In de toekomst wellicht, als de rest van de wereld een wat hoger welvaartsniveau krijgt en wij moeten inleveren. Wat een onrecht zal ons worden aangedaan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:19 schreef kitao het volgende:
[..]
De bedoeling is om het wettelijk verplicht te maken , dus dwang.
Hoeveel mensen halen de 70 niet , moeten zij op rollators naar hun werk komen ? Dat 'ons' van jou houdt helemaal geen rekening met andere (lichamelijk) zwakkere mensen.
Elke buschauffeur is vrij te stoppen met het huidige werk (behoudens contractuele verplichtingen) indien deze de arbeidsvoorwaarden niet afdoende vindt.quote:Geen hoge pet van stakingen , maar indien er beweerd wordt dat jouw bedrijf voor een vastgesteld bedrag moet leveren dan weiger je ook.
Een werknemer heeft dezelfde rechten als ieder ander om niet te werken voor de geboden voorwaarden.
En zolang jij er geen last van hebt vindt je het wel goed?
Lekker kortzichtig.
Als uit dat stukje bleek dat ik de VS voor Nederland wilde verruilen is dat een geval van miscommunicatie.quote:Fijn voor je , we zitten hier niet in de VS. En als jij het zo nodig vindt om maar te gaan roepen dat ze in NL niet zo moeten klagen omdat het in andere achterlijke landen nog slechter is dan wil ik je best verwijzen naar het emmigratieburo.
http://www.theusa.nl/emigratie/index.htm
De ervaring leert dat het doorgaans onwetendheid is, niet stupiditeit, alhoewel deze twee wel hand in hand kunnen gaan. Het heeft m.i. ook te maken met een desinteresse in het bestuderen van het grotere geheel.quote:Nee , ze zijn allemaal stupide behalve jij.
.
Erg he ? Gebruik maken van je recht om te staken !quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:18 schreef draaijer het volgende:
Tering als iedereen werk gaat neerleggen omdat ze het er niet meer mee eens zijn waar zijn we dan
Staken is verder een prima middel om de echte verhoudingen weer te geven. De macht ligt bij het geld, tot de massa zich opricht.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:18 schreef draaijer het volgende:
Weet je hoe fucking druk het ook op de weg zal worden door dit soort pauper acties?
Tering als iedereen werk gaat neerleggen omdat ze het er niet meer mee eens zijn waar zijn we dan
Wat ik begreep is dat de bonden in eerste instantie de staking pas om 9 uur in wilden laten gaan. Echter, er schijnt tegenwoordig wat agressief gereageerd te worden tegenover chauffeurs als die zeggen dat men niet verder rijdt. De werkgevers wilden hier niks aan doen, waarop is besloten helemaal maar niet uit te rijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
.
Maar wat mij betreft is deze staking een beetje misplaatst.
Mensen zijn dat gezeik vanuit het OV dan ook meer dan zat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat de bonden in eerste instantie de staking pas om 9 uur in wilden laten gaan. Echter, er schijnt tegenwoordig wat agressief gereageerd te worden tegenover chauffeurs als die zeggen dat men niet verder rijdt. De werkgevers wilden hier niks aan doen, waarop is besloten helemaal maar niet uit te rijden.
Ik begrijp niet wat je bedoelt. We leven nu en niet in 2050.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:09 schreef waht het volgende:
In de toekomst wellicht, als de rest van de wereld een wat hoger welvaartsniveau krijgt en wij moeten inleveren. Wat een onrecht zal ons worden aangedaan.
Hetgeen ze nu dus ook doen , massaal. Wat is jouw probleem dan ?quote:Elke buschauffeur is vrij te stoppen met het huidige werk (behoudens contractuele verplichtingen) indien deze de arbeidsvoorwaarden niet afdoende vindt.
Kijk , dat een andere groep niet klaagt ,terwijl ze daar meer reden toe hebben , is hun probleem.quote:Als uit dat stukje bleek dat ik de VS voor Nederland wilde verruilen is dat een geval van miscommunicatie.
De ervaring leert dat het doorgaans onwetendheid is, niet stupiditeit, alhoewel deze twee wel hand in hand kunnen gaan. Het heeft m.i. ook te maken met een desinteresse in het bestuderen van het grotere geheel.
Het is normaliter een kwaaltje van een bepaald type mens dat niet in wilt zien hoe de welvaart over de wereld is verdeelt, of dat faalt deze kennis toe te passen op de eigen situatie. Als er een globale rij zou worden gemaakt met voorop degenen die het meeste recht tot klagen hadden en achteraan degenen die het minste recht tot klagen hadden, staan onze buschauffeurs ergens achteraan. Het is een teken van onwetendheid om te stellen dat wij 'recht' zouden hebben op een pensioen op een bepaalde leeftijd. Het is een luxe, geen recht.
Betekent natuurlijk niet dat ze maar hun mond moeten houden en alles moeten slikken, maar ze moeten wel realistisch blijven en zaken in perspectief kunnen zien.
Volgens teletekst wilden ze om 12 uur het werk voor een uur neerleggen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat ik begreep is dat de bonden in eerste instantie de staking pas om 9 uur in wilden laten gaan. Echter, er schijnt tegenwoordig wat agressief gereageerd te worden tegenover chauffeurs als die zeggen dat men niet verder rijdt. De werkgevers wilden hier niks aan doen, waarop is besloten helemaal maar niet uit te rijden.
Heb je ook nog wat inhoudelijks toe te voegen of kom je echt alleen maar aan met slecht doordachte aluhoedjesverhalen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:04 schreef kitao het volgende:
Maar ok , laten we eens kijken wat een paar achtergronden zijn van de AOW-openbraak.
Ga op het dak zitten, halve appel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:16 schreef justanick het volgende:
Heb je ook nog wat inhoudelijks toe te voegen of kom je echt alleen maar aan met slecht doordachte aluhoedjesverhalen?
Heb je wel eens naar de samenstelling van de Nederlandse bevolking gekeken? En wel eens bekeken wat de AOW nu al kost (bovenop de premies)?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:23 schreef kitao het volgende:
[..]
Ga op het dak zitten, halve appel.
Als je niet gewoon kan aangeven waarmee je het niet eens bent , houdt dan je mond.
En hoeveel kosten de uitkeringen van mensen die nu niet aan het werk zijn ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:41 schreef justanick het volgende:
[..]
Heb je wel eens naar de samenstelling van de Nederlandse bevolking gekeken? En wel eens bekeken wat de AOW nu al kost (bovenop de premies)?
De babyboomers (dat is de generatie die nu in de gordijnen vliegt en zelf nauwelijks last heeft van deze maatregel) zijn massaal aan het uittreden. Banen komen er genoeg beschikbaar. Sterker nog, er wordt een fors tekort op de arbeidsmarkt verwacht. De vlieger over de uitkeringen gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:19 schreef kitao het volgende:
[..]
En hoeveel kosten de uitkeringen van mensen die nu niet aan het werk zijn ?
Die moet je er dan vanaf halen door de banen die vrijkomen indien mensen gewoon net als altijd stoppen met werken bij 65 jaar.
Daar is nu niets van te zien , er zijn zo'n 500.000 mensen ingeschreven als werkzoekend en de verwachting is juist dat dit aantal gaat stijgen als nawee van de huidige crisis.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:29 schreef justanick het volgende:
De babyboomers (dat is de generatie die nu in de gordijnen vliegt en zelf nauwelijks last heeft van deze maatregel) zijn massaal aan het uittreden. Banen komen er genoeg beschikbaar. Sterker nog, er wordt een fors tekort op de arbeidsmarkt verwacht. De vlieger over de uitkeringen gaat dus niet op.
Dus jij weet het antwoord al en vraagt het dan toch aan mij ? Heeft weinig zin dan.quote:Daarnaast ga je voorbij aan mijn (retorische) vraag omtrent de bevolkingssamenstelling. Iemand moet al die AOW-uitkeringen gaan betalen. Het is niet dat de babyboomers dat zelf doen of hebben gedaan (integendeel, die schuiven even een forse onbetaalde rekening door naar hun (klein)kinderen). Het verhogen van de AOW-leeftijd naar 67 (of hoger) is een kleine eerste stap om het probleem op lange termijn op te lossen.
Vanochtend dient er een kort geding om het tegen te houden. We zullen het dus binnen een paar uurtjes wel horen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:23 schreef JeroenV het volgende:
Wanneer komt er duidelijkheid of het echt door gaat? Of heb ik wat gemist
Het huidige aantal werklozen is volstrekt irrelevant voor een maatregel die gericht is op de langere termijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef kitao het volgende:
[..]
Daar is nu niets van te zien , er zijn zo'n 500.000 mensen ingeschreven als werkzoekend en de verwachting is juist dat dit aantal gaat stijgen als nawee van de huidige crisis.
Ik probeer je zo ver te krijgen dat je verder gaat kijken dan je eigen achtertuintje. Hartstikke leuk dat jij de kosten van de vergrijzing volledig over de heg van de jongeren wil donderen, maar dat gaat gegarandeerd als een boomerang op je terugkomen. Die jongere generaties beginnen namelijk steeds duidelijker te protesteren tegen dit soort gedrag. En die jongere generaties moeten de mensen gaan betalen die over 20 jaar je achterwerk af moeten vegen in het verzorgingstehuis. En die hebben er dan het geld niet meer voor...quote:Dus jij weet het antwoord al en vraagt het dan toch aan mij ? Heeft weinig zin dan.
Ik kan je redenatie wel volgen. Maar toch zou ik wel eens een eerlijk en gedegen onderzoek willen zien naar het aantal langdurig werklozen en in hoeverre die terecht langdurig werkloos zijn. Volgens mij valt daar nog wel wat te halen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Het huidige aantal werklozen is volstrekt irrelevant voor een maatregel die gericht is op de langere termijn.
[..]
Ik probeer je zo ver te krijgen dat je verder gaat kijken dan je eigen achtertuintje. Hartstikke leuk dat jij de kosten van de vergrijzing volledig over de heg van de jongeren wil donderen, maar dat gaat gegarandeerd als een boomerang op je terugkomen. Die jongere generaties beginnen namelijk steeds duidelijker te protesteren tegen dit soort gedrag. En die jongere generaties moeten de mensen gaan betalen die over 20 jaar je achterwerk af moeten vegen in het verzorgingstehuis. En die hebben er dan het geld niet meer voor...
Dit is gewoon lullekoek.quote:Daarnaast ga je voorbij aan mijn (retorische) vraag omtrent de bevolkingssamenstelling. Iemand moet al die AOW-uitkeringen gaan betalen. Het is niet dat de babyboomers dat zelf doen of hebben gedaan (integendeel, die schuiven even een forse onbetaalde rekening door naar hun (klein)kinderen). Het verhogen van de AOW-leeftijd naar 67 (of hoger) is een kleine eerste stap om het probleem op lange termijn op te lossen.
Goed punt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:13 schreef ciater het volgende:
Je zult zien dat de werkgevers alleen die oudere zullen laten werken die nog veel presteren.
de anderen worden op de een of andere mannier naar de ww, wao of in verkeerde geval de sociale dienst in gekwakt.
Ja, dat is inderdaad niet normaal hoe dat tegenwoordig is. En door die OV-chipkaart wordt het niet veel beter, want dan hoeven mensen helemaal niets meer te zeggen als ze de bus instappen. Lekker met je iPod op, niet de chauffeur aankijken, bliep, niets zeggen en meteen doorlopen. Tenslotte maak je gebruik van het product bus en die stomme chauffeur daar heb jij niets mee te maken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:08 schreef kitao het volgende:
Ik zat pas nog een jaar in het OV. Er waren toen wegwerkzaamheden en om de problemen op te vangen werden bussen ingezet en omgeleid. Het aantal mensen , vooral oude wijven ,die compleet bezirk gingen tegen de chauffeur vanwege de in mijn ogen geringe overlast was asociaal.
Deze chauffeur doet gewoon zijn werk en heeft totaal geen invloed op straatwerkzaamheden.
Zij zijn de pispaal van klagende mensen die soms ook fysiek gewelddadig worden en ik kan hun zorgen om veiligheid goed begrijpen.
Daar heb je gelijk in, daar valt ook nog wel het nodige te halen. Let wel: ook. Er zijn namelijk meerdere ingrepen nodig om de staatsfinancien op de langere termijn onder controle te kunnen houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:12 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik kan je redenatie wel volgen. Maar toch zou ik wel eens een eerlijk en gedegen onderzoek willen zien naar het aantal langdurig werklozen en in hoeverre die terecht langdurig werkloos zijn. Volgens mij valt daar nog wel wat te halen.
Dat vindt jij , niet ik .quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:07 schreef justanick het volgende:
Het huidige aantal werklozen is volstrekt irrelevant voor een maatregel die gericht is op de langere termijn.
Blijf proberen want jouw beschuldiging slaat nergens op en mag het iets minder plastisch ?quote:Ik probeer je zo ver te krijgen dat je verder gaat kijken dan je eigen achtertuintje. Hartstikke leuk dat jij de kosten van de vergrijzing volledig over de heg van de jongeren wil donderen, maar dat gaat gegarandeerd als een boomerang op je terugkomen. Die jongere generaties beginnen namelijk steeds duidelijker te protesteren tegen dit soort gedrag. En die jongere generaties moeten de mensen gaan betalen die over 20 jaar je achterwerk af moeten vegen in het verzorgingstehuis. En die hebben er dan het geld niet meer voor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |