Wh0000t echt?? Tof man, feli!quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie
Je suis tres Content
Klinkt niet slecht. Wat doe je dan precies: koffers in en uitladen? En hoe kom je aan zo'n baan?quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een droombaan gekregen: Voor Disney iedere dag pendelen met de TGV tussen Marne La Vallee-Chessy en Londen, voor de Bagagerie
Je suis tres Content
Wat is er offtopic van aan kostuums van het bediendepersoneel van de Disney-Eurostar?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Ontopic maar weer.
Die liftjongen ken ik!quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja koffers slepen in zo'n pakje![]()
Mooi man
![]()
[ afbeelding ]
Staat je vast BEEEEELDIG![]()
Dat word omreizen jongens:+quote:Storingen
Roosendaal
Dinsdag 15 September 19:29Oorzaak Rond Roosendaal rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe kunnen omreizen via Breda.
En dit is tegenwoordig de nieuwe trend..quote:Amsterdam Centraal-Den Helder, Haarlem-Hoorn
Dinsdag 15 September 19:24Oorzaak Tussen Alkmaar en Uitgeest rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Hoorn.
*meldt zich*quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:33 schreef greavy het volgende:
[..]
En dit is tegenwoordig de nieuwe trend..
Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal vanquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik had vanmorgen ook een kapotte bovenleiding, tussen Arnhem en Utrecht
Jammer dat jij op Ede-Wageningen stond, anders was het nog gezellig gewordenquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal vanV
e
o
l
i
a
nog een kwartier. Kansloze neukfouten daar
Dat Veolia doet het in Haaglanden ook al zo best. Wel humor is het dan als je een afspraak met iemand van Veolia hebt en vervolgens te laat komen omdat zijn collega verdwaald was. Aankomst met +20 en JP te laatquote:Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, kostte mij ook een kwartier. En gefaal vanV
e
o
l
i
a
nog een kwartier. Kansloze neukfouten daar
Nou, de sfeer kon wel een opkikkertje gebruiken iddquote:Op dinsdag 15 september 2009 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jammer dat jij op Ede-Wageningen stond, anders was het nog gezellig geworden
Jouw opstelling jegens geesteszieken getuigt van weinig empathisch vermogen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
Het moet afgelopen zijn.
Zelfmoordenaars die een mislukte poging doen alle inzetkosten laten betalen.
Prodata werken ze toch mee?quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:08 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Dat Veolia doet het in Haaglanden ook al zo best. Wel humor is het dan als je een afspraak met iemand van Veolia hebt en vervolgens te laat komen omdat zijn collega verdwaald was. Aankomst met +20 en JP te laatHeb je wel een leuke binnenkomer, dat dan weer wel
Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jouw opstelling jegens geesteszieken getuigt van weinig empathisch vermogen.
Daar is ECHT geen donder aanquote:
Je zou je eens moeten verplaatsen in de geest van iemand die tot zo'n besluit gekomen is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen.
Machinisten en passagiers met een trauma opzadelen omdat hun levens totaal verneukt zijn.
Qua trein vast niet, zo'n stom dieselboemeltje die elk (half?) uur op en neer rjidt. Maar de Sechs-Seen-Platte is ook niks?quote:
O ja, Hagen-Lüdenscheid is vast ook leuk.quote:Probeer dan liever Hagen - Lüdenscheid of Solingen - Wuppertal via Remscheid over de Müngstener Brücke, de hoogste spoorbrug van Europa (107 meter!)
Naja dat park weet ik verder niet, maar dat lijntje rechtvaardigt op zich bepaald geen uur omwegquote:Op dinsdag 15 september 2009 22:52 schreef Igen het volgende:
Qua trein vast niet, zo'n stom dieselboemeltje die elk (half?) uur op en neer rjidt. Maar de Sechs-Seen-Platte is ook niks?
Die mensen zijn ziek, eikel.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die zelfmoordenaars dan, die hebben pas echt een gebrek aan empathisch vermogen.
Machinisten en passagiers met een trauma opzadelen omdat hun levens totaal verneukt zijn.
Roosendaal - Breda rijdt toch wel?quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:28 schreef jens007 het volgende:
Nog steeds gedonder bij Roosendaal en ook bij Tilburg staat het weer vast. Leuk dan als je naar huis wilt.
Een lichamelijke ziekte is heel wat anders dan een geestelijke ziekte.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die mensen zijn ziek, eikel.
Je gaat een kankerpatiënt toch ook niet nadragen dat ie door de chemo met een enge kale kop door de stad loopt?
Misschien zou je je er een keer in moeten verdiepen voor je dit soort onzin uitkraamt.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een lichamelijke ziekte is heel wat anders dan een geestelijke ziekte.
Ja... Maar dat neemt niet weg dat het voor een machinist ook héél erg is. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik iemand dood zou rijden, ook niet als die gene dat heel graag zou willen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je zou je eens moeten verplaatsen in de geest van iemand die tot zo'n besluit gekomen is.
Iemand (met of zonder ziekte) die door de stad loopt is wel wat anders dan iemand (met of zonder ziekte) die het treinverkeer stil legt.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die mensen zijn ziek, eikel.
Je gaat een kankerpatiënt toch ook niet nadragen dat ie door de chemo met een enge kale kop door de stad loopt?
Dit is een fragment uit een lange column zoals die op HGBTF staat. klikquote:Het verhaal wordt uitermate droef, nu. Een paar weken na de zelfdoding krijgen de nabestaanden een brief van de Nationale Maatschappij van Belgische Spoorwegen. Tot enkele jaren geleden begon die met: 'Geachte, de NMBS heeft schade geleden...' Na protest van de Werkgroep Verder begint de brief met: 'Beste mevrouw, beste mijnheer, onze oprechte deelneming. Maar...'
In 2003 inde de spoorwegmaatschappij 801.000 euro in dossiers van zelfdodingen. Het jaar daarvoor was dat 887.000 euro. Hoeveel een afzonderlijke zelfdoding de spoorweg kost, varieert van geval tot geval. Maar om een idee te geven: een vader en een moeder kregen vorig jaar de volgende rekening in de bus. 'Totaal te betalen: 6074,9 euro.' Onderverdeeld in de volgende categorieën: Vertraging binnenlandse reizigerstrein: 731,85 euro; vertraging goederentrein: 1216,23 euro; persoonlijke oproep ongeval: 764,21 euro; werkuren bestuurder: 351 euro; diverse kosten hulptreingebruik: 784,26 euro; medische kosten bestuurder: 52,16 euro; gebruik persoonlijke auto bij ongeval: 31,88 euro; handenarbeid voor herstel materieel: 298,84 euro; stoffen bij ongeval: 883,66 euro; handenarbeid herstel infrastructuur: 144,15 euro; diverse kosten: 12 euro; gebruiksderving andere wagen: 804,66 euro.
Meestal loopt het goed af. In 2003 kwam in 53 procent van de gevallen een verzekeraar tussen. Wat niet wil zeggen dat in alle andere gevallen de nabestaanden alle kosten moesten betalen. 'We bekijken dat geval per geval', zegt de woordvoerster van de NMBS, Leen Uytterhoeven. 'Als de nabestaanden echt in slechte papieren zitten, wordt er een regeling getroffen. Het is dus niet zo dat we koste wat het kost willen recupereren.' Het blijkt ook dat de juridische dienst van de NMBS nabestaanden vaak aanraadt om de erfenis te verwerpen. In dat geval recupereert de NMBS ook niets. Maar een erfenis verwerpen, dat vinden ze bij de Werkgroep Verder 'toch ook wel behoorlijk wreed'.
In Nederland hebben de spoorwegen zichzelf verzekerd tegen zelfdodingen. Zou dat geen veel humanere oplossing zijn? 'Dat is inderdaad een afweging die je kunt maken', zegt Uytterhoeven. 'Maar vergeet niet dat het om grote sommen geld gaat. Dat moet ergens vandaan komen: uit subsidies, uit de ticketprijs... Nee, wij zijn er voorstander van dat iedereen verplicht een familiale verzekering neemt.'
Ik zou wel willen weten in hoeveel gevallen ontoerekeningvatbaarheid in het spel is. Hoewel er absoluut zelfdoders zijn die dit in een opwelling doen zijn er ook legio die wel toerekeningsvatbaar zijn. Mensen die allang hebben bedacht dat dood willen en bijvoorbeeld ook nog een afscheidsbrief schrijven.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:12 schreef Duvel het volgende:
Je hebt het over mensen die door hun ziekte niet toerekeningsvatbaar zijn. Daar schadevergoeding van te eisen is in mijn ogen idioot en heeft ook totaal geen zin. De vergelijking met de kankerpatiënt gaat mank maar ik wist even niets beters te verzinnen.
Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan?quote:Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef RubenK het volgende:
Las net in een nieuwsbrief dat de thalys vanaf december ook maar 160 gaat rijden op de hslwaar is dat hele ding voor gemaakt zeg
Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:33 schreef Duvel het volgende:
Sorry, geen cijfermatige onderbouwing. Ik zie daar ook niet het nut van in.
Ik ga ervan uit dat iedere persoon die dood wil door voor een trein te springen in zekere mate ontoerekeningsvatbaar is.
Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Laten we er over ophouden en gewoon lekker ontopic gaan ipv praten over mensen die zelfmoord plegen. Het is al erg genoeg.
Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.quote:Op woensdag 16 september 2009 09:17 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dat ben ik met je oneens. En ontoerekeningsvatbaar is wat anders dan "geen uitweg meer zien" voor financieële problemen of een relatie die op de klippen is gelopen om maar eens wat te noemen. Zelfmoord kan een prima overwogen uitweg zijn.
[..]
Erg is het zeker, maar het is een terugkerend onderwerp binnen het treinvervoer.
Nee te voorkomen is het niet. Maar terug te dringen wel. Hoewel het wat mij betreft absoluut geen prioriteit heeft, daarvoor is de frequentie momenteel (gelukkig) te laagquote:Op woensdag 16 september 2009 09:24 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Klopt, en volgens mij doet prorail er momenteel alles aan, om dat meer en meer te voorkomen. Helaas is het nooit te voorkomen.
Ik ben heel benieuwd. Kreeg net een mailtje van HiSpeed. Enkeltje Amsterdam - Paris in 3:18, dat begint leuk te worden voor een dagjequote:Op woensdag 16 september 2009 09:14 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is op het eerste deel van het traject neem ik aan? Dat zou logisch zijn, omdat de Traxx ERTMS level 1 heeft en daarmee mag niet harder dan 160 km/h gereden worden. Op het tweede deel, dus na Rotjeknor kan de gashendel toch wel open?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |