Heb jij even gelukquote:Op zondag 6 december 2009 13:26 schreef Bowny het volgende:
Fuuuuck....ik rij op de A10 en neem afslag S111, op snelheid een lekkere draaier naar links, voel ik ineens de achterkant uitbrekenTegen m'n gevoel in gas erop gehouden en kreeg hem weer recht....m'n hart ging tekeer
Bijna "doei E46"
Dat waren de langste seconden in mijn leven
![]()
Kom net uit een erg warm land, dus moet weer even wennen aan de natte wegen hier
Toevallig. Ik had het laatst ook, nam afrit van snelweg en achterkant glijdt weg. Helaas kon ik hem niet meer recht krijgen (ging 90 a 100 denk ik) en vloog het gras in. Gelukkig lantaarnpalen daar ontweken, maar wel band en velg kapot door een stoepje. Ik schrok ook wel, ik rol altijd uit bij die afrit maar blijkbaar was het net iets gladder en m'n banden zijn niet zo goed meer.quote:Op zondag 6 december 2009 13:26 schreef Bowny het volgende:
Fuuuuck....ik rij op de A10 en neem afslag S111, op snelheid een lekkere draaier naar links, voel ik ineens de achterkant uitbrekenTegen m'n gevoel in gas erop gehouden en kreeg hem weer recht....m'n hart ging tekeer
Bijna "doei E46"
![]()
Kom net uit een erg warm land, dus moet weer even wennen aan de natte wegen hier
Bijna of helemaal?quote:Op zondag 6 december 2009 14:15 schreef Bowny het volgende:
... Ben ook bijna toe aan een bandenwissel, moet nog even kijken welke ik ga pakken.
...
Heb je al seasons of aparte winter/zomerbanden?quote:Op zondag 6 december 2009 14:15 schreef Bowny het volgende:
Ja, das kut idd, ik ging ongeveer 70 à 80 en had volgens mij geen ruimte voor een pirouette.
Onder normale omstandigheden heb ik tonnen met grip, maar dit was een goede lesBen ook bijna toe aan een bandenwissel, moet nog even kijken welke ik ga pakken.
We weten nu iig dat onze Beamers niet àlles kunnen
justmattie: Thailand, naaaais
héél bekendquote:Op zondag 6 december 2009 13:26 schreef Bowny het volgende:
Bijna "doei E46"
![]()
Ach, dat je er goed uit bent gekomen is natuurlijk altijd mooi.quote:Op zondag 6 december 2009 19:04 schreef Athmozz het volgende:
ok, ik reed wel vrij snel (en het had veel geregend en ik moest ineens uitwijken), maar ik bedoel tov een voorwielaangedreven wagen is het uitbreken net iets minder aangenaam, ik begrijp nog steeds niet waarom die ineens dwars over de baan stond bij een uitwijkmaneuver van 1 vakje op de snelweg... Gelukkig kan ik nu melden dat het met de veiligheid van die BMW's wel goed zit; ik heb wel een harde klop gehad maar ben er toch goed uitgekropen
.
Klopt, de eerste reactie is uiteindelijk vol in de ankers (wat het effect versterkt). Je moet jezelf eigenlijk aanleren om dan gas bij te geven of in ieder geval niet van het gas te gaan, maar dat mag niet op de openbare wegquote:Op zondag 6 december 2009 19:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik schrok er zelf ook van. Meestal weet je wel van je BMW hoe hard je door een bocht kan. Maar in 1x gleed die hele achterkant weg en je kan gewoon NIKS meer doen. Zoals Bowny zegt zou je dus gas moeten blijven geven, of zelfs wat extra en dan corrigeren, maar als reactie doe je dat vrijwel nooit.
Goeie banden zijn bij een BMW dan ook wel een must, vooral in rond deze gewoon de winterbanden eronder.
het erge is; ik heb zo'n totale voertuigencontrole-cursus gevolgd, maar ik hing al tegen de vangrails (bedankt belgische staat om daar betonblokken van een halve meter dik voor te gebruiken, dat veert echt goed mee als je ertegen zitquote:Op zondag 6 december 2009 19:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Klopt, de eerste reactie is uiteindelijk vol in de ankers (wat het effect versterkt). Je moet jezelf eigenlijk aanleren om dan gas bij te geven of in ieder geval niet van het gas te gaan, maar dat mag niet op de openbare weg.
quote:Op zondag 6 december 2009 21:15 schreef Catch22- het volgende:
jij bent ook de grootste stuntpiloot die ik ken
dank je (ervan uitgaand dat je t tegen mij hadquote:Op zondag 6 december 2009 21:15 schreef Catch22- het volgende:
jij bent ook de grootste stuntpiloot die ik ken
Heb je foto's van de nieuwe 5 serie?quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:24 schreef lezzer het volgende:
In de AutoBild deze week ook een uitgebreide fotoreportage van de nieuwe 5 serie.
M'n hart ging er gewoon sneller van kloppen.![]()
De huidige 5 serie vind ik minder dan de e39 (ik rij zelf e39 525i)
Maar gristus zeg, die nieuwe 5 serie wil ik écht wel.
Volgens mij kun je ze met googlen wel vindenquote:Op maandag 7 december 2009 15:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je foto's van de nieuwe 5 serie?
Zal dan eens gaan spitten als ik wat meer tijd heb.. Ben benieuwd.quote:Op maandag 7 december 2009 15:48 schreef lezzer het volgende:
[..]
Volgens mij kun je ze met googlen wel vinden
Iemand postte eerder een link naar een flimpje van de nieuwe 5 serie. ->
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |