Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef RubenK het volgende:
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hslwaar is dat hele ding voor gemaakt zeg
Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:33 schreef Duvel het volgende:
Sorry, geen cijfermatige onderbouwing. Ik zie daar ook niet het nut van in.
Ik ga ervan uit dat iedere persoon die dood wil door voor een trein te springen in zekere mate ontoerekeningsvatbaar is.
Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Laten we er over ophouden en gewoon lekker ontopic gaan ipv praten over mensen die zelfmoord plegen. Het is al erg genoeg.
Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.
[..]
Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel. Hoewel het wat mij betreft absoluut geen prioriteit heeft, daarvoor is de frequentie momenteel (gelukkig) te laagquote:Op woensdag 16 september 2009 09:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.
Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagjequote:Op woensdag 16 september 2009 09:14 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan? Dat zou logisch zijn, omdat de Traxx ERTMS level 1 heeft en daarmee mag niet harder dan 160 km/h gereden worden. Op het tweede deel, dus na Rotjeknor kan de gashendel toch wel open?
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duikenquote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Bijvoorbeeld door
[..]
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
Dat voorkom je nooit, maar je kunt het wel terug dringen. En zorgen dat die persoon een andere manier vindt.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
Per wanneer geldt dat?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagje
Wat MarkoAlmelo zegt + terugdraaien kan niet, maar je kunt wel een signaal af geven voor personen in eenzelfde situatie.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderenquote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
Bijvoorbeeld door
a) alle spoorwegen af te sluiten voor onbevoegden door middel van hekken en bruggen over wegen
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
U Vraagt, wij hebben gefilmdquote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.
Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld
Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.
Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
Toch grappig dat het in HongKong dan wel gewoon kan. Die glazen wanden. En dat het daar ook werkt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.
Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld
Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.
Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
Pil van Drion misschien een oplossing?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Dat zei ik al, op die manier verneuk je de infrastructuur en heel duur. Dus geen oplossing. Praktisch gezien wat James zegt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderen
quote:Op woensdag 16 september 2009 11:23 schreef NikkelCobalt het volgende:
Met de campagne "Op elk station een pil van Drion"
Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Is ook niet zo gek he, hier ligt overal wel spoor, in vele landen loop je na tientallen kilometers pas bij een spoorlijn wwaar 2 keer per dag een treintje over tuft en in het weekend helemaal niks, en laat het dan vrijdagavond zijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.
Bron: webregio.nlquote:Blauw monster gesignaleerd in bouwput station
16 september 2009
Foto:klikje
HAARLEM - Onbekenden hebben een 'Monster van Loch Ness' gedropt in het water van de bouwput van het NS-station in Haarlem. Het blauwe beest doet de reizigers vreemd opkijken. De naam Monster Loch NS is misschien toepasselijker dan Loch Ness. (Foto: Roderick de Veen)
http://www.b-rail.be/php/alerts/index.php?lang=N&task=view&id=834quote:Beschadiging technische installaties, in het station van ROOSENDAAL is één spoor versperd. Infrabel en de NMBS doen er alles aan om de treindienst zo snel mogelijk te herstellen. Wij bieden onze excuses aan voor de hinder die u kan ondervinden.
Ik vermoed van niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kom net deze tegen![]()
[..]
http://www.b-rail.be/php/alerts/index.php?lang=N&task=view&id=834
Zelfmoord legaliseren zal wel een stuk helpen denk ik.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |