Ja tuurlijk laten we er nog meer geld in stoppen.quote:'Islamscholen sluiten andere culturen uit'
http://www.spitsnieuws.nl(...)uiten_andere_cu.html
Binnen orthodoxe islamitische scholen is totaal geen ruimte voor andere culturen en geloven. Tot die conclusie komt Hennie Metsemakers, een onderwijzeres die een jaar gewerkt heeft op de As Siddieqschool in Amsterdam.
Metsemakers vertelt haar ervaringen in het Parool van vandaag, als reactie op de oproep van stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch om orthodoxe bewegingen van subsidie te voorzien. "We moesten apart eten in de pauzes. Ook werden we anders begroet, en als ongelovig bestempeld", aldus Metsemakers, die ook de onderwijsinspectie heeft ingeschakeld.
Verboden
Metsemakers kreeg naar eigen zeggen de opdracht om kinderen wijs te maken dat het christendom zou worden afgeschaft. "Rond de kerst had ik grachtenhuizen met lichtjes in de klas gezet, om iets te vertellen over het feest zonder het over kerstmis te hebben. Dat werd me verboden", aldus de onderwijzeres in de krant.
quote:AMSTERDAM - Orthodoxe islamitische scholen bieden geen enkele ruimte aan andere culturen en geloven. Zij werken de integratie tegen. Niet-moslimleraren op deze scholen worden vriendelijk, met alle egards, maar niet als volwaardige collega's behandeld.
Dit stelt onderwijzeres Hennie Metsemakers, die een jaar gewerkt heeft bij de As Siddieqschool, nadat deze twee van de drie gesloten scholen van Siba (Stichting Islamitische Basisscholen Amsterdam) had overgenomen.
Aanleiding voor haar noodkreet, die vandaag in Het Parool te lezen is, was de oproep van stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch orthodoxe bewegingen te subsidiëren. Volgens Metsemakers is de democratie hiermee niet gediend.
Metsemakers meent dat zij en andere niet-moslimleden van het onderwijzend team van de As Siddieq ('De waarheidsgetrouwe') in Zeeburg subtiel werden buitengesloten.
''In de pauzes moesten we apart eten,'' zegt Metsemakers. ''Wij mochten niet hetzelfde begroet worden als moslimonderwijzers, niet met het woord salem, vrede, want niet-moslims kunnen niet weten wat vrede is. Andersdenkenden worden bestempeld als ongelovig.''
Metsemakers heeft inmiddels de onderwijsinspectie ingeschakeld. Ze werd anderhalf jaar geleden geschorst omdat zij ook de gebruiken van andere religies in de lessen noemde. Metsemakers, van wie het jaarcontract vorig jaar niet werd verlengd: ''Ik had een tijdbalk getekend en daarop de belangrijkste gebeurtenissen van een aantal geloven vermeld.''
''Ook had ik rond de kerst grachtenhuizen met lichtjes in de klas laten zetten om iets te vertellen over het feest rond het licht zonder het speciaal over kerstmis te hebben. Dat werd me verboden.'' Het ergste, zo zegt Metsemakers, vond ze nog dat ze de opdracht kreeg de kinderen te vertellen dat het christendom afgeschaft zal worden.
Enkele jaren geleden vertrokken ook al enkele onderwijzers bij de As Siddieqschool wegens een 'uitzonderlijk orthodoxe houding van het bestuur'. Een interimbestuurder werd weggestuurd.
Volgens Metsemakers is het bestuur er inmiddels in geslaagd de orthodoxe signatuur in alle gelederen door te voeren, ook al bestaat de helft van het team uit niet-moslimleerkrachten.
Metsemakers is niet over één nacht ijs gegaan. ''Nadat ik mijn ervaringen vele maanden heb laten bezinken, heb ik besloten om mijn verhaal aan een groter publiek toe te vertrouwen.''
Zij was vol idealen bij de school gaan werken. ''Ik ging ervan uit dat gezinnen die hun kinderen naar deze school sturen, meer cohesie vertonen dan gezinnen waar men nergens bij betrokken is. De leiding was attent en lief, maar blijkt een onderliggende agenda te hanteren.''
De school wil volgens haar kinderen leren dat zij geen vrienden mogen zijn van ongelovigen. ''Alleen moslims kunnen immers goede mensen zijn.''
Bij As Siddieq is men niet bereikbaar voor commentaar. Een medewerker zegt wel dat hij Metsemakers een goede collega vindt, maar dat hij een spreekverbod heeft. Bij het bestuur van de school, ondergebracht bij administratiekantoor Al ASR, is niemand te bereiken. (TON DAMEN)
Uhm lusten?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo is ons geloof nu eenmaal. Gezien de godsdienstvrijheid die we met zijn allen hebben in Nederland hebben "jullie" dit maar te slikken. Dus: lusten én lasten.²
Ja, dat is precies zo.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:42 schreef Hukkie het volgende:
Ach, orthodoxe scholen zijn niet nieuw, wij hebben hier een reformatorische school, waar de meisjes verplicht een rokje aan moeten enzo. Me dunkt dat daar ook geen plaats is voor andere culturen en geloven.
Geen idee of die wel subsidie krijgen trouwens, maar dat lijkt me ook geen goed idee.
Godsdienst is een verrijking voor elke samenleving, elke erudiete persoon zal dit kunnen bevestigen. Ik begrijp de (welse) selectie verontwaardiging niet. Zeker niet van die lerares, wel zolang mogelijk inkomen vergaren aldaar en pas als ze er niet meer werkt een boekje open doen.quote:
Zodra een katholieke school het dragen van hoofddoekjes niet toe wil staan is de wereld te klein. Terwijl moslimkindjes in elk geval wel welkom zijn op die school.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Godsdienst is een verrijking voor elke samenleving, elke erudiete persoon zal dit kunnen bevestigen. Ik begrijp de (welse) selectie verontwaardiging niet. Zeker niet van die lerares, wel zolang mogelijk inkomen vergaren aldaar en pas als ze er niet meer werkt een boekje open doen.²
Mits er wordt verteld dat het allemaal onzinnig geloof is, niet strookt met de werkelijkheid. Ja.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Gewoon één soort onderwijs, waar aandacht besteed kan worden aan elk geloof
En als op een reformatorische school vrouwen een rok moeten dragen, en TV en internet thuis gefilterd moeten worden anders wordt je niet toegelaten, haalt vrijwel iedereen zijn schouders op en beschouwd het als een soort 'plaatselijke gekte', moeten ze toch zelf weten ..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Zodra een katholieke school het dragen van hoofddoekjes niet toe wil staan is de wereld te klein. Terwijl moslimkindjes in elk geval wel welkom zijn op die school.
Wmb wordt deze school keihard de les gelezen.
Hé, als meisjes op een islamitische school een hoofddoek willen dragen, mogen ze dat toch ook zelf weten. Als ze in hun vrije tijd een hoofddoek willen dragen, omdat ze denken dat hun geloof dat voorschrijft, mogen ze dat ook zelf weten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
En als op een reformatorische school vrouwen een rok moeten dragen, en TV en internet thuis gefilterd moeten worden anders wordt je niet toegelaten, haalt vrijwel iedereen zijn schouders op en beschouwd het als een soort 'plaatselijke gekte', moeten ze toch zelf weten ..
Zelfhatende Nederlanders die opkomen voor de rechten van individuen,quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:33 schreef Tarak het volgende:
En dan zijn er nog zelfhatende idioten die een totalitaire ideologie als de Islam in bescherming gaan nemen.
Is dit werkelijk het enige sprookje wat ze daar horen?quote:Metsemakers kreeg naar eigen zeggen de opdracht om kinderen wijs te maken dat het christendom zou worden afgeschaft.
De Islam is juist tegen rechten voor individuen, de Islam is een collectieve ideologie waarin individuele rechten ondergeschikt zijn aan de ideologie. Juist mensen die voor individuele rechten zijn, bekritiseren het verwerpelijke waardensysteem van de Islam.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zelfhatende Nederlanders die opkomen voor de rechten van individuen,.
Bekritiseren het, ja, en gaan het dan niet verbieden en gunnen de individuen hun rechten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:48 schreef Tarak het volgende:
Juist mensen die voor individuele rechten zijn, bekritiseren het verwerpelijke waardensysteem van de Islam.
Ja, want islamieten zijn door "progressief links" als zielig gedefinieerd en zielige mensen mogen het wel. Primair onderscheid tussen goed en kwaad, dat onderscheid weet links niet meer te maken....quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef Waterwereld het volgende:
Op deze school leren ze dus de Apartheid/racisme/discriminatie?
quote:De wetten van het progressieve denken
1
De intellectuelen die voor de nare gewoonten van andere culturen overlopen van begrip, die beweren dat we onze waarden niet zomaar aan de immigranten mogen opleggen omdat waarden nu eenmaal relatief zijn en het uiterst imperialistisch en paternalistisch, zo niet racistisch is om te menen dat onze waarden beter zijn dan de waarden van andere culturen; diezelfde intellectuelen leggen ten aanzien van het verleden vaak wel een grote mate van waardenvastheid aan de dag. Het koloniseren van Afrika was bijzonder schandalig, de Amerikaanse slavenhouders waren grote schoften, Columbus was een grote schoft, enzovoorts. Ook deze schoften leefden in een cultuur die, dit keer door de afstand in de tijd, beduidend van de onze afweek, maar merkwaardig genoeg is dat geen grond voor clementie.
Een opmerkelijk verschijnsel, want je zou verwachten dat waarden ofwel als absoluut werden beschouwd; geldig op alle plaatsen en in alle tijden; ofwel als relatief; zowel plaatsgebonden als tijdgebonden. De combinatie van relativisme met betrekking tot plaats en absolutisme met betrekking tot tijd is dus nogal raadselachtig.
Maar dit raadsel verdwijnt al snel zodra de eerste wet van Croughs wordt toegepast: 'De wet van het abjecte Westen'. Deze wet luidt: 'Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers'.
Door toepassing van de wet van het abjecte Westen wordt het samengaan van cultuurrelativisme en 'tijdsabsolutisme' afdoende verklaard. Columbus versus de indianen, de Amerikaanse slavenhouders versus de slaven, de kolonialen versus de gekoloniseerden : dit zijn allemaal gevallen van conflicten tussen 'westers' en 'niet-westers'. In deze gevallen zou waardenrelativisme te zeer in het voordeel uitvallen van 'het Westen'. (Bijvoorbeeld: 'je moet de daden van de kolonialen zien in hun tijd, toen vond men dat nu eenmaal gewoon', etc.) Bij tegenwoordige conflicten tussen 'westers' en 'niet-westers' past wel waardenrelativisme, omdat dit in het voordeel uitvalt van 'niet-westers'.
Ook het opmerkelijke verschijnsel dat de onderdrukking van de zwarte bevolking in Zuid-Afrika op een voortdurende stroom van heftige veroordelingen van onze intellectuelen kon rekenen, terwijl de vaak veel zwaardere onderdrukking van de zwarte bevolking in andere delen van Afrika nauwelijks enige belangstelling wist te wekken, kan met behulp van de wet van het abjecte Westen eenvoudig werden verklaard. In Zuid-Afrika was sprake van een conflict tussen westers (blank) en niet-westers (zwart); dit in tegenstelling tot de overige delen van Afrika, waar het conflict ging tussen niet-westers en niet-westers - en dus niet interessant was voor onze intellectuelen. Het welzijn van de zwarte bevolking kon onze menslievende intellectuelen duidelijk gestolen werden; hen was het er alleen om te doen 'het Westen' aan te vallen en als 'antiracist' te poseren.
Een ander merkwaardig verschijnsel is met deze wet ook te verklaren: het feit dat verlichte geesten nog dagelijks emmeren over het schandelijke onrecht van de westerse slavenhandel, terwijl over de slavenhandel door Arabieren nooit met een woord gerept wordt; en dat terwijl in het Westen de slavenhandel al in de vorige eeuw is afgeschaft, terwijl de Arabieren de slavenhandel pas in de jaren zestig en zeventig van deze eeuw begonnen af te schaffen. (In Mauretanie werd de slavernij pas in 1980 afgeschaft, terwijl in Soedan in 1990 nog steeds slavenhandel plaatsvond; zie The economist, 6 januari 1990). De wet van het abjecte Westen weet dit opmerkelijke fenomeen zonder problemen te verklaren.
Ja dus:quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Is dit werkelijk het enige sprookje wat ze daar horen?
Heb het nu niet over de Koran, want volgens mij niet zo heel veel mis met de Koran, maaaar!
Vrees meer voor lesgeven in discriminatie. Hoe anderen te discrimineren op niet-geloof etc, etc.
Begin die indoctrinatie van wat rechtvaardigheid is voor die schoolleiding, terwijl dit voor ons discriminatie is eng te vinden.
Het niet mogen praten met een ongelovige. Of het niet mogen helpen van een ongelovige? Dit gaat mij dus allemaal veel te ver. Apart zitten op een andere plek omdat je geen moslim bent? Sluiten die schoollll!.
En even voor de duidelijkheid. heb het niet over elke moslim, want heb dat nog nooit meegemaakt hier met moslims.
Op deze school leren ze dus de Apartheid/racisme/discriminatie?
quote:De school wil volgens haar kinderen leren dat zij geen vrienden mogen zijn van ongelovigen. ''Alleen moslims kunnen immers goede mensen zijn.''
Welke link?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:55 schreef Monidique het volgende:
Zie hier deze link om duidelijk te maken hoe ik denk.
Behalve 'Witte linkse intellectuelen schenken aandacht aan Zuid-Afrikaans racisme!' en 'Witte linkse intellectuelen schenken geen aandacht aan Soedan!' nog enige concrete onderbouwing voor de stelling dat de progressieve houding ervan uitgaat dat de niet-blanken zielig zijn en niet bekritiseerd mogen worden? Of hebben we hier toch meer te doen met een zogenaamd stroman-argument?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ja, want islamieten zijn door "progressief links" als zielig gedefinieerd en zielige mensen mogen het wel. Primair onderscheid tussen goed en kwaad, dat onderscheid weet links niet meer te maken....
Zie ook deze link:
http://www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.html
[..]
Nee, ik gun niemand het recht om mannen en vrouwen structureel ongelijkwaardig te behandelen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bekritiseren het, ja, en gaan het dan niet verbieden en gunnen de individuen hun rechten.
Snap je niet. Je springt van een islam-school (een enkele school, want denk echt niet dat elke islamitische school zo is|) opCongo?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Behalve 'Witte linkse intellectuelen schenken aandacht aan Zuid-Afrikaans racisme!' en 'Witte linkse intellectuelen schenken geen aandacht aan Soedan!' nog enige concrete onderbouwing voor de stelling dat de progressieve houding ervan uitgaat dat de niet-blanken zielig zijn en niet bekritiseerd mogen worden? Of hebben we hier toch meer te doen van een zogenaamd stroman-argument?
Wat is dat 'welse' toch? Ik ken het woord niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Godsdienst is een verrijking voor elke samenleving, elke erudiete persoon zal dit kunnen bevestigen. Ik begrijp de (welse) selectie verontwaardiging niet. Zeker niet van die lerares, wel zolang mogelijk inkomen vergaren aldaar en pas als ze er niet meer werkt een boekje open doen.²
Neuh, ik zie die correlatie niet zo in dat opiniestuk. Maar: Ik zie eerder een verband tussen oorlog en gevoelens en beleid van vermeende etnische superioriteit (a la onze grote leider Geert Wilders). Er was geen burgeroorlog in Rwanda omdat er Hutu's en Tutsi's woonden, er was een burgeroorlog omdat Tutsi's voorgetrokken werden. Er was geen burgeroorlog in Joegoslavië omdat er van alles leefde, maar omdat de Serviërs een Groot-Servië probeerden te creëren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:02 schreef Tarak het volgende:
Stond ook nog een artikel in de Volkskrant gisteren over het verband tussen de oorlog en multicultureel samenleven, dit verband was - niet verbazingwekkend - zeer, zeer, positief correlerend:
http://extra.volkskrant.n(...)_conflict_management
Hoi.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:03 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Snap je niet. Je springt van een islam-school (een enkele school, want denk echt niet dat elke islamitische school zo is|) opCongo?
Zit je niet in het verkeerde topic? We hebben het hier over een school in Nederland, die kinderen racisme en discriminatie leert.
Wat bedoel je nu met niet-blanken die niet bekritiseert mogen worden?
Wat dacht je van de hele allochtonen discussie in Nederland?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Behalve 'Witte linkse intellectuelen schenken aandacht aan Zuid-Afrikaans racisme!' en 'Witte linkse intellectuelen schenken geen aandacht aan Soedan!' nog enige concrete onderbouwing voor de stelling dat de progressieve houding ervan uitgaat dat de niet-blanken zielig zijn en niet bekritiseerd mogen worden? Of hebben we hier toch meer te doen met een zogenaamd stroman-argument?
Ik snap het verband in een ander soort topic wel, maar niet in dit topicquote:
Ik geloof dat je punt een beetje mist .. die meiden 'mogen' geen rok dragen, die moeten een rok dragen, als ze met een broek of legging komen, zelfs al is het stervenskoud buiten, komen ze de school niet in. Daarnaast bemoeit de school zich actief met het leven thuis, als je thuis geen filter hebt op je TV en internet kom je de school niet in, dus zelfs thuis wordt 'onchristelijke' informatie niet toegestaan .. het gaat dus nog een stapje verder dan wat er op deze school gebeurdquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, als meisjes op een islamitische school een hoofddoek willen dragen, mogen ze dat toch ook zelf weten. Als ze in hun vrije tijd een hoofddoek willen dragen, omdat ze denken dat hun geloof dat voorschrijft, mogen ze dat ook zelf weten.
Ik bemoei me toch niet met hun privéleven, waarom dan wel commentaar geven op het privéleven van gereformeerden?
Waarom zouden meiden in een gereformeerde gemeenschap dan geen rok mogen dragen?
Verder vind ik ook dat een niet reformatorische school van dergelijke meisjes mag eisen dat ze bij de gymles of zo gewoon een broek dragen. Net zoals ze dit van moslim meisjes moeten mogen eisen.
Natuurlijk is het ook nog eens zo dat een hoofddoek zonder meer een geloofsuiting is. Het dragen van een rok is dat niet. Ik draag vaak genoeg een rok en ben niet gereformeerd.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Neuh, ik zie die correlatie niet zo in dat opiniestuk. Maar: Ik zie eerder een verband tussen oorlog en gevoelens en beleid van vermeende etnische superioriteit (a la onze grote leider Geert Wilders). Er was geen burgeroorlog in Rwanda omdat er Hutu's en Tutsi's woonden, er was een burgeroorlog omdat Tutsi's voorgetrokken werden. Er was geen burgeroorlog in Joegoslavië omdat er van alles leefde, maar omdat de Serviërs een Groot-Servië probeerden te creëren.
De Tweede Wereldoorlog? Ja, duidelijk een gevalletje overdreven multiculturalisme.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:13 schreef Tarak het volgende:
[..]
En die miljoen Serven die tijdens WO II vermoord werden om hun grondgebied af te pakken?
Revisionisme.quote:Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen.
Waar haal je dit nu weer vandaan? Dit heb ik echt nog nooit gehoord? Hoe moet de school dat controleren dan? Komen ze bij je langs?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik geloof dat je punt een beetje mist .. die meiden 'mogen' geen rok dragen, die moeten een rok dragen, als ze met een broek of legging komen, zelfs al is het stervenskoud buiten, komen ze de school niet in. Daarnaast bemoeit de school zich actief met het leven thuis, als je thuis geen filter hebt op je TV en internet kom je de school niet in, dus zelfs thuis wordt 'onchristelijke' informatie niet toegestaan .. het gaat dus nog een stapje verder dan wat er op deze school gebeurd
*zucht*quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog? Ja, duidelijk een gevalletje overdreven multiculturalisme.
Wat? De bewuste kolonisatie door ethnisch Albanezen? Het verkrachten en doden van Servische vrouwen?quote:Revisionisme.
Volgens mij zit jij hier het paard achter de wagen te spannen .. het is niet we ooit een multiculti wereld waren en van daaruit maar naties zijn ontstaan .. nee we, zijn van klein naar groot gegroeid .. en naarmate er meer 'vreemdelingen' onder een hoed gevangen worden en gemeenschappelijke belangen hebben neemt de kans op oorlog afquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:13 schreef Tarak het volgende:
[..]
En die miljoen Serven die tijdens WO II vermoord werden om hun grondgebied af te pakken? Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen. In elke multicultureel land is er oorlog want je krijgt altijd een strijd om de macht tussen verschillende groepen. De loyaliteitslijnen gaan anders lopen. Natiestaten zijn niet voor niets ontstaan. Multiculturalisme is weer dat typisch "maakbare samenlevingsdenken", het werkt niet, het heeft nooit gewerkt en het zal nooit werken. Ondertussen vallen er wel weer miljoenen doden door, maar die miljoenen doden hebben linkse mensen toch altijd over voor dat mooie ideaal, toch?
Die gescheiden loketten zijn er volgens mij al niet meer. Vond ik ook een hele vreemde beslissing.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:08 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wat dacht je van de hele allochtonen discussie in Nederland?
Of dat er zo'n dom PvdA wethoudertje akkoord gaat met gescheiden loketten, dat Marcouch sekse gescheiden entrees bij bibliotheken voorstelt en dat hij daar mee wegkomt, het hele gebrek aan kritiek op vrouwen die zo'n overseksueel wereldbeeld hebben dat ze een hoofddoek dragen en voor sekse segregatie zijn.
De Duitsers? Ik dacht dat dit allemaal te maken had met een multicultureel conflict? Schijnbaar krijg je problemen als een bezettende macht het een en ander door elkaar schopt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:18 schreef Tarak het volgende:
Je begrijpt me dondersgoed, er zat een voorgeschiedenis aan vast. De Kroaten vochten voor de Duitsers en de Serven vochten voor de geallieerden en natuurlijk werd ook dit conflict weer gebruikt om de Serven van hun grondgebied te verdrijven
Nee, dat is geen revisionisme a la Holocaust-ontkenning (of klimaatverandering-ontkenning of evolutie-ontkenning, whatever), dit wel: "Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen."quote:Wat? De bewuste kolonisatie door ethnisch Albanezen? Het verkrachten en doden van Servische vrouwen?
Opbokken met die flauwekul.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo is ons geloof nu eenmaal. Gezien de godsdienstvrijheid die we met zijn allen hebben in Nederland hebben "jullie" dit maar te slikken. Dus: lusten én lasten.²
Dit kan ik uiteraard bevestigen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Godsdienst is een verrijking voor elke samenleving, elke erudiete persoon zal dit kunnen bevestigen.²
Stapje verder?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik geloof dat je punt een beetje mist .. die meiden 'mogen' geen rok dragen, die moeten een rok dragen, als ze met een broek of legging komen, zelfs al is het stervenskoud buiten, komen ze de school niet in. Daarnaast bemoeit de school zich actief met het leven thuis, als je thuis geen filter hebt op je TV en internet kom je de school niet in, dus zelfs thuis wordt 'onchristelijke' informatie niet toegestaan .. het gaat dus nog een stapje verder dan wat er op deze school gebeurd
Dit ontken ik niet eensquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:23 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dit kan ik uiteraard bevestigen.
Wat een nonsens. Natiestaten zijn rond de 16e eeuw ontstaan, Nederland was juist één van de eerste. Het is juist gegaan van imperialisme naar natiestaten. Het hele dekolonisatieproces was (in principe) ook de ontwikkeling van imperialisme naar onafhankelijke, vrije natiestaten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij hier het paard achter de wagen te spannen .. het is niet we ooit een multiculti wereld waren en van daaruit maar naties zijn ontstaan .. nee we, zijn van klein naar groot gegroeid .. en naarmate er meer 'vreemdelingen' onder een hoed gevangen worden en gemeenschappelijke belangen hebben neemt de kans op oorlog af
En wanneer is iets een bezettende macht?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Duitsers? Ik dacht dat dit allemaal te maken had met een multicultureel conflict? Schijnbaar krijg je problemen als een bezettende macht het een en ander door elkaar schopt.
Waarom niet? Ik vind het nogal een stompzinnige dooddoener. Genoeg landen en beschavingen voorhanden, heden en verleden, waarin geloof juist een gif is dat de maatschappij heeft lamgelegd. Of waar gelovigen niet bepaald tot het intellectuele deel der natie behoren maar juist tot de kudde bange prevelaars. Genoeg landen ook waarin het niet mogelijk is om met een alternatieve levensfilosofie naar buiten te komen omdat een almachtige staatsgodsdienst tot in de uithoeken van het land het voor het zeggen heeft.quote:
Je kinderen hebben dus veel respect voor moslims en jijzelf voelt je niet verheven omdat *jouw sprookjesboek* beter zou zijn ?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Ik blijf door dit soort berichten voorstander van het afschaffen van alle bijzonder onderwijs.
Gewoon één soort onderwijs, waar aandacht besteed kan worden aan elk geloof, zodat kinderen leren begrip te hebben voor andere geloven, zonder één geloof in het bijzonder belangrijker te achten. Verder vind ik dat op een dergelijke school geen geloven gepraktiseert mogen worden. Onderwijs en geloof dus in die zin gescheiden houden. Je geloof belijden doe je maar thuis of in een gebedshuis, niet op school.
Dat doe je dus wél want anders had je niet gekozen voor het *katholiek zijn*quote:zonder één geloof in het bijzonder belangrijker te achten
Je moet ook helemaal niet kijken naar "godsdienst" an sich, maar naar het onderliggende waardensysteem van een religie. Want religie verschilt immers in basis niets van andere filosofieën met hun onderliggende waardensystemen. Ook daar "geloof" je immers in.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik vind het nogal een stompzinnige dooddoener. Genoeg landen en beschavingen voorhanden, heden en verleden, waarin geloof juist een gif is dat de maatschappij heeft lamgelegd. Of waar gelovigen niet bepaald tot het intellectuele deel der natie behoren maar juist tot de kudde bange prevelaars. Genoeg landen ook waarin het niet mogelijk is om met een alternatieve levensfilosofie naar buiten kan komen omdat een almachtige staatsgodsdienst het tot in de kleinste hoeken van het land voor het zeggen heeft.
Beweren dat godsdienst een verrijking is voor het land, is net zoiets als zeggen dat je van ieder mens iets kunt leren. Dat zal best, maar dan hebben we het niet gehad over de klootzakken die je beter met een nekschot de rivier in kunt gooien. Daar zijn er ook genoeg van.
Hè Loeder!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je kinderen hebben dus veel respect voor moslims en jijzelf voelt je niet verheven omdat *jouw sprookjesboek* beter zou zijn ?
Kom op Gia..je bent zelf vol overtuiging katholiek, je kinderen gingen naar commune , je maakt mij dus écht niet wijs dat onderstaande voor jou en je gezin niet opgaat
[..]
Dat doe je dus wél want anders had je niet gekozen voor het *katholiek zijn*
Dan moet je al die 3 Abraham godsdiensten afschaffen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:32 schreef Monidique het volgende:
Ik ben van mening dat je kinderen sowieso niet moet misbruiken, geestelijk geweld moet aandoen door hen te leren dat hun vriendjes na hun verdiende dood eeuwig en voor altijd zullen branden omdat ze nu eenmaal in een andere Sinterklaas geloven. Maar de echte Sinterklaas houdt van iedereen, hè!
Hoe doe je dat?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan moet je al die 3 Abraham godsdiensten afschaffen.
Dat kan niet. Juist die 3 Abraham godsdiensten zijn de agressiefste en gewelddadigste godsdiensten ter wereld. En we weten allemaal dat degene met de meeste agressiviteit en geweld het 'wint' op deze wereld.quote:
En waarom alleen die? En waarom alleen godsdiensten en niet socialisme, paganisme, liberalisme of atheisme? Of vegetarisme, veganisme en vaganisme?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan moet je al die 3 Abraham godsdiensten afschaffen.
Het socialisme heeft meer doden op haar geweten dan het Christendom en aangezien het socialisme nog niet zo lang bestaat, zal het op en de lange duur vast een nr. 1 positie weten te bereiken. Waarom zo selectief?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan niet. Juist die 3 Abraham godsdiensten zijn de agressiefste en gewelddadigste godsdiensten ter wereld. En we weten allemaal dat degene met de meeste agressiviteit en geweld het 'wint' op deze wereld.
Afschaffing is natuurlijk niet aan de orde en zal ook nooit gaan gebeuren maar wat betreft de keuzes die kinderen maken heb je wel een heel klein beetje gelijk. Ouders laten hun kinderen vaak niet vrij in de keuze van een geloof. Als jij als kind meegaat naar de kerk (of moskee) van je ouders dan heb je geen keuze. Bij commune doen gaat het om de cadeautjes .quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:05 schreef Disana het volgende:
Godsdienst is helemaal geen verrijking voor de samenleving. En speciaal onderwijs zou moeten worden afgeschaft opdat jonge mensen later zelf kunnen beslissen hoe ze wensen te denken over een god en hun medemens.
Sorry moussie, maar dat is niet veel anders als het moeten dragen van een hoofddoekje. Als je opgevoed bent met die doctrine, denk je inderdaad dat dat moet. Het moet schijnbaar van huis uit, want de ouders kiezen tenslotte zelf voor die school, net als veel islamitische ouders kiezen voor een islamitische school die de meisjes verplicht een hoofddoek te dragen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Inderdaad. En die Hennie Metsemakers uit dat krantenartikel van de OP heeft ook een IQ van een bamibal. Eerst jarenlang werken op die school en daarna komen huilen en janken dat ze ongelovigen anders behandelenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:33 schreef Tarak het volgende:
En dan zijn er nog zelfhatende idioten die een totalitaire ideologie als de Islam in bescherming gaan nemen.
Wezenlijk niet. Maar aan de oppervlakte wel. Gelovigen hebben de onverbeterlijke neiging de heiligheid van hun god, ook zichzelf toe te dichten. Dat maakt de meeste religie zo onverteerbaar.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:39 schreef Tarak het volgende:
[..]
En waarom alleen die? En waarom alleen godsdiensten en niet socialisme, paganisme, liberalisme of atheisme? Of vegetarisme, veganisme en vaganisme?
Een wezenlijk verschil tussen religie en levensovertuiging is er immers niet.
Oja? Is er in naam van het socialisme meer gemoord?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:40 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het socialisme heeft meer doden op haar geweten dan het Christendom en aangezien het socialisme nog niet zo lang bestaat, zal het op en de lange duur vast een nr. 1 positie weten te bereiken. Waarom zo selectief?
Hoe verzin je het. We hebben de vrijheid om te kiezen welk onderwijs wij denken dat het beste zou kunnen zijn, jij wilt verplicht 1 soort school? Een soort staats-school zeg maar?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:42 schreef Gia het volgende:
Ik zie daar geen verschil in. Sterker nog, ik vind het allebei afschuwelijk. Daarom ben ik ook voor afschaffing van al het bijzondere onderwijs. Waaronder dus ook jenaplan, montesori en vooral iederwijs scholen.
Het socialisme is op sterven na dood en dat snelle heengaan heeft ze ook verdiend.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:40 schreef Tarak het volgende:
[..]
Het socialisme heeft meer doden op haar geweten dan het Christendom en aangezien het socialisme nog niet zo lang bestaat, zal het op en de lange duur vast een nr. 1 positie weten te bereiken. Waarom zo selectief?
Ja, maar dat geeft natuurlijk niet, want socialisten bedoelden het allemaal verschrikkelijk goed en dan mag het.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oja? Is er in naam van het socialisme meer gemoord?
Doet dat terzake? Zo ja, waarom ?quote:
Nee, ik niet. Want als een katholiek bejaardenhuis een moslimoudje zou weigeren, dan mag dat weer niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:19 schreef Waterwereld het volgende:
Een apart bejaardenhuis zou ik weer wel kunnen begrijpen.
Verschrikkelijk superioriteitsbeginsel en volledig gericht op structurele segregatie. Zoals - naar mijn mening- het hele onderliggende waardensysteem van de Islam gericht is op structurele segregatie.quote:Zij was vol idealen bij de school gaan werken. ''Ik ging ervan uit dat gezinnen die hun kinderen naar deze school sturen, meer cohesie vertonen dan gezinnen waar men nergens bij betrokken is. De leiding was attent en lief, maar blijkt een onderliggende agenda te hanteren.''
De school wil volgens haar kinderen leren dat zij geen vrienden mogen zijn van ongelovigen. ''Alleen moslims kunnen immers goede mensen zijn.''
Je spreekt jezelf tegenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef Waterwereld het volgende:
Heb het nu niet over de Koran, want volgens mij niet zo heel veel mis met de Koran, maaaar!
Vrees meer voor lesgeven in discriminatie. Hoe anderen te discrimineren op niet-geloof etc, etc.
Nee. Ze leren Islam.quote:Op deze school leren ze dus de Apartheid/racisme/discriminatie?
Sja, wanneer, het is allemaal relatief, weet je, sommige mensen vinden iets en anderen zijn een andere mening toegedaan, de waarheid ligt in het midden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:32 schreef Tarak het volgende:
[..]
En wanneer is iets een bezettende macht?
Ik juich alles toe wat het volk veracht.quote:Dus als Marokkanen in Nieuw West zich ongelijk behandeld voelen en zich af willen scheiden van Nederland dan juich jij dat toe omdat Nederland Nieuw West bezet?
Dan moet je niet het socialisme de schuld gaan geven.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:46 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ja, maar dat geeft natuurlijk niet, want socialisten bedoelden het allemaal verschrikkelijk goed en dan mag het.
Ik wil bijna zeggen dat zulke naieve mensen het gewoon verdienen om anders behandeld te worden. Echt, dat er zulke naieve mensen bestaan. Te triest voor woorden gewoon.quote:Zij was vol idealen bij de school gaan werken. ''Ik ging ervan uit dat gezinnen die hun kinderen naar deze school sturen, meer cohesie vertonen dan gezinnen waar men nergens bij betrokken is. De leiding was attent en lief, maar blijkt een onderliggende agenda te hanteren.''
Mijn kinderen hebben net zoveel respect voor moslims als voor ieder ander mens. Ikzelf trouwens ook. Maar ik heb geen respect voor moslimjongeren die zich misdragen, en ook niet voor katholieke jongeren die zich misdragen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je kinderen hebben dus veel respect voor moslims en jijzelf voelt je niet verheven omdat *jouw sprookjesboek* beter zou zijn ?
Als ik mijn kinderen katholiek opvoedt en zelf katholiek ben, wil dat niet zeggen dat ik andere geloven inferieur acht. Ieder mens mag geloven of niet geloven wat hij zelf wil. Ik ben zelfs altijd zeer geïnteresseerd geweest in andere geloven, vooral boedhisme en hindoeisme vond ik erg boeiend om over te leren.quote:Kom op Gia..je bent zelf vol overtuiging katholiek, je kinderen gingen naar communie , je maakt mij dus écht niet wijs dat onderstaande voor jou en je gezin niet opgaat
Ik heb gekozen voor het 'katholiek zijn' omdat ik ermee opgegroeid ben. Toen ik 12 was, heb ik er zelf voor gekozen om ermee door te gaan, omdat ik mij daar prettig bij voel. En niet omdat ik alle andere geloven slecht en minderwaardig vind.quote:Dat doe je dus wél want anders had je niet gekozen voor het *katholiek zijn*
Die school werd geinspireerd op basis van de Koran en de hadiths. Alsof de sluiting van zo'n school wat helpt. Dan lezen ze thuis wel de Koran en de hadiths en dan komen ze op dezelfde ideeen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:19 schreef Waterwereld het volgende:
Ik vind het gedoe van deze school wel eng, want zijn kinderen van onze toekomst.
En dat vind jij normaal? Dat keur jij goed?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:43 schreef Zienswijze het volgende:
In Islam worden niet-moslims als tweederangs burgers behandeld. Ook wel dhimmi's genoemd.
Geloof me het socialisme staat dan op nr. 2 van meeste aantal doden per ideologie De nr. 1 is niet het Christendom overigens.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan moet je niet het socialisme de schuld gaan geven.
Als Balkenende in Irak gaat lopen te moorden, dan ga ik ook niet democratie de schuld geven. Want Balkende liep niet in naam van democratie daar te moorden.
Je kan een ideologie pas de schuld geven van moord, als er daadwerkelijk in naam van die ideologie gemoord wordt.
Daarentegen gaan moslims en anders-gelovigen en niet-gelovigen wel naar de hel, niet waar?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat vind jij normaal? Dat keur jij goed?
In mijn kerk wordt niet gepredikt dat moslims tweederangs burgers zijn. Daar wordt gepreekt dat gestreefd moet worden naar een goed samenleven.
Ja. Precies.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoe verzin je het. We hebben de vrijheid om te kiezen welk onderwijs wij denken dat het beste zou kunnen zijn, jij wilt verplicht 1 soort school? Een soort staats-school zeg maar?
Dat doen, en praktizeren ze dan maar fijn in een land waar de islam tevens de wet is. Hier in Nederland is dat, terecht, niet van toepassing en wordt dat als discriminatie gezien.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegenIn de Koran en de hadiths staat uitvoerig beschreven hoe niet-moslims te discrimineren. Zoals speciale belasting voor niet-moslims (jizyah), niet-moslims moeten onderscheidene kleding dragen t.o.v. niet-moslims etc.
[..]
Nee. Ze leren Islam.
Maar dat betekent dat de ideologie van de staat ook bepaald wat er op scholen gedicteerd wordt en dat de ouders de vrijheid ontnomen wordt om juist binnen het onderwijs hun eigen levensovertuiging aan hun eigen kinderen door te geven.quote:
Niet met het belijden van een geloof eens zijn is toch werkelijk iets anders dan een ander geloof verachten of discrimineren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:34 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Kom op Gia..je bent zelf vol overtuiging katholiek, je kinderen gingen naar commune , je maakt mij dus écht niet wijs dat onderstaande voor jou en je gezin niet opgaat
[..]
Dat doe je dus wél want anders had je niet gekozen voor het *katholiek zijn*
Nee natuurlijk niet. Maar ik begrijp wel DAT die school ongelovigen 'anders' behandelde, omdat in Islam niet-moslims als tweederangs burgers worden behandeld. In de Koran en hadiths (de leer van profeet Mohammed dus) is er zelfs een heel systeem opgezet hoe niet-moslims te discrimineren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat vind jij normaal? Dat keur jij goed?
Tja. Andersom zijn christenen in Islam wel tweederangers burgers. Met beperkte rechten.quote:In mijn kerk wordt niet gepredikt dat moslims tweederangs burgers zijn. Daar wordt gepreekt dat gestreefd moet worden naar een goed samenleven.
Als een school verplicht is om ook aspecten van andere geloven te behandelen, dan leren kinderen ook over de denkwijze van andere kinderen. Wat ze thuis vervolgens leren kunnen ze dan vergelijken met wat ze op school geleerd hebben en voor zichzelf een idee vormen over andere mensen om zich heen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Die school werd geinspireerd op basis van de Koran en de hadiths. Alsof de sluiting van zo'n school wat helpt. Dan lezen ze thuis wel de Koran en de hadiths en dan komen ze op dezelfde ideeen.
Nogmaals, er is niet in naam van het socialisme flink gemoord. Daarom kan je het socialisme dus niet de schuld geven.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:00 schreef Tarak het volgende:
[..]
Geloof me het socialisme staat dan op nr. 2 van meeste aantal doden per ideologie De nr. 1 is niet het Christendom overigens.
Kinderen hebben ook persoonlijke vrijheden. Dat houdt in dat hun niet wordt wijsgemaakt door sadistische volwassenen dat een wraakzuchtige god hun vriendjes zal verbranden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:04 schreef Tarak het volgende:
[..]
Maar dat betekent dat de ideologie van de staat ook bepaald wat er op scholen gedicteerd wordt en dat de ouders de vrijheid ontnomen wordt om juist binnen het onderwijs hun eigen levensovertuiging aan hun eigen kinderen door te geven.
Ik vind dat juist heel erg eng. Het bijzonder onderwijs dient juist om vrije mensen tegen de staat te beschermen. Het is een belangrijk onderdeel van de persoonlijke vrijheden.
Nee hoor, dat is niet wat ik geloof en ook niet wat gepredikt wordt. God is een god van alle mensen, ook al heet Hij binnen andere religies weer anders.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarentegen gaan moslims en anders-gelovigen en niet-gelovigen wel naