wat is er gebeurd???quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:22 schreef Athmozz het volgende:
Eergisteren mijn 320d E46 frontaal in de vangrails gezet.
Nu sta ik hier met een citroen saxo 1.1 voor de deur, en vanaf volgende week een Nissan Almera 1.5d 82pk.
Was jij niet diegene die minimaal één keer per jaar z'n auto in de prak reed?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:22 schreef Athmozz het volgende:
Eergisteren mijn 320d E46 frontaal in de vangrails gezet.
Nu sta ik hier met een citroen saxo 1.1 voor de deur, en vanaf volgende week een Nissan Almera 1.5d 82pk.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die minimaal één keer per jaar z'n auto in de prak reed?![]()
Of een E30 IXquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
![]()
't is inderdaad mijn 2de E46 die dit kalenderjaar gesneuveld is ja![]()
Deze keer gewoon aquaplaning gehad, dwars komen te staan op de snelweg & frontaal de vangrail in gevlogen. Geen achterwielaandrijving meer voor mij, maar gelukkig is de BMW 320xD uit. Nu even een jaartje wat opzij leggen en dan zet ik me wel een E92 320xD.
De betrouwbaarheid is net als elke BMW gewoon goed, mits er wel onderhoud is gepleegd natuurlijk. Bij de 8 serie is dit meestal wel zo omdat het een liefhebbersbak is. De maandelijkse kosten zijn denk ik wel relatief hoogquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:34 schreef Ciloh-a-Krow het volgende:
Ik vind de 8-serie zo'n ontzettend geile bak. Nu vind ik de aanschafprijs nog meevallen, zeker gezien sommige km-standen.
Bovendien was de 8-serie destijds de motherfucking bomb natuurlijk. Alle mogelijk bedenkbare opties zitten erop, alles helemaal in het leer, alles verstelbaar, sportstand e.d., hele dikke 8 of 12 cilinder....
![]()
Nu ben ik op het moment niet in de positie iets dergelijks aan te schaffen, maar weet iemand wat meer over betrouwbaarheid enzo van dit pronkstukje?
Waarschijnlijk ging je dan ietwat te snel met te veel regenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
![]()
't is inderdaad mijn 2de E46 die dit kalenderjaar gesneuveld is ja![]()
Deze keer gewoon aquaplaning gehad, dwars komen te staan op de snelweg & frontaal de vangrail in gevlogen. Geen achterwielaandrijving meer voor mij, maar gelukkig is de BMW 320xD uit. Nu even een jaartje wat opzij leggen en dan zet ik me wel een E92 320xD.
Niet. Ik ben niet zo van het chroom. Zodra dat ding terug is en door de APK ga ik 'm aesthetisch wat aanpakken. De nieren worden weer netjes zwart gespoten, 't mtech II setje komt weer helemaal vast en hij wordt 's goed opgepoetst.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:28 schreef justmattie het volgende:
Wanneer verwissel je die zwarte nieren voor chrome
Een goede wasbeurt met de hand, paar keer goed afspuiten ondertussen met de tuinslang/hogedruk doet m goed. Daarna in de Meguiars zetten en hij glimt als een tietquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:15 schreef Maharbal het volgende:
Eerst maar even zelf kijken hoe ver ik kom.
Waarschijnlijk goed wassen, kleien (misschien polijsten) en waxen. Maar eerst wil ik even in de auto rijden.
Zoiets ja, maar dan waarschijnlijk wel in een wasbox. Water uit de tuinslang etc. is niet ontkalkt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:51 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een goede wasbeurt met de hand, paar keer goed afspuiten ondertussen met de tuinslang/hogedruk doet m goed. Daarna in de Meguiars zetten en hij glimt als een tiet
Bij de wasbox waar ik kom ook niet, die heeft een aparte optie met ontkalkt water. Of het wat uitmaakt... ik weet het nietquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zoiets ja, maar dan waarschijnlijk wel in een wasbox. Water uit de tuinslang etc. is niet ontkalkt.
Scheelt weer een beetje met die opgedroogde waterstrepen etcquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:47 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bij de wasbox waar ik kom ook niet, die heeft een aparte optie met ontkalkt water. Of het wat uitmaakt... ik weet het niet
Zelf met een doek even drogen doet ook wonderenquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Scheelt weer een beetje met die opgedroogde waterstrepen etc.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:28 schreef DoimeN het volgende:
TvP, heb besloten een belastingvrije e30 te kopenalleen het aanbod valt in nederland een beetje tegen. Dan maar uit duitsland halen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ter oriëntatie
[ Bericht 30% gewijzigd door Hyperdude op 12-10-2009 20:33:28 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Daar kun je vast wel een leuke 318is of 325 van kopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:17 schreef DoimeN het volgende:
Wow jongens top, Tiefer Breiter Lauter betekent: lager, breder en meer geluid?
![]()
Ik vind het wel cool als hij wat verlaagd is en wat breder, er hoeft van mij geen sportuitlaat onder, het liefst de standaard uitlaat nog. Maarja, die kan ik er zelf ook altijd nog opzetten.
Omdat ik een belastingvrije wil en dus geen wegenbelasting betaal (en oldtimerverzekreing) zat ik te denken om gewoon de dikste te nemen die ik kan vinden voor rond de 3000 euro.
Het niet mogen rijden is het ergstequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:47 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik meld me hier ook weer even ondanks m'n auto stilstaat met een kapotte benzinepomp
Even een paar assteunen regelen bij de halfords of iets dergelijks. Die dingen kosten je hoogstens 15/20 euro.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:03 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik heb ondertussen al een nieuwe pomp, ik probeerde deze van 't weekend te plaatsen, alleen was te bang dat de auto op me zou vallen. De auto stond niet op de brug, deze moet ik nog regelen.
Ik heb al even niet meer gereden in m'n 5je, wat ik zelf bespijt. Ik kan ook niet wachten totdat ik er weer mee kan rijden.
Zoiets?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Bij de e28 kan je er alleen bij als je onder de auto kruipt, je komt er niet bij als je het via de achterbank doet.
Ik had de auto op soort hulpkrikken, steunkrikken, die had ik via m'n buurman even kunnen regelen. Ik kreeg ze er niet proper onder en toen ik wat gekraak hoorde vertrouwde ik het helemaal niet meer.
Ik ga nu proberen ergens een brug te regelen om zo veilig onder de auto te kunnen sleutelen.
Ik ken nog iemand met een brug die ik gratis zou kunnen regelen, maar dan moet ik 150 km rijden. Niet veilig en niet goed voor m'n beurs. Aangezien ik nu met geluk 1 op 3 rijd.
Nja, hopelijk rijd je binnenkort dan weer!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:57 schreef tha_rizzo het volgende:
Zoiets ja, alleen de kop is anders, deze kreeg ik niet onder de krikpunten van de auto.
Ik ken via e28 forum iemand die handig is en een brug heeft, ik vind 't niet erg om daar af en toe naartoe te gaan, alleen gaat dat nu niet.
Ik ben bezig om voor E30Fansite.nl een collectieve verzekering te regelen, daar heb je geen 2e auto voor nodig, maar je mag je E30 wel niet als woon/werkvervoer gebruikenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Daar kun je vast wel een leuke 318is of 325 van kopen.
Bij de oldtimerverzekeringen moet je er even op letten dat je vaak minimaal 24 jaar moet zijn of een eerste auto moet hebben / kilometerbeperking etc. Er zijn echter wel oldtimerverzekeringen die dit soort dingen niet als vereiste hebben, hoogstens 15.000/20.000 kilometerbeperking oid. De leeftijd moet in ieder geval wel bijna overal minimaal 24 zijn.
Ik had het inderdaad gelezen. Ik weet dat er ook maatschappijen zijn waar je geen 2e auto voor nodig hebt. Alleen al die maatschappijen hebben wel één vereiste: en dat is dat de hoofdbestuurder 24 jaar of ouder is (anders zat mijn E30 ook al in de (semi)oldtimerverzekeringquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:28 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik ben bezig om voor E30Fansite.nl een collectieve verzekering te regelen, daar heb je geen 2e auto voor nodig, maar je mag je E30 wel niet als woon/werkvervoer gebruiken
Ik zit zelf al bij die maatschappij en betaal voor All-risk op taxatiebedrag 340 euro per jaar.
Ah! Allemaal leuke info! Ik zal m'n ogen en oren openhouden op 't forum m.b.t. die verzekering.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:37 schreef metallicattim het volgende:
Ook dat is niet van belang (leeftijd) bij deze maatschappijWel is boven de 150 PK een ander tarief, dus voor de 323i, 325i en 325iX gelden hogere tarieven, maar het is nog in de beginfase, dus meer details volgen nog
over de matjes, jah gek, ik heb je toch echt wel gePBed hierover, maar hij staat niet in mijn verzonden items...
Dan zeg ik het maar hier hehe, ik had geen setje meer compleet in mn garage, maar ik heb nu 2 slopers erbij en daar zitten wel complete setjes in.
In 1 zit een zwarte set, zag er nog goed uit, ik zal daar z.s.m. een foto van maken en doorsturen naar je
Grtz Tim
Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roestquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:43 schreef tha_rizzo het volgende:
Bij de e28 kan je er alleen bij als je onder de auto kruipt, je komt er niet bij als je het via de achterbank doet.
Ik had de auto op soort hulpkrikken, steunkrikken, die had ik via m'n buurman even kunnen regelen. Ik kreeg ze er niet proper onder en toen ik wat gekraak hoorde vertrouwde ik het helemaal niet meer.
Ik ga nu proberen ergens een brug te regelen om zo veilig onder de auto te kunnen sleutelen.
Ik ken nog iemand met een brug die ik gratis zou kunnen regelen, maar dan moet ik 150 km rijden. Niet veilig en niet goed voor m'n beurs. Aangezien ik nu met geluk 1 op 3 rijd.
Daarom gaat ie van mij (bijna) altijd omhoog via de ehm soort "dwarsbalken" http://www.r3vlimited.com/Images/Forum/Jackpoints.jpg -> aan de voorkant, groene bolletjes. De krik blijft er altijd onder als beveiliging en als beveiliging nr.3 gaat er ook nog 's een autoband onder.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:49 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roestPas daar dus voor op !
Vandaar dat ik het voor gezien hield alvorens ik eronder kroop. Ik was er niet zo enorm van gecharmeerd om eronder te kruipen als de auto op de krik stond, maar als je de andere kant opkrikt en je hoort wat gekraak, vertrouwde ik het helemaal niet meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:49 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een kennis had vorig jaar z'n E28 op de krik, en toen is z'n krikpunt dus geknapt. Wegens roestPas daar dus voor op !
Precies als de auto van de krik stuitert met jou er onder ben je verder van huis als je pech hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Vandaar dat ik het voor gezien hield alvorens ik eronder kroop. Ik was er niet zo enorm van gecharmeerd om eronder te kruipen als de auto op de krik stond, maar als je de andere kant opkrikt en je hoort wat gekraak, vertrouwde ik het helemaal niet meer.
Dan regel ik liever gewoon een brug, een stuk veiliger.
Daarom, volgens mij houden er vrij weinig mensen van als er bijna 1300 kg op je neus valt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:42 schreef justmattie het volgende:
[..]
Precies als de auto van de krik stuitert met jou er onder ben je verder van huis als je pech hebt.
Oef.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:19 schreef Maharbal het volgende:
Ik was niet blij toen ik het hoorde. Had gvd wel 1) m'n kabelboom kunnen doorfikken 2) mezelf half kunnen opblazen omdat m'n brandstofleiding volgens mij ergens bij nogal warme delen in de buurt kwam.
....Als ie nu maar door de APK komt.
Snel ff lening afsluiten bij de DSB bank voor reparatiesquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:43 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Oef.
Maar blijf positief denken, ooit komt alles wel in orde, het kan wel eventjes duren
Probeer deze eens?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:50 schreef IJsblock het volgende:
Sinds eergisteren mijn koekblikkie ingeruild voor een E39!![]()
Heb ik even een vraag over: ik heb de bekende kwaal met de pixels in mijn boordcomputer, nou las ik ergens dat in het dashboard vervuiling bij de aansluitpunten zijn.
Kan iemand me daar een adres voor geven die het kan fixen? Zelf ben ik wel handig, maar zie het niet erg zitten om de hele klokkenwinkel los te halen.
@Justmattie: bedankt, is nog bij me in de buurt ook!quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:36 schreef Catch22- het volgende:
kan ik je niet mee helpen
wat ik je wel kan zeggen; je hebt een van de beste middenklassers gekocht die je kopen kan. Wat voor uitvoering heb je precies? En wat voor blok?
Je kan altijd even bellen, grote kans dat ze het voor je fixen. Heb er tenminste wel goede reacties over gelezen. Kosten zijn +- 180 euro (wat ik op het forum had gelezen dan van iemand dus pin me er niet op vastquote:Op maandag 19 oktober 2009 17:07 schreef IJsblock het volgende:
[..]
@Justmattie: bedankt, is nog bij me in de buurt ook!Eerst laat ik PDC monteren en volgende maand maar eens een offerte laten maken voor de pixels.
@Catch22: Thanx voor je compliment, ik heb een 520i Executive Automaat gekocht, zwart metallic uit september 1999.
Mijn 4de BMW, hiervoor heb ik altijd 3 serie gehad, maar ik wilde wat groter en deze kwam op mijn pad en bij een garage uit de buurt.
Nette schadevrije auto, met de heerlijke 6 in lijn, verwacht geen M5 prestaties, hij gaat lekker mee in het verkeer.
Ik zal kijken of ik van het weekend eens wat foto's ervan kan maken.
Is niet veel geld, ik had het duurder verwacht.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:25 schreef justmattie het volgende:
[..]
Je kan altijd even bellen, grote kans dat ze het voor je fixen. Heb er tenminste wel goede reacties over gelezen. Kosten zijn +- 180 euro (wat ik op het forum had gelezen dan van iemand dus pin me er niet op vast)
Zulke dingen zou ik ook niet zelf doen, tenzij je elektromonteur of automonteur bent.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:30 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Is niet veel geld, ik had het duurder verwacht.
Het is zelf te doen heb ik gelezen, maar dan moet het dashboard eruit, en het schijnt ook dat alle naalden los moeten, en in dat laatste ben ik een ster in slopen.....
Dan maar wat geld uitgeven met de garantie dat het goed gebeurt.
Vroeger wilde ik zelf nog wel eens knutselen, de achteruitrijsensoren had ik ook zelf kunnen doen, maar tegenwoordig laat ik anderen lekker werken.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:33 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zulke dingen zou ik ook niet zelf doen, tenzij je elektromonteur of automonteur bent.
M52TUB20 motorblok ligt er in.quote:Op maandag 19 oktober 2009 21:31 schreef justmattie het volgende:
Is dat een M52 motorblok? Die hebben wel een ketting dacht ik.
E36 316i uit '94. Met M43 blok en kettingquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:00 schreef IJsblock het volgende:
[..]
M52TUB20 motorblok ligt er in.
Welk type BMW rij jij trouwens?
Dat was mijn eerste Beemer ook!quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:01 schreef justmattie het volgende:
[..]
E36 316i uit '94. Met M43 blok en ketting![]()
De mijne is maurtiusblau. Helaas geen 6 cil maar dat mag de pret niet drukken. Rij er alweer bijna 2 jaar inquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:05 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Dat was mijn eerste Beemer ook!
316i coupe, bostongrun, heerlijke wagen!![]()
Die auto was het begin van het einde, ik heb meer dan 20 auto's gehad maar ik blijf terugkomen bij BMW.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:48 schreef Bowny het volgende:
GRRRR![]()
...
Meer mensen met dit vervelend euveltje?
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=73652b23996ebafe6e65b232f70b7765&threadid=39367quote:Ein Klappern der Scheiben kann durch defekte Fensterheber verursacht werden. Dies kann insbesondere bei Fahrzeugen aus der Zeit bis zur 6. Produktionswoche 2000 der Fall sein, weil bis dahin mitunter qualitativ schlechtere Fensterheber verbaut wurden. In vielen Fällen wurden die Fensterheber auf Kulanz getauscht – was aber natürlich vom Alter, der Laufleistung, einem lückenlosen Serviceheft und natürlich von der Werkstatt abhängt.
Die Knackgeräusche sind dagegen auf das Zusammenspiel von Seitenscheibe, Gummidichtung und Dachleiste zurück zu führen. Bei Fahrzeugen mit den glatteren Chrom- oder Shadow-Line-Leisten scheinen diese Geräusche seltener aufzutreten als bei Modellen mit den mattschwarzen Dachleisten (Standard bei Vierzylindern). Es sind Fälle aus dem Forum bekannt, in denen die Kosten für einen Tausch mit den höherwertigen Leisten von BMW bzw. den BMW-Werkstätten übernommen wurden (während der Gewährleistungszeit); genau so kenne ich aber auch Fälle, in denen die Kostenübernahme abgelehnt wurde. Ein Versuch kann also nicht schaden.
Wesentlich günstigere Abhilfe kann schon das gründliche und regelmäßige Reinigen der Gummidichtungen bringen (mit Seifenlauge), wobei auch die Beflockung am Oberrand der Dichtung mit einer weichen Bürste behandelt werden sollte – diese soll nämlich die Haftung, die letztendlich der Grund für diese Geräusche ist, verringern.
Des Weiteren bieten die Werkstätten häufig an, die Scheibenränder von innen mit einem Fluid zu behandeln, das ebenfalls die Haftung an den Gummidichtungen verringern soll. Dies wirkt zwar für eine gewisse Zeit, ist aber optisch keine gute Lösung, weil die Scheibenränder „schmierig“ wirken. Es kann aber auch helfen, die Scheibenränder statt dessen mit einem weitaus nicht so sichtbaren Regenabweiser (der eigentlich für die Windschutzscheibe gedacht ist) zu behandeln.
Um der Haftung zwischen Gummidichtung und Dachleiste Herr zu werden, bieten einige Werkstätten darüber hinaus an, ein Teflonband an die Dachleiste zu kleben (günstigstenfalls unsichtbar). Leider ist mir aber nicht die Teilenummer bekannt.
Dringend abzuraten ist von der Verwendung von Gummipflegemitteln, die das Anfrieren der Dichtungen verhindern sollen. Diese glätten bzw. härten die Oberfläche der Dichtungen, so dass die Geräusche wesentlich verstärkt werden oder gar zum ersten Mal auftreten. Sollten die Dichtungen einmal mit Gummipfleger behandelt worden sein, die Dichtungen mehrmals mit Seifenlauge gründlich reinigen, bis die Beschichtung entfernt ist. Nach meiner Erfahrung ist die Verwendung solcher Gummipfleger gar nicht notwendig – ansonsten mit der BMW-Werkstatt Rücksprache halten, ob die BMW-Gummipflege bedenkenlos verwendet werden kann.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |