abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:11:33 #51
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73384686
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:49 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Het is toch ook niet te geloven met die klotevakbonden. Als ze hun zin niet krijgen dan worden er gelijk radicale middelen ingezet. Als ze gewoon op tijd met een voorstel waren geweest voor de SER, dan was er misschien niets aan de hand geweest. Nee, in plaats daarvan kan die Jongerius alleen maar de werkgevers de schuld geven en de handen in onschuld wassen.

Terecht dat het GVB zegt dat dit geen reden is om te staken! Staken is bedoeld als middel om de werkgever onder druk te zetten en niet de overheid. Laat ze maar lekker staken woensdag, dan kan de rechter zich erover buigen. Zou mooi zijn als een paar van die paupers die hier aan mee willen doen collectief ontslag krijgen! .
Wees blij dat men in Nederland een keer de barricade op gaat. In dit land laten we als makke schapen over ons heen lopen. Als er dan een keer verzet is in de vorm van protest dan heb je altijd schaapjes als TS die dat afkeuren omdat HUN het een dagje zonder OV moeten doen, gore egoisten!
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:12:45 #52
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73384712
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Misan het volgende:
Laten we dan gewoon met z'n allen gaan staken, dit geldt immers voor iedereen!

Achterlijke organisaties die vakbonden, zijn niet meer van deze tijd

Nog zo'n mak schaapje die alles maar slikt zolang ze maar kan consumeren

pi_73384726
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:08 schreef Pheno het volgende:
De mensen die niet staken staan altijd te klagen langs de kant.
Nee, die zijn aan het werk (2x zo hard) omdat alle oudjes aan het staken zijn .
pi_73384742
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus stel dat het FNV het voor me kaar krijgt de AOW leeftijd op 65 te houden geldt dat alleen voor leden ?

Een CAO verhoging van 2% geldt alleen voor leden ?
Uitbetalen bij staken geldt alleen voor leden.
pi_73384747
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:12 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nog zo'n mak schaapje die alles maar slikt zolang ze maar kan consumeren

Kom op, een OV staking vanwege de AOW is ook gewoon zinloos.

Organiseer dan een landelijke staking.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:15:36 #56
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73384766
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:14 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Kom op, een OV staking vanwege de AOW is ook gewoon zinloos.

Organiseer dan een landelijke staking.

Een landelijk OV staking... Dan schieten alle schaapjes in de stres omdat ze een dagje niet met het OV kunnen/
pi_73384802
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:11 schreef Revolution-NL het volgende:
Wees blij dat men in Nederland een keer de barricade op gaat. In dit land laten we als makke schapen over ons heen lopen. Als er dan een keer verzet is in de vorm van protest dan heb je altijd schaapjes als TS die dat afkeuren omdat HUN het een dagje zonder OV moeten doen, gore egoisten!
Nee hoor, toen de OV-bedrijven twee jaar geleden staakten tegen een achteruitgang in salaris en te korte rusttijden hoorde je mij niet, vond ik het zelfs goed. Maar dit heeft niets met staken te maken, maar puur met hun zin niet krijgen van het kabinet.

Het kabinet is democratisch gekozen en gaat nu een verhoging van de AOW invoeren. Als mensen dit niet willen, had iedereen maar SP moeten stemmen. De vakbonden zijn nu ontzettend ondemocratisch bezig, dát is mijn probleem!
pi_73384819
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:41 schreef Lkw het volgende:

[..]

Staken tegen overheidsbeleid dat jou als werknemer raakt, is een normale reden om te staken.
Dan moet je niet het OV platgooien, maar bijvoorbeeld weigeren de kabinetsleden van lunch te voorzien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:18:59 #59
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73384839
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:17 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Nee hoor, toen de OV-bedrijven twee jaar geleden staakten tegen een achteruitgang in salaris en te korte rusttijden hoorde je mij niet, vond ik het zelfs goed. Maar dit heeft niets met staken te maken, maar puur met hun zin niet krijgen van het kabinet.

Het kabinet is democratisch gekozen en gaat nu een verhoging van de AOW invoeren. Als mensen dit niet willen, had iedereen maar SP moeten stemmen. De vakbonden zijn nu ontzettend ondemocratisch bezig, dát is mijn probleem!

Net zoals iedereen democratische voor een kilometerheffing heeft gekozen
Hou toch alstjeblieft op zeg.
pi_73384856
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:13 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Nee, die zitten op fok in KLB/POL/NWS (2x zo hard) omdat alle oudjes aan het staken zijn .
Zo klopt het.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73384868
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 09:38 schreef Lkw het volgende:

[..]

Dat is raar. Als je je vriendjes dat formulier laat invullen, krijg je een vertekend beeld. Als je geen vriendjes hebt (en je directe collega's wel), dan kom jij er waarschijnlijk minder rooskleurig van af.

Verder lijken functionerings- en beoordelingsgesprekken heilig, maar ook daarmee kun je alle kanten op. Als een chef een bepaalde kant op wil en hij bouwt een fijn gekleurd dossier op, hang je alsnog.

Ik wil niet een te negatief beeld schetsen, maar mijn ervaring is dat het allemaal niet zo transparant werkt als jullie het brengen. Vandaar mijn tegenreactie.
Dat ik persoonlijk goed met deze mensen om kan gaan, betekend nog niet dat ze geen kritiek op me zullen hebben, sterker nog ik zou het zelfs waarderen als ze met gefundeerde kritiek kwamen, immers dan kan ik goed zien waar mijn verbeterpunten liggen. Daarnaast zeg ik duidelijk: "meetbaar maken", voor mij was dit jaar bijvoorbeeld mijn leerdoel, om een bepaald software product te leren kennen, ik heb nu een succesvolle implementatie gedaan, binnen het uren budget wat hier voor stond, kortom dit zijn zaken die gewoon meetbaar zijn.
pi_73384881
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:20 schreef Pheno het volgende:
Zo klopt het.
.
pi_73384893
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De barricade opgaan
Gast, heb je enig idee waarom de AOW omhoog moet? Juist omdat we in Nederland te veel lapswansen hebben, als we gewoon eens de handen uit de mouwen staken hebben we het allemaal ZO veel beter.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:22:48 #64
262650 kitao
prikplaatje
pi_73384914
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:09 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Zoals alle niet 50+-ers dus die niks op hebben met die oude zeikerds. Daarom komen ze nu ook in opstand, omdat weer eens een heilig huisje dreigt om te vallen .
De eerste die in opstand kwam was jij door dit topic te openen vanwege een klein protestje van leden die graag van hun laatste levensjaren nog een beetje willen genieten.
Jij bent degeen die dat aan alle kanten loopt af te kraken in de hoop hier over de ruggen van je collega's promotie mee te maken en dit ook doet over de ruggen van mensen die aan de kant staan en die nu minder kans krijgen.
Maar misschien is dat laatste wel te inhoudelijk voor je want daar heb ik je nog niet op zien reageren.
Daarom zou ik het ook niet erg vinden als jouw baan naar een derde wereld automatiseringsbedrijf verdwijnt. Hopelijk verhuis je mee en kun je koeien gaan vangen daar.
megalomaniac
pi_73384956
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:18 schreef Revolution-NL het volgende:
Net zoals iedereen democratische voor een kilometerheffing heeft gekozen
Hou toch alstjeblieft op zeg.
Hallo, bij veel partijen kun je wel een beetje verwachten welke kant het opgaat. Als je PvdA kiest, weet je gewoon dat er weer extra accijnzen/belastingen/spitsheffingen bijkomen. Had je VVD moeten kiezen.

En we hebben hier een parlementaire democratie, de overheid doet wat ze denkt dat goed voor ons is. Mij lijkt het Zwitserse systeem met referenda ook wel mooi, maar wie weet zitten daar ook weer enorme nadelen aan, die wij vanuit ons kikkerlandje niet kunnen overzien.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:24:49 #66
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73384958
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

De barricade opgaan
Gast, heb je enig idee waarom de AOW omhoog moet? Juist omdat we in Nederland te veel lapswansen hebben, als we gewoon eens de handen uit de mouwen staken hebben we het allemaal ZO veel beter.
Juist helemaal correct, daarom met men de paracieten keihard aanpakken en aan het werk schoppen, maar nee dat is niet sociaal. Het is socialer om de paracieten nog even extra te pamperen en de werkende Nederlander nog wat verder uit te knijpen. Dat is wat men in Nederland sociaal beleid noemt
pi_73384983
De taxi-rekening indienen bij 't FNV dus.

Vakcentrale FNV hoofdkantoor
t.a.v. Agnes Jongerius
Postbus 8456
1005 AL Amsterdam
pi_73385028
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:22 schreef kitao het volgende:
De eerste die in opstand kwam was jij door dit topic te openen vanwege een klein protestje van leden die graag van hun laatste levensjaren nog een beetje willen genieten.
Jij bent degeen die dat aan alle kanten loopt af te kraken in de hoop hier over de ruggen van je collega's promotie mee te maken en dit ook doet over de ruggen van mensen die aan de kant staan en die nu minder kans krijgen.
Maar misschien is dat laatste wel te inhoudelijk voor je want daar heb ik je nog niet op zien reageren.
Daarom zou ik het ook niet erg vinden als jouw baan naar een derde wereld automatiseringsbedrijf verdwijnt. Hopelijk verhuis je mee en kun je koeien gaan vangen daar.
Welke mensen staan er volgens jou aan de kant dan? Want ik wil er natuurlijk best op reageren. Zoals je vast hebt gezien woon ik in de Bijlmer. Ik kan je vertellen, daar is het werkloosheidspercentage gigantisch (in de discussies over de schietpartijen heb je daar misschien iets over meegekregen). Maar toch is er bij het station al zes weken een vacature voor fietsenmaker. Hoe verklaar je dat dan? Als mijn baan morgen wordt opgeheven is het eerste dat ik doe langs die fietsenmaker lopen, zodat ik in ieder geval werk heb!! En dit is één voorbeeld, maar er zijn genoeg vacatures. Alleen veel mensen zijn veel te kieskeurig.
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:29:12 #69
262650 kitao
prikplaatje
pi_73385042
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:17 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Doe er maar wat aan dan met je democratische gepreek . Problemen van zelfverhevenen interesseert niemand wat.
megalomaniac
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:31:29 #70
262650 kitao
prikplaatje
pi_73385092
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:28 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Welke mensen staan er volgens jou aan de kant dan? Want ik wil er natuurlijk best op reageren. Zoals je vast hebt gezien woon ik in de Bijlmer. Ik kan je vertellen, daar is het werkloosheidspercentage gigantisch (in de discussies over de schietpartijen heb je daar misschien iets over meegekregen). Maar toch is er bij het station al zes weken een vacature voor fietsenmaker. Hoe verklaar je dat dan? Als mijn baan morgen wordt opgeheven is het eerste dat ik doe langs die fietsenmaker lopen, zodat ik in ieder geval werk heb!! En dit is één voorbeeld, maar er zijn genoeg vacatures. Alleen veel mensen zijn veel te kieskeurig.
Schei toch uit met je Telegraaf verhaaltjes. Dat noem jij echt inhoudelijk ?
Triest.
megalomaniac
pi_73385196
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:31 schreef kitao het volgende:
Triest.
Wij zijn uitgepraat denk ik. Jammer.
pi_73385204
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dus stel dat het FNV het voor me kaar krijgt de AOW leeftijd op 65 te houden geldt dat alleen voor leden ?

Een CAO verhoging van 2% geldt alleen voor leden ?
Daar heb ik het niet over. De vakbonden gedragen zich regelmatig erg asociaal. Zij helpen mensen die in de problemen zitten alleen als ze lid zijn, niet leden laten ze verzuipen. Keiharde feiten.

Met deze asociale staakactie benadelen ze weer heel veel mensen.
Je hoeft geen voor- of tegenstander van de verhoging van de AOW leeftijd te zijn om te vinden dat de vakbonden vaak veel te ver gaan en over de ruggen van anderen aandacht proberen te krijgen.
pi_73385241
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:31 schreef kitao het volgende:

[..]

Triest.
Hij heeft anders wel gelijk. Mensen willen per se "iets unieks" en niet iets dat voor hun gevoel onder hun stand is. In deze tijd moet je aanpakken wat je kan in plaats van gaan zeuren imo
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73385258
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:35 schreef yyentle het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over. De vakbonden gedragen zich regelmatig erg asociaal. Zij helpen mensen die in de problemen zitten alleen als ze lid zijn, niet leden laten ze verzuipen. Keiharde feiten.

Met deze asociale staakactie benadelen ze weer heel veel mensen.
Je hoeft geen voor- of tegenstander van de verhoging van de AOW leeftijd te zijn om te vinden dat de vakbonden vaak veel te ver gaan en over de ruggen van anderen aandacht proberen te krijgen.
Logisch toch? Je bent geen lid, zouden ze voor iedereen moeten opkomen?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:39:12 #75
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73385286
Buiten de discussie of het het al dan niet terecht is om te gaan lopen zeiken over 2 jaar (Mijn leven; wat doe je! ) verlenging van je arbeidersleven...

Slaat het natuurlijk nergens op om te gaan staken in het OV. Wat willen ze er in godsnaam mee bereiken? Er is nog niets afgesproken, niets beslist... Als ze nou nog eens een zwaar beroep hadden... Het gaat nergens over!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')