abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 september 2009 @ 21:26:54 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72625712
En het levert meteen weer een fraaie plaat op
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 10 september 2009 @ 21:28:56 #52
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72625781
't is weer mooi hoor Zug!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 september 2009 @ 22:10:44 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72627483
Prachtplaten inderdaad! Doe je goed, Zug

Dat enkele I6-rijtuig rijdt mee omdat daar een ruimte voor het personeel en voor fietsen enzo inzit. In I10 heb je dat een stuk minder tot niet. ;-)
  donderdag 10 september 2009 @ 22:24:35 #54
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72628036
Ik heb zojuist in die stam gezeten, alstond er wel een andere loc voor.

Conductrice vertelde me over een actie die binnenkort in belgie gaat lopen, elke retour voor 15 eurom vanaf 15 september te koop.
pi_72628249
Dank! Ik wil graag eens kennismaken met die stam I10/I6 rijtuigen. Dat is dan weer iets waar ik nog nooit ingezet heb
pi_72628292
Heb jij sowieso weleens ooit in Belgisch materieel gezeten, provinciaal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2009 @ 22:35:57 #57
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72628493
Een discussie die ik had met een maatje die nu in lille studeerd.

Waarom is er zo een tekort aan locs voor Meerspanningsloc, naar nederland in de benelux .,als er wel genoeg materieel is wat over de grens zo naar Lille tuft. Zelfde voltage...

Edit: foutje
  donderdag 10 september 2009 @ 22:38:00 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72628547
Ik heb nog nooit in I6 of I10 gezeten. Wel in een Break en AM96 geloof ik maar dan houdt het ook wel op
  donderdag 10 september 2009 @ 22:56:48 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72629249
l6 zijn die 6persoonkoupeetjes? en l10 die 4 zitters? door de eerste ben ik heengelopen
  donderdag 10 september 2009 @ 23:05:56 #60
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72629605
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.

Verder zou ik zou gewoon de IC A'dam-Vlissingen tot Rotterdam over de HSL sturen dan heeft Roosendaal ook een snelle lijn. Voor de internationale verbinding dan een IC Roosendaal-Antwerpen-Gent o.i.d.
Herstel: Dan heeft Zeeland ook een snellere verbinding met Schiphol en Amsterdam.

Verder ben ik er nog niet over uit hoe de IC Roosendaal-Antwerpen-Gent zal worden uitgevoerd.
pi_72629768
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoor Een directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2009 @ 23:17:06 #62
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72629982
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoor Een directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Op de IC Roosendaal-Gent zal er niet zo heel veel gebeuren.

Wel geef ik de HSL (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo) wel een kans vanwege een mogelijk groot passagierspotentiaal (hogescholen en universiteiten).
pi_72630173
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Wel geef ik de HSL (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo) wel een kans vanwege een mogelijk groot passagierspotentiaal (hogescholen en universiteiten).
Fout.

een SPOORLIJN Antwerpen - Eindhoven ja. Helemaal mee eens. Maar trek dan de boel door vanuit Turnhout over Tilburg of zo. Of vanuit Lommel over Valkenswaard naar eindhoven.

Een onderwijsinstelling rechtvaardigt NOOIT een HSL. Dat weet je zelf ook wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2009 @ 23:23:57 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72630234
quote:
Trein ramt kudde olifanten
NAIROBI - Een trein is in het zuiden van Kenia in botsing gekomen met een kudde olifanten. Vijf dieren - drie volwassenen en twee kalveren - overleefden de klap niet. Dat heeft het wildbeheer van Kenia donderdag gezegd.
© Inertia Stock

De dieren waren in de nacht van woensdag op donderdag naar het spoor gekomen, omdat een waterleiding bij de rails was gescheurd. Door aanhoudende droogte zijn de wilde dieren in Kenia wanhopig op zoek naar water.

Bewoners van een nabijgelegen dorp grepen het ongeluk aan om voor hun avondeten te zorgen. Ze sneden stukken vlees van de olifantenkarkassen af.
Bron: nu.nl
  donderdag 10 september 2009 @ 23:38:08 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72630652
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fout.

een SPOORLIJN Antwerpen - Eindhoven ja. Helemaal mee eens. Maar trek dan de boel door vanuit Turnhout over Tilburg of zo. Of vanuit Lommel over Valkenswaard naar eindhoven.

Een onderwijsinstelling rechtvaardigt NOOIT een HSL. Dat weet je zelf ook wel
Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.
  donderdag 10 september 2009 @ 23:39:37 #66
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72630697
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoor Een directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Ik had juist geen HSL over Venlo tot gedachten.
pi_72630749
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.
Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2009 @ 23:44:25 #68
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72630834
Ik begrijp dat het wel een beetje wishfull thinking is van mijn kant, maar als de Fyra dezelfde prijsontwikkeling kent als bij de Eurostar...
  donderdag 10 september 2009 @ 23:45:56 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72630875
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:

Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week.
pi_72630892
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik begrijp dat het wel een beetje wishfull thinking is van mijn kant, maar als de Fyra dezelfde prijsontwikkeling kent als bij de Eurostar...
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2009 @ 23:52:29 #71
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72631046
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Is dat zo?

De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
pi_72631078
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Is dat zo?

De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2009 @ 23:53:44 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72631084
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.

Alleen zal het voor de Fyra iets moeilijker worden omdat de Eurostar weinig concurrentie ondervindt van andere vervoersmiddelen (vliegverkeer tussen Parijs, Brussel en Londen is gedecimeerd, bovendien ook geen direct autoverbinding tussen beide steden).
pi_72631126
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Ofyles2 het volgende:

Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.
Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?

Dat lukt dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 september 2009 @ 23:56:38 #75
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72631162
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Misschien werkt de Full-Flex volgens een Brits systeem: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je kaartje.

Mag overigens ook in Nederland ingevoerd worden. Persoon A die nu een treinkaartje koopt naar Groningen voor december zou minder betalen dan persoon B die op de dag van de reis hetzelfde kaartje koopt.
  donderdag 10 september 2009 @ 23:58:06 #76
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72631199
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]


Ik lag ook te rollen over de vloer, gelukkig is niemand wakker geworden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 10 september 2009 @ 23:58:29 #77
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72631213
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?

Dat lukt dan
Puntloos is het nu, maar mocht mijn natte droom uitkomen dan houd ik je op de hoogte.

Zelf ga ik er niet van uit.
pi_72631261
Mja, je kunt je afvragen in hoeverre dat redelijk zou zijn. Dan moet je ook op binnenlandse IC's gaan werken met zitplaatsreservering. En dat brengt ook weer administratie en dus kosten met zich mee. Gevolg: de persoon die nu voor december boekt betaalt de normale prijs, en de koper op de dag zelf wordt uitgemolken. Zoals het dus inderdaad in Engeland gaat. Probeer dat maar eens als "vroegboekkorting" in de markt te zetten. Veel succes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:05:43 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72631424
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Geen idee, mijn collega's die de reserveringen maken voor disney vakanties boeken dat ding al maanden van te voren gevuld is, en voor volgend jaar al met de kerst bv
pi_72631653
quote:
Op donderdag 10 september 2009 09:30 schreef Crientj het volgende:
Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober.
Op Den Haag HS verkopen ze tenminste nog kartonnetjes!

pi_72631674
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.
Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:16:16 #82
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72631686
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, je kunt je afvragen in hoeverre dat redelijk zou zijn. Dan moet je ook op binnenlandse IC's gaan werken met zitplaatsreservering. En dat brengt ook weer administratie en dus kosten met zich mee. Gevolg: de persoon die nu voor december boekt betaalt de normale prijs, en de koper op de dag zelf wordt uitgemolken. Zoals het dus inderdaad in Engeland gaat. Probeer dat maar eens als "vroegboekkorting" in de markt te zetten. Veel succes
Tenzij je met beperkte kortingspercentages werkt.

Het verschil met Engeland is dat de vervoerders aldaar flink bezuinigd hebben in stationspersoneel.
pi_72631836
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:15 schreef Socios het volgende:

[..]

Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.
Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtollig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:25:25 #84
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72631889
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtollig
Ik was alleen van plan tot Eindhoven te gaan. Brussel-Antwerpen zette ik tussen haakjes, omdat de twee spoorlijnen tussen beide steden aan hun maximum zitten en Eindhoven-Venlo kent een te laag vervoerspotentiaal voor een internationale trein.
pi_72632168

GelenkTriebWagen 10236 te Harlingen


De sporen van Assen erbij.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:36:05 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72634233
Een spoorlijn Turnhout - Gilze-Rijen zie ik wel potentie in, omdat je dan op die manier zowel Breda als Tilburg een goede aansluiting kan geven richting Antwerpen en Brussel en verder. Er zou eventueel met vleugeltreinen gewerkt kunnen worden, welke bij Gilze-Rijen splitsen en combineren.

Het gedeelte naar Breda kun je verder laten rijden naar Roosendaal of zelfs Vlissingen, en de 3600 (IC Roosendaal - Zwolle), dan beperken tot Breda. Het gedeelte richting Tilburg kan eventueel tot Eindhoven of Den Bosch rijden en daar keren.

Richting België laat je die treinen weer splitsen bij een gehuctje wat Lint heet (ruime overstaptijd bij Kessel of Lier voorzien, of doorloopkoppen) en gaat er een gedeelte richting Antwerpen, en een gedeelte richting Mechelen en Leuven. Door te Leuven kop te maken, kun je doorrijden naar Brussel.

Wat de voordelen hiervan zijn? Je ontsluit zowel Antwerpen, Leuven als Brussel voor een hoop mensen: Zeeuwen, Bredanaren, Tilburgse kruikenzeikers, en Eindhovenaren of Bosschenaren. Antwerpen en Leuven hebben universiteiten welke goed bekend staan, deze zijn dan ook een stuk beter bereikbaar voor Nederlandse studenten.

Je hoeft niet de kosten te maken voor een HSL waar je 300 mag, want dat ga je er niet rijden. Het bestaande spoor, zowel aan Nederlandse als Belgische zijde, is al geschikt voor 140 of 160 km/h. Het nieuw aan te leggen stuk Gilze-Rijen - Turnhout, maak je geschikt voor 160 of 200 km/h.

Bij Turnhout moet wel wat werk gebeuren, een deel van die lijn is nog enkelsporig. Ook eindigt het midden in de stad Turnhout, wat ook niet echt handig is. Wat Turnhout het liefste wil, is dat de spoorlijn ondergronds verdwijnt en er een nieuw station komt.

Volledig Turnhout ondertunnelen zal een prijzige grap zijn, maar een tweede Almelo Verdiept biedt zeker wel mogelijkheden in die regio. Het spoor kan naar dubbelspoor, het station uitgebreid, en de lijn kan worden doorgetrokken richting Nederland.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:54:28 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72634488
Schopje TRU.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:09:56 #88
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_72634754
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.
Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.

Hetzelfde met verbindingen naar België toe, sowieso begrijp ik niet waarom er maar zo weinig grensoverschrijdende trajecten zijn. Ok in het verleden waren de grenzen gesloten maar men moet toen toch ook eens nagedacht hebben in het tijdperk pré HSL en toeslagen. Voorbeeld hiervan is de goudenlijn van NS en NMBS of te wel de Benelux. 't Lijntje wat elke spoorstaaf in goud toch wel terug verdiend heeft in de loop der tjid Jammer dat 't nu zo gaat op de lijn door mismanagement en overachiefment van de mensen aan het roer van beide vervoerders...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_72636605
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:09 schreef zwahiel het volgende:
Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk

Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72638453
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Is dat zo?

De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
Kan je die boeken? Als ze dat bij Hispeed gaan doen moet je vast toeslag betalen voor de verstelbare stoelen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:50:47 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_72638631
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef Fixers het volgende:

[..]

Kan je die boeken? Als ze dat bij Hispeed gaan doen moet je vast toeslag betalen voor de verstelbare stoelen.
Nou was het spreekwoordelijk, maar ik kan het wel even navragen of het kan.

Bij de thalys iig wel, betaal je wel de hoofdprijs voor.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:00:23 #92
136283 knars
Teethgrinder
pi_72638886
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk

Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
Ik zit zelf meer te denken aan een HSL tussen Utrecht Uithof UMC en Amsterdam Holendrecht AMC. Scheelt weer traumahelikoptervluchten en ambulanceritten.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:03:24 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72638982
Als ze nou gewoon eens een ic zouden inplannen tussen Gouda en Amsterdam zou dat al een hoop schelen.

Niet voor die ziekenhuizen, maar wel voor mij (en voor Knars ook waarschijnlijk).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72639241
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:03 schreef Duvel het volgende:
Als ze nou gewoon eens een ic zouden inplannen tussen Gouda en Amsterdam zou dat al een hoop schelen.

Niet voor die ziekenhuizen, maar wel voor mij (en voor Knars ook waarschijnlijk).
Kijk, dan hebben we het tenminste over een fatsoenlijke afzetmarkt

Wel een HSLstation in jouw tuin, en een in die van Knars, en verder niks tot aan Amsterdam dan. En wat spotplekjes voor Knars Jr.

"Als bijkomend voordeel wordt de oostelijke Randstad in noordelijke richting ontsloten, met het oog op de toekomst"

Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste spa de grond in!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:15:56 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_72639302
Nee, gewoon over bestaand spoor. Nu rijdt er alleen zo'n klotestoptrein die in no-time aan de gemeentegrens van Amsterdam staat, en dan vervolgens de reistijd verdubbelt door bij elke Amsterdam dikke boom te stoppen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_72639303
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste spa de grond in!
He, jammer. Het project loopt vertraging op. We moeten eerst een HSL gaan aanleggen naar de BoerenBond, om een spa te kunnen kopen. Nou ja, vooruit, het besluit is toch al genomen, we kunnen niet meer terug, en iedereen wordt er uiteindelijk blijer van

Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste soeplepel de grond in!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72639544
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:
Nee, gewoon over bestaand spoor. Nu rijdt er alleen zo'n klotestoptrein die in no-time aan de gemeentegrens van Amsterdam staat, en dan vervolgens de reistijd verdubbelt door bij elke Amsterdam dikke boom te stoppen.
Dat is inderdaad wel vervelend. Tussen Amsterdam en Den Haag probeerde ik zoveel mogelijk zo te timen dat ik een Benelux trof. Scheelt een kwartier reistijd.
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 13:09:56 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_72640707
Ik kreeg het magazine Spoor in de bus gisteren 'exclusief voor abonnementhouders van NS'

Leuk initiatief, maar nu mis ik Rails nog meer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72640916
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg het magazine Spoor in de bus gisteren 'exclusief voor abonnementhouders van NS'

Leuk initiatief, maar nu mis ik Rails nog meer
Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 13:57:32 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_72642060
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnen
Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'

Ik ben nog niet eens de helft van 50 plus Rails was echt veel hipper
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')