Het is toch ook niet te geloven met die klotevakbonden. Als ze hun zin niet krijgen dan worden er gelijk radicale middelen ingezet. Als ze gewoon op tijd met een voorstel waren geweest voor de SER, dan was er misschien niets aan de hand geweest. Nee, in plaats daarvan kan die Jongerius alleen maar de werkgevers de schuld geven en de handen in onschuld wassen.quote:Woensdag mogelijk stakingen in openbaar vervoer
RIJSWIJK - Ligt het aan de vakbond AbvaKabo FNV, dan rijdt er woensdagochtend in de spits geen openbaar vervoer in de steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Dat heeft een woordvoerder van de bond maandagmorgen vroeg gezegd.
bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)penbaar-vervoer.html
Ga maar lekker lopen klaploper , wij halen de kastanjes wel uit het vuur voor betere sociale voorwaarden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:49 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Het is toch ook niet te geloven met die klotevakbonden. Als ze hun zin niet krijgen dan worden er gelijk radicale middelen ingezet. Als ze gewoon op tijd met een voorstel waren geweest voor de SER, dan was er misschien niets aan de hand geweest. Nee, in plaats daarvan kan die Jongerius alleen maar de werkgevers de schuld geven en de handen in onschuld wassen.
Terecht dat het GVB zegt dat dit geen reden is om te staken! Staken is bedoeld als middel om de werkgever onder druk te zetten en niet de overheid. Laat ze maar lekker staken woensdag, dan kan de rechter zich erover buigen. Zou mooi zijn als een paar van die paupers die hier aan mee willen doen collectief ontslag krijgen!.
Die 10% extra mensen op de weg maakt het inderdaad een stuk vervelender op de weg.quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:50 schreef Pheno het volgende:
Ik ga woensdag dan maar thuiswerken, als OV minnend Nederland opeens ook weer op de autoweg moet dan is het altijd een zooitje
Lijkt me geweldig.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Ga maar lekker lopen klaploper , wij halen de kastanjes wel uit het vuur voor betere sociale voorwaarden.
Platgooien die handel , zes weken minimaal.
Ga werken man, in plaats van een onbetaalde (AOW)-rekening doorschuiven naar de volgende generaties.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Ga maar lekker lopen klaploper , wij halen de kastanjes wel uit het vuur voor betere sociale voorwaarden.
Staken en OV is wel heel oncreatief, als je al actie wilt kan je beter de mensen vrij laten reizen, dan heb je pas een win-win situatie.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Als je gewoon goed je best doet krijg je vanzelf waardering van je baas. Daar hoef ik geen staking voor te organiserenquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
Inderdaad!quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:03 schreef justanick het volgende:
Ga werken man, in plaats van een onbetaalde (AOW)-rekening doorschuiven naar de volgende generaties.
Mag niet meer van de rechter.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:08 schreef raptorix het volgende:
Staken en OV is wel heel oncreatief, als je al actie wilt kan je beter de mensen vrij laten reizen, dan heb je pas een win-win situatie.
Dan verzinnen ze maar iets anders creatiefs, overigens altijd zelfde volk wat moet staken, ik ben nu 12 jaar software engineer, maar nog nooit gehoord dat collega's gingen staken omdat loonsverhoging er een jaartje niet in zit.quote:
Haha, jij hebt overduidelijk nog niet al teveel ervaring met het echte leven.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:09 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Als je gewoon goed je best doet krijg je vanzelf waardering van je baas.
Nee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:16 schreef Megumi het volgende:
Geld dit ook voor de NS?
Haha en waarom niet? Dit is namelijk ook gewoon mijn ervaring.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:17 schreef Lkw het volgende:
[..]
Haha, jij hebt overduidelijk nog niet al teveel ervaring met het echte leven.
Haha, omdat het vaak niet zo is. In veel gevallen moet je vooral de juiste plooien in je bek kunnen trekken, niet al te kritisch zijn, nooit moeilijk doen, gemakkelijk en veel plastic praatjes kunnen verkopen, etc. Daarmee krijg je - zeker in bepaalde branches - veeeel meer waardering van je baas dan met je werk inhoudelijk goed doen. Op dat laatste heeft die baas vaak niet eens zicht, dus rekent hij je slechts af op hoe goed je jezelf verkoopt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Haha en waarom niet? Dit is namelijk ook gewoon mijn ervaring.
Jawel hoor. In het verleden hebben de vakbonden heel veel goede dingen gedaan en daar profiteren we in de maatschappij allemaal al. Maar door hun starre houding verliezen ze hun draagvlak. Het lijken een beetje stuiptrekkingen, omdat ze weten dat er steeds minder mensen lid worden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:17 schreef Lkw het volgende:
Haha, jij hebt overduidelijk nog niet al teveel ervaring met het echte leven.
Jij hebt gewoon nog niet zo veel ervaring in het leven als ik dit zo lees. Nee staken als eerste middel, dat is de oplossing.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:21 schreef Lkw het volgende:
[..]
Haha, omdat het niet zo is. In veel gevallen moet je vooral de juiste plooien in je bek kunnen trekken, niet al te kritisch zijn, nooit moeilijk doen, gemakkelijk en veel plastic praatjes kunnen verkopen, etc. Daarmee krijg je - zeker in bepaalde branches - veeeel mer waardering van je baas dan met je werk inhoudelijk prima doen. Op dat laatste heeft die baas vaak niet eens zicht, dus rekent hij je slechts af op hoe goed je jezelf verkoopt.
Ah, nu is het in 1 keer in veel gevallen? Je moet er gewoon voor zorgen dat je de juiste skills hebt, betrouwbaar bent, en goed werk aflevert. En nee ik hoef niet te hielelikken bij me baas, als iets me niet bevalt zeg ik het gewoon, dat is niet meer als professioneel, en niets persoonlijks tegen hem, we willen immers allebei dat het goed gaat op de werkvloer.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:21 schreef Lkw het volgende:
[..]
Haha, omdat het niet zo is. In veel gevallen moet je vooral de juiste plooien in je bek kunnen trekken, niet al te kritisch zijn, nooit moeilijk doen, gemakkelijk en veel plastic praatjes kunnen verkopen, etc. Daarmee krijg je - zeker in bepaalde branches - veeeel mer waardering van je baas dan met je werk inhoudelijk prima doen. Op dat laatste heeft die baas vaak niet eens zicht, dus rekent hij je slechts af op hoe goed je jezelf verkoopt.
Zie mijn post boven die van jou voor een antwoord op je laatste alinea.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:24 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Jawel hoor. In het verleden hebben de vakbonden heel veel goede dingen gedaan en daar profiteren we in de maatschappij allemaal al. Maar door hun starre houding verliezen ze hun draagvlak. Het lijken een beetje stuiptrekkingen, omdat ze weten dat er steeds minder mensen lid worden.
Ze kunnen beter met nieuw beleid komen om ook jongeren te trekken, in plaats van kansloze acties te organiseren die alleen bedoeld zijn om hun traditionele achterban (50+-ers) tevreden te houden. Want daar komt het wel op neer. Het constructieve is compleet verdwenen!!
En natuurlijk proberen werkgevers altijd minder salaris te betalen. Dat is onderdeel van het spelletje. En als jij echt toegevoegde waarde hebt voor de baas, komt hij vast wel over de brug. Dus... doe je best en maak er wat van. De maatschappij biedt genoeg kansen.
Die had ik gezien. Maar het lijkt er meer op dat je dit opschrijft naar aanleiding van een stukje persoonlijke frustratie. Natuurljik zijn er bedrijven waar het zo is zoals je beschrijft, maar wat let je? Er zijn duizenden andere bedrijven in Nederland waar je zo aan de slag kunt als het je niet bevalt!quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:26 schreef Lkw het volgende:
Zie mijn post boven die van jou voor een antwoord op je laatste alinea.
Ja, in veel gevallen. Ik heb nergens beweerd dat het in 100 procent van de gevallen opgaat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah, nu is het in 1 keer in veel gevallen? Je moet er gewoon voor zorgen dat je de juiste skills hebt, betrouwbaar bent, en goed werk aflevert. En nee ik hoef niet te hielelikken bij me baas, als iets me niet bevalt zeg ik het gewoon, dat is niet meer als professioneel, en niets persoonlijks tegen hem, we willen immers allebei dat het goed gaat op de werkvloer.
Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt, maar de stelling 'doe maar goed je best, dan waardeert de baas je vanzelf' is gewoon niet terecht. Ik ben bijvoorbeeld 2 jaar voorzitter geweest van een OR (oa tijdens reorganisaties) en dan komt de hele werkvloer wel een keertje bij je langs. Zo'n ervaring verandert je blik op presatatie versus beloning wel ietwat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:28 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Die had ik gezien. Maar het lijkt er meer op dat je dit opschrijft naar aanleiding van een stukje persoonlijke frustratie. Natuurljik zijn er bedrijven waar het zo is zoals je beschrijft, maar wat let je? Er zijn duizenden andere bedrijven in Nederland waar je zo aan de slag kunt als het je niet bevalt!
Dan is het van belang om je werkzaamheden concreet en meetbaar te maken, dat is niet altijd makkelijk, maar zeker wel mogelijk, zelfs in gevallen als de zorg om maar iets te noemen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:28 schreef Lkw het volgende:
[..]
Eén keer in veel gevallen? Waar lees je dat, want het staat nergens.
Maar jij zit zo te zien in de exacte hoek, daar is het misschien wat inhoudelijker, zou kunnen. Mijn beschrijving gaat echter voor veel gevallen wel op. Helaas.
Da's de reactie van iemand die altijd semi-incompetent is geweest en dus wel moest likken om de riante positie te kunnen behouden. Ik zeg niet dat jij zo'n persoon bent, maar je argument is wel van die kant afkomstig.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:26 schreef Lkw het volgende:
[..]
Zie mijn post boven die van jou voor een antwoord op je laatste alinea.
Ik zit zelf ook in de OR van organisatie van 220 man, en ja ik hoor ook wel eens lastige verhalen. Maar dat is wat ik bedoel, maak het concreet. Zorg bijvoorbeeld dat iedereen elk jaar een functionerings en bedoordelingsgesprek krijgt, zodat duidelijk te zien is of deze persoon aan zijn doelstelling heeft voldaan. Bij ons hebben we ook een input formulier waarbij andere collega's je mogen beoordelen (je mag zelf kiezen wie dat zijn), een erg nuttig en eerlijk systeem.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt, maar de stelling 'doe maar goed je best, dan waardeert de baas je vanzelf' is gewoon niet terecht. Ik ben bijvoorbeeld 2 jaar voorzitter geweest van een OR (oa tijdens reorganisaties) en dan komt de hele werkvloer wel een keertje bij je langs. Zo'n ervaring verandert je blik op presatatie versus beloning wel ietwat.
Juist, dat klopt. Probleem dat ik aankaart is dus dat veel managers daarin trappen, regelmatig ten koste van iemand die wél competent is maar minder op de voorgrond treedt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef justanick het volgende:
[..]
Da's de reactie van iemand die altijd semi-incompetent is geweest en dus wel moest likken om de riante positie te kunnen behouden. Ik zeg niet dat jij zo'n persoon bent, maar je argument is wel van die kant afkomstig.
Dat is raar. Als je je vriendjes dat formulier laat invullen, krijg je een vertekend beeld. Als je geen vriendjes hebt (en je directe collega's wel), dan kom jij er waarschijnlijk minder rooskleurig van af.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook in de OR van organisatie van 220 man, en ja ik hoor ook wel eens lastige verhalen. Maar dat is wat ik bedoel, maak het concreet. Zorg bijvoorbeeld dat iedereen elk jaar een functionerings en bedoordelingsgesprek krijgt, zodat duidelijk te zien is of deze persoon aan zijn doelstelling heeft voldaan. Bij ons hebben we ook een input formulier waarbij andere collega's je mogen beoordelen (je mag zelf kiezen wie dat zijn), een erg nuttig en eerlijk systeem.
+1quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan is het van belang om je werkzaamheden concreet en meetbaar te maken, dat is niet altijd makkelijk, maar zeker wel mogelijk, zelfs in gevallen als de zorg om maar iets te noemen.
Ik zie in veel te veel bedrijven een baas/werknemer patroon. Vaak wordt er hoop gezeurd over wat de baas doet, terwijl je als werknemer ook prima met eigen ideeen kan komen. Daarnaast wat voor zin heeft het om te staken? Het is op dit moment de overheid die bepaald wat de AOW grens wordt, dus ik zie echt niet in wat staken hier voor nut heeft? Het kost de burger juist geld, om nog maar niet te spreken van het OV bedrijf.
Ja, maar de mensen die bij de OR komen zijn ook niet altijd representatief! Want de mensen die niets te klagen hebben komen daar nietquote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef Lkw het volgende:
Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt, maar de stelling 'doe maar goed je best, dan waardeert de baas je vanzelf' is gewoon niet terecht. Ik ben bijvoorbeeld 2 jaar voorzitter geweest van een OR (oa tijdens reorganisaties) en dan komt de hele werkvloer wel een keertje bij je langs. Zo'n ervaring verandert je blik op presatatie versus beloning wel ietwat.
Staken tegen overheidsbeleid dat jou als werknemer raakt, is een normale reden om te staken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan is het van belang om je werkzaamheden concreet en meetbaar te maken, dat is niet altijd makkelijk, maar zeker wel mogelijk, zelfs in gevallen als de zorg om maar iets te noemen.
Ik zie in veel te veel bedrijven een baas/werknemer patroon. Vaak wordt er hoop gezeurd over wat de baas doet, terwijl je als werknemer ook prima met eigen ideeen kan komen. Daarnaast wat voor zin heeft het om te staken? Het is op dit moment de overheid die bepaald wat de AOW grens wordt, dus ik zie echt niet in wat staken hier voor nut heeft? Het kost de burger juist geld, om nog maar niet te spreken van het OV bedrijf.
Platgooien , er staan een half miljoen mensen aan de kant te wachten op een baan . waarom moet iemand gvd 51 jaar werken ?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:38 schreef Duikelaar het volgende:
+1
En als meer werknemers zo'n houding zouden hebben, dan hadden we nu waarschijnlijk helemaal geen discussie over de verhoging van de AOW leeftijd ed, omdat de arbeidsproductiviteit een stuk hoger zou liggen. Dat zet echt zoden aan de dijk ipv die klaag en staak cultuur.
Dat zou kunnen, maar is maar een taartpuntje van de hele koek.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:40 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ja, maar de mensen die bij de OR komen zijn ook niet altijd representatief! Want de mensen die niets te klagen hebben komen daar niet.
Ik ken ook bedrijven waar veel mensen werken die continu klagen over het management. Misschien is dat deels terecht, maar die mensen gaan niet ergens anders werken, ondanks hun klachen? En waarom? Omdat ze in het verleden in een veel hogere functie zijn ingedeeld dan hun opleidingsniveau zou rechtvaardigen en ze nergens anders meer zo'n riante positie zouden kunnen krijgen!!
Gast, ik snap je argument van mensen die al zo lang werken. Mijn vader begon ook met werken toen hij 15 was. Maar je snapt toch zelf ook wel dat als mensen straks gemiddeld 85 jaar worden we de huidige verzorgingsstaat niet meer kunnen betalen? Zeker met de gelijktijdige afname van de beroepsbevolking.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:42 schreef kitao het volgende:
Platgooien , er staan een half miljoen mensen aan de kant te wachten op een baan . waarom moet iemand gvd 51 jaar werken ?
En nu je inhoudelijke reactie? Of is die er niet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:35 schreef kitao het volgende:
Zelden zo'n naïef overdreven optimistisch persoon gezien die zich heel speciaal voelt voor zijn werkgever.
Volgens mij zie jij kleuren van de regenboog.
Je bent toch niet aan het trippen zeker ?
In Nederland kennen we niet een overmatige klaag-staakcultuur, daarvoor moet je bijvoorbeeld naar Frankrijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:38 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
+1
En als meer werknemers zo'n houding zouden hebben, dan hadden we nu waarschijnlijk helemaal geen discussie over de verhoging van de AOW leeftijd ed, omdat de arbeidsproductiviteit een stuk hoger zou liggen. Dat zet echt zoden aan de dijk ipv die klaag en staak cultuur.
Jawel , platgooien.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:48 schreef dennisdotcom het volgende:
En nu je inhoudelijke reactie? Of is die er niet?
Waarom ben je achterlijk als je voor je rechten op komt ? Apathisch achterover leunen en verworven rechten afgekalfd zien worden (terwijl er alternatieven zijn) is achterlijker lijkt mij.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Misan het volgende:
Laten we dan gewoon met z'n allen gaan staken, dit geldt immers voor iedereen!
Achterlijke organisaties die vakbonden, zijn niet meer van deze tijd
Werkgevers zijn anders wel voor bijna 100% georganiseerd in hun vakbonden , maar je hebt gelijk , die denken vaak nog steeds met weemoed terug aan de kinderarbeid en kruiperige werknemers.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Misan het volgende:
Inderdaad, laten we de afvaardiging van de werknemers afschaffen en gewillig alles slikken wat de hoge heren ons door de strot willen duwen. Daar wordt de wereld beter van.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:58 schreef Misan het volgende:
Ze halen de kastanjes alleen maar uit het vuur voor hun leden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:02 schreef kitao het volgende:
[..]
De mensen die niet staken staan altijd te klagen langs de kant.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:06 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ze halen de kastanjes alleen maar uit het vuur voor hun leden.
Mensen die niet lid zijn, laten ze verzuipen.
Zoals alle niet 50+-ers dus die niks op hebben met die oude zeikerds. Daarom komen ze nu ook in opstand, omdat weer eens een heilig huisje dreigt om te vallenquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:06 schreef yyentle het volgende:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:06 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ze halen de kastanjes alleen maar uit het vuur voor hun leden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |