Het is toch ook niet te geloven met die klotevakbonden. Als ze hun zin niet krijgen dan worden er gelijk radicale middelen ingezet. Als ze gewoon op tijd met een voorstel waren geweest voor de SER, dan was er misschien niets aan de hand geweest. Nee, in plaats daarvan kan die Jongerius alleen maar de werkgevers de schuld geven en de handen in onschuld wassen.quote:Woensdag mogelijk stakingen in openbaar vervoer
RIJSWIJK - Ligt het aan de vakbond AbvaKabo FNV, dan rijdt er woensdagochtend in de spits geen openbaar vervoer in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Dat heeft een woordvoerder van de bond maandagmorgen vroeg gezegd.
bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)penbaar-vervoer.html
Ga maar lekker lopen klaploper , wij halen de kastanjes wel uit het vuur voor betere sociale voorwaarden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:49 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Het is toch ook niet te geloven met die klotevakbonden. Als ze hun zin niet krijgen dan worden er gelijk radicale middelen ingezet. Als ze gewoon op tijd met een voorstel waren geweest voor de SER, dan was er misschien niets aan de hand geweest. Nee, in plaats daarvan kan die Jongerius alleen maar de werkgevers de schuld geven en de handen in onschuld wassen.
Terecht dat het GVB zegt dat dit geen reden is om te staken! Staken is bedoeld als middel om de werkgever onder druk te zetten en niet de overheid. Laat ze maar lekker staken woensdag, dan kan de rechter zich erover buigen. Zou mooi zijn als een paar van die paupers die hier aan mee willen doen collectief ontslag krijgen!.
Die 10% extra mensen op de weg maakt het inderdaad een stuk vervelender op de weg.quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:50 schreef Pheno het volgende:
Ik ga woensdag dan maar thuiswerken, als OV minnend Nederland opeens ook weer op de autoweg moet dan is het altijd een zooitje
Lijkt me geweldig.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Ga maar lekker lopen klaploper , wij halen de kastanjes wel uit het vuur voor betere sociale voorwaarden.
Platgooien die handel , zes weken minimaal.
Ga werken man, in plaats van een onbetaalde (AOW)-rekening doorschuiven naar de volgende generaties.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Ga maar lekker lopen klaploper , wij halen de kastanjes wel uit het vuur voor betere sociale voorwaarden.
Staken en OV is wel heel oncreatief, als je al actie wilt kan je beter de mensen vrij laten reizen, dan heb je pas een win-win situatie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Als je gewoon goed je best doet krijg je vanzelf waardering van je baas. Daar hoef ik geen staking voor te organiserenquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
Inderdaad!quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:03 schreef justanick het volgende:
Ga werken man, in plaats van een onbetaalde (AOW)-rekening doorschuiven naar de volgende generaties.
Mag niet meer van de rechter.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:08 schreef raptorix het volgende:
Staken en OV is wel heel oncreatief, als je al actie wilt kan je beter de mensen vrij laten reizen, dan heb je pas een win-win situatie.
Dan verzinnen ze maar iets anders creatiefs, overigens altijd zelfde volk wat moet staken, ik ben nu 12 jaar software engineer, maar nog nooit gehoord dat collega's gingen staken omdat loonsverhoging er een jaartje niet in zit.quote:
Haha, jij hebt overduidelijk nog niet al teveel ervaring met het echte leven.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:09 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Als je gewoon goed je best doet krijg je vanzelf waardering van je baas.
Nee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:16 schreef Megumi het volgende:
Geld dit ook voor de NS?
Haha en waarom niet? Dit is namelijk ook gewoon mijn ervaring.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:17 schreef Lkw het volgende:
[..]
Haha, jij hebt overduidelijk nog niet al teveel ervaring met het echte leven.
Haha, omdat het vaak niet zo is. In veel gevallen moet je vooral de juiste plooien in je bek kunnen trekken, niet al te kritisch zijn, nooit moeilijk doen, gemakkelijk en veel plastic praatjes kunnen verkopen, etc. Daarmee krijg je - zeker in bepaalde branches - veeeel meer waardering van je baas dan met je werk inhoudelijk goed doen. Op dat laatste heeft die baas vaak niet eens zicht, dus rekent hij je slechts af op hoe goed je jezelf verkoopt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Haha en waarom niet? Dit is namelijk ook gewoon mijn ervaring.
Jawel hoor. In het verleden hebben de vakbonden heel veel goede dingen gedaan en daar profiteren we in de maatschappij allemaal al. Maar door hun starre houding verliezen ze hun draagvlak. Het lijken een beetje stuiptrekkingen, omdat ze weten dat er steeds minder mensen lid worden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:17 schreef Lkw het volgende:
Haha, jij hebt overduidelijk nog niet al teveel ervaring met het echte leven.
Jij hebt gewoon nog niet zo veel ervaring in het leven als ik dit zo lees. Nee staken als eerste middel, dat is de oplossing.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:21 schreef Lkw het volgende:
[..]
Haha, omdat het niet zo is. In veel gevallen moet je vooral de juiste plooien in je bek kunnen trekken, niet al te kritisch zijn, nooit moeilijk doen, gemakkelijk en veel plastic praatjes kunnen verkopen, etc. Daarmee krijg je - zeker in bepaalde branches - veeeel mer waardering van je baas dan met je werk inhoudelijk prima doen. Op dat laatste heeft die baas vaak niet eens zicht, dus rekent hij je slechts af op hoe goed je jezelf verkoopt.
Ah, nu is het in 1 keer in veel gevallen? Je moet er gewoon voor zorgen dat je de juiste skills hebt, betrouwbaar bent, en goed werk aflevert. En nee ik hoef niet te hielelikken bij me baas, als iets me niet bevalt zeg ik het gewoon, dat is niet meer als professioneel, en niets persoonlijks tegen hem, we willen immers allebei dat het goed gaat op de werkvloer.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:21 schreef Lkw het volgende:
[..]
Haha, omdat het niet zo is. In veel gevallen moet je vooral de juiste plooien in je bek kunnen trekken, niet al te kritisch zijn, nooit moeilijk doen, gemakkelijk en veel plastic praatjes kunnen verkopen, etc. Daarmee krijg je - zeker in bepaalde branches - veeeel mer waardering van je baas dan met je werk inhoudelijk prima doen. Op dat laatste heeft die baas vaak niet eens zicht, dus rekent hij je slechts af op hoe goed je jezelf verkoopt.
Zie mijn post boven die van jou voor een antwoord op je laatste alinea.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:24 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Jawel hoor. In het verleden hebben de vakbonden heel veel goede dingen gedaan en daar profiteren we in de maatschappij allemaal al. Maar door hun starre houding verliezen ze hun draagvlak. Het lijken een beetje stuiptrekkingen, omdat ze weten dat er steeds minder mensen lid worden.
Ze kunnen beter met nieuw beleid komen om ook jongeren te trekken, in plaats van kansloze acties te organiseren die alleen bedoeld zijn om hun traditionele achterban (50+-ers) tevreden te houden. Want daar komt het wel op neer. Het constructieve is compleet verdwenen!!
En natuurlijk proberen werkgevers altijd minder salaris te betalen. Dat is onderdeel van het spelletje. En als jij echt toegevoegde waarde hebt voor de baas, komt hij vast wel over de brug. Dus... doe je best en maak er wat van. De maatschappij biedt genoeg kansen.
Die had ik gezien. Maar het lijkt er meer op dat je dit opschrijft naar aanleiding van een stukje persoonlijke frustratie. Natuurljik zijn er bedrijven waar het zo is zoals je beschrijft, maar wat let je? Er zijn duizenden andere bedrijven in Nederland waar je zo aan de slag kunt als het je niet bevalt!quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:26 schreef Lkw het volgende:
Zie mijn post boven die van jou voor een antwoord op je laatste alinea.
Ja, in veel gevallen. Ik heb nergens beweerd dat het in 100 procent van de gevallen opgaat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, nu is het in 1 keer in veel gevallen? Je moet er gewoon voor zorgen dat je de juiste skills hebt, betrouwbaar bent, en goed werk aflevert. En nee ik hoef niet te hielelikken bij me baas, als iets me niet bevalt zeg ik het gewoon, dat is niet meer als professioneel, en niets persoonlijks tegen hem, we willen immers allebei dat het goed gaat op de werkvloer.
Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt, maar de stelling 'doe maar goed je best, dan waardeert de baas je vanzelf' is gewoon niet terecht. Ik ben bijvoorbeeld 2 jaar voorzitter geweest van een OR (oa tijdens reorganisaties) en dan komt de hele werkvloer wel een keertje bij je langs. Zo'n ervaring verandert je blik op presatatie versus beloning wel ietwat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:28 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Die had ik gezien. Maar het lijkt er meer op dat je dit opschrijft naar aanleiding van een stukje persoonlijke frustratie. Natuurljik zijn er bedrijven waar het zo is zoals je beschrijft, maar wat let je? Er zijn duizenden andere bedrijven in Nederland waar je zo aan de slag kunt als het je niet bevalt!
Dan is het van belang om je werkzaamheden concreet en meetbaar te maken, dat is niet altijd makkelijk, maar zeker wel mogelijk, zelfs in gevallen als de zorg om maar iets te noemen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:28 schreef Lkw het volgende:
[..]
Eén keer in veel gevallen? Waar lees je dat, want het staat nergens.
Maar jij zit zo te zien in de exacte hoek, daar is het misschien wat inhoudelijker, zou kunnen. Mijn beschrijving gaat echter voor veel gevallen wel op. Helaas.
Da's de reactie van iemand die altijd semi-incompetent is geweest en dus wel moest likken om de riante positie te kunnen behouden. Ik zeg niet dat jij zo'n persoon bent, maar je argument is wel van die kant afkomstig.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:26 schreef Lkw het volgende:
[..]
Zie mijn post boven die van jou voor een antwoord op je laatste alinea.
Ik zit zelf ook in de OR van organisatie van 220 man, en ja ik hoor ook wel eens lastige verhalen. Maar dat is wat ik bedoel, maak het concreet. Zorg bijvoorbeeld dat iedereen elk jaar een functionerings en bedoordelingsgesprek krijgt, zodat duidelijk te zien is of deze persoon aan zijn doelstelling heeft voldaan. Bij ons hebben we ook een input formulier waarbij andere collega's je mogen beoordelen (je mag zelf kiezen wie dat zijn), een erg nuttig en eerlijk systeem.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt, maar de stelling 'doe maar goed je best, dan waardeert de baas je vanzelf' is gewoon niet terecht. Ik ben bijvoorbeeld 2 jaar voorzitter geweest van een OR (oa tijdens reorganisaties) en dan komt de hele werkvloer wel een keertje bij je langs. Zo'n ervaring verandert je blik op presatatie versus beloning wel ietwat.
Juist, dat klopt. Probleem dat ik aankaart is dus dat veel managers daarin trappen, regelmatig ten koste van iemand die wél competent is maar minder op de voorgrond treedt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef justanick het volgende:
[..]
Da's de reactie van iemand die altijd semi-incompetent is geweest en dus wel moest likken om de riante positie te kunnen behouden. Ik zeg niet dat jij zo'n persoon bent, maar je argument is wel van die kant afkomstig.
Dat is raar. Als je je vriendjes dat formulier laat invullen, krijg je een vertekend beeld. Als je geen vriendjes hebt (en je directe collega's wel), dan kom jij er waarschijnlijk minder rooskleurig van af.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook in de OR van organisatie van 220 man, en ja ik hoor ook wel eens lastige verhalen. Maar dat is wat ik bedoel, maak het concreet. Zorg bijvoorbeeld dat iedereen elk jaar een functionerings en bedoordelingsgesprek krijgt, zodat duidelijk te zien is of deze persoon aan zijn doelstelling heeft voldaan. Bij ons hebben we ook een input formulier waarbij andere collega's je mogen beoordelen (je mag zelf kiezen wie dat zijn), een erg nuttig en eerlijk systeem.
+1quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan is het van belang om je werkzaamheden concreet en meetbaar te maken, dat is niet altijd makkelijk, maar zeker wel mogelijk, zelfs in gevallen als de zorg om maar iets te noemen.
Ik zie in veel te veel bedrijven een baas/werknemer patroon. Vaak wordt er hoop gezeurd over wat de baas doet, terwijl je als werknemer ook prima met eigen ideeen kan komen. Daarnaast wat voor zin heeft het om te staken? Het is op dit moment de overheid die bepaald wat de AOW grens wordt, dus ik zie echt niet in wat staken hier voor nut heeft? Het kost de burger juist geld, om nog maar niet te spreken van het OV bedrijf.
Ja, maar de mensen die bij de OR komen zijn ook niet altijd representatief! Want de mensen die niets te klagen hebben komen daar nietquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef Lkw het volgende:
Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt, maar de stelling 'doe maar goed je best, dan waardeert de baas je vanzelf' is gewoon niet terecht. Ik ben bijvoorbeeld 2 jaar voorzitter geweest van een OR (oa tijdens reorganisaties) en dan komt de hele werkvloer wel een keertje bij je langs. Zo'n ervaring verandert je blik op presatatie versus beloning wel ietwat.
Staken tegen overheidsbeleid dat jou als werknemer raakt, is een normale reden om te staken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan is het van belang om je werkzaamheden concreet en meetbaar te maken, dat is niet altijd makkelijk, maar zeker wel mogelijk, zelfs in gevallen als de zorg om maar iets te noemen.
Ik zie in veel te veel bedrijven een baas/werknemer patroon. Vaak wordt er hoop gezeurd over wat de baas doet, terwijl je als werknemer ook prima met eigen ideeen kan komen. Daarnaast wat voor zin heeft het om te staken? Het is op dit moment de overheid die bepaald wat de AOW grens wordt, dus ik zie echt niet in wat staken hier voor nut heeft? Het kost de burger juist geld, om nog maar niet te spreken van het OV bedrijf.
Platgooien , er staan een half miljoen mensen aan de kant te wachten op een baan . waarom moet iemand gvd 51 jaar werken ?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:38 schreef Duikelaar het volgende:
+1
En als meer werknemers zo'n houding zouden hebben, dan hadden we nu waarschijnlijk helemaal geen discussie over de verhoging van de AOW leeftijd ed, omdat de arbeidsproductiviteit een stuk hoger zou liggen. Dat zet echt zoden aan de dijk ipv die klaag en staak cultuur.
Dat zou kunnen, maar is maar een taartpuntje van de hele koek.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:40 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ja, maar de mensen die bij de OR komen zijn ook niet altijd representatief! Want de mensen die niets te klagen hebben komen daar niet.
Ik ken ook bedrijven waar veel mensen werken die continu klagen over het management. Misschien is dat deels terecht, maar die mensen gaan niet ergens anders werken, ondanks hun klachen? En waarom? Omdat ze in het verleden in een veel hogere functie zijn ingedeeld dan hun opleidingsniveau zou rechtvaardigen en ze nergens anders meer zo'n riante positie zouden kunnen krijgen!!
Gast, ik snap je argument van mensen die al zo lang werken. Mijn vader begon ook met werken toen hij 15 was. Maar je snapt toch zelf ook wel dat als mensen straks gemiddeld 85 jaar worden we de huidige verzorgingsstaat niet meer kunnen betalen? Zeker met de gelijktijdige afname van de beroepsbevolking.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:42 schreef kitao het volgende:
Platgooien , er staan een half miljoen mensen aan de kant te wachten op een baan . waarom moet iemand gvd 51 jaar werken ?
En nu je inhoudelijke reactie? Of is die er niet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef kitao het volgende:
Zelden zo'n naïef overdreven optimistisch persoon gezien die zich heel speciaal voelt voor zijn werkgever.
Volgens mij zie jij kleuren van de regenboog.
Je bent toch niet aan het trippen zeker ?
In Nederland kennen we niet een overmatige klaag-staakcultuur, daarvoor moet je bijvoorbeeld naar Frankrijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:38 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
+1
En als meer werknemers zo'n houding zouden hebben, dan hadden we nu waarschijnlijk helemaal geen discussie over de verhoging van de AOW leeftijd ed, omdat de arbeidsproductiviteit een stuk hoger zou liggen. Dat zet echt zoden aan de dijk ipv die klaag en staak cultuur.
Jawel , platgooien.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:48 schreef dennisdotcom het volgende:
En nu je inhoudelijke reactie? Of is die er niet?
Waarom ben je achterlijk als je voor je rechten op komt ? Apathisch achterover leunen en verworven rechten afgekalfd zien worden (terwijl er alternatieven zijn) is achterlijker lijkt mij.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Misan het volgende:
Laten we dan gewoon met z'n allen gaan staken, dit geldt immers voor iedereen!
Achterlijke organisaties die vakbonden, zijn niet meer van deze tijd
Werkgevers zijn anders wel voor bijna 100% georganiseerd in hun vakbonden , maar je hebt gelijk , die denken vaak nog steeds met weemoed terug aan de kinderarbeid en kruiperige werknemers.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Misan het volgende:
Inderdaad, laten we de afvaardiging van de werknemers afschaffen en gewillig alles slikken wat de hoge heren ons door de strot willen duwen. Daar wordt de wereld beter van.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Misan het volgende:
Ze halen de kastanjes alleen maar uit het vuur voor hun leden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
De mensen die niet staken staan altijd te klagen langs de kant.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:06 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ze halen de kastanjes alleen maar uit het vuur voor hun leden.
Mensen die niet lid zijn, laten ze verzuipen.
Zoals alle niet 50+-ers dus die niks op hebben met die oude zeikerds. Daarom komen ze nu ook in opstand, omdat weer eens een heilig huisje dreigt om te vallenquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:06 schreef yyentle het volgende:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:06 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ze halen de kastanjes alleen maar uit het vuur voor hun leden.
Wees blij dat men in Nederland een keer de barricade op gaat. In dit land laten we als makke schapen over ons heen lopen. Als er dan een keer verzet is in de vorm van protest dan heb je altijd schaapjes als TS die dat afkeuren omdat HUN het een dagje zonder OV moeten doen, gore egoisten!quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:49 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Het is toch ook niet te geloven met die klotevakbonden. Als ze hun zin niet krijgen dan worden er gelijk radicale middelen ingezet. Als ze gewoon op tijd met een voorstel waren geweest voor de SER, dan was er misschien niets aan de hand geweest. Nee, in plaats daarvan kan die Jongerius alleen maar de werkgevers de schuld geven en de handen in onschuld wassen.
Terecht dat het GVB zegt dat dit geen reden is om te staken! Staken is bedoeld als middel om de werkgever onder druk te zetten en niet de overheid. Laat ze maar lekker staken woensdag, dan kan de rechter zich erover buigen. Zou mooi zijn als een paar van die paupers die hier aan mee willen doen collectief ontslag krijgen!.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Misan het volgende:
Nee, die zijn aan het werk (2x zo hard) omdat alle oudjes aan het staken zijnquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:08 schreef Pheno het volgende:
De mensen die niet staken staan altijd te klagen langs de kant.
Uitbetalen bij staken geldt alleen voor leden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus stel dat het FNV het voor me kaar krijgt de AOW leeftijd op 65 te houden geldt dat alleen voor leden ?
Een CAO verhoging van 2% geldt alleen voor leden ?
Kom op, een OV staking vanwege de AOW is ook gewoon zinloos.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nog zo'n mak schaapje die alles maar slikt zolang ze maar kan consumeren
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kom op, een OV staking vanwege de AOW is ook gewoon zinloos.
Organiseer dan een landelijke staking.
Nee hoor, toen de OV-bedrijven twee jaar geleden staakten tegen een achteruitgang in salaris en te korte rusttijden hoorde je mij niet, vond ik het zelfs goed. Maar dit heeft niets met staken te maken, maar puur met hun zin niet krijgen van het kabinet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Wees blij dat men in Nederland een keer de barricade op gaat. In dit land laten we als makke schapen over ons heen lopen. Als er dan een keer verzet is in de vorm van protest dan heb je altijd schaapjes als TS die dat afkeuren omdat HUN het een dagje zonder OV moeten doen, gore egoisten!
Dan moet je niet het OV platgooien, maar bijvoorbeeld weigeren de kabinetsleden van lunch te voorzien.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:41 schreef Lkw het volgende:
[..]
Staken tegen overheidsbeleid dat jou als werknemer raakt, is een normale reden om te staken.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:17 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Nee hoor, toen de OV-bedrijven twee jaar geleden staakten tegen een achteruitgang in salaris en te korte rusttijden hoorde je mij niet, vond ik het zelfs goed. Maar dit heeft niets met staken te maken, maar puur met hun zin niet krijgen van het kabinet.
Het kabinet is democratisch gekozen en gaat nu een verhoging van de AOW invoeren. Als mensen dit niet willen, had iedereen maar SP moeten stemmen. De vakbonden zijn nu ontzettend ondemocratisch bezig, dát is mijn probleem!
Zo klopt het.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:13 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Nee, die zitten op fok in KLB/POL/NWS (2x zo hard) omdat alle oudjes aan het staken zijn.
Dat ik persoonlijk goed met deze mensen om kan gaan, betekend nog niet dat ze geen kritiek op me zullen hebben, sterker nog ik zou het zelfs waarderen als ze met gefundeerde kritiek kwamen, immers dan kan ik goed zien waar mijn verbeterpunten liggen. Daarnaast zeg ik duidelijk: "meetbaar maken", voor mij was dit jaar bijvoorbeeld mijn leerdoel, om een bepaald software product te leren kennen, ik heb nu een succesvolle implementatie gedaan, binnen het uren budget wat hier voor stond, kortom dit zijn zaken die gewoon meetbaar zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:38 schreef Lkw het volgende:
[..]
Dat is raar. Als je je vriendjes dat formulier laat invullen, krijg je een vertekend beeld. Als je geen vriendjes hebt (en je directe collega's wel), dan kom jij er waarschijnlijk minder rooskleurig van af.
Verder lijken functionerings- en beoordelingsgesprekken heilig, maar ook daarmee kun je alle kanten op. Als een chef een bepaalde kant op wil en hij bouwt een fijn gekleurd dossier op, hang je alsnog.
Ik wil niet een te negatief beeld schetsen, maar mijn ervaring is dat het allemaal niet zo transparant werkt als jullie het brengen. Vandaar mijn tegenreactie.
De barricade opgaanquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wees blij dat men in Nederland een keer de barricade op gaat. In dit land laten we als makke schapen over ons heen lopen. Als er dan een keer verzet is in de vorm van protest dan heb je altijd schaapjes als TS die dat afkeuren omdat HUN het een dagje zonder OV moeten doen, gore egoisten!
De eerste die in opstand kwam was jij door dit topic te openen vanwege een klein protestje van leden die graag van hun laatste levensjaren nog een beetje willen genieten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:09 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Zoals alle niet 50+-ers dus die niks op hebben met die oude zeikerds. Daarom komen ze nu ook in opstand, omdat weer eens een heilig huisje dreigt om te vallen.
Hallo, bij veel partijen kun je wel een beetje verwachten welke kant het opgaat. Als je PvdA kiest, weet je gewoon dat er weer extra accijnzen/belastingen/spitsheffingen bijkomen. Had je VVD moeten kiezen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:18 schreef Revolution-NL het volgende:
Net zoals iedereen democratische voor een kilometerheffing heeft gekozen
Hou toch alstjeblieft op zeg.
Juist helemaal correct, daarom met men de paracieten keihard aanpakken en aan het werk schoppen, maar nee dat is niet sociaal. Het is socialer om de paracieten nog even extra te pamperen en de werkende Nederlander nog wat verder uit te knijpen. Dat is wat men in Nederland sociaal beleid noemtquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
De barricade opgaan![]()
Gast, heb je enig idee waarom de AOW omhoog moet? Juist omdat we in Nederland te veel lapswansen hebben, als we gewoon eens de handen uit de mouwen staken hebben we het allemaal ZO veel beter.
Welke mensen staan er volgens jou aan de kant dan? Want ik wil er natuurlijk best op reageren. Zoals je vast hebt gezien woon ik in de Bijlmer. Ik kan je vertellen, daar is het werkloosheidspercentage gigantisch (in de discussies over de schietpartijen heb je daar misschien iets over meegekregen). Maar toch is er bij het station al zes weken een vacature voor fietsenmaker. Hoe verklaar je dat dan? Als mijn baan morgen wordt opgeheven is het eerste dat ik doe langs die fietsenmaker lopen, zodat ik in ieder geval werk heb!! En dit is één voorbeeld, maar er zijn genoeg vacatures. Alleen veel mensen zijn veel te kieskeurig.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:22 schreef kitao het volgende:
De eerste die in opstand kwam was jij door dit topic te openen vanwege een klein protestje van leden die graag van hun laatste levensjaren nog een beetje willen genieten.
Jij bent degeen die dat aan alle kanten loopt af te kraken in de hoop hier over de ruggen van je collega's promotie mee te maken en dit ook doet over de ruggen van mensen die aan de kant staan en die nu minder kans krijgen.
Maar misschien is dat laatste wel te inhoudelijk voor je want daar heb ik je nog niet op zien reageren.
Daarom zou ik het ook niet erg vinden als jouw baan naar een derde wereld automatiseringsbedrijf verdwijnt. Hopelijk verhuis je mee en kun je koeien gaan vangen daar.
Doe er maar wat aan dan met je democratische gepreek . Problemen van zelfverhevenen interesseert niemand wat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:17 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Nee hoor, toen de OV-bedrijven twee jaar geleden staakten tegen een achteruitgang in salaris en te korte rusttijden hoorde je mij niet, vond ik het zelfs goed. Maar dit heeft niets met staken te maken, maar puur met hun zin niet krijgen van het kabinet.
Het kabinet is democratisch gekozen en gaat nu een verhoging van de AOW invoeren. Als mensen dit niet willen, had iedereen maar SP moeten stemmen. De vakbonden zijn nu ontzettend ondemocratisch bezig, dát is mijn probleem!
Schei toch uit met je Telegraaf verhaaltjes. Dat noem jij echt inhoudelijk ?quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:28 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Welke mensen staan er volgens jou aan de kant dan? Want ik wil er natuurlijk best op reageren. Zoals je vast hebt gezien woon ik in de Bijlmer. Ik kan je vertellen, daar is het werkloosheidspercentage gigantisch (in de discussies over de schietpartijen heb je daar misschien iets over meegekregen). Maar toch is er bij het station al zes weken een vacature voor fietsenmaker. Hoe verklaar je dat dan? Als mijn baan morgen wordt opgeheven is het eerste dat ik doe langs die fietsenmaker lopen, zodat ik in ieder geval werk heb!! En dit is één voorbeeld, maar er zijn genoeg vacatures. Alleen veel mensen zijn veel te kieskeurig.
Wij zijn uitgepraat denk ik. Jammer.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:31 schreef kitao het volgende:
Schei toch uit met je Telegraaf verhaaltjes. Dat noem jij echt inhoudelijk ?
Triest.
Daar heb ik het niet over. De vakbonden gedragen zich regelmatig erg asociaal. Zij helpen mensen die in de problemen zitten alleen als ze lid zijn, niet leden laten ze verzuipen. Keiharde feiten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
![]()
Dus stel dat het FNV het voor me kaar krijgt de AOW leeftijd op 65 te houden geldt dat alleen voor leden ?
Een CAO verhoging van 2% geldt alleen voor leden ?
Hij heeft anders wel gelijk. Mensen willen per se "iets unieks" en niet iets dat voor hun gevoel onder hun stand is. In deze tijd moet je aanpakken wat je kan in plaats van gaan zeuren imoquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Triest.
Logisch toch? Je bent geen lid, zouden ze voor iedereen moeten opkomen?quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:35 schreef yyentle het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. De vakbonden gedragen zich regelmatig erg asociaal. Zij helpen mensen die in de problemen zitten alleen als ze lid zijn, niet leden laten ze verzuipen. Keiharde feiten.![]()
Met deze asociale staakactie benadelen ze weer heel veel mensen.![]()
Je hoeft geen voor- of tegenstander van de verhoging van de AOW leeftijd te zijn om te vinden dat de vakbonden vaak veel te ver gaan en over de ruggen van anderen aandacht proberen te krijgen.
Als het werkelijk een sociale beweging was, dan zou dat wel moeten ja.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:37 schreef Pheno het volgende:
[..]
Logisch toch? Je bent geen lid, zouden ze voor iedereen moeten opkomen?
Het zijn gewoon geldgraaiers net als iedere groep die zich sociaal noemtquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:39 schreef yyentle het volgende:
[..]
Als het werkelijk een sociale beweging was, dan zou dat wel moeten ja.
CAO, en zaken die ons allemaal raken (bijvoorbeeld de AOW in dit geval), komen ze op voor ons allemaal.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:39 schreef yyentle het volgende:
[..]
Als het werkelijk een sociale beweging was, dan zou dat wel moeten ja.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:28 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Welke mensen staan er volgens jou aan de kant dan? Want ik wil er natuurlijk best op reageren. Zoals je vast hebt gezien woon ik in de Bijlmer. Ik kan je vertellen, daar is het werkloosheidspercentage gigantisch (in de discussies over de schietpartijen heb je daar misschien iets over meegekregen). Maar toch is er bij het station al zes weken een vacature voor fietsenmaker. Hoe verklaar je dat dan? Als mijn baan morgen wordt opgeheven is het eerste dat ik doe langs die fietsenmaker lopen, zodat ik in ieder geval werk heb!! En dit is één voorbeeld, maar er zijn genoeg vacatures. Alleen veel mensen zijn veel te kieskeurig.
Dan ken je mijn ex-collega's niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan verzinnen ze maar iets anders creatiefs, overigens altijd zelfde volk wat moet staken, ik ben nu 12 jaar software engineer, maar nog nooit gehoord dat collega's gingen staken omdat loonsverhoging er een jaartje niet in zit.
Vooral ook letterlijk nemen. Bij wijze van spreken ga ik op de vuilniswagen rijden, kranten bezorgen of hamburgers bakken bij McDonalds, alle drie beroepen waarvoor je écht geen bijzondere dingen hoeft te kunnen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:05 schreef Sachertorte het volgende:
![]()
En je denkt echt dat je wordt aangenomen en goed werk gaat doen? Een band plakken zal vast wel lukken, maar een fietsenmaker moet nog wel iets meer kunnen.
Je denkt een punt te kunnen scoren door rond te bazuinen dat jij beter bent dan al die luie medewijkbewoners doordat jij die functie die zes weken openstaat wel even zult gaan vervullen. Nu blijkt dat jij ook voor die functie helemaal niet gekwalificeerd bent, en dat ook jij die functie niet kan vervullen. Mocht jij straks werkloos raken, en die functie staat een maand later nog steeds open, mag ik dan over jouw luiheid komen klagen?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:13 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Vooral ook letterlijk nemen. Bij wijze van spreken ga ik op de vuilniswagen rijden, kranten bezorgen of hamburgers bakken bij McDonalds, alle drie beroepen waarvoor je écht geen bijzondere dingen hoeft te kunnen.
Er wordt uberhaupt bijna nooit gestaakt in Nederlandquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:06 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Maar er wordt inderdad zeer weinig gestaakt in de IT
Pardon? Vakbonden stammen uit de tijd dat werknemers in fabrieken uitgebuit werden en zestien uur per dag moesten werken. Tegenwoordig liggen ze alleen maar dwars en leggen delen van de samenleving plat als er ook maar iets gebeurt waar ze niet met woorden uit kunnen komen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nog zo'n mak schaapje die alles maar slikt zolang ze maar kan consumeren
Er is een verschil tussen mensen die structureel weigeren te werken, en mensen die tijdelijk werkloos zijn, ik betaal nu al vele jaren mijn werkloosheids verzekering op basis van het inkomen wat ik nu verdien, kortom het is niet meer als redelijk dat als ik werkloos wordt ik ook enige tijd krijg om een vergelijkbare functie te vinden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je denkt een punt te kunnen scoren door rond te bazuinen dat jij beter bent dan al die luie medewijkbewoners doordat jij die functie die zes weken openstaat wel even zult gaan vervullen. Nu blijkt dat jij ook voor die functie helemaal niet gekwalificeerd bent, en dat ook jij die functie niet kan vervullen. Mocht jij straks werkloos raken, en die functie staat een maand later nog steeds open, mag ik dan over jouw luiheid komen klagen?
Dus eigenlijk lag de vakbond toen helemaal niet dwars?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:20 schreef Misan het volgende:
[..]
Pardon? Vakbonden stammen uit de tijd dat werknemers in fabrieken uitgebuit werden en zestien uur per dag moesten werken. Tegenwoordig liggen ze alleen maar dwars en leggen delen van de samenleving plat als er ook maar iets gebeurt waar ze niet met woorden uit kunnen komen.
Ik ben jarenlang lid geweest van een vakbond (CNV overigens) voor bijstand in geval van conflicten en toen ik problemen had met mijn werkgever kon ik fluiten naar hun hulp omdat ik er in hun ogen zelf te weinig aan gedaan zou hebben om het conflict te voorkomen.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom ben je achterlijk als je voor je rechten op komt ? Apathisch achterover leunen en verworven rechten afgekalfd zien worden (terwijl er alternatieven zijn) is achterlijker lijkt mij.
dit heeft niets met rechten van de werknemer te maken, maar met een jarenlange uitstelling van het verhogen van de pensioenleeftijd door de overheid. Belachelijk om werkgevers te duperen voor iets waar zij niets aan kunnen doen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
Inderdaad, laten we de afvaardiging van de werknemers afschaffen en gewillig alles slikken wat de hoge heren ons door de strot willen duwen. Daar wordt de wereld beter van.
nee, daaruit bleek des te meer dat ze geen toegevoegde waarde meer hebben buiten het vertegenwoordigen van werknemers bij CAO-besprekingen omquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dus eigenlijk lag de vakbond toen helemaal niet dwars?
Het is een van de oplossingen. Maar goed, ik zie niet helemaal in hoe het ophogen van de leeftijd gaat zorgen dat bv de werkeloosheid gaat dalen. Maar ik ben dan ook geen econoom.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:22 schreef Misan het volgende:
[..]
[..]
dit heeft niets met rechten van de werknemer te maken, maar met een jarenlange uitstelling van het verhogen van de pensioenleeftijd door de overheid. Belachelijk om werkgevers te duperen voor iets waar zij niets aan kunnen doen.
Allereerst voel ik me helemaal niet beter dan al die wijkbewoners, maar diezelfde wijkbewoners lopen in Het Parool wel te klagen dat er geen werk te vinden is!quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:16 schreef Sachertorte het volgende:
Je denkt een punt te kunnen scoren door rond te bazuinen dat jij beter bent dan al die luie medewijkbewoners doordat jij die functie die zes weken openstaat wel even zult gaan vervullen. Nu blijkt dat jij ook voor die functie helemaal niet gekwalificeerd bent, en dat ook jij die functie niet kan vervullen. Mocht jij straks werkloos raken, en die functie staat een maand later nog steeds open, mag ik dan over jouw luiheid komen klagen?
Je hebt gelijk. In Frankrijk is het nog erger en de sociale lasten per werknemer zijn daar nog veel hoger, maar in Nederland is het ook erg ivm andere landen (UK, Duitsland, Noorwegen etc.). Daar kunnen wij nog veel van leren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
In Nederland kennen we niet een overmatige klaag-staakcultuur, daarvoor moet je bijvoorbeeld naar Frankrijk.
Het is echt te simpel om te veronderstellen dat wie goed doet, goed ontmoet. Zeker in het bedrijfsleven. Mensen op de werkvloer denken graag inhoudelijk, managers echter, doen dat vaak niet. Ze hebben andere criteria om mensen naar voren te schuiven of niet. Ja, ook in zekere mate dat het werk goed gedaan wordt, maar meer nog dat ze zo weinig mogelijk gedoe aan hun kop willen hebben. Daarop selecteren ze vaak hun personeel dat ze naar voren schuiven, en niet puur op inhoud.
De stelling hierboven 'doe maar je best en je baas beloont je vanzelf wel' is domweg veel te kort door de bocht.
Zeg, dit is geen manier om discussie te voeren, kitao.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:31 schreef kitao het volgende:
[..]
Triest.
Ehh, het Ponzi Scheme bestaat toch al (en heet AOW)quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:26 schreef raptorix het volgende:
De kern van het probleem is dat overheid een Ponzi scheme wil opzetten, en niemand die dit kennelijk beseft.
dat is ook niet waar het om gaat, het is om ervoor te zorgen dat onze oudedagvoorziening betaald kan blijven worden. Op dit moment betalen we nagenoeg allemaal pensioenpremie tot ons 65e, waarna we allemaal een pensioen naar rato ontvangen. Probleem is voornamelijk dat we steeds ouder worden en steeds langer ontvangen. Door twee jaar extra te werken kan dat probleem opgelost worden. Als men de afgelopen twintig jaar elke vijf jaar een half jaar bij de pensioenleeftijd had geteld dan had dit probleem er niet eens op deze manier geweest.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is een van de oplossingen. Maar goed, ik zie niet helemaal in hoe het ophogen van de leeftijd gaat zorgen dat bv de werkeloosheid gaat dalen. Maar ik ben dan ook geen econoom.
Daar doel ik dus op.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:33 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ehh, het Ponzi Scheme bestaat toch al (en heet AOW)
Dat waarschijnlijk nog verder gefiscaliseerd zal moeten worden om het nog 'betaalbaar' te houden.
Nou, dat kan toch kloppen? Wie weet is er in hun vakgebied wel helemaal geen werk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:29 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Allereerst voel ik me helemaal niet beter dan al die wijkbewoners, maar diezelfde wijkbewoners lopen in Het Parool wel te klagen dat er geen werk te vinden is!
Wie zegt dat ze dat niet nu al doen? Overigens zie ik liever dat mensen gewoon een baan hebben dan dat ze vrijwilligerswerk gaan zitten doen. En natuurlijk zijn er zat mensen die uit hun neus lopen te vreten, maar dat wil nog niet zeggen dat ze alle beschikbare vacatures kunnen vervullen. Zo zwart-wit ligt het niet.quote:Zelfs al is er geen werk, dan zijn er genoeg zaken waarmee je jezelf nuttig kan maken. Ga in een activiteitencentrum werken, ga kleine voetballertjes trainen. De maatschappij springt om vrijwilligers. Maar jij weet natuurlijk ook wel dat er genoeg mensen zijn die het stiekem eigenlijk wel fijn vinden om werkloos te zijn. Die sollicitatieplicht is een paar jaar geleden natuurlijk niet voor niets ingevoerd.
http://www.mcdonalds.nl/werkquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:42 schreef Sachertorte het volgende:
Nou, dat kan toch kloppen? Wie weet is er in hun vakgebied wel helemaal geen werk.
Natuurlijk. Maar: ben je boven de 22, willen ze je daar liever niet hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:47 schreef waht het volgende:
[..]
http://www.mcdonalds.nl/werk
http://www.burgerking.nl/main Company > Carrière
http://www.kfc.nl/89/jobs/
En zulks...
Theoretisch kan dat kloppen ja. Maar laten we er niet omheen draaien: het merendeel van de bewoners, en zéker de groep die nu werkloos raakt, is lager opgeleid. En er is echt wel genoeg werk. Natuurlijk niet altijd wat je wil en ook niet altijd op je eigen niveau. Ik ben hoger opgeleid, maar als het echt moet ben ik niet te beroerd de handen uit de mauwen te steken. Mijn buurman is afgestudeerd in rechten en economie, ten tijde van een eerdere grote crisis. Hij heeft toen 6 maanden op de vuilniswagen gewerkt. Dat zegt wel iets!quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:42 schreef Sachertorte het volgende:
Nou, dat kan toch kloppen? Wie weet is er in hun vakgebied wel helemaal geen werk.
Natuurlijk is betaald werk beter, maar alles is beter dan niets doenquote:Wie zegt dat ze dat niet nu al doen? Overigens zie ik liever dat mensen gewoon een baan hebben dan dat ze vrijwilligerswerk gaan zitten doen. En natuurlijk zijn er zat mensen die uit hun neus lopen te vreten, maar dat wil nog niet zeggen dat ze alle beschikbare vacatures kunnen vervullen. Zo zwart-wit ligt het niet.
De FNV iig. Maar zijn álle vakbonden tegen? Dunno.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:31 schreef Q. het volgende:
Gelukkig had ik al helemaal geen respect meer voor de vakbonden maar het gebrek aan respect is nu veranderd in pure haat. Wat een achterlijke organisaties zijn het toch ook. Compleet geen oog voor de werkelijkheid. Of voor de jongere generaties. En daarbij, alsof trambestuurder zo'n zwaar beroep is.
If you're not with us, you're against us.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De FNV iig. Maar zijn álle vakbonden tegen? Dunno.
Even kijken: een aardige uitkering of voor een hongerloontje bij de mcdonalds werken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:04 schreef dennisdotcom het volgende:
Natuurlijk is betaald werk beter, maar alles is beter dan niets doen.
Je kan de rekeningen niet meer betalen en wordt op straat gezet maar hey, je werkt wel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Even kijken: een aardige uitkering of voor een hongerloontje bij de mcdonalds werken.
Nee, je hebt gelijk
En personeelskorting op hamburgers en clownspakkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Je kan de rekeningen niet meer betalen en wordt op straat gezet maar hey, je werkt wel.
Ja inderdaad fijn, vooral voor de mensen die bijvoorbeeld naar hun opleiding moeten of die het huidige beleid wel steunen. Altijd zo "sociaal".quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Ja, wij rijden hier allemaal in tractors enzo. Ook zijn de steden hoax, er zijn immers alleen maar boerderijen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als je traktor maar blijft rijden he?
Dat komt dan zeker door een bepaald minimumloon dat hoger is voor >22-jarigen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar: ben je boven de 22, willen ze je daar liever niet hebben.
Ja.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:42 schreef waht het volgende:
[..]
Dat komt dan zeker door een bepaald minimumloon dat hoger is voor >22-jarigen.
Dan is het dus geen sociale organisatie. En sociale organisatie helpt ook mensen die een lidmaatschap niet kunnen betalen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
CAO, en zaken die ons allemaal raken (bijvoorbeeld de AOW in dit geval), komen ze op voor ons allemaal.
Als jij hun belastingservice of juridische zaken belt, vragen ze wel eerst of je lid bent ja, lijkt me logisch.
Dat bestaat al, ouders in bijstand kunnen bijdrage aanvragen voor lidmaatschap van een sport of muziek vereniging.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:59 schreef yyentle het volgende:
[..]
Dan is het dus geen sociale organisatie. En sociale organisatie helpt ook mensen die een lidmaatschap niet kunnen betalen.![]()
Kun je veel beter een rechtsbijstandsverzekering afsluiten. Is goedkoper en je bent veel breder gedekt.
Ze zitten in Utrecht, ik ben even mijn uitwerpselen aan het verzamelen in een emmer die ik zometeen ga ledigen bij de ingang van het FNV hoofdkantoor op Rijnsweerd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:59 schreef DennisMoore het volgende:
Jullie hebben allemaal al even 't contactformulier op de FNV-site ingevuld neem ik aan?
Nee, ik niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:59 schreef DennisMoore het volgende:
Jullie hebben allemaal al even 't contactformulier op de FNV-site ingevuld neem ik aan?
Ah, geen halve maatregelen, Q!quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze zitten in Utrecht, ik ben even mijn uitwerpselen aan het verzamelen in een emmer die ik zometeen ga ledigen bij de ingang van het FNV hoofdkantoor op Rijnsweerd.
Pics or it didn't happen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:00 schreef Q. het volgende:
Ze zitten in Utrecht, ik ben even mijn uitwerpselen aan het verzamelen in een emmer die ik zometeen ga ledigen bij de ingang van het FNV hoofdkantoor op Rijnsweerd.
Ik heb er wel begrip voor, maar vind het allemaal erg vervelend voor de mensen die met het OV reizen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:04 schreef TJDoornbos het volgende:
0,0 begrip. Het hele land is de lul en wat gaan ze doen? De mensen nogmaals duperen.........vlieg op.
Ik snap dat ze het er niet mee eens zijn. Maar ga dan lekker naar Den Haag en blokkeer met 5000 bussen het hele zooitje rondom het torentjequote:Op maandag 5 oktober 2009 17:08 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik heb er wel begrip voor, maar vind het allemaal erg vervelend voor de mensen die met het OV reizen.
Ik niet, ze zeiken alleen maar en verdommen het om mee te denken aan oplossingen.quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:24 schreef dennisdotcom het volgende:
En we hebben hier een parlementaire democratie, de overheid doet wat ze denkt dat goed voor ons is.
Dat mag. Ik zie niet wat er zo constructief is om iedere keer als je iets niet bevalt direkt naar je zwaarste machtsmiddel te grijpen. In dit geval ook nog eens in een conflict met de overheid in plaats van een conflict met je werkgever.quote:
Ik geloof er geen bal van , ga maar eens naar het UWV , zit vol met mensen die een baan zoeken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:37 schreef Dragorius het volgende:
Hij heeft anders wel gelijk. Mensen willen per se "iets unieks" en niet iets dat voor hun gevoel onder hun stand is. In deze tijd moet je aanpakken wat je kan in plaats van gaan zeuren imo
Dan sluit ik me hierbij aan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:26 schreef DennisMoore het volgende:
De taxi-rekening indienen bij 't FNV dus.
Vakcentrale FNV hoofdkantoor
t.a.v. Agnes Jongerius
Postbus 8456
1005 AL Amsterdam
Deden ze dat maar , net als de overheid en de corporaties de samenleving ontwrichten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Dan sluit ik me hierbij aan.
Wanneer wordt het tijd dat de FNV strafrechtelijk vervolgd wordt voor onder andere gijzeling, ontwrichting van de samenleving en propaganda gebaseerd op halve waarheden?
Je bent zelf een mietje, dat je hier op FOK zit te stoken als ware salonrevolutionair. Wat let je om de straat op te gaan en een paar bakstenen door de ramen aan het Binnenhof te gooien? Ach, natuurlijk, het regent - maar misschien kun je wel met de bus? Moet je alleen niet op woensdagochtend gaan HAHA.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:39 schreef kitao het volgende:
[..]
Deden ze dat maar , net als de overheid en de corporaties de samenleving ontwrichten.
Het moet maar eens afgelopen zijn met die fluwelen handschoenen taktiek.
Mietjes zijn het dat ze het slechts bij een paar uurtjes laten.
Wij als in het GVB?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat kan ik ook zeggen van diegenen die zo pro overheid en "democratie" zijn die gemaakte afspraken in de prullenbak willen mikken en nieuwe door onze strot willen duwen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:41 schreef DennisMoore het volgende:
kitao = troll.
En niet eens een goeie ook.
Wat is je volgende stap? De Lyonnaise methode?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Onderaan de ladder leggen mensen verantwoording af aan mensen die nauwelijks iets meer kunnen, maar toch de baas zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, nu is het in 1 keer in veel gevallen? Je moet er gewoon voor zorgen dat je de juiste skills hebt, betrouwbaar bent, en goed werk aflevert. En nee ik hoef niet te hielelikken bij me baas, als iets me niet bevalt zeg ik het gewoon, dat is niet meer als professioneel, en niets persoonlijks tegen hem, we willen immers allebei dat het goed gaat op de werkvloer.
En als je op je 50e vindt dat je wel versleten bent en geen zin meer hebt in verbaal OV-geweld? Dan mag je gewoon op je 50e stoppen met werken op kosten van de gemeenschapquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef kitao het volgende:
Ik sta wel achter deze korte actie want veel chauffeurs zijn op hun 65 toch wel aardig versleten.
Neem nu het (verbaal) geweld in het OV , wie wil daar na zijn 65 nog eens 2 jaar tegen aan kijken ?
Ach man wat kortzichtig toch weer Kitao, ik ben zo onderhand toch wel wat beter van je gewend. Naar mijn weten wordt de 67 AOW regel voor iedereen van toepassing, en is er een mogelijkheid eerder te stoppen voor zwaardere beroepen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat kan ik ook zeggen van diegenen die zo pro overheid en "democratie" zijn die gemaakte afspraken in de prullenbak willen mikken en nieuwe door onze strot willen duwen.
Maar ik ben het met je eens dat mijn voorstel om alles langdurig plat te gooien een beetje olie op het vuur gooit. Ik sta wel achter deze korte actie want veel chauffeurs zijn op hun 65 toch wel aardig versleten.
Neem nu het (verbaal) geweld in het OV , wie wil daar na zijn 65 nog eens 2 jaar tegen aan kijken ?
Maar dat kun je een kantoorschwanz met zijn airco en receptiebeveiligers natuurlijk niet wijsmaken.
Rot zelf op nar.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:45 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Je bent zelf een mietje, dat je hier op FOK zit te stoken als ware salonrevolutionair. Wat let je om de straat op te gaan en een paar bakstenen door de ramen aan het Binnenhof te gooien? Ach, natuurlijk, het regent - maar misschien kun je wel met de bus? Moet je alleen niet op woensdagochtend gaan HAHA.
Clown. Als je zo'n rebel bent, rot dan op met je @home internetabbonement, je huurhuis en je zorgtoeslag en ga rellen dan. Zo niet, mond dicht.
Je was toch zo op tegen op geweld?quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:54 schreef kitao het volgende:
[..]
Rot zelf op nar.
Een baksteen is mij iets te amateuristisch.
Volgens mij sluit de FNV zichzelf uit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat kan ik ook zeggen van diegenen die zo pro overheid en "democratie" zijn die gemaakte afspraken in de prullenbak willen mikken en nieuwe door onze strot willen duwen.
Waar heb je het over , kleiduif ?quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:51 schreef DennisMoore het volgende:
En als je op je 50e vindt dat je wel versleten bent en geen zin meer hebt in verbaal OV-geweld? Dan mag je gewoon op je 50e stoppen met werken op kosten van de gemeenschap?
Dream on, egoïst.
Inderdaad , daarom is het amateuristisch.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Je was toch zo op tegen op geweld?
Ah dus het schaden van de Nederlandse economie en het kapot laten ergeren van de gehele Randstad is professioneel geregeld door Mevrouw Jongerius? Volgens mij denkt dat vadsige wijf ook nog echt dat ze opkomt voor iedereen ook nog ofniet..quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:03 schreef kitao het volgende:
[..]
Inderdaad , daarom is het amateuristisch.
Ik heb het erover dat jouw criteria slaan als kut op dirk. Je kan voor jouw 65 iedere willekeurige leeftijd invullen.quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:11 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik snap dat ze het er niet mee eens zijn. Maar ga dan lekker naar Den Haag en blokkeer met 5000 bussen het hele zooitje rondom het torentje
Da's anders. De AOW-leeftijd staat niet op 50. Dus dat je met 50 zou kunnen stoppen behoort niet eens tot de mogelijkheden. (Tenzij je natuurlijk schandelijk rijk bent en op je 50ste al op je kont van je rente kunt leven. Maar helaas heeft de meerderheid dat geluk nietquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En als je op je 50e vindt dat je wel versleten bent en geen zin meer hebt in verbaal OV-geweld? Dan mag je gewoon op je 50e stoppen met werken op kosten van de gemeenschap?
Dream on, egoïst.
Het gaat erom dat de aangedragen argumenten onzin zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:09 schreef Natalie het volgende:
Da's anders. De AOW-leeftijd staat niet op 50. Dus dat je met 50 zou kunnen stoppen behoort niet eens tot de mogelijkheden.
Zolang het niet 65 + is vind ik dat best.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat jouw criteria slaan als kut op dirk. Je kan voor jouw 65 iedere willekeurige leeftijd invullen.
Volstrekte willekeur dusquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:45 schreef kitao het volgende:
Zolang het niet 65 + is vind ik dat best.
Dit is willekeur :quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:48 schreef DennisMoore het volgende:
Volstrekte willekeur dus.
Zelfs de bedenker van de AOW zei al dat tzt de leeftijd omhoog zou moeten.
Stoppen bij 65 is daarentegen een vast afgebakende termijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:07 schreef DennisMoore het volgende:
Ik heb het erover dat jouw criteria slaan als kut op dirk. Je kan voor jouw 65 iedere willekeurige leeftijd invullen.
Zeg kitao, had je hier wellicht nog een antwoord op?quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wij als in het GVB?
Jullie staan altijd voorop om te staken inderdaad. Soms iets té vaak.
Ik zie echt niet in waarom uitgerekend het stads OV zich denkt te moeten opwerpen...
Bij een staking cq. protest door bijvoorbeeld de brandweer zoals in België had ik hetzelfde gereageerd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:04 schreef Litpho het volgende:
Zeg kitao, had je hier wellicht nog een antwoord op?
Met minachting kom je niet ver , iets wat je steeds vaker tegenkomt , daarom vind ik het tijd worden om deze schofferingen eens keihard aan te pakken dmv hardere acties.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef thingamajig het volgende:
Als er een laagopgeleide groep beroepszeikerds is die wel tot z'n 67ste door kan werken, dan is het wel deze groep...
Als iemand je iets kan vertellen over minachting dan zijn het wel (vele) bestuurders in het OV. Chagrijnige zeiksnorren die hun dagelijkse pleziertje beleven door het snel wegrijden als er nog iemand aan komt rennen of het ongeinteresseerd 'nee, geen idee' blaffen als je vraagt welke bus dan wel naar jouw halte gaat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:55 schreef kitao het volgende:
[..]
Met minachting kom je niet ver , iets wat je steeds vaker tegenkomt , daarom vind ik het tijd worden om deze schofferingen eens keihard aan te pakken dmv hardere acties.
Eeh de AOW-leeftijd gaat niet per direct omhoog voor de gehele bevolking helaas niet, om het sociaal te maken doen we het in tien jaar zodat de professionele zeikerds van de babyboom generatie hun schaapjes prima op het droge hebben en de jongere generatie wel tot hun 67e kan werken want dat is schijnbaar sociaal. Dit appel van de FNV is compleet kansloos de AOW-leeftijd van 65 is niet te handhaven met de stijging van de gemiddelde leeftijd in Nederland. Het enige dat de FNV wil is zijn oudere werknemers paaien en de domme jonge generatie van de FNV doet hier helaas aan mee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:09 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's anders. De AOW-leeftijd staat niet op 50. Dus dat je met 50 zou kunnen stoppen behoort niet eens tot de mogelijkheden. (Tenzij je natuurlijk schandelijk rijk bent en op je 50ste al op je kont van je rente kunt leven. Maar helaas heeft de meerderheid dat geluk niet). Alle mensen waar 't nu om gaat dachten te kunnen stoppen op een bepaalde leeftijd (waar sommige misschien al dichtbij zitten) en moeten nu ineens doorwerken. Kan me de pissigheid wel voorstellen.
Het is jammer dat er niets uit de onderhandelingen is gekomen. En 't is niet alsof ze daar niet genoeg tijd voor hadden.
Die ervaringen heb ik ook wel , maar om dan maar iedereen te gaan straffen met twee jaar dwangarbeid erbij , gaat mij te ver.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:59 schreef thingamajig het volgende:
Als iemand je iets kan vertellen over minachting dan zijn het wel (vele) bestuurders in het OV. Chagrijnige zeiksnorren die hun dagelijkse pleziertje beleven door het snel wegrijden als er nog iemand aan komt rennen of het ongeinteresseerd 'nee, geen idee' blaffen als je vraagt welke bus dan wel naar jouw halte gaat.
Dikke vette onzin natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef raptorix het volgende:
Men zou beter naar werkzame arbeidsjaren kunnen kijken als men al zo een systeem wil, leeftijd is volstrekt belachelijk omdat iemand die flink op de kosten van de samenleving studeert al snel zo een 12 jaar minder lang werkt.
Staking in Ov is de totaal verkeerde manier.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:27 schreef kitao het volgende:
[..]
Die ervaringen heb ik ook wel , maar om dan maar iedereen te gaan straffen met twee jaar dwangarbeid erbij , gaat mij te ver.
Acties in het OV zijn impopulair , ik zou ook vloeken als ik woensdag de trein of metro moest pakken.
Maar blijkbaar is er geen andere manier om tot een compromis te komen , anders zouden die acties ook geen draagvlak hebben onder het personeel.
En waarom wordt er nooit geklaagd als bijv. een Chorus staakt en wel meteen om rechterlijke maatregelen wordt geroepen als er in de publieke sector wordt gestaakt ?
Hebben die mensen geen rechten om hun werk te stoppen als zij vinden dat zij niet genoeg krijgen voor hun werkzaamheden ?
Moeten zij dan maar volgzame slaven zijn van de regering omdat Henkie anders niet op tijd naar school kan ?
Naja bij wijze van spreken dan, op voorbeeld te geven, mijn vader begon op zijn 14e met werken, en stopte pas op ze 61. Dat zijn dus 45 werkzame jaren. Iemand die nu tot zijn 26e studeert, zou dus dan tot ze 71e moeten werken om het zelfde aantal werkzame jaren te halen...quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:30 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Dikke vette onzin natuurlijk.
De gemiddelde studieduur is echt geen 12 jaar. Als iemand al 12 jaar studeert, dan zal die persoon daar al vele jaren van gewerkt hebben (omdat je nou eenmaal maar 4 jaar een beurs krijgt), of hij/zij heeft lang doorgeleerd omdat je nou eenmaal niet zomaar chirurg kan worden. Maar goed, met betrekking tot zeiktokkies op de bus is dit natuurlijk tegen dovemansoren gezegd.
Het is geen dwangarbeid. Tenzij je het hele leven als dwang ziet. Dan is vanzelfsprekend alles wat we doen om ons leven in stand te houden te zien als onder dwang.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:27 schreef kitao het volgende:
[..]
Die ervaringen heb ik ook wel , maar om dan maar iedereen te gaan straffen met twee jaar dwangarbeid erbij , gaat mij te ver.
Je bedoelt het staalbedrijf Corus? Wel, ik heb doorgaans niet zo'n hoge pet op van stakingen, dus ook niet bij Corus. Verschil is dat Corus niet een direct invloed heeft op het land als geheel. Als de staalproductie stil komt te liggen is dat vervelend voor een aantal afnemers.quote:Acties in het OV zijn impopulair , ik zou ook vloeken als ik woensdag de trein of metro moest pakken.
Maar blijkbaar is er geen andere manier om tot een compromis te komen , anders zouden die acties ook geen draagvlak hebben onder het personeel.
En waarom wordt er nooit geklaagd als bijv. een Chorus staakt en wel meteen om rechterlijke maatregelen wordt geroepen als er in de publieke sector wordt gestaakt ?
Het zijn geen slaven.quote:Hebben die mensen geen rechten om hun werk te stoppen als zij vinden dat zij niet genoeg krijgen voor hun werkzaamheden ?
Moeten zij dan maar volgzame slaven zijn van de regering omdat Henkie anders niet op tijd naar school kan ?
De bedoeling is om het wettelijk verplicht te maken , dus dwang.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:45 schreef waht het volgende:
Het is geen dwangarbeid. Tenzij je het hele leven als dwang ziet. Dan is vanzelfsprekend alles wat we doen om ons leven in stand te houden te zien als onder dwang.
Geen hoge pet van stakingen , maar indien er beweerd wordt dat jouw bedrijf voor een vastgesteld bedrag moet leveren dan weiger je ook.quote:Je bedoelt het staalbedrijf Corus? Wel, ik heb doorgaans niet zo'n hoge pet op van stakingen, dus ook niet bij Corus. Verschil is dat Corus niet een direct invloed heeft op het land als geheel. Als de staalproductie stil komt te liggen is dat vervelend voor een aantal afnemers.
Fijn voor je , we zitten hier niet in de VS. En als jij het zo nodig vindt om maar te gaan roepen dat ze in NL niet zo moeten klagen omdat het in andere achterlijke landen nog slechter is dan wil ik je best verwijzen naar het emmigratieburo.quote:Overigens vond ik de staking van miljoenen immigranten in de VS weer een voorbeeld van wanneer ik er volledig achter sta. Die immigranten hebben dan ook een veel en veel slechtere positie (qua inkomen, werkomstandigheden en werkvoorwaarden) dan de buschauffeurs in Nederland en die immigranten werden (en worden) keer op keer geminacht en verzoekt het land te verlaten door enkele xenofobische conservatieven.
Nee , ze zijn allemaal stupide behalve jij.quote:Het zijn geen slaven.
Die mensen hebben op een bepaalde manier het recht om hun werk neer te leggen als ze vinden dat ze te weinig krijgen. Echter zijn de redenen die ze aanhalen zonder gronden. Ze snappen het probleem niet, ze snappen niet hoe de wereld werkt en kunnen blijkbaar niet verder kijken dan hun neus lang is.
Aangezien de natte winderige draaikont Wilders draai voor draai richting de SP draait en nu ineens tegen een hogere AOW-leeftijd is, zal hij het vast wel goedkeuren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:01 schreef freako het volgende:
Wat zou de mening van de PVV over deze stakingplannen zijn? Wilders heb ik hier nog niet over gehoord namelijk.
Wat is jouw eigen mening , lijkt me belangrijker voor jouzelf dan die van één of ander andere politicus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:01 schreef freako het volgende:
Wat zou de mening van de PVV over deze stakingplannen zijn? Wilders heb ik hier nog niet over gehoord namelijk.
In de toekomst wellicht, als de rest van de wereld een wat hoger welvaartsniveau krijgt en wij moeten inleveren. Wat een onrecht zal ons worden aangedaan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:19 schreef kitao het volgende:
[..]
De bedoeling is om het wettelijk verplicht te maken , dus dwang.
Hoeveel mensen halen de 70 niet , moeten zij op rollators naar hun werk komen ? Dat 'ons' van jou houdt helemaal geen rekening met andere (lichamelijk) zwakkere mensen.
Elke buschauffeur is vrij te stoppen met het huidige werk (behoudens contractuele verplichtingen) indien deze de arbeidsvoorwaarden niet afdoende vindt.quote:Geen hoge pet van stakingen , maar indien er beweerd wordt dat jouw bedrijf voor een vastgesteld bedrag moet leveren dan weiger je ook.
Een werknemer heeft dezelfde rechten als ieder ander om niet te werken voor de geboden voorwaarden.
En zolang jij er geen last van hebt vindt je het wel goed?
Lekker kortzichtig.
Als uit dat stukje bleek dat ik de VS voor Nederland wilde verruilen is dat een geval van miscommunicatie.quote:Fijn voor je , we zitten hier niet in de VS. En als jij het zo nodig vindt om maar te gaan roepen dat ze in NL niet zo moeten klagen omdat het in andere achterlijke landen nog slechter is dan wil ik je best verwijzen naar het emmigratieburo.
http://www.theusa.nl/emigratie/index.htm
De ervaring leert dat het doorgaans onwetendheid is, niet stupiditeit, alhoewel deze twee wel hand in hand kunnen gaan. Het heeft m.i. ook te maken met een desinteresse in het bestuderen van het grotere geheel.quote:Nee , ze zijn allemaal stupide behalve jij.
.
Erg he ? Gebruik maken van je recht om te staken !quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:18 schreef draaijer het volgende:
Tering als iedereen werk gaat neerleggen omdat ze het er niet meer mee eens zijn waar zijn we dan
Staken is verder een prima middel om de echte verhoudingen weer te geven. De macht ligt bij het geld, tot de massa zich opricht.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:18 schreef draaijer het volgende:
Weet je hoe fucking druk het ook op de weg zal worden door dit soort pauper acties?
Tering als iedereen werk gaat neerleggen omdat ze het er niet meer mee eens zijn waar zijn we dan
Wat ik begreep is dat de bonden in eerste instantie de staking pas om 9 uur in wilden laten gaan. Echter, er schijnt tegenwoordig wat agressief gereageerd te worden tegenover chauffeurs als die zeggen dat men niet verder rijdt. De werkgevers wilden hier niks aan doen, waarop is besloten helemaal maar niet uit te rijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
.
Maar wat mij betreft is deze staking een beetje misplaatst.
Mensen zijn dat gezeik vanuit het OV dan ook meer dan zat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat de bonden in eerste instantie de staking pas om 9 uur in wilden laten gaan. Echter, er schijnt tegenwoordig wat agressief gereageerd te worden tegenover chauffeurs als die zeggen dat men niet verder rijdt. De werkgevers wilden hier niks aan doen, waarop is besloten helemaal maar niet uit te rijden.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. We leven nu en niet in 2050.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:09 schreef waht het volgende:
In de toekomst wellicht, als de rest van de wereld een wat hoger welvaartsniveau krijgt en wij moeten inleveren. Wat een onrecht zal ons worden aangedaan.
Hetgeen ze nu dus ook doen , massaal. Wat is jouw probleem dan ?quote:Elke buschauffeur is vrij te stoppen met het huidige werk (behoudens contractuele verplichtingen) indien deze de arbeidsvoorwaarden niet afdoende vindt.
Kijk , dat een andere groep niet klaagt ,terwijl ze daar meer reden toe hebben , is hun probleem.quote:Als uit dat stukje bleek dat ik de VS voor Nederland wilde verruilen is dat een geval van miscommunicatie.
De ervaring leert dat het doorgaans onwetendheid is, niet stupiditeit, alhoewel deze twee wel hand in hand kunnen gaan. Het heeft m.i. ook te maken met een desinteresse in het bestuderen van het grotere geheel.
Het is normaliter een kwaaltje van een bepaald type mens dat niet in wilt zien hoe de welvaart over de wereld is verdeelt, of dat faalt deze kennis toe te passen op de eigen situatie. Als er een globale rij zou worden gemaakt met voorop degenen die het meeste recht tot klagen hadden en achteraan degenen die het minste recht tot klagen hadden, staan onze buschauffeurs ergens achteraan. Het is een teken van onwetendheid om te stellen dat wij 'recht' zouden hebben op een pensioen op een bepaalde leeftijd. Het is een luxe, geen recht.
Betekent natuurlijk niet dat ze maar hun mond moeten houden en alles moeten slikken, maar ze moeten wel realistisch blijven en zaken in perspectief kunnen zien.
Volgens teletekst wilden ze om 12 uur het werk voor een uur neerleggen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat ik begreep is dat de bonden in eerste instantie de staking pas om 9 uur in wilden laten gaan. Echter, er schijnt tegenwoordig wat agressief gereageerd te worden tegenover chauffeurs als die zeggen dat men niet verder rijdt. De werkgevers wilden hier niks aan doen, waarop is besloten helemaal maar niet uit te rijden.
Heb je ook nog wat inhoudelijks toe te voegen of kom je echt alleen maar aan met slecht doordachte aluhoedjesverhalen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:04 schreef kitao het volgende:
Maar ok , laten we eens kijken wat een paar achtergronden zijn van de AOW-openbraak.
Ga op het dak zitten, halve appel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:16 schreef justanick het volgende:
Heb je ook nog wat inhoudelijks toe te voegen of kom je echt alleen maar aan met slecht doordachte aluhoedjesverhalen?
Heb je wel eens naar de samenstelling van de Nederlandse bevolking gekeken? En wel eens bekeken wat de AOW nu al kost (bovenop de premies)?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:23 schreef kitao het volgende:
[..]
Ga op het dak zitten, halve appel.
Als je niet gewoon kan aangeven waarmee je het niet eens bent , houdt dan je mond.
En hoeveel kosten de uitkeringen van mensen die nu niet aan het werk zijn ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:41 schreef justanick het volgende:
[..]
Heb je wel eens naar de samenstelling van de Nederlandse bevolking gekeken? En wel eens bekeken wat de AOW nu al kost (bovenop de premies)?
De babyboomers (dat is de generatie die nu in de gordijnen vliegt en zelf nauwelijks last heeft van deze maatregel) zijn massaal aan het uittreden. Banen komen er genoeg beschikbaar. Sterker nog, er wordt een fors tekort op de arbeidsmarkt verwacht. De vlieger over de uitkeringen gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:19 schreef kitao het volgende:
[..]
En hoeveel kosten de uitkeringen van mensen die nu niet aan het werk zijn ?
Die moet je er dan vanaf halen door de banen die vrijkomen indien mensen gewoon net als altijd stoppen met werken bij 65 jaar.
Daar is nu niets van te zien , er zijn zo'n 500.000 mensen ingeschreven als werkzoekend en de verwachting is juist dat dit aantal gaat stijgen als nawee van de huidige crisis.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:29 schreef justanick het volgende:
De babyboomers (dat is de generatie die nu in de gordijnen vliegt en zelf nauwelijks last heeft van deze maatregel) zijn massaal aan het uittreden. Banen komen er genoeg beschikbaar. Sterker nog, er wordt een fors tekort op de arbeidsmarkt verwacht. De vlieger over de uitkeringen gaat dus niet op.
Dus jij weet het antwoord al en vraagt het dan toch aan mij ? Heeft weinig zin dan.quote:Daarnaast ga je voorbij aan mijn (retorische) vraag omtrent de bevolkingssamenstelling. Iemand moet al die AOW-uitkeringen gaan betalen. Het is niet dat de babyboomers dat zelf doen of hebben gedaan (integendeel, die schuiven even een forse onbetaalde rekening door naar hun (klein)kinderen). Het verhogen van de AOW-leeftijd naar 67 (of hoger) is een kleine eerste stap om het probleem op lange termijn op te lossen.
Vanochtend dient er een kort geding om het tegen te houden. We zullen het dus binnen een paar uurtjes wel horen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:23 schreef JeroenV het volgende:
Wanneer komt er duidelijkheid of het echt door gaat? Of heb ik wat gemist
Het huidige aantal werklozen is volstrekt irrelevant voor een maatregel die gericht is op de langere termijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef kitao het volgende:
[..]
Daar is nu niets van te zien , er zijn zo'n 500.000 mensen ingeschreven als werkzoekend en de verwachting is juist dat dit aantal gaat stijgen als nawee van de huidige crisis.
Ik probeer je zo ver te krijgen dat je verder gaat kijken dan je eigen achtertuintje. Hartstikke leuk dat jij de kosten van de vergrijzing volledig over de heg van de jongeren wil donderen, maar dat gaat gegarandeerd als een boomerang op je terugkomen. Die jongere generaties beginnen namelijk steeds duidelijker te protesteren tegen dit soort gedrag. En die jongere generaties moeten de mensen gaan betalen die over 20 jaar je achterwerk af moeten vegen in het verzorgingstehuis. En die hebben er dan het geld niet meer voor...quote:Dus jij weet het antwoord al en vraagt het dan toch aan mij ? Heeft weinig zin dan.
Ik kan je redenatie wel volgen. Maar toch zou ik wel eens een eerlijk en gedegen onderzoek willen zien naar het aantal langdurig werklozen en in hoeverre die terecht langdurig werkloos zijn. Volgens mij valt daar nog wel wat te halen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Het huidige aantal werklozen is volstrekt irrelevant voor een maatregel die gericht is op de langere termijn.
[..]
Ik probeer je zo ver te krijgen dat je verder gaat kijken dan je eigen achtertuintje. Hartstikke leuk dat jij de kosten van de vergrijzing volledig over de heg van de jongeren wil donderen, maar dat gaat gegarandeerd als een boomerang op je terugkomen. Die jongere generaties beginnen namelijk steeds duidelijker te protesteren tegen dit soort gedrag. En die jongere generaties moeten de mensen gaan betalen die over 20 jaar je achterwerk af moeten vegen in het verzorgingstehuis. En die hebben er dan het geld niet meer voor...
Dit is gewoon lullekoek.quote:Daarnaast ga je voorbij aan mijn (retorische) vraag omtrent de bevolkingssamenstelling. Iemand moet al die AOW-uitkeringen gaan betalen. Het is niet dat de babyboomers dat zelf doen of hebben gedaan (integendeel, die schuiven even een forse onbetaalde rekening door naar hun (klein)kinderen). Het verhogen van de AOW-leeftijd naar 67 (of hoger) is een kleine eerste stap om het probleem op lange termijn op te lossen.
Goed punt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:13 schreef ciater het volgende:
Je zult zien dat de werkgevers alleen die oudere zullen laten werken die nog veel presteren.
de anderen worden op de een of andere mannier naar de ww, wao of in verkeerde geval de sociale dienst in gekwakt.
Ja, dat is inderdaad niet normaal hoe dat tegenwoordig is. En door die OV-chipkaart wordt het niet veel beter, want dan hoeven mensen helemaal niets meer te zeggen als ze de bus instappen. Lekker met je iPod op, niet de chauffeur aankijken, bliep, niets zeggen en meteen doorlopen. Tenslotte maak je gebruik van het product bus en die stomme chauffeur daar heb jij niets mee te maken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:08 schreef kitao het volgende:
Ik zat pas nog een jaar in het OV. Er waren toen wegwerkzaamheden en om de problemen op te vangen werden bussen ingezet en omgeleid. Het aantal mensen , vooral oude wijven ,die compleet bezirk gingen tegen de chauffeur vanwege de in mijn ogen geringe overlast was asociaal.
Deze chauffeur doet gewoon zijn werk en heeft totaal geen invloed op straatwerkzaamheden.
Zij zijn de pispaal van klagende mensen die soms ook fysiek gewelddadig worden en ik kan hun zorgen om veiligheid goed begrijpen.
Daar heb je gelijk in, daar valt ook nog wel het nodige te halen. Let wel: ook. Er zijn namelijk meerdere ingrepen nodig om de staatsfinancien op de langere termijn onder controle te kunnen houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik kan je redenatie wel volgen. Maar toch zou ik wel eens een eerlijk en gedegen onderzoek willen zien naar het aantal langdurig werklozen en in hoeverre die terecht langdurig werkloos zijn. Volgens mij valt daar nog wel wat te halen.
Dat vindt jij , niet ik .quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:07 schreef justanick het volgende:
Het huidige aantal werklozen is volstrekt irrelevant voor een maatregel die gericht is op de langere termijn.
Blijf proberen want jouw beschuldiging slaat nergens op en mag het iets minder plastisch ?quote:Ik probeer je zo ver te krijgen dat je verder gaat kijken dan je eigen achtertuintje. Hartstikke leuk dat jij de kosten van de vergrijzing volledig over de heg van de jongeren wil donderen, maar dat gaat gegarandeerd als een boomerang op je terugkomen. Die jongere generaties beginnen namelijk steeds duidelijker te protesteren tegen dit soort gedrag. En die jongere generaties moeten de mensen gaan betalen die over 20 jaar je achterwerk af moeten vegen in het verzorgingstehuis. En die hebben er dan het geld niet meer voor...
Zeker. In ieder geval zou ik graag zien dat men alle mogelijkheden benut, zodat iedereen de lasten draagt. Ik heb het idee dat de politiek zich meer dan eens blindstaart op slechts één oplossing, terwijl een palet aan maatregelen vaak meer oplevert.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:22 schreef justanick het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, daar valt ook nog wel het nodige te halen. Let wel: ook. Er zijn namelijk meerdere ingrepen nodig om de staatsfinancien op de langere termijn onder controle te kunnen houden.
Maar bij lange na niet voldoende. Er gaat nu al extra geld vanuit de schatkist naar de AOW-pot omdat de premies niet voldoende opleveren om dit Ponzi-verhaal te kunnen betalen. Aangezien de AOW-premiebasis zal krimpen, moet er nog meer geld bij. Dat is overigens al decennia bekend, maar er is verzuimd om hierop in te grijpen. De AOW gaat gierend uit de klauwen lopen. Daar komen de andere kosten van de vergrijzing nog eens bovenop. Als je al die kosten bij elkaar op begint te tellen hebben we het niet meer over een 'paar' miljard ofzo, maar veel meer.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:13 schreef ciater het volgende:
[..]
Dit is gewoon lullekoek.
babyboomers gaan straks ook premie mee betalen.
Het probleem is dat er in Nederland een systeem is waarbij je salaris nagenoeg automatisch meegroeit met je leeftijd en niet (relatief) daalt als je minder productief wordt. Die 'oudere' werknemers, die straks overigens hard nodig zullen zijn, prijzen zichzelf simpelweg uit de markt.quote:Wanneer de jongeren op die leeftijd komen zullen ze blij zijn dat ze dan eerder er mee kunnen ophouden.
niet ieder mens is het zelfde.
wanneer je ouder bent kan je niet die prestaties leveren die jongeren wel kunnen.
Je zult zien dat de werkgevers alleen die oudere zullen laten werken die nog veel presteren.
de anderen worden op de een of andere mannier naar de ww, wao of in verkeerde geval de sociale dienst in gekwakt.
Het probleem is dat een AOW-achtig stelsel betaalbaar moet blijven. De afgelopen decennia is er door de overheid met miljarden gesmeten en is, mede als gevolg daarvan, de staatsschuld opgelopen terwijl er tegelijkertijd heel veel geld nodig is om de vergrijzing op te vangen (plus tig andere problemen die 'even' aangepakt moeten worden). Dat krijgen we nu op ons bordje. De crisis (die er ook al jaren aan zat te komen) verergert de problematiek nog even; de staatsschuld staat inmiddels op ruim 350 miljard euro. Dat is bijna 22.000 euro per inwoner. Dat kost rente en het moet een keer worden terugbetaald. De vraag is nu hoe je de pijn daarvan verdeeld. Alles op de jongeren gooien is asociaal.quote:dit allemaal kan je voor komen om te zorgen dat ons stelsel niet wordt aangetast door een generatie die nu geweldig verdienen, en dat niet willen delen met de onder hen bestaande groepen die voor heel veel minder nu werken.
Ik begrijp dat wel!!! maar het is niet goed, (wat begrijp ik dan wel), dat je nu betaalt aan mensen die de kantjes er van af lopen laplopers in vele groepen die door enkelen durven genoemd te worden.
Neen laten we wat we hebben in stand houden, want als het beter gaat straks dan hoef je niet te werken tot je er bij neervalt.
En die genen die aan de top zitten weten maar al te best, dat je geld kan verdienen, als de economie goed draait.
en wanneer draait de economie goed als de mensen hun geld kunnen uitgeven voor allerlei producten.
maar dat betekend dat je solider mag zijn, ook geld moet afgeven, via premie, voor hen die niet meer werken kunnen.![]()
Wat een inhoudelijke, doordachte en feitelijk sterk onderbouwde reactie! Geniaal!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:26 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat vindt jij , niet ik .
Uitgepraat.
Zat in mijn achterhoofd , kwam er alleen niet uit .quote:
Jammer van dat laatste gal dat jij uitkost over de vakbonden , we weten nu wel dat jij liever alleen je boontjes dopt , maar hou je smurry bij je aangaande mensen die liever gezamenlijk hun stem laten horen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:17 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad niet normaal hoe dat tegenwoordig is. En door die OV-chipkaart wordt het niet veel beter, want dan hoeven mensen helemaal niets meer te zeggen als ze de bus instappen. Lekker met je iPod op, niet de chauffeur aankijken, bliep, niets zeggen en meteen doorlopen. Tenslotte maak je gebruik van het product bus en die stomme chauffeur daar heb jij niets mee te maken.
Agressie in het OV moet hard aangepakt worden, maar de discussie over hoe de maatschappij is veranderd hoeven we hopelijk niet te voeren. Neemt natuurlijk niet weg dat als buschauffeurs daar last van hebben en geen zin hebben om daar nog 2 jaar mee te maken te hebben we niet moeten kijken hoe we die 2 jaar moeten minimaliseren cq. weghalen, maar hoe we die agressie in het OV te lijf kunnen gaan! En nogmaals, als er gestaakt wordt door het OV tegen agressie sta ik daar volledig achter, maar dit is geen enkele reden om te staken. Daarnaast gebruikt het FNV dit alleen maar omdat dit de meeste impact heeft op de maatschappij. Om te kotsen.
Gelukkig heb jij wel die crisis aan zien komen en de financiele wereld niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:34 schreef justanick het volgende:
Het probleem is dat een AOW-achtig stelsel betaalbaar moet blijven. De afgelopen decennia is er door de overheid met miljarden gesmeten en is, mede als gevolg daarvan, de staatsschuld opgelopen terwijl er tegelijkertijd heel veel geld nodig is om de vergrijzing op te vangen (plus tig andere problemen die 'even' aangepakt moeten worden). Dat krijgen we nu op ons bordje. De crisis (die er ook al jaren aan zat te komen) verergert de problematiek nog even; de staatsschuld staat inmiddels op ruim 350 miljard euro. Dat is bijna 22.000 euro per inwoner. Dat kost rente en het moet een keer worden terugbetaald. De vraag is nu hoe je de pijn daarvan verdeeld. Alles op de jongeren gooien is asociaal.
Ik heb hem niet in deze omvang aan zien komen. Dat de VS op klappen stond had ik al wel door. Situatie was onhoudbaar geworden. Dat gaat een keer fout.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:07 schreef kitao het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij wel die crisis aan zien komen en de financiele wereld niet.
Ook dit ligt genuanceerder dan jij nu voorstelt. De banken zijn uitermate dom bezig geweest en zijn inderdaad gered. Ik had ook liever gezien dat er meer banken om waren gevallen, maar dat risico konden we als samenleving niet lopen. Maar de oorzaken van de crisis liggen zeker niet alleen bij de banken, ook de overheden hebben de boel bewust aan lopen jagen. Daarnaast zijn er systeemfouten aanwezig.quote:Of juist wel en hebben ze bewust deze bubbel laten ontstaan om er op het laatste moment met kapitalen er uit te springen ?
De grote financiële instellingen hebben gefaald maar zij krijgen niet de rekening , maar juist subsidie.
Dit is weer een hele andere discussie en het verhaal over de bonussen is ook nog eens overbodig. Met het 'aanpakken' van een paar figuren die veel geld opstrijken los je de problemen bij lange na niet op. Het is leuke symboolpolitiek, daar niet van, maar het levert nauwelijks geld op voor de staat en zal een nieuwe crisis ook niet voorkomen (omdat de oorzaken van de kredietcrisis veeeel dieper zitten).quote:In plaats daarvan wordt de rekening gepresenteerd aan het volk en blijven de zakkenvullers gewoon hun riante bonussen en salarissen behouden.
Room dat eerst maar eens af en maak een einde aan corruptie en excessieve inkomsten.
Levert alvast miljarden op.
Vervolgens kappen met cowboy spelen in Verweghistan, nog een paar miljard.
JSF eruit , nog een paar miljard , enz.enz.
65 is anders ook door je strot gedouwd. Ik wil lekker zo lang werken als ik wil en neit automatisch ontslag krijgen met 65 jaar. Zo kun je het natuurlijk ook zeggen. 70 is prima voor mijquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:56 schreef kitao het volgende:
Het is overigens niet weghalen , het is erbij doen , door de strot geduwd van mensen die volgens afspraak tot hun 65 zouden betalen aan AOW.
De afbraak komt van de regering en werkgevers , het zijn geen eisen voor extra beloningen , maar protesten tegen diefstal van hun betaalde AOW-premies.
De vraag is wel wat er nu met dat pensioen gaat gebeuren.quote:
Ja, verboden. Zie http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA46791CA2829C.htmlquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is de staking al verboden? Ik hoorde gisteren op BNR-Nieuwsradio dat de kans daar op groot is omdat er kennelijk niet aan de wettelijk voorwaarden voor een staking voldaan wordt.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Oke, dank voor het snelle antwoord.
Dat was al de vraag, zodra dat bekend is mogen ze gaan staken!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:48 schreef Colnago het volgende:
De vraag is wel wat er nu met dat pensioen gaat gebeuren.
Dat is toch een zaak tussen werknemer en werkgever?
Lang leve vakbonden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn wel vaker OV-stakingen geweest n.a.v. kabinetsplannen. Wat mij betreft een goede zaak om dit te verbieden, staken is bedoeld om iets van je baas voor elkaar te krijgen, niet van de overheid!
Blijft wel raar dat die OV-lui meerdere dagen per jaar moeten staken... Energiebedrijven staken toch ook nooit?
Die hebben geen 'zwaar beroep'quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Energiebedrijven staken toch ook nooit?
klopt, als ze het ff niet met woorden kunnen winnen dan meteen staken, stel misdadigersquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lang leve vakbonden.
Die staken om het minste geringste.
Fucking irritant.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, verboden. Zie http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA46791CA2829C.html
Mwa, aan de andere kant zitten werkgevers wel in het SER overleg, waar eventuele AOW plannen besproken werden, hetgeen ze wel een partij maakten in deze.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn wel vaker OV-stakingen geweest n.a.v. kabinetsplannen. Wat mij betreft een goede zaak om dit te verbieden, staken is bedoeld om iets van je baas voor elkaar te krijgen, niet van de overheid!
Stakingsrecht is wel een recht wat je hebt, moet je toch voorzichtig mee zijn dit zomaar te verbieden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:08 schreef dennisdotcom het volgende:
Hulde, de enige goede uitspraak!
En het zijn ook altijd dezelfde die gaan staken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:03 schreef Misan het volgende:
[..]
klopt, als ze het ff niet met woorden kunnen winnen dan meteen staken, stel misdadigers
euh wat dacht je van docenten en NS-personeel?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En het zijn ook altijd dezelfde die gaan staken.
Altijd als eerste die buschauffeurs.
ben jij Sybrand van de tram?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik werk zelf in het OV in Den Haag en kan ook alleen maar zeggen dat dit de enige juiste uitspraak is
Docenten staken meestal als er geen geld meer is voor onderwijs.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:17 schreef Misan het volgende:
[..]
euh wat dacht je van docenten en NS-personeel?
Die blauwige lettertjes waar een streepje onder komt als je erover heen gaat, zijn linkjesquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:52 schreef Megumi het volgende:
bron?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, verboden. Zie http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA46791CA2829C.html
Op welke manier levert dat de werkgever geld op? Immers: hij moet dat pensioen onderbrengen bij een verzekeraar en daar keurig netjes premies over afdragen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:46 schreef Colnago het volgende:
Het vreemde is wel dat de werkgevers wel degelijk een partij zijn omdat zij volgens de bonden pas het pensioen willen laten uitbetalen op 67 jarige leeftijd.
Dat kost de werknemer geld en dat geld houden werkgevers in hun zak.
Simpel: vakbonden hebben zwaarbetaalde directeurtjes. Vakbonden hebben belang bij ontevreden mensen, dan worden er namelijk meer mensen lid, en hebben ze zelf meer macht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lang leve vakbonden.
Die staken om het minste geringste.
Fucking irritant.
Stakingsrecht geeft het recht te staken tegen de werkgever, niet om het land te ontwrichten en al helemaal niet door te staken tegen onze regering (of je het er wel of niet mee eens bent).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Stakingsrecht is wel een recht wat je hebt, moet je toch voorzichtig mee zijn dit zomaar te verbieden.
Ik had al eerder geschreven dat degeen die wel wil doorwerken daar de kans voor moet krijgen , zolang anderen niet daartoe gedwongen worden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:41 schreef dennisdotcom het volgende:
65 is anders ook door je strot gedouwd. Ik wil lekker zo lang werken als ik wil en neit automatisch ontslag krijgen met 65 jaar. Zo kun je het natuurlijk ook zeggen. 70 is prima voor mij.
Land ontwrichten ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stakingsrecht geeft het recht te staken tegen de werkgever, niet om het land te ontwrichten en al helemaal niet door te staken tegen onze regering (of je het er wel of niet mee eens bent).
Waarom zouden burgers dit niet kunnen doen door bijvoorbeeld een petitie te tekenen of te demonstreren? Het gaat trouwens niet over één uur proteststaking, maar over staken gedurende de gehele ochtendspits wat inhoudt dat alles na 9 uur 's ochtends mondjesmaat weer begint te rijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Land ontwrichten ?
Je spoort niet , door één uur proteststaking ?
Land ontwrichten gebeurt door rechten van burgers af te nemen op vrije meningsuiting zoals nu gebeurt.
Algemeen belang ?
Het belang om iedere vijf minuten een vervoersmiddel voorbij te zien komen en daar geen cent voor te willen betalen zul je bedoelen.
Uitzuigers.
Geen cent? Wel eens een strippenkaart, treinkaartje of OV-chipkaart gekocht?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:05 schreef kitao het volgende:
Het belang om iedere vijf minuten een vervoersmiddel voorbij te zien komen en daar geen cent voor te willen betalen zul je bedoelen.
Anderen kunnen er juist tot gedwongen worden doordat figuren zoals jij allerlei collectieve regelingen willen. Dat vind ik ook altijd zo vreemd van veel anarchisten (zijn zij wel anarchist?), zij pleiten vaak voor collectieve regelingen terwijl zij aan de andere kant een samenleving zonder macht en autoriteit nastreven, het is onmogelijk om in een volledig vrije samenleving te leven als je pleit voor het onvrijwillig collectief maken van allerlei zaken. De AOW is een uitgelezen voorbeeld van gedwongen collectiviteit.quote:Ik had al eerder geschreven dat degeen die wel wil doorwerken daar de kans voor moet krijgen , zolang anderen niet daartoe gedwongen worden.
Het is een mooi stuk en je zal er best moeite voor gedaan hebben , maar het lijkt er steeds meer op dat jij bij één of andere politieke partij bent betrokken en hier er gebruik van maakt om even het partijprogramma op los te laten.quote:
Nee , ik pleit daar niet voor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen cent? Wel eens een strippenkaart, treinkaartje of OV-chipkaart gekocht?
[..]
Anderen kunnen er juist tot gedwongen worden doordat figuren zoals jij allerlei collectieve regelingen willen. Dat vind ik ook altijd zo vreemd van veel anarchisten (zijn zij wel anarchist?), zij pleiten vaak voor collectieve regelingen terwijl zij aan de andere kant een samenleving zonder macht en autoriteit nastreven, het is onmogelijk om in een volledig vrije samenleving te leven als je pleit voor het onvrijwillig collectief maken van allerlei zaken.
De vakbonden zitten óók in de SER. Sociaal-Economische Raad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mwa, aan de andere kant zitten werkgevers wel in het SER overleg, waar eventuele AOW plannen besproken werden, hetgeen ze wel een partij maakten in deze.
Wordt het dan niet tijd je usericon van een geel-zwarte verdeling te voorzien in plaats van een rood-zwarte verdeling? Ik ben overigens voorstander van het opheffen van de AOW, maar ben dan weer geen anarchist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:22 schreef kitao het volgende:
En als het aan mij ligt dan worden inderdaad al die sociale voorzieningen in de prullenbak gemikt , want ik heb daar verder geen enkel belang bij op dit moment.
Als je tussentijds niets mag aanpassen vanwege gewijzigde inzichten, dan kunnen we beter nu alvast de AOW leeftijd voor mensen die nu worden geboren naar 100 jaar oprekken, dan komen we tegen die tijd niet voor onaangename verrasingen te staanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:22 schreef kitao het volgende:
Nee , ik pleit daar niet voor.
Het gaat erom dat eerst was afgesproken om tot 65 te betalen , dat nu ineens opengebroken wordt.
Dat is afbraakpolitiek van de ergste orde.
En als het aan mij ligt dan worden inderdaad al die sociale voorzieningen in de prullenbak gemikt , want ik heb daar verder geen enkel belang bij op dit moment.
Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat anderen hierop aangewezen zijn en we zitten nu eenmaal opgesloten in dit systeem , vandaar dat ik begrip heb voor deze actie.
Er stond gisteren op TT dat de actie zou duren vanaf 7:55 tot 09:00 uur , in ieder geval precies 65 minuten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:08 schreef Misan het volgende:
[..]
Waarom zouden burgers dit niet kunnen doen door bijvoorbeeld een petitie te tekenen of te demonstreren? Het gaat trouwens niet over één uur proteststaking, maar over staken gedurende de gehele ochtendspits wat inhoudt dat alles na 9 uur 's ochtends mondjesmaat weer begint te rijden.
Prima idee , laten we de regels zo aanpassen dat iedereen die boven modaal verdient 80% belasting gaat betalen over zijn bovenmodaal verdiende geld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:27 schreef dennisdotcom het volgende:
Als je tussentijds niets mag aanpassen vanwege gewijzigde inzichten, dan kunnen we beter nu alvast de AOW leeftijd voor mensen die nu worden geboren naar 100 jaar oprekken, dan komen we tegen die tijd niet voor onaangename verrasingen te staan.
Dat wordt bij elke verkiezingen wéér geroepen. Maar de SP staat er dramatisch voorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:17 schreef kitao het volgende:
Waarschijnlijk volgend jaar al wanneer de gevestigde partijen naar huis worden gestuurd.
Ik vraag toch ook niet aan jou om jouw brugtuigage te verwijderen zodat dat ding instort ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wordt het dan niet tijd je usericon van een geel-zwarte verdeling te voorzien in plaats van een rood-zwarte verdeling? Ik ben overigens voorstander van het opheffen van de AOW, maar ben dan weer geen anarchist.
Daar heb je een punt, maar toch is er een verschil. Als het kabinet 80% belasting gaat heffen weet ik zeker dat iedereen dat kabinet weg zal stemmen de volgende keer, terwijl bij deze AOW verhoging de meerderheid van de mensen het wel een goede maatregel vindt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:33 schreef kitao het volgende:
Prima idee , laten we de regels zo aanpassen dat iedereen die boven modaal verdient 80% belasting gaat betalen over zijn bovenmodaal verdiende geld.
Lost gelijk de staatsschuld op.
Daar kies jij niet voor , net zo min als dat deze mensen ervoor kiezen bestolen te worden.
Wie zegt dat ik SP stem , kleurdoos ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:33 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Dat wordt bij elke verkiezingen wéér geroepen. Maar de SP staat er dramatisch voor. Wat wil je ook met zo'n doos die de partij leidt. Nee, die Marijnissen was stukken beter! Die was ten minste echt en oprecht.
Je blijft maar niet willen toegeven dat de SP niets heeft in te brokkelen omdat ze niet in de coalitie zitten. En dan kunnen we lang en breed praten of dat democratisch is of niet, omdat je een grote minderheid in Nederland negeert en omdat je geen directe invloed hebt op het beleid van het kabinet, maar feit is wel dat dit de huidige politieke situatie is en als je dat wilt veranderen, moet je misschien inderdaad wel SP stemmen.
Was toch zo'n proefballonnetje van hun, dat je een kabinet tussentijds naar huis kan sturen als de steun in samenleving is gedaald?.
Met persoonlijke voorbeelden geef je niet de situatie in het hele land weer , vrij nutteloos dus naar mijn mening.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Daar heb je een punt, maar toch is er een verschil. Als het kabinet 80% belasting gaat heffen weet ik zeker dat iedereen dat kabinet weg zal stemmen de volgende keer, terwijl bij deze AOW verhoging de meerderheid van de mensen het wel een goede maatregel vindt.
Mijn vader is 62 en is een jaar geleden ontslagen op zijn werk omdat zijn functie werd opgeheven (uitbesteed). In plaats van te lopen klagen daarover is hij gaan solliciteren en volgt nu weer een mbo opleiding (door zijn nieuwe baas betaald). En hij vindt het nog leuk ook!
Nee, die partij zegt alleen maar wat de gemiddelde volkswijkinwoner wil horen. Goed dat die mensen eindelijk ook worden gehoord in de politiek, maar iedere randdebiel ziet toch wel dat Wilders alleen maar loopt te schreeuwen en niets inhoudelijks roept? Hoe wil hij de verzorgingsstaat redden dan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:40 schreef kitao het volgende:
Ik had het eigenlijk meer over de PVV , die naar ik heb gehoord ook niet ingenomen is met de afbraak van de AOW-regels , willen ze tenminste nog enige binding houden met hun achterban.
Dit is niet waar. Staken tegen kabinetsbeleid is zeker niet per definitie laakbaar en kan wel degelijk toegestaan worden door de rechter. Zeer terecht overigens, want lang niet altijd zijn arbeidsvoorwaarden louter een zaak tussen werkgevers en werknemers. Soms zit de politiek er met wetgeving als beslissende, derde partij tussen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stakingsrecht geeft het recht te staken tegen de werkgever, niet om het land te ontwrichten en al helemaal niet door te staken tegen onze regering (of je het er wel of niet mee eens bent).
Gemiddeld heb ik de afgelopen jaren meerdere dagen OV-staking per jaar gezien. En het zal vast niet bij 1 uur blijven als ze hun zin niet krijgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Land ontwrichten ?
door één uur proteststaking ?
Grappig he ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
HAHA HAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHA
Daar sta je dan met je kloteprotest en staking, zeikerige SP schreeuwerds. Eindelijk een rechter die inziet dat deze stakingen meer kwaad dan goed doen. Hoezee.
Tja , ik laat het over aan de PVV-stemmers hier om jou maar even af te kraken omdat jij ze voor randdebielen uitmaakt .quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:52 schreef dennisdotcom het volgende:
Nee, die partij zegt alleen maar wat de gemiddelde volkswijkinwoner wil horen. Goed dat die mensen eindelijk ook worden gehoord in de politiek, maar iedere randdebiel ziet toch wel dat Wilders alleen maar loopt te schreeuwen en niets inhoudelijks roept? Hoe wil hij de verzorgingsstaat redden dan?
ja en als er tussen die tijden gestaakt wordt dan is het uur ervoor en het uur erna een verminderde dienstregeling aangezien je niet wilt dat reizigers ergens in de middle of nowhere gedumpt worden (zeker niet gezien de veiligheid van de chauffeur).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:28 schreef kitao het volgende:
[..]
Er stond gisteren op TT dat de actie zou duren vanaf 7:55 tot 09:00 uur , in ieder geval precies 65 minuten.
Nu weet ik niet hoe je voorgaande teletekstberichten kunt terugvinden ; ik heb het geprobeerd maar dat is me nog niet gelukt. (wie heeft een tip hierover ? )
Jouw post is dus een leugen of NOS-teletekst liegt.
Er stond volgens mij ook bij dat de chauffeurs bezorgd waren om hun veiligheid indien er medegedeeld zou worden dat er niet verder gereden zou worden in niemandsland en terecht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:19 schreef Misan het volgende:
ja en als er tussen die tijden gestaakt wordt dan is het uur ervoor en het uur erna een verminderde dienstregeling aangezien je niet wilt dat reizigers ergens in de middle of nowhere gedumpt worden (zeker niet gezien de veiligheid van de chauffeur).
Het kan zijn dat ik het mis heb, maar volgens mij wilden ze eerst staken van 11:55 tot 13:00 uur en wilde de vervoersmaatschappijen hier pertinent niet aan meewerken, aangezien dit veel langer voor overlast zou zorgen dan die 65 minuten. Gevolg was dat men meteen de hele ochtendspits wilde staken, aldus het NOS-journaal van enkele dagen terug
Zo zie je maar weer, iedere mongool heeft ook een goede kant.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:54 schreef kitao het volgende:
[..]
Grappig he ?
Dat zijn diezelfde rechters die die Turk op verlof stuurden die nu ergens in Ankara zit en waar iedereen zo op afgaf.
Simplistisch gelul allemaal.
Ga eens Google'en op modaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:47 schreef kitao het volgende:
[..]
Met persoonlijke voorbeelden geef je niet de situatie in het hele land weer , vrij nutteloos dus naar mijn mening.
En je leest niet goed : er stond 80% belasting voor dat gedeelte dat bovenmodaal verdiend wordt.
En dat is niet de meerderheid van de mensen.
Dat zij desondanks toch veel zetels hebben is juist een verschijnsel dat mij doet afvragen of deze democratie wel werkt.
( afgezien van het feit of dat ik werkelijk een voorstander zou zijn van een dergelijke drastische wetswijziging)
Zo, je zit er weer lekker naast zie ik. Waarom toch al die persoonlijke 'aanvallen' als je met de feiten op de oren wordt geslagen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:17 schreef kitao het volgende:
[..]
Het is een mooi stuk en je zal er best moeite voor gedaan hebben , maar het lijkt er steeds meer op dat jij bij één of andere politieke partij bent betrokken en hier er gebruik van maakt om even het partijprogramma op los te laten.
Ik vond al dat jouw posts meer in POL en GWR thuis horen , nu weet ik het zeker.
Ga vooral door met het stelen van geld van gedupeerde ouderen met je quasi wetenschappelijk beredeneerde argumenten en je komt er nog wel achter wat die van jou standpunten vinden.
Waarschijnlijk volgend jaar al wanneer de gevestigde partijen naar huis worden gestuurd.
.
Welke feiten , je hebt nog niet één bron vermeld ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:07 schreef justanick het volgende:
Zo, je zit er weer lekker naast zie ik. Waarom toch al die persoonlijke 'aanvallen' als je met de feiten op de oren wordt geslagen?
Klopkoek is niet zo gematigd in zijn taalgebruik, "ga vissen, halve walnoot" is niet des klopkoeks.quote:
Dat klopt , ik ben geen kloon van KK.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
KLopkoek is niet zo gematigd in zijn taalgebruik, "ga vissen, halve walnoot" is niet des klopkoeks.
Och ik scheld dan ook niet, ik kom op voor je rechten als user op dit forum. Niemand verdient het om vergeleken te worden met Klopkoek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:30 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat klopt , ik ben geen kloon van KK.
Aluhoedje en halve noot lijkt mij ongeveer hetzelfde , met uitschelden wordt het er allemaal niet leuker op.
Haha , die doe jij nu van Klopkoek juist tekort.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Och ik scheld dan ook niet, ik kom op voor je rechten als user op dit forum. Niemand verdient het om vergeleken te worden met Klopkoek.
Huh, wie? wat? waar?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:37 schreef kitao het volgende:
[..]
Haha , die doe jij nu juist tekort.
.
![]()
Hoeveel "linkschen" blijven er dan nog over op deze site ?
Dan hebben jullie niemand meer om in de zeik te drukken en dan kun je alleen nog gaan klagen of je je personeel 3 of 4 euro dient te betalen per uur.
.
Marxisme zou in een ware democratie ook gehoord moeten worden , indien er een periode is waarin het merendeel van de mensen daarvoor kiest , dan is dat hun goed recht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Huh, wie? wat? waar?
Nee hoor, ik doe hem niet tekort. Zijn opinies zijn amper links te noemen, maar eerder Marxistisch. En alles en iedereen dat het met hem oneens is of staat aan de andere kant van het politieke spectrum wordt de huid volgescholden. Ik doe hem niks tekort.
Teh pfff, spreek voor je zelf. Voordat ik in een Marxistische samenleving wil gaan wonen moet er wel heel wat gebeuren. Ik reserveer dan ook het recht het te ridiculiseren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:51 schreef kitao het volgende:
[..]
Marxisme zou in een ware democratie ook gehoord moeten worden , indien er een periode is waarin het merendeel van de mensen daarvoor kiest , dan is dat hun goed recht.
Probleem is echter dat kapitalisten dit als vrijbrief zien om dan maar meteen de boel plat te bombarderen met als excuus dat Marxistische opvattingen nog erger zijn als die van het fascisme.
Vaak wordt dan vergeten dat het fascisme de overgrote steun kreeg van bedrijven zoals Thyssen en Krupps.
En dat hij scheldt , daar is hij ook op aangesproken , waarschijnlijk kan een ban hem niet zoveel verschelen.
Maar dat zijn zijn zaken.
Ga je gang , ik ben er ook geen uitgesproken voorstander van , maar ik ridiculiseer het niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Teh pfff, spreek voor je zelf. Voordat ik in een Marxistische samenleving wil gaan wonen moet er wel heel wat gebeuren. Ik reserveer dan ook het recht het te ridiculiseren.
I'm not one of them, so I couldn't care less. Waarom een systeem afkraken waar ik van profiteer i.t.t. een systeem waar dit niet het geval is. Ik hecht meer waarde aan mijn leven en geluk dan aan eerlijkheid blijheid.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:04 schreef kitao het volgende:
[..]
Maar dat kapitalisme niet werkt lijkt me wel een bewezen feit , voor het overgrote deel van de wereldbevolking dan.
Dus dan komt de vraag , hoe is dat mogelijk ?
Het antwoord is dan dat het kapitalisme alleen in stand gehouden kan worden door keiharde onderdrukking.
Is dat niet een verkapte vorm van het egoisme en de inhaligheid die precies een jaar geleden oorzaak was aan de grote problemen op de financiele markt waar onze kinderen straks de rekening voor gepresenteerd krijgen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
I'm not one of them, so I couldn't care less. Waarom een systeem afkraken waar ik van profiteer i.t.t. een systeem waar dit niet het geval is. Ik hecht meer waarde aan mijn leven en geluk dan aan eerlijkheid blijheid.
Dat is te begrijpen , net zoals het standpunt van veel mensen die vinden dat werken tot 65 maar eens genoeg moet zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
I'm not one of them, so I couldn't care less. Waarom een systeem afkraken waar ik van profiteer i.t.t. een systeem waar dit niet het geval is. Ik hecht meer waarde aan mijn leven en geluk dan aan eerlijkheid blijheid.
Deel van het systeem, hetzelfde systeem dat deze fout naar mate de tijd verstrijkt ook weer recht trekt. Vergeet niet dat de crash uit de jaren '30 ook is opgelost door geld en kapitalisme zelf, en dan met name de enorme groei die volgde.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:09 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Is dat niet een verkapte vorm van het egoisme en de inhaligheid die precies een jaar geleden oorzaak was aan de grote problemen op de financiele markt waar onze kinderen straks de rekening voor gepresenteerd krijgen?
Ik zou maar een andere baas gaan zoeken als die geen enkel begrip voor je heeft dat je door omstandigheden niet op tijd kon komen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:01 schreef Winner_Taco het volgende:
En terecht!
Wat denk je als jij bij een bedrijf werkt en je baan staat al op de tocht en je moet ff melden dat je woensdag niet kan komen doordat het OV niet rijdt?
Oprotten met dat achterlijke burgertje pesten!
Werk je niet ofzo?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:18 schreef kitao het volgende:
[..]
Is het al zo erg gesteld met deze onpersoonlijke dienstkloppers ?
Na de jaren 30 kwam WO2 , ik zie dat niet als groei , eerder als een enorme blamage op de mensheid.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Deel van het systeem, hetzelfde systeem dat deze fout naar mate de tijd verstrijkt ook weer recht trekt. Vergeet niet dat de crash uit de jaren '30 ook is opgelost door geld en kapitalisme zelf, en dan met name de enorme groei die volgde.
Niet dat ik het wangedrag van bankiers goedpraat, maar het wangedrag van bankiers moet ook geen reden zijn om het hele kapitalisme overboord te kieperen.
Dat komt omdat hij zelf in zijn gesubsidieerde mercedes rondrijdt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Werk je niet ofzo?
Het wordt inderdaad niet op prijs gesteld, en als directeur/manager zou ik 't zelf ook niet op prijs stellen.
Het is nooit eenmalig he.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:18 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik zou maar een andere baas gaan zoeken als die geen enkel begrip voor je heeft dat je door omstandigheden niet op tijd kon komen.
Is het al zo erg gesteld met deze onpersoonlijke dienstkloppers ?
Je hebt duidelijk geen baan dus.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat komt omdat hij zelf in zijn gesubsidieerde mercedes rondrijdt.
Als hij te laat komt , waar jij geen zicht op hebt trouwens , dan verwijt hij de file.
Vertel hem dan dat hij de volgende keer eerder moet vertrekken met een trein als vervoersmiddel.
Want?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen baan dus.
Yup, maar hij zal het vast op prijs stellen als je binnen komt stormen tegen je baas gaat zeggen dat hij voortaan maar met de trein moet, want dat stellen de werknemers op prijs.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:33 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Want?
Zo werkt het in veel bedrijven toch gewoon. Directeur/Manager moet zorgen voor goede cijfers en wat hij verder doet en wanneer hij dat doet interesseert niemand.
Ben echt blij dat je dit naar voren brengt , ik had er ook een gesprek over met Raptorix.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:28 schreef Winner_Taco het volgende:
Het is nooit eenmalig he.
Standaard per jaar wel een x aantal keren dat het OV niet rijdt door storingen , ernstige vertragingen en dus ook door stakingen
Als je niet kan komen moet je baas moeite doen en een ander regelen. Collega's die wel over een rijbewijs beschikken en toch al laagdunkend kijken naar OV klanten moeten bijvoorbeeld extra werken om die gaten in te vullen.
Slecht voor de sfeer dus en het lijkt me niet voor niets (ookal moet je op één locatie werken) dat in vrijwel elk sollicitatiegesprek gevraagd wordt naar een rijbewijs.
Ben blij dat ik niet meer van het OV afhankelijk ben . Die onzekerheid is ontzettend vervelend , en denk voor veel mensen reden hun auto niet uit te gaan en met het OV te gaan.
Ik neem aan dat je de chronisch staaklustigen onder de critici rekent?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:42 schreef kitao het volgende:
Als je goed gaat kijken dan zie je dat de hele samenleving is gebaseerd op het terugdringen van banen voor mensen die niet binnen het stramien vallen.
Geen immigranten die de AOW-problematiek zouden kunnen opvangen , want die moeten eerst volledig en vloeiend nederlands spreken.
Geen OV-reizigers want die zijn niet dag en nacht oproepbaar.
Geen Marokkanen want dat zijn herrieschoppers.
Geen langdurig werklozen want dat zijn luie donders.
En vooral geen critici want die kunnen de hele appelmand besmetten.
Hoeveel OV-stakingen zijn er dit jaar geweest , kun je dat toelichten en voor hoe lang ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:28 schreef Winner_Taco het volgende:
Het is nooit eenmalig he.
Standaard per jaar wel een x aantal keren dat het OV niet rijdt door storingen , ernstige vertragingen en dus ook door stakingen
Nee , want staken is een uiterste middel en geen chronische ziekte zoals jij met je verknipte gedachtegang wil suggereren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:44 schreef Litpho het volgende:
Ik neem aan dat je de chronisch staaklustigen onder de critici rekent?
En zelf oproepen om het schelden te latenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:55 schreef kitao het volgende:
je verknipte gedachtegang
Waarschijnlijk niet , maar hij zal misschien toch wel eens gaan nadenken of hij wel zo harteloos moet blijven tegenover mensen die buiten hun schuld om te laat komen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Yup, maar hij zal het vast op prijs stellen als je binnen komt stormen tegen je baas gaat zeggen dat hij voortaan maar met de trein moet, want dat stellen de werknemers op prijs._!
Het is al erg genoeg dat je als werkgever tegenwoordig niet of nauwelijks goed geschoold en gemotiveerd personeel kunt vinden en dan komen ze ook nog eens met een volledig eisenpakket waaraan dient te worden voldaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:42 schreef kitao het volgende:
[..]
Ben echt blij dat je dit naar voren brengt , ik had er ook een gesprek over met Raptorix.
Zie :
Vrije markt nekt notarissen en eisen minimumloon.
Als je goed gaat kijken dan zie je dat de hele samenleving is gebaseerd op het terugdringen van banen voor mensen die niet binnen het stramien vallen.
Geen immigranten die de AOW-problematiek zouden kunnen opvangen , want die moeten eerst volledig en vloeiend nederlands spreken.
Geen OV-reizigers want die zijn niet dag en nacht oproepbaar.
Geen Marokkanen want dat zijn herrieschoppers.
Geen langdurig werklozen want dat zijn luie donders.
En vooral geen critici want die kunnen de hele appelmand besmetten.
Tot zover vrijheid , gelijkheid en broederschap , maar absoluut niet verder.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |