Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnen
~quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben nog niet eens de helft van 50 plusRails was echt veel hipper
quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
~
Word lid van de ANWB en ontvang "de Kampioen", helemaal ingericht op jouw leeftijdscategorie.
Een stadswandeling in...Lelystad?quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, die bonnen heb je geen kut aan idd50 % korting op een stadswandeling onder leiding van een kunsthistoricus
Nee, in Delft, dat dan nog wel. Maar met 50 % korting betaal je nog steeds 12,50 p.p.quote:
Zeg nooit "nooit".quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Deze foto is genomen op Almelo de Riet, wel apart dat Rotterdam Centraal eronder is gezet. Aangezien er nooit een trein zal rijden vanaf Almelo de riet naar Rotterdam Centraal![]()
[ afbeelding ]
Dit is de stoptrein naar Deventer - Apeldoorn, dus er mist nog Deventer Colmschate, Deventer, Twello, Apeldoorn Osseveld en Apeldoorn![]()
quote:350 kilometer kabelspaghetti ontward en vernieuwd
ProRail werkt de komende maanden aan de verbetering van de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Doel is om het aantal storingen en uitval van treinen te verminderen. Maandag 14 september beginnen we met het vervangen van 350 kilometer kabel.
Werkzaamheden
De kabels die door ouderdom en slijtage storing kunnen veroorzaken aan wissels en seinen worden vervangen. De graafwerkzaamheden voor deze nieuwe kabels duren tot het eind van het jaar.
Moderne techniek
Onder 68 wegen en overwegen worden buizen geperst waarin we kabelbundels schuiven. Ook vervangen we in een aantal gevallen koperkabels door glasvezel en komen alle nieuwe kabels in separate goten. Door de ouderdom van de kabels is niet eenduidig vast te stellen waar exact de kabels in de grond zitten. Om te zorgen dat bij het graven geen kabels beschadigd raken, zet ProRail o.a. grondradar in. Grondradar maakt het mogelijk om zonder te graven te zien waar kabels lopen. Dit verkleint de kans op beschadiging en dus treinvertraging.
Minder storingen en uitval
In april 2010 zijn alle maatregelen uitgevoerd. Vanaf dan moet het aantal storingen op het traject duidelijk afnemen. Het traject Arnhem-Winterswijk blijft ondanks de verbeteringen een kwetsbaar traject. Er rijden nu eenmaal veel treinen op een spoor met weinig passeermogelijkheden en keervoorzieningen. Storingen of incidenten hebben direct gevolgen voor de treindienst.
Onder meer jaquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:10 schreef Socios het volgende:
Die zijn bedoeld voor de Veendamexpress?
"Tot april 2010 blijft het nog huilen met de pet op, daarna wordt het misschien beter. Als het daarna niet beter wordt, hebben we in elk geval gedaan wat we konden, en bekijk het dan verder maarquote:
Foto's maken van treinen is voor oude mannetjes met dikke brillen en sandalen met geitewollen sokken en linnen tassen om hun nek. En een kladblokje en een potloodje voor de nummertjesquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
Mensen met een hobby anders dan voetbal zijn nou eenmaal een beetje raar..quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
lekker raar laten kijken denk ik altijd maarquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
Mensen hebben nou eenmaal haast. Ze zijn bewust asociaal...quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:14 schreef Crientj het volgende:
Waarom kijken mensen je zo raar aan als je foto's maakt van treinen ;{
Ze liepen ook nog in de weg. Stommerts
Jammer, die regel gaat niet op voor mij. Ik ben namelijk geen oud mannetje, ik draag zelfs geen lenzen, sandalen en geitenwollensokken (wel altijd witte sokken). Linnen tassen heb ik ook niet.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Foto's maken van treinen is voor oude mannetjes met dikke brillen en sandalen met geitewollen sokken en linnen tassen om hun nek. En een kladblokje en een potloodje voor de nummertjes![]()
Niet voor meiden van 16![]()
Or well, dat denken mensen dus vaak
Dat je je alleen al aangesproken voelt maakt je schuldigquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Jammer, die regel gaat niet op voor mij. Ik ben namelijk geen oud mannetje, ik draag zelfs geen lenzen, sandalen en geitenwollensokken (wel altijd witte sokken). Linnen tassen heb ik ook niet.
Wel heb ik een kladblok, maar dat is voor algemeen gebruik. (Rug)nummers ken ik wel uit mijn hoofd.
Goed opgemerkt Fles. Zeeland begint zo langzamerhand een spookprovincie te worden: wie een VWO-diploma bezit vertrekt in 99% van de gevallen naar een universiteit (en dat heeft Zeeland niet).quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk![]()
![]()
Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'
Ik ben nog niet eens de helft van 50 plusRails was echt veel hipper
Vanochtend nog de 9512 gespot, met oude software (displays gaven 'Amsterdam CS' aan in plaats van 'Amsterdam Centraal').quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat je je alleen al aangesproken voelt maakt je schuldig
quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Durfde je niet op het containerterrein te komen?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nouja stond bordje verboden toegang wetboek 461 van strafrecht en blabla, heb het maar niet geriskeerd, maar jij zou dat gewoon doen dus ?
Sorry Alex, ik moest er vanavond opeens aan denken...quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kom er als sinds 1997Toen stonden die bordjes er nog niet. En ik heb nog nooit klachten gehad.
Sterker nog, ik ben er eens met een vriend geweest, die vriend werd weggestuurd, ik mocht blijven
Wil ze mijn bon hebben? Mag hoorquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.
Ik voel me gevleid...quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wil ze mijn bon hebben? Mag hoor
quote:
kuch http://www.roac.nl/roac/quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Goed opgemerkt Fles. Zeeland begint zo langzamerhand een spookprovincie te worden: wie een VWO-diploma bezit vertrekt in 99% van de gevallen naar een universiteit (en dat heeft Zeeland niet).
[..]
Misschien heeft mijn moeder meer aan die bonnen, maar die is sinds 2003 forens af.
Het 'Nederlandse' in de NS staat ook alleen voor 'Randstad' hč..quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:45 schreef lezut het volgende:
Zit er nou gewoon iemand bij de NS te denken; laat die tukkers maar in hun sop gaar koken, of wat?
Nou ik moet zeggen dat het de laatste weken gewoon perfect gaat. Wel een paar keer gehad dat ze 5 minuten te laat waren maar nooit meer dan dat.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Tot april 2010 blijft het nog huilen met de pet op, daarna wordt het misschien beter. Als het daarna niet beter wordt, hebben we in elk geval gedaan wat we konden, en bekijk het dan verder maar"
Je zou het bijna zeggen. Maar 1x in het uur een stoptrein op een overstapstation (kuch Mariënberg)quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het 'Nederlandse' in de NS staat ook alleen voor 'Randstad' hč..
Nouja, het probleem is dat er maar 6 sprinters zijn hier in de buurt, die allemaal nodig zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:13 schreef lezut het volgende:
Maar das inderdaad de stopper uit Apeldoorn, sprintertje met 3 bakken. Daar kan er toch makkelijk nog één achter voor de spits?
Croissant voor 1 euroquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
okee, die bonnen heb je geen kut aan idd50 % korting op een stadswandeling onder leiding van een kunsthistoricus
Zou kunnen idd, die trein zit voor 90% vol met mensen die naar de UT of Saxion willen, dus dan heb je in die piek een extra trein.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, het probleem is dat er maar 6 sprinters zijn hier in de buurt, die allemaal nodig zijn.
Wel staat er 's morgens wat DM'90 in Hengelo en Enschede, misschien zou het een idee zijn om daarmee een voortrein te gaan rijden (7.53u weg uit Almelo ofzo).
quote:
Het is een tijdje goed gegaan... nu niet meer dus.quote:Op zaterdag 12 september 2009 06:40 schreef zwahiel het volgende:
James, de Benelux heeft praktisch standaard een vertraging van tussen de +19 en de +26... Daar kijk ik niet eens van op. Wat wel altijd rottig is, is 't feit dat als je je erop instelt 't ding geen vertraging heeft
quote:Gewonden na botsing treinen Duitsland
Zeker 52 mensen zijn gewond geraakt door een botsing tussen twee stoomtreinen in de Duitse deelstaat Saksen. Onder de gewonden zijn veel kinderen. Vier gewonden zijn er slecht aan toe. De materiële schade door de botsing bedraagt ruim 1 miljoen euro
De oorzaak van het ongeval is niet bekend. Dat heeft de Duitse politie zondag laten weten. De treinen botsen zaterdag aan het eind van de middag op een enkelspoor tegen elkaar tijdens de viering van het 125-jarige jubileum van de spoorlijn. Het ongeluk had plaats tussen de halte Friedewald en het station Friedewald-Bad. Het bergen van de treinen is zondagmorgen begonnen.
Dat is ATB in een stoomtrein nog geen eens zo'n slecht idee.quote:Op zondag 13 september 2009 12:05 schreef Kwaliteit het volgende:
staat inmiddels ook op de FP zie ik.
[..]
Ja, maar hebben de meeste die-hard fotograferende treinfappers-liefhebbers niet vaak al vele plaatjes van diezelfde trein op diverse plekken?quote:Op donderdag 10 september 2009 13:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeg drol, die gasten betalen dik geld om een rondrit door Nederland te rijden, dat heeft een hobbymatig karakter. Dan is het toch niet te veel moeite om daar een beetje rekening mee te houden, treindienstleidingsjosti zijnde? Ik bedoel: het is niet dat Rotterdam Centraal geen andere sporen heeft waar je een staaltrein voor rood kunt laten lopen.
Ohja, m'n collectie bevat inderdaad honderden foto's van zo'n trein die 1x per 10 jaar langsrijdtquote:Op zondag 13 september 2009 22:16 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ja, maar hebben de meeste die-hard fotograferende treinfappers-liefhebbers niet vaak al vele plaatjes van diezelfde trein op diverse plekken?
Zo'n ene keer op R'dam CS met een stukje andere trein erbij is dan toch geen wereldomvattende reamp?
Hier nu ook... Komen wel weer terug.quote:
Ik vind het een sterk verhaal...quote:Zatlap overreden door TGV maar blijft ongedeerd
Een negentienjarige jongen heeft vanochtend een ontmoeting met een TGV wonderwel overleefd. De supersnelle, Franse trein reed in het Franse departement Morbihan over de stomdronken jongen heen. Hij heeft echter geen schrammetje opgelopen.
De jongeman was tussen de rails in slaap gevallen die worden gebruikt door de TGV van Quimper naar Parijs. Rond tien uur vanochtend bemerkte de machinist de slapende knul, en trok hard aan de rem. Te laat, want de trein reed alsnog over hem heen.
Toen de trein achthonderd meter later eindelijk stilstond, liep de machinist direct naar de jongen toe. Deze had geen schrammetje en lag nog steeds als een marmot te slapen. Zelfs met behulp van brandweer en politie was hij niet wakker te krijgen. Ineens opende de jongeman zijn ogen, stak zijn middelvinger omhoog en ging rustig verder slapen.
Voor de zekerheid is de dronkaard afgevoerd naar het ziekenhuis. Na het uitslapen van zijn roes mag hij zijn gedrag verantwoorden. Men vermoedt dat hij van een nabij georganiseerd popfestival afkomstig is.
Ik bedoel dus niet zo zeer het gezoen van de tyristoren, die de boel aanzetten, maar eerder die oplopende toon die er iedere keer was ( van laag naar hoog) zodra er opnieuw tractie gegeven werd, iedere keer.quote:Op maandag 14 september 2009 09:44 schreef Duvel het volgende:
Wat een pokkeherrie!
Bron: nu.nlquote:Trein overrijdt slapende dronkaard
PARIJS - Een Franse hogesnelheidstrein is over een 19-jarige jongeman heen gereden die op de spoorbaan zijn roes was gaan uitslapen. De tiener is ongedeerd.
De man werd niet eens wakker door de trein die over hem heen denderde. De treinconducteur en hulpverleners schudden hem wakker. De man reageerde met een obsceen gebaar, aldus een politiewoordvoerder in Bretagne.
De machinist van de TGV had de man wel gezien en remde. De hogesnelheidstrein kwam echter pas enkele honderden meters verder tot stilstand.
Er zat aan beide kanten maar 10 centimeter tussen de man en de wielen van de trein, die met een afstand van 20 centimeter over hem heen denderde.
bronquote:Prorail: Te strenge regels rangeren Borsele
14-09-2009 14:52 | Van onze correspondent
DEN HAAG – Prorail heeft de Raad van State maandag gevraagd met spoed een aantal strenge voorschriften te schrappen die de provincie Zeeland heeft opgenomen in de nieuwe milieuvergunning voor het rangeerterrein aan de Luxemburgweg in Nieuwdorp.
Prorail zegt dat Zeeland veel verder gaat met het opleggen van veiligheidsmaatregelen voor gevaarlijke stoffen dan andere provincies.
Het verschil met de rest van het land zou erin zitten dat het gehele rangeerterrein bereikt moet kunnen worden door bluswater. Verder moet altijd de stroom van de bovenleiding afgehaald kunnen worden.
De goederenvervoerder verzet zich er ook tegen dat het emplacement dag en nacht bezet moet zijn door een personeelslid, ook als er geen wagons met gevaarlijke stoffen staan.
De provincie wijst erop dat in de buurt van het emplacement bedrijven staan waarvan de werknemers beschermd moeten worden. Uitspraak binnen enkele weken.
Refdagquote:Op maandag 14 september 2009 18:33 schreef James1988 het volgende:
Gespot in Rotterdam, SLT'tje 2404. Men rijdt weer met SLT had ik begrepen?
Edit: het refdag meldt:
[..]
bron
Nou weet ik dat journalisten en spoor niet samengaan, maar om ProRail nou een goederenvervoerder te noemen?
Kijk, zo doe je datquote:137 Teletekst ma 14 sep
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` Voor het eerst is er in een Thalys
een baby geboren.Kort voordat de trein
het station Brussel-Zuid binnenreed,zei
een vrouw dat ze ging bevallen.Ze werd
geholpen door medici die toevallig aan
boord waren.De moeder en haar dochterje
maken het goed.Thalys heeft gezegd dat
het meisje voor de rest van haar leven
gratis met de Thalys mag reizen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
quote:De moeder reisde samen met haar twee kinderen van twee en drie jaar vanuit Parijs via Brussel naar Keulen. De hoogzwangere vrouw waarschuwde de treinmanager een kwartier voor aankomst in Brussel dat ze ging bevallen.
De treinmanager: ,,Ik riep het om en toevallig hadden we twee verpleegkundigen en twee dokters aan boord die de moeder konden helpen. De brandweer en een medisch team wachtten ons op het perron op. De baby kwam in goede omstandigheden ter wereld.''
ja.quote:Op maandag 14 september 2009 21:31 schreef Novus het volgende:
Zeg, zo'n SchonesTagTicket, is die in Nordrhein Westfaalhazen ook geldig op de Prignitzer enzo?
Dat zou je nog moeite kosten ook waarschijnlijkquote:Op maandag 14 september 2009 21:51 schreef Novus het volgende:
Thanks Flash, M'n Duits is ongeveer gelijk aan jouw Chinees denk ik
Die branderige doos van die moeder zal wel toe zijn aan een kuub blusschuim jaquote:
Tuurlijk. Op alles behalve IC/EC/ICE. Succesquote:
Waar zou je dat moeten doen in een Thalys?quote:Op maandag 14 september 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch wel raar. Ik denk dat er al zeker 100 kinderen verwekt zijn in de Thalys. Nou, dat duurt ongeveer net zo lang als het baren, zo niet korter. Statistisch gezien is dat op zijn minst opmerkelijk.
Mwa, vliegtuigmaatschappijen geven ook altijd lifetime passes aan babies die in het vliegtuig worden geboren.quote:Op maandag 14 september 2009 23:27 schreef James1988 het volgende:
Wel een mooie promostunt van Thalys, een lifetime pass
Wel weer toevallig dat er 2 dokters en 2 verpleegkundigen aan boord zaten... het zou zo in een soap passen
Ik denk dat je formeel Arts bedoeld.quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:28 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mwa, vliegtuigmaatschappijen geven ook altijd lifetime passes aan babies die in het vliegtuig worden geboren.
En ik heb het wel vaker gehad dat er in de trein werd omgeroepen of er toevallig een dokter aan boord was. Was in de IC naar Berlijn. Meestal zitten er wel een paar
quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat je formeel Arts bedoeld.
Ik meende dat dat wel het plan was nu de 2800 overgeplaatst is naar de Beneluxquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:02 schreef trainfreak het volgende:
Er staat een 11.8 in Gent-Sint-Pieters. De bestuurders zouden daar opleiding krijgen voor de 11.
Wat dus wil zeggen dat de locs naar de binnenlandse (goederen?) dienst zouden overgeplaatst worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |