Dat is toch in die AB-bak, 2e klasse (Stiltecoupe), eerste plek links (rechts is dan de rolstoelplaats). Kloteplek inderdaadquote:Op donderdag 10 september 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:
Tja, falen zit ze in het bloed. Zoals gisteren met die stroomtrein op Rotterdam Centraal. Terwijl een horde fotografen zijn best doet om de stoomtrein zo mooi mogelijk op de foto te zetten, zet ProRail doodleuk een goederentrein voor een rood sein op het spoor er naast... De machinist stopte nog wel iets eerder, maar het plaatje was verneukt natuurlijk.
[ afbeelding ]
Ook faal vond ik de "zit"plaats die ik vanmorgen aantrof in de 4070:
[ afbeelding ]
Hier kun je je benen natuurlijk onmogelijk kwijt, tenzij je ze graag in je nek legt.
Nee, niet de AB-bak in elk geval, het was één van de kopbakken. Maar het is helemaal nix, da's duidelijk.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:57 schreef Luco het volgende:
[..]
Dat is toch in die AB-bak, 2e klasse (Stiltecoupe), eerste plek links (rechts is dan de rolstoelplaats). Kloteplek inderdaad
Ja, leuk dat ze de wizzls sluitenquote:In principe is het zo dat vanaf 1 oktober bij alle Wizzls (of tegenwoordig reizigerskiosken) waar nu nog twee kassa's zijn voor kaartverkoop, er eentje moet sluiten. Ergens in 2010 stopt het helemaal met de kaartverkoop. Waarom Boxtel dan anders is, weet ik niet.
Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
Er blijven zeker alleen nog maar loketten op de grote stations?quote:En het loket, ach, dat sluiten we ook maar, het was de afgelopen jaren zo rustig....![]()
Verkanting van een hoge snelheidsbocht, zodat ze daar met 300 doorheen zouden moeten kunnen?quote:Op donderdag 10 september 2009 09:20 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Op sommige stukken met de fyra hang je nogal naar een kant. Lijkt me niet de bedoeling als je als zakelijke passagier in de trein zit te werken
Ja, dat zal wel idd.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Verkanting van een hoge snelheidsbocht, zodat ze daar met 300 doorheen zouden moeten kunnen?
Dat zal vast wel zo zijn dat het alleen nog maar de grotere stations zijn waar je nog wel aan het loket kan kopen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, leuk dat ze de wizzls sluiten![]()
Hoe bedoel je, pest de reizigers maar..
Zoals me oma, die kan de automaat niet meer lezen, en ze geeft haar pincode niet aan een ander die ze niet kent enzo..
[..]
Er blijven zeker alleen nog maar loketten op de grote stations?
Wellicht weer die heerlijke geur van brandende remmenquote:Op donderdag 10 september 2009 09:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Bij binnenkomst op schiphol opeens een penetrante lucht. Weet iemand of dit aan schiphol of aan de trein ligt? Rest van de rit niet geroken..
Hoe lang zal het nog duren tot de NS gewoon in het geheel stopt met de exploitatie van spoorwegen? De verdiensten uit retailformules zijn immers veer groter en rendabeler.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:30 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat zal vast wel zo zijn dat het alleen nog maar de grotere stations zijn waar je nog wel aan het loket kan kopen.
Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober. Tja, eerst al met die 0,50 cent bovenop de treinkosten.. Stel idioten.
Die tijd zal nog wel eens komen denk ikquote:Op donderdag 10 september 2009 09:49 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hoe lang zal het nog duren tot de NS gewoon in het geheel stopt met de exploitatie van spoorwegen? De verdiensten uit retailformules zijn immers veer groter en rendabeler.
quote:Op donderdag 10 september 2009 09:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wat een schattige oude conductrices
Ja man, echt belachelijk dat niemand rekening houdt met treinfotografenquote:Op donderdag 10 september 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:
Tja, falen zit ze in het bloed. Zoals gisteren met die stroomtrein op Rotterdam Centraal. Terwijl een horde fotografen zijn best doet om de stoomtrein zo mooi mogelijk op de foto te zetten, zet ProRail doodleuk een goederentrein voor een rood sein op het spoor er naast... De machinist stopte nog wel iets eerder, maar het plaatje was verneukt natuurlijk.
[ afbeelding ]
Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja man, echt belachelijk dat niemand rekening houdt met treinfotografen
Nouja tenzij het een vooraf ingepland fotomomentje was heeft een trdlj daar ook weinig boodschap aanquote:Op donderdag 10 september 2009 13:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen.
quote:Op donderdag 10 september 2009 12:29 schreef Duvel het volgende:
James denk ik.
James1988quote:Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
James1988
CEO NS Hispeed
Zou tof zijn.
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Nouja tenzij het een vooraf ingepland fotomomentje was heeft een trdlj daar ook weinig boodschap aan
James1988quote:Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
James1988
CEO NS Hispeed
Zou tof zijn.
Hobbyritjes hebben nou eenmaal de laagst denkbare prioriteit. Het "serieuze" verkeer gaaquote:Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
quote:Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
t voorquote:Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
Goedkoop lijkt de V250 me nietquote:Op donderdag 10 september 2009 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
James1988
CEO NS Hispeed
Met goedkope treinen die eindelijk snel gaan
Ja daar is zeker iets over te zeggen.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
* Ofyles2 alvast een PvE opstelt, een beginnetje als de HSL in gebruik genomen wordt:quote:Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
James1988
CEO NS Hispeed
Zou tof zijn.
Als-tie in Roosendaal stopt vind ik het primaquote:Op donderdag 10 september 2009 17:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]IC (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo)
Herstel: Dan heeft Zeeland ook een snellere verbinding met Schiphol en Amsterdam.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.
Verder zou ik zou gewoon de IC A'dam-Vlissingen tot Rotterdam over de HSL sturen dan heeft Roosendaal ook een snelle lijn. Voor de internationale verbinding dan een IC Roosendaal-Antwerpen-Gent o.i.d.
Op de IC Roosendaal-Gent zal er niet zo heel veel gebeuren.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoorEen directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Fout.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Wel geef ik de HSL (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo) wel een kans vanwege een mogelijk groot passagierspotentiaal (hogescholen en universiteiten).
Bron: nu.nlquote:Trein ramt kudde olifanten
NAIROBI - Een trein is in het zuiden van Kenia in botsing gekomen met een kudde olifanten. Vijf dieren - drie volwassenen en twee kalveren - overleefden de klap niet. Dat heeft het wildbeheer van Kenia donderdag gezegd.
© Inertia Stock
De dieren waren in de nacht van woensdag op donderdag naar het spoor gekomen, omdat een waterleiding bij de rails was gescheurd. Door aanhoudende droogte zijn de wilde dieren in Kenia wanhopig op zoek naar water.
Bewoners van een nabijgelegen dorp grepen het ongeluk aan om voor hun avondeten te zorgen. Ze sneden stukken vlees van de olifantenkarkassen af.
Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fout.
een SPOORLIJN Antwerpen - Eindhoven ja. Helemaal mee eens. Maar trek dan de boel door vanuit Turnhout over Tilburg of zo. Of vanuit Lommel over Valkenswaard naar eindhoven.
Een onderwijsinstelling rechtvaardigt NOOIT een HSL. Dat weet je zelf ook wel
Ik had juist geen HSL over Venlo tot gedachten.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoorEen directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week.
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik begrijp dat het wel een beetje wishfull thinking is van mijn kant, maar als de Fyra dezelfde prijsontwikkeling kent als bij de Eurostar...
Is dat zo?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat zo?
De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.
Misschien werkt de Full-Flex volgens een Brits systeem: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je kaartje.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Ik lag ook te rollen over de vloer, gelukkig is niemand wakker gewordenquote:
Puntloos is het nu, maar mocht mijn natte droom uitkomen dan houd ik je op de hoogte.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?![]()
Dat lukt dan
Geen idee, mijn collega's die de reserveringen maken voor disney vakanties boeken dat ding al maanden van te voren gevuld is, en voor volgend jaar al met de kerst bvquote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Op Den Haag HS verkopen ze tenminste nog kartonnetjes!quote:Op donderdag 10 september 2009 09:30 schreef Crientj het volgende:
Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober.
Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.
Tenzij je met beperkte kortingspercentages werkt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, je kunt je afvragen in hoeverre dat redelijk zou zijn. Dan moet je ook op binnenlandse IC's gaan werken met zitplaatsreservering. En dat brengt ook weer administratie en dus kosten met zich mee. Gevolg: de persoon die nu voor december boekt betaalt de normale prijs, en de koper op de dag zelf wordt uitgemolken. Zoals het dus inderdaad in Engeland gaat. Probeer dat maar eens als "vroegboekkorting" in de markt te zetten. Veel succes
Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtolligquote:Op vrijdag 11 september 2009 00:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.
Ik was alleen van plan tot Eindhoven te gaan. Brussel-Antwerpen zette ik tussen haakjes, omdat de twee spoorlijnen tussen beide steden aan hun maximum zitten en Eindhoven-Venlo kent een te laag vervoerspotentiaal voor een internationale trein.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtollig
Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 09:09 schreef zwahiel het volgende:
Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.
Kan je die boeken?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat zo?
De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
Nou was het spreekwoordelijk, maar ik kan het wel even navragen of het kan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kan je die boeken?Als ze dat bij Hispeed gaan doen moet je vast toeslag betalen voor de verstelbare stoelen.
Ik zit zelf meer te denken aan een HSL tussen Utrecht Uithof UMC en Amsterdam Holendrecht AMC. Scheelt weer traumahelikoptervluchten en ambulanceritten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk![]()
![]()
Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
Kijk, dan hebben we het tenminste over een fatsoenlijke afzetmarktquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:03 schreef Duvel het volgende:
Als ze nou gewoon eens een ic zouden inplannen tussen Gouda en Amsterdam zou dat al een hoop schelen.
Niet voor die ziekenhuizen, maar wel voor mij (en voor Knars ook waarschijnlijk).
He, jammer. Het project loopt vertraging op. We moeten eerst een HSL gaan aanleggen naar de BoerenBond, om een spa te kunnen kopen. Nou ja, vooruit, het besluit is toch al genomen, we kunnen niet meer terug, en iedereen wordt er uiteindelijk blijer vanquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste spa de grond in!
Dat is inderdaad wel vervelend. Tussen Amsterdam en Den Haag probeerde ik zoveel mogelijk zo te timen dat ik een Benelux trof. Scheelt een kwartier reistijd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:
Nee, gewoon over bestaand spoor. Nu rijdt er alleen zo'n klotestoptrein die in no-time aan de gemeentegrens van Amsterdam staat, en dan vervolgens de reistijd verdubbelt door bij elke Amsterdam dikke boom te stoppen.
Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnenquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg het magazine Spoor in de bus gisteren'exclusief voor abonnementhouders van NS'
![]()
Leuk initiatief, maar nu mis ik Rails nog meer
Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnen
~quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben nog niet eens de helft van 50 plusRails was echt veel hipper
quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
~
Word lid van de ANWB en ontvang "de Kampioen", helemaal ingericht op jouw leeftijdscategorie.
Een stadswandeling in...Lelystad?quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, die bonnen heb je geen kut aan idd50 % korting op een stadswandeling onder leiding van een kunsthistoricus
Nee, in Delft, dat dan nog wel. Maar met 50 % korting betaal je nog steeds 12,50 p.p.quote:
Zeg nooit "nooit".quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Deze foto is genomen op Almelo de Riet, wel apart dat Rotterdam Centraal eronder is gezet. Aangezien er nooit een trein zal rijden vanaf Almelo de riet naar Rotterdam Centraal![]()
[ afbeelding ]
Dit is de stoptrein naar Deventer - Apeldoorn, dus er mist nog Deventer Colmschate, Deventer, Twello, Apeldoorn Osseveld en Apeldoorn![]()
quote:350 kilometer kabelspaghetti ontward en vernieuwd
ProRail werkt de komende maanden aan de verbetering van de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Doel is om het aantal storingen en uitval van treinen te verminderen. Maandag 14 september beginnen we met het vervangen van 350 kilometer kabel.
Werkzaamheden
De kabels die door ouderdom en slijtage storing kunnen veroorzaken aan wissels en seinen worden vervangen. De graafwerkzaamheden voor deze nieuwe kabels duren tot het eind van het jaar.
Moderne techniek
Onder 68 wegen en overwegen worden buizen geperst waarin we kabelbundels schuiven. Ook vervangen we in een aantal gevallen koperkabels door glasvezel en komen alle nieuwe kabels in separate goten. Door de ouderdom van de kabels is niet eenduidig vast te stellen waar exact de kabels in de grond zitten. Om te zorgen dat bij het graven geen kabels beschadigd raken, zet ProRail o.a. grondradar in. Grondradar maakt het mogelijk om zonder te graven te zien waar kabels lopen. Dit verkleint de kans op beschadiging en dus treinvertraging.
Minder storingen en uitval
In april 2010 zijn alle maatregelen uitgevoerd. Vanaf dan moet het aantal storingen op het traject duidelijk afnemen. Het traject Arnhem-Winterswijk blijft ondanks de verbeteringen een kwetsbaar traject. Er rijden nu eenmaal veel treinen op een spoor met weinig passeermogelijkheden en keervoorzieningen. Storingen of incidenten hebben direct gevolgen voor de treindienst.
Onder meer jaquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:10 schreef Socios het volgende:
Die zijn bedoeld voor de Veendamexpress?
"Tot april 2010 blijft het nog huilen met de pet op, daarna wordt het misschien beter. Als het daarna niet beter wordt, hebben we in elk geval gedaan wat we konden, en bekijk het dan verder maarquote:
Foto's maken van treinen is voor oude mannetjes met dikke brillen en sandalen met geitewollen sokken en linnen tassen om hun nek. En een kladblokje en een potloodje voor de nummertjesquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
Mensen met een hobby anders dan voetbal zijn nou eenmaal een beetje raar..quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
lekker raar laten kijken denk ik altijd maarquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
Mensen hebben nou eenmaal haast. Ze zijn bewust asociaal...quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
Jammer, die regel gaat niet op voor mij. Ik ben namelijk geen oud mannetje, ik draag zelfs geen lenzen, sandalen en geitenwollensokken (wel altijd witte sokken). Linnen tassen heb ik ook niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Foto's maken van treinen is voor oude mannetjes met dikke brillen en sandalen met geitewollen sokken en linnen tassen om hun nek. En een kladblokje en een potloodje voor de nummertjes![]()
Niet voor meiden van 16![]()
Or well, dat denken mensen dus vaak
Dat je je alleen al aangesproken voelt maakt je schuldigquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Jammer, die regel gaat niet op voor mij. Ik ben namelijk geen oud mannetje, ik draag zelfs geen lenzen, sandalen en geitenwollensokken (wel altijd witte sokken). Linnen tassen heb ik ook niet.
Wel heb ik een kladblok, maar dat is voor algemeen gebruik. (Rug)nummers ken ik wel uit mijn hoofd.
Goed opgemerkt Fles. Zeeland begint zo langzamerhand een spookprovincie te worden: wie een VWO-diploma bezit vertrekt in 99% van de gevallen naar een universiteit (en dat heeft Zeeland niet).quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk![]()
![]()
Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'
Ik ben nog niet eens de helft van 50 plusRails was echt veel hipper
Vanochtend nog de 9512 gespot, met oude software (displays gaven 'Amsterdam CS' aan in plaats van 'Amsterdam Centraal').quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat je je alleen al aangesproken voelt maakt je schuldig
quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Durfde je niet op het containerterrein te komen?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nouja stond bordje verboden toegang wetboek 461 van strafrecht en blabla, heb het maar niet geriskeerd, maar jij zou dat gewoon doen dus ?
Sorry Alex, ik moest er vanavond opeens aan denken...quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kom er als sinds 1997Toen stonden die bordjes er nog niet. En ik heb nog nooit klachten gehad.
Sterker nog, ik ben er eens met een vriend geweest, die vriend werd weggestuurd, ik mocht blijven
Wil ze mijn bon hebben? Mag hoorquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.
Ik voel me gevleid...quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wil ze mijn bon hebben? Mag hoor
quote:
kuch http://www.roac.nl/roac/quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Goed opgemerkt Fles. Zeeland begint zo langzamerhand een spookprovincie te worden: wie een VWO-diploma bezit vertrekt in 99% van de gevallen naar een universiteit (en dat heeft Zeeland niet).
[..]
Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.
Het 'Nederlandse' in de NS staat ook alleen voor 'Randstad' hè..quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:45 schreef lezut het volgende:
Zit er nou gewoon iemand bij de NS te denken; laat die tukkers maar in hun sop gaar koken, of wat?
Nou ik moet zeggen dat het de laatste weken gewoon perfect gaat. Wel een paar keer gehad dat ze 5 minuten te laat waren maar nooit meer dan dat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Tot april 2010 blijft het nog huilen met de pet op, daarna wordt het misschien beter. Als het daarna niet beter wordt, hebben we in elk geval gedaan wat we konden, en bekijk het dan verder maar"
Je zou het bijna zeggen. Maar 1x in het uur een stoptrein op een overstapstation (kuch Mariënberg)quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het 'Nederlandse' in de NS staat ook alleen voor 'Randstad' hè..
Nouja, het probleem is dat er maar 6 sprinters zijn hier in de buurt, die allemaal nodig zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:13 schreef lezut het volgende:
Maar das inderdaad de stopper uit Apeldoorn, sprintertje met 3 bakken. Daar kan er toch makkelijk nog één achter voor de spits?
Croissant voor 1 euroquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, die bonnen heb je geen kut aan idd50 % korting op een stadswandeling onder leiding van een kunsthistoricus
Zou kunnen idd, die trein zit voor 90% vol met mensen die naar de UT of Saxion willen, dus dan heb je in die piek een extra trein.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, het probleem is dat er maar 6 sprinters zijn hier in de buurt, die allemaal nodig zijn.
Wel staat er 's morgens wat DM'90 in Hengelo en Enschede, misschien zou het een idee zijn om daarmee een voortrein te gaan rijden (7.53u weg uit Almelo ofzo).
quote:
Het is een tijdje goed gegaan... nu niet meer dus.quote:Op zaterdag 12 september 2009 06:40 schreef zwahiel het volgende:
James, de Benelux heeft praktisch standaard een vertraging van tussen de +19 en de +26... Daar kijk ik niet eens van op. Wat wel altijd rottig is, is 't feit dat als je je erop instelt 't ding geen vertraging heeft
quote:Gewonden na botsing treinen Duitsland
Zeker 52 mensen zijn gewond geraakt door een botsing tussen twee stoomtreinen in de Duitse deelstaat Saksen. Onder de gewonden zijn veel kinderen. Vier gewonden zijn er slecht aan toe. De materiële schade door de botsing bedraagt ruim 1 miljoen euro
De oorzaak van het ongeval is niet bekend. Dat heeft de Duitse politie zondag laten weten. De treinen botsen zaterdag aan het eind van de middag op een enkelspoor tegen elkaar tijdens de viering van het 125-jarige jubileum van de spoorlijn. Het ongeluk had plaats tussen de halte Friedewald en het station Friedewald-Bad. Het bergen van de treinen is zondagmorgen begonnen.
Dat is ATB in een stoomtrein nog geen eens zo'n slecht idee.quote:Op zondag 13 september 2009 12:05 schreef Kwaliteit het volgende:
staat inmiddels ook op de FP zie ik.
[..]
Ja, maar hebben de meeste die-hard fotograferende treinfappers-liefhebbers niet vaak al vele plaatjes van diezelfde trein op diverse plekken?quote:Op donderdag 10 september 2009 13:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen.
Ohja, m'n collectie bevat inderdaad honderden foto's van zo'n trein die 1x per 10 jaar langsrijdtquote:Op zondag 13 september 2009 22:16 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ja, maar hebben de meeste die-hard fotograferende treinfappers-liefhebbers niet vaak al vele plaatjes van diezelfde trein op diverse plekken?
Zo'n ene keer op R'dam CS met een stukje andere trein erbij is dan toch geen wereldomvattende reamp?
Hier nu ook... Komen wel weer terug.quote:
Ik vind het een sterk verhaal...quote:Zatlap overreden door TGV maar blijft ongedeerd
Een negentienjarige jongen heeft vanochtend een ontmoeting met een TGV wonderwel overleefd. De supersnelle, Franse trein reed in het Franse departement Morbihan over de stomdronken jongen heen. Hij heeft echter geen schrammetje opgelopen.
De jongeman was tussen de rails in slaap gevallen die worden gebruikt door de TGV van Quimper naar Parijs. Rond tien uur vanochtend bemerkte de machinist de slapende knul, en trok hard aan de rem. Te laat, want de trein reed alsnog over hem heen.
Toen de trein achthonderd meter later eindelijk stilstond, liep de machinist direct naar de jongen toe. Deze had geen schrammetje en lag nog steeds als een marmot te slapen. Zelfs met behulp van brandweer en politie was hij niet wakker te krijgen. Ineens opende de jongeman zijn ogen, stak zijn middelvinger omhoog en ging rustig verder slapen.
Voor de zekerheid is de dronkaard afgevoerd naar het ziekenhuis. Na het uitslapen van zijn roes mag hij zijn gedrag verantwoorden. Men vermoedt dat hij van een nabij georganiseerd popfestival afkomstig is.
Ik bedoel dus niet zo zeer het gezoen van de tyristoren, die de boel aanzetten, maar eerder die oplopende toon die er iedere keer was ( van laag naar hoog) zodra er opnieuw tractie gegeven werd, iedere keer.quote:Op maandag 14 september 2009 09:44 schreef Duvel het volgende:
Wat een pokkeherrie!
Bron: nu.nlquote:Trein overrijdt slapende dronkaard
PARIJS - Een Franse hogesnelheidstrein is over een 19-jarige jongeman heen gereden die op de spoorbaan zijn roes was gaan uitslapen. De tiener is ongedeerd.
De man werd niet eens wakker door de trein die over hem heen denderde. De treinconducteur en hulpverleners schudden hem wakker. De man reageerde met een obsceen gebaar, aldus een politiewoordvoerder in Bretagne.
De machinist van de TGV had de man wel gezien en remde. De hogesnelheidstrein kwam echter pas enkele honderden meters verder tot stilstand.
Er zat aan beide kanten maar 10 centimeter tussen de man en de wielen van de trein, die met een afstand van 20 centimeter over hem heen denderde.
bronquote:Prorail: Te strenge regels rangeren Borsele
14-09-2009 14:52 | Van onze correspondent
DEN HAAG – Prorail heeft de Raad van State maandag gevraagd met spoed een aantal strenge voorschriften te schrappen die de provincie Zeeland heeft opgenomen in de nieuwe milieuvergunning voor het rangeerterrein aan de Luxemburgweg in Nieuwdorp.
Prorail zegt dat Zeeland veel verder gaat met het opleggen van veiligheidsmaatregelen voor gevaarlijke stoffen dan andere provincies.
Het verschil met de rest van het land zou erin zitten dat het gehele rangeerterrein bereikt moet kunnen worden door bluswater. Verder moet altijd de stroom van de bovenleiding afgehaald kunnen worden.
De goederenvervoerder verzet zich er ook tegen dat het emplacement dag en nacht bezet moet zijn door een personeelslid, ook als er geen wagons met gevaarlijke stoffen staan.
De provincie wijst erop dat in de buurt van het emplacement bedrijven staan waarvan de werknemers beschermd moeten worden. Uitspraak binnen enkele weken.
Refdagquote:Op maandag 14 september 2009 18:33 schreef James1988 het volgende:
Gespot in Rotterdam, SLT'tje 2404. Men rijdt weer met SLT had ik begrepen?
Edit: het refdag meldt:
[..]
bron
Nou weet ik dat journalisten en spoor niet samengaan, maar om ProRail nou een goederenvervoerder te noemen?
Kijk, zo doe je datquote:137 Teletekst ma 14 sep
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` Voor het eerst is er in een Thalys
een baby geboren.Kort voordat de trein
het station Brussel-Zuid binnenreed,zei
een vrouw dat ze ging bevallen.Ze werd
geholpen door medici die toevallig aan
boord waren.De moeder en haar dochterje
maken het goed.Thalys heeft gezegd dat
het meisje voor de rest van haar leven
gratis met de Thalys mag reizen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
quote:De moeder reisde samen met haar twee kinderen van twee en drie jaar vanuit Parijs via Brussel naar Keulen. De hoogzwangere vrouw waarschuwde de treinmanager een kwartier voor aankomst in Brussel dat ze ging bevallen.
De treinmanager: ,,Ik riep het om en toevallig hadden we twee verpleegkundigen en twee dokters aan boord die de moeder konden helpen. De brandweer en een medisch team wachtten ons op het perron op. De baby kwam in goede omstandigheden ter wereld.''
ja.quote:Op maandag 14 september 2009 21:31 schreef Novus het volgende:
Zeg, zo'n SchonesTagTicket, is die in Nordrhein Westfaalhazen ook geldig op de Prignitzer enzo?
Dat zou je nog moeite kosten ook waarschijnlijkquote:Op maandag 14 september 2009 21:51 schreef Novus het volgende:
Thanks Flash, M'n Duits is ongeveer gelijk aan jouw Chinees denk ik
Die branderige doos van die moeder zal wel toe zijn aan een kuub blusschuim jaquote:
Tuurlijk. Op alles behalve IC/EC/ICE. Succesquote:
Waar zou je dat moeten doen in een Thalys?quote:Op maandag 14 september 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch wel raar. Ik denk dat er al zeker 100 kinderen verwekt zijn in de Thalys. Nou, dat duurt ongeveer net zo lang als het baren, zo niet korter. Statistisch gezien is dat op zijn minst opmerkelijk.
Mwa, vliegtuigmaatschappijen geven ook altijd lifetime passes aan babies die in het vliegtuig worden geboren.quote:Op maandag 14 september 2009 23:27 schreef James1988 het volgende:
Wel een mooie promostunt van Thalys, een lifetime pass
Wel weer toevallig dat er 2 dokters en 2 verpleegkundigen aan boord zaten... het zou zo in een soap passen
Ik denk dat je formeel Arts bedoeld.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mwa, vliegtuigmaatschappijen geven ook altijd lifetime passes aan babies die in het vliegtuig worden geboren.
En ik heb het wel vaker gehad dat er in de trein werd omgeroepen of er toevallig een dokter aan boord was. Was in de IC naar Berlijn. Meestal zitten er wel een paar
quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat je formeel Arts bedoeld.
Ik meende dat dat wel het plan was nu de 2800 overgeplaatst is naar de Beneluxquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:02 schreef trainfreak het volgende:
Er staat een 11.8 in Gent-Sint-Pieters. De bestuurders zouden daar opleiding krijgen voor de 11.
Wat dus wil zeggen dat de locs naar de binnenlandse (goederen?) dienst zouden overgeplaatst worden...
Die ja, ik kwam niet op de naam van die belgse dingenquote:
True.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:13 schreef dennistd het volgende:
De 11.8'en kunnen nog niet eens met voldoende rijtuigen rijden, laat staan dat ze een goederentrein kunnen trekken
Lijkt mij meer geschikt voor wat spitstreinen ofzo.
gaat dat niet vervelen na een paar maanden?quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie
Je suis tres Content
Vast wel, maar is dat nieet met al het werk?quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
gaat dat niet vervelen na een paar maanden?
Wh0000t echt?? Tof man, feli!quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie
Je suis tres Content
Klinkt niet slecht. Wat doe je dan precies: koffers in en uitladen? En hoe kom je aan zo'n baan?quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie
Je suis tres Content
Wat is er offtopic van aan kostuums van het bediendepersoneel van de Disney-Eurostar?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Ontopic maar weer.
Die liftjongen ken ik!quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja koffers slepen in zo'n pakje![]()
Mooi man
![]()
[ afbeelding ]
Staat je vast BEEEEELDIG![]()
Dat word omreizen jongens:+quote:Storingen
Roosendaal
Dinsdag 15 September 19:29Oorzaak Rond Roosendaal rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe kunnen omreizen via Breda.
En dit is tegenwoordig de nieuwe trend..quote:Amsterdam Centraal-Den Helder, Haarlem-Hoorn
Dinsdag 15 September 19:24Oorzaak Tussen Alkmaar en Uitgeest rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Hoorn.
*meldt zich*quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:33 schreef greavy het volgende:
[..]
En dit is tegenwoordig de nieuwe trend..
Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal vanquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had vanmorgen ook een kapotte bovenleiding, tussen Arnhem en Utrecht
Jammer dat jij op Ede-Wageningen stond, anders was het nog gezellig gewordenquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal vanV
e
o
l
i
a
nog een kwartier. Kansloze neukfouten daar
Dat Veolia doet het in Haaglanden ook al zo best. Wel humor is het dan als je een afspraak met iemand van Veolia hebt en vervolgens te laat komen omdat zijn collega verdwaald was. Aankomst met +20 en JP te laatquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal vanV
e
o
l
i
a
nog een kwartier. Kansloze neukfouten daar
Nou, de sfeer kon wel een opkikkertje gebruiken iddquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jammer dat jij op Ede-Wageningen stond, anders was het nog gezellig geworden
Jouw opstelling jegens geesteszieken getuigt van weinig empathisch vermogen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Het moet afgelopen zijn.
Zelfmoordenaars die een mislukte poging doen alle inzetkosten laten betalen.
Prodata werken ze toch mee?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:08 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Dat Veolia doet het in Haaglanden ook al zo best. Wel humor is het dan als je een afspraak met iemand van Veolia hebt en vervolgens te laat komen omdat zijn collega verdwaald was. Aankomst met +20 en JP te laatHeb je wel een leuke binnenkomer, dat dan weer wel
Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jouw opstelling jegens geesteszieken getuigt van weinig empathisch vermogen.
Daar is ECHT geen donder aanquote:
Je zou je eens moeten verplaatsen in de geest van iemand die tot zo'n besluit gekomen is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen.
Machinisten en passagiers met een trauma opzadelen omdat hun levens totaal verneukt zijn.
Qua trein vast niet, zo'n stom dieselboemeltje die elk (half?) uur op en neer rjidt. Maar de Sechs-Seen-Platte is ook niks?quote:
O ja, Hagen-Lüdenscheid is vast ook leuk.quote:Probeer dan liever Hagen - Lüdenscheid of Solingen - Wuppertal via Remscheid over de Müngstener Brücke, de hoogste spoorbrug van Europa (107 meter!)
Naja dat park weet ik verder niet, maar dat lijntje rechtvaardigt op zich bepaald geen uur omwegquote:Op dinsdag 15 september 2009 22:52 schreef Igen het volgende:
Qua trein vast niet, zo'n stom dieselboemeltje die elk (half?) uur op en neer rjidt. Maar de Sechs-Seen-Platte is ook niks?
Die mensen zijn ziek, eikel.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen.
Machinisten en passagiers met een trauma opzadelen omdat hun levens totaal verneukt zijn.
Roosendaal - Breda rijdt toch wel?quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:28 schreef jens007 het volgende:
Nog steeds gedonder bij Roosendaal en ook bij Tilburg staat het weer vast. Leuk dan als je naar huis wilt.
Een lichamelijke ziekte is heel wat anders dan een geestelijke ziekte.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die mensen zijn ziek, eikel.
Je gaat een kankerpatiënt toch ook niet nadragen dat ie door de chemo met een enge kale kop door de stad loopt?
Misschien zou je je er een keer in moeten verdiepen voor je dit soort onzin uitkraamt.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een lichamelijke ziekte is heel wat anders dan een geestelijke ziekte.
Ja... Maar dat neemt niet weg dat het voor een machinist ook héél erg is. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik iemand dood zou rijden, ook niet als die gene dat heel graag zou willen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zou je eens moeten verplaatsen in de geest van iemand die tot zo'n besluit gekomen is.
Iemand (met of zonder ziekte) die door de stad loopt is wel wat anders dan iemand (met of zonder ziekte) die het treinverkeer stil legt.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die mensen zijn ziek, eikel.
Je gaat een kankerpatiënt toch ook niet nadragen dat ie door de chemo met een enge kale kop door de stad loopt?
Dit is een fragment uit een lange column zoals die op HGBTF staat. klikquote:Het verhaal wordt uitermate droef, nu. Een paar weken na de zelfdoding krijgen de nabestaanden een brief van de Nationale Maatschappij van Belgische Spoorwegen. Tot enkele jaren geleden begon die met: 'Geachte, de NMBS heeft schade geleden...' Na protest van de Werkgroep Verder begint de brief met: 'Beste mevrouw, beste mijnheer, onze oprechte deelneming. Maar...'
In 2003 inde de spoorwegmaatschappij 801.000 euro in dossiers van zelfdodingen. Het jaar daarvoor was dat 887.000 euro. Hoeveel een afzonderlijke zelfdoding de spoorweg kost, varieert van geval tot geval. Maar om een idee te geven: een vader en een moeder kregen vorig jaar de volgende rekening in de bus. 'Totaal te betalen: 6074,9 euro.' Onderverdeeld in de volgende categorieën: Vertraging binnenlandse reizigerstrein: 731,85 euro; vertraging goederentrein: 1216,23 euro; persoonlijke oproep ongeval: 764,21 euro; werkuren bestuurder: 351 euro; diverse kosten hulptreingebruik: 784,26 euro; medische kosten bestuurder: 52,16 euro; gebruik persoonlijke auto bij ongeval: 31,88 euro; handenarbeid voor herstel materieel: 298,84 euro; stoffen bij ongeval: 883,66 euro; handenarbeid herstel infrastructuur: 144,15 euro; diverse kosten: 12 euro; gebruiksderving andere wagen: 804,66 euro.
Meestal loopt het goed af. In 2003 kwam in 53 procent van de gevallen een verzekeraar tussen. Wat niet wil zeggen dat in alle andere gevallen de nabestaanden alle kosten moesten betalen. 'We bekijken dat geval per geval', zegt de woordvoerster van de NMBS, Leen Uytterhoeven. 'Als de nabestaanden echt in slechte papieren zitten, wordt er een regeling getroffen. Het is dus niet zo dat we koste wat het kost willen recupereren.' Het blijkt ook dat de juridische dienst van de NMBS nabestaanden vaak aanraadt om de erfenis te verwerpen. In dat geval recupereert de NMBS ook niets. Maar een erfenis verwerpen, dat vinden ze bij de Werkgroep Verder 'toch ook wel behoorlijk wreed'.
In Nederland hebben de spoorwegen zichzelf verzekerd tegen zelfdodingen. Zou dat geen veel humanere oplossing zijn? 'Dat is inderdaad een afweging die je kunt maken', zegt Uytterhoeven. 'Maar vergeet niet dat het om grote sommen geld gaat. Dat moet ergens vandaan komen: uit subsidies, uit de ticketprijs... Nee, wij zijn er voorstander van dat iedereen verplicht een familiale verzekering neemt.'
Ik zou wel willen weten in hoeveel gevallen ontoerekeningvatbaarheid in het spel is. Hoewel er absoluut zelfdoders zijn die dit in een opwelling doen zijn er ook legio die wel toerekeningsvatbaar zijn. Mensen die allang hebben bedacht dat dood willen en bijvoorbeeld ook nog een afscheidsbrief schrijven.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:12 schreef Duvel het volgende:
Je hebt het over mensen die door hun ziekte niet toerekeningsvatbaar zijn. Daar schadevergoeding van te eisen is in mijn ogen idioot en heeft ook totaal geen zin. De vergelijking met de kankerpatiënt gaat mank maar ik wist even niets beters te verzinnen.
Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef RubenK het volgende:
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hslwaar is dat hele ding voor gemaakt zeg
Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:33 schreef Duvel het volgende:
Sorry, geen cijfermatige onderbouwing. Ik zie daar ook niet het nut van in.
Ik ga ervan uit dat iedere persoon die dood wil door voor een trein te springen in zekere mate ontoerekeningsvatbaar is.
Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Laten we er over ophouden en gewoon lekker ontopic gaan ipv praten over mensen die zelfmoord plegen. Het is al erg genoeg.
Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.
[..]
Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel. Hoewel het wat mij betreft absoluut geen prioriteit heeft, daarvoor is de frequentie momenteel (gelukkig) te laagquote:Op woensdag 16 september 2009 09:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.
Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagjequote:Op woensdag 16 september 2009 09:14 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan? Dat zou logisch zijn, omdat de Traxx ERTMS level 1 heeft en daarmee mag niet harder dan 160 km/h gereden worden. Op het tweede deel, dus na Rotjeknor kan de gashendel toch wel open?
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duikenquote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Bijvoorbeeld door
[..]
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
Dat voorkom je nooit, maar je kunt het wel terug dringen. En zorgen dat die persoon een andere manier vindt.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
Per wanneer geldt dat?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagje
Wat MarkoAlmelo zegt + terugdraaien kan niet, maar je kunt wel een signaal af geven voor personen in eenzelfde situatie.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderenquote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
Bijvoorbeeld door
a) alle spoorwegen af te sluiten voor onbevoegden door middel van hekken en bruggen over wegen
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
U Vraagt, wij hebben gefilmdquote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.
Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld
Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.
Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
Toch grappig dat het in HongKong dan wel gewoon kan. Die glazen wanden. En dat het daar ook werkt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.
Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld
Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.
Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
Pil van Drion misschien een oplossing?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Dat zei ik al, op die manier verneuk je de infrastructuur en heel duur. Dus geen oplossing. Praktisch gezien wat James zegt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderen
quote:Op woensdag 16 september 2009 11:23 schreef NikkelCobalt het volgende:
Met de campagne "Op elk station een pil van Drion"
Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Is ook niet zo gek he, hier ligt overal wel spoor, in vele landen loop je na tientallen kilometers pas bij een spoorlijn wwaar 2 keer per dag een treintje over tuft en in het weekend helemaal niks, en laat het dan vrijdagavond zijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.
Bron: webregio.nlquote:Blauw monster gesignaleerd in bouwput station
16 september 2009
Foto:klikje
HAARLEM - Onbekenden hebben een 'Monster van Loch Ness' gedropt in het water van de bouwput van het NS-station in Haarlem. Het blauwe beest doet de reizigers vreemd opkijken. De naam Monster Loch NS is misschien toepasselijker dan Loch Ness. (Foto: Roderick de Veen)
http://www.b-rail.be/php/alerts/index.php?lang=N&task=view&id=834quote:Beschadiging technische installaties, in het station van ROOSENDAAL is één spoor versperd. Infrabel en de NMBS doen er alles aan om de treindienst zo snel mogelijk te herstellen. Wij bieden onze excuses aan voor de hinder die u kan ondervinden.
Ik vermoed van niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kom net deze tegen![]()
[..]
http://www.b-rail.be/php/alerts/index.php?lang=N&task=view&id=834
Zelfmoord legaliseren zal wel een stuk helpen denk ik.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
Ze doen alles wat ze kunnen: toekijken hoe ProRail de boel fixtquote:
Zoals ik al zei, trend van het jaar..quote:Op woensdag 16 september 2009 18:17 schreef Crientj het volgende:
STORING: Eindhoven-Venlo aanrijding met een persoon. Verwachting: rond 19:00
Argh, het gaat wel lekker zo . :/ Vanmorgen ook alweer iemand. ;r
Voor wie zo veel problemen heeft dat dit de enige uitweg lijkt te zijn maakt dat heus geen verschil of het nu wel of niet mag.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zelfmoord legaliseren zal wel een stuk helpen denk ik.
Ja mensen kunnen ook van de Domtoren afspringen maar je zou er maar net onder hebben gelopen...quote:Op woensdag 16 september 2009 18:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, trend van het jaar..
