abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72605074

Hier alweer deel 181 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_72605184
Nu ook touchscreenautomaat in Varsseveld
  Redactie Sport donderdag 10 september 2009 @ 07:28:34 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72605250
Maandag stond de mobiele werkplaats nogal in de weg in Enschede. In plaats van de stopper uit Apeldoorn meteen na vertrek van de intercity binnen te nemen op spoor 4 (waar nog wel wat stond maar ruimte genoeg was), laten die vingerververs hem eerst nog even lekker vijf minuten staan om vervolgens alsnog op 4 binnen te komen... Op het station zelf was schijnbaar ook niks omgeroepen, aangezien iedereen nog van 2 naar 4 liep toen ik uitstapte.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 10 september 2009 @ 08:20:44 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72605623
Tja, falen zit ze in het bloed. Zoals gisteren met die stroomtrein op Rotterdam Centraal. Terwijl een horde fotografen zijn best doet om de stoomtrein zo mooi mogelijk op de foto te zetten, zet ProRail doodleuk een goederentrein voor een rood sein op het spoor er naast... De machinist stopte nog wel iets eerder, maar het plaatje was verneukt natuurlijk.


Ook faal vond ik de "zit"plaats die ik vanmorgen aantrof in de 4070:

Hier kun je je benen natuurlijk onmogelijk kwijt, tenzij je ze graag in je nek legt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72606079
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:
Tja, falen zit ze in het bloed. Zoals gisteren met die stroomtrein op Rotterdam Centraal. Terwijl een horde fotografen zijn best doet om de stoomtrein zo mooi mogelijk op de foto te zetten, zet ProRail doodleuk een goederentrein voor een rood sein op het spoor er naast... De machinist stopte nog wel iets eerder, maar het plaatje was verneukt natuurlijk.
[ afbeelding ]

Ook faal vond ik de "zit"plaats die ik vanmorgen aantrof in de 4070:
[ afbeelding ]
Hier kun je je benen natuurlijk onmogelijk kwijt, tenzij je ze graag in je nek legt.
Dat is toch in die AB-bak, 2e klasse (Stiltecoupe), eerste plek links (rechts is dan de rolstoelplaats). Kloteplek inderdaad
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_72606160
De promotiemensen moeten de trein uitzwaaien, come on!
pi_72606306


Wat een klote zitplaats. ;o
  donderdag 10 september 2009 @ 09:18:09 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72606469
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:57 schreef Luco het volgende:

[..]

Dat is toch in die AB-bak, 2e klasse (Stiltecoupe), eerste plek links (rechts is dan de rolstoelplaats). Kloteplek inderdaad
Nee, niet de AB-bak in elk geval, het was één van de kopbakken. Maar het is helemaal nix, da's duidelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72606512
Op sommige stukken met de fyra hang je nogal naar een kant. Lijkt me niet de bedoeling als je als zakelijke passagier in de trein zit te werken
  donderdag 10 september 2009 @ 09:25:13 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72606613
quote:
In principe is het zo dat vanaf 1 oktober bij alle Wizzls (of tegenwoordig reizigerskiosken) waar nu nog twee kassa's zijn voor kaartverkoop, er eentje moet sluiten. Ergens in 2010 stopt het helemaal met de kaartverkoop. Waarom Boxtel dan anders is, weet ik niet.

Neem ook een station als Zandvoort aan zee, dat wordt echt dikke pret. Sinds vorig jaar al geen internationale kaarten meer (dus elke toerist moet opnieuw in Ams een kaartje gaan kopen) en straks hordes toeristen, waarvan de pinpas niet werkt in de kaartautomaat. Credit cards werken natuurlijk ook niet, briefgeld wordt niet geaccepteerd. Briljant.
Ja, leuk dat ze de wizzls sluiten
Hoe bedoel je, pest de reizigers maar..
Zoals me oma, die kan de automaat niet meer lezen, en ze geeft haar pincode niet aan een ander die ze niet kent enzo..
quote:
En het loket, ach, dat sluiten we ook maar, het was de afgelopen jaren zo rustig....
Er blijven zeker alleen nog maar loketten op de grote stations?
pi_72606615
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:20 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Op sommige stukken met de fyra hang je nogal naar een kant. Lijkt me niet de bedoeling als je als zakelijke passagier in de trein zit te werken
Verkanting van een hoge snelheidsbocht, zodat ze daar met 300 doorheen zouden moeten kunnen?
pi_72606665
Bij binnenkomst op schiphol opeens een penetrante lucht. Weet iemand of dit aan schiphol of aan de trein ligt? Rest van de rit niet geroken..
  donderdag 10 september 2009 @ 09:28:16 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72606675
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:25 schreef Fixers het volgende:

[..]

Verkanting van een hoge snelheidsbocht, zodat ze daar met 300 doorheen zouden moeten kunnen?
Ja, dat zal wel idd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72606725
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, leuk dat ze de wizzls sluiten
Hoe bedoel je, pest de reizigers maar..
Zoals me oma, die kan de automaat niet meer lezen, en ze geeft haar pincode niet aan een ander die ze niet kent enzo..
[..]

Er blijven zeker alleen nog maar loketten op de grote stations?
Dat zal vast wel zo zijn dat het alleen nog maar de grotere stations zijn waar je nog wel aan het loket kan kopen.
Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober. Tja, eerst al met die 0,50 cent bovenop de treinkosten.. Stel idioten.
pi_72606940
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:27 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Bij binnenkomst op schiphol opeens een penetrante lucht. Weet iemand of dit aan schiphol of aan de trein ligt? Rest van de rit niet geroken..
Wellicht weer die heerlijke geur van brandende remmen
pi_72607061
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:30 schreef Crientj het volgende:

[..]

Dat zal vast wel zo zijn dat het alleen nog maar de grotere stations zijn waar je nog wel aan het loket kan kopen.
Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober. Tja, eerst al met die 0,50 cent bovenop de treinkosten.. Stel idioten.
Hoe lang zal het nog duren tot de NS gewoon in het geheel stopt met de exploitatie van spoorwegen? De verdiensten uit retailformules zijn immers veer groter en rendabeler.
pi_72607189
Wat een schattige oude conductrices


Overleefd trouwens, die 2 euro toeslag wel waard, maar ook niet meer
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2009 @ 09:55:42 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72607201
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:49 schreef Fixers het volgende:

[..]

Hoe lang zal het nog duren tot de NS gewoon in het geheel stopt met de exploitatie van spoorwegen? De verdiensten uit retailformules zijn immers veer groter en rendabeler.
Die tijd zal nog wel eens komen denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 september 2009 @ 10:00:51 #20
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72607332
Speelgoed (HO) SLT's vanaf de Dom, ze staan trouwens op de Cartesiusweg.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_72607397
Utreeeeeg.
pi_72607472
TVP
pi_72607907
Ik zag gisteren een V250 door de tunnel langs Rotterdam Blaak rijden
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_72610298
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:55 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Wat een schattige oude conductrices



1) Die blonde is van mij
2) Het zijn trainmanagers hè
pi_72610517
Nou, tot zover NS Hi-Speed dus? Kan me niet voorstellen dat de opbrengsten van hun andere ritten hetverlies op het Fyra gebeuren kunnen dekken. Dus laten we eens lekker op de zaken vooruitlopen, wie gaat na het faillisement van NS Hi-Speed de concessie krijgen? (of wordt dat gewoon de partij die NS HiSpeed opkoopt?)
  donderdag 10 september 2009 @ 12:29:15 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72610809
James denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72611183
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:20 schreef Duvel het volgende:
Tja, falen zit ze in het bloed. Zoals gisteren met die stroomtrein op Rotterdam Centraal. Terwijl een horde fotografen zijn best doet om de stoomtrein zo mooi mogelijk op de foto te zetten, zet ProRail doodleuk een goederentrein voor een rood sein op het spoor er naast... De machinist stopte nog wel iets eerder, maar het plaatje was verneukt natuurlijk.
[ afbeelding ]
Ja man, echt belachelijk dat niemand rekening houdt met treinfotografen
  donderdag 10 september 2009 @ 13:25:13 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72612443
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja man, echt belachelijk dat niemand rekening houdt met treinfotografen
Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72613269
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen.
Nouja tenzij het een vooraf ingepland fotomomentje was heeft een trdlj daar ook weinig boodschap aan
hula
  donderdag 10 september 2009 @ 14:04:36 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72613393
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:29 schreef Duvel het volgende:
James denk ik.



James1988
CEO NS Hispeed

Zou tof zijn.
pi_72613483
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef James1988 het volgende:

[..]




James1988
CEO NS Hispeed

Zou tof zijn.
James1988
CEO NS Hispeed onder curatele
hula
  donderdag 10 september 2009 @ 14:24:40 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72613897
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:59 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Nouja tenzij het een vooraf ingepland fotomomentje was heeft een trdlj daar ook weinig boodschap aan
Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2009 @ 14:28:43 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72614036
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef James1988 het volgende:

[..]




James1988
CEO NS Hispeed

Zou tof zijn.
James1988
CEO NS Hispeed
Met goedkope treinen die eindelijk snel gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72614160
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
Hobbyritjes hebben nou eenmaal de laagst denkbare prioriteit. Het "serieuze" verkeer gaa
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
t voor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72614242
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

James1988
CEO NS Hispeed
Met goedkope treinen die eindelijk snel gaan
Goedkoop lijkt de V250 me niet
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2009 @ 15:44:20 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72614290
Wie zegt dat ik het over die stofzuiger heb
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72614330
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Da's dan knap lomp, gezien de hoeveelheid geld die door de organisatie betaald wordt om een rijweg toegewezen te krijgen.
Ja daar is zeker iets over te zeggen.

Maar wellicht was er een hele goede reden om die goederentrein daar neer te zetten.
hula
pi_72614336
Schijt quickquote

dan maar ff een plaatje In 't nacht'lijk duister van Wels Hbf is op 29 augustus 2009 een spoorstaafslijptrein bezig met zijn vonkensproeiende kunstjes.



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72616244
Een wat voor een trein?
  donderdag 10 september 2009 @ 16:57:05 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72616372
Een slijptrein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72616718
tvp
  donderdag 10 september 2009 @ 17:32:28 #42
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72617516
* Ofyles2 eindelijk de gewenste vrije plek in zijn agenda had gevonden en een Fyra kon meepikken.
  donderdag 10 september 2009 @ 17:39:52 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72617770
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef James1988 het volgende:

[..]




James1988
CEO NS Hispeed

Zou tof zijn.
* Ofyles2 alvast een PvE opstelt, een beginnetje als de HSL in gebruik genomen wordt:
  • IC Den Haag-Venlo via de HSL tussen Rotterdam en Breda, slaat Dordrecht over.
  • Sneltrein Amsterdam-Dordrecht-Breda zal dientengevolge voortaan 2x per uur tussen Dordrecht en Breda rijden (tussengelegen stations worden dan twee keer per uur bediend)
  • IC (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo)
  • pi_72619102
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 17:39 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]
  • IC (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo)
  • Als-tie in Roosendaal stopt vind ik het prima
      donderdag 10 september 2009 @ 20:24:57 #45
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_72623268
    Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.

    Verder zou ik zou gewoon de IC A'dam-Vlissingen tot Rotterdam over de HSL sturen dan heeft Roosendaal ook een snelle lijn. Voor de internationale verbinding dan een IC Roosendaal-Antwerpen-Gent o.i.d.
    pi_72624290



    Nieuw sinds 7 september is de inzet van de van oorsprong bedoelde goederenloks van de reeks 28 van de NMBS voor de Beneluxtreinen tussen Amsterdam en Brussel. Deze inzet is voornamelijk te danken aan de ingebruikname van de HSL-zuid, waar enkel de rode Traxx-loks toegang hebben. NMBS 2839 vertrekt hier als IC9260 van onder de kap van Amsterdam Centraal naar Antwerpen en Brussel, met direct achter de lok het witte stuurstandrijtuig. Woensdag 9 september 2009


    Wegens materieeltekort bij NS Hispeed / NMBS rijdt er een stam Belgische I10-Intercity rijtuigen in de Beneluxtrein. Oudgediende NMBS 1182 maakt gemiddeld 2 slagen tussen Brussel en Amsterdam per dag en is hier zojuist als IC 9237 onder de kap van Amsterdam Centraal aangekomen. Nadat de reizigers de trein verlaten hebben, zal de trein naar de Watergraafsmeer vertrekken. Woensdag 9 september 2009


    Nog geen uur na aankomst van de NMBS 1182 met de 7 Belgische I10 Intercity rijtuigen vertrekt de trein alweer als IC 9264 terug naar Bruxelles-Midi, zoals de Franstaligen Brussel-Zuid noemen. De trein vertrekt vanaf spoor 13a, wat een heel eind lopen is, maar waardoor de fraaie stationskap wel mooi op de achtergrond past. Woensdag 9 september 2009
    pi_72624844
    Netjes Zug!
      donderdag 10 september 2009 @ 21:10:22 #48
    216495 Mkr
    Stay out of trouble, boys.
    pi_72625109
    Zag net hier in Harderwijk 2 stellen SLT richting Zwolle toeren met "niet instappen".

    Heeft iemand verder een idee waar die groene kabels voor dienen die ze overal langs het sport (iig op het traject hd - zl) aan het ingraven zijn??
    "I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
    pi_72625359
    Gatver dat had ik wel willen zien gisteren I10 in Asd onder de kap Merk overigens op dat er ook 1 rijtuig i6 tussen zit
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_72625636
    Dankje. Ik was gisterenochtend voor een werkafspraak in Asd. Daarna keerde ik terug op het station en vertrok deze combi net voor mn neus (10:54). Dan ga je rekenen hoelaat ie terug kan komen. Tussendoor gewerkt op kantoor en op tijd terug naar Asd Bingo
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2009 @ 21:26:54 #51
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_72625712
    En het levert meteen weer een fraaie plaat op
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 10 september 2009 @ 21:28:56 #52
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_72625781
    't is weer mooi hoor Zug!
    I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
    Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
      donderdag 10 september 2009 @ 22:10:44 #53
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_72627483
    Prachtplaten inderdaad! Doe je goed, Zug

    Dat enkele I6-rijtuig rijdt mee omdat daar een ruimte voor het personeel en voor fietsen enzo inzit. In I10 heb je dat een stuk minder tot niet. ;-)
      donderdag 10 september 2009 @ 22:24:35 #54
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_72628036
    Ik heb zojuist in die stam gezeten, alstond er wel een andere loc voor.

    Conductrice vertelde me over een actie die binnenkort in belgie gaat lopen, elke retour voor 15 eurom vanaf 15 september te koop.
    pi_72628249
    Dank! Ik wil graag eens kennismaken met die stam I10/I6 rijtuigen. Dat is dan weer iets waar ik nog nooit ingezet heb
    pi_72628292
    Heb jij sowieso weleens ooit in Belgisch materieel gezeten, provinciaal?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 10 september 2009 @ 22:35:57 #57
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_72628493
    Een discussie die ik had met een maatje die nu in lille studeerd.

    Waarom is er zo een tekort aan locs voor Meerspanningsloc, naar nederland in de benelux .,als er wel genoeg materieel is wat over de grens zo naar Lille tuft. Zelfde voltage...

    Edit: foutje
      donderdag 10 september 2009 @ 22:38:00 #58
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_72628547
    Ik heb nog nooit in I6 of I10 gezeten. Wel in een Break en AM96 geloof ik maar dan houdt het ook wel op
      donderdag 10 september 2009 @ 22:56:48 #59
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_72629249
    l6 zijn die 6persoonkoupeetjes? en l10 die 4 zitters? door de eerste ben ik heengelopen
      donderdag 10 september 2009 @ 23:05:56 #60
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72629605
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
    Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.

    Verder zou ik zou gewoon de IC A'dam-Vlissingen tot Rotterdam over de HSL sturen dan heeft Roosendaal ook een snelle lijn. Voor de internationale verbinding dan een IC Roosendaal-Antwerpen-Gent o.i.d.
    Herstel: Dan heeft Zeeland ook een snellere verbinding met Schiphol en Amsterdam.

    Verder ben ik er nog niet over uit hoe de IC Roosendaal-Antwerpen-Gent zal worden uitgevoerd.
    pi_72629768
    zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoor Een directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 10 september 2009 @ 23:17:06 #62
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72629982
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
    zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoor Een directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
    Op de IC Roosendaal-Gent zal er niet zo heel veel gebeuren.

    Wel geef ik de HSL (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo) wel een kans vanwege een mogelijk groot passagierspotentiaal (hogescholen en universiteiten).
    pi_72630173
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
    Wel geef ik de HSL (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo) wel een kans vanwege een mogelijk groot passagierspotentiaal (hogescholen en universiteiten).
    Fout.

    een SPOORLIJN Antwerpen - Eindhoven ja. Helemaal mee eens. Maar trek dan de boel door vanuit Turnhout over Tilburg of zo. Of vanuit Lommel over Valkenswaard naar eindhoven.

    Een onderwijsinstelling rechtvaardigt NOOIT een HSL. Dat weet je zelf ook wel
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 10 september 2009 @ 23:23:57 #64
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_72630234
    quote:
    Trein ramt kudde olifanten
    NAIROBI - Een trein is in het zuiden van Kenia in botsing gekomen met een kudde olifanten. Vijf dieren - drie volwassenen en twee kalveren - overleefden de klap niet. Dat heeft het wildbeheer van Kenia donderdag gezegd.
    © Inertia Stock

    De dieren waren in de nacht van woensdag op donderdag naar het spoor gekomen, omdat een waterleiding bij de rails was gescheurd. Door aanhoudende droogte zijn de wilde dieren in Kenia wanhopig op zoek naar water.

    Bewoners van een nabijgelegen dorp grepen het ongeluk aan om voor hun avondeten te zorgen. Ze sneden stukken vlees van de olifantenkarkassen af.
    Bron: nu.nl
      donderdag 10 september 2009 @ 23:38:08 #65
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72630652
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Fout.

    een SPOORLIJN Antwerpen - Eindhoven ja. Helemaal mee eens. Maar trek dan de boel door vanuit Turnhout over Tilburg of zo. Of vanuit Lommel over Valkenswaard naar eindhoven.

    Een onderwijsinstelling rechtvaardigt NOOIT een HSL. Dat weet je zelf ook wel
    Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.
      donderdag 10 september 2009 @ 23:39:37 #66
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72630697
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
    zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoor Een directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
    Ik had juist geen HSL over Venlo tot gedachten.
    pi_72630749
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.
    Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 10 september 2009 @ 23:44:25 #68
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72630834
    Ik begrijp dat het wel een beetje wishfull thinking is van mijn kant, maar als de Fyra dezelfde prijsontwikkeling kent als bij de Eurostar...
      donderdag 10 september 2009 @ 23:45:56 #69
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_72630875
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:

    Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week.
    pi_72630892
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
    Ik begrijp dat het wel een beetje wishfull thinking is van mijn kant, maar als de Fyra dezelfde prijsontwikkeling kent als bij de Eurostar...
    Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 10 september 2009 @ 23:52:29 #71
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_72631046
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
    Is dat zo?

    De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
    pi_72631078
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

    [..]

    Is dat zo?

    De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
    Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 10 september 2009 @ 23:53:44 #73
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72631084
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
    Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.

    Alleen zal het voor de Fyra iets moeilijker worden omdat de Eurostar weinig concurrentie ondervindt van andere vervoersmiddelen (vliegverkeer tussen Parijs, Brussel en Londen is gedecimeerd, bovendien ook geen direct autoverbinding tussen beide steden).
    pi_72631126
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Ofyles2 het volgende:

    Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.
    Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?

    Dat lukt dan
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      donderdag 10 september 2009 @ 23:56:38 #75
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72631162
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
    Misschien werkt de Full-Flex volgens een Brits systeem: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je kaartje.

    Mag overigens ook in Nederland ingevoerd worden. Persoon A die nu een treinkaartje koopt naar Groningen voor december zou minder betalen dan persoon B die op de dag van de reis hetzelfde kaartje koopt.
      donderdag 10 september 2009 @ 23:58:06 #76
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_72631199
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

    [..]


    Ik lag ook te rollen over de vloer, gelukkig is niemand wakker geworden
    I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
    Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
      donderdag 10 september 2009 @ 23:58:29 #77
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72631213
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?

    Dat lukt dan
    Puntloos is het nu, maar mocht mijn natte droom uitkomen dan houd ik je op de hoogte.

    Zelf ga ik er niet van uit.
    pi_72631261
    Mja, je kunt je afvragen in hoeverre dat redelijk zou zijn. Dan moet je ook op binnenlandse IC's gaan werken met zitplaatsreservering. En dat brengt ook weer administratie en dus kosten met zich mee. Gevolg: de persoon die nu voor december boekt betaalt de normale prijs, en de koper op de dag zelf wordt uitgemolken. Zoals het dus inderdaad in Engeland gaat. Probeer dat maar eens als "vroegboekkorting" in de markt te zetten. Veel succes
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 11 september 2009 @ 00:05:43 #79
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_72631424
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
    Geen idee, mijn collega's die de reserveringen maken voor disney vakanties boeken dat ding al maanden van te voren gevuld is, en voor volgend jaar al met de kerst bv
    pi_72631653
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 09:30 schreef Crientj het volgende:
    Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober.
    Op Den Haag HS verkopen ze tenminste nog kartonnetjes!

    pi_72631674
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
    Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.
    Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.
      vrijdag 11 september 2009 @ 00:16:16 #82
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72631686
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
    Mja, je kunt je afvragen in hoeverre dat redelijk zou zijn. Dan moet je ook op binnenlandse IC's gaan werken met zitplaatsreservering. En dat brengt ook weer administratie en dus kosten met zich mee. Gevolg: de persoon die nu voor december boekt betaalt de normale prijs, en de koper op de dag zelf wordt uitgemolken. Zoals het dus inderdaad in Engeland gaat. Probeer dat maar eens als "vroegboekkorting" in de markt te zetten. Veel succes
    Tenzij je met beperkte kortingspercentages werkt.

    Het verschil met Engeland is dat de vervoerders aldaar flink bezuinigd hebben in stationspersoneel.
    pi_72631836
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 00:15 schreef Socios het volgende:

    [..]

    Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.
    Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtollig
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 11 september 2009 @ 00:25:25 #84
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72631889
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtollig
    Ik was alleen van plan tot Eindhoven te gaan. Brussel-Antwerpen zette ik tussen haakjes, omdat de twee spoorlijnen tussen beide steden aan hun maximum zitten en Eindhoven-Venlo kent een te laag vervoerspotentiaal voor een internationale trein.
    pi_72632168

    GelenkTriebWagen 10236 te Harlingen


    De sporen van Assen erbij.
      vrijdag 11 september 2009 @ 08:36:05 #86
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_72634233
    Een spoorlijn Turnhout - Gilze-Rijen zie ik wel potentie in, omdat je dan op die manier zowel Breda als Tilburg een goede aansluiting kan geven richting Antwerpen en Brussel en verder. Er zou eventueel met vleugeltreinen gewerkt kunnen worden, welke bij Gilze-Rijen splitsen en combineren.

    Het gedeelte naar Breda kun je verder laten rijden naar Roosendaal of zelfs Vlissingen, en de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle), dan beperken tot Breda. Het gedeelte richting Tilburg kan eventueel tot Eindhoven of Den Bosch rijden en daar keren.

    Richting België laat je die treinen weer splitsen bij een gehuctje wat Lint heet (ruime overstaptijd bij Kessel of Lier voorzien, of doorloopkoppen) en gaat er een gedeelte richting Antwerpen, en een gedeelte richting Mechelen en Leuven. Door te Leuven kop te maken, kun je doorrijden naar Brussel.

    Wat de voordelen hiervan zijn? Je ontsluit zowel Antwerpen, Leuven als Brussel voor een hoop mensen: Zeeuwen, Bredanaren, Tilburgse kruikenzeikers, en Eindhovenaren of Bosschenaren. Antwerpen en Leuven hebben universiteiten welke goed bekend staan, deze zijn dan ook een stuk beter bereikbaar voor Nederlandse studenten.

    Je hoeft niet de kosten te maken voor een HSL waar je 300 mag, want dat ga je er niet rijden. Het bestaande spoor, zowel aan Nederlandse als Belgische zijde, is al geschikt voor 140 of 160 km/h. Het nieuw aan te leggen stuk Gilze-Rijen - Turnhout, maak je geschikt voor 160 of 200 km/h.

    Bij Turnhout moet wel wat werk gebeuren, een deel van die lijn is nog enkelsporig. Ook eindigt het midden in de stad Turnhout, wat ook niet echt handig is. Wat Turnhout het liefste wil, is dat de spoorlijn ondergronds verdwijnt en er een nieuw station komt.

    Volledig Turnhout ondertunnelen zal een prijzige grap zijn, maar een tweede Almelo Verdiept biedt zeker wel mogelijkheden in die regio. Het spoor kan naar dubbelspoor, het station uitgebreid, en de lijn kan worden doorgetrokken richting Nederland.
      vrijdag 11 september 2009 @ 08:54:28 #87
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_72634488
    Schopje TRU.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 11 september 2009 @ 09:09:56 #88
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_72634754
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.
    Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.

    Hetzelfde met verbindingen naar België toe, sowieso begrijp ik niet waarom er maar zo weinig grensoverschrijdende trajecten zijn. Ok in het verleden waren de grenzen gesloten maar men moet toen toch ook eens nagedacht hebben in het tijdperk pré HSL en toeslagen. Voorbeeld hiervan is de goudenlijn van NS en NMBS of te wel de Benelux. 't Lijntje wat elke spoorstaaf in goud toch wel terug verdiend heeft in de loop der tjid Jammer dat 't nu zo gaat op de lijn door mismanagement en overachiefment van de mensen aan het roer van beide vervoerders...
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_72636605
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 09:09 schreef zwahiel het volgende:
    Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.
    Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk

    Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_72638453
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

    [..]

    Is dat zo?

    De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
    Kan je die boeken? Als ze dat bij Hispeed gaan doen moet je vast toeslag betalen voor de verstelbare stoelen.
      vrijdag 11 september 2009 @ 11:50:47 #91
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_72638631
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef Fixers het volgende:

    [..]

    Kan je die boeken? Als ze dat bij Hispeed gaan doen moet je vast toeslag betalen voor de verstelbare stoelen.
    Nou was het spreekwoordelijk, maar ik kan het wel even navragen of het kan.

    Bij de thalys iig wel, betaal je wel de hoofdprijs voor.
      vrijdag 11 september 2009 @ 12:00:23 #92
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_72638886
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk

    Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
    Ik zit zelf meer te denken aan een HSL tussen Utrecht Uithof UMC en Amsterdam Holendrecht AMC. Scheelt weer traumahelikoptervluchten en ambulanceritten.
      vrijdag 11 september 2009 @ 12:03:24 #93
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_72638982
    Als ze nou gewoon eens een ic zouden inplannen tussen Gouda en Amsterdam zou dat al een hoop schelen.

    Niet voor die ziekenhuizen, maar wel voor mij (en voor Knars ook waarschijnlijk).
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_72639241
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 12:03 schreef Duvel het volgende:
    Als ze nou gewoon eens een ic zouden inplannen tussen Gouda en Amsterdam zou dat al een hoop schelen.

    Niet voor die ziekenhuizen, maar wel voor mij (en voor Knars ook waarschijnlijk).
    Kijk, dan hebben we het tenminste over een fatsoenlijke afzetmarkt

    Wel een HSLstation in jouw tuin, en een in die van Knars, en verder niks tot aan Amsterdam dan. En wat spotplekjes voor Knars Jr.

    "Als bijkomend voordeel wordt de oostelijke Randstad in noordelijke richting ontsloten, met het oog op de toekomst"

    Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste spa de grond in!
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 11 september 2009 @ 12:15:56 #95
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_72639302
    Nee, gewoon over bestaand spoor. Nu rijdt er alleen zo'n klotestoptrein die in no-time aan de gemeentegrens van Amsterdam staat, en dan vervolgens de reistijd verdubbelt door bij elke Amsterdam dikke boom te stoppen.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_72639303
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste spa de grond in!
    He, jammer. Het project loopt vertraging op. We moeten eerst een HSL gaan aanleggen naar de BoerenBond, om een spa te kunnen kopen. Nou ja, vooruit, het besluit is toch al genomen, we kunnen niet meer terug, en iedereen wordt er uiteindelijk blijer van

    Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste soeplepel de grond in!
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_72639544
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:
    Nee, gewoon over bestaand spoor. Nu rijdt er alleen zo'n klotestoptrein die in no-time aan de gemeentegrens van Amsterdam staat, en dan vervolgens de reistijd verdubbelt door bij elke Amsterdam dikke boom te stoppen.
    Dat is inderdaad wel vervelend. Tussen Amsterdam en Den Haag probeerde ik zoveel mogelijk zo te timen dat ik een Benelux trof. Scheelt een kwartier reistijd.
      Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 13:09:56 #98
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_72640707
    Ik kreeg het magazine Spoor in de bus gisteren 'exclusief voor abonnementhouders van NS'

    Leuk initiatief, maar nu mis ik Rails nog meer
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_72640916
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
    Ik kreeg het magazine Spoor in de bus gisteren 'exclusief voor abonnementhouders van NS'

    Leuk initiatief, maar nu mis ik Rails nog meer
    Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnen
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 13:57:32 #100
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_72642060
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnen
    Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'

    Ik ben nog niet eens de helft van 50 plus Rails was echt veel hipper
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      vrijdag 11 september 2009 @ 14:01:55 #101
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_72642205
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]

    Ik ben nog niet eens de helft van 50 plus Rails was echt veel hipper
    ~
    Word lid van de ANWB en ontvang "de Kampioen", helemaal ingericht op jouw leeftijdscategorie.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 14:38:11 #102
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_72643401
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 14:01 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    ~
    Word lid van de ANWB en ontvang "de Kampioen", helemaal ingericht op jouw leeftijdscategorie.



    Volgens mij valt dat ook nog vies tegen.
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      vrijdag 11 september 2009 @ 14:40:50 #103
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_72643516
    Ach, werkelijk?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_72645579
    okee, die bonnen heb je geen kut aan idd 50 % korting op een stadswandeling onder leiding van een kunsthistoricus
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 11 september 2009 @ 15:53:26 #105
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_72646071
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
    okee, die bonnen heb je geen kut aan idd 50 % korting op een stadswandeling onder leiding van een kunsthistoricus
    Een stadswandeling in...Lelystad?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_72646159
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 15:53 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Een stadswandeling in...Lelystad?
    Nee, in Delft, dat dan nog wel. Maar met 50 % korting betaal je nog steeds 12,50 p.p.

    Jij krijgt dat vodje toch ook in de bus?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_72646186
    Laatste keer dat ik met de trein in Lelystad was, was op 24 augustus 2001.
    pi_72646189
    Deze foto is genomen op Almelo de Riet, wel apart dat Rotterdam Centraal eronder is gezet. Aangezien er nooit een trein zal rijden vanaf Almelo de riet naar Rotterdam Centraal



    Dit is de stoptrein naar Deventer - Apeldoorn, dus er mist nog Deventer Colmschate, Deventer, Twello, Apeldoorn Osseveld en Apeldoorn

    [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2009 16:00:01 ]
      vrijdag 11 september 2009 @ 16:52:31 #109
    95194 SpeedyRich
    doe ff normaal
    pi_72648126
    rond 13:30 kwam ik terhoogte van delft een v250 tegen.
    Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
    sorry.
    leukste topic aller tijden
    Voor computergerelateerde vragen klik hier
      vrijdag 11 september 2009 @ 17:01:37 #110
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_72648452
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 15:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
    Deze foto is genomen op Almelo de Riet, wel apart dat Rotterdam Centraal eronder is gezet. Aangezien er nooit een trein zal rijden vanaf Almelo de riet naar Rotterdam Centraal

    [ afbeelding ]

    Dit is de stoptrein naar Deventer - Apeldoorn, dus er mist nog Deventer Colmschate, Deventer, Twello, Apeldoorn Osseveld en Apeldoorn
    Zeg nooit "nooit".
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 september 2009 @ 17:05:46 #111
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_72648600
    Stadler heeft 2 nieuwe D-GTW 2/8 voor Arriva bijna gereed. Onder meer de voor Duitsland geschikte 10346 Piter Jelles Troelstra is al gesignaleerd.

    http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,4439971
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_72648765
    Die zijn bedoeld voor de Veendamexpress?
      Redactie Sport vrijdag 11 september 2009 @ 17:12:56 #113
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_72648843
    Zou het dan toch ooit
    quote:
    350 kilometer kabelspaghetti ontward en vernieuwd
    ProRail werkt de komende maanden aan de verbetering van de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Doel is om het aantal storingen en uitval van treinen te verminderen. Maandag 14 september beginnen we met het vervangen van 350 kilometer kabel.

    Werkzaamheden
    De kabels die door ouderdom en slijtage storing kunnen veroorzaken aan wissels en seinen worden vervangen. De graafwerkzaamheden voor deze nieuwe kabels duren tot het eind van het jaar.

    Moderne techniek
    Onder 68 wegen en overwegen worden buizen geperst waarin we kabelbundels schuiven. Ook vervangen we in een aantal gevallen koperkabels door glasvezel en komen alle nieuwe kabels in separate goten. Door de ouderdom van de kabels is niet eenduidig vast te stellen waar exact de kabels in de grond zitten. Om te zorgen dat bij het graven geen kabels beschadigd raken, zet ProRail o.a. grondradar in. Grondradar maakt het mogelijk om zonder te graven te zien waar kabels lopen. Dit verkleint de kans op beschadiging en dus treinvertraging.

    Minder storingen en uitval
    In april 2010 zijn alle maatregelen uitgevoerd. Vanaf dan moet het aantal storingen op het traject duidelijk afnemen. Het traject Arnhem-Winterswijk blijft ondanks de verbeteringen een kwetsbaar traject. Er rijden nu eenmaal veel treinen op een spoor met weinig passeermogelijkheden en keervoorzieningen. Storingen of incidenten hebben direct gevolgen voor de treindienst.
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 september 2009 @ 17:15:19 #114
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_72648934
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 17:10 schreef Socios het volgende:
    Die zijn bedoeld voor de Veendamexpress?
    Onder meer ja
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 11 september 2009 @ 17:40:37 #115
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_72649781
    Tussen Grijpskerk en Zuidhorn rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
    Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
    De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.

    Fijn. Het was woensdag ook al raak.
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    pi_72650734
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
    Zou het dan toch ooit
    [..]
    "Tot april 2010 blijft het nog huilen met de pet op, daarna wordt het misschien beter. Als het daarna niet beter wordt, hebben we in elk geval gedaan wat we konden, en bekijk het dan verder maar "
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_72650895
    Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{

    Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
    pi_72650965
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
    Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{

    Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
    Foto's maken van treinen is voor oude mannetjes met dikke brillen en sandalen met geitewollen sokken en linnen tassen om hun nek. En een kladblokje en een potloodje voor de nummertjes

    Niet voor meiden van 16

    Or well, dat denken mensen dus vaak
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_72651468
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
    Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{

    Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
    Mensen met een hobby anders dan voetbal zijn nou eenmaal een beetje raar..
      Redactie Sport vrijdag 11 september 2009 @ 18:41:05 #120
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_72651766
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
    Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{

    Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
    lekker raar laten kijken denk ik altijd maar
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      vrijdag 11 september 2009 @ 18:41:57 #121
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_72651802
    Benelux vertrok met +20 vanuit Amsterdam... tractie door een B-Cargo Traxx. Gaat weer lekker

    Een paar minuten daarvoor kwam een hoop DB Nachtzug voorbijrijden met een ontzettend smerige 1600 ervoor, in de richting Schiphol. Toen de trein aan kwam rijden liep iedereen richting perron... de trein reed langzaam voorbij. Prachtige blikken xD
      vrijdag 11 september 2009 @ 18:50:28 #122
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72652106
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
    Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{

    Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
    Mensen hebben nou eenmaal haast. Ze zijn bewust asociaal...
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Foto's maken van treinen is voor oude mannetjes met dikke brillen en sandalen met geitewollen sokken en linnen tassen om hun nek. En een kladblokje en een potloodje voor de nummertjes

    Niet voor meiden van 16

    Or well, dat denken mensen dus vaak
    Jammer, die regel gaat niet op voor mij. Ik ben namelijk geen oud mannetje, ik draag zelfs geen lenzen, sandalen en geitenwollensokken (wel altijd witte sokken). Linnen tassen heb ik ook niet.

    Wel heb ik een kladblok, maar dat is voor algemeen gebruik. (Rug)nummers ken ik wel uit mijn hoofd.
    pi_72652307
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:50 schreef Ofyles2 het volgende:

    Jammer, die regel gaat niet op voor mij. Ik ben namelijk geen oud mannetje, ik draag zelfs geen lenzen, sandalen en geitenwollensokken (wel altijd witte sokken). Linnen tassen heb ik ook niet.

    Wel heb ik een kladblok, maar dat is voor algemeen gebruik. (Rug)nummers ken ik wel uit mijn hoofd.
    Dat je je alleen al aangesproken voelt maakt je schuldig
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 11 september 2009 @ 18:55:49 #124
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72652318
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk

    Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
    Goed opgemerkt Fles. Zeeland begint zo langzamerhand een spookprovincie te worden: wie een VWO-diploma bezit vertrekt in 99% van de gevallen naar een universiteit (en dat heeft Zeeland niet).
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]

    Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'

    Ik ben nog niet eens de helft van 50 plus Rails was echt veel hipper
    Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.
      vrijdag 11 september 2009 @ 18:57:06 #125
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72652349
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Dat je je alleen al aangesproken voelt maakt je schuldig
    Vanochtend nog de 9512 gespot, met oude software (displays gaven 'Amsterdam CS' aan in plaats van 'Amsterdam Centraal').
      vrijdag 11 september 2009 @ 19:29:03 #126
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_72653506
    Inmiddels is de vertraging van 'mijn' Benelux opgelopen tot een half uur... hoe krijgen ze het voor elkaar

    edit: Net een V250 tegengekomen op de HSL, tussen Breda-Prinsenbeek en Lage Zwaluwe. Echt hard reed hij niet, maar lelijk is hij wel. Al is het niet zo erg wanneer je 't vergelijkt met sommige foto's.

    [ Bericht 34% gewijzigd door James1988 op 11-09-2009 20:04:37 ]
      vrijdag 11 september 2009 @ 20:04:39 #127
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_72654829
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:50 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]
    (wel altijd witte sokken)
    Oh mên! Dat kan toch niet!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 11 september 2009 @ 20:05:22 #128
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72654851
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 20:04 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Oh mên! Dat kan toch niet!
    Ik ben principieel tegen gekleurde en zwarte sokken.
      vrijdag 11 september 2009 @ 20:08:17 #129
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_72654969
    Je bent principieel single?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_72655052
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Durfde je niet op het containerterrein te komen?
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 20:42 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Nouja stond bordje verboden toegang wetboek 461 van strafrecht en blabla, heb het maar niet geriskeerd, maar jij zou dat gewoon doen dus ?
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    Ik kom er als sinds 1997 Toen stonden die bordjes er nog niet. En ik heb nog nooit klachten gehad.

    Sterker nog, ik ben er eens met een vriend geweest, die vriend werd weggestuurd, ik mocht blijven
    Sorry Alex, ik moest er vanavond opeens aan denken...


    Vandaag vrijdag de 11e september mocht ACTS voor het eerst met een G2000 naar Leeuwarden rijden. De "Smalbek" 1001043 rijdt normaal alleen in het zuiden van Nederland heen en weer, maar mocht vandaag een extra containertrein uit Amsterdam naar Leeuwarden rijden. Het beladen van de trein gebeurt met zogenaamde reachstacker, waarvan er in Leeuwarden twee aanwezig zijn. Op de voorgrond zien we een 2e spoortje welke aan de linkerkant van de terminal loopt. Zodoende wordt een lange trein in 2 delen geknipt, waardoor het laden van een trein nog sneller gaat. Nadat de trein vol beladen is, wordt de trein gecombineerd en op het vertrekspoor naast het station gerangeerd. Om 21:11 zal de trein weer naar de Amsterdamse Houtrakpolder vertrekken.

    [ Bericht 14% gewijzigd door Zug-Chef op 11-09-2009 20:18:48 ]
      Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 22:04:12 #131
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_72659145
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Ofyles2 het volgende:

    Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.
    Wil ze mijn bon hebben? Mag hoor
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_72662835
    Aug 2006. Hmmm..
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 12 september 2009 @ 00:42:03 #133
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_72663881
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:

    [..]

    Wil ze mijn bon hebben? Mag hoor
    Ik voel me gevleid...
      zaterdag 12 september 2009 @ 06:40:41 #134
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_72666196
    James, de Benelux heeft praktisch standaard een vertraging van tussen de +19 en de +26... Daar kijk ik niet eens van op. Wat wel altijd rottig is, is 't feit dat als je je erop instelt 't ding geen vertraging heeft
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
      Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 09:34:45 #135
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_72666921
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 00:42 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Ik voel me gevleid...
    Stuur maar een PM als ze echt wil
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      zaterdag 12 september 2009 @ 10:29:34 #136
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_72667601
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Goed opgemerkt Fles. Zeeland begint zo langzamerhand een spookprovincie te worden: wie een VWO-diploma bezit vertrekt in 99% van de gevallen naar een universiteit (en dat heeft Zeeland niet).
    [..]

    Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.
    kuch http://www.roac.nl/roac/
    I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
    Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
    pi_72667873
    Ik kom eigenlijk nooit in de Randstad met de trein, maar is het daar ook vaste prik dat de trein zo stampvol zit dat er niemand meer bij in kan? Ik reis nu 2 weken met de stopper van 8.00 van Almelo naar Enschede Drienerlo, maar op Hengelo kan er elke keer gewoon simpelweg niemand meer bij.

    Zit er nou gewoon iemand bij de NS te denken; laat die tukkers maar in hun sop gaar koken, of wat?
      Redactie Sport zaterdag 12 september 2009 @ 10:50:07 #138
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_72667946
    Stopper van 8u is die uit Apeldoorn toch? Die zit 's morgens idd nogal vol, de stopper uit zwolle is een stuk rustiger volgens mij.
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_72668164
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 10:45 schreef lezut het volgende:

    Zit er nou gewoon iemand bij de NS te denken; laat die tukkers maar in hun sop gaar koken, of wat?
    Het 'Nederlandse' in de NS staat ook alleen voor 'Randstad' hè..
    pi_72668264
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    "Tot april 2010 blijft het nog huilen met de pet op, daarna wordt het misschien beter. Als het daarna niet beter wordt, hebben we in elk geval gedaan wat we konden, en bekijk het dan verder maar "
    Nou ik moet zeggen dat het de laatste weken gewoon perfect gaat. Wel een paar keer gehad dat ze 5 minuten te laat waren maar nooit meer dan dat.
    pi_72668376
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 11:02 schreef Ireyon het volgende:

    [..]

    Het 'Nederlandse' in de NS staat ook alleen voor 'Randstad' hè..
    Je zou het bijna zeggen. Maar 1x in het uur een stoptrein op een overstapstation (kuch Mariënberg)

    Maar das inderdaad de stopper uit Apeldoorn, sprintertje met 3 bakken. Daar kan er toch makkelijk nog één achter voor de spits? En die DM'90 uit Zwolle zit meestal ook wel behoorlijk vol volgens mij, maar die kan ik niet halen ivm de bus die mij om een paar minuten voor 8 voor Almelo uitspuugt.
      Redactie Sport zaterdag 12 september 2009 @ 11:30:58 #142
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_72668699
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 11:13 schreef lezut het volgende:

    Maar das inderdaad de stopper uit Apeldoorn, sprintertje met 3 bakken. Daar kan er toch makkelijk nog één achter voor de spits?
    Nouja, het probleem is dat er maar 6 sprinters zijn hier in de buurt, die allemaal nodig zijn.
    Wel staat er 's morgens wat DM'90 in Hengelo en Enschede, misschien zou het een idee zijn om daarmee een voortrein te gaan rijden (7.53u weg uit Almelo ofzo).
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
      Redactie Sport zaterdag 12 september 2009 @ 13:20:30 #143
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_72671138
    Arriva heeft ook weer twee nieuwe diesel GTW's gekregen vandaag: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=265
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_72671300
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
    okee, die bonnen heb je geen kut aan idd 50 % korting op een stadswandeling onder leiding van een kunsthistoricus
    Croissant voor 1 euro
    pi_72671807
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef dennistd het volgende:

    [..]

    Nouja, het probleem is dat er maar 6 sprinters zijn hier in de buurt, die allemaal nodig zijn.
    Wel staat er 's morgens wat DM'90 in Hengelo en Enschede, misschien zou het een idee zijn om daarmee een voortrein te gaan rijden (7.53u weg uit Almelo ofzo).
    Zou kunnen idd, die trein zit voor 90% vol met mensen die naar de UT of Saxion willen, dus dan heb je in die piek een extra trein.
    pi_72672663
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 13:27 schreef computergirl het volgende:

    [..]

    Croissant voor 1 euro
    Tsk, zelfs in duur Brussel hebben ze betere croissants en pains au chocolat voor 75 cent. Zonder kortingsbongedoe.
      zaterdag 12 september 2009 @ 14:45:20 #147
    216495 Mkr
    Stay out of trouble, boys.
    pi_72673065
    Weet iemand of er in de 5600 (Zwolle-Utecht vv) nu standaard een set sgmm zit? Zag m net weer rijden.
    "I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
    pi_72674756
    geen idee. Somda?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zaterdag 12 september 2009 @ 16:02:26 #149
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_72674815
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 06:40 schreef zwahiel het volgende:
    James, de Benelux heeft praktisch standaard een vertraging van tussen de +19 en de +26... Daar kijk ik niet eens van op. Wat wel altijd rottig is, is 't feit dat als je je erop instelt 't ding geen vertraging heeft
    Het is een tijdje goed gegaan... nu niet meer dus.
      zaterdag 12 september 2009 @ 22:09:38 #150
    140226 Novus
    Ofwel Noof.
    pi_72685223
    Vanaf maandag studentenkortingskaarten heu.
    Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')