Dat is toch in die AB-bak, 2e klasse (Stiltecoupe), eerste plek links (rechts is dan de rolstoelplaats). Kloteplek inderdaadquote:Op donderdag 10 september 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:
Tja, falen zit ze in het bloed. Zoals gisteren met die stroomtrein op Rotterdam Centraal. Terwijl een horde fotografen zijn best doet om de stoomtrein zo mooi mogelijk op de foto te zetten, zet ProRail doodleuk een goederentrein voor een rood sein op het spoor er naast... De machinist stopte nog wel iets eerder, maar het plaatje was verneukt natuurlijk.
[ afbeelding ]
Ook faal vond ik de "zit"plaats die ik vanmorgen aantrof in de 4070:
[ afbeelding ]
Hier kun je je benen natuurlijk onmogelijk kwijt, tenzij je ze graag in je nek legt.
Nee, niet de AB-bak in elk geval, het was één van de kopbakken. Maar het is helemaal nix, da's duidelijk.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:57 schreef Luco het volgende:
[..]
Dat is toch in die AB-bak, 2e klasse (Stiltecoupe), eerste plek links (rechts is dan de rolstoelplaats). Kloteplek inderdaad
Ja, leuk dat ze de wizzls sluitenquote:In principe is het zo dat vanaf 1 oktober bij alle Wizzls (of tegenwoordig reizigerskiosken) waar nu nog twee kassa's zijn voor kaartverkoop, er eentje moet sluiten. Ergens in 2010 stopt het helemaal met de kaartverkoop. Waarom Boxtel dan anders is, weet ik niet.
Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
Er blijven zeker alleen nog maar loketten op de grote stations?quote:En het loket, ach, dat sluiten we ook maar, het was de afgelopen jaren zo rustig....![]()
Verkanting van een hoge snelheidsbocht, zodat ze daar met 300 doorheen zouden moeten kunnen?quote:Op donderdag 10 september 2009 09:20 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Op sommige stukken met de fyra hang je nogal naar een kant. Lijkt me niet de bedoeling als je als zakelijke passagier in de trein zit te werken
Ja, dat zal wel idd.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Verkanting van een hoge snelheidsbocht, zodat ze daar met 300 doorheen zouden moeten kunnen?
Dat zal vast wel zo zijn dat het alleen nog maar de grotere stations zijn waar je nog wel aan het loket kan kopen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, leuk dat ze de wizzls sluiten![]()
Hoe bedoel je, pest de reizigers maar..
Zoals me oma, die kan de automaat niet meer lezen, en ze geeft haar pincode niet aan een ander die ze niet kent enzo..
[..]
Er blijven zeker alleen nog maar loketten op de grote stations?
Wellicht weer die heerlijke geur van brandende remmenquote:Op donderdag 10 september 2009 09:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Bij binnenkomst op schiphol opeens een penetrante lucht. Weet iemand of dit aan schiphol of aan de trein ligt? Rest van de rit niet geroken..
Hoe lang zal het nog duren tot de NS gewoon in het geheel stopt met de exploitatie van spoorwegen? De verdiensten uit retailformules zijn immers veer groter en rendabeler.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:30 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dat zal vast wel zo zijn dat het alleen nog maar de grotere stations zijn waar je nog wel aan het loket kan kopen.
Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober. Tja, eerst al met die 0,50 cent bovenop de treinkosten.. Stel idioten.
Die tijd zal nog wel eens komen denk ikquote:Op donderdag 10 september 2009 09:49 schreef Fixers het volgende:
[..]
Hoe lang zal het nog duren tot de NS gewoon in het geheel stopt met de exploitatie van spoorwegen? De verdiensten uit retailformules zijn immers veer groter en rendabeler.
quote:Op donderdag 10 september 2009 09:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wat een schattige oude conductrices
Ja man, echt belachelijk dat niemand rekening houdt met treinfotografenquote:Op donderdag 10 september 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:
Tja, falen zit ze in het bloed. Zoals gisteren met die stroomtrein op Rotterdam Centraal. Terwijl een horde fotografen zijn best doet om de stoomtrein zo mooi mogelijk op de foto te zetten, zet ProRail doodleuk een goederentrein voor een rood sein op het spoor er naast... De machinist stopte nog wel iets eerder, maar het plaatje was verneukt natuurlijk.
[ afbeelding ]
Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja man, echt belachelijk dat niemand rekening houdt met treinfotografen
Nouja tenzij het een vooraf ingepland fotomomentje was heeft een trdlj daar ook weinig boodschap aanquote:Op donderdag 10 september 2009 13:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen.
quote:Op donderdag 10 september 2009 12:29 schreef Duvel het volgende:
James denk ik.
James1988quote:Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
James1988
CEO NS Hispeed
Zou tof zijn.
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Nouja tenzij het een vooraf ingepland fotomomentje was heeft een trdlj daar ook weinig boodschap aan
James1988quote:Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
James1988
CEO NS Hispeed
Zou tof zijn.
Hobbyritjes hebben nou eenmaal de laagst denkbare prioriteit. Het "serieuze" verkeer gaaquote:Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
quote:Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
t voorquote:Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
Goedkoop lijkt de V250 me nietquote:Op donderdag 10 september 2009 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
James1988
CEO NS Hispeed
Met goedkope treinen die eindelijk snel gaan
Ja daar is zeker iets over te zeggen.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
* Ofyles2 alvast een PvE opstelt, een beginnetje als de HSL in gebruik genomen wordt:quote:Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
James1988
CEO NS Hispeed
Zou tof zijn.
Als-tie in Roosendaal stopt vind ik het primaquote:Op donderdag 10 september 2009 17:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]IC (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo)
Herstel: Dan heeft Zeeland ook een snellere verbinding met Schiphol en Amsterdam.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.
Verder zou ik zou gewoon de IC A'dam-Vlissingen tot Rotterdam over de HSL sturen dan heeft Roosendaal ook een snelle lijn. Voor de internationale verbinding dan een IC Roosendaal-Antwerpen-Gent o.i.d.
Op de IC Roosendaal-Gent zal er niet zo heel veel gebeuren.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoorEen directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Fout.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Wel geef ik de HSL (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo) wel een kans vanwege een mogelijk groot passagierspotentiaal (hogescholen en universiteiten).
Bron: nu.nlquote:Trein ramt kudde olifanten
NAIROBI - Een trein is in het zuiden van Kenia in botsing gekomen met een kudde olifanten. Vijf dieren - drie volwassenen en twee kalveren - overleefden de klap niet. Dat heeft het wildbeheer van Kenia donderdag gezegd.
© Inertia Stock
De dieren waren in de nacht van woensdag op donderdag naar het spoor gekomen, omdat een waterleiding bij de rails was gescheurd. Door aanhoudende droogte zijn de wilde dieren in Kenia wanhopig op zoek naar water.
Bewoners van een nabijgelegen dorp grepen het ongeluk aan om voor hun avondeten te zorgen. Ze sneden stukken vlees van de olifantenkarkassen af.
Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fout.
een SPOORLIJN Antwerpen - Eindhoven ja. Helemaal mee eens. Maar trek dan de boel door vanuit Turnhout over Tilburg of zo. Of vanuit Lommel over Valkenswaard naar eindhoven.
Een onderwijsinstelling rechtvaardigt NOOIT een HSL. Dat weet je zelf ook wel
Ik had juist geen HSL over Venlo tot gedachten.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoorEen directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week.
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik begrijp dat het wel een beetje wishfull thinking is van mijn kant, maar als de Fyra dezelfde prijsontwikkeling kent als bij de Eurostar...
Is dat zo?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat zo?
De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.
Misschien werkt de Full-Flex volgens een Brits systeem: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je kaartje.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Ik lag ook te rollen over de vloer, gelukkig is niemand wakker gewordenquote:
Puntloos is het nu, maar mocht mijn natte droom uitkomen dan houd ik je op de hoogte.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?![]()
Dat lukt dan
Geen idee, mijn collega's die de reserveringen maken voor disney vakanties boeken dat ding al maanden van te voren gevuld is, en voor volgend jaar al met de kerst bvquote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Op Den Haag HS verkopen ze tenminste nog kartonnetjes!quote:Op donderdag 10 september 2009 09:30 schreef Crientj het volgende:
Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober.
Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.
Tenzij je met beperkte kortingspercentages werkt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, je kunt je afvragen in hoeverre dat redelijk zou zijn. Dan moet je ook op binnenlandse IC's gaan werken met zitplaatsreservering. En dat brengt ook weer administratie en dus kosten met zich mee. Gevolg: de persoon die nu voor december boekt betaalt de normale prijs, en de koper op de dag zelf wordt uitgemolken. Zoals het dus inderdaad in Engeland gaat. Probeer dat maar eens als "vroegboekkorting" in de markt te zetten. Veel succes
Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtolligquote:Op vrijdag 11 september 2009 00:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.
Ik was alleen van plan tot Eindhoven te gaan. Brussel-Antwerpen zette ik tussen haakjes, omdat de twee spoorlijnen tussen beide steden aan hun maximum zitten en Eindhoven-Venlo kent een te laag vervoerspotentiaal voor een internationale trein.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtollig
Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 09:09 schreef zwahiel het volgende:
Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.
Kan je die boeken?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat zo?
De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
Nou was het spreekwoordelijk, maar ik kan het wel even navragen of het kan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kan je die boeken?Als ze dat bij Hispeed gaan doen moet je vast toeslag betalen voor de verstelbare stoelen.
Ik zit zelf meer te denken aan een HSL tussen Utrecht Uithof UMC en Amsterdam Holendrecht AMC. Scheelt weer traumahelikoptervluchten en ambulanceritten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk![]()
![]()
Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
Kijk, dan hebben we het tenminste over een fatsoenlijke afzetmarktquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:03 schreef Duvel het volgende:
Als ze nou gewoon eens een ic zouden inplannen tussen Gouda en Amsterdam zou dat al een hoop schelen.
Niet voor die ziekenhuizen, maar wel voor mij (en voor Knars ook waarschijnlijk).
He, jammer. Het project loopt vertraging op. We moeten eerst een HSL gaan aanleggen naar de BoerenBond, om een spa te kunnen kopen. Nou ja, vooruit, het besluit is toch al genomen, we kunnen niet meer terug, en iedereen wordt er uiteindelijk blijer vanquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste spa de grond in!
Dat is inderdaad wel vervelend. Tussen Amsterdam en Den Haag probeerde ik zoveel mogelijk zo te timen dat ik een Benelux trof. Scheelt een kwartier reistijd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:
Nee, gewoon over bestaand spoor. Nu rijdt er alleen zo'n klotestoptrein die in no-time aan de gemeentegrens van Amsterdam staat, en dan vervolgens de reistijd verdubbelt door bij elke Amsterdam dikke boom te stoppen.
Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnenquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg het magazine Spoor in de bus gisteren'exclusief voor abonnementhouders van NS'
![]()
Leuk initiatief, maar nu mis ik Rails nog meer
Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnen
~quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben nog niet eens de helft van 50 plusRails was echt veel hipper
quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
~
Word lid van de ANWB en ontvang "de Kampioen", helemaal ingericht op jouw leeftijdscategorie.
Een stadswandeling in...Lelystad?quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, die bonnen heb je geen kut aan idd50 % korting op een stadswandeling onder leiding van een kunsthistoricus
Nee, in Delft, dat dan nog wel. Maar met 50 % korting betaal je nog steeds 12,50 p.p.quote:
Zeg nooit "nooit".quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Deze foto is genomen op Almelo de Riet, wel apart dat Rotterdam Centraal eronder is gezet. Aangezien er nooit een trein zal rijden vanaf Almelo de riet naar Rotterdam Centraal![]()
[ afbeelding ]
Dit is de stoptrein naar Deventer - Apeldoorn, dus er mist nog Deventer Colmschate, Deventer, Twello, Apeldoorn Osseveld en Apeldoorn![]()
quote:350 kilometer kabelspaghetti ontward en vernieuwd
ProRail werkt de komende maanden aan de verbetering van de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Doel is om het aantal storingen en uitval van treinen te verminderen. Maandag 14 september beginnen we met het vervangen van 350 kilometer kabel.
Werkzaamheden
De kabels die door ouderdom en slijtage storing kunnen veroorzaken aan wissels en seinen worden vervangen. De graafwerkzaamheden voor deze nieuwe kabels duren tot het eind van het jaar.
Moderne techniek
Onder 68 wegen en overwegen worden buizen geperst waarin we kabelbundels schuiven. Ook vervangen we in een aantal gevallen koperkabels door glasvezel en komen alle nieuwe kabels in separate goten. Door de ouderdom van de kabels is niet eenduidig vast te stellen waar exact de kabels in de grond zitten. Om te zorgen dat bij het graven geen kabels beschadigd raken, zet ProRail o.a. grondradar in. Grondradar maakt het mogelijk om zonder te graven te zien waar kabels lopen. Dit verkleint de kans op beschadiging en dus treinvertraging.
Minder storingen en uitval
In april 2010 zijn alle maatregelen uitgevoerd. Vanaf dan moet het aantal storingen op het traject duidelijk afnemen. Het traject Arnhem-Winterswijk blijft ondanks de verbeteringen een kwetsbaar traject. Er rijden nu eenmaal veel treinen op een spoor met weinig passeermogelijkheden en keervoorzieningen. Storingen of incidenten hebben direct gevolgen voor de treindienst.
Onder meer jaquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:10 schreef Socios het volgende:
Die zijn bedoeld voor de Veendamexpress?
"Tot april 2010 blijft het nog huilen met de pet op, daarna wordt het misschien beter. Als het daarna niet beter wordt, hebben we in elk geval gedaan wat we konden, en bekijk het dan verder maarquote:
Foto's maken van treinen is voor oude mannetjes met dikke brillen en sandalen met geitewollen sokken en linnen tassen om hun nek. En een kladblokje en een potloodje voor de nummertjesquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
Mensen met een hobby anders dan voetbal zijn nou eenmaal een beetje raar..quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
lekker raar laten kijken denk ik altijd maarquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
Mensen hebben nou eenmaal haast. Ze zijn bewust asociaal...quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
Jammer, die regel gaat niet op voor mij. Ik ben namelijk geen oud mannetje, ik draag zelfs geen lenzen, sandalen en geitenwollensokken (wel altijd witte sokken). Linnen tassen heb ik ook niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Foto's maken van treinen is voor oude mannetjes met dikke brillen en sandalen met geitewollen sokken en linnen tassen om hun nek. En een kladblokje en een potloodje voor de nummertjes![]()
Niet voor meiden van 16![]()
Or well, dat denken mensen dus vaak
Dat je je alleen al aangesproken voelt maakt je schuldigquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Jammer, die regel gaat niet op voor mij. Ik ben namelijk geen oud mannetje, ik draag zelfs geen lenzen, sandalen en geitenwollensokken (wel altijd witte sokken). Linnen tassen heb ik ook niet.
Wel heb ik een kladblok, maar dat is voor algemeen gebruik. (Rug)nummers ken ik wel uit mijn hoofd.
Goed opgemerkt Fles. Zeeland begint zo langzamerhand een spookprovincie te worden: wie een VWO-diploma bezit vertrekt in 99% van de gevallen naar een universiteit (en dat heeft Zeeland niet).quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk![]()
![]()
Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'
Ik ben nog niet eens de helft van 50 plusRails was echt veel hipper
Vanochtend nog de 9512 gespot, met oude software (displays gaven 'Amsterdam CS' aan in plaats van 'Amsterdam Centraal').quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat je je alleen al aangesproken voelt maakt je schuldig
quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Durfde je niet op het containerterrein te komen?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nouja stond bordje verboden toegang wetboek 461 van strafrecht en blabla, heb het maar niet geriskeerd, maar jij zou dat gewoon doen dus ?
Sorry Alex, ik moest er vanavond opeens aan denken...quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kom er als sinds 1997Toen stonden die bordjes er nog niet. En ik heb nog nooit klachten gehad.
Sterker nog, ik ben er eens met een vriend geweest, die vriend werd weggestuurd, ik mocht blijven
Wil ze mijn bon hebben? Mag hoorquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.
Ik voel me gevleid...quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wil ze mijn bon hebben? Mag hoor
quote:
kuch http://www.roac.nl/roac/quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Goed opgemerkt Fles. Zeeland begint zo langzamerhand een spookprovincie te worden: wie een VWO-diploma bezit vertrekt in 99% van de gevallen naar een universiteit (en dat heeft Zeeland niet).
[..]
Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.
Het 'Nederlandse' in de NS staat ook alleen voor 'Randstad' hè..quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:45 schreef lezut het volgende:
Zit er nou gewoon iemand bij de NS te denken; laat die tukkers maar in hun sop gaar koken, of wat?
Nou ik moet zeggen dat het de laatste weken gewoon perfect gaat. Wel een paar keer gehad dat ze 5 minuten te laat waren maar nooit meer dan dat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Tot april 2010 blijft het nog huilen met de pet op, daarna wordt het misschien beter. Als het daarna niet beter wordt, hebben we in elk geval gedaan wat we konden, en bekijk het dan verder maar"
Je zou het bijna zeggen. Maar 1x in het uur een stoptrein op een overstapstation (kuch Mariënberg)quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het 'Nederlandse' in de NS staat ook alleen voor 'Randstad' hè..
Nouja, het probleem is dat er maar 6 sprinters zijn hier in de buurt, die allemaal nodig zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:13 schreef lezut het volgende:
Maar das inderdaad de stopper uit Apeldoorn, sprintertje met 3 bakken. Daar kan er toch makkelijk nog één achter voor de spits?
Croissant voor 1 euroquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, die bonnen heb je geen kut aan idd50 % korting op een stadswandeling onder leiding van een kunsthistoricus
Zou kunnen idd, die trein zit voor 90% vol met mensen die naar de UT of Saxion willen, dus dan heb je in die piek een extra trein.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, het probleem is dat er maar 6 sprinters zijn hier in de buurt, die allemaal nodig zijn.
Wel staat er 's morgens wat DM'90 in Hengelo en Enschede, misschien zou het een idee zijn om daarmee een voortrein te gaan rijden (7.53u weg uit Almelo ofzo).
quote:
Het is een tijdje goed gegaan... nu niet meer dus.quote:Op zaterdag 12 september 2009 06:40 schreef zwahiel het volgende:
James, de Benelux heeft praktisch standaard een vertraging van tussen de +19 en de +26... Daar kijk ik niet eens van op. Wat wel altijd rottig is, is 't feit dat als je je erop instelt 't ding geen vertraging heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |