abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72694548
staat inmiddels ook op de FP zie ik.
quote:
Gewonden na botsing treinen Duitsland
Zeker 52 mensen zijn gewond geraakt door een botsing tussen twee stoomtreinen in de Duitse deelstaat Saksen. Onder de gewonden zijn veel kinderen. Vier gewonden zijn er slecht aan toe. De materiële schade door de botsing bedraagt ruim 1 miljoen euro

De oorzaak van het ongeval is niet bekend. Dat heeft de Duitse politie zondag laten weten. De treinen botsen zaterdag aan het eind van de middag op een enkelspoor tegen elkaar tijdens de viering van het 125-jarige jubileum van de spoorlijn. Het ongeluk had plaats tussen de halte Friedewald en het station Friedewald-Bad. Het bergen van de treinen is zondagmorgen begonnen.
pi_72703314
S-Bahn Berlijn


In een zongaatje vertrekt S-Bahnstel 481 417 als S5 naar Olympiastadion vanaf station Berlin Friedrichstrasse. Merk het contrast op tussen nieuwbouw en oudbouw. Kantoorpanden versus stationsoverkapping.


Zodra het avond is, wordt het vroeg donker in Berlijn. Gemiddeld ruim een uur eerder dan in Nederland. Het Hauptbahnhof verlicht dan erg fraai. S-Bahn treinstel 485 090 staat als S9 van Spandau naar Berlin Schönefeld Flughafen te wachten op vertrek.


Ter hoogte van S-bahnhof Treptower Park is een fraai blik te werpen op deze brug over de rivier de Spree. S-Bahntreinstel 485 026 heeft deze brug zojuist gepasseerd en is als S9 naar Berlin Schönefeld Flughafen onderweg.
pi_72704465
Mooie foto´s zug, vooral die 2de
pi_72705193
Berlin hbf is echt een mooi station vind ik, die enorme glascontructie midden in de stad
  zondag 13 september 2009 @ 20:15:27 #156
86072 thatsme
and That's you!
pi_72709044
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:05 schreef Kwaliteit het volgende:
staat inmiddels ook op de FP zie ik.
[..]
Dat is ATB in een stoomtrein nog geen eens zo'n slecht idee.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 13 september 2009 @ 22:12:59 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72714132
Båstad

Afgelopen zomer waren we dus op vakantie naar Noorwegen, maar op de heenweg kreeg de auto al kuren. Dankzij de ANWB Alarmcentrale werd de Zweedse wegenwacht geregeld, die de volgende ochtend netjes voor de deur van het hotel stond.

De dichtstbijzijnde Renaultgarage lag iets van 10 km verderop, in het pittoreske Båstad. Ik wist het niet, maar Båstad is wereldberoemd in Zweden omdat men er tennist. Tennisbaandichtheid: hoog.

Hoe dan ook: de garage had pas over een uurtje tijd, dus konden wij deze metropool verkennen. En nee maar, een weg die "Stationsterrassen" heet, dat kan wel eens interessant worden. Ik kon de volgende fotoreportage maken.


Het bordje.

Natuurlijk wil je ook graag wat Zweedse treinen zien. Skånetrafiken, de lokale vervoerder, had echter het volgende bord geplaatst:


Vrij vertaald: in verband met werkzaamheden geen treinen van en naar dit station.

En voor de oplettende lezer: blijkbaar lopen werkzaamheden in Zweden ook wel eens uit.

Nou ja, dan maar wat willekeurige plaatjes schieten.


Het stationsgebouw van Båstad.


Het bewijs dat er geen treinen rijden.


Het perron van Båstad. Wat opvalt is de gigantische overspanning van de bovenleiding, en het feit dat vroeger overduidelijk minstens twee sporen langs het perron liepen.


Aan de gevel hing een wat klassieker naambordje.


Het station van de andere kant.


Nog een keer zicht op het perron. Het perron zelf was best lang, voor beschutting zou ik even in het stationsgebouw blijven zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72714292
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen.
Ja, maar hebben de meeste die-hard fotograferende treinfappers-liefhebbers niet vaak al vele plaatjes van diezelfde trein op diverse plekken?
Zo'n ene keer op R'dam CS met een stukje andere trein erbij is dan toch geen wereldomvattende reamp?
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 13 september 2009 @ 22:19:57 #159
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72714473
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:08 schreef Duvel het volgende:
Je bent principieel single?
Ik heb geen tijd voor een relatie momenteel.
pi_72715496
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:16 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ja, maar hebben de meeste die-hard fotograferende treinfappers-liefhebbers niet vaak al vele plaatjes van diezelfde trein op diverse plekken?
Zo'n ene keer op R'dam CS met een stukje andere trein erbij is dan toch geen wereldomvattende reamp?
Ohja, m'n collectie bevat inderdaad honderden foto's van zo'n trein die 1x per 10 jaar langsrijdt
pi_72716933
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:12 schreef Duvel het volgende:
Båstad

Plaatjes doen moeilijk hier..
dag
  zondag 13 september 2009 @ 23:22:37 #162
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72717324
Zit je vandaag in de pimpel, moet je naar de plee, kom je als eerste een invalidentoilet tegen...

Trek je de schuifdeur open ( oor diegenen die het niet kennen, een stuk coupemuur van 3 meter lang,Dus als dat eenmaal open is dan zie je iedereen en iedereen ziet jouw..)
Zit daar een griet te schijten....

Doe hem op slot ofzo...
  zondag 13 september 2009 @ 23:37:02 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72717797
Mooie foto's Zug Heb je de maquette van het station ook op de foto gezet?

Overigens, op je 2e foto staat "ier". Dit is 'm helemaal:

bron

Ik moet weer eens terug naar Berlijn.
  zondag 13 september 2009 @ 23:44:32 #164
136283 knars
Teethgrinder
pi_72718046
@Fles & Duvel: precies, IC Gouda - Amsterdam zou fijn zijn. En dat mag best op het goudse hoofdstation stoppen hoor. Als ze voor mijn huis een station zouden bouwen, zou dat nog minder logisch zijn dat de aanleg van vaarstche rijn tov Utrecht centraal
  maandag 14 september 2009 @ 03:24:07 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72721040
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Plaatjes doen moeilijk hier..
Hier nu ook... Komen wel weer terug.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 14 september 2009 @ 06:39:29 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_72721307
Berlin
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72722408
Van de Frontpage:
quote:
Zatlap overreden door TGV maar blijft ongedeerd
Een negentienjarige jongen heeft vanochtend een ontmoeting met een TGV wonderwel overleefd. De supersnelle, Franse trein reed in het Franse departement Morbihan over de stomdronken jongen heen. Hij heeft echter geen schrammetje opgelopen.

De jongeman was tussen de rails in slaap gevallen die worden gebruikt door de TGV van Quimper naar Parijs. Rond tien uur vanochtend bemerkte de machinist de slapende knul, en trok hard aan de rem. Te laat, want de trein reed alsnog over hem heen.

Toen de trein achthonderd meter later eindelijk stilstond, liep de machinist direct naar de jongen toe. Deze had geen schrammetje en lag nog steeds als een marmot te slapen. Zelfs met behulp van brandweer en politie was hij niet wakker te krijgen. Ineens opende de jongeman zijn ogen, stak zijn middelvinger omhoog en ging rustig verder slapen.

Voor de zekerheid is de dronkaard afgevoerd naar het ziekenhuis. Na het uitslapen van zijn roes mag hij zijn gedrag verantwoorden. Men vermoedt dat hij van een nabij georganiseerd popfestival afkomstig is.
Ik vind het een sterk verhaal...
  maandag 14 september 2009 @ 09:31:22 #168
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72722600
Dit zijn toch abnormale geluiden voor een AM75 niet?

  maandag 14 september 2009 @ 09:33:20 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72722631
An error occurred.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 14 september 2009 @ 09:36:16 #170
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72722679
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:33 schreef Duvel het volgende:
An error occurred.
Had ik net ook ff, is nu voorbij
  maandag 14 september 2009 @ 09:44:37 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72722809
Wat een pokkeherrie!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 14 september 2009 @ 09:51:49 #172
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72722948
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:44 schreef Duvel het volgende:
Wat een pokkeherrie!
Ik bedoel dus niet zo zeer het gezoen van de tyristoren, die de boel aanzetten, maar eerder die oplopende toon die er iedere keer was ( van laag naar hoog) zodra er opnieuw tractie gegeven werd, iedere keer.
  maandag 14 september 2009 @ 10:08:52 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72723229
Het klinkt als een ventilator die op toeren komt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72728020
In 2010 ruim baan voor de auto
Bah. Mijn jaarlijkse 1500 euro(trajectkaart) wordt dus gestoken in het asfalt. Heel leuk.
pi_72729163
Ik snap de door jouw gemaakte vergelijking niet...

Je betaald belasting, wegenbelasting (Indien je auto rijdt) en een trajectkaart.

Je trajectkaart betaal je aan de NS. Een private onderneming waarvan de overheid 100% aandeelhouder is. Dit geld word gestoken in treinen, stations, infraheffing en spoorpersoneel. Dus is puur spoor gerelateerd.

Je betaald als je een auto hebt wegenbelasting. Deze is bedoeld voor aanleg en onderhoud van wegen.

Er is "gewone" belasting en daarvan worden de tekorten aan wegenbelasting en geld voor het OV (dus ook onderhoud van spoor) uit betaald.

Waarom zou je dan met je trajectkaart welke notabene op de balans van NS Reizigers terecht komt iets te maken hebben met die meters extra asfalt?

Ik spek toch ook de bakker niet als ik een appel bij de groenteboer koop?
  maandag 14 september 2009 @ 15:58:22 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72731825
quote:
Trein overrijdt slapende dronkaard

PARIJS - Een Franse hogesnelheidstrein is over een 19-jarige jongeman heen gereden die op de spoorbaan zijn roes was gaan uitslapen. De tiener is ongedeerd.

De man werd niet eens wakker door de trein die over hem heen denderde. De treinconducteur en hulpverleners schudden hem wakker. De man reageerde met een obsceen gebaar, aldus een politiewoordvoerder in Bretagne.

De machinist van de TGV had de man wel gezien en remde. De hogesnelheidstrein kwam echter pas enkele honderden meters verder tot stilstand.

Er zat aan beide kanten maar 10 centimeter tussen de man en de wielen van de trein, die met een afstand van 20 centimeter over hem heen denderde.
Bron: nu.nl

hij had nogal geluk.. Volgens mij was je in Nederland toch wel geplet?


Heb btw afgelopen zaterdag net na station Barendrecht (vertrek 14.32 uit Rotterdam met stoptrein -> Zwijndrecht) de Albatros gespot, wij waren net buiten de tunnel, en hij reed erin.

Vandaag 4 SPURT treinen van Arriva langs Zwijndrecht zien rijden, richting Dordrecht.
  maandag 14 september 2009 @ 18:33:06 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72736421
Gespot in Rotterdam, SLT'tje 2404. Men rijdt weer met SLT had ik begrepen?

Edit: het refdag meldt:
quote:
Prorail: Te strenge regels rangeren Borsele
14-09-2009 14:52 | Van onze correspondent

DEN HAAG – Prorail heeft de Raad van State maandag gevraagd met spoed een aantal strenge voorschriften te schrappen die de provincie Zeeland heeft opgenomen in de nieuwe milieuvergunning voor het rangeerterrein aan de Luxemburgweg in Nieuwdorp.

Prorail zegt dat Zeeland veel verder gaat met het opleggen van veiligheidsmaatregelen voor gevaarlijke stoffen dan andere provincies.

Het verschil met de rest van het land zou erin zitten dat het gehele rangeerterrein bereikt moet kunnen worden door bluswater. Verder moet altijd de stroom van de bovenleiding afgehaald kunnen worden.

De goederenvervoerder verzet zich er ook tegen dat het emplacement dag en nacht bezet moet zijn door een personeelslid, ook als er geen wagons met gevaarlijke stoffen staan.

De provincie wijst erop dat in de buurt van het emplacement bedrijven staan waarvan de werknemers beschermd moeten worden. Uitspraak binnen enkele weken.
bron

Nou weet ik dat journalisten en spoor niet samengaan, maar om ProRail nou een goederenvervoerder te noemen?

[ Bericht 91% gewijzigd door James1988 op 14-09-2009 18:38:25 ]
pi_72737237
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:33 schreef James1988 het volgende:
Gespot in Rotterdam, SLT'tje 2404. Men rijdt weer met SLT had ik begrepen?

Edit: het refdag meldt:
[..]

bron

Nou weet ik dat journalisten en spoor niet samengaan, maar om ProRail nou een goederenvervoerder te noemen?
Refdag
pi_72742158
quote:
137 Teletekst ma 14 sep
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` Voor het eerst is er in een Thalys
een baby geboren.Kort voordat de trein
het station Brussel-Zuid binnenreed,zei
een vrouw dat ze ging bevallen.Ze werd
geholpen door medici die toevallig aan
boord waren.De moeder en haar dochterje
maken het goed.Thalys heeft gezegd dat
het meisje voor de rest van haar leven
gratis met de Thalys mag reizen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Kijk, zo doe je dat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72742316
Thalys heeft gezegd dat
het meisje voor de rest van haar leven
gratis met de Thalys mag reizen.


Goed voor elkaar
pi_72742471
quote:
De moeder reisde samen met haar twee kinderen van twee en drie jaar vanuit Parijs via Brussel naar Keulen. De hoogzwangere vrouw waarschuwde de treinmanager een kwartier voor aankomst in Brussel dat ze ging bevallen.

De treinmanager: ,,Ik riep het om en toevallig hadden we twee verpleegkundigen en twee dokters aan boord die de moeder konden helpen. De brandweer en een medisch team wachtten ons op het perron op. De baby kwam in goede omstandigheden ter wereld.''
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72742574
de Brandweer ook echt he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 september 2009 @ 21:31:12 #183
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_72743344
Zeg, zo'n SchonesTagTicket, is die in Nordrhein Westfaalhazen ook geldig op de Prignitzer enzo?
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_72743361
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:31 schreef Novus het volgende:
Zeg, zo'n SchonesTagTicket, is die in Nordrhein Westfaalhazen ook geldig op de Prignitzer enzo?
ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72744415
Toch wel raar. Ik denk dat er al zeker 100 kinderen verwekt zijn in de Thalys. Nou, dat duurt ongeveer net zo lang als het baren, zo niet korter. Statistisch gezien is dat op zijn minst opmerkelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 september 2009 @ 21:51:16 #186
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_72744514
Thanks Flash, M'n Duits is ongeveer gelijk aan jouw Chinees denk ik
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_72744997
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:51 schreef Novus het volgende:
Thanks Flash, M'n Duits is ongeveer gelijk aan jouw Chinees denk ik
Dat zou je nog moeite kosten ook waarschijnlijk Maar tot je dienst hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72745268
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
de Brandweer ook echt he
Die branderige doos van die moeder zal wel toe zijn aan een kuub blusschuim ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 september 2009 @ 22:07:42 #189
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_72745585


Nog laatste check, ook op WFB?
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_72745690
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:07 schreef Novus het volgende:


Nog laatste check, ook op WFB?
Tuurlijk. Op alles behalve IC/EC/ICE. Succes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 september 2009 @ 23:27:36 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72750853
Wel een mooie promostunt van Thalys, een lifetime pass

Wel weer toevallig dat er 2 dokters en 2 verpleegkundigen aan boord zaten... het zou zo in een soap passen
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:21:18 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72757528
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch wel raar. Ik denk dat er al zeker 100 kinderen verwekt zijn in de Thalys. Nou, dat duurt ongeveer net zo lang als het baren, zo niet korter. Statistisch gezien is dat op zijn minst opmerkelijk.
Waar zou je dat moeten doen in een Thalys?
  Moderator dinsdag 15 september 2009 @ 09:28:35 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_72757649
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:27 schreef James1988 het volgende:
Wel een mooie promostunt van Thalys, een lifetime pass

Wel weer toevallig dat er 2 dokters en 2 verpleegkundigen aan boord zaten... het zou zo in een soap passen
Mwa, vliegtuigmaatschappijen geven ook altijd lifetime passes aan babies die in het vliegtuig worden geboren.

En ik heb het wel vaker gehad dat er in de trein werd omgeroepen of er toevallig een dokter aan boord was. Was in de IC naar Berlijn. Meestal zitten er wel een paar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:34:24 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72757765
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:28 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mwa, vliegtuigmaatschappijen geven ook altijd lifetime passes aan babies die in het vliegtuig worden geboren.

En ik heb het wel vaker gehad dat er in de trein werd omgeroepen of er toevallig een dokter aan boord was. Was in de IC naar Berlijn. Meestal zitten er wel een paar
Ik denk dat je formeel Arts bedoeld.
pi_72758385
Er staat een 11.8 in Gent-Sint-Pieters. De bestuurders zouden daar opleiding krijgen voor de 11.
Wat dus wil zeggen dat de locs naar de binnenlandse (goederen?) dienst zouden overgeplaatst worden...
  Moderator dinsdag 15 september 2009 @ 10:05:19 #196
155227 crew  Guppy
dus
pi_72758439
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik denk dat je formeel Arts bedoeld.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 september 2009 @ 10:11:42 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72758613
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:02 schreef trainfreak het volgende:
Er staat een 11.8 in Gent-Sint-Pieters. De bestuurders zouden daar opleiding krijgen voor de 11.
Wat dus wil zeggen dat de locs naar de binnenlandse (goederen?) dienst zouden overgeplaatst worden...
Ik meende dat dat wel het plan was nu de 2800 overgeplaatst is naar de Benelux
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 15 september 2009 @ 10:13:58 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72758677
De 11.8'en kunnen nog niet eens met voldoende rijtuigen rijden, laat staan dat ze een goederentrein kunnen trekken
Lijkt mij meer geschikt voor wat spitstreinen ofzo.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72758772
Ook wel P-treinen.
  Redactie Sport dinsdag 15 september 2009 @ 10:20:36 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72758845
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:17 schreef Socios het volgende:
Ook wel P-treinen.
Die ja, ik kwam niet op de naam van die belgse dingen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:20:54 #201
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72758854
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie

Je suis tres Content
pi_72759143
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:13 schreef dennistd het volgende:
De 11.8'en kunnen nog niet eens met voldoende rijtuigen rijden, laat staan dat ze een goederentrein kunnen trekken
Lijkt mij meer geschikt voor wat spitstreinen ofzo.
True.
Maar op diverse fora's lees je zoveel...
Nuja, we zien wel wat
  Redactie Sport dinsdag 15 september 2009 @ 10:50:00 #203
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72759649
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie

Je suis tres Content
gaat dat niet vervelen na een paar maanden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:13:04 #204
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72760323
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:50 schreef dennistd het volgende:

[..]

gaat dat niet vervelen na een paar maanden?
Vast wel, maar is dat nieet met al het werk?

2 Hobby's in 1 baan, kan het beter?
pi_72764242
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie

Je suis tres Content
Wh0000t echt?? Tof man, feli!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72764618
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie

Je suis tres Content
Klinkt niet slecht. Wat doe je dan precies: koffers in en uitladen? En hoe kom je aan zo'n baan?
pi_72765040
Ja koffers slepen in zo'n pakje Mooi man



Staat je vast BEEEEELDIG
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:03:13 #208
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72765157
Nee, deze

  dinsdag 15 september 2009 @ 15:18:35 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72767504
Moet je er ook zo'n tronie bij trekken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72771024
Ontopic maar weer.

Vanavond 19:50 Nederland 2, Rail Away

Ooit was het spoor tussen Perugia en Rome de snelste lijn tussen Noord- en Zuid-Italië, die veel van zijn belang verloor toen andere en kortere lijnen konden worden aangelegd. Maar een reis over het spoor tussen Perugia en Rome blijft een belevenis, die de vele varianten van het Umbrische land laat zien. Lange hellingen met steden en dorpen op de heuvels, een kronkelend traject door dalen van de Apenijnen en als afsluiting een rit over de nieuwe Direttisima, de hogesnelheidslijn van Italië.
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:24:57 #211
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72771933
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Ontopic maar weer.
Wat is er offtopic van aan kostuums van het bediendepersoneel van de Disney-Eurostar?
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:15:42 #212
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72773723
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja koffers slepen in zo'n pakje Mooi man

[ afbeelding ]

Staat je vast BEEEEELDIG
Die liftjongen ken ik!
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:55:38 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72775027
"Hier volgt een mededeling voor de machinist van Thalys 9361, graag of vertrekken of contact opnemen met de treindienstleider. U houdt de hele boel vast." zojuist gehoord te Amsterdam Centraal.


Uiteindelijk vertrok de Thalys met +18.
  dinsdag 15 september 2009 @ 18:57:52 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72775109
GSMR weer eens dood?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:06:14 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72775399
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 18:57 schreef Duvel het volgende:
GSMR weer eens dood?
Palliatief.
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:33:46 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72776467
quote:
Storingen

Roosendaal
Dinsdag 15 September 19:29Oorzaak Rond Roosendaal rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe kunnen omreizen via Breda.
Dat word omreizen jongens:+
quote:
Amsterdam Centraal-Den Helder, Haarlem-Hoorn
Dinsdag 15 September 19:24Oorzaak Tussen Alkmaar en Uitgeest rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Hoorn.
En dit is tegenwoordig de nieuwe trend..
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:35:01 #217
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72776522
Het moet afgelopen zijn.

Zelfmoordenaars die een mislukte poging doen alle inzetkosten laten betalen.
  Moderator dinsdag 15 september 2009 @ 19:52:00 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_72777350
Ik had vanmorgen ook een kapotte bovenleiding, tussen Arnhem en Utrecht
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72777446
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:33 schreef greavy het volgende:
[..]

En dit is tegenwoordig de nieuwe trend..
*meldt zich*

ik was richting hoorn voordat ze omriepen dat deze verstoring er was dus het was allemaal nog lekker rustig
pi_72777629
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had vanmorgen ook een kapotte bovenleiding, tussen Arnhem en Utrecht
Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal van V e o l i a nog een kwartier. Kansloze neukfouten daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 15 september 2009 @ 20:06:29 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_72778091
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal van V e o l i a nog een kwartier. Kansloze neukfouten daar
Jammer dat jij op Ede-Wageningen stond, anders was het nog gezellig geworden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72778182
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal van V e o l i a nog een kwartier. Kansloze neukfouten daar
Dat Veolia doet het in Haaglanden ook al zo best. Wel humor is het dan als je een afspraak met iemand van Veolia hebt en vervolgens te laat komen omdat zijn collega verdwaald was. Aankomst met +20 en JP te laat Heb je wel een leuke binnenkomer, dat dan weer wel
pi_72779151
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Jammer dat jij op Ede-Wageningen stond, anders was het nog gezellig geworden
Nou, de sfeer kon wel een opkikkertje gebruiken idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:47:35 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72780185
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Het moet afgelopen zijn.

Zelfmoordenaars die een mislukte poging doen alle inzetkosten laten betalen.
Jouw opstelling jegens geesteszieken getuigt van weinig empathisch vermogen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:50:04 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72780307
De Thalys naar Brussel en Parijs werd omgeleid naar Breda. Vanaf daar rijden er bussen naar Bergen (op Zoom?) of Berchem. Ik denk (Antwerpen-)Berchem maar helemaal duidelijk was het niet.

Vanaf daar kunnen reizigers hun reis vervatten.
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:50:10 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72780309
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:08 schreef JeePee83 het volgende:

[..]

Dat Veolia doet het in Haaglanden ook al zo best. Wel humor is het dan als je een afspraak met iemand van Veolia hebt en vervolgens te laat komen omdat zijn collega verdwaald was. Aankomst met +20 en JP te laat Heb je wel een leuke binnenkomer, dat dan weer wel
Prodata werken ze toch mee?

Dat is niets meer dan een DomDom.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 september 2009 @ 20:52:50 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72780446
Ze werken net als Arriva idd met ProData
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:12:00 #228
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_72784443
Zeg, vraagje.

Het mag duidelijk zijn dat ik een tourtje door Deutschland (NRW) aan het plannen ben met wat vrienden. Maar ik heb dus eigenlijk geen idee wat leuke plekjes, leuke lijntjes (met evt. leuk materiaal) zijn om te doen. Mooie natuur staat hoog in het vaandel. Verder beginnen we bij Gronau en eindigen we met een enkeltje Bad Bentheim - Hengelo.

Iemand van de 'buitenland-gangers' mooie tips, al dan niet voorzien van een plaatje?
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_72785092
Altenbeken > Google

Verder de Porta Westfalica misschien

Tering je bent wat aan het plannen maar je hebt geen idee waarom en hoezo? En alles moet van inspiratie van ons afhangen?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:35:30 #230
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_72785556
Haha nee, ik had opzich wel wat in elkaar, maar tips zijn altijd welkom toch? :p Thanks. ;D
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_72785863
Mogelijkheden te over. Om eens wat te noemen:
- Porta Westfalica inderdaad,
- S9 van Essen naar Wuppertal, onderweg het stadje Velbert-Langenberg bekijken
- RB47 van Wuppertal naar Solingen, komt langs een beroemde spoorbrug
- RE16 van Hagen naar Siegen, met veel heuvels, tunneltjes, bossen, bosbouw en houttreinen
- Lijntje naar Duisburg-Entenfang, vanaf daar kun je door de Sechs-Seen-Platte wandelen. Ben er zelf nooit geweest maar schijnt een mooi park-achtig iets te zijn.

Ligt wel erg ver uit mekaar allemaal, dat red je niet op een dag.

Punt is wel, als je naar bergen en natuur wil, dan kun je dat best vinden in NRW, maar dan geldt wel het principe: hoe verder weg van Nederland, hoe mooier.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2009 22:41:36 ]
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:43:36 #232
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72786004
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jouw opstelling jegens geesteszieken getuigt van weinig empathisch vermogen.
Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen.

Machinisten en passagiers met een trauma opzadelen omdat hun levens totaal verneukt zijn.
pi_72786148
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:41 schreef Igen het volgende:
- Lijntje naar Duisburg-Entenfang,
Daar is ECHT geen donder aan

Probeer dan liever Hagen - Lüdenscheid of Solingen - Wuppertal via Remscheid over de Müngstener Brücke, de hoogste spoorbrug van Europa (107 meter!)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72786247
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen.

Machinisten en passagiers met een trauma opzadelen omdat hun levens totaal verneukt zijn.
Je zou je eens moeten verplaatsen in de geest van iemand die tot zo'n besluit gekomen is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72786410
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar is ECHT geen donder aan
Qua trein vast niet, zo'n stom dieselboemeltje die elk (half?) uur op en neer rjidt. Maar de Sechs-Seen-Platte is ook niks?
quote:
Probeer dan liever Hagen - Lüdenscheid of Solingen - Wuppertal via Remscheid over de Müngstener Brücke, de hoogste spoorbrug van Europa (107 meter!)
O ja, Hagen-Lüdenscheid is vast ook leuk.

Het lijntje Hagen-Iserlohn vond ik ook altijd wel grappig, want daar reed een trein bestaande uit 1 elektrische(!) locomotief + 1 dubbeldekrijtuig. Maar intussen is dat geprivatiseerd en rijden ze met Flirts.
pi_72786477
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:52 schreef Igen het volgende:
Qua trein vast niet, zo'n stom dieselboemeltje die elk (half?) uur op en neer rjidt. Maar de Sechs-Seen-Platte is ook niks?
Naja dat park weet ik verder niet, maar dat lijntje rechtvaardigt op zich bepaald geen uur omweg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:17:46 #237
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_72787601
Ok thanks, ik denk dat ik hier wel wat mee kan, eens zien wat er nog mogelijk is. Bedankt voor de tips, morgen tijdens saaie colleges eens wat over zoeken
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_72788051
Nog steeds gedonder bij Roosendaal en ook bij Tilburg staat het weer vast. Leuk dan als je naar huis wilt.
  woensdag 16 september 2009 @ 00:25:23 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72789887
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen.

Machinisten en passagiers met een trauma opzadelen omdat hun levens totaal verneukt zijn.
Die mensen zijn ziek, eikel.

Je gaat een kankerpatiënt toch ook niet nadragen dat ie door de chemo met een enge kale kop door de stad loopt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 september 2009 @ 00:26:22 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72789918
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:28 schreef jens007 het volgende:
Nog steeds gedonder bij Roosendaal en ook bij Tilburg staat het weer vast. Leuk dan als je naar huis wilt.
Roosendaal - Breda rijdt toch wel?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 september 2009 @ 00:41:31 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72790289
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die mensen zijn ziek, eikel.

Je gaat een kankerpatiënt toch ook niet nadragen dat ie door de chemo met een enge kale kop door de stad loopt?
Een lichamelijke ziekte is heel wat anders dan een geestelijke ziekte.
  woensdag 16 september 2009 @ 00:54:54 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72790598
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Een lichamelijke ziekte is heel wat anders dan een geestelijke ziekte.
Misschien zou je je er een keer in moeten verdiepen voor je dit soort onzin uitkraamt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 16 september 2009 @ 06:43:40 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_72791911
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je zou je eens moeten verplaatsen in de geest van iemand die tot zo'n besluit gekomen is.
Ja... Maar dat neemt niet weg dat het voor een machinist ook héél erg is. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik iemand dood zou rijden, ook niet als die gene dat heel graag zou willen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72792222
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die mensen zijn ziek, eikel.

Je gaat een kankerpatiënt toch ook niet nadragen dat ie door de chemo met een enge kale kop door de stad loopt?
Iemand (met of zonder ziekte) die door de stad loopt is wel wat anders dan iemand (met of zonder ziekte) die het treinverkeer stil legt.

Je bent hoop ik met me eens dat zelfmoord niet in het straatje "vrijbrieven om het treinverkeer te ontregelen" valt.

Echter om dan van mislukte zelfmoordenaars een schadevergoeding te eisen... dat ligt weer wat gevoeliger. Maar daar moeten we het ook niet over hebben. Als er in den beginne mensen niet voor treinen springen is schadevergoeding ook niet nodig.
hula
  woensdag 16 september 2009 @ 08:12:16 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72792258
Je hebt het over mensen die door hun ziekte niet toerekeningsvatbaar zijn. Daar schadevergoeding van te eisen is in mijn ogen idioot en heeft ook totaal geen zin. De vergelijking met de kankerpatiënt gaat mank maar ik wist even niets beters te verzinnen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 september 2009 @ 08:25:15 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72792357
quote:
Het verhaal wordt uitermate droef, nu. Een paar weken na de zelfdoding krijgen de nabestaanden een brief van de Nationale Maatschappij van Belgische Spoorwegen. Tot enkele jaren geleden begon die met: 'Geachte, de NMBS heeft schade geleden...' Na protest van de Werkgroep Verder begint de brief met: 'Beste mevrouw, beste mijnheer, onze oprechte deelneming. Maar...'

In 2003 inde de spoorwegmaatschappij 801.000 euro in dossiers van zelfdodingen. Het jaar daarvoor was dat 887.000 euro. Hoeveel een afzonderlijke zelfdoding de spoorweg kost, varieert van geval tot geval. Maar om een idee te geven: een vader en een moeder kregen vorig jaar de volgende rekening in de bus. 'Totaal te betalen: 6074,9 euro.' Onderverdeeld in de volgende categorieën: Vertraging binnenlandse reizigerstrein: 731,85 euro; vertraging goederentrein: 1216,23 euro; persoonlijke oproep ongeval: 764,21 euro; werkuren bestuurder: 351 euro; diverse kosten hulptreingebruik: 784,26 euro; medische kosten bestuurder: 52,16 euro; gebruik persoonlijke auto bij ongeval: 31,88 euro; handenarbeid voor herstel materieel: 298,84 euro; stoffen bij ongeval: 883,66 euro; handenarbeid herstel infrastructuur: 144,15 euro; diverse kosten: 12 euro; gebruiksderving andere wagen: 804,66 euro.

Meestal loopt het goed af. In 2003 kwam in 53 procent van de gevallen een verzekeraar tussen. Wat niet wil zeggen dat in alle andere gevallen de nabestaanden alle kosten moesten betalen. 'We bekijken dat geval per geval', zegt de woordvoerster van de NMBS, Leen Uytterhoeven. 'Als de nabestaanden echt in slechte papieren zitten, wordt er een regeling getroffen. Het is dus niet zo dat we koste wat het kost willen recupereren.' Het blijkt ook dat de juridische dienst van de NMBS nabestaanden vaak aanraadt om de erfenis te verwerpen. In dat geval recupereert de NMBS ook niets. Maar een erfenis verwerpen, dat vinden ze bij de Werkgroep Verder 'toch ook wel behoorlijk wreed'.

In Nederland hebben de spoorwegen zichzelf verzekerd tegen zelfdodingen. Zou dat geen veel humanere oplossing zijn? 'Dat is inderdaad een afweging die je kunt maken', zegt Uytterhoeven. 'Maar vergeet niet dat het om grote sommen geld gaat. Dat moet ergens vandaan komen: uit subsidies, uit de ticketprijs... Nee, wij zijn er voorstander van dat iedereen verplicht een familiale verzekering neemt.'
Dit is een fragment uit een lange column zoals die op HGBTF staat. klik

Dan heb ik toch liever hoe de NS het heeft gedaan, dat is toch wel wat vriendelijker richting de nabestaanden.
pi_72792358
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:12 schreef Duvel het volgende:
Je hebt het over mensen die door hun ziekte niet toerekeningsvatbaar zijn. Daar schadevergoeding van te eisen is in mijn ogen idioot en heeft ook totaal geen zin. De vergelijking met de kankerpatiënt gaat mank maar ik wist even niets beters te verzinnen.
Ik zou wel willen weten in hoeveel gevallen ontoerekeningvatbaarheid in het spel is. Hoewel er absoluut zelfdoders zijn die dit in een opwelling doen zijn er ook legio die wel toerekeningsvatbaar zijn. Mensen die allang hebben bedacht dat dood willen en bijvoorbeeld ook nog een afscheidsbrief schrijven.

Maar wellicht dat je je uitspraak kunt staven met cijfers?
hula
  woensdag 16 september 2009 @ 08:33:10 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72792444
Sorry, geen cijfermatige onderbouwing. Ik zie daar ook niet het nut van in.

Ik ga ervan uit dat iedere persoon die dood wil door voor een trein te springen in zekere mate ontoerekeningsvatbaar is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72792475
Laten we er over ophouden en gewoon lekker ontopic gaan ipv praten over mensen die zelfmoord plegen. Het is al erg genoeg.
pi_72792830
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hsl waar is dat hele ding voor gemaakt zeg
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 09:14:06 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72793053
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef RubenK het volgende:
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hsl waar is dat hele ding voor gemaakt zeg
Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan?

Dat zou logisch zijn, omdat de Traxx ERTMS level 1 heeft en daarmee mag niet harder dan 160 km/h gereden worden.

Op het tweede deel, dus na Rotjeknor kan de gashendel toch wel open?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72793126
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:33 schreef Duvel het volgende:
Sorry, geen cijfermatige onderbouwing. Ik zie daar ook niet het nut van in.

Ik ga ervan uit dat iedere persoon die dood wil door voor een trein te springen in zekere mate ontoerekeningsvatbaar is.
Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Laten we er over ophouden en gewoon lekker ontopic gaan ipv praten over mensen die zelfmoord plegen. Het is al erg genoeg.
Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.
hula
pi_72793281
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:17 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.
[..]

Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.
Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.
pi_72793442
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel. Hoewel het wat mij betreft absoluut geen prioriteit heeft, daarvoor is de frequentie momenteel (gelukkig) te laag

Bijvoorbeeld door
a) alle spoorwegen af te sluiten voor onbevoegden door middel van hekken en bruggen over wegen
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen

En a) kost onmogelijk veel geld + je verkracht je infrastructuur. En over b) waren we aan het discussieren. Ik zeg, pak een bakkie thee en discussiër mee.
hula
pi_72793571
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:14 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan? Dat zou logisch zijn, omdat de Traxx ERTMS level 1 heeft en daarmee mag niet harder dan 160 km/h gereden worden. Op het tweede deel, dus na Rotjeknor kan de gashendel toch wel open?
Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72793909
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Bijvoorbeeld door
[..]
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72793955
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
Dat voorkom je nooit, maar je kunt het wel terug dringen. En zorgen dat die persoon een andere manier vindt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 09:57:38 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72793985
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagje
Per wanneer geldt dat?

Dat zou namelijk betekenen dat vanaf Rotterdam de gashendel open gaat. Alleen is het dan tussen Antwerpen en Brussel nog wel boemelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72794069
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
Wat MarkoAlmelo zegt + terugdraaien kan niet, maar je kunt wel een signaal af geven voor personen in eenzelfde situatie.
hula
  woensdag 16 september 2009 @ 10:15:01 #260
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72794458
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Per wanneer geldt dat?
Vanaf 13 december: http://www.nshispeed.nl/n(...)ijden-op-de-hsl-zuid

pi_72794720
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
Bijvoorbeeld door
a) alle spoorwegen af te sluiten voor onbevoegden door middel van hekken en bruggen over wegen
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderen
b) zelfmoord door aanreiding met trein is de meest efficiente zelfmoordmethode, vrijwel niemand overleeft het. Hiermee tref je alleen de nabestaanden.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:32:07 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72794956
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.

Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld


Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.

Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
pi_72794972
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:45:35 #264
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72795334
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.

Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld


Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.

Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
U Vraagt, wij hebben gefilmd
  Moderator woensdag 16 september 2009 @ 11:01:08 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_72795799
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.

Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld


Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.

Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
Toch grappig dat het in HongKong dan wel gewoon kan. Die glazen wanden. En dat het daar ook werkt.

Maar goed, de OV chipkaart (octopus-card) werkt daar ook. Ergens is het dus gewoon een utopisch land.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72795849
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Pil van Drion misschien een oplossing?
dag
pi_72796519
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderen
Dat zei ik al, op die manier verneuk je de infrastructuur en heel duur. Dus geen oplossing. Praktisch gezien wat James zegt.

---------

Het is nooit te voorkomen, het kan alleen worden teruggedwongen.

Maar bijvoorbeeld oplossing zoals Peter geeft in combinatie met spoorwegen.

Bij elk station een kastje met een pil van Drion. Achter een stukkie glas met een hamer en als je inslaat komt er direct een lijkwagen.

Met de campagne "Op elk station een pil van Drion"
hula
  woensdag 16 september 2009 @ 11:26:47 #268
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72796631
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:23 schreef NikkelCobalt het volgende:

Met de campagne "Op elk station een pil van Drion"
pi_72796721
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 september 2009 @ 12:01:47 #270
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72797782
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.
Is ook niet zo gek he, hier ligt overal wel spoor, in vele landen loop je na tientallen kilometers pas bij een spoorlijn wwaar 2 keer per dag een treintje over tuft en in het weekend helemaal niks, en laat het dan vrijdagavond zijn.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:45:21 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72803075
quote:
Blauw monster gesignaleerd in bouwput station

16 september 2009

Foto:klikje

HAARLEM - Onbekenden hebben een 'Monster van Loch Ness' gedropt in het water van de bouwput van het NS-station in Haarlem. Het blauwe beest doet de reizigers vreemd opkijken. De naam Monster Loch NS is misschien toepasselijker dan Loch Ness. (Foto: Roderick de Veen)
Bron: webregio.nl

pi_72803952
Ik kom net deze tegen
quote:
Beschadiging technische installaties, in het station van ROOSENDAAL is één spoor versperd. Infrabel en de NMBS doen er alles aan om de treindienst zo snel mogelijk te herstellen. Wij bieden onze excuses aan voor de hinder die u kan ondervinden.
http://www.b-rail.be/php/alerts/index.php?lang=N&task=view&id=834
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 september 2009 @ 15:18:34 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72804203
quote:
Ik vermoed van niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72805697
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
Zelfmoord legaliseren zal wel een stuk helpen denk ik.
So we just called him Fred too
  woensdag 16 september 2009 @ 17:27:03 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72809873
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vermoed van niet.
Ze doen alles wat ze kunnen: toekijken hoe ProRail de boel fixt

Overigens, Amsterdam Centraal heeft nieuwe vertrekstaten:


[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 16-09-2009 17:56:57 ]
pi_72812087
STORING: Eindhoven-Venlo aanrijding met een persoon. Verwachting: rond 19:00

Argh, het gaat wel lekker zo . :/ Vanmorgen ook alweer iemand. ;r
  woensdag 16 september 2009 @ 18:28:50 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72812570
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:17 schreef Crientj het volgende:
STORING: Eindhoven-Venlo aanrijding met een persoon. Verwachting: rond 19:00

Argh, het gaat wel lekker zo . :/ Vanmorgen ook alweer iemand. ;r
Zoals ik al zei, trend van het jaar..

Ga lekker van een brug het water inspringen, zodat wij, de treinreizigers, er geen last van hebben

Of was het een onoplettend mens die op de spoorwegovergang bleef staan
  woensdag 16 september 2009 @ 18:33:37 #278
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  woensdag 16 september 2009 @ 18:44:04 #279
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72813222
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:56 schreef Cothen het volgende:

[..]

Zelfmoord legaliseren zal wel een stuk helpen denk ik.
Voor wie zo veel problemen heeft dat dit de enige uitweg lijkt te zijn maakt dat heus geen verschil of het nu wel of niet mag.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, trend van het jaar..

Ga lekker van een brug het water inspringen, zodat wij, de treinreizigers, er geen last van hebben
Ja mensen kunnen ook van de Domtoren afspringen maar je zou er maar net onder hebben gelopen...
pi_72813551
quote:
Na een drietal ritjes gemaakt te hebben, vind ik het toch wel een prima treindienst. Voor ¤1,50 je eigen bak, inclusief railcatering die elke 5 minuten voorbij wandelt en vrolijke trainmanagers die je behandelen alsof je hun enige klant bent. Nu is dat laatste natuurlijk ook wel zo, maar dat ze vrolijk blijven verdient toch wel wat lof. 'k Mocht zelfs een keer in de "Alleen Gereserveerde Plekken" bak blijven zitten zonder gereserveerd te hebben. Alleen jammer van die enorme teringherrie over het gehele traject, maar daar heb ik m'n oordopjes voor .

'k Ga morgen denk ik nog maar een keertje, heb nog een mooi ongestempeld enkeltje Shl - Rtd gevonden. Toch een slimme tactiek van ze, overal gratis kaartjes laten rondslingeren .
pi_72813603
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:44 schreef ReisT het volgende:

[..]

Voor wie zo veel problemen heeft dat dit de enige uitweg lijkt te zijn maakt dat heus geen verschil of het nu wel of niet mag.
[..]

Ja mensen kunnen ook van de Domtoren afspringen maar je zou er maar net onder hebben gelopen...
Ik liep vanmiddag dus daar in de buurt.. Bij de domtoren dan. Alleen toen was de boel al wel afgezet. =]
  woensdag 16 september 2009 @ 18:58:21 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72813820
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:51 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Na een drietal ritjes gemaakt te hebben, vind ik het toch wel een prima treindienst. Voor ¤1,50 je eigen bak, inclusief railcatering die elke 5 minuten voorbij wandelt en vrolijke trainmanagers die je behandelen alsof je hun enige klant bent. Nu is dat laatste natuurlijk ook wel zo, maar dat ze vrolijk blijven verdient toch wel wat lof. 'k Mocht zelfs een keer in de "Alleen Gereserveerde Plekken" bak blijven zitten zonder gereserveerd te hebben. Alleen jammer van die enorme teringherrie over het gehele traject, maar daar heb ik m'n oordopjes voor .

'k Ga morgen denk ik nog maar een keertje, heb nog een mooi ongestempeld enkeltje Shl - Rtd gevonden. Toch een slimme tactiek van ze, overal gratis kaartjes laten rondslingeren .
WTF, ik heb er dus van de week ook 1 gevonden in de kaartautomaat :|
pi_72814235
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:51 schreef Ireyon het volgende:
heb nog een mooi ongestempeld enkeltje Shl - Rtd gevonden. Toch een slimme tactiek van ze, overal gratis kaartjes laten rondslingeren .
Zou dat opzettelijk zijn ja? handig zetje

* Dr_Flash gaat ook kaartautomaten leegstruinen morgen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72815089
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: webregio.nl



Leuke actie dit
pi_72815173
Nou, wat een grap. We donderen een opblaasbeest in een ondergelopen bouwput. JOTTUM!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72815257
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, wat een grap. We donderen een opblaasbeest in een ondergelopen bouwput. JOTTUM!
Zuurpruim
pi_72815465
Mja maar goed, waar slaat zoiets op? Geinig, mja. Nieuws?? Doe eens normaal zeg Nieuwswaarde 0,0
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72815882
quote:
NPS en ProRail houden een proef met SpoorTV op de perrons van Leiden CS en Hilversum Noord. SpoorTV biedt in uitzendingen van 15 minuten het laatste binnen- en buitenlandse nieuws, reisinformatie over bijvoorbeeld vertragingen en werkzaamheden, het weer, kunst & cultuur, evenementen en lokale geschiedenis.

SpoorTV is een initiatief van ProRail, in samenwerking met de NPS, en is mede mogelijk gemaakt door de NOS en het Instituut voor Beeld Geluid. ProRail wil met SpoorTV het wachten op de trein veraangenamen en testen of SpoorTV bijdraagt aan een betere spreiding van reizigers op de perrons. De NPS voert de redactie van SpoorTV, vanwege haar ruime aanbod op het gebied van kunst en cultuur, jeugd, informatie en geschiedenis.

De NOS levert het laatste nieuws, sportnieuws en weerinformatie. In eerste instantie nog in de vorm van tekstberichten met foto’s. Daarnaast loopt er permanent een ticker in beeld met de laatste Teletekst Headlines. De uitzendingen zijn zonder geluid. De blokken worden steeds herhaald en tweemaal daags ververst.

NPS-directeur Joop Daalmeijer is blij met het nieuwe kanaal: De NPS wil het publiek op alle mogelijke manieren bereiken en verrijken met haar programma’s. SpoorTV is een nieuw platform, dat bij een landelijke uitrol een groot bereik zal hebben. Onze betrokkenheid past dus goed bij onze missie en het is ook goed voor onze naamsbekendheid.

Op Leiden CS komen acht schermen te hangen op de perrons waar reizigers staan te wachten op de treinen naar Haarlem, Schiphol, Amsterdam en Den Haag. Op Hilversum Noord komt op beide perrons één scherm te hangen. De proef gaat drie maanden duren. Op basis van de uitkomsten wordt besloten of SpoorTV op meerdere stations in Nederland wordt ingevoerd.
Bron

Klink leuk, ben benieuwd wanneer de schermen er komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KapiteinT op 16-09-2009 19:55:37 ]
pi_72817190
Och jee, weer een "proef"? Dat hebben we al in 2005-2006 gehad in de IC's Haarlem - Limburg. In de Protos hangt er al sinds het begin iets dergelijks (hoewel niet met actuele info). De modernere trams in Amsterdam hebben het al jaaaaren. Maar nu gaan we een "proef" houden. Wauw.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 september 2009 @ 20:19:39 #290
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72817263
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:49 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Bron

Klink leuk, ben benieuwd wanneer de schermen er komen.
Die hangen er al.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 20:20:40 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72817311
Arriva had trouwens ook weer wat nieuws zag ik laatst.

Op de perrons in Leeuwarden stonden borden waar alle stations die de trein aan ging doen op stonden.

Niet echt nuttig, want je hebt ook CTA's maar toch stonden ze er
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 16 september 2009 @ 20:24:37 #292
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72817466
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Och jee, weer een "proef"? Dat hebben we al in 2005-2006 gehad in de IC's Haarlem - Limburg. In de Protos hangt er al sinds het begin iets dergelijks (hoewel niet met actuele info). De modernere trams in Amsterdam hebben het al jaaaaren. Maar nu gaan we een "proef" houden. Wauw.
Veolia heeft het ook, althans de bussen van Veolia Limburg en de Valleilijn.

Wel stuitend dat NS het wiel steeds maar opnieuw moet uitvinden.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:27:01 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72817572
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:02 schreef Peter het volgende:

[..]

Pil van Drion misschien een oplossing?
Scheermesjes doen het ook goed. Krassen en winnen.
pi_72817690
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:24 schreef Ofyles2 het volgende:

Wel stuitend dat NS het wiel steeds maar opnieuw moet uitvinden.
Je onderschat wel hoeveel wielen het runnen van een spoorwegbedrijf nodig heeft he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 september 2009 @ 20:35:52 #295
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72817964
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef RubenK het volgende:
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hsl waar is dat hele ding voor gemaakt zeg
Hopelijk gaat ook het gedeelte Rotterdam-Antwerpen open, anders kan ik de eerste zaterdag net zo goed naar het Glazen Huis kijken.
pi_72818350
pi_72819066
Wanneer is die toekomst?
Hoe snel wordt Rotterdam - Parijs dan?
En gaat Antwerpen - Brussel eerder 300-proof zijn dan Amsterdam - Rotterdam?

Ik denk:

2014
2:10
Nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 21:05:12 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72819197
* Peterselieman gaat binnenkort eens een tripje met de Thalys boeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72819294
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman gaat binnenkort eens een tripje met de Thalys boeken
Dat moet ik ook ooit nog steeds een keer doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 21:11:08 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72819388
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat moet ik ook ooit nog steeds een keer doen
Ik ben als eens naar Parijs met het ding geweest, maar nu het ding over de HSL gaat reizen zal het een tripje naar Antwerpen of Brussel worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 16 september 2009 @ 21:14:27 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72819527
Ik moet het weer eens doen. Maar ik wil ook nog eens met de ICE ergens heen. En tegelijkertijd wil ik ook nog met het vliegtuig weg (beetje lastig met de trein in de VS komen ).

Moeilijk.


Oh, vol. Hier verder: Treinentopic 182: 300 km/h? Ja, maar nu nog even niet

[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 16-09-2009 21:22:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')