Mwa, aan de andere kant zitten werkgevers wel in het SER overleg, waar eventuele AOW plannen besproken werden, hetgeen ze wel een partij maakten in deze.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn wel vaker OV-stakingen geweest n.a.v. kabinetsplannen. Wat mij betreft een goede zaak om dit te verbieden, staken is bedoeld om iets van je baas voor elkaar te krijgen, niet van de overheid!
Stakingsrecht is wel een recht wat je hebt, moet je toch voorzichtig mee zijn dit zomaar te verbieden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:08 schreef dennisdotcom het volgende:
Hulde, de enige goede uitspraak!
En het zijn ook altijd dezelfde die gaan staken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:03 schreef Misan het volgende:
[..]
klopt, als ze het ff niet met woorden kunnen winnen dan meteen staken, stel misdadigers
euh wat dacht je van docenten en NS-personeel?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En het zijn ook altijd dezelfde die gaan staken.
Altijd als eerste die buschauffeurs.
ben jij Sybrand van de tram?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik werk zelf in het OV in Den Haag en kan ook alleen maar zeggen dat dit de enige juiste uitspraak is
Docenten staken meestal als er geen geld meer is voor onderwijs.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:17 schreef Misan het volgende:
[..]
euh wat dacht je van docenten en NS-personeel?
Die blauwige lettertjes waar een streepje onder komt als je erover heen gaat, zijn linkjesquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:52 schreef Megumi het volgende:
bron?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:48 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, verboden. Zie http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA46791CA2829C.html
Op welke manier levert dat de werkgever geld op? Immers: hij moet dat pensioen onderbrengen bij een verzekeraar en daar keurig netjes premies over afdragen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:46 schreef Colnago het volgende:
Het vreemde is wel dat de werkgevers wel degelijk een partij zijn omdat zij volgens de bonden pas het pensioen willen laten uitbetalen op 67 jarige leeftijd.
Dat kost de werknemer geld en dat geld houden werkgevers in hun zak.
Simpel: vakbonden hebben zwaarbetaalde directeurtjes. Vakbonden hebben belang bij ontevreden mensen, dan worden er namelijk meer mensen lid, en hebben ze zelf meer macht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lang leve vakbonden.
Die staken om het minste geringste.
Fucking irritant.
Stakingsrecht geeft het recht te staken tegen de werkgever, niet om het land te ontwrichten en al helemaal niet door te staken tegen onze regering (of je het er wel of niet mee eens bent).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Stakingsrecht is wel een recht wat je hebt, moet je toch voorzichtig mee zijn dit zomaar te verbieden.
Ik had al eerder geschreven dat degeen die wel wil doorwerken daar de kans voor moet krijgen , zolang anderen niet daartoe gedwongen worden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:41 schreef dennisdotcom het volgende:
65 is anders ook door je strot gedouwd. Ik wil lekker zo lang werken als ik wil en neit automatisch ontslag krijgen met 65 jaar. Zo kun je het natuurlijk ook zeggen. 70 is prima voor mij.
Land ontwrichten ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stakingsrecht geeft het recht te staken tegen de werkgever, niet om het land te ontwrichten en al helemaal niet door te staken tegen onze regering (of je het er wel of niet mee eens bent).
Waarom zouden burgers dit niet kunnen doen door bijvoorbeeld een petitie te tekenen of te demonstreren? Het gaat trouwens niet over één uur proteststaking, maar over staken gedurende de gehele ochtendspits wat inhoudt dat alles na 9 uur 's ochtends mondjesmaat weer begint te rijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:05 schreef kitao het volgende:
[..]
Land ontwrichten ?
Je spoort niet , door één uur proteststaking ?
Land ontwrichten gebeurt door rechten van burgers af te nemen op vrije meningsuiting zoals nu gebeurt.
Algemeen belang ?
Het belang om iedere vijf minuten een vervoersmiddel voorbij te zien komen en daar geen cent voor te willen betalen zul je bedoelen.
Uitzuigers.
Geen cent? Wel eens een strippenkaart, treinkaartje of OV-chipkaart gekocht?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:05 schreef kitao het volgende:
Het belang om iedere vijf minuten een vervoersmiddel voorbij te zien komen en daar geen cent voor te willen betalen zul je bedoelen.
Anderen kunnen er juist tot gedwongen worden doordat figuren zoals jij allerlei collectieve regelingen willen. Dat vind ik ook altijd zo vreemd van veel anarchisten (zijn zij wel anarchist?), zij pleiten vaak voor collectieve regelingen terwijl zij aan de andere kant een samenleving zonder macht en autoriteit nastreven, het is onmogelijk om in een volledig vrije samenleving te leven als je pleit voor het onvrijwillig collectief maken van allerlei zaken. De AOW is een uitgelezen voorbeeld van gedwongen collectiviteit.quote:Ik had al eerder geschreven dat degeen die wel wil doorwerken daar de kans voor moet krijgen , zolang anderen niet daartoe gedwongen worden.
Het is een mooi stuk en je zal er best moeite voor gedaan hebben , maar het lijkt er steeds meer op dat jij bij één of andere politieke partij bent betrokken en hier er gebruik van maakt om even het partijprogramma op los te laten.quote:
Nee , ik pleit daar niet voor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen cent? Wel eens een strippenkaart, treinkaartje of OV-chipkaart gekocht?
[..]
Anderen kunnen er juist tot gedwongen worden doordat figuren zoals jij allerlei collectieve regelingen willen. Dat vind ik ook altijd zo vreemd van veel anarchisten (zijn zij wel anarchist?), zij pleiten vaak voor collectieve regelingen terwijl zij aan de andere kant een samenleving zonder macht en autoriteit nastreven, het is onmogelijk om in een volledig vrije samenleving te leven als je pleit voor het onvrijwillig collectief maken van allerlei zaken.
De vakbonden zitten óók in de SER. Sociaal-Economische Raad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mwa, aan de andere kant zitten werkgevers wel in het SER overleg, waar eventuele AOW plannen besproken werden, hetgeen ze wel een partij maakten in deze.
Wordt het dan niet tijd je usericon van een geel-zwarte verdeling te voorzien in plaats van een rood-zwarte verdeling? Ik ben overigens voorstander van het opheffen van de AOW, maar ben dan weer geen anarchist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:22 schreef kitao het volgende:
En als het aan mij ligt dan worden inderdaad al die sociale voorzieningen in de prullenbak gemikt , want ik heb daar verder geen enkel belang bij op dit moment.
Als je tussentijds niets mag aanpassen vanwege gewijzigde inzichten, dan kunnen we beter nu alvast de AOW leeftijd voor mensen die nu worden geboren naar 100 jaar oprekken, dan komen we tegen die tijd niet voor onaangename verrasingen te staanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:22 schreef kitao het volgende:
Nee , ik pleit daar niet voor.
Het gaat erom dat eerst was afgesproken om tot 65 te betalen , dat nu ineens opengebroken wordt.
Dat is afbraakpolitiek van de ergste orde.
En als het aan mij ligt dan worden inderdaad al die sociale voorzieningen in de prullenbak gemikt , want ik heb daar verder geen enkel belang bij op dit moment.
Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat anderen hierop aangewezen zijn en we zitten nu eenmaal opgesloten in dit systeem , vandaar dat ik begrip heb voor deze actie.
Er stond gisteren op TT dat de actie zou duren vanaf 7:55 tot 09:00 uur , in ieder geval precies 65 minuten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:08 schreef Misan het volgende:
[..]
Waarom zouden burgers dit niet kunnen doen door bijvoorbeeld een petitie te tekenen of te demonstreren? Het gaat trouwens niet over één uur proteststaking, maar over staken gedurende de gehele ochtendspits wat inhoudt dat alles na 9 uur 's ochtends mondjesmaat weer begint te rijden.
Prima idee , laten we de regels zo aanpassen dat iedereen die boven modaal verdient 80% belasting gaat betalen over zijn bovenmodaal verdiende geld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:27 schreef dennisdotcom het volgende:
Als je tussentijds niets mag aanpassen vanwege gewijzigde inzichten, dan kunnen we beter nu alvast de AOW leeftijd voor mensen die nu worden geboren naar 100 jaar oprekken, dan komen we tegen die tijd niet voor onaangename verrasingen te staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |