abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67590361
Ergernis over hond en moskee

http://www.ad.nl/amersfoo(...)_hond_en_moskee.html

Door MARCO WILLENMSE

AMERSFOORT - Het botert niet tussen bezoekers van de El Fath moskee in Liendert en hondenuitlaters langs het Valleikanaal, aan de achterkant van het gebedshuis.

Sommige moskeegangers ergeren zich aan de loslopende viervoeters, die in de ogen van veel moslims onrein zijn.

De hondenbezitters op hun beurt zeggen dat El Fath geen toestemming had voor een toegang bij het wandelpad. De meesten zijn niet van plan hun hond aan te lijnen. Lokale partij BPA heeft de kwestie neergelegd bij het stadsbestuur.

Pico, een olijke Spaanse schobbejak, houdt ervan luid blaffend op voorbijgangers af te lopen. Hij snuffelt even en maakt zich dan waggelend uit de voeten. Pico kun je gerust los laten lopen, weet zijn bazin.

Toch zien de bezoekers van de El Fath moskee in Liendert liever dat buurtbewoonster Ineke Simonis haar viervoeter aanlijnt. Ze zijn er niet van gediend als hij te dicht in hun buurt komt. Zeker niet vlak na een gebedsdienst, als de geest net is gezuiverd. Een hond is voor moslims immers een onrein dier.
Ineke heeft er, zoals wel meer hondenuitlaters langs het Valleikanaal al een paar keer woorden over gehad met moskeegangers, die aan de achterkant het gebedshuis verlaten. ,,En dat gaat niet vriendelijk hoor. Ze schreeuwen tegen me dat ik mijn hond hier niet los mag laten lopen. Dan roep ik terug dat ze het bij het verkeerde eind hebben.’’
Een blik op de hondenuitlaatkaart van de gemeente Amersfoort leert dat de hondenuitlaters in hun recht staan. Over grote stukken langs het Valleikanaal mogen huisdieren los lopen, ook op de strook achter de moskee.
Bewoner Bert van der Kuil laat al 40 jaar zijn honden uit langs het kanaal. Hij is niet van plan ze aan de riem te doen ter hoogte van de moskee, ook al kreeg hij een paar keer bijna slaande ruzie met een groepje jonge moslims. ,,Als hier een aanlijngebod komt, dan is het oorlog in de wijk,’’ briest Bert. Wijkgenoot Bert Meijer lijnt zijn hondje Spot wel aan bij de moskee. ,,Ik vind dat een kwestie van respect.’’
In de El Fath Moskee wil dinsdagmiddag niemand iets zeggen over de wrijvingen tussen moslims en hondenuitlaters. Moslimmannen die de moskee verlaten, doen er het zwijgen toe. Binnen verwijst een woordvoerder naar het bestuur. Hij wil wel kwijt dat het probleem opgelost gaat worden.
Het moskeebestuur blijft de rest van de dag onbereikbaar. Twee allochtone mannen die met gebedskralen in de hand over het voetpad schuifelen, snappen de moeilijkheid. Al gaat het ze zelf niet aan. ,,Dit is de moskee voor de Marokkanen. Wij zijn Turks, onze moskee staat in Kruiskamp. Maar honden zijn onrein, dat klopt.’’
Hondenbezitster Henny Ruizendaal gnuift van verontwaardiging over de houding van de El Fath moskee. Ze nam deel in het project Goede Buren, waarin buurtbewoners konden meepraten over de destijds omstreden bouw van de moskee. ,,We hebben het er zo vaak over gehad. En toch hebben ze een extra toegangspoort aan de achterkant gemaakt. Je mag hier niet eens fietsen trouwens. Maar daar trekken ze zich ook niks van aan.’’

Het is een uitlaatplek, ik vind dat die mensen met honden in hun recht staat, wat jullie?
pi_67590389
1 april islamitisch hondje in je.....
pi_67590445
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
1 april islamitisch hondje in je.....
Ja ik had m er al tussen staan, maar weer verwijderd.
Waarom verpest je mn topic?
  Admin dinsdag 31 maart 2009 @ 20:37:48 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67590487
Wat een bullshit, in de Sultanachmet/Blauwe Moskee in istanbul hebben ze welgeteld 6! Moskee honden die in en uit mogen lopen en prima verzorgd worden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_67590545
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja ik had m er al tussen staan, maar weer verwijderd.
Waarom verpest je mn topic?
Ik verpest je topic niet, volgens mij is het een 1 april bericht en gewoon niet serieus te nemen, net als veel nieuws de laatste dagen
pi_67590569
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:39 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik verpest je topic niet, volgens mij is het een 1 april bericht en gewoon niet serieus te nemen, net als veel nieuws de laatste dagen
Ja klopt maar het was juist niet de bedoeling dat iedereen dat wist.
pi_67590571
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Het is een uitlaatplek, ik vind dat die mensen met honden in hun recht staat, wat jullie?
Zie ik er uit als de rijdende rechter ofzo? Denk je dat ik ook een seconde van me leven druk maak om een conflict tussen hondeneigenaren en een stel volwassenen die een hond niet gewoon als een hond kunnen zien? In Amersfoort nota bene? Ik heb negentien jaar in die stad gewoond en dan ga je inderdaad rare dingen doen, maar kunnen we het in godsnaam binnen die stadsgrenzen houden?

Kom op zeg, laat ze het lekker zelf uitvechten, juich die Mocro's toe dat ze de Nederlandse intolerantie en kleinburgerlijkheid al helemaal onder de knie hebben, en maak je eens druk om dingen die er toe doen.

Maar nee, Mevrouwhopjes ziet in dit onnozele bericht waarschijnlijk weer de eerste tekenen van de Intifada, al wegdromend bij de gedachte aan een Venloose heilstaat, geleid door de toekomstige blondharige burgemeester van fucking Den Helder.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  Admin dinsdag 31 maart 2009 @ 20:40:33 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_67590604
quote:

[..]

Volgens mij niet
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_67590647
quote:

[..]

Oh nee hoor, dit is tegenwoordig nieuws.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_67590654
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:39 schreef Nosh het volgende:

[..]

Zie ik er uit als de rijdende rechter ofzo? Denk je dat ik ook een seconde van me leven druk maak om een conflict tussen hondeneigenaren en een stel volwassenen die een hond niet gewoon als een hond kunnen zien? In Amersfoort nota bene? Ik heb negentien jaar in die stad gewoond en dan ga je inderdaad rare dingen doen, maar kunnen we het in godsnaam binnen die stadsgrenzen houden?

Kom op zeg, laat ze het lekker zelf uitvechten, juich die Mocro's toe dat ze de Nederlandse intolerantie en kleinburgerlijkheid al helemaal onder de knie hebben, en maak je eens druk om dingen die er toe doen.

Maar nee, Mevrouwhopjes ziet in dit onnozele bericht waarschijnlijk weer de eerste tekenen van de Intifada, al wegdromend bij de gedachte aan een Venloose heilstaat, geleid door de toekomstige blondharige burgemeester van fucking Den Helder.
Ik weet niet of je op de rijdende rechter lijkt, hoop het niet voor je...
Maarre misschien moet je de eerste post even lezen ofzo.
pi_67590689
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:41 schreef Nosh het volgende:

[..]

Oh nee hoor, dit is tegenwoordig nieuws.
Tuurlijk is dit een 1 april garp.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:43:34 #12
136780 Nosh
hurpdurp
pi_67590718
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je op de rijdende rechter lijkt, hoop het niet voor je...
Maarre misschien moet je de eerste post even lezen ofzo.
En dan, mijn post opnieuw plaatsen ofzo? En dat jij dan weer dit plaatst, en ik dit dan weer antwoord, en we zo met z'n tweetjes gezellig dit topic vol krijgen?

Lijkt me puik, dus bij deze:
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:39 schreef Nosh het volgende:

[..]

º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:44:56 #13
136780 Nosh
hurpdurp
pi_67590784
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dit een 1 april garp.
Dan heb jij niet naast die moskee gewoond, want dan had je geweten hoe godsgruwelijk veel gezeik dat ding heeft opgeleverd, en dat het dus heel erg waarschijnlijk is dat er daadwerkelijk Amersfoorters bestaan die hun hondje Pico het liefst in de minaret zelf z'n drolletje hadden laten leggen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_67590833
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_67591209
1 april is onrein
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67591422
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:44 schreef Nosh het volgende:

[..]

Dan heb jij niet naast die moskee gewoond, want dan had je geweten hoe godsgruwelijk veel gezeik dat ding heeft opgeleverd, en dat het dus heel erg waarschijnlijk is dat er daadwerkelijk Amersfoorters bestaan die hun hondje Pico het liefst in de minaret zelf z'n drolletje hadden laten leggen.
Nee idd, en dat laatste zal best ja.
pi_67591762
quote:
Sommige viervoeters ergeren zich aan de loslopende moskeegangers, die in de ogen van veel honden onrein zijn.
Zo klopt het.
pi_67592192
Honden zijn helemaal niet onrein.
pi_67593798
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zo klopt het.
quote:
Sommige viervoeters ergeren zich aan de loslopende moskeegangers, die in de ogen van iedereen onrein zijn.
Nee, zó klopt het!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67594253
Honden zijn tof, en ze zijn veel geschikter als huisdieren dan Moslims
pi_67594844
lijkt me een 1 april grap....anders is het te dom voor woorden
pi_67594913
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:09 schreef Provinciaal het volgende:
Honden zijn tof, en ze zijn veel geschikter als huisdieren dan Moslims
Ze kunnen alleen geen katoen plukken omdat ze geen duimen hebben, maar ze zeuren tenminste niet. Go doggies!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:20:29 #23
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_67597296
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:22 schreef Pwoekie het volgende:
lijkt me een 1 april grap....anders is het te dom voor woorden
Als dit als 1 april grap bedoelt is, geldt hier slechts de volgende smiley:

Want het is heul niet grappig. Ook als het een hoax blijkt te zijn. Een 1 april grap is leuk als je achteraf beseft dat het heel onnozel was, zo van 'dat ik daar intrapte' (of dat zij daar intrapten). Zo van het kweken van vierkante bananen of het ontdekken van een nieuwe soort vleesetende luiaards ofzo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_67600277
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Pico, een olijke Spaanse schobbejak, houdt ervan luid blaffend op voorbijgangers af te lopen. Hij snuffelt even en maakt zich dan waggelend uit de voeten. Pico kun je gerust los laten lopen, weet zijn bazin.
Gatverdamme. Ik wil niet dat zo'n kutbeest aan mij snuffelt. Als ik hem tegenkom dan zal ik hem eens snuffelen.
pi_67600353
Inderdaad een onnozel bericht. Is dit nou echt nieuws?
Moet elk akkefietje uit een stad lang en breed worden uitgemeten in de media?

Mensen die ontslagen zijn vanwege de crisis kunnen hun tijd ook gewoon nuttig besteden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')