abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75335194
Fuuuuck....ik rij op de A10 en neem afslag S111, op snelheid een lekkere draaier naar links, voel ik ineens de achterkant uitbreken Tegen m'n gevoel in gas erop gehouden en kreeg hem weer recht....m'n hart ging tekeer Bijna "doei E46" Dat waren de langste seconden in mijn leven

Kom net uit een erg warm land, dus moet weer even wennen aan de natte wegen hier
pi_75335558
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:26 schreef Bowny het volgende:
Fuuuuck....ik rij op de A10 en neem afslag S111, op snelheid een lekkere draaier naar links, voel ik ineens de achterkant uitbreken Tegen m'n gevoel in gas erop gehouden en kreeg hem weer recht....m'n hart ging tekeer Bijna "doei E46" Dat waren de langste seconden in mijn leven

Kom net uit een erg warm land, dus moet weer even wennen aan de natte wegen hier
Heb jij even geluk Waar ben je heen geweest ?

Ik heb vrijdag mn bimmer opgehaald, 1013 euro aan kosten gehad
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_75335690
quote:

Toevallig. Ik had het laatst ook, nam afrit van snelweg en achterkant glijdt weg. Helaas kon ik hem niet meer recht krijgen (ging 90 a 100 denk ik) en vloog het gras in. Gelukkig lantaarnpalen daar ontweken, maar wel band en velg kapot door een stoepje. Ik schrok ook wel, ik rol altijd uit bij die afrit maar blijkbaar was het net iets gladder en m'n banden zijn niet zo goed meer.
Facts don't care about your feelings
pi_75336676
Ja, das kut idd, ik ging ongeveer 70 à 80 en had volgens mij geen ruimte voor een pirouette.

Onder normale omstandigheden heb ik tonnen met grip, maar dit was een goede les Ben ook bijna toe aan een bandenwissel, moet nog even kijken welke ik ga pakken.

We weten nu iig dat onze Beamers niet àlles kunnen

justmattie: Thailand, naaaais
  zondag 6 december 2009 @ 14:17:45 #230
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_75336749
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:15 schreef Bowny het volgende:
... Ben ook bijna toe aan een bandenwissel, moet nog even kijken welke ik ga pakken.
...
Bijna of helemaal?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_75338240
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:15 schreef Bowny het volgende:
Ja, das kut idd, ik ging ongeveer 70 à 80 en had volgens mij geen ruimte voor een pirouette.

Onder normale omstandigheden heb ik tonnen met grip, maar dit was een goede les Ben ook bijna toe aan een bandenwissel, moet nog even kijken welke ik ga pakken.

We weten nu iig dat onze Beamers niet àlles kunnen

justmattie: Thailand, naaaais
Heb je al seasons of aparte winter/zomerbanden?
Thailand lekker Ik zat in Egypte vorige week
pi_75338893
Weet ik eerlijk gezegd niet. Maar gezien het verschil in grip bij nat/droog/warm/koud, zullen het vast zomerbanden zijn. De nieuwe set wordt sowieso all-seasons.

Hyperdude: Bijna
pi_75343531
quote:

héél bekend

alleen was het bij mij "doei E46" (wat ook logisch is als je aan 150 een vangrail tikt)

Volgende wagen wordt weer voorwiel of direct vierwielaangedreven, ik heb het gehad met onvoorspelbaar uitbreken van de achterkant...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_75343760
Een achterkant breekt vaak 10% van de gevallen "onvoorspelbaar" uit. De overige 90% is het toch echt overmoed/onkunde van de rechtervoet en de daaraan vastzittende bestuurder .

Niet dat ik een professionele coureur ben, maar over het algemeen breekt m'n auto uit als ik wil dat hij uitbreekt en/of ik het uitbreken welbewust aanvaard door anders dan "normaal" te gaan rijden.
pi_75344673
ok, ik reed wel vrij snel (en het had veel geregend en ik moest ineens uitwijken), maar ik bedoel tov een voorwielaangedreven wagen is het uitbreken net iets minder aangenaam , ik begrijp nog steeds niet waarom die ineens dwars over de baan stond bij een uitwijkmaneuver van 1 vakje op de snelweg... Gelukkig kan ik nu melden dat het met de veiligheid van die BMW's wel goed zit; ik heb wel een harde klop gehad maar ben er toch goed uitgekropen .

De voorwielaangedreven die ik nu heb slipt ook wel eens in een bochtje, maar daar voel je het veel makkelijker aankomen wanneer die juist weg gaat zijn, en als hij begint te schuiven doet die het ook zachtjes aan ipv ineens het hele kot dwars te gooien.

voor de volgende wagen kijk ik dus eerder naar een Alfa 147 1.9jtd of een Mercedes B180CDI, hoewel ik voor de volle 100% tevreden ben van de bmw's die ik gehad heb. Als ze nu eens een 1 serie met 4x4 of voorwieltractie hadden... 320xD vind ik dan direct weer groot, doe veel km's dus dan is een laag verbruik wel leuk (waarvoor hulde aan mijn Nissan Almera 1.5dCi met zijn 4.2l gemiddelde )
pi_75345435
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:04 schreef Athmozz het volgende:
ok, ik reed wel vrij snel (en het had veel geregend en ik moest ineens uitwijken), maar ik bedoel tov een voorwielaangedreven wagen is het uitbreken net iets minder aangenaam , ik begrijp nog steeds niet waarom die ineens dwars over de baan stond bij een uitwijkmaneuver van 1 vakje op de snelweg... Gelukkig kan ik nu melden dat het met de veiligheid van die BMW's wel goed zit; ik heb wel een harde klop gehad maar ben er toch goed uitgekropen .

Ach, dat je er goed uit bent gekomen is natuurlijk altijd mooi.

Maar met de omstandigheden die jij noemt hebben de meeste auto's problemen, of dat nou voor- of achterwielaangedreven auto's zijn. In al de auto's waar ik in heb gereden heb ik me nooit onveiliger gevoeld in een achterwielaangedreven auto (nouja, ik rijd wel voorzichtiger in m'n E30, maar daar zit helemaal geen veiligheidssysteem op behalve ABS), en dan heb ik het hier over gewone (lease) auto's. Uiteraard wordt het een ander verhaal naarmate het vermogen toeneemt, want dan worden de achterwielaangedreven auto's wat happiger als je overmoedig bent.
pi_75345552
Ja ik schrok er zelf ook van. Meestal weet je wel van je BMW hoe hard je door een bocht kan. Maar in 1x gleed die hele achterkant weg en je kan gewoon NIKS meer doen. Zoals Bowny zegt zou je dus gas moeten blijven geven, of zelfs wat extra en dan corrigeren, maar als reactie doe je dat vrijwel nooit.

Goeie banden zijn bij een BMW dan ook wel een must, vooral rond deze tijd gewoon de winterbanden eronder.

[ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 06-12-2009 19:42:06 ]
pi_75345668
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik schrok er zelf ook van. Meestal weet je wel van je BMW hoe hard je door een bocht kan. Maar in 1x gleed die hele achterkant weg en je kan gewoon NIKS meer doen. Zoals Bowny zegt zou je dus gas moeten blijven geven, of zelfs wat extra en dan corrigeren, maar als reactie doe je dat vrijwel nooit.

Goeie banden zijn bij een BMW dan ook wel een must, vooral in rond deze gewoon de winterbanden eronder.
Klopt, de eerste reactie is uiteindelijk vol in de ankers (wat het effect versterkt). Je moet jezelf eigenlijk aanleren om dan gas bij te geven of in ieder geval niet van het gas te gaan, maar dat mag niet op de openbare weg .
pi_75347251
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Klopt, de eerste reactie is uiteindelijk vol in de ankers (wat het effect versterkt). Je moet jezelf eigenlijk aanleren om dan gas bij te geven of in ieder geval niet van het gas te gaan, maar dat mag niet op de openbare weg .
het erge is; ik heb zo'n totale voertuigencontrole-cursus gevolgd, maar ik hing al tegen de vangrails (bedankt belgische staat om daar betonblokken van een halve meter dik voor te gebruiken, dat veert echt goed mee als je ertegen zit ) voor ik nog maar besefte dat ik aan het slippen was . Banden zaten er nog niet lang op, en 't waren michelin banden, dus zeker geen goedkope chinese zooi .

Ik heb ook niet geremd, ik ben gewoon in die auto blijven zitten tot die stil stond & ben er dan uitgeklommen, op de middenberm gaan staan & gehoopt dat er niemand anders in ging vliegen (dwars over 2de en 3de rijvak staan midden in de nacht is niet de meest gunstige positie )
  zondag 6 december 2009 @ 21:15:19 #240
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75349462
jij bent ook de grootste stuntpiloot die ik ken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_75350340
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:15 schreef Catch22- het volgende:
pi_75356671
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:15 schreef Catch22- het volgende:
dank je (ervan uitgaand dat je t tegen mij had )

en toch staat mijn verzekering op 22 schadevrije jaren, terwijl ik zelf maar 23 ben
  maandag 7 december 2009 @ 01:18:27 #243
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75358184
zal wel, maar ik heb van jou al zoveel sullige verhalen gelezen, dat je bij mij niet meer stuk kan...

dat je toevallig handig bent met verzekeringen, of jaren van je pa over hebt genomen, zegt mij weinig.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_75368269
Ik geloof dat iedereen hier inmiddels wel door heeft dat Athmozz gewoon niet kan rijden. Heeft niks met de auto's te maken.

Afgelopen weekend ook weer mogen meemaken dat Belgen kennelijk hun rijbewijs automatisch krijgen als ze 18 worden ofzo. Wat een mafketels rijden daar rond.
  maandag 7 december 2009 @ 13:28:32 #245
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75368882
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_75370056
Blijft mooi. 434.000 wel veel zeg... had je veel onderhoudskosten?
  maandag 7 december 2009 @ 14:00:52 #247
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75370308
Niet echt. Toen ik hem wegdeed reed ik niet meer zoveel en moest de LPG installatie onderhoud hebben en moesten er nieuwe schokbrekers onder. Geen raar onderhoud dus, maar ik reed niet zoveel meer.

Is echt nog een mooie auto, heb hem nog niet zo lang geleden nog zien staan en toen zag hij er nog goed uit.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 7 december 2009 @ 15:47:04 #248
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_75374592
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:24 schreef lezzer het volgende:
In de AutoBild deze week ook een uitgebreide fotoreportage van de nieuwe 5 serie.
M'n hart ging er gewoon sneller van kloppen.
De huidige 5 serie vind ik minder dan de e39 (ik rij zelf e39 525i)
Maar gristus zeg, die nieuwe 5 serie wil ik écht wel.
Heb je foto's van de nieuwe 5 serie?
pi_75374672
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je foto's van de nieuwe 5 serie?
Volgens mij kun je ze met googlen wel vinden
Iemand postte eerder een link naar een flimpje van de nieuwe 5 serie. ->

edit: hier
[Centraal] BMW fantopic [deel 17] Freude am Forum
  maandag 7 december 2009 @ 15:50:01 #250
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_75374740
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:48 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij kun je ze met googlen wel vinden
Iemand postte eerder een link naar een flimpje van de nieuwe 5 serie. ->
Zal dan eens gaan spitten als ik wat meer tijd heb.. Ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')