nouja, ik rijd wel voorzichtiger in m'n E30, maar daar zit helemaal geen veiligheidssysteem op behalve ABS), en dan heb ik het hier over gewone (lease) auto's. Uiteraard wordt het een ander verhaal naarmate het vermogen toeneemt, want dan worden de achterwielaangedreven auto's wat happiger als je overmoedig bent. | |
YoshiBignose | zondag 6 december 2009 @ 19:36 |
Ja ik schrok er zelf ook van. Meestal weet je wel van je BMW hoe hard je door een bocht kan. Maar in 1x gleed die hele achterkant weg en je kan gewoon NIKS meer doen. Zoals Bowny zegt zou je dus gas moeten blijven geven, of zelfs wat extra en dan corrigeren, maar als reactie doe je dat vrijwel nooit. Goeie banden zijn bij een BMW dan ook wel een must, vooral rond deze tijd gewoon de winterbanden eronder. [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 06-12-2009 19:42:06 ] | |
Maharbal | zondag 6 december 2009 @ 19:39 |
quote:Klopt, de eerste reactie is uiteindelijk vol in de ankers (wat het effect versterkt). Je moet jezelf eigenlijk aanleren om dan gas bij te geven of in ieder geval niet van het gas te gaan, maar dat mag niet op de openbare weg ![]() | |
Athmozz | zondag 6 december 2009 @ 20:23 |
quote:het erge is; ik heb zo'n totale voertuigencontrole-cursus gevolgd, maar ik hing al tegen de vangrails (bedankt belgische staat om daar betonblokken van een halve meter dik voor te gebruiken, dat veert echt goed mee als je ertegen zit ![]() ![]() ![]() Ik heb ook niet geremd, ik ben gewoon in die auto blijven zitten tot die stil stond & ben er dan uitgeklommen, op de middenberm gaan staan & gehoopt dat er niemand anders in ging vliegen (dwars over 2de en 3de rijvak staan midden in de nacht is niet de meest gunstige positie ![]() | |
Catch22- | zondag 6 december 2009 @ 21:15 |
jij bent ook de grootste stuntpiloot die ik ken | |
justmattie | zondag 6 december 2009 @ 21:34 |
quote: ![]() ![]() | |
Athmozz | maandag 7 december 2009 @ 00:10 |
quote:dank je (ervan uitgaand dat je t tegen mij had ![]() en toch staat mijn verzekering op 22 schadevrije jaren, terwijl ik zelf maar 23 ben ![]() | |
Catch22- | maandag 7 december 2009 @ 01:18 |
zal wel, maar ik heb van jou al zoveel sullige verhalen gelezen, dat je bij mij niet meer stuk kan... dat je toevallig handig bent met verzekeringen, of jaren van je pa over hebt genomen, zegt mij weinig. | |
#ANONIEM | maandag 7 december 2009 @ 13:13 |
Ik geloof dat iedereen hier inmiddels wel door heeft dat Athmozz gewoon niet kan rijden. Heeft niks met de auto's te maken. ![]() Afgelopen weekend ook weer mogen meemaken dat Belgen kennelijk hun rijbewijs automatisch krijgen als ze 18 worden ofzo. Wat een mafketels rijden daar rond. ![]() | |
Catch22- | maandag 7 december 2009 @ 13:28 |
http://link.marktplaats.nl/301241662 Mijn oude Funfer ![]() | |
YoshiBignose | maandag 7 december 2009 @ 13:54 |
Blijft mooi. 434.000 wel veel zeg... had je veel onderhoudskosten? | |
Catch22- | maandag 7 december 2009 @ 14:00 |
Niet echt. Toen ik hem wegdeed reed ik niet meer zoveel en moest de LPG installatie onderhoud hebben en moesten er nieuwe schokbrekers onder. Geen raar onderhoud dus, maar ik reed niet zoveel meer. Is echt nog een mooie auto, heb hem nog niet zo lang geleden nog zien staan en toen zag hij er nog goed uit. | |
Alicey | maandag 7 december 2009 @ 15:47 |
quote:Heb je foto's van de nieuwe 5 serie? ![]() | |
lezzer | maandag 7 december 2009 @ 15:48 |
quote:Volgens mij kun je ze met googlen wel vinden ![]() Iemand postte eerder een link naar een flimpje van de nieuwe 5 serie. -> ![]() edit: hier [Centraal] BMW fantopic [deel 17] Freude am Forum | |
Alicey | maandag 7 december 2009 @ 15:50 |
quote:Zal dan eens gaan spitten als ik wat meer tijd heb.. Ben benieuwd. ![]() | |
lezzer | maandag 7 december 2009 @ 15:50 |
quote:http://www.autoblog.nl/ar(...)ei-bangle#post-32538 | |
Alicey | maandag 7 december 2009 @ 15:53 |
quote:Mooi inderdaad! ![]() | |
YoshiBignose | zondag 13 december 2009 @ 11:54 |
Zo, de auto is weer gerepareerd. Nieuwe velgen en direct verlagingsveren ook eindelijk eronder. Hier het resultaat (let niet op mijn fotografiekunsten en smerigheid van de auto):![]() Prachtig, al zeg ik het zelf ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 december 2009 @ 11:59 |
Goh, BMW rijden is toch wel lekker hoor. Gisteren moest ik snel nog iets ophalen bij een winkel en het was al kwart voor vijf. Geen tijd om netjes een plekje te zoeken, dus hoppa... op de stoep met die patserbak, alarmlichten aan en de winkel in. Bij elke andere auto zou dat not done zijn, maar bij een BMW mag dat. Hoort dat. Het zou zelfs raar zijn als je er niet aso mee zou omgaan. ![]() SPOILER | |
YoshiBignose | zondag 13 december 2009 @ 12:05 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door YoshiBignose op 13-12-2009 22:21:04 ] | |
Bowny | maandag 14 december 2009 @ 19:50 |
quote:Ik mis chromen raamlijsten ![]() Puike bak verder. Overigens, gisteren met een potje vaseline aan de slag geweest, de rubbers waar de bovenkant van 't raam invalt, ingesmeerd........heeeeeerlijk om weer op slechte bochtige wegen te knallen zonder goedkoop klinkende kraakjes ![]() | |
Bowny | maandag 14 december 2009 @ 20:07 |
E46 drivers! Als jullie de kachel op standje "0" zetten, staat ie bij jullie dan ook echt uit? Bij mij blijft er altijd wel wat koude/warme lucht uitkomen, vind ik nog best irritant ![]() | |
SameOldGrind | maandag 14 december 2009 @ 21:15 |
mijn stuurhuis moet gereviseerd worden. Moet een nieuwe in. Garage vraagt iets meer dan 800 euro. Wat vinden jullie van dit bedrag? Ik kan waarsch wel een 2de handse kopen, maar hij zei dat er dan geen garantie op zit en er dus een kans is dat ik weer hetzelfde probleem zal krijgen (de boel lekt).. Is die kans groter bij een 2dehands en sowieso is die kans zoveel groter dat ik beter gewoon een nieuwe erin kan laten zetten..? Is voor een e39 btw @bowny gewoon die 'draaischijfjes' op dicht draaien dan heb je er toch geen last van..? Mijn ervaring is dat dit bij heel veel autos het geval is.. | |
Catch22- | maandag 14 december 2009 @ 21:16 |
het is altijd wel goed om iets aan verse lucht in je auto te krijgen. Anders wordt het vochtig in de auto. | |
SameOldGrind | maandag 14 december 2009 @ 21:16 |
quote:mooie wagen! | |
Hyperdude | maandag 14 december 2009 @ 22:27 |
quote:Ding staat bij mij altijd op automatisch en 20 graden oid. Zomers eventueel met airco erbij. Waarom zou je ´m op 0 willen ztten/uitschakelen? | |
YoshiBignose | maandag 14 december 2009 @ 22:28 |
Huh, uit is uit, maar die knop aan de bovenkant is ook nog een aparte bediening he. | |
Hyperdude | donderdag 17 december 2009 @ 17:14 |
Iemand zijn oude E46 nog ff oppimpen? http://www.dynavin.com/products/product_dnv_e46.php (Engels) http://www.hifi-karlsruhe.de/main_bigware_34.php?bigPfad=47_25_46_63&items_id=91 (Duits) Heeft er ook iemand ervaringen met dit soort apparatuur en/of NL adressen die dit soort zooi leveren? Opzich vind ik origineel altijd beter, maar dit ding lijkt best wel wat te kunnen. ![]() | |
lezzer | donderdag 17 december 2009 @ 17:18 |
Dat ziet er mooi uit ![]() Zou ik wel in mijn E39 willen. | |
Hyperdude | donderdag 17 december 2009 @ 17:22 |
Zijn ze wel mee bezig. http://bbs.dynavin.com/viewthread.php?tid=122&extra=page%3D1 Dit ding voor de E46 is ook pas in jan. leverbaar las ik ergens ![]() | |
Catch22- | donderdag 17 december 2009 @ 21:40 |
![]() lijkt wel verdomd veel op de RN510 van VW. Zijn ook goede en mooie systemen trouwens. | |
YoshiBignose | vrijdag 18 december 2009 @ 02:45 |
Lijkt op Chinese crap shit. | |
rival | vrijdag 18 december 2009 @ 19:40 |
Mijn E30 heeft ondertussen 320.000 km op de teller! vond ik wel een berichtje waard ![]() | |
Maharbal | vrijdag 18 december 2009 @ 20:39 |
quote: ![]() Ik wist niet dat jij een E30 318is reed. Reed er laatst even één van iemand. Het blijft een superautotje, mooi het E30 kartgevoel. Ik miste wel het 6cyl geluid en hij was voor mij alleen een beetje te lui onderin, terwijl de is rijders dat weer van de 6cyl zeggen. Heb je ook pics? ![]() | |
justmattie | vrijdag 18 december 2009 @ 23:02 |
De 318is is op papier net zo snel als een 320 ![]() | |
Maharbal | zaterdag 19 december 2009 @ 00:07 |
quote:Ik weet precies wat ze zeggen van de is en de 320 en weet ook dat ze net zo snel zijn, je leest m'n opmerking niet ![]() | |
Maharbal | zaterdag 19 december 2009 @ 00:07 |
quote ipv edit -.-. | |
tha_rizzo | zondag 20 december 2009 @ 18:12 |
Heerlijk weer voor BMW'tjes ![]() Vandaag nog een e92 staan duwen die niet vooruit kwam, het scheelt natuurlijk ook dat de persoon in kwestie nog geen winterbandjes onder de auto had liggen. ![]() | |
Catch22- | zondag 20 december 2009 @ 18:33 |
als je ze er nu nog niet onder hebt liggen, is het geen kwesie meer van "nog niet" ![]() | |
ThatsMeThatsRight | zondag 20 december 2009 @ 19:50 |
Die DTC helpt ook geen moer. Zonder duwtje kom ik nu niet eens het parkeervak uit. Als het eenmal rolt gaat het wel. | |
Hyperdude | zondag 20 december 2009 @ 20:00 |
Tractioncontrol, ASC, DSC en weet ik hoe al die zooi nog meer heet, kan je beter uitzetten als je weg wil rijden op een gladde ondergrond. | |
tha_rizzo | zondag 20 december 2009 @ 20:25 |
Ik kan 't niet uitschakelen. Net met m'n 5 op pad gegaan. Het is leuk om nu auto te rijden ![]() | |
YoshiBignose | zondag 20 december 2009 @ 20:28 |
Inderdaad, met ASC/DSC uit rijdt het veel beter. Wel lekker glijden in de bochten. Ben benieuwd hoe het morgen qua files wordt. ![]() | |
ThatsMeThatsRight | zondag 20 december 2009 @ 20:30 |
quote:Door de DTC knop 3 secnden in te drukken kan je ook DSC uitzetten volgens mij. | |
YoshiBignose | zondag 20 december 2009 @ 20:33 |
quote:Oh ja, vakantieperiode natuurlijk nu dus zal wel niet al te druk zijn. | |
tha_rizzo | zondag 20 december 2009 @ 20:47 |
quote:Dat werkt alleen met de wat nieuwere modellen. Saillant detail: mijn 5 heeft überhaupt geen tc ![]() | |
DoimeN | zondag 20 december 2009 @ 21:34 |
![]() e9 ![]() | |
justmattie | zondag 20 december 2009 @ 21:35 |
Mooie bimmer ![]() Is die van jou ? | |
DoimeN | zondag 20 december 2009 @ 21:57 |
Nee was het maar waar. ![]() Ik wil wel een e30 of zo'n 6'er uit duitsland halen. Mooi in de oldtimer verzekering, weinig vaste lasten. Puur om op mooie avond nog even te cruisen. ![]() | |
Catch22- | zondag 20 december 2009 @ 23:09 |
ik zou het doen. Een e30 (of e28) 6 cilinder is gewoon heel leuk en ook als daily prima te rijden. Ze zijn lekker betrouwbaar en simpel.. Net reed ik lang een grote, lege, witte parkeerplaats en kon het niet laten om even te spelen. Leuk wel.. | |
tha_rizzo | maandag 21 december 2009 @ 11:19 |
quote:Strikje hoeft niet, ik neem 'm zo wel mee ![]() | |
tha_rizzo | maandag 21 december 2009 @ 11:20 |
quote:Een e28 is best comfortabel, er zijn bij mij nog wat minpuntjes maar er wordt aan gewerkt. Ik ben verder zeer blij met m'n 5je, het rijdt super, ik heb in jongere auto's gereden die slechter rijden ![]() | |
Chooselife | maandag 21 december 2009 @ 11:55 |
Nieuwste aanwinst. BMW 735i Automaat Bouwjaar 9-'86 2 Duitse eigenaren hiervoor. Ex Jahreswagen. Uitgebreide boordcomputer ABS Cruise Control Schuif/kanteldak Electrische stoelen Electrische spiegels ![]() ![]() ![]() | |
tha_rizzo | maandag 21 december 2009 @ 12:02 |
quote:Automaat zeker? Heb je nog wat interieurfoto's? ![]() Gefeli met je aanwinst | |
Chooselife | maandag 21 december 2009 @ 12:03 |
quote:Idd. Nee, ik heb thuis een leren interieur. Die wil ik er eerst inzetten. Dan zet ik de boel wel op de foto. | |
Catch22- | maandag 21 december 2009 @ 12:05 |
Vette wagen, nog ff een krap jaartje grof wegenbelasting betalen en dan heb je lol (tot de km-heffing iig) | |
tha_rizzo | maandag 21 december 2009 @ 12:09 |
Overigens is 't wel echt vreselijk om te zien, een oudere auto met een nieuw kentekenplaat. ![]() Ik heb er ook last van ![]() | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2009 @ 12:22 |
quote:Jahreswagen? Wat wil dat zeggen? | |
Chooselife | maandag 21 december 2009 @ 12:29 |
quote:Van BMW-werknemer geweest. Dit is één uit de allereerste lichting. | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2009 @ 12:35 |
Ja, ik had inmiddels zelf ook gevonden wat het betekent. Dat werknemers veelal elk jaar met korting een auto mogen uitzoeken, waardoor hun oude auto's - van minder dan een jaar oud - op de markt komen. Mijn auto is dus ook een Jahreswagen. Eerste toelating 28-03-2007, eerste toelating in NL 22-03-2008. Vandaar waarschijnlijk ook met flink veel opties. ![]() Mijn vorige auto was een showroommodel. Eveneens vandaar waarschijnlijk met flink veel opties. ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2009 12:36:29 ] | |
Alicey | maandag 21 december 2009 @ 12:36 |
quote: ![]() | |
DoimeN | maandag 21 december 2009 @ 12:41 |
quote:Na de km heffing toch ook? Geen kastje in je auto dus niet per gereden km betalen. ![]() | |
tha_rizzo | maandag 21 december 2009 @ 12:46 |
quote:Eurlings zegt van niet, maar het zal dan niet lang duren ![]() Nu is het nog zo dat alle auto's na '86 (of vanaf '86) kilometerheffing moeten betalen, oudere auto's nog niet. | |
DoimeN | maandag 21 december 2009 @ 12:51 |
Dus daarna moeten ook alle auto's voor '86 een kastje? ![]() (Reken maar dat het veel gefraudeerd gaat worden met dit kutplan.... Maar dat is weer een ander topic ![]() | |
tha_rizzo | maandag 21 december 2009 @ 12:57 |
quote:Ik ben ook tegen dit plan, je betaalt al voor het gebruik. Alsof er geen accijns en belasting op de brandstof zit. Gelukkig heb ik een oude auto en hoef niet zo'n kastje in m'n auto. | |
#ANONIEM | maandag 21 december 2009 @ 13:10 |
quote:Dat maakt het niet mogelijk te differentieëren naar plaats en tijdstip, cq naar uitstoot. |