quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:11 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik snap dat ze het er niet mee eens zijn. Maar ga dan lekker naar Den Haag en blokkeer met 5000 bussen het hele zooitje rondom het torentje
Da's anders. De AOW-leeftijd staat niet op 50. Dus dat je met 50 zou kunnen stoppen behoort niet eens tot de mogelijkheden. (Tenzij je natuurlijk schandelijk rijk bent en op je 50ste al op je kont van je rente kunt leven. Maar helaas heeft de meerderheid dat geluk nietquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En als je op je 50e vindt dat je wel versleten bent en geen zin meer hebt in verbaal OV-geweld? Dan mag je gewoon op je 50e stoppen met werken op kosten van de gemeenschap?
Dream on, egoïst.
Het gaat erom dat de aangedragen argumenten onzin zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:09 schreef Natalie het volgende:
Da's anders. De AOW-leeftijd staat niet op 50. Dus dat je met 50 zou kunnen stoppen behoort niet eens tot de mogelijkheden.
Zolang het niet 65 + is vind ik dat best.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat jouw criteria slaan als kut op dirk. Je kan voor jouw 65 iedere willekeurige leeftijd invullen.
Volstrekte willekeur dusquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:45 schreef kitao het volgende:
Zolang het niet 65 + is vind ik dat best.
Dit is willekeur :quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:48 schreef DennisMoore het volgende:
Volstrekte willekeur dus.
Zelfs de bedenker van de AOW zei al dat tzt de leeftijd omhoog zou moeten.
Stoppen bij 65 is daarentegen een vast afgebakende termijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:07 schreef DennisMoore het volgende:
Ik heb het erover dat jouw criteria slaan als kut op dirk. Je kan voor jouw 65 iedere willekeurige leeftijd invullen.
Zeg kitao, had je hier wellicht nog een antwoord op?quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wij als in het GVB?
Jullie staan altijd voorop om te staken inderdaad. Soms iets té vaak.
Ik zie echt niet in waarom uitgerekend het stads OV zich denkt te moeten opwerpen...
Bij een staking cq. protest door bijvoorbeeld de brandweer zoals in België had ik hetzelfde gereageerd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:04 schreef Litpho het volgende:
Zeg kitao, had je hier wellicht nog een antwoord op?
Met minachting kom je niet ver , iets wat je steeds vaker tegenkomt , daarom vind ik het tijd worden om deze schofferingen eens keihard aan te pakken dmv hardere acties.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef thingamajig het volgende:
Als er een laagopgeleide groep beroepszeikerds is die wel tot z'n 67ste door kan werken, dan is het wel deze groep...
Als iemand je iets kan vertellen over minachting dan zijn het wel (vele) bestuurders in het OV. Chagrijnige zeiksnorren die hun dagelijkse pleziertje beleven door het snel wegrijden als er nog iemand aan komt rennen of het ongeinteresseerd 'nee, geen idee' blaffen als je vraagt welke bus dan wel naar jouw halte gaat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:55 schreef kitao het volgende:
[..]
Met minachting kom je niet ver , iets wat je steeds vaker tegenkomt , daarom vind ik het tijd worden om deze schofferingen eens keihard aan te pakken dmv hardere acties.
Eeh de AOW-leeftijd gaat niet per direct omhoog voor de gehele bevolking helaas niet, om het sociaal te maken doen we het in tien jaar zodat de professionele zeikerds van de babyboom generatie hun schaapjes prima op het droge hebben en de jongere generatie wel tot hun 67e kan werken want dat is schijnbaar sociaal. Dit appel van de FNV is compleet kansloos de AOW-leeftijd van 65 is niet te handhaven met de stijging van de gemiddelde leeftijd in Nederland. Het enige dat de FNV wil is zijn oudere werknemers paaien en de domme jonge generatie van de FNV doet hier helaas aan mee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:09 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's anders. De AOW-leeftijd staat niet op 50. Dus dat je met 50 zou kunnen stoppen behoort niet eens tot de mogelijkheden. (Tenzij je natuurlijk schandelijk rijk bent en op je 50ste al op je kont van je rente kunt leven. Maar helaas heeft de meerderheid dat geluk niet). Alle mensen waar 't nu om gaat dachten te kunnen stoppen op een bepaalde leeftijd (waar sommige misschien al dichtbij zitten) en moeten nu ineens doorwerken. Kan me de pissigheid wel voorstellen.
Het is jammer dat er niets uit de onderhandelingen is gekomen. En 't is niet alsof ze daar niet genoeg tijd voor hadden.
Die ervaringen heb ik ook wel , maar om dan maar iedereen te gaan straffen met twee jaar dwangarbeid erbij , gaat mij te ver.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:59 schreef thingamajig het volgende:
Als iemand je iets kan vertellen over minachting dan zijn het wel (vele) bestuurders in het OV. Chagrijnige zeiksnorren die hun dagelijkse pleziertje beleven door het snel wegrijden als er nog iemand aan komt rennen of het ongeinteresseerd 'nee, geen idee' blaffen als je vraagt welke bus dan wel naar jouw halte gaat.
Dikke vette onzin natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:04 schreef raptorix het volgende:
Men zou beter naar werkzame arbeidsjaren kunnen kijken als men al zo een systeem wil, leeftijd is volstrekt belachelijk omdat iemand die flink op de kosten van de samenleving studeert al snel zo een 12 jaar minder lang werkt.
Staking in Ov is de totaal verkeerde manier.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:27 schreef kitao het volgende:
[..]
Die ervaringen heb ik ook wel , maar om dan maar iedereen te gaan straffen met twee jaar dwangarbeid erbij , gaat mij te ver.
Acties in het OV zijn impopulair , ik zou ook vloeken als ik woensdag de trein of metro moest pakken.
Maar blijkbaar is er geen andere manier om tot een compromis te komen , anders zouden die acties ook geen draagvlak hebben onder het personeel.
En waarom wordt er nooit geklaagd als bijv. een Chorus staakt en wel meteen om rechterlijke maatregelen wordt geroepen als er in de publieke sector wordt gestaakt ?
Hebben die mensen geen rechten om hun werk te stoppen als zij vinden dat zij niet genoeg krijgen voor hun werkzaamheden ?
Moeten zij dan maar volgzame slaven zijn van de regering omdat Henkie anders niet op tijd naar school kan ?
Naja bij wijze van spreken dan, op voorbeeld te geven, mijn vader begon op zijn 14e met werken, en stopte pas op ze 61. Dat zijn dus 45 werkzame jaren. Iemand die nu tot zijn 26e studeert, zou dus dan tot ze 71e moeten werken om het zelfde aantal werkzame jaren te halen...quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:30 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Dikke vette onzin natuurlijk.
De gemiddelde studieduur is echt geen 12 jaar. Als iemand al 12 jaar studeert, dan zal die persoon daar al vele jaren van gewerkt hebben (omdat je nou eenmaal maar 4 jaar een beurs krijgt), of hij/zij heeft lang doorgeleerd omdat je nou eenmaal niet zomaar chirurg kan worden. Maar goed, met betrekking tot zeiktokkies op de bus is dit natuurlijk tegen dovemansoren gezegd.
Het is geen dwangarbeid. Tenzij je het hele leven als dwang ziet. Dan is vanzelfsprekend alles wat we doen om ons leven in stand te houden te zien als onder dwang.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:27 schreef kitao het volgende:
[..]
Die ervaringen heb ik ook wel , maar om dan maar iedereen te gaan straffen met twee jaar dwangarbeid erbij , gaat mij te ver.
Je bedoelt het staalbedrijf Corus? Wel, ik heb doorgaans niet zo'n hoge pet op van stakingen, dus ook niet bij Corus. Verschil is dat Corus niet een direct invloed heeft op het land als geheel. Als de staalproductie stil komt te liggen is dat vervelend voor een aantal afnemers.quote:Acties in het OV zijn impopulair , ik zou ook vloeken als ik woensdag de trein of metro moest pakken.
Maar blijkbaar is er geen andere manier om tot een compromis te komen , anders zouden die acties ook geen draagvlak hebben onder het personeel.
En waarom wordt er nooit geklaagd als bijv. een Chorus staakt en wel meteen om rechterlijke maatregelen wordt geroepen als er in de publieke sector wordt gestaakt ?
Het zijn geen slaven.quote:Hebben die mensen geen rechten om hun werk te stoppen als zij vinden dat zij niet genoeg krijgen voor hun werkzaamheden ?
Moeten zij dan maar volgzame slaven zijn van de regering omdat Henkie anders niet op tijd naar school kan ?
De bedoeling is om het wettelijk verplicht te maken , dus dwang.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:45 schreef waht het volgende:
Het is geen dwangarbeid. Tenzij je het hele leven als dwang ziet. Dan is vanzelfsprekend alles wat we doen om ons leven in stand te houden te zien als onder dwang.
Geen hoge pet van stakingen , maar indien er beweerd wordt dat jouw bedrijf voor een vastgesteld bedrag moet leveren dan weiger je ook.quote:Je bedoelt het staalbedrijf Corus? Wel, ik heb doorgaans niet zo'n hoge pet op van stakingen, dus ook niet bij Corus. Verschil is dat Corus niet een direct invloed heeft op het land als geheel. Als de staalproductie stil komt te liggen is dat vervelend voor een aantal afnemers.
Fijn voor je , we zitten hier niet in de VS. En als jij het zo nodig vindt om maar te gaan roepen dat ze in NL niet zo moeten klagen omdat het in andere achterlijke landen nog slechter is dan wil ik je best verwijzen naar het emmigratieburo.quote:Overigens vond ik de staking van miljoenen immigranten in de VS weer een voorbeeld van wanneer ik er volledig achter sta. Die immigranten hebben dan ook een veel en veel slechtere positie (qua inkomen, werkomstandigheden en werkvoorwaarden) dan de buschauffeurs in Nederland en die immigranten werden (en worden) keer op keer geminacht en verzoekt het land te verlaten door enkele xenofobische conservatieven.
Nee , ze zijn allemaal stupide behalve jij.quote:Het zijn geen slaven.
Die mensen hebben op een bepaalde manier het recht om hun werk neer te leggen als ze vinden dat ze te weinig krijgen. Echter zijn de redenen die ze aanhalen zonder gronden. Ze snappen het probleem niet, ze snappen niet hoe de wereld werkt en kunnen blijkbaar niet verder kijken dan hun neus lang is.
Aangezien de natte winderige draaikont Wilders draai voor draai richting de SP draait en nu ineens tegen een hogere AOW-leeftijd is, zal hij het vast wel goedkeuren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:01 schreef freako het volgende:
Wat zou de mening van de PVV over deze stakingplannen zijn? Wilders heb ik hier nog niet over gehoord namelijk.
Wat is jouw eigen mening , lijkt me belangrijker voor jouzelf dan die van één of ander andere politicus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:01 schreef freako het volgende:
Wat zou de mening van de PVV over deze stakingplannen zijn? Wilders heb ik hier nog niet over gehoord namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |