abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73531949
Morgen een E30 316i voor onderdelen halen en eind deze maand krijg ik nog een 325i coach voor onderdelen, ik kan dus weer lekker gaan sleutelen
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_73531981
TVP.

Hebben jullie ook tips om de E36 motorisch wat winterklaar te maken? Vloeistoffen e.d ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73532508
Eergisteren mijn 320d E46 frontaal in de vangrails gezet .

Nu sta ik hier met een citroen saxo 1.1 voor de deur, en vanaf volgende week een Nissan Almera 1.5d 82pk .
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73532611
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:22 schreef Athmozz het volgende:
Eergisteren mijn 320d E46 frontaal in de vangrails gezet .

Nu sta ik hier met een citroen saxo 1.1 voor de deur, en vanaf volgende week een Nissan Almera 1.5d 82pk .
wat is er gebeurd???
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:28:56 #6
182073 invine
blablabla etc.
pi_73532698
tvp
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_73543302
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:22 schreef Athmozz het volgende:
Eergisteren mijn 320d E46 frontaal in de vangrails gezet .

Nu sta ik hier met een citroen saxo 1.1 voor de deur, en vanaf volgende week een Nissan Almera 1.5d 82pk .
Was jij niet diegene die minimaal één keer per jaar z'n auto in de prak reed?


M'n E30 325i mtech II staat nu bij Offenga in Franeker. Komen rondom nieuwe eibach-veren op, monteren E36 bekrachtigd stuurhuis, oliewissel, nog iets kleins en APK.

Hopelijk mag ik dan met een week eindelijk legaal de weg op.

O en Tim: Over die 325i Coach. Ik houd me bij deze beschikbaar voor een eventuele ABS computer (met ingebouwde overspanningsrelais. Dus niet zo'n ding dat er boven hangt) .

Nog even een plaatje van toen ik met m'n tijdelijk kenteken naar het RDW station in Heerenveen reed: Let the sjonnie-comments commence :



En ja, ik weet dat m'n voorbumper ietwat loshangt. De stomme mtech klemmetjes ontbreken, dus die moet ik binnenkort maar 's halen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Maharbal op 10-10-2009 11:56:58 ]
pi_73543962
Wanneer verwissel je die zwarte nieren voor chrome
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73546460
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Was jij niet diegene die minimaal één keer per jaar z'n auto in de prak reed?


't is inderdaad mijn 2de E46 die dit kalenderjaar gesneuveld is ja

Deze keer gewoon aquaplaning gehad, dwars komen te staan op de snelweg & frontaal de vangrail in gevlogen. Geen achterwielaandrijving meer voor mij, maar gelukkig is de BMW 320xD uit . Nu even een jaartje wat opzij leggen en dan zet ik me wel een E92 320xD.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73546915
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]



't is inderdaad mijn 2de E46 die dit kalenderjaar gesneuveld is ja

Deze keer gewoon aquaplaning gehad, dwars komen te staan op de snelweg & frontaal de vangrail in gevlogen. Geen achterwielaandrijving meer voor mij, maar gelukkig is de BMW 320xD uit . Nu even een jaartje wat opzij leggen en dan zet ik me wel een E92 320xD.
Of een E30 IX
Heb je er zelf niks aan overgehouden ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73546964
beide keren heb ik er niets aan over gehouden, 't zijn gewoon degelijke wagens .

Ik rijd teveel km om met een benzine te rijden, vandaar de keuze voor diesel (komt bij dat ik in BE woon, hier zijn diesels niet zo zwaar belast)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_73547326
Dat scheelt. Nou ja dan maar in een fwd rijden zo lang
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73548877
Ik vind de 8-serie zo'n ontzettend geile bak. Nu vind ik de aanschafprijs nog meevallen, zeker gezien sommige km-standen.

Bovendien was de 8-serie destijds de motherfucking bomb natuurlijk. Alle mogelijk bedenkbare opties zitten erop, alles helemaal in het leer, alles verstelbaar, sportstand e.d., hele dikke 8 of 12 cilinder....


Nu ben ik op het moment niet in de positie iets dergelijks aan te schaffen, maar weet iemand wat meer over betrouwbaarheid enzo van dit pronkstukje?
pi_73549127
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 15:34 schreef Ciloh-a-Krow het volgende:
Ik vind de 8-serie zo'n ontzettend geile bak. Nu vind ik de aanschafprijs nog meevallen, zeker gezien sommige km-standen.

Bovendien was de 8-serie destijds de motherfucking bomb natuurlijk. Alle mogelijk bedenkbare opties zitten erop, alles helemaal in het leer, alles verstelbaar, sportstand e.d., hele dikke 8 of 12 cilinder....


Nu ben ik op het moment niet in de positie iets dergelijks aan te schaffen, maar weet iemand wat meer over betrouwbaarheid enzo van dit pronkstukje?
De betrouwbaarheid is net als elke BMW gewoon goed, mits er wel onderhoud is gepleegd natuurlijk. Bij de 8 serie is dit meestal wel zo omdat het een liefhebbersbak is. De maandelijkse kosten zijn denk ik wel relatief hoog
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73550688
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 14:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]



't is inderdaad mijn 2de E46 die dit kalenderjaar gesneuveld is ja

Deze keer gewoon aquaplaning gehad, dwars komen te staan op de snelweg & frontaal de vangrail in gevlogen. Geen achterwielaandrijving meer voor mij, maar gelukkig is de BMW 320xD uit . Nu even een jaartje wat opzij leggen en dan zet ik me wel een E92 320xD.
Waarschijnlijk ging je dan ietwat te snel met te veel regen . Ik heb nog nooit echt overdreven veel aquaplaning in onze E46 gehad hier, terwijl dat ding achter echt 250 op de banden heeft oid
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:28 schreef justmattie het volgende:
Wanneer verwissel je die zwarte nieren voor chrome
Niet. Ik ben niet zo van het chroom. Zodra dat ding terug is en door de APK ga ik 'm aesthetisch wat aanpakken. De nieren worden weer netjes zwart gespoten, 't mtech II setje komt weer helemaal vast en hij wordt 's goed opgepoetst.
pi_73558601
Ga je zelf poetsen of laat je het doen?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73560256
Eerst maar even zelf kijken hoe ver ik kom.

Waarschijnlijk goed wassen, kleien (misschien polijsten) en waxen. Maar eerst wil ik even in de auto rijden .
pi_73574835
Iemand toevallig nog een bmw compact 2001/2003 te koop of te koop gezien?
pi_73575097
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:15 schreef Maharbal het volgende:
Eerst maar even zelf kijken hoe ver ik kom.

Waarschijnlijk goed wassen, kleien (misschien polijsten) en waxen. Maar eerst wil ik even in de auto rijden .
Een goede wasbeurt met de hand, paar keer goed afspuiten ondertussen met de tuinslang/hogedruk doet m goed. Daarna in de Meguiars zetten en hij glimt als een tiet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73577873
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:51 schreef justmattie het volgende:

[..]

Een goede wasbeurt met de hand, paar keer goed afspuiten ondertussen met de tuinslang/hogedruk doet m goed. Daarna in de Meguiars zetten en hij glimt als een tiet
Zoiets ja, maar dan waarschijnlijk wel in een wasbox. Water uit de tuinslang etc. is niet ontkalkt.
pi_73580598
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:12 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zoiets ja, maar dan waarschijnlijk wel in een wasbox. Water uit de tuinslang etc. is niet ontkalkt.
Bij de wasbox waar ik kom ook niet, die heeft een aparte optie met ontkalkt water. Of het wat uitmaakt... ik weet het niet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73581736
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:47 schreef justmattie het volgende:

[..]

Bij de wasbox waar ik kom ook niet, die heeft een aparte optie met ontkalkt water. Of het wat uitmaakt... ik weet het niet
Scheelt weer een beetje met die opgedroogde waterstrepen etc .
pi_73582448
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Scheelt weer een beetje met die opgedroogde waterstrepen etc .
Zelf met een doek even drogen doet ook wonderen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  maandag 12 oktober 2009 @ 18:28:32 #24
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_73618165
TvP, heb besloten een belastingvrije e30 te kopen alleen het aanbod valt in nederland een beetje tegen. Dan maar uit duitsland halen....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_73618811
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 18:28 schreef DoimeN het volgende:
TvP, heb besloten een belastingvrije e30 te kopen alleen het aanbod valt in nederland een beetje tegen. Dan maar uit duitsland halen....

Al enig idee wat voor één?
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:26:50 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73623359
Hier staan er heel wat te koop in Duitsland.
http://www.e30.de/ka/
Wel veel TBL exemplaren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter oriëntatie

[ Bericht 30% gewijzigd door Hyperdude op 12-10-2009 20:33:28 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_73632996
Je moet ook een typische TBH E30 kopen, daar zijn die Duitsers goed in

Na een avontuur ( jah dat was het wel... haha ) van 6 uur heb ik nu ook een type 1 ( E30 318i ) sloper erbij, binnenkort dus onderdelen te koop Zaterdag ee 316i ( type 2 ) gehaald en eind deze maand krijg ik nog een 325i type 2.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:17:16 #28
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_73638608
Wow jongens top, Tiefer Breiter Lauter betekent: lager, breder en meer geluid?



Ik vind het wel cool als hij wat verlaagd is en wat breder, er hoeft van mij geen sportuitlaat onder, het liefst de standaard uitlaat nog. Maarja, die kan ik er zelf ook altijd nog opzetten.

Omdat ik een belastingvrije wil en dus geen wegenbelasting betaal (en oldtimerverzekreing) zat ik te denken om gewoon de dikste te nemen die ik kan vinden voor rond de 3000 euro.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_73640572
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:17 schreef DoimeN het volgende:
Wow jongens top, Tiefer Breiter Lauter betekent: lager, breder en meer geluid?



Ik vind het wel cool als hij wat verlaagd is en wat breder, er hoeft van mij geen sportuitlaat onder, het liefst de standaard uitlaat nog. Maarja, die kan ik er zelf ook altijd nog opzetten.

Omdat ik een belastingvrije wil en dus geen wegenbelasting betaal (en oldtimerverzekreing) zat ik te denken om gewoon de dikste te nemen die ik kan vinden voor rond de 3000 euro.
Daar kun je vast wel een leuke 318is of 325 van kopen.

Bij de oldtimerverzekeringen moet je er even op letten dat je vaak minimaal 24 jaar moet zijn of een eerste auto moet hebben / kilometerbeperking etc. Er zijn echter wel oldtimerverzekeringen die dit soort dingen niet als vereiste hebben, hoogstens 15.000/20.000 kilometerbeperking oid. De leeftijd moet in ieder geval wel bijna overal minimaal 24 zijn.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:47:28 #30
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73640708
Ik meld me hier ook weer even ondanks m'n auto stilstaat met een kapotte benzinepomp
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73641285
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:47 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik meld me hier ook weer even ondanks m'n auto stilstaat met een kapotte benzinepomp
Het niet mogen rijden is het ergste .

Kun je niet ergens via e28 forum een goedkoop pompje op de kop tikken?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:03:02 #32
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73642944
Ik heb ondertussen al een nieuwe pomp, ik probeerde deze van 't weekend te plaatsen, alleen was te bang dat de auto op me zou vallen. De auto stond niet op de brug, deze moet ik nog regelen.

Ik heb al even niet meer gereden in m'n 5je, wat ik zelf bespijt. Ik kan ook niet wachten totdat ik er weer mee kan rijden.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73643060
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:03 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik heb ondertussen al een nieuwe pomp, ik probeerde deze van 't weekend te plaatsen, alleen was te bang dat de auto op me zou vallen. De auto stond niet op de brug, deze moet ik nog regelen.

Ik heb al even niet meer gereden in m'n 5je, wat ik zelf bespijt. Ik kan ook niet wachten totdat ik er weer mee kan rijden.
Even een paar assteunen regelen bij de halfords of iets dergelijks. Die dingen kosten je hoogstens 15/20 euro.
Nadat je de auto op de assteunen hebt gezet gewoon als een malle tegen dat ding aan gaan duwen om te kijken of ie stabiel is. Ik heb de krik er altijd nog onder als een beveiliging, mocht een assteun het begeven (of een tweede assteun als ik maar 1 kant omhoog heb).

Moet je bij een e28 overigens onder de auto om een brandstofpomp te installeren? Bij m'n e30 is het gewoon een kwestie van de achterbank er even uit en hopla, daar is de pomp.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:43:03 #34
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73644250
Bij de e28 kan je er alleen bij als je onder de auto kruipt, je komt er niet bij als je het via de achterbank doet.

Ik had de auto op soort hulpkrikken, steunkrikken, die had ik via m'n buurman even kunnen regelen. Ik kreeg ze er niet proper onder en toen ik wat gekraak hoorde vertrouwde ik het helemaal niet meer.

Ik ga nu proberen ergens een brug te regelen om zo veilig onder de auto te kunnen sleutelen.
Ik ken nog iemand met een brug die ik gratis zou kunnen regelen, maar dan moet ik 150 km rijden. Niet veilig en niet goed voor m'n beurs. Aangezien ik nu met geluk 1 op 3 rijd.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73644387
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Bij de e28 kan je er alleen bij als je onder de auto kruipt, je komt er niet bij als je het via de achterbank doet.

Ik had de auto op soort hulpkrikken, steunkrikken, die had ik via m'n buurman even kunnen regelen. Ik kreeg ze er niet proper onder en toen ik wat gekraak hoorde vertrouwde ik het helemaal niet meer.

Ik ga nu proberen ergens een brug te regelen om zo veilig onder de auto te kunnen sleutelen.
Ik ken nog iemand met een brug die ik gratis zou kunnen regelen, maar dan moet ik 150 km rijden. Niet veilig en niet goed voor m'n beurs. Aangezien ik nu met geluk 1 op 3 rijd.
Zoiets?



Even de goeie krikpunten bij je auto opzoeken. Hier heb je een plaatje van een E30, misschien heb je er iets aan:
http://r3vlimited.com/Tech/Jackpoints.jpg
Die dingen horen in principe veilig te zijn, mits je ze onder goeie punten bevestigt. Elke keer een brug vinden is volgens mij ook lastig.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:57:26 #36
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73646505
Zoiets ja, alleen de kop is anders, deze kreeg ik niet onder de krikpunten van de auto.
Ik ken via e28 forum iemand die handig is en een brug heeft, ik vind 't niet erg om daar af en toe naartoe te gaan, alleen gaat dat nu niet.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73647041
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:57 schreef tha_rizzo het volgende:
Zoiets ja, alleen de kop is anders, deze kreeg ik niet onder de krikpunten van de auto.
Ik ken via e28 forum iemand die handig is en een brug heeft, ik vind 't niet erg om daar af en toe naartoe te gaan, alleen gaat dat nu niet.
Nja, hopelijk rijd je binnenkort dan weer!

Hopelijk kan ik aan het eind van deze week ook. M'n E30 staat al een kleine 4 weken stil, en dat ding hoort bereden te worden!
pi_73649336
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Daar kun je vast wel een leuke 318is of 325 van kopen.

Bij de oldtimerverzekeringen moet je er even op letten dat je vaak minimaal 24 jaar moet zijn of een eerste auto moet hebben / kilometerbeperking etc. Er zijn echter wel oldtimerverzekeringen die dit soort dingen niet als vereiste hebben, hoogstens 15.000/20.000 kilometerbeperking oid. De leeftijd moet in ieder geval wel bijna overal minimaal 24 zijn.
Ik ben bezig om voor E30Fansite.nl een collectieve verzekering te regelen, daar heb je geen 2e auto voor nodig, maar je mag je E30 wel niet als woon/werkvervoer gebruiken

Ik zit zelf al bij die maatschappij en betaal voor All-risk op taxatiebedrag 340 euro per jaar.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_73649519
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:28 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Ik ben bezig om voor E30Fansite.nl een collectieve verzekering te regelen, daar heb je geen 2e auto voor nodig, maar je mag je E30 wel niet als woon/werkvervoer gebruiken

Ik zit zelf al bij die maatschappij en betaal voor All-risk op taxatiebedrag 340 euro per jaar.
Ik had het inderdaad gelezen. Ik weet dat er ook maatschappijen zijn waar je geen 2e auto voor nodig hebt. Alleen al die maatschappijen hebben wel één vereiste: en dat is dat de hoofdbestuurder 24 jaar of ouder is (anders zat mijn E30 ook al in de (semi)oldtimerverzekering ).

Overigens wacht ik nog op de foto's van m'n matjes .
pi_73651583
Ook dat is niet van belang (leeftijd) bij deze maatschappij Wel is boven de 150 PK een ander tarief, dus voor de 323i, 325i en 325iX gelden hogere tarieven, maar het is nog in de beginfase, dus meer details volgen nog

over de matjes, jah gek, ik heb je toch echt wel gePBed hierover, maar hij staat niet in mijn verzonden items...

Dan zeg ik het maar hier hehe, ik had geen setje meer compleet in mn garage, maar ik heb nu 2 slopers erbij en daar zitten wel complete setjes in.
In 1 zit een zwarte set, zag er nog goed uit, ik zal daar z.s.m. een foto van maken en doorsturen naar je

Grtz Tim
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_73652826
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 16:37 schreef metallicattim het volgende:
Ook dat is niet van belang (leeftijd) bij deze maatschappij Wel is boven de 150 PK een ander tarief, dus voor de 323i, 325i en 325iX gelden hogere tarieven, maar het is nog in de beginfase, dus meer details volgen nog

over de matjes, jah gek, ik heb je toch echt wel gePBed hierover, maar hij staat niet in mijn verzonden items...

Dan zeg ik het maar hier hehe, ik had geen setje meer compleet in mn garage, maar ik heb nu 2 slopers erbij en daar zitten wel complete setjes in.
In 1 zit een zwarte set, zag er nog goed uit, ik zal daar z.s.m. een foto van maken en doorsturen naar je

Grtz Tim
Ah! Allemaal leuke info! Ik zal m'n ogen en oren openhouden op 't forum m.b.t. die verzekering.

Verder wacht ik mooi op je foto's. Een mooi zwart setje is altijd leuk meegenomen.
pi_73657083
vandaag en morgen word niks, donderdag heb ik late dienst, dus dan durf ik ook niks te beloven, vrijdag heb ik vrij, dan op zn laatst vrijdag
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_73657648
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Bij de e28 kan je er alleen bij als je onder de auto kruipt, je komt er niet bij als je het via de achterbank doet.

Ik had de auto op soort hulpkrikken, steunkrikken, die had ik via m'n buurman even kunnen regelen. Ik kreeg ze er niet proper onder en toen ik wat gekraak hoorde vertrouwde ik het helemaal niet meer.

Ik ga nu proberen ergens een brug te regelen om zo veilig onder de auto te kunnen sleutelen.
Ik ken nog iemand met een brug die ik gratis zou kunnen regelen, maar dan moet ik 150 km rijden. Niet veilig en niet goed voor m'n beurs. Aangezien ik nu met geluk 1 op 3 rijd.
Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roest Pas daar dus voor op !
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73657891
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:49 schreef justmattie het volgende:

[..]

Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roest Pas daar dus voor op !
Daarom gaat ie van mij (bijna) altijd omhoog via de ehm soort "dwarsbalken" http://www.r3vlimited.com/Images/Forum/Jackpoints.jpg -> aan de voorkant, groene bolletjes. De krik blijft er altijd onder als beveiliging en als beveiliging nr.3 gaat er ook nog 's een autoband onder.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:36:29 #45
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_73659470
mooie TT
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 00:32:23 #46
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_73669211
Verplaats me alweer enige tijd in een E92 M3. Heb er nu zo'n 2500 mijl mee gereden in 1,5 maand tijd maar man, man, man! Wat een ziek apparaat haha. Al begint het vermogen wel langzaam te wennen, de fun factor blijft echt enorm!

Nee echt niet.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:33:54 #47
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73673813
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:49 schreef justmattie het volgende:

[..]

Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roest Pas daar dus voor op !
Vandaar dat ik het voor gezien hield alvorens ik eronder kroop. Ik was er niet zo enorm van gecharmeerd om eronder te kruipen als de auto op de krik stond, maar als je de andere kant opkrikt en je hoort wat gekraak, vertrouwde ik het helemaal niet meer.
Dan regel ik liever gewoon een brug, een stuk veiliger.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73674052
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Vandaar dat ik het voor gezien hield alvorens ik eronder kroop. Ik was er niet zo enorm van gecharmeerd om eronder te kruipen als de auto op de krik stond, maar als je de andere kant opkrikt en je hoort wat gekraak, vertrouwde ik het helemaal niet meer.
Dan regel ik liever gewoon een brug, een stuk veiliger.
Precies als de auto van de krik stuitert met jou er onder ben je verder van huis als je pech hebt.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:53:20 #49
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73743917
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:42 schreef justmattie het volgende:

[..]

Precies als de auto van de krik stuitert met jou er onder ben je verder van huis als je pech hebt.
Daarom, volgens mij houden er vrij weinig mensen van als er bijna 1300 kg op je neus valt.
Maar ooit zal ik een brug vinden bij mij in de buurt en zal ik de pomp vervangen.

Dat is wel het nadeel van een projectauto als primaire auto, ik had ook niet verwacht bij aanschaf dat het zo'n groot project zou zijn.
Mss over een tijdje toch een 3er (e36 of e46) erbij aanschaffen als primaire auto, of anders een e34, en met veel geluk (lees; lotto winnen) een e39
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73748455
Over projecte sproken...auto staat nu bij garage.

Ik heb een hele waslijst aan wat er gedaan is en wat er nog gedaan moet worden. Mijn god, ik ga een hypotheeklening nemen..

Gedaan:
- E36 bekrachtigd stuurhuis
- Rondom -30mm eibachveren
- ABS
- Oliewissel + filter
- Mtech II stuur
- Allemaal kleine dingetjes zoals overal lampjes voor en ongein
- Stuurkogelhoesje
- Nieuwe vloermatjes
- Brandstof- en remleidingen geschuurd en getectyleerd

Wat nu nog gedaan wordt:
- Achterasrubbers
- Kabelboom zit gewoon los in motorruim. Als die bende m'n carrosserie raakt, brandt ie door (jeetje, welke beun haalt 't in zo'n hoofd om dat zo te regelen!)
- Brandstoffilter zat vast met tie-wraps
- Stukje brandstofleiding zat ook vast met tie-wraps (!!!)
- APK

Als ie straks nog niet klaar is / door de APK komt, dan ga ik schreeuwen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')