Ga lekker van een brug het water inspringen, zodat wij, de treinreizigers, er geen last van hebben![]()
Na een drietal ritjes gemaakt te hebben, vind ik het toch wel een prima treindienst. Voor ¤1,50 je eigen bak, inclusief railcatering die elke 5 minuten voorbij wandelt en vrolijke trainmanagers die je behandelen alsof je hun enige klant bent. Nu is dat laatste natuurlijk ook wel zo, maar dat ze vrolijk blijven verdient toch wel wat lof. 'k Mocht zelfs een keer in de "Alleen Gereserveerde Plekken" bak blijven zitten zonder gereserveerd te hebben. Alleen jammer van die enorme teringherrie over het gehele traject, maar daar heb ik m'n oordopjes voorquote:
Ik liep vanmiddag dus daar in de buurt..quote:Op woensdag 16 september 2009 18:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor wie zo veel problemen heeft dat dit de enige uitweg lijkt te zijn maakt dat heus geen verschil of het nu wel of niet mag.
[..]
Ja mensen kunnen ook van de Domtoren afspringen maar je zou er maar net onder hebben gelopen...
WTF, ik heb er dus van de week ook 1 gevonden in de kaartautomaat :|quote:Op woensdag 16 september 2009 18:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Na een drietal ritjes gemaakt te hebben, vind ik het toch wel een prima treindienst. Voor ¤1,50 je eigen bak, inclusief railcatering die elke 5 minuten voorbij wandelt en vrolijke trainmanagers die je behandelen alsof je hun enige klant bent. Nu is dat laatste natuurlijk ook wel zo, maar dat ze vrolijk blijven verdient toch wel wat lof. 'k Mocht zelfs een keer in de "Alleen Gereserveerde Plekken" bak blijven zitten zonder gereserveerd te hebben. Alleen jammer van die enorme teringherrie over het gehele traject, maar daar heb ik m'n oordopjes voor.
'k Ga morgen denk ik nog maar een keertje, heb nog een mooi ongestempeld enkeltje Shl - Rtd gevonden. Toch een slimme tactiek van ze, overal gratis kaartjes laten rondslingeren.
Zou dat opzettelijk zijn ja?quote:Op woensdag 16 september 2009 18:51 schreef Ireyon het volgende:
heb nog een mooi ongestempeld enkeltje Shl - Rtd gevonden. Toch een slimme tactiek van ze, overal gratis kaartjes laten rondslingeren.
Zuurpruimquote:Op woensdag 16 september 2009 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, wat een grap. We donderen een opblaasbeest in een ondergelopen bouwput. JOTTUM!
Bronquote:NPS en ProRail houden een proef met SpoorTV op de perrons van Leiden CS en Hilversum Noord. SpoorTV biedt in uitzendingen van 15 minuten het laatste binnen- en buitenlandse nieuws, reisinformatie over bijvoorbeeld vertragingen en werkzaamheden, het weer, kunst & cultuur, evenementen en lokale geschiedenis.
SpoorTV is een initiatief van ProRail, in samenwerking met de NPS, en is mede mogelijk gemaakt door de NOS en het Instituut voor Beeld Geluid. ProRail wil met SpoorTV het wachten op de trein veraangenamen en testen of SpoorTV bijdraagt aan een betere spreiding van reizigers op de perrons. De NPS voert de redactie van SpoorTV, vanwege haar ruime aanbod op het gebied van kunst en cultuur, jeugd, informatie en geschiedenis.
De NOS levert het laatste nieuws, sportnieuws en weerinformatie. In eerste instantie nog in de vorm van tekstberichten met foto’s. Daarnaast loopt er permanent een ticker in beeld met de laatste Teletekst Headlines. De uitzendingen zijn zonder geluid. De blokken worden steeds herhaald en tweemaal daags ververst.
NPS-directeur Joop Daalmeijer is blij met het nieuwe kanaal: De NPS wil het publiek op alle mogelijke manieren bereiken en verrijken met haar programma’s. SpoorTV is een nieuw platform, dat bij een landelijke uitrol een groot bereik zal hebben. Onze betrokkenheid past dus goed bij onze missie en het is ook goed voor onze naamsbekendheid.
Op Leiden CS komen acht schermen te hangen op de perrons waar reizigers staan te wachten op de treinen naar Haarlem, Schiphol, Amsterdam en Den Haag. Op Hilversum Noord komt op beide perrons één scherm te hangen. De proef gaat drie maanden duren. Op basis van de uitkomsten wordt besloten of SpoorTV op meerdere stations in Nederland wordt ingevoerd.
Die hangen er al.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Bron
Klink leuk, ben benieuwd wanneer de schermen er komen.
Veolia heeft het ook, althans de bussen van Veolia Limburg en de Valleilijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Och jee, weer een "proef"? Dat hebben we al in 2005-2006 gehad in de IC's Haarlem - Limburg. In de Protos hangt er al sinds het begin iets dergelijks (hoewel niet met actuele info). De modernere trams in Amsterdam hebben het al jaaaaren. Maar nu gaan we een "proef" houden. Wauw.
Scheermesjes doen het ook goed. Krassen en winnen.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Pil van Drion misschien een oplossing?
Je onderschat wel hoeveel wielen het runnen van een spoorwegbedrijf nodig heeft hequote:Op woensdag 16 september 2009 20:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Wel stuitend dat NS het wiel steeds maar opnieuw moet uitvinden.
Hopelijk gaat ook het gedeelte Rotterdam-Antwerpen open, anders kan ik de eerste zaterdag net zo goed naar het Glazen Huis kijken.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef RubenK het volgende:
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hslwaar is dat hele ding voor gemaakt zeg
Dat moet ik ook ooit nog steeds een keer doenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman gaat binnenkort eens een tripje met de Thalys boeken
Ik ben als eens naar Parijs met het ding geweest, maar nu het ding over de HSL gaat reizen zal het een tripje naar Antwerpen of Brussel wordenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat moet ik ook ooit nog steeds een keer doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |