Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duikenquote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Bijvoorbeeld door
[..]
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
Dat voorkom je nooit, maar je kunt het wel terug dringen. En zorgen dat die persoon een andere manier vindt.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
Per wanneer geldt dat?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagje
Wat MarkoAlmelo zegt + terugdraaien kan niet, maar je kunt wel een signaal af geven voor personen in eenzelfde situatie.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dit iemand ervan gaan weerhouden om onder een trein te duiken
a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderenquote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
Bijvoorbeeld door
a) alle spoorwegen af te sluiten voor onbevoegden door middel van hekken en bruggen over wegen
b) zelfmoordenaars de afrekening te sturen
U Vraagt, wij hebben gefilmdquote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.
Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld
Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.
Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
Toch grappig dat het in HongKong dan wel gewoon kan. Die glazen wanden. En dat het daar ook werkt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten we dus ook nog eens grote glazen wanden met deuren op de perrons gaan zetten, die alleen opengaan als er een trein staat.
Gevolgen:
- Alle materieel moet de deuren op dezelfde plek hebben, dus veel van hetzelfde
- Alle treinen moeten op exact dezelfde plek stoppen omdat de deuren anders niet open kunnen
- Treinspotten wordt minder leuk
- Kost een hele hoop geld
Als je het echt goed wilt doen, zet je natuurlijk metershoge buizen om het spoor heen zodat het overal hermetisch is afgesloten.
Nee, doe mij dan soms maar zoiets. Dan blijft treinreizen tenminste nog leuk.
Pil van Drion misschien een oplossing?quote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Dat zei ik al, op die manier verneuk je de infrastructuur en heel duur. Dus geen oplossing. Praktisch gezien wat James zegt.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
a) er is nu al een nwe trend dat mensen zich op stations voor de trein gaan gooien, dat zal dan alleen maar erger worden. Dan heb niet alleen de hoofdconducteur en machinist die hiermee geconfronteerd worden maar ook toeschouwers. Onlangs nog op A'dam centraal voor het oog van een aantal kinderen
quote:Op woensdag 16 september 2009 11:23 schreef NikkelCobalt het volgende:
Met de campagne "Op elk station een pil van Drion"
Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Conclusie: Het is helaas nooit te voorkomen. Gelukkig gebeurd het in Nederland niet al te vaak.
Is ook niet zo gek he, hier ligt overal wel spoor, in vele landen loop je na tientallen kilometers pas bij een spoorlijn wwaar 2 keer per dag een treintje over tuft en in het weekend helemaal niks, en laat het dan vrijdagavond zijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel relatief gezien het vaakst van de hele EU maar "niet al te vaak", dus.
Bron: webregio.nlquote:Blauw monster gesignaleerd in bouwput station
16 september 2009
Foto:klikje
HAARLEM - Onbekenden hebben een 'Monster van Loch Ness' gedropt in het water van de bouwput van het NS-station in Haarlem. Het blauwe beest doet de reizigers vreemd opkijken. De naam Monster Loch NS is misschien toepasselijker dan Loch Ness. (Foto: Roderick de Veen)
http://www.b-rail.be/php/alerts/index.php?lang=N&task=view&id=834quote:Beschadiging technische installaties, in het station van ROOSENDAAL is één spoor versperd. Infrabel en de NMBS doen er alles aan om de treindienst zo snel mogelijk te herstellen. Wij bieden onze excuses aan voor de hinder die u kan ondervinden.
Ik vermoed van niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kom net deze tegen![]()
[..]
http://www.b-rail.be/php/alerts/index.php?lang=N&task=view&id=834
Zelfmoord legaliseren zal wel een stuk helpen denk ik.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:32 schreef NikkelCobalt het volgende:
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel.
Ze doen alles wat ze kunnen: toekijken hoe ProRail de boel fixtquote:
Zoals ik al zei, trend van het jaar..quote:Op woensdag 16 september 2009 18:17 schreef Crientj het volgende:
STORING: Eindhoven-Venlo aanrijding met een persoon. Verwachting: rond 19:00
Argh, het gaat wel lekker zo . :/ Vanmorgen ook alweer iemand. ;r
Voor wie zo veel problemen heeft dat dit de enige uitweg lijkt te zijn maakt dat heus geen verschil of het nu wel of niet mag.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zelfmoord legaliseren zal wel een stuk helpen denk ik.
Ja mensen kunnen ook van de Domtoren afspringen maar je zou er maar net onder hebben gelopen...quote:Op woensdag 16 september 2009 18:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, trend van het jaar..
Ga lekker van een brug het water inspringen, zodat wij, de treinreizigers, er geen last van hebben![]()
Na een drietal ritjes gemaakt te hebben, vind ik het toch wel een prima treindienst. Voor ¤1,50 je eigen bak, inclusief railcatering die elke 5 minuten voorbij wandelt en vrolijke trainmanagers die je behandelen alsof je hun enige klant bent. Nu is dat laatste natuurlijk ook wel zo, maar dat ze vrolijk blijven verdient toch wel wat lof. 'k Mocht zelfs een keer in de "Alleen Gereserveerde Plekken" bak blijven zitten zonder gereserveerd te hebben. Alleen jammer van die enorme teringherrie over het gehele traject, maar daar heb ik m'n oordopjes voorquote:
Ik liep vanmiddag dus daar in de buurt..quote:Op woensdag 16 september 2009 18:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
Voor wie zo veel problemen heeft dat dit de enige uitweg lijkt te zijn maakt dat heus geen verschil of het nu wel of niet mag.
[..]
Ja mensen kunnen ook van de Domtoren afspringen maar je zou er maar net onder hebben gelopen...
WTF, ik heb er dus van de week ook 1 gevonden in de kaartautomaat :|quote:Op woensdag 16 september 2009 18:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Na een drietal ritjes gemaakt te hebben, vind ik het toch wel een prima treindienst. Voor ¤1,50 je eigen bak, inclusief railcatering die elke 5 minuten voorbij wandelt en vrolijke trainmanagers die je behandelen alsof je hun enige klant bent. Nu is dat laatste natuurlijk ook wel zo, maar dat ze vrolijk blijven verdient toch wel wat lof. 'k Mocht zelfs een keer in de "Alleen Gereserveerde Plekken" bak blijven zitten zonder gereserveerd te hebben. Alleen jammer van die enorme teringherrie over het gehele traject, maar daar heb ik m'n oordopjes voor.
'k Ga morgen denk ik nog maar een keertje, heb nog een mooi ongestempeld enkeltje Shl - Rtd gevonden. Toch een slimme tactiek van ze, overal gratis kaartjes laten rondslingeren.
Zou dat opzettelijk zijn ja?quote:Op woensdag 16 september 2009 18:51 schreef Ireyon het volgende:
heb nog een mooi ongestempeld enkeltje Shl - Rtd gevonden. Toch een slimme tactiek van ze, overal gratis kaartjes laten rondslingeren.
Zuurpruimquote:Op woensdag 16 september 2009 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, wat een grap. We donderen een opblaasbeest in een ondergelopen bouwput. JOTTUM!
Bronquote:NPS en ProRail houden een proef met SpoorTV op de perrons van Leiden CS en Hilversum Noord. SpoorTV biedt in uitzendingen van 15 minuten het laatste binnen- en buitenlandse nieuws, reisinformatie over bijvoorbeeld vertragingen en werkzaamheden, het weer, kunst & cultuur, evenementen en lokale geschiedenis.
SpoorTV is een initiatief van ProRail, in samenwerking met de NPS, en is mede mogelijk gemaakt door de NOS en het Instituut voor Beeld Geluid. ProRail wil met SpoorTV het wachten op de trein veraangenamen en testen of SpoorTV bijdraagt aan een betere spreiding van reizigers op de perrons. De NPS voert de redactie van SpoorTV, vanwege haar ruime aanbod op het gebied van kunst en cultuur, jeugd, informatie en geschiedenis.
De NOS levert het laatste nieuws, sportnieuws en weerinformatie. In eerste instantie nog in de vorm van tekstberichten met foto’s. Daarnaast loopt er permanent een ticker in beeld met de laatste Teletekst Headlines. De uitzendingen zijn zonder geluid. De blokken worden steeds herhaald en tweemaal daags ververst.
NPS-directeur Joop Daalmeijer is blij met het nieuwe kanaal: De NPS wil het publiek op alle mogelijke manieren bereiken en verrijken met haar programma’s. SpoorTV is een nieuw platform, dat bij een landelijke uitrol een groot bereik zal hebben. Onze betrokkenheid past dus goed bij onze missie en het is ook goed voor onze naamsbekendheid.
Op Leiden CS komen acht schermen te hangen op de perrons waar reizigers staan te wachten op de treinen naar Haarlem, Schiphol, Amsterdam en Den Haag. Op Hilversum Noord komt op beide perrons één scherm te hangen. De proef gaat drie maanden duren. Op basis van de uitkomsten wordt besloten of SpoorTV op meerdere stations in Nederland wordt ingevoerd.
Die hangen er al.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Bron
Klink leuk, ben benieuwd wanneer de schermen er komen.
Veolia heeft het ook, althans de bussen van Veolia Limburg en de Valleilijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Och jee, weer een "proef"? Dat hebben we al in 2005-2006 gehad in de IC's Haarlem - Limburg. In de Protos hangt er al sinds het begin iets dergelijks (hoewel niet met actuele info). De modernere trams in Amsterdam hebben het al jaaaaren. Maar nu gaan we een "proef" houden. Wauw.
Scheermesjes doen het ook goed. Krassen en winnen.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Pil van Drion misschien een oplossing?
Je onderschat wel hoeveel wielen het runnen van een spoorwegbedrijf nodig heeft hequote:Op woensdag 16 september 2009 20:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Wel stuitend dat NS het wiel steeds maar opnieuw moet uitvinden.
Hopelijk gaat ook het gedeelte Rotterdam-Antwerpen open, anders kan ik de eerste zaterdag net zo goed naar het Glazen Huis kijken.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef RubenK het volgende:
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hslwaar is dat hele ding voor gemaakt zeg
Dat moet ik ook ooit nog steeds een keer doenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
* Peterselieman gaat binnenkort eens een tripje met de Thalys boeken
Ik ben als eens naar Parijs met het ding geweest, maar nu het ding over de HSL gaat reizen zal het een tripje naar Antwerpen of Brussel wordenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat moet ik ook ooit nog steeds een keer doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |