Oef.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:19 schreef Maharbal het volgende:
Ik was niet blij toen ik het hoorde. Had gvd wel 1) m'n kabelboom kunnen doorfikken 2) mezelf half kunnen opblazen omdat m'n brandstofleiding volgens mij ergens bij nogal warme delen in de buurt kwam.
....Als ie nu maar door de APK komt.
Snel ff lening afsluiten bij de DSB bank voor reparatiesquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:43 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Oef.
Maar blijf positief denken, ooit komt alles wel in orde, het kan wel eventjes duren
Probeer deze eens?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:50 schreef IJsblock het volgende:
Sinds eergisteren mijn koekblikkie ingeruild voor een E39!![]()
Heb ik even een vraag over: ik heb de bekende kwaal met de pixels in mijn boordcomputer, nou las ik ergens dat in het dashboard vervuiling bij de aansluitpunten zijn.
Kan iemand me daar een adres voor geven die het kan fixen? Zelf ben ik wel handig, maar zie het niet erg zitten om de hele klokkenwinkel los te halen.
@Justmattie: bedankt, is nog bij me in de buurt ook!quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:36 schreef Catch22- het volgende:
kan ik je niet mee helpen
wat ik je wel kan zeggen; je hebt een van de beste middenklassers gekocht die je kopen kan. Wat voor uitvoering heb je precies? En wat voor blok?
Je kan altijd even bellen, grote kans dat ze het voor je fixen. Heb er tenminste wel goede reacties over gelezen. Kosten zijn +- 180 euro (wat ik op het forum had gelezen dan van iemand dus pin me er niet op vastquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:07 schreef IJsblock het volgende:
[..]
@Justmattie: bedankt, is nog bij me in de buurt ook!Eerst laat ik PDC monteren en volgende maand maar eens een offerte laten maken voor de pixels.
@Catch22: Thanx voor je compliment, ik heb een 520i Executive Automaat gekocht, zwart metallic uit september 1999.
Mijn 4de BMW, hiervoor heb ik altijd 3 serie gehad, maar ik wilde wat groter en deze kwam op mijn pad en bij een garage uit de buurt.
Nette schadevrije auto, met de heerlijke 6 in lijn, verwacht geen M5 prestaties, hij gaat lekker mee in het verkeer.
Ik zal kijken of ik van het weekend eens wat foto's ervan kan maken.
Is niet veel geld, ik had het duurder verwacht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:25 schreef justmattie het volgende:
[..]
Je kan altijd even bellen, grote kans dat ze het voor je fixen. Heb er tenminste wel goede reacties over gelezen. Kosten zijn +- 180 euro (wat ik op het forum had gelezen dan van iemand dus pin me er niet op vast)
Zulke dingen zou ik ook niet zelf doen, tenzij je elektromonteur of automonteur bent.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:30 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Is niet veel geld, ik had het duurder verwacht.
Het is zelf te doen heb ik gelezen, maar dan moet het dashboard eruit, en het schijnt ook dat alle naalden los moeten, en in dat laatste ben ik een ster in slopen.....
Dan maar wat geld uitgeven met de garantie dat het goed gebeurt.
Vroeger wilde ik zelf nog wel eens knutselen, de achteruitrijsensoren had ik ook zelf kunnen doen, maar tegenwoordig laat ik anderen lekker werken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:33 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zulke dingen zou ik ook niet zelf doen, tenzij je elektromonteur of automonteur bent.
M52TUB20 motorblok ligt er in.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:31 schreef justmattie het volgende:
Is dat een M52 motorblok? Die hebben wel een ketting dacht ik.
E36 316i uit '94. Met M43 blok en kettingquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:00 schreef IJsblock het volgende:
[..]
M52TUB20 motorblok ligt er in.
Welk type BMW rij jij trouwens?
Dat was mijn eerste Beemer ook!quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef justmattie het volgende:
[..]
E36 316i uit '94. Met M43 blok en ketting![]()
De mijne is maurtiusblau. Helaas geen 6 cil maar dat mag de pret niet drukken. Rij er alweer bijna 2 jaar inquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:05 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Dat was mijn eerste Beemer ook!
316i coupe, bostongrun, heerlijke wagen!![]()
Die auto was het begin van het einde, ik heb meer dan 20 auto's gehad maar ik blijf terugkomen bij BMW.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:48 schreef Bowny het volgende:
GRRRR![]()
...
Meer mensen met dit vervelend euveltje?
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=73652b23996ebafe6e65b232f70b7765&threadid=39367quote:Ein Klappern der Scheiben kann durch defekte Fensterheber verursacht werden. Dies kann insbesondere bei Fahrzeugen aus der Zeit bis zur 6. Produktionswoche 2000 der Fall sein, weil bis dahin mitunter qualitativ schlechtere Fensterheber verbaut wurden. In vielen Fällen wurden die Fensterheber auf Kulanz getauscht – was aber natürlich vom Alter, der Laufleistung, einem lückenlosen Serviceheft und natürlich von der Werkstatt abhängt.
Die Knackgeräusche sind dagegen auf das Zusammenspiel von Seitenscheibe, Gummidichtung und Dachleiste zurück zu führen. Bei Fahrzeugen mit den glatteren Chrom- oder Shadow-Line-Leisten scheinen diese Geräusche seltener aufzutreten als bei Modellen mit den mattschwarzen Dachleisten (Standard bei Vierzylindern). Es sind Fälle aus dem Forum bekannt, in denen die Kosten für einen Tausch mit den höherwertigen Leisten von BMW bzw. den BMW-Werkstätten übernommen wurden (während der Gewährleistungszeit); genau so kenne ich aber auch Fälle, in denen die Kostenübernahme abgelehnt wurde. Ein Versuch kann also nicht schaden.
Wesentlich günstigere Abhilfe kann schon das gründliche und regelmäßige Reinigen der Gummidichtungen bringen (mit Seifenlauge), wobei auch die Beflockung am Oberrand der Dichtung mit einer weichen Bürste behandelt werden sollte – diese soll nämlich die Haftung, die letztendlich der Grund für diese Geräusche ist, verringern.
Des Weiteren bieten die Werkstätten häufig an, die Scheibenränder von innen mit einem Fluid zu behandeln, das ebenfalls die Haftung an den Gummidichtungen verringern soll. Dies wirkt zwar für eine gewisse Zeit, ist aber optisch keine gute Lösung, weil die Scheibenränder „schmierig“ wirken. Es kann aber auch helfen, die Scheibenränder statt dessen mit einem weitaus nicht so sichtbaren Regenabweiser (der eigentlich für die Windschutzscheibe gedacht ist) zu behandeln.
Um der Haftung zwischen Gummidichtung und Dachleiste Herr zu werden, bieten einige Werkstätten darüber hinaus an, ein Teflonband an die Dachleiste zu kleben (günstigstenfalls unsichtbar). Leider ist mir aber nicht die Teilenummer bekannt.
Dringend abzuraten ist von der Verwendung von Gummipflegemitteln, die das Anfrieren der Dichtungen verhindern sollen. Diese glätten bzw. härten die Oberfläche der Dichtungen, so dass die Geräusche wesentlich verstärkt werden oder gar zum ersten Mal auftreten. Sollten die Dichtungen einmal mit Gummipfleger behandelt worden sein, die Dichtungen mehrmals mit Seifenlauge gründlich reinigen, bis die Beschichtung entfernt ist. Nach meiner Erfahrung ist die Verwendung solcher Gummipfleger gar nicht notwendig – ansonsten mit der BMW-Werkstatt Rücksprache halten, ob die BMW-Gummipflege bedenkenlos verwendet werden kann.
Vloermatjes komen uit een andere E30, gewoon via 't E30 forum. Ik had sowieso maar één vloermatje in m'n auto, dus dan was dit een handige oplossing (+ze zijn zwart. Vind ik wel mooi).quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:18 schreef justmattie het volgende:
Netjes. Zal voortaan er op letten of ik jou ook spot
Wat kostte die vloermatjes, en waar heb je ze vandaan?
Nice, ik heb in de E36 van die kunststof dingen. Op zich wel handig, maar matjes staat denk ik net wat netterquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vloermatjes komen uit een andere E30, gewoon via 't E30 forum. Ik had sowieso maar één vloermatje in m'n auto, dus dan was dit een handige oplossing (+ze zijn zwart. Vind ik wel mooi).
Dus maar ¤15 ofzo (+nog wat aan verzendkosten).
Evenals de vaste lasten en benzinequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:31 schreef Bohica666999 het volgende:
@ Ciloh-a-Krow
De 8 series zijn zeer goede auto´s.
Maar als je er zeer serieus een overweegt kies dan een 840i die zijn veel beter maar hou wel rekening met reparaties de onderdelen zijn zeer speciaal en dus ook redelijk duur
Ze gaan er dit weekend in, maar ze zien er inderdaad wel netjes uit!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:30 schreef justmattie het volgende:
[..]
Nice, ik heb in de E36 van die kunststof dingen. Op zich wel handig, maar matjes staat denk ik net wat netter
Dank je. Op dit moment zit ik niet in de situatie, maar verwacht binnen een anderhalf jaar een promotie te maken en een bonus van ca. 15k hiervoor te krijgen. Dan kan ik een mooie aanschaffen. De lasten kan ik dan opvangen met mijn verhoogd inkomen, maar dat houdt dan wel in dat ik toch kieskeuriger moet zijn met een huis vindenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:31 schreef Bohica666999 het volgende:
@ Ciloh-a-Krow
De 8 series zijn zeer goede auto´s.
Maar als je er zeer serieus een overweegt kies dan een 840i die zijn veel beter maar hou wel rekening met reparaties de onderdelen zijn zeer speciaal en dus ook redelijk duur
Een mooie 635 CSI ....quote:Op donderdag 22 oktober 2009 23:08 schreef Catch22- het volgende:
dat zijn prettigere bonussendan is het idd een leuk bedrag voor een auto. een 8-serie (of 6-serie for that matter) is daarbij ook geen moneydrain, je schrijft er weinig op af, wel veel maandelijkse kosten (bij een 8 voornamelijk), maar ze schrijven niet meer af. Je kan zelfs 'bijschrijven' als je het goed doet
Ahum....eh....ja....mooi?quote:
Wat voor motor heb je nou in die E46 van je zitten?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:48 schreef Bowny het volgende:
GRRRR![]()
Ik erger me dood aan de krakende ramen bij accelereren en rappe bochten, E46 kwaaltje![]()
Maar als ik beide voorruiten een tikje naar beneden haal, hoor ik niets meer![]()
![]()
Meer mensen met dit vervelend euveltje?
Een pauper 1.9 einssssss.quote:Op zondag 25 oktober 2009 21:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat voor motor heb je nou in die E46 van je zitten?
Pic?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:24 schreef Bowny het volgende:
[..]
Een pauper 1.9 einssssss.
Met Turkenvelgen, jeweettok
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |