bronquote:AMSTERDAM - De spanning tussen Amersfoortse hondenbezitters en bezoekers aan de El Fath-moskee loopt steeds verder op. Onlangs zouden moslims, die honden als onreine dieren beschouwen, de bril van een hondeneigenaar hebben vernield.
De mensen die hun dier rond de moskee uitlaten wijzen erop dat het gaat om een officieel losloopgebied, schrijft het AD. De scheldpartijen zouden inmiddels aan de orde van de dag zijn.
De partij Burger Partij Amersfoort wil dat het college van B&W extra politie inzet en gaat praten met het moskeebestuur.
Wat is onze cultuur dan en wat zijn onze heilige symbolen?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:31 schreef bluespice het volgende:
Het probleem komt van 2 kanten. Allereerst de honden die in de islam onrein zijn. Het is niet leuk als hondenbezitter het stigmatiserende label te krijgen van een grote minderheidsgroep dat je onrein bezig bent. Ten tweede is de islam onrein gezien vanuit het standpunt van onze cultuur omdat onze heilige symbolen in de islam gelasterd worden. Het is logisch dat die opvattingen botsen overal ter wereld op de grens met de islam.
Wat dat betreft zijn ze goed ingeburgerd, Nederlanders klagen altijd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:39 schreef Dragorius het volgende:
Maar in hoeverre kan men dan "klagen" als het gebied inderdaad officieel losloopgebied is?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:41 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Wat dat betreft zijn ze goed ingeburgerd, Nederlanders klagen altijd.
Zelfs al is het tot aan de deur van die moskee officieel losloopgebied, dan nog kan ik me wel voorstellen dat ze het niet fijn vinden als er daar voor de deur allemaal honden loslopen en gewoon maar een beetje overal kunnen gaan zitten poepen. Ik bedoel, jij klaagt toch ook wel eens over iets terwijl het 'gewoon een regel is'?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:39 schreef Dragorius het volgende:
Maar in hoeverre kan men dan "klagen" als het gebied inderdaad officieel losloopgebied is?
Zoiets zal het dan uiteindelijk ook wel worden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef bluespice het volgende:
Er is maar één praktische oplossing mogelijk om de rust te doen wederkeren en dat is om in het gebied naast de moskee een verbod in te stellen voor honden.
Nou, een verbod gaat weer wat ver.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef bluespice het volgende:
Er is maar één praktische oplossing mogelijk om de rust te doen wederkeren en dat is om in het gebied naast de moskee een verbod in te stellen voor honden.
Maar dat is dan weer oneerlijk voor de hondenbezittersquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef bluespice het volgende:
Of juist andersomquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef bluespice het volgende:
Met verbieden los je geen moer op.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef bluespice het volgende:
Er is maar één praktische oplossing mogelijk om de rust te doen wederkeren en dat is om in het gebied naast de moskee een verbod in te stellen voor hondenmoslims.
Nou nou, poeh poeh, zo zo.quote:Onlangs zouden moslims, die honden als onreine dieren beschouwen, de bril van een hondeneigenaar hebben vernield.
Nee, want er zijn al heel weinig plekken waar je je hond los mag laten lopen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, een verbod gaat weer wat ver.
Maar het losloopgebied kan op die plek best opgeheven worden en dat zou de gemeente ook gewoon moeten willen.
Gewoon, dat losloopgebied ergens anders instellen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, want er zijn al heel weinig plekken waar je je hond los mag laten lopen.
Hoezo zou dat dan weer moeten wijken
Misschien dat het pad naar de toegang van de Moskee en het pad waarop de baasjes van de honden lopen een en dezelfde zijn?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:56 schreef Dragorius het volgende:
Waarom moet dan meteen het losloopgebied ophoepelen?
Een hek is toch de gulden middenweg? Kunnen de honden alsnog loslopen en de moskeegangers hebben geen honden op hun gebied lopen.
Wat je zegt is dat moslims weer hun zin moeten hebben?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef bluespice het volgende:
quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien dat het pad naar de toegang van de Moskee en het pad waarop de baasjes van de honden lopen een en dezelfde zijn?
Jij hebt zeker geen hond?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:57 schreef Frollo het volgende:
[..]
Gewoon, dat losloopgebied ergens anders instellen.
Valt toch wel mee: http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=zangvogelweg+156&sll=52.156589,5.388917&sspn=0.152285,0.308647&g=amersfoort&ie=UTF8&ll=52.165229,5.401808&spn=0.002379,0.004823&t=h&z=18&iwloc=Aquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, want er zijn al heel weinig plekken waar je je hond los mag laten lopen.
Hoezo zou dat dan weer moeten wijken
Er is nog een manier. Het is wat radicaal, ik weet het, maar er bestaat zoiets als een compromis. Dat is wanneer je je van beide kanten aanpast.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef bluespice het volgende:
Nee, klopt.quote:
Als ik jou goed begrijp zijn er toch al weinig losloopgebieden, dus of dat ene losloopgebied nou op locatie A of op locatie B ligt, dat maakt toch niks uit? Het gaat erom dát het er is.quote:Dus wat jou betreft moeten de hondeneigenaren die daar wonen hun hond dan maar in de auto laden, roepen dat ie zijn behoeftes nog even tien minuten moet ophouden omdat het losloopgebied verplaatst is?Omdat er wat moslims zijn die een hekel aan honden hebben?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:01 schreef Gia het volgende:
Gevonden:
Ergernis over hond en moskee
De uitlaatstrook ligt dus inderdaad aan de achterkant van de moskee.
Zou dus geen probleem hoeven te zijn.
Nou inderdaadquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]goed werk.
Dan is de vraag dus vooral > waar maakt men zich druk om? Dit heet samen leven met elkaar. De achterkant lijkt me ook niet de ingang van de moskee
om de moskee bedoel je?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:54 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer oneerlijk voor de hondenbezitters
Een hek eromheen zou beter zijn, bijvoorbeeld.
Ja, maar zoals op die foto's te zien is staat er al iets soortgelijks omheen.quote:
Oh nee, dat was met Friesland.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dan afsteken en de Noordzee in schuiven!
Weet je hoe ver het schuiven is vanaf Amersfoort naar A'dam?quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dan afsteken en de Noordzee in schuiven!
Jawel hoor. Vermoedelijk wordt er vanaf de moskee met schoenen gegooid naar die honden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:13 schreef Gia het volgende:
Nog een plaatje van de achterkant:
[ afbeelding ]
Volgens mij zit er inderdaad een hek rondom de moskee, plaatje is wat kein. Maar de honden komen dus niet bij de moskee.
Toegeven ja. Met de mantel der liefde bedekken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef bluespice het volgende:
Doet er helemaal niet toe, dus. De honden kunnen niet bij de moskee komen, de moslims hoeven niet over het losloopgebied. Ze kunnen gewoon ook via de weg. Zie foto.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:22 schreef Party_P het volgende:
Wat was eerder:
- losloopgebied?
- moskee?
Precies, toch een achterdeur bouwen terwijl je weet dat daar honden uitgelaten worden, door sommige bewoners al decennia lang, en dan gaan zeuren slaat helemaal nergens op ..quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou inderdaad
Dan is het idd een kwestie van 'zeur niet zo en neem de voordeur'.
misschien dat die achterdeur dienst doet als vrouweningang?quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Precies, toch een achterdeur bouwen terwijl je weet dat daar honden uitgelaten worden, door sommige bewoners al decennia lang, en dan gaan zeuren slaat helemaal nergens op ..
Nou begrijp ik wel dat zo'n gebouw meer dan een uitgang moet hebben, in geval van nood, maar doe die dan van binnen dicht met een grendel of zo, dat die inderdaad alleen gebruikt kan worden in een noodgeval.
Alle hangbuikzwijneigenaren unite en maak een leuk uitstapje naar Amersfoort. Daar hebben ze nog een leuk grasveldje..quote:
pfff weer eens aanpassen aan het moslim geloof ..quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:53 schreef bluespice het volgende:
Noge effe en je vrouw mag daar ook al niet ongesluierd rondlopen...oh wacht effe...die worden ook al verrotgescholdenquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
bron
Ben benieuwd wat hier nog "meer" achter zit. Of het werkelijk enkel op de honden is gebaseerd, of dat bijvoorbeeld die hondjes tegen de moskee aan piesen of poepen.
Of het daadwerkelijk zo'n situatie oplevert.
En waarom het dan zo ontspoort.
Het wordt een nogo area voor niet-moslimsquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Noge effe en je vrouw mag daar ook al niet ongesluierd rondlopen...oh wacht effe...die worden ook al verrotgescholden
Alsof je kan helpen dat je hond tegen een muurtje aanpiest
Wat stellenze zich weer aan...
kleingeestigheid ten top het woord islamietje is weeer verklaard.
1) De meesten zijn niet van plan hun hond aan te lijnen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:01 schreef Gia het volgende:
Gevonden:
Ergernis over hond en moskee
De uitlaatstrook ligt dus inderdaad aan de achterkant van de moskee.
Zou dus geen probleem hoeven te zijn.
Wat ik er van las, was juist dat er overeen was gekomen dat die achteringang (waar het eigenlijk om gaat) niet eens geplaatst mocht worden. Denk juist omdat het gedeelte juist niet was bedoeld als achteruitgang voor moskee, maar voor de burger. Fietsen zou daar ook verbod op gelden, maar blijkbaar helpt het verbod niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:47 schreef Iblis het volgende:
Dit was ook eerder in het nieuws, en toen bleek ook dat het de achteruitgang van de moskee betrof. Je moet hier wel ergens een grens trekken. Je kunt natuurlijk niet de gehele route van huis naar moskee hondvrij maken omwille van de moslims, dat is onmogelijk. Dat de hoofdingang te bereiken is zonder dat je daarbij door een hondenlosloopveld moet lijkt me redelijk (maar dat lijkt me ook in het geval van elk ander gebouw, want niet iedereen is even dol op honden).
Dat dat voor de achteruitgang ook moet gelden, dat vind ik dan wel weer wat ver gaan.
Een gebouw verplaatsen voor een paar honden?quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom wordt de moskee niet verplaatst?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:44 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
[..]
Een gebouw verplaatsen voor een paar honden?
Natuurlijk gaan mensen hun hond niet aanlijnen in een losloopgebied.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:35 schreef Zoran1 het volgende:
[..]
1) De meesten zijn niet van plan hun hond aan te lijnen.
2) Pico, een olijke Spaanse schobbejak, houdt ervan luid blaffend op voorbijgangers af te lopen.
3) Hij snuffelt even en maakt zich dan waggelend uit de voeten.
4) Als hier een aanlijngebod komt, dan is het oorlog in de wijk,’’ briest Bert. Wijkgenoot Bert Meijer lijnt zijn hondje Spot wel aan bij de moskee. ,,Ik vind dat een kwestie van respect.’’
Kortom: onverdraagzame autochtone tokkies met brutale kuthonden die voorbijgangers ongevraagd bespringen. Optieven met die kutbeesten ().
Euhm. Het gebouw had daar moeten komen met verstand. Het gebouw is er gekomen door impulsiviteit. Je had kunnen weten dat er protesten zouden komen vanuit de burger die daar al jaren verplicht liep met de hond.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:44 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
[..]
Een gebouw verplaatsen voor een paar honden?
Neem ff fotosquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:39 schreef paddy het volgende:
Ik ga er morgen maar eens langs om te kijken hoe en welke plek ze nu bedoelen.
En kijk uit voor de hondenpoep, er lopen daar namelijk honden los!quote:
Kom op zeg. Hoe ver moet je gaan bij het bedenken van een bestemmingsplan. Straks moeten we nog rekening houden met de bouw van een moskee omdat er een kinderboerderij met varkens aanwezig is. Men mag al blij zijn dat er een moskee gebouwd mag worden, laat ze de andere kant op ook tolerant zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Euhm. Het gebouw had daar moeten komen met verstand. Het gebouw is er gekomen door impulsiviteit. Je had kunnen weten dat er protesten zouden komen vanuit de burger die daar al jaren verplicht liep met de hond.
Ik snap trouwens het probleem niet zo. Die achteringang was geen toestemming voor verleend, dus maak die gewoon weer dicht. Heeft niemand last van elkaar, want om de rest staat gewoon een hek.
Die route voor honden en hun baasjes was er al.
Die achteruitgang had nooit gebruikt mogen worden als gewone ingang of uitgang (wat ik ervan begreep dus)
Keep on dreaming..quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:07 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Kom op zeg. Hoe ver moet je gaan bij het bedenken van een bestemmingsplan. Straks moeten we nog rekening houden met de bouw van een moskee omdat er een kinderboerderij met varkens aanwezig is. Men mag al blij zijn dat er een moskee gebouwd mag worden, laat ze de andere kant op ook tolerant zijn.
Ook zou hier een moslim op moeten staan die die medegelovigen even duidelijk maakt dat het nogal achterlijk is om in een situatie als deze te gaan lopen klagen.
Inderdaad, die moslims denken zich alles te kunnen permitteren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:09 schreef Rijpie het volgende:
Waar halen die moskeebezoekers trouwens het lef vandaan om de hondenbezitters aan te vallen?
Dat het in hun ogen onreine dieren zijn () wil niet zeggen dat je iemand maar kan gaan aanvallen.
Typisch gevalletje weer van het geloof dat boven alles staat wat hen betreft.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:09 schreef Rijpie het volgende:
Waar halen die moskeebezoekers trouwens het lef vandaan om de hondenbezitters aan te vallen?
Dat het in hun ogen onreine dieren zijn () wil niet zeggen dat je iemand maar kan gaan aanvallen.
Waarom praten ze niet, start een discussie, ga naar de gemeente, zoek eerst uit waar (en of) er een fout begaan is.
Zeg is jouw avatar die foto van national geographic magazine? 9de revisited danwelquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het wordt een nogo area voor niet-moslims
Mja, honden loslopen vind ik überhaupt een beetje eng, maar dat er een gebied moet zijn snap ik best.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
En kijk uit voor de hondenpoep, er lopen daar namelijk honden los!
Jonge Marokkanen eh, alles aangrijpen om te laten zien wat een tantoe spange vechtersbaas je bent.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:09 schreef Rijpie het volgende:
Neen, niet dat ik weetquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zeg is jouw avatar die foto van national geographic magazine? 9de revisited danwel
Wat een vergelijking!quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:24 schreef ideanaal het volgende:
er lopen elke avond een paar hoofddoekjes voor mijn raam langs.
als racist hou ik daar niet van, waar kan ik klagen en een verbod voor moslims krijgen?
Ach geklets, alsof al die hondenbezitters zulke lieverdjes zijn. Die lamballen die het hier in het dorp niet eens zijn met het hondenbeleid hebben met hun 'superieure' blanke pootjes de boswachter in elkaar gemept toen deze een boete wilde uitschrijven voor loslopende honden buiten het losloopgebied.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:20 schreef qonmann het volgende:
[..]
Inderdaad, die moslims denken zich alles te kunnen permitteren.
Voorspelling: Uiteindelijk zullen ze nog hun zin krijgen ook, zo gaat het altijd
mariam mansur heet ze, is een schaaksterquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zeg is jouw avatar die foto van national geographic magazine? 9de revisited danwel
Discussies gaan uit van dat je elkaar ergens in het midden tegen kan komen. Zo werkt de islam niet. De rest van de wereld mag buigen voor de islam.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:09 schreef Rijpie het volgende:
Waarom praten ze niet, start een discussie, ga naar de gemeente, zoek eerst uit waar (en of) er een fout begaan is.
Nee, precies, dat honden onrein zijn, dat 'bedenken' al die mensen ter plekkequote:Op vrijdag 18 september 2009 13:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[Heeft helemaal niets met afkomst te maken.
En wanneer gaat onze regering dat inzien? Wanneer gaan we ervoor zorgen dat we niet omver worden gelopen door die moslims?quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Discussies gaan uit van dat je elkaar ergens in het midden tegen kan komen. Zo werkt de islam niet. De rest van de wereld mag buigen voor de islam.
Tja als je het niet wilt begrijpen. Zit dat nou lekker? Zo'n bord voor je kop?quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, precies, dat honden onrein zijn, dat 'bedenken' al die mensen ter plekke
Dat heeft niet met een bepaalde ideologie te maken
Wie heeft er nou een bord voor z'n kop?quote:
gewoon zeggen dat jouw geloof ze als onrein beschouwt ...en er eentje in elkaar laten slaanquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:24 schreef ideanaal het volgende:
er lopen elke avond een paar hoofddoekjes voor mijn raam langs.
als racist hou ik daar niet van, waar kan ik klagen en een verbod voor moslims krijgen?
Mwah, met een beetje pech/geluk (kiest u maar) zo rond 2011 gok ik.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:32 schreef Rijpie het volgende:
[..]
En wanneer gaat onze regering dat inzien? Wanneer gaan we ervoor zorgen dat we niet omver worden gelopen door die moslims?
Je bent geloof ik in de war met deze fotoquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:24 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Yep hangt hier aan de muurquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:37 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Je bent geloof ik in de war met deze foto:
[ afbeelding ]
Ja, ze was het prototype 'lot' van uithuwelijken aan een baard ondergaan, was het niet?quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:38 schreef qonmann het volgende:
Ze hebben haar ooit herontdekt..alleen de ogen waren nog hetzeffde
Nee, het prototype 'lot' van Russische en Amerikaanse kruisvaarders die je land verneuken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ze was het prototype 'lot' van uithuwelijken aan een baard ondergaan, was het niet?
Mijn god wat een dramaqueen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie heeft er nou een bord voor z'n kop?
Wie probeert hier een wantoestand kompleet los te koppelen van de ideologie die het aanjaagt?
Mijn god wat een struisvogel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mijn god wat een dramaqueen.![]()
Ik zal er over na denken, als jij eerst uitlegt waarom die moskee gangers precies een probleem hebben met onze trouwe viervoetersquote:Wil je me ook even de religieuze overwegingen van de hondenbezitters uitleggen?
Honden zijn gegroeid tot lieve en nuttige wezens, gedomesticeerd, aangepast aan de mens.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:44 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mijn god wat een dramaqueen.![]()
Wil je me ook even de religieuze overwegingen van de hondenbezitters uitleggen? Of is dit dan ineens misschien toch gewoon een onenigheidje onder buurtbewoners dat geëscaleerd is?
Hoezo, de 'kruisvaarders' dwongen haar om jong te trouwen met een oudere vent?quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:44 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Nee, het prototype 'lot' van Russische en Amerikaanse kruisvaarders die je land verneuken.
De kruisvaarders hebben hun mede baarden aan de macht geholpen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo, de 'kruisvaarders' dwongen haar om jong te trouwen met een oudere vent?
Daarbij etaleer je je onkunde. De kruistochten waren geen christelijke/westerse agressie richting het MO, het waren vergeldingsacties.
Precies, wij als mensheid zijn die beesten natuurlijk veel verschuldigd. Denk aan al die blinde mensen die tenminste mobiel zijn, denk aan allerhande speurhonden, van voor drugs tot aan vermiste personen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:48 schreef Rijpie het volgende:
[..]
Honden zijn gegroeid tot lieve en nuttige wezens, gedomesticeerd, aangepast aan de mens.
Niet. Niet eens omdat het een officieel losloop gebied is. Een hond is in de NL samenleving beter ingeburgerd dan de meeste moslims. Hebben ze geen vrede dat mensen honden houden zitten ze in NL toch echt verkeerd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:39 schreef Dragorius het volgende:
Eh, ja, als vergeldingsactie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:50 schreef Anastacia1980 het volgende:
De kruistochten waren weldegelijk christelijke agressie jegens alles wat niet-christelijk was.
Net als het jodendom, dus idd doorlopen en niet zeuren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat geweldige geloof 'islam' beantwoord dit met dogma: Ze zijn onrein, en voor de rest niet zeuren!
quote:Leviticus 11,7-8
And the swine, though he divide the hoof, and be cloven footed, yet he cheweth not the cud; he is unclean to you. Of their flesh shall ye not eat, and their carcass shall ye not touch, they are unclean to you (KJV.)
Deuteronomy 14,8
And the swine, because it divideth the hoof, yet cheweth not the cud, it is unclean unto you. Ye shall not eat of their flesh, nor touch their dead carcass (KJV.)
Moslims doen dat dusquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Het boeit niet waarom zij dat vinden net zoals het niet boeit waarom die hondenbezitters daar lopen. Het probleem is dat ze allebei menen het gelijk aan hun kant te hebben en allebei de hakken in het zand zetten. Dat doen mensen nu eenmaal. De gemeente had gewoon veel eerder in moeten grijpen.
dat is christenpropaganda, net als de laatste Amerikaanse invasies die ook zogenaamd een "vergeldingsactie" was, maar geen niet-westerse hond die zo'n leugen gelooft.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, ja, als vergeldingsactie.
Mss ken je dat woord niet, vooruit: maar nadat de zoveelste colone pelgrims aangevallen werd, was het vaticaan het zat, en ging er wat aan doen.
Weetjwel; actie -> reactie. Het is mss niet bekend bij je, wat de brainwash dat al het 'kwaad' bij de blanke europeaan vandaan komt zit natuurlijk diep, maar informeer jezelf eens, nu kom je zo onnozel over.
Ah, dus nu de 'loskoppeling' niet meer vol te houden is komen we met: "maar dat boeit mij helemaal niet!!!!quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Het boeit niet waarom zij dat vinden net zoals het niet boeit waarom die hondenbezitters daar lopen. Het probleem is dat ze allebei menen het gelijk aan hun kant te hebben en allebei de hakken in het zand zetten. Dat doen mensen nu eenmaal. De gemeente had gewoon veel eerder in moeten grijpen.
als de gemeente niet weet dat er een probleem is, omdat sommige mensen liever het heft in eigen handen willen nemen, kan er natuurlijk geen oplossing vanuit de gemeente komen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Nee, geschiedenis noemen we dat.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:55 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
dat is christenpropaganda,
Ik stoor me niet aan abstracties, ik stoor me aan praktische dingen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:54 schreef Anastacia1980 het volgende:
[..]
Net als het jodendom, dus idd doorlopen en niet zeuren.
Ja, precies, want de muzzelmannen de schuld geven, nee dat gaat te verquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:55 schreef qonmann het volgende:
[..]
Moslims doen dat dus![]()
Niet de feiten verdraaien
Als je mijn posts in dit topic gelezen had, had je gezien dat dit al de hele tijd mijn opvatting is over deze situatie. De wanhopige koppeling aan religie slaat in dit geval nergens op.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, dus nu de 'loskoppeling' niet meer vol te houden is komen we met: "maar dat boeit mij helemaal niet!!!!".
Duidelijk.
Het stond een half jaar geleden ook al in de krant. Lijkt me sterk dat niemand van de beleidsmakers dit gelezen heeft.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:56 schreef Rijpie het volgende:
[..]
als de gemeente niet weet dat er een probleem is, omdat sommige mensen liever het heft in eigen handen willen nemen, kan er natuurlijk geen oplossing vanuit de gemeente komen.
abstracties my ass:quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik stoor me niet aan abstracties, ik stoor me aan praktische dingen.
Dus: kom maar terug als joden agressief bezig zijn richting honden uitlaters om een synagoge.
dat wist ik nietquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Het stond een half jaar geleden ook al in de krant. Lijkt me sterk dat niemand van de beleidsmakers dit gelezen heeft.
Nee je mist niets ..alleen zijn er altijd mensen die denken dat alles wat een moslim doet is welgedaan, ook in dit geval weer..zo jammerquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies, want de muzzelmannen de schuld geven, nee dat gaat te ver
Ze hebben het allebij gedaan
Maar volgens mij was dat toch een officieel losloop gebied? Dan staan de hondenuitlaters toch in hun recht, en de moslims niet, of mis ik iets?
Ja, blijven draaien. Blijf lekker politiek correct doenquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als je mijn posts in dit topic gelezen had, had je gezien dat dit al de hele tijd mijn opvatting is over deze situatie. De wanhopige koppeling aan religie slaat in dit geval nergens op.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:47 schreef ExTec het volgende:
Ik zal er over na denken, als jij eerst uitlegt waarom die moskee gangers precies een probleem hebben met onze trouwe viervoeters
Daar voel ik mij niet fijner van. Waar ik me wel 'fijn' bij voel als mensen tenminste de ruggegraat hebben het beestje bij naam te noemen.quote:
Maar als jij je er fijn bij voelt wil ik best nog even melden dat ik de islam, het christendom, het jodendom en alle andere religies achterlijke religies vind hoor.
Ik probeer zo lief mogelijk de mensen op de aanwezige tenhemelschrijende politieke-correctheid te wijzenquote:
omdat die schijt van die dingen fucking stinkt!quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mijn god wat een struisvogel.
[..]
Ik zal er over na denken, als jij eerst uitlegt waarom die moskee gangers precies een probleem hebben met onze trouwe viervoeters
Lijkt me niet echt een probleem. Er valt te lezen dat die gasten een eigen ingang hebben, en als ze die nemen dus niet daarmee geconfronteerd worden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat die schijt van die dingen fucking stinkt!
Reageer dan nietquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:10 schreef sp3c het volgende:
mjah weet ik veel ... het zal mij een worst wezen
dat maak ik zelf nog wel uitquote:
hij vraagt om een juist antwoord, geen gokquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat maak ik zelf nog wel uit
besides ... jij stelt een vraag, als je geen antwoord wil dan kun je die net zogoed voor je houden
Zeker, maar je geeft zelf je desinteresse aan. Kan het toch niet verbazen dat je zo'n antwoord krijgt?quote:
Die vraag heb je ook beantwoord, en het antwoord is keurig terzijde geschovenquote:besides ... jij stelt een vraag, als je geen antwoord wil dan kun je die net zogoed voor je houden
dan moettie die figuren of de moskee emailenquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:16 schreef Rijpie het volgende:
[..]
hij vraagt om een juist antwoord, geen gok
mwochquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, maar je geeft zelf je desinteresse aan. Kan het toch niet verbazen dat je zo'n antwoord krijgt?
de achteruitgang?quote:[..]
Die vraag heb je ook beantwoord, en het antwoord is keurig terzijde geschoven
Verder nog iets inhoudelijks..?
Jawel, maar in een discussie jezelf beroepen op je eigen onwetendheid is ook maar zo-zoquote:
Vuile stoker dat je er bent! Lees het artikel ook even!quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:02 schreef Anastacia1980 het volgende:
abstracties my ass:
joden maken New York onveilig omdat hun hotdog niet kosher is:
http://www.nypost.com/p/n(...)JR85eSQ2FRuBtGvJhVJJ
Jawel, maar appelen met peren vergelijken mag prima, als mohammedanen hun 'naar anderen wijzen reflex' willen bevredigen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:25 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Vuile ophitser dat je er bent! Lees het artikel ook even!
Men heeft die zaak verbouwd omdat de hotdogs er als kosher werden verkocht. Nog steeds niet fris, maar wel een heel andere zaak. En dan nog, wat een stel joden te maken heeft met de situatie in NL is me ook niet geheel duidelijk.
Goh, er was een tijd dat een gebedshuis met enig respect behandeld werdt in dit land. Blijkbaar is dat soort beschaafdheid de Nederlanders ontschoten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:03 schreef qonmann het volgende:
Nee je mist niets ..alleen zijn er altijd mensen die denken dat alles wat een moslim doet is welgedaan, ook in dit geval weer..zo jammer
Er was een tijd dat respect wederzijds wasquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, er was een tijd dat een gebedshuis met enig respect behandeld werdt in dit land. Blijkbaar is dat soort beschaafdheid de Nederlanders ontschoten.
Heeft er geen ruk mee te maken of dit nu RK kerk, synagoge of moskee is wat mij betreft, de idioot die een losloopgebied bij een gebedshuis instelt moet gewoon worden ontslagen.
Was een linkje naar google earth oid, daar stond de moskee nog niet. Daar gemeenten vrij vaak zo'n losloop gebied instellen op unzoned gebied, zal die er wel eerder geweest zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:29 schreef Rijpie het volgende:
en wat was er eerder, het losloopgebied of de moskee? dat is me nog niet helemaal duideljk.
Prima, speciaal voor jou de uitleg voor dummiesquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, blijven draaien. Blijf lekker politiek correct doen
Ik zal gewoon de vraag nog een keer stellen:
[..]
[..]
Daar voel ik mij niet fijner van. Waar ik me wel 'fijn' bij voel als mensen tenminste de ruggegraat hebben het beestje bij naam te noemen.
Als mensen, ook als de dader een kleurtje heeft, gewoon die kant uitwijzen, ipv zeer politiek-correct: "Ze hebben het allemaal gedaan!" verkondigen
Inderdaad, er staan al hekken omheen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:39 schreef paddy het volgende:
Er staan dus al hekken omheen.
IK SNAP HET PROBLEEM DUS NIET!
Ik ga er morgen maar eens langs om te kijken hoe en welke plek ze nu bedoelen.
Als je enerzijds toegeeft dat het een politieke fout is, kun je de kwalificatie dat 'Nederlanders beschaafdheid is ontschoten' voor je houden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, er was een tijd dat een gebedshuis met enig respect behandeld werdt in dit land. Blijkbaar is dat soort beschaafdheid de Nederlanders ontschoten.
Heeft er geen ruk mee te maken of dit nu RK kerk, synagoge of moskee is wat mij betreft, de idioot die een losloopgebied bij een gebedshuis instelt moet gewoon worden ontslagen.
Helder.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:33 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Prima, speciaal voor jou de uitleg voor dummies![]()
Voorafgaand:
Er wordt vlakbij een hondenlosloopveldje met vergunning een moskee gebouwd.
Die moskee krijgt een illegale achteruitgang grenzend aan het losloopveld waar de gemeente niets tegen gedaan heeft.
Dat hoeft ook niet hey, want: losloopgebiedquote:De situatie nu:
Moskeebezoekers die zonder overlast van honden van die achteruitgang gebruik willen maken.
Hondenbezitters die hun honden niet bij zich roepen als iemand passeert.
Wat hebben die honden eigenaren toe te geven?quote:Beide groepen gooien de kont tegen de krib, weigeren een strobreed toe te geven en de situatie is geëscaleerd.
Je oplossingsrichting is idd dat ze die illegale uitgang niet moeten gebruiken. Mee eens.quote:Hadden de gemeente en het moskeebestuur beter na moeten denken over de locatie van die moskee? JA.
Had de gemeente een stokje moeten steken voor die achteruitgang? JA!
Maar inmiddels is de situatie zoals hij is en daar zullen alle buurtbewoners het dus mee moeten doen. Betekent niet dat je elkaar moet gaan provoceren en zo de situatie moet laten escaleren. Dit kan nog steeds netjes opgelost worden.
Die moslims kunnen gewoon gebruik maken van de hoofdingang en zo het losloopveld vermijden.
Ze kunnen ook gebruik blijven maken van de achteruitgang en hierbij de honden accepteren.
Er zou een hekje geplaatst kunnen worden om het losloopveld zodat andere voetgangers geen overlast ondervinden van loslopende honden en loslopende honden er niet zomaar vandoor kunnen gaan. (Iets wat ik als hondenbezitter overigens bij elke losloopplaats erg toejuich.)
Hondenbezitters kunnen (moeten eigenlijk zelfs imo) hun hond bij zich roepen als er een voetganger voorbij komt om overlast te voorkomen.
Allemaal simpele oplossingen voor een simpel probleem dat door beide partijen gecreëerd is en in stand wordt gehouden. Men verdomt het alleen. Van beide kanten.
Aan de foto's te zien is dat hekje het hek om de moskee, niet om het losloopveld.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, er staan al hekken omheen.
Euh, het ging toch juist om die moskee bezoekers? Waar klaagden ze dan nou eigenlijk om?quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Aan de foto's te zien is dat hekje het hek om de moskee, niet om het losloopveld.
Deze situatie was net zo goed misgegaan als het in plaats van een moskee een peuterspeelzaal betrof.
Pertinente nonsens. Ook in een losloopgebied heb je als baas de verantwoordelijkheid voor je hond en heb je dus te zorgen dat die hond zich gedraagt. Daar hoort ook bij dat de hond niet achter andere voetgangers aan gaat of tegen ze opspringt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helder.
[..]
Dat hoeft ook niet hey, want: losloopgebied
[..]
Wat hebben die honden eigenaren toe te geven?
[..]
Je oplossingsrichting is idd dat ze die illegale uitgang niet moeten gebruiken. Mee eens.
Maar wat is dan uberhaupt de rol van de hondenbezitters?
Niet de honden bij zich houden, want: losloopgebied.
Ze kunnen toch de LEGALE ingang nemenquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Pertinente nonsens. Ook in een losloopgebied heb je als baas de verantwoordelijkheid voor je hond en heb je dus te zorgen dat die hond zich gedraagt. Daar hoort ook bij dat de hond niet achter andere voetgangers aan gaat of tegen ze opspringt.
Ja ze mogen los maar er zijn wel degelijk grenzen.
De rol van de hondenbezitters in deze is dat ze weigeren om hun hond bij zich te roepen als andere voetgangers langs komen.
En de ervaring leert dat het erg waarschijnlijk is dat dit zeer nadrukkelijk expres niet gebeurt als die voetganger een moskeebezoeker is waar ze sowieso al mee in de clinch liggen. Want het is natuurlijk hilarisch om die bebaarde jurk allerlei toeren uit te zien halen om die hond te ontwijken. Ha ha. Wat een lol.
Ok, leuk en aardig, maar het gaat hier om de aanwezigheid van die honden, niet over wat die hondjes doen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Pertinente nonsens. Ook in een losloopgebied heb je als baas de verantwoordelijkheid voor je hond en heb je dus te zorgen dat die hond zich gedraagt. Daar hoort ook bij dat de hond niet achter andere voetgangers aan gaat of tegen ze opspringt.
De rol van de hondenbezitters in deze is dat ze weigeren om hun hond bij zich te roepen als andere voetgangers langs komen.
En de ervaring leert dat het erg waarschijnlijk is dat dit zeer nadrukkelijk expres niet gebeurt als die voetganger een moskeebezoeker is waar ze sowieso al mee in de clinch liggen. Want het is natuurlijk hilarisch om die bebaarde jurk allerlei toeren uit te zien halen om die hond te ontwijken. Ha ha. Wat een lol.
Ze kunnen toch de hond bij zich houden en opvoeden?quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:50 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ze kunnen toch de LEGALE ingang nemen![]()
Maar de Moslims zijn weer uit op een rel blijkbaar
Niet de feiten omdraaien..quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ze kunnen toch de hond bij zich houden en opvoeden?![]()
Maar ze zijn weer uit op een rel blijkbaar.
Je hond niet bij je houden als mensen niet van honden gediend zijn is zeer onbeschaafd en onbeschoft. Je laat je hond niet uit naast een gebedshuis of dat nu door de gemeente zo aangegeven wordt of niet. DAT is nu een onderdeel van beschaving hebben. Oh, btw, ik heb 2 grote honden voordat je op het idee komt dat ik een hondenhater ben.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:35 schreef ExTec het volgende:
Als je enerzijds toegeeft dat het een politieke fout is, kun je de kwalificatie dat 'Nederlanders beschaafdheid is ontschoten' voor je houden.
Als de overheid aangeeft dat daar en daar een losloop gebied is, zal het ook als zodanig gebruikt worden.
We lopen nu eenmaal niet 'over' van respect voor dat geloof wat we eigenlijk primair kennen vanwege het complete gebrek aan respect dat dat geloof zelf aan het licht brengt.
Dus verwijt lekker jezelf dat je onbeschaafd bent, en laat 'De Nederlanders' er lekker buiten
Sure, zit wat in; maar mij lijkt dat je niet gek bent op honden, je een losloop plek vermijd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mwah, ik denk wat grijzer. Zelf ook wel eens een hond achter me aan gehad op de fiets, toen ik als puber door een park fietste. De eigenaar riep wel, maar beestje reageerde niet snel genoeg.quote:De rol van de hondenbezitters in deze is dat ze weigeren om hun hond bij zich te roepen als andere voetgangers langs komen.
quote:En de ervaring leert dat het erg waarschijnlijk is dat dit zeer nadrukkelijk expres niet gebeurt als die voetganger een moskeebezoeker is waar ze sowieso al mee in de clinch liggen.
Het zeer bekende politiek correcte patroon dat in geval de blanke hollander we van het meest zwarte uitgaan, en in geval de gekleurde medelander, we van het meest positieve uitgaanquote:Want het is natuurlijk hilarisch om die bebaarde jurk allerlei toeren uit te zien halen om die hond te ontwijken. Ha ha. Wat een lol.
Waar haal jij weg dat de honden de besoekers lastig vallen? Kan het zijn dat die bezoekers dreigend naar de hondenbezitters handelen en zo de honden daar op reageren door te blaffen? Ik hoor niets verder, maar jij maakt er een verhaal van, dus ga ik er even verder op inquote:Op vrijdag 18 september 2009 14:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ze kunnen toch de hond bij zich houden en opvoeden?![]()
Maar ze zijn weer uit op een rel blijkbaar.
Nee het gaat niet over de aanwezigheid, het gaat erom dat die honden te dichtbij komen. Een fatsoenlijke baas zorgt ervoor dat zijn hond dit niet doet, ook niet als hij losloopt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ok, leuk en aardig, maar het gaat hier om de aanwezigheid van die honden, niet over wat die hondjes doen.
quote:Pico, een olijke Spaanse schobbejak, houdt ervan luid blaffend op voorbijgangers af te lopen. Hij snuffelt even en maakt zich dan waggelend uit de voeten. Pico kun je gerust los laten lopen, weet zijn bazin.
Toch zien de bezoekers van de El Fath moskee in Liendert liever dat buurtbewoonster Ineke Simonis haar viervoeter aanlijnt. Ze zijn er niet van gediend als hij te dicht in hun buurt komt. Zeker niet vlak na een gebedsdienst, als de geest net is gezuiverd. Een hond is voor moslims immers een onrein dier.
Dikgedrukte is natuurlijk klinkklare nonsens. Uitlaatplek is uitlaatplek. Daar had men dan eerder over na moeten denken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hond niet bij je houden als mensen niet van honden gediend zijn is zeer onbeschaafd en onbeschoft. Je laat je hond niet uit naast een gebedshuis of dat nu door de gemeente zo aangegeven wordt of niet. DAT is nu een onderdeel van beschaving hebben. Oh, btw, ik heb 2 grote honden voordat je op het idee komt dat ik een hondenhater ben.
Nee, beschaving is niet gedefinieerd als 'zeer politiek-correct' de gangen van de overheid te 2nd guessen, omdat bepaalde gelovigen met lange tenen anders weer niet in hun hum zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hond niet bij je houden als mensen niet van honden gediend zijn is zeer onbeschaafd en onbeschoft. Je laat je hond niet uit naast een gebedshuis of dat nu door de gemeente zo aangegeven wordt of niet. DAT is nu een onderdeel van beschaving hebben. Oh, btw, ik heb 2 grote honden voordat je op het idee komt dat ik een hondenhater ben.
Nee, ik garandeer je dat er wel gewoon gepraat werd. Maar het blijft leuk hey; onze vrome mohammedanen oneindig veel beschaving toedichten, terwijl de bewijzen de andere kant op toch heus [b]in your face zijn[/i][.quote:Mensen zijn niet gediend van honden om legio redenen, ik kan je garanderen als dit geen moskee maar een school was dat er ook klappen waren gevallen overigens.
Nee, dat is niet het geval. Ga jij nou maar eens in een park kijken hoe hondenbezitters zich gedragen en kom dan even terug. Wij hebben geld uitgegeven aan een professionele hondentrainer om er voor te zorgen dat onze honden andere mensen niet lastig vallen als ze daar niet van gediend zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]Het zeer bekende politiek correcte patroon dat in geval de blanke hollander we van het meest zwarte uitgaan, en in geval de gekleurde medelander, we van het meest positieve uitgaan
Walgelijk.
Jezus lees jij wel? Ik zeg toch duidelijk steeds dat beide partijen dwarsliggen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Afgang.
Er wordt 'geprojecteerd' dat de blanke hollanders dat 'expres' doen, en de vrome aanhangers van het geloof van de vrede, daar 'projecteren we op' dat ze niets mis doen, dat ze zeer beschaafd zijn oid?
Niet serieus te nemen.
Je leest dingen die er NIET staan.quote:[..]
Het zeer bekende politiek correcte patroon dat in geval de blanke hollander we van het meest zwarte uitgaan, en in geval de gekleurde medelander, we van het meest positieve uitgaan
Walgelijk.
Ik ben ook benieuwd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar haal jij weg dat de honden de besoekers lastig vallen?
Oh ja joh?quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:59 schreef ExTec het volgende:
Nee, ik garandeer je dat er wel gewoon gepraat werd. Maar het blijft leuk hey; onze vrome mohammedanen oneindig veel beschaving toedichten, terwijl de bewijzen de andere kant op toch heus [b]in your face zijn[/i][.
quote:Klappen na opmerking over poep op de stoep
TIEL - Als een hond op de stoep zit te kakken, dan moet je daar iets van kunnen zeggen tegen degene die het beest uitlaat. Het is toch immers smerig, laten we wel wezen. Een 27-jarige vrouw op een fiets zei dus iets over de hondepoep op de stoep tegen de 61-jarige eigenaar van een viervoetige stoepenpoeper. Die werd daarover zo boos, dat hij de vrouw, toen ze even later terugfietste met een kind voor- en een kind achterop, hard in het gezicht sloeg. Daarna duwde hij ook nog de fiets om waarbij de kinderen builen opliepen. De vrouw moest worden behandeld door een arts. De asociale lompe hufter (red.: neutrale observatie) is door de politie aangehouden.
quote:Een man uit Susteren die klaagde over loslopende honden, heeft dat moeten bekopen met een pak slaag.
Het 47-jarige slachtoffer liep vrijdagochtend met zijn hond aan de lijn langs de Oude Rijksweg-Noord. Een andere man liep daar met twee loslopende honden, waarvan er één agressief deed. Toen de Susterenaar daar wat van zei, kreeg hij klappen. De kalende blanke dader van ongeveer 45 jaar in een Adidas-trainingspak, ging er daarna met zijn honden vandoor. De politie vraagt om tips.
Geen moslim bij betrokken en toch klappen...nou, wat wordt er gepraat.quote:Norg - Een 50-jarige man en zijn 48-jarige vrouw zijn zondagavond door de politie aangehouden, nadat zij samen een 17-jarige jongen uit Norg hadden geslagen en bedreigd.
Het vorige nieuwsbericht over dit onderwerp.quote:
Je stelt dat het expres gebeurt. Ik zie dat niet. Ik call je bluff, doe maar bronnen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jezus lees jij wel? Ik zeg toch duidelijk steeds dat beide partijen dwarsliggen.![]()
Jawel:quote:Je leest dingen die er NIET staan.![]()
En welke 'ervaring' heb je het over?quote:En de ervaring leert dat het erg waarschijnlijk is dat dit zeer nadrukkelijk expres niet gebeurt als die voetganger een moskeebezoeker is waar ze sowieso al mee in de clinch liggen. Want het is natuurlijk hilarisch om die bebaarde jurk allerlei toeren uit te zien halen om die hond te ontwijken. Ha ha. Wat een lol.
Als ik mijn hond zou uitlaten bij een peuterspeelzaal dan zou ik mijn hond bij mij houden, omdat ik weet dat zo'n kindje bang kan zijn voor de hond. Daar wil ik best rekening mee houden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Aan de foto's te zien is dat hekje het hek om de moskee, niet om het losloopveld.
Deze situatie was net zo goed misgegaan als het in plaats van een moskee een peuterspeelzaal betrof.
Maar het vergelijk was natuurlijk: "Als er een kinderdagverblijf was, waren er ook heus wel klappen gevallen".quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
Geen moslim bij betrokken en toch klappen...nou, wat wordt er gepraat.
Kijk eens in het zwembad hoe moslim jongeren zich gedragen, of kijk eens in het uitgaansgebied hoe diezelfde groep zich gedraagt, en kom dan even terug. Onzin dus. Je kan niet bepalen dat wat ze op de ene plaats doen een geldend patroon is voor wat ze allemaal doen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:59 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, dat is niet het geval. Ga jij nou maar eens in een park kijken hoe hondenbezitters zich gedragen en kom dan even terug. Wij hebben geld uitgegeven aan een professionele hondentrainer om er voor te zorgen dat onze honden andere mensen niet lastig vallen als ze daar niet van gediend zijn.
In dit geval de beste oplossing dus.quote:Die moslims kunnen gewoon gebruik maken van de hoofdingang en zo het losloopveld vermijden.
Ze kunnen ook gebruik blijven maken van de achteruitgang en hierbij de honden accepteren.
Jij hebt het over een veldje, maar volgens mij gaat het om een een stuk grond. waar juist die achteringang aan grenst....Die achteringang die er niet zou horen te zijn. Wanneer je dus een hek om het uitlaatgebied wil zetten, zet je dus het hek ook tegen de muur aan, zodat de achteruitgang geblokkeerd zal worden.quote:Er zou een hekje geplaatst kunnen worden om het losloopveld zodat andere voetgangers geen overlast ondervinden van loslopende honden en loslopende honden er niet zomaar vandoor kunnen gaan. (Iets wat ik als hondenbezitter overigens bij elke losloopplaats erg toejuich.)
Zal best. Maar we gaan jou 'ervaring' niet opwaarderen tot de 'norm'.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het geval. Ga jij nou maar eens in een park kijken hoe hondenbezitters zich gedragen en kom dan even terug. Wij hebben geld uitgegeven aan een professionele hondentrainer om er voor te zorgen dat onze honden andere mensen niet lastig vallen als ze daar niet van gediend zijn.
Als iemand ze wil aaien prima, maar heel veel mensen zijn bang van honden of willen er niets mee te maken hebben en die ervaren een hond die op ze af komt rennen, zelfs met de beste bedoelingen, als zeer onprettig.
En geen Tijger_M die voor die mensen opkomt met afzwakkingen en bagataliserende opmerkingen en verkapte racistische uitspraken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
Geen moslim bij betrokken en toch klappen...nou, wat wordt er gepraat.
Linkje, Muts?quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het vorige nieuwsbericht over dit onderwerp.
Incidentenquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:05 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Kijk eens in het zwembad hoe moslim jongeren zich gedragen, of kijk eens in het uitgaansgebied hoe diezelfde groep zich gedraagt, en kom dan even terug. Onzin dus. Je kan niet bepalen dat wat ze op de ene plaats doen een geldend patroon is voor wat ze allemaal doen.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je stelt dat het expres gebeurt. Ik zie dat niet. Ik call je bluff, doe maar bronnen.
Kom op, je grijpt naar strohalmen. Jij weet ook wel dat dit zo werkt in dit soort situaties. Net zoals die moslims waarschijnlijk net zo goed expres gebruikmaken van die achteringang om vervolgens moeilijk te gaan doen als er een hond in de buurt komt.quote:Bewoner Bert van der Kuil laat al 40 jaar zijn honden uit langs het kanaal. Hij is niet van plan ze aan de riem te doen ter hoogte van de moskee, ook al kreeg hij een paar keer bijna slaande ruzie met een groepje jonge moslims. ,,Als hier een aanlijngebod komt, dan is het oorlog in de wijk,’’ briest Bert.
Jij komt nooit buiten en hebt nooit interactie met andere mensen?quote:[..]
Jawel:
[..]
En welke 'ervaring' heb je het over?
Heb je het over je duim?
Praktische oplossing, so much is true, maar ik kan ook weer niet 'blij' worden van dat er weer gemeenschapscentjes uitgegeven worden aan de nogal onaagepaste,quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:06 schreef paddy het volgende:
Nu mogen ze van mij dat hondengebied helemaal omheinen hoor. Geen last meer van klagende mensen, want er staat een hek omheen
Mooie besteding van wijkgeld
Staat al een paar keer in dit topic maar goed: Ergernis over hond en moskeequote:
..en weet toegeven aan klagende moslims ???quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:06 schreef paddy het volgende:
[..]
In dit geval de beste oplossing dus.
[..]
Jij hebt het over een veldje, maar volgens mij gaat het om een een stuk grond. waar juist die achteringang aan grenst....Die achteringang die er niet zou horen te zijn. Wanneer je dus een hek om het uitlaatgebied wil zetten, zet je dus het hek ook tegen de muur aan, zodat de achteruitgang geblokkeerd zal worden.
Nu mogen ze van mij dat hondengebied helemaal omheinen hoor. Geen last meer van klagende mensen, want er staat een hek omheen
Mooie besteding van wijkgeld
Laten we de discussie niet vertroebelen door feiten.quote:de andere ingang is toch illegaal ?
Mwah, je krijgt van mij dan allicht een stukje gelijk mbt 'het kont tegen de krib'.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
[..]
Kom op, je grijpt naar strohalmen. Jij weet ook wel dat dit zo werkt in dit soort situaties. Net zoals die moslims waarschijnlijk net zo goed expres gebruikmaken van die achteringang om vervolgens moeilijk te gaan doen als er een hond in de buurt komt.
Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar.
En wie heeft er volgens de staande regels gelijk?quote:Een aflevering vanDe Rijdende Rechter
kijken is voldoende om je bewust te maken van de debieligheid die mensen gaan vertonen als ze menen gelijk te hebben en zich in hun rechten aangetast voelen. Iets wat in deze situatie duidelijk voor beide partijen geldt.
Succesquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Wel opvallend trouwens dat in ieder topic op fok normaal wordt afgegeven op 'die asociale hondenbezitters' terwijl diezelfde hondenbezitters hier ineens niets meer fout kunnen doen en alles aan die asociale moslims ligt.
* MinderMutsig bookmarkt dit topic om een aantal mensen in volgende hondentopics aan eerdere uitspraken te kunnen herinneren.
Tja ik begrijp die Moslims ook niet, neem gewoon de normale ingangquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:22 schreef Dragorius het volgende:
Het was voor mij geen verkapt "moslim-bash" topic, maar meer verwondering over waar men zich druk om kan maken
Opvallend is dat een bepaalde groep users constant een belangrijk feit negeren in deze discussie, en opvallend is ook dat bepaalde users de werkelijkheid verdraaien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Wel opvallend trouwens dat in ieder topic op fok normaal wordt afgegeven op 'die asociale hondenbezitters' terwijl diezelfde hondenbezitters hier ineens niets meer fout kunnen doen en alles aan die asociale moslims ligt.
Het leek mij ook vrij simpel, maar de wet van het abjecte westen is bij sommigen blijkbaar van toepassing.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:24 schreef PhalanX het volgende:
Niemand hier zegt dat de eigenaren engeltjes zijn, niemand beweert dat hondenbezitters allemaal fatsoenlijk volk zijn.
We hebben hier te maken met een gebied dat door de gemeente is aangewezen als losloop gebied. Daar staat een Moskee bij, de mensen die de Moskee bezoeken hebben last van de honden omdat ze een uitgang gebruiken waar geen toestemming voor is gegeven.
Je mag dan nog zo'n grote hekel hebben aan hondeneigenaren... maar als zij zich aan de regels houden, door hun honden alleen in dat losloopgebied los te laten, dan is degene die in dit geval klaagt dus niet de persoon die gelijk heeft.
De gemeente had het kunnen voorzien. Ik lees trouwens dat er meer problemen zijn dan ik nu lees hier, of in dat andere topic. het gaat er dus wel degelijk om dat de ellende over en weer gaat.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De gemeente is uitermate dom bezig en werkt de situatie in de hand in plaats van een oplossing te bieden, dat deel heb je gelijk in.
Wanneer we het dan ook hebben over hetzelfde onderwerp als hondenuitlaatgebied? Denk ik net zo. Ik schijt trouwens wel op hondenbezitters die de poep op de stoep laten liggen. Net als ik schijt op fietser op voetgangersgebied. Maar hoop dat je dan ook het verschil ziet tussen hondenbezitters bedreigen hun hond te vermoorden etc. Die blijken er ook te zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:19 schreef MinderMutsig het volgende:
* MinderMutsig bookmarkt dit topic om een aantal mensen in volgende hondentopics aan eerdere uitspraken te kunnen herinneren.
Daarom heeft het ook geen zin om te gaan bakkeleien over wie de oorzaak is. De situatie is zoals hij is en daar moet nu een oplossing voor komen waar alle partijen mee kunnen leven.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mwah, je krijgt van mij dan allicht een stukje gelijk mbt 'het kont tegen de krib'.![]()
Maar dan zit er al een stuk voorgeschiedenis aan, wie er bv 'begon' valt moeilijk meer te constateren. En de regels zijn nog steeds de regels.
Als dat gebied nu eenmaal een losloop gebied, kun je ervanuit gaan dat mensen het zo gaan gebruiken, nogmaals.
Het is dan je probleem gemaakt en je kop in het zand steken werkt alleen maar averechts.quote:En als de vrome mohammedanen de regels niet bevalt, hebben hun pech, zo simpel.
Als een bepaalde verworvenheid op valse manier ter discussie wordt gesteld, en dat bevalt jou niet, ben jij dan ook ineens deel van het probleem, heb jij het dan ook ineens gedaan?
Die honden mogen loslopen en die moslims mogen gebruik maken van die achteringang. Dat recht hebben ze verworven doordat niemand er een stokje voor gestoken heeft.quote:Daar lijtk het wel op namelijk.
[..]
En wie heeft er volgens de staande regels gelijk?
Geen idee maar het zou een mooie uitzending worden.quote:Wat zou je geliefde rijdende rechter hier van zeggen?
Het spijt me dat ik me eraan stoor, dat het feit dat mohammedanen zich niet aan de regels houden, door bepaalden hier voor het gemak maar vertaalt wordt in dat "We het allemaal gedaan hebben!" of dat "Nederlanders ineens onbeschaafd zijn!"quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:22 schreef Dragorius het volgende:
Het was voor mij geen verkapt "moslim-bash" topic, maar meer verwondering over waar men zich druk om kan maken
Waarom gaan we dan eigenlijk nog in discussie met dat soort figuren? Ze presenteren zich als uiterst hypocriet en zijn niet in staat om zich te verdedigen met logische argumenten als ze met de feiten worden gepresenteerd. Ze neigen in hun beschuldigingen altijd sterk naar racisme, en denken dat ze anno 2009 nog steeds hun tegenstanders monddood kunnen maken door ze van discriminatie te beschuldigen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:30 schreef ExTec het volgende:
Het leek mij ook vrij simpel, maar de wet van het abjecte westen is bij sommigen blijkbaar van toepassing.
Nee, ik vroeg je of als een verworenheid die jij waardeert, op een valse manier ter discussie gesteld wordt, jij dan ineens een deel van het probleem bent?quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Het is dan je probleem gemaakt en je kop in het zand steken werkt alleen maar averechts.
Mwah, wettelijk werkt dat zo niet hoor. Dat de gemeente het heel voorspelbaar niet durft verbaast al niet meer.quote:Die honden mogen loslopen en die moslims mogen gebruik maken van die achteringang. Dat recht hebben ze verworven doordat niemand er een stokje voor gestoken heeft.
Onwaarschijnlijk. Je selectief lezen schemert door. Want: als jij problemen hebt met honden, ga je niet naar een losloop gebied.quote:Afhankelijk van hoe lang die moskee staat wellicht het afsluiten van de achteruitgang of anders een hekje tussen het veld en de moskee want ik vermoed dat er tijdens de rechtszaak in de plaatselijke bruine kroeg 'De Buurvrouw' wel meer buurtbewoners naar voren stappen die niet zo blij zijn met al die loslopende honden op het voetpad.
Als reden daarvoor geef ik: het huidige politieke klimaat.quote:Het zou me ook helemaal niet verbazen als ze nog niet hebben ingegrepen omdat ze hopen dat het dusdanig gaat escaleren dat ze daar een goed excuus voor hebben.
Misschien dat je nog even kunt uitleggen waarom die Moslims niet gewoon de LEGALE ingang kunnen gebruiken..quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:32 schreef paddy het volgende:
[..]
De gemeente had het kunnen voorzien. Ik lees trouwens dat er meer problemen zijn dan ik nu lees hier, of in dat andere topic. het gaat er dus wel degelijk om dat de ellende over en weer gaat.
De gemeente is dus ernstig te kort geschoten om de moskee op die plek te zetten. Niet om het honden gebied alleen......(is één van de punten die er blijkbaar zijn) lees ik zo links en rechts. En er zijn wel ergere dingen geweest dan het alleen uitschelden van hondenbezitters. Ik snap werkelijk niet hoe het zo kan ontstaan zonder overleg met een wijk.
Jammer dat er blijkbaar geen openheid was en de gemeente beide partijen gewoon belazerd heeft.
[..]
Wanneer we het dan ook hebben over hetzelfde onderwerp als hondenuitlaatgebied? Denk ik net zo. Ik schijt trouwens wel op hondenbezitters die de poep op de stoep laten liggen. Net als ik schijt op fietser op voetgangersgebied. Maar hoop dat je dan ook het verschil ziet tussen hondenbezitters bedreigen hun hond te vermoorden etc. Die blijken er ook te zijn.
Ga nou fout niet gewoon goed pratenDit is trouwens niet iets van de laatste tijd, maar al lang aan de gang. Wanneer mijn zoon een volwassene gaat bedreigen? Zal ik hem alle hoeken van ons huis laten zien.
Dus bookmark maar (doe ik het ook)
Elke gek heeft z'n gebrek zeggen we dan.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:36 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Waarom gaan we dan eigenlijk nog in discussie met dat soort figuren?
Volgens mij zijn het toch echt de honden die daar uitgelaten worden hoorquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Zeikende moslims, nog even zo doorgaan en we richten er een kennel op vlak ernaast.
Nog een keer dan. Nee je bent geen deel van het probleem maar het is wel je probleem gemaakt en je bent/kunt dus wel deel van de oplossing zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg je of als een verworenheid die jij waardeert, op een valse manier ter discussie gesteld wordt, jij dan ineens een deel van het probleem bent?
Lijkt me een simpele vraag.
Vertaal het wmb naar een kinderspeelplaats die door randjongeren bezet wordt ofzo. Heb jij dat dan ineens gedaan, ben jij als je je daar aan stoort deel van het probleem?
Dat is volgens mij afhankelijk van hoe lang het gebouw al staat. Ik meen dat op zoiets ook een verjaringstermijn zit.quote:[..]
Mwah, wettelijk werkt dat zo niet hoor. Dat de gemeente het heel voorspelbaar niet durft verbaast al niet meer.
Dat is een beetje afhankelijk van de locatie. In een bos o.i.d. ben ik dat volledig met je eens maar dit ligt volgens mij midden in een woonwijk? Dan is het is heel goed mogelijk dat het voor voetgangers en fietsters langs een doorgaande route naar openbaar vervoer of een winkelcentrum ligt.quote:Moet jij eens proberen, illegaal iets bouwen
[..]
Onwaarschijnlijk. Je selectief lezen schemert door. Want: als jij problemen hebt met honden, ga je niet naar een losloop gebied.
Eens.quote:[..]
Als reden daarvoor geef ik: het huidige politieke klimaat.
Krijg je nooit een vergunning voor, want er staat een Moskee en honden zijn onreinquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Zeikende moslims, nog even zo doorgaan en we richten er een kennel op vlak ernaast.
-edit- neequote:Op vrijdag 18 september 2009 15:46 schreef qonmann het volgende:
[..]
Krijg je nooit een vergunning voor, want er staat een Moskee en honden zijn onrein
Jah, lees al mijn posts in dit topic eens naquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:39 schreef qonmann het volgende:
[..]
Misschien dat je nog even kunt uitleggen waarom die Moslims niet gewoon de LEGALE ingang kunnen gebruiken..
dan hebben ze ook geen last van die onreine beesten..
En ja, ik zal mijn hond(jejejeje)...poept nog minder dan een poes... (ook al heeft ze nog nooit gebeten) nooit loslaten bij kinderen. Je bent en blijft verantwoordelijk. Al snap ik ook niet waarom je perse naar een plek heen gaat ...speciaal voor honden bedoeld...terwijl je een hekel aan honden hebt. Die plek was er dus eerder....kan het dan gewoon trollen zijn naar hondenbezitters toe?quote:Die moslims kunnen gewoon gebruik maken van de hoofdingang en zo het losloopveld vermijden.
Waarom maakt iedereen er dat nou van??quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Grappig.
Open een topic over honden en uitlaatveldjes en de ene hondenhater na de ander komt melden dat 'honden en hun baasjes dood moeten', en nu zijn er moskeeen en moslims bij betrokken en zijn het opeen zo'n trouwe viervoeters.
Nog steeds begrijp ik je post niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Jah, lees al mijn posts in dit topic eens na![]()
Gewoon een omheining om het hele gebied (is echt meer dan een veldje) En dus is er ook geen achteruitgang meer. Precies zoals MM voorstelde
Persoonlijk ga ik dus trouwens toch voor de mildere vorm
[..]
En ja, ik zal mijn hond(jejejeje)...poept nog minder dan een poes... (ook al heeft ze nog nooit gebeten) nooit loslaten bij kinderen. Je bent en blijft verantwoordelijk. Al snap ik ook niet waarom je perse naar een plek heen gaat ...speciaal voor honden bedoeld...terwijl je een hekel aan honden hebt. Die plek was er dus eerder....kan het dan gewoon trollen zijn naar hondenbezitters toe?
En als ik dan redeneer dat dat alleen maar leid tot eenzijdige 'tolerantie', a'la: eerst sla ik jou op je bek. Nevermind dat ik me niet aan de regels houdquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nog een keer dan. Nee je bent geen deel van het probleem maar het is wel je probleem gemaakt en je bent/kunt dus wel deel van de oplossing zijn.
Je kunt natuurlijk ook op je strepen gaan staan en de situatie op de spits drijven en het probleem nog groter maken.
Neehoor, meer dan zat verhalen van welstandscommisies die wel ff dicteren dat die onofficiele dakkapel toch echt weg moest, want voldoet niet aan de 'regels!quote:Dat is volgens mij afhankelijk van hoe lang het gebouw al staat. Ik meen dat op zoiets ook een verjaringstermijn zit.
Ik heb zelf ook een hond, en ruim de drollen altijd op, maar zie dat de meerderheid van de baasjes dit niet doet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waarom maakt iedereen er dat nou van??
1. Het veldje ligt aan de achterkant
2. De ingang van de moskee (+ het pad ernaartoe?) aan de voorkant.
Waarom dan klagen?
Daar ging het mij dus om
4 wachttorens....machinegeweren .......... ????quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:54 schreef paddy het volgende:
Gewoon een omheining om het hele gebied (is echt meer dan een veldje) En dus is er ook geen achteruitgang meer. Precies zoals MM voorstelde
quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
4 wachttorens....machinegeweren .......... ????
Hey, komopquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:12 schreef Dragorius het volgende:
Volgens het artikel en de rest gaat het niet om drollen maar enkel om de aanwezigheid van de honden
Dus je kunt je niet voorstellen dat een hoop hondenbezitters hun hond niet goed onder commando hebben, en dat die honden zogauw ze los zijn heenrennen waar ze zin in hebben (dus ook achter die moskee enz)?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, komopDoe ens niet zo feitelijk. Mensen moeten de materie natuurlijk wel een andere draai kunnen geven
Mijn mening.......achteringang sluiten van moskee of alleen als nooduitgang gebruiken.(vind die achteruitgang überhaupt vreemd, maar ga dat morgen bekijken)quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:04 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nog steeds begrijp ik je post niet.
Als die Moslims gewoon de normale ingang nemen is er niets aan de hand en daar gaat het in dit topic over.
het veldje ligt ACHTER de moskee.
Ze komen mekaar dus niet meer tegen, schat ik zo in
De plek is voor hondenbezitters opgezet. Vergelijk het met een naaktstrand. Ben je bang voor honden? Zoek je die plek niet op. Vind je naaktstranden om te kotsen? Zoek je die naaktstranden niet op.quote:Al snap ik ook niet waarom je perse naar een plek heen gaat ...speciaal voor honden bedoeld...terwijl je een hekel aan honden hebt. Die plek was er dus eerder....kan het dan gewoon trollen zijn naar hondenbezitters toe?
Kan ik me allemaal prima voorstellen, maar ik ga geen 'legitieme klachten erbij bedenken'.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus je kunt je niet voorstellen dat een hoop hondenbezitters hun hond niet goed onder commando hebben,
Mijn mening over dit is discriminatie, dus ik zal hier maar genuanceerd posten dat ik het niet met de moslims eens ben. De verdere context van m'n mening is door menig user verder wel te raden lijkt me.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:12 schreef Dragorius het volgende:
Maar er zit toch juist wel een hek omheen? Of is dat weer wat anders...
Volgens het artikel en de rest gaat het niet om drollen maar enkel om de aanwezigheid van de honden
Er is dus een hek tussen moskee en hondenveld. Duh!! Die moslims hoeven niet over dat hondenveld, maar het is voor sommigen nu eenmaal korter. Dat vind ik geen reden om dan die honden maar te weren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dan was het precies hetzelfde geweest. Moeders kunnen hun kinderen via de vooringang brengen. Ze HOEVEN niet via de achteringang!quote:Deze situatie was net zo goed misgegaan als het in plaats van een moskee een peuterspeelzaal betrof.
Op de stoep is ook asociaal, maar het gaat hier om een officieel hondenloslaatgebied en daar hoef je de poep niet op te ruimen. Dat doet de gemeente en daar betaal je hondenbelasting voor.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:32 schreef paddy het volgende:
Ik schijt trouwens wel op hondenbezitters die de poep op de stoep laten liggen.
Nee, sterker nog, de meeste bezoekers wonen aan een snelweg.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:29 schreef bijdehand het volgende:
Als ze nou langs de snelweg gaan zitten in een moskee, en ze vinden auto's onrein, gaat de snelweg dan ook weg?
Nog maar een keer voor de duidelijkheid: Dat hoeft niet op een hondenloslaatveld, dat doet de gemeente.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe zit het met de hondenpoep, ruimen de baasjes die wel op? Anders ligt het daar bezaaid met drollen, en het is niet echt prettig zo een moskee in te gaan.
Hoef je niet moslim voor te zijn om reden te hebben tot klagen.
Dat zeg ik ook al het hele topic. Mijn punt is dat deze problemen dus niet aan het geloof liggen maar aan de situatie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is dus een hek tussen moskee en hondenveld. Duh!! Die moslims hoeven niet over dat hondenveld, maar het is voor sommigen nu eenmaal korter. Dat vind ik geen reden om dan die honden maar te weren.
[..]
Dan was het precies hetzelfde geweest. Moeders kunnen hun kinderen via de vooringang brengen. Ze HOEVEN niet via de achteringang!
Alleen.. die Moslims gooien hun geloof in de strijd, doen ze altijd..quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook al het hele topic. Mijn punt is dat deze problemen dus niet aan het geloof liggen maar aan de situatie.
Je draaft nu wel door. Hondenbezitters zijn sowieso irritant. Als ze iedere dag met hun loslopende loopse teef voor mijn deur stonden, zou ik ze ook weg willen hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
HOOP.
Het is belangrijk om je te realiseren dat er niets tussenin zit. Geen A-1, A-2, B-310 en dergelijke. Daar gaat de belangrijke discussie over en ik hoop dat de B) nog in de meerderheid is.
Zulks een sneuheid.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:47 schreef nogeenmaarten het volgende:
HOOP.
Allemaal gezwets van groenrode stinkerts! Grasveldjes, hekjes, drollen opruimen ... WAT EEN FLAUWEKUL!
De discussie kan best worden gefocussed:
A) wil je een moslimstaat
B) neen.
Het is belangrijk om je te realiseren dat er niets tussenin zit. Geen A-1, A-2, B-310 en dergelijke. Daar gaat de belangrijke discussie over en ik hoop dat de B) nog in de meerderheid is.
Dan zit je er al het hele topic naast.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat zeg ik ook al het hele topic. Mijn punt is dat deze problemen dus niet aan het geloof liggen maar aan de situatie.
En die is zo makkelijk op te lossen. Gooi die achterdeur op slot, die is toch al illegaal. Dan moeten ze wel voorom.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ongelooflijk ja ..als het geen Moslimsquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:51 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dan zit je er al het hele topic naast.
Het probleem is het geloof! Ik kan bijna niet geloven dat ik dat nogmaals in een topic moet deponeren ...
Tuurlijk schat.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:51 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dan zit je er al het hele topic naast.
Het probleem is het geloof! Ik kan bijna niet geloven dat ik dat nogmaals in een topic moet deponeren ...
Dat je de conclusie die hij trekt niet leuk vind, wil niet zeggen dat hij geen gelijk heeft.quote:
nee niet in de warquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:37 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Je bent geloof ik in de war met deze foto:
[ afbeelding ]
Deze, het is een Afghaans meisje, haar ogen zijn nog altijd zo mooiquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef desiredbard het volgende:
[..]
nee niet in de war
De BBC had een follow up niet al te lang geleden waar ze op zoek gingen naar dat meisje en er een soortgelijke foto genomen is.
Echter die kan ik niet vinden, ik kan me die alleen vagelijk herrineren van de BBC
Dat is dus het meisje van de foto van Sturmvogel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef desiredbard het volgende:
[..]
nee niet in de war
De BBC had een follow up niet al te lang geleden waar ze op zoek gingen naar dat meisje en er een soortgelijke foto genomen is.
Echter die kan ik niet vinden, ik kan me die alleen vagelijk herrineren van de BBC
scherp !quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:56 schreef Gia het volgende:
Als ik die foto bekijk op googlemaps:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=zangvogelweg+156&sll=52.156589,5.388917&sspn=0.152285,0.308647&g=amersfoort&ie=UTF8&ll=52.165229,5.401808&spn=0.002379,0.004823&t=h&z=18&iwloc=A
Heb ik toch wel het idee dat het eerst een hondenveld was en er later een moskee is gebouwd.
Rondom de moskee staat een hek. De moslims kunnen de moskee bereiken zonder over het hondenveld te lopen. Dus zie ik niet zitten waarom nou ineens die honden aangelijnd moeten worden.
Dat honden niet tegen mensen op horen te springen staat verder volledig los van het feit dat daar een moskee is.
Het is ook onzinnig om te stellen dat je niet met je hond langs een moskee mag lopen, uit respect.....!
Dan mag je dus geen hond nemen als je langs een gebedshuis woont?
Het liefste wel ja.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus........men bouwt ergens een moskee en vervolgens moet de omgeving zich aanpassen aan moslimwetten?
Dacht het niet!
... Natuurlijk kijk maar naar Irak en Vietnam en nu Afganistanquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, Westerse landen proberen oorlogen te sussen met vredeslegers.
De doden die daar vallen worden weer door moslims veroorzaakt. Kaboem!!
Ik hoop het, heb namelijk een grote Duitse Herder.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:14 schreef Greys het volgende:
[..]
En als ze ergens komen wonen checken ze ook eerst alle buren of er honden aanwezig zijn?
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar
Noem het anders maar onze jihad tegen de ongelovigen, misschien dat je je dan een beetje kan inleven, aangezien het in je eigen termen is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:13 schreef Meki het volgende:
[..]
Westerse landen maken graag oorlog en hebben duizenden doden aan hun handen
Graag verbieden alle westerse landen.
En als die achteruitgang van de moskee illegaal is, wat zou je daar van vinden?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:05 schreef Meki het volgende:
Graag de honden daar verbieden..
die vallen en bijten enkel maar...
en ze zijn onrein..
Ja maar dat mag gewoon.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
En als die achteruitgang van de moskee illegaal is, wat zou je daar van vinden?
Je kan het ook omdraaien... Jihad tegen de Mosims..quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Noem het anders maar onze jihad tegen de ongelovigen, misschien dat je je dan een beetje kan inleven, aangezien het in je eigen termen is.
Snel, allemaal en masse honden kopen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:19 schreef Greys het volgende:
Maar Meki, vertel eens?
Daar ben ik echt benieuwd naar namelijk.
Willen moslims dan ook niet wonen naast een gezin met hond(en)?
Dat zei ik toch al monsieur Meki.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien... Jihad tegen de Mosims..
Mischien kan je je daarmee inleven als je kijkt naar de laatste paar decenia's
Ow je hebt me op een idee gebracht, ik ga het spel de Mosims uitbrengen. Kun je gave theepotten en kleden kopen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien... Jihad tegen de Mosims..
Mischien kan je je daarmee inleven als je kijkt naar de laatste paar decenia's
Hebben ze bij jou in de buurt geen bemiddelmarokkaan? Volgens Vogelaar de missing link tussen de reljeugd en de bourgeoisie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:20 schreef Slappy het volgende:
Dan flikker ze maar een lekker eind op.Ik wil ook geen rel Marokkanen in mijn wijk moet ik dan ook maar gaan klagen in een Moskee daarover?
Nee hoor, maar moskee is een andere verhaal.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:19 schreef Greys het volgende:
Maar Meki, vertel eens?
Daar ben ik echt benieuwd naar namelijk.
Willen moslims dan ook niet wonen naast een gezin met hond(en)?
World of Muslimcraft?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ow je hebt me op een idee gebracht, ik ga het spel de Mosims uitbrengen. Kun je gave theepotten en kleden kopen.
Kan niet, de gemeente heeft de moskee goedgekeurt en erkentquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
En als die achteruitgang van de moskee illegaal is, wat zou je daar van vinden?
Nee ik heb hier geen rel Marokkanen wel normale gelukkigquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:21 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Hebben ze bij jou in de buurt geen bemiddelmarokkaan? Volgens Vogelaar de missing link tussen de reljeugd en de bourgeoisie.
Ja je mag niet zomaar een achterdeur ergens maken heur.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:22 schreef Meki het volgende:
[..]
Kan niet, de gemeente heeft de moskee goedgekeurt en erkent
Euh, die moskee is toch echt willens en wetens op, bij, naast een hondenveld gebouwd!quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, maar moskee is een andere verhaal.
Je hoort nooit op het nieuws dat honden worden aangevallen door moslims
ze zijn gewoon onrein, en ze zijn niet welkom in de huizen van de moslims
A2 Racer is al een goede weergave.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ow je hebt me op een idee gebracht, ik ga het spel de Mosims uitbrengen. Kun je gave theepotten en kleden kopen.
Wie zegt dat ? een gemeente kan niet beslissen hoe de moskee in elkaar gezet mag wordenquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja je mag niet zomaar een achterdeur ergens maken heur.
In plaats van een zwaard aan de broekriem een paar bommen aan z'n jasje? Simpele en accurate update van de situatie aldaarquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Alladin, maar die bestaat al. Wel oud spel. Een keertje oppoetsen misschien.
Tuurlijk wel, ik mag mn huis toch ook niet roze verven?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Wie zegt dat ? een gemeente kan niet beslissen hoe de moskee in elkaar gezet mag worden
Gemeente is dan amateur, heeft geen goede plek gezocht voor een moskeequote:Op vrijdag 18 september 2009 18:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Euh, die moskee is toch echt willens en wetens op, bij, naast een hondenveld gebouwd!
Nee, niet reageren, niet reageren, grrrrr. ......... moeilijk!!!quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Wie zegt dat ? een gemeente kan niet beslissen hoe de moskee in elkaar gezet mag worden
Jou huis is geen gebedshuisquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik mag mn huis toch ook niet roze verven?
Goeie updatequote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In plaats van een zwaard aan de broekriem een paar bommen aan z'n jasje? Simpele en accurate update van de situatie aldaar
Nee dus? Heb je meer rechten dan als je een gebedshuis of school gaat bouwen?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Jou huis is geen gebedshuis
Jou huis is toch geen school ?
JouW......jouW, leer dat nou eens!!!quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Jou huis is geen gebedshuis
Jou huis is toch geen school ?
Die ja ...Merciquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:44 schreef qonmann het volgende:
[..]
Deze, het is een Afghaans meisje, haar ogen zijn nog altijd zo mooi
[ afbeelding ]
Toen en nu
http://www.ottenbourg.com/blog/archive/2006_06_01_index.html
originele omslag
[ afbeelding ]
Klopt, Religieuze gebedshuizen hebben zowieso meer rechten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee dus? Heb je meer rechten dan als je een gebedshuis of school gaat bouwen?
Daaruit blijkt niet echt dat de achteringang illegaal is.quote:Vraag 7:
De BPA wil van het college weten of de aanleg van de achteringang/toegangshek en fietsenstalling door de moskee in overeenstemming is met de afspraken en de bouwvergunning?
Volgens de BPA zou er volgens deze afspraken aan de achteruitgang namelijk een heg komen. En een hek over de gehele breedte, zonder een apart toegangshek wat open kan.
Antwoord 7:
Ja, de aanleg is uitgevoerd conform de inrichtingstekening van de woonomgeving, zoals die bij de omwonenden en de werkgroep Goede Buren sinds oktober 2005 bekend is.
Volgens de BPA zou er volgens deze afspraken aan de achteruitgang namelijk een heg komen. En een hek over de gehele breedte, zonder een apart toegangshek wat open kan.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:30 schreef Iblis het volgende:
Even nog een aanvulling, ik heb op de website van de Burger Partij Amersfoort een Word Document gevonden met vragen over de Moskee:
[..]
Daaruit blijkt niet echt dat de achteringang illegaal is.
Maar wel dat er een hek, c.q. heg moest komen, zonder toegangspoort.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:30 schreef Iblis het volgende:
Even nog een aanvulling, ik heb op de website van de Burger Partij Amersfoort een Word Document gevonden met vragen over de Moskee:
[..]
Daaruit blijkt niet echt dat de achteringang illegaal is.
liever naast een zandbak waar honden schijten dan kleine meisjes aan het spelen zijn...je weet maar nooit met de volgelingen van een pedofiele sekteleiderquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Gemeente is dan amateur, heeft geen goede plek gezocht voor een moskee
Ja, dat is dus de Burger Partij Amersfoort. Antwoord is: De aanleg is volgens plan. Dan heeft de BPA het toch mis?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:32 schreef qonmann het volgende:
[..]
Volgens de BPA zou er volgens deze afspraken aan de achteruitgang namelijk een heg komen. En een hek over de gehele breedte, zonder een apart toegangshek wat open kan.
Lijkt me duidelijk
Het gevolg is hetzelfde ..met heg is er geen uitgang op dat hondenuitlaat veld, je kunt alleen een rondje moskee doenquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is dus de Burger Partij Amersfoort. Antwoord is: De aanleg is volgens plan. Dan heeft de BPA het toch mis?
Een sekte van 1,5 miljard volgelingen.. en worden dagelijks altijd meerquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
liever naast een zandbak waar honden schijten dan kleine meisjes aan het spelen zijn...je weet maar nooit met de volgelingen van een pedofiele sekteleider
Maar ’t is dus niet illegaal zoals beweerd, ander documentquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:35 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het gevolg is hetzelfde ..met heg is er geen uitgang op dat hondenuitlaat veld, je kunt alleen een rondje moskee doen
Dan hebben ze van die honden geen hinder
Valleikanaal is dus aan de achterkant.quote:Vraag 3: Rond de bouw van de moskee en de aanleg van het terrein daaromheen zijn met de bewoners van Liendert afspraken gemaakt. Verdraagt de aanleg van de achteringang/toegangshek van de moskee en in het bijzonder defietsenstalling zich met deze afspraken? Acht u het logisch dat de moskeefietsenstalling toegang geeft tot het voetpad langs het Valleikanaal?
Antwoord 3: Ja, in het ontwerp van de moskee is een ingang aan het Valleikanaal opgenomen. Deze staat op de inrichtingstekening van de woonomgeving, zoalsdie bij de omwonenden en de werkgroep Goede Buren sinds oktober 2005 bekend is.
Wat een non-probleem.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt, Religieuze gebedshuizen hebben zowieso meer rechten.
Kijk maar naar een kerk of een synagoge of een moskee
quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een non-probleem.
Feit: de losloopplaats wás er al.
Feit: die achterdeur van de moskee is illegaal.
Conclusie: de gemeente moet niet toegeven aan het gedram van de moskeebezoekers, de achterdeur dichtmetselen en de hondenbezitters lekker de losloopplaatst laten gebruiken waarvoor hij (al jaren) bestemd is en waar de mensen hondenbelasting voor betalen.
Mee eens.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:38 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een non-probleem.
Feit: de losloopplaats wás er al.
Want? Ik probeer dat dus na te zoeken, maar ik zie dat dus nergens bevestigd in b.v. vragen in de gemeenteraaa (zie ik ook m’n quotes hierboven).quote:Feit: die achterdeur van de moskee is illegaal.
Ze moeten m.i. wel voet bij stuk houden dat die losloopplaats blijft, en moslims die er moeite mee hebben gaan dan via de achteringang, dat lijkt me net zo makkelijk. Maar dat het illegaal is, ik kan het echt niet vinden.quote:Conclusie: de gemeente moet toegeven aan het gedram van de moskeebezoekers, de achterdeur dichtmetselen en de hondenbezitters lekker de losloopplaatst laten gebruiken waarvoor hij (al jaren) bestemd is en waar de mensen hondenbelasting voor betalen.
Roem, geluk, en een geldprijs...quote:
die HEG daar kun je niet door of lees je daarover heen ?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Want? Ik probeer dat dus na te zoeken, maar ik zie dat dus nergens bevestigd in b.v. vragen in de gemeenteraaa (zie ik ook m’n quotes hierboven).
[..]
Ze moeten m.i. wel voet bij stuk houden dat die losloopplaats blijft, en moslims die er moeite mee hebben gaan dan via de achteringang, dat lijkt me net zo makkelijk. Maar dat het illegaal is, ik kan het echt niet vinden.
Heb het al veranderd, las pas na het posten jouw post over het al dan niet illegaalquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
Want? Ik probeer dat dus na te zoeken, maar ik zie dat dus nergens bevestigd in b.v. vragen in de gemeenteraaa (zie ik ook m’n quotes hierboven).
[..]
Ze moeten m.i. wel voet bij stuk houden dat die losloopplaats blijft, en moslims die er moeite mee hebben gaan dan via de achteringang, dat lijkt me net zo makkelijk. Maar dat het illegaal is, ik kan het echt niet vinden.
Wat is je niet duidelijk aan:quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
die HEG daar kun je niet door of lees je daarover heen ?
quote:Antwoord 3: Ja, in het ontwerp van de moskee is een ingang aan het Valleikanaal opgenomen. Deze staat op de inrichtingstekening van de woonomgeving, zoalsdie bij de omwonenden en de werkgroep Goede Buren sinds oktober 2005 bekend is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |