abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:26:50 #26
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73623359
Hier staan er heel wat te koop in Duitsland.
http://www.e30.de/ka/
Wel veel TBL exemplaren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ter oriëntatie

[ Bericht 30% gewijzigd door Hyperdude op 12-10-2009 20:33:28 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_73632996
Je moet ook een typische TBH E30 kopen, daar zijn die Duitsers goed in

Na een avontuur ( jah dat was het wel... haha ) van 6 uur heb ik nu ook een type 1 ( E30 318i ) sloper erbij, binnenkort dus onderdelen te koop Zaterdag ee 316i ( type 2 ) gehaald en eind deze maand krijg ik nog een 325i type 2.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:17:16 #28
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_73638608
Wow jongens top, Tiefer Breiter Lauter betekent: lager, breder en meer geluid?



Ik vind het wel cool als hij wat verlaagd is en wat breder, er hoeft van mij geen sportuitlaat onder, het liefst de standaard uitlaat nog. Maarja, die kan ik er zelf ook altijd nog opzetten.

Omdat ik een belastingvrije wil en dus geen wegenbelasting betaal (en oldtimerverzekreing) zat ik te denken om gewoon de dikste te nemen die ik kan vinden voor rond de 3000 euro.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_73640572
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 09:17 schreef DoimeN het volgende:
Wow jongens top, Tiefer Breiter Lauter betekent: lager, breder en meer geluid?



Ik vind het wel cool als hij wat verlaagd is en wat breder, er hoeft van mij geen sportuitlaat onder, het liefst de standaard uitlaat nog. Maarja, die kan ik er zelf ook altijd nog opzetten.

Omdat ik een belastingvrije wil en dus geen wegenbelasting betaal (en oldtimerverzekreing) zat ik te denken om gewoon de dikste te nemen die ik kan vinden voor rond de 3000 euro.
Daar kun je vast wel een leuke 318is of 325 van kopen.

Bij de oldtimerverzekeringen moet je er even op letten dat je vaak minimaal 24 jaar moet zijn of een eerste auto moet hebben / kilometerbeperking etc. Er zijn echter wel oldtimerverzekeringen die dit soort dingen niet als vereiste hebben, hoogstens 15.000/20.000 kilometerbeperking oid. De leeftijd moet in ieder geval wel bijna overal minimaal 24 zijn.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:47:28 #30
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73640708
Ik meld me hier ook weer even ondanks m'n auto stilstaat met een kapotte benzinepomp
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73641285
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:47 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik meld me hier ook weer even ondanks m'n auto stilstaat met een kapotte benzinepomp
Het niet mogen rijden is het ergste .

Kun je niet ergens via e28 forum een goedkoop pompje op de kop tikken?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:03:02 #32
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73642944
Ik heb ondertussen al een nieuwe pomp, ik probeerde deze van 't weekend te plaatsen, alleen was te bang dat de auto op me zou vallen. De auto stond niet op de brug, deze moet ik nog regelen.

Ik heb al even niet meer gereden in m'n 5je, wat ik zelf bespijt. Ik kan ook niet wachten totdat ik er weer mee kan rijden.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73643060
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:03 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik heb ondertussen al een nieuwe pomp, ik probeerde deze van 't weekend te plaatsen, alleen was te bang dat de auto op me zou vallen. De auto stond niet op de brug, deze moet ik nog regelen.

Ik heb al even niet meer gereden in m'n 5je, wat ik zelf bespijt. Ik kan ook niet wachten totdat ik er weer mee kan rijden.
Even een paar assteunen regelen bij de halfords of iets dergelijks. Die dingen kosten je hoogstens 15/20 euro.
Nadat je de auto op de assteunen hebt gezet gewoon als een malle tegen dat ding aan gaan duwen om te kijken of ie stabiel is. Ik heb de krik er altijd nog onder als een beveiliging, mocht een assteun het begeven (of een tweede assteun als ik maar 1 kant omhoog heb).

Moet je bij een e28 overigens onder de auto om een brandstofpomp te installeren? Bij m'n e30 is het gewoon een kwestie van de achterbank er even uit en hopla, daar is de pomp.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:43:03 #34
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73644250
Bij de e28 kan je er alleen bij als je onder de auto kruipt, je komt er niet bij als je het via de achterbank doet.

Ik had de auto op soort hulpkrikken, steunkrikken, die had ik via m'n buurman even kunnen regelen. Ik kreeg ze er niet proper onder en toen ik wat gekraak hoorde vertrouwde ik het helemaal niet meer.

Ik ga nu proberen ergens een brug te regelen om zo veilig onder de auto te kunnen sleutelen.
Ik ken nog iemand met een brug die ik gratis zou kunnen regelen, maar dan moet ik 150 km rijden. Niet veilig en niet goed voor m'n beurs. Aangezien ik nu met geluk 1 op 3 rijd.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73644387
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Bij de e28 kan je er alleen bij als je onder de auto kruipt, je komt er niet bij als je het via de achterbank doet.

Ik had de auto op soort hulpkrikken, steunkrikken, die had ik via m'n buurman even kunnen regelen. Ik kreeg ze er niet proper onder en toen ik wat gekraak hoorde vertrouwde ik het helemaal niet meer.

Ik ga nu proberen ergens een brug te regelen om zo veilig onder de auto te kunnen sleutelen.
Ik ken nog iemand met een brug die ik gratis zou kunnen regelen, maar dan moet ik 150 km rijden. Niet veilig en niet goed voor m'n beurs. Aangezien ik nu met geluk 1 op 3 rijd.
Zoiets?



Even de goeie krikpunten bij je auto opzoeken. Hier heb je een plaatje van een E30, misschien heb je er iets aan:
http://r3vlimited.com/Tech/Jackpoints.jpg
Die dingen horen in principe veilig te zijn, mits je ze onder goeie punten bevestigt. Elke keer een brug vinden is volgens mij ook lastig.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:57:26 #36
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73646505
Zoiets ja, alleen de kop is anders, deze kreeg ik niet onder de krikpunten van de auto.
Ik ken via e28 forum iemand die handig is en een brug heeft, ik vind 't niet erg om daar af en toe naartoe te gaan, alleen gaat dat nu niet.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73647041
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:57 schreef tha_rizzo het volgende:
Zoiets ja, alleen de kop is anders, deze kreeg ik niet onder de krikpunten van de auto.
Ik ken via e28 forum iemand die handig is en een brug heeft, ik vind 't niet erg om daar af en toe naartoe te gaan, alleen gaat dat nu niet.
Nja, hopelijk rijd je binnenkort dan weer!

Hopelijk kan ik aan het eind van deze week ook. M'n E30 staat al een kleine 4 weken stil, en dat ding hoort bereden te worden!
pi_73649336
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Daar kun je vast wel een leuke 318is of 325 van kopen.

Bij de oldtimerverzekeringen moet je er even op letten dat je vaak minimaal 24 jaar moet zijn of een eerste auto moet hebben / kilometerbeperking etc. Er zijn echter wel oldtimerverzekeringen die dit soort dingen niet als vereiste hebben, hoogstens 15.000/20.000 kilometerbeperking oid. De leeftijd moet in ieder geval wel bijna overal minimaal 24 zijn.
Ik ben bezig om voor E30Fansite.nl een collectieve verzekering te regelen, daar heb je geen 2e auto voor nodig, maar je mag je E30 wel niet als woon/werkvervoer gebruiken

Ik zit zelf al bij die maatschappij en betaal voor All-risk op taxatiebedrag 340 euro per jaar.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_73649519
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 15:28 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Ik ben bezig om voor E30Fansite.nl een collectieve verzekering te regelen, daar heb je geen 2e auto voor nodig, maar je mag je E30 wel niet als woon/werkvervoer gebruiken

Ik zit zelf al bij die maatschappij en betaal voor All-risk op taxatiebedrag 340 euro per jaar.
Ik had het inderdaad gelezen. Ik weet dat er ook maatschappijen zijn waar je geen 2e auto voor nodig hebt. Alleen al die maatschappijen hebben wel één vereiste: en dat is dat de hoofdbestuurder 24 jaar of ouder is (anders zat mijn E30 ook al in de (semi)oldtimerverzekering ).

Overigens wacht ik nog op de foto's van m'n matjes .
pi_73651583
Ook dat is niet van belang (leeftijd) bij deze maatschappij Wel is boven de 150 PK een ander tarief, dus voor de 323i, 325i en 325iX gelden hogere tarieven, maar het is nog in de beginfase, dus meer details volgen nog

over de matjes, jah gek, ik heb je toch echt wel gePBed hierover, maar hij staat niet in mijn verzonden items...

Dan zeg ik het maar hier hehe, ik had geen setje meer compleet in mn garage, maar ik heb nu 2 slopers erbij en daar zitten wel complete setjes in.
In 1 zit een zwarte set, zag er nog goed uit, ik zal daar z.s.m. een foto van maken en doorsturen naar je

Grtz Tim
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_73652826
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 16:37 schreef metallicattim het volgende:
Ook dat is niet van belang (leeftijd) bij deze maatschappij Wel is boven de 150 PK een ander tarief, dus voor de 323i, 325i en 325iX gelden hogere tarieven, maar het is nog in de beginfase, dus meer details volgen nog

over de matjes, jah gek, ik heb je toch echt wel gePBed hierover, maar hij staat niet in mijn verzonden items...

Dan zeg ik het maar hier hehe, ik had geen setje meer compleet in mn garage, maar ik heb nu 2 slopers erbij en daar zitten wel complete setjes in.
In 1 zit een zwarte set, zag er nog goed uit, ik zal daar z.s.m. een foto van maken en doorsturen naar je

Grtz Tim
Ah! Allemaal leuke info! Ik zal m'n ogen en oren openhouden op 't forum m.b.t. die verzekering.

Verder wacht ik mooi op je foto's. Een mooi zwart setje is altijd leuk meegenomen.
pi_73657083
vandaag en morgen word niks, donderdag heb ik late dienst, dus dan durf ik ook niks te beloven, vrijdag heb ik vrij, dan op zn laatst vrijdag
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_73657648
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Bij de e28 kan je er alleen bij als je onder de auto kruipt, je komt er niet bij als je het via de achterbank doet.

Ik had de auto op soort hulpkrikken, steunkrikken, die had ik via m'n buurman even kunnen regelen. Ik kreeg ze er niet proper onder en toen ik wat gekraak hoorde vertrouwde ik het helemaal niet meer.

Ik ga nu proberen ergens een brug te regelen om zo veilig onder de auto te kunnen sleutelen.
Ik ken nog iemand met een brug die ik gratis zou kunnen regelen, maar dan moet ik 150 km rijden. Niet veilig en niet goed voor m'n beurs. Aangezien ik nu met geluk 1 op 3 rijd.
Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roest Pas daar dus voor op !
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_73657891
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:49 schreef justmattie het volgende:

[..]

Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roest Pas daar dus voor op !
Daarom gaat ie van mij (bijna) altijd omhoog via de ehm soort "dwarsbalken" http://www.r3vlimited.com/Images/Forum/Jackpoints.jpg -> aan de voorkant, groene bolletjes. De krik blijft er altijd onder als beveiliging en als beveiliging nr.3 gaat er ook nog 's een autoband onder.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:36:29 #45
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_73659470
mooie TT
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 00:32:23 #46
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_73669211
Verplaats me alweer enige tijd in een E92 M3. Heb er nu zo'n 2500 mijl mee gereden in 1,5 maand tijd maar man, man, man! Wat een ziek apparaat haha. Al begint het vermogen wel langzaam te wennen, de fun factor blijft echt enorm!

Nee echt niet.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:33:54 #47
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73673813
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:49 schreef justmattie het volgende:

[..]

Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roest Pas daar dus voor op !
Vandaar dat ik het voor gezien hield alvorens ik eronder kroop. Ik was er niet zo enorm van gecharmeerd om eronder te kruipen als de auto op de krik stond, maar als je de andere kant opkrikt en je hoort wat gekraak, vertrouwde ik het helemaal niet meer.
Dan regel ik liever gewoon een brug, een stuk veiliger.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73674052
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Vandaar dat ik het voor gezien hield alvorens ik eronder kroop. Ik was er niet zo enorm van gecharmeerd om eronder te kruipen als de auto op de krik stond, maar als je de andere kant opkrikt en je hoort wat gekraak, vertrouwde ik het helemaal niet meer.
Dan regel ik liever gewoon een brug, een stuk veiliger.
Precies als de auto van de krik stuitert met jou er onder ben je verder van huis als je pech hebt.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:53:20 #49
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73743917
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:42 schreef justmattie het volgende:

[..]

Precies als de auto van de krik stuitert met jou er onder ben je verder van huis als je pech hebt.
Daarom, volgens mij houden er vrij weinig mensen van als er bijna 1300 kg op je neus valt.
Maar ooit zal ik een brug vinden bij mij in de buurt en zal ik de pomp vervangen.

Dat is wel het nadeel van een projectauto als primaire auto, ik had ook niet verwacht bij aanschaf dat het zo'n groot project zou zijn.
Mss over een tijdje toch een 3er (e36 of e46) erbij aanschaffen als primaire auto, of anders een e34, en met veel geluk (lees; lotto winnen) een e39
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_73748455
Over projecte sproken...auto staat nu bij garage.

Ik heb een hele waslijst aan wat er gedaan is en wat er nog gedaan moet worden. Mijn god, ik ga een hypotheeklening nemen..

Gedaan:
- E36 bekrachtigd stuurhuis
- Rondom -30mm eibachveren
- ABS
- Oliewissel + filter
- Mtech II stuur
- Allemaal kleine dingetjes zoals overal lampjes voor en ongein
- Stuurkogelhoesje
- Nieuwe vloermatjes
- Brandstof- en remleidingen geschuurd en getectyleerd

Wat nu nog gedaan wordt:
- Achterasrubbers
- Kabelboom zit gewoon los in motorruim. Als die bende m'n carrosserie raakt, brandt ie door (jeetje, welke beun haalt 't in zo'n hoofd om dat zo te regelen!)
- Brandstoffilter zat vast met tie-wraps
- Stukje brandstofleiding zat ook vast met tie-wraps (!!!)
- APK

Als ie straks nog niet klaar is / door de APK komt, dan ga ik schreeuwen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')