abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 09:14:06 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72793053
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef RubenK het volgende:
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hsl waar is dat hele ding voor gemaakt zeg
Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan?

Dat zou logisch zijn, omdat de Traxx ERTMS level 1 heeft en daarmee mag niet harder dan 160 km/h gereden worden.

Op het tweede deel, dus na Rotjeknor kan de gashendel toch wel open?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72793126
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:33 schreef Duvel het volgende:
Sorry, geen cijfermatige onderbouwing. Ik zie daar ook niet het nut van in.

Ik ga ervan uit dat iedere persoon die dood wil door voor een trein te springen in zekere mate ontoerekeningsvatbaar is.
Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Laten we er over ophouden en gewoon lekker ontopic gaan ipv praten over mensen die zelfmoord plegen. Het is al erg genoeg.
Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.
hula
pi_72793281
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:17 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.
[..]

Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.
Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.
pi_72793442
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel. Hoewel het wat mij betreft absoluut geen prioriteit heeft, daarvoor is de frequentie momenteel (gelukkig) te laag

Bijvoorbeeld door
a) alle spoorwegen af te sluiten voor onbevoegden door middel van hekken en bruggen over wegen
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen

En a) kost onmogelijk veel geld + je verkracht je infrastructuur. En over b) waren we aan het discussieren. Ik zeg, pak een bakkie thee en discussiër mee.
hula
pi_72793571
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:14 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan? Dat zou logisch zijn, omdat de Traxx ERTMS level 1 heeft en daarmee mag niet harder dan 160 km/h gereden worden. Op het tweede deel, dus na Rotjeknor kan de gashendel toch wel open?
Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72793909
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Bijvoorbeeld door
[..]
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72793955
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
Dat voorkom je nooit, maar je kunt het wel terug dringen. En zorgen dat die persoon een andere manier vindt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 september 2009 @ 09:57:38 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72793985
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagje
Per wanneer geldt dat?

Dat zou namelijk betekenen dat vanaf Rotterdam de gashendel open gaat. Alleen is het dan tussen Antwerpen en Brussel nog wel boemelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72794069
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
Wat MarkoAlmelo zegt + terugdraaien kan niet, maar je kunt wel een signaal af geven voor personen in eenzelfde situatie.
hula
  woensdag 16 september 2009 @ 10:15:01 #260
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72794458
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Per wanneer geldt dat?
Vanaf 13 december: http://www.nshispeed.nl/n(...)ijden-op-de-hsl-zuid

pi_72794720
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
Bijvoorbeeld door
a) alle spoorwegen af te sluiten voor onbevoegden door middel van hekken en bruggen over wegen
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderen
b) zelfmoord door aanreiding met trein is de meest efficiente zelfmoordmethode, vrijwel niemand overleeft het. Hiermee tref je alleen de nabestaanden.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:32:07 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72794956
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.

Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld


Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.

Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
pi_72794972
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:45:35 #264
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72795334
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.

Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld


Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.

Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
U Vraagt, wij hebben gefilmd
  Moderator woensdag 16 september 2009 @ 11:01:08 #265
155227 crew  Guppy
dus
pi_72795799
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.

Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld


Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.

Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
Toch grappig dat het in HongKong dan wel gewoon kan. Die glazen wanden. En dat het daar ook werkt.

Maar goed, de OV chipkaart (octopus-card) werkt daar ook. Ergens is het dus gewoon een utopisch land.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72795849
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Pil van Drion misschien een oplossing?
dag
pi_72796519
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:23 schreef computergirl het volgende:

[..]

a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderen
Dat zei ik al, op die manier verneuk je de infrastructuur en heel duur. Dus geen oplossing. Praktisch gezien wat James zegt.

---------

Het is nooit te voorkomen, het kan alleen worden teruggedwongen.

Maar bijvoorbeeld oplossing zoals Peter geeft in combinatie met spoorwegen.

Bij elk station een kastje met een pil van Drion. Achter een stukkie glas met een hamer en als je inslaat komt er direct een lijkwagen.

Met de campagne "Op elk station een pil van Drion"
hula
  woensdag 16 september 2009 @ 11:26:47 #268
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72796631
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:23 schreef NikkelCobalt het volgende:

Met de campagne "Op elk station een pil van Drion"
pi_72796721
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 september 2009 @ 12:01:47 #270
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72797782
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.
Is ook niet zo gek he, hier ligt overal wel spoor, in vele landen loop je na tientallen kilometers pas bij een spoorlijn wwaar 2 keer per dag een treintje over tuft en in het weekend helemaal niks, en laat het dan vrijdagavond zijn.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:45:21 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72803075
quote:
Blauw monster gesignaleerd in bouwput station

16 september 2009

Foto:klikje

HAARLEM - Onbekenden hebben een 'Monster van Loch Ness' gedropt in het water van de bouwput van het NS-station in Haarlem. Het blauwe beest doet de reizigers vreemd opkijken. De naam Monster Loch NS is misschien toepasselijker dan Loch Ness. (Foto: Roderick de Veen)
Bron: webregio.nl

pi_72803952
Ik kom net deze tegen
quote:
Beschadiging technische installaties, in het station van ROOSENDAAL is één spoor versperd. Infrabel en de NMBS doen er alles aan om de treindienst zo snel mogelijk te herstellen. Wij bieden onze excuses aan voor de hinder die u kan ondervinden.
http://www.b-rail.be/php/alerts/index.php?lang=N&task=view&id=834
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 september 2009 @ 15:18:34 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72804203
quote:
Ik vermoed van niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72805697
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
Zelfmoord legaliseren zal wel een stuk helpen denk ik.
So we just called him Fred too
  woensdag 16 september 2009 @ 17:27:03 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72809873
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vermoed van niet.
Ze doen alles wat ze kunnen: toekijken hoe ProRail de boel fixt

Overigens, Amsterdam Centraal heeft nieuwe vertrekstaten:


[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 16-09-2009 17:56:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')