Herstel: Dan heeft Zeeland ook een snellere verbinding met Schiphol en Amsterdam.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.
Verder zou ik zou gewoon de IC A'dam-Vlissingen tot Rotterdam over de HSL sturen dan heeft Roosendaal ook een snelle lijn. Voor de internationale verbinding dan een IC Roosendaal-Antwerpen-Gent o.i.d.
Op de IC Roosendaal-Gent zal er niet zo heel veel gebeuren.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoorEen directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Fout.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Wel geef ik de HSL (Brussel-)Antwerpen-Eindhoven(-Venlo) wel een kans vanwege een mogelijk groot passagierspotentiaal (hogescholen en universiteiten).
Bron: nu.nlquote:Trein ramt kudde olifanten
NAIROBI - Een trein is in het zuiden van Kenia in botsing gekomen met een kudde olifanten. Vijf dieren - drie volwassenen en twee kalveren - overleefden de klap niet. Dat heeft het wildbeheer van Kenia donderdag gezegd.
© Inertia Stock
De dieren waren in de nacht van woensdag op donderdag naar het spoor gekomen, omdat een waterleiding bij de rails was gescheurd. Door aanhoudende droogte zijn de wilde dieren in Kenia wanhopig op zoek naar water.
Bewoners van een nabijgelegen dorp grepen het ongeluk aan om voor hun avondeten te zorgen. Ze sneden stukken vlees van de olifantenkarkassen af.
Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fout.
een SPOORLIJN Antwerpen - Eindhoven ja. Helemaal mee eens. Maar trek dan de boel door vanuit Turnhout over Tilburg of zo. Of vanuit Lommel over Valkenswaard naar eindhoven.
Een onderwijsinstelling rechtvaardigt NOOIT een HSL. Dat weet je zelf ook wel
Ik had juist geen HSL over Venlo tot gedachten.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
zeg vingerververs, zijn jullie nou gewoon wat aan het mijmeren over vervoersassen met grote vraag? Of willen jullie gewoon een beetje treintjes rijden? Een HSL over Venlo? Sorry hoorEen directe verbindig Roosendaal - Gent? En dan?
Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Er ligt wel (gedeeltelijk) spoor op jouw voorgestelde tracé, maar dan is het nog de vraag of de lokale overheden overgaan tot reactivering.
quote:Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week.
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik begrijp dat het wel een beetje wishfull thinking is van mijn kant, maar als de Fyra dezelfde prijsontwikkeling kent als bij de Eurostar...
Is dat zo?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat zo?
De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die moeten steeds verder omlaag in hun tarieven bedoel je? Maar wordt het daar minder verliesgevend van? Nee. Er zijn meer stoelen gevuld ja. Maar meer geld opbrengen doet het dus niet.
Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik zeg niet dat de Fyra goedkoper moet worden, ik wijs alleen op het succes van de Eurostar.
Misschien werkt de Full-Flex volgens een Brits systeem: hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je kaartje.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Ik lag ook te rollen over de vloer, gelukkig is niemand wakker gewordenquote:
Puntloos is het nu, maar mocht mijn natte droom uitkomen dan houd ik je op de hoogte.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je probeert een volslagen puntloos betoog te maken?![]()
Dat lukt dan
Geen idee, mijn collega's die de reserveringen maken voor disney vakanties boeken dat ding al maanden van te voren gevuld is, en voor volgend jaar al met de kerst bvquote:Op donderdag 10 september 2009 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met allemaal mensen die Full-Flex geboekt hebben? Of met toeristen die last-minute voor een bodemprijsje nog een trein in gelokt zijn?
Op Den Haag HS verkopen ze tenminste nog kartonnetjes!quote:Op donderdag 10 september 2009 09:30 schreef Crientj het volgende:
Op Bilthoven hangt er ook al een tijdje een briefje dat ze geen kaarten meer gaan verkopen per 1 oktober.
Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef ReisT het volgende:
Dat doet-ie niet, want die trein is natuurlijk juist bedoeld om het HSL-spoor tussen Antwerpen en Breda een zinvolle invulling te geven. En als die toch richting Venlo gaat dan liever maar meteen doortrekken naar Keulen.
Tenzij je met beperkte kortingspercentages werkt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, je kunt je afvragen in hoeverre dat redelijk zou zijn. Dan moet je ook op binnenlandse IC's gaan werken met zitplaatsreservering. En dat brengt ook weer administratie en dus kosten met zich mee. Gevolg: de persoon die nu voor december boekt betaalt de normale prijs, en de koper op de dag zelf wordt uitgemolken. Zoals het dus inderdaad in Engeland gaat. Probeer dat maar eens als "vroegboekkorting" in de markt te zetten. Veel succes
Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtolligquote:Op vrijdag 11 september 2009 00:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Er ligt al een HSL tussen Brussel en Keulen. Via Luik en Aachen.
Ik was alleen van plan tot Eindhoven te gaan. Brussel-Antwerpen zette ik tussen haakjes, omdat de twee spoorlijnen tussen beide steden aan hun maximum zitten en Eindhoven-Venlo kent een te laag vervoerspotentiaal voor een internationale trein.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, dat maakt die omweg via provinciedurpjes als Breda, Helmond en Venlo redelijk overtollig
Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal. Maar het aanleggen van een HSL kost HEEL VEEL GELD. Dat moet zichzelf terugverdienen. Hoe? Door TOESLAGEN en HOGE TARIEVEN. Zie ongeveer alles wat er in het Europa van nu 200 km/h of harder rijdt. Waar moet je dan heen gaan rijden? Naar ZAKENCENTRA vol met poenerige kantoren en krijtstreep-patsers natuurlijk. Niet naar een campus met studenten die op 6 vierkante meter leven van een rol kaakjes in de week. En ook niet naar 3 of 6 of 80 van zulke campussen. Dat zal namelijk altijd meer geld kosten dan het ever ooit opbrengt.
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijkquote:Op vrijdag 11 september 2009 09:09 schreef zwahiel het volgende:
Wat denk je wat bij die campussen liggen? Juist allemaal zakencentra, zeker als je een stel van die campussen / uniefs / hogescholen met elkaar verbind en er goede OV verbindingen bijlegt. Kijk naar Eindhoven met haar High Tech Campus. Kijk naar Utrecht met de Uithof. Naast schoolmogelijkheden trekken dergelijke kenniscentra juist bedrijven aan. Die gebruiken niet alleen studenten maar delen kennis en expertise ook met de onderwijsinstellingen en vice versa. Je zou je verbazen hoeveel bedrijven er rondom de Uithof in Utrecht zitten. Soms lijkt 't wel alsof er meer bedrijven komen dan dat er onderwijsgebouwen komen in de toekomstige planningen van de Uithof.
Kan je die boeken?quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat zo?
De dagelijkse Eurostar naar Marne La Vallee Chessy zit anders wel iedre dag tot aan de klapstoeltjes gevuld?
Nou was het spreekwoordelijk, maar ik kan het wel even navragen of het kan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Kan je die boeken?Als ze dat bij Hispeed gaan doen moet je vast toeslag betalen voor de verstelbare stoelen.
Ik zit zelf meer te denken aan een HSL tussen Utrecht Uithof UMC en Amsterdam Holendrecht AMC. Scheelt weer traumahelikoptervluchten en ambulanceritten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kantorenparkje op Rijnsweerd waarvan de helft leeg staat bedoel je? Laat me niet lachen zeg. Echt, volkomen vergelijkbaar met Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt, je hebt gelijk![]()
![]()
Maar goed, dat ge-natte-dagdroom om ieder fietspad maar te willen ombouwen naar een HSL om wat Zeeuwen te kunnen ontsluiten, leuk allemaal, maar niet realistisch. Ik ben er wel klaar mee iig.
Kijk, dan hebben we het tenminste over een fatsoenlijke afzetmarktquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:03 schreef Duvel het volgende:
Als ze nou gewoon eens een ic zouden inplannen tussen Gouda en Amsterdam zou dat al een hoop schelen.
Niet voor die ziekenhuizen, maar wel voor mij (en voor Knars ook waarschijnlijk).
He, jammer. Het project loopt vertraging op. We moeten eerst een HSL gaan aanleggen naar de BoerenBond, om een spa te kunnen kopen. Nou ja, vooruit, het besluit is toch al genomen, we kunnen niet meer terug, en iedereen wordt er uiteindelijk blijer vanquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zeg: Vanmiddag nog de eerste spa de grond in!
Dat is inderdaad wel vervelend. Tussen Amsterdam en Den Haag probeerde ik zoveel mogelijk zo te timen dat ik een Benelux trof. Scheelt een kwartier reistijd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:15 schreef Duvel het volgende:
Nee, gewoon over bestaand spoor. Nu rijdt er alleen zo'n klotestoptrein die in no-time aan de gemeentegrens van Amsterdam staat, en dan vervolgens de reistijd verdubbelt door bij elke Amsterdam dikke boom te stoppen.
Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnenquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg het magazine Spoor in de bus gisteren'exclusief voor abonnementhouders van NS'
![]()
Leuk initiatief, maar nu mis ik Rails nog meer
Ik citeer: 'voor de helft naar de 50 plusbeurs'quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo miepen, de Spoor zit vol met kortingsbonnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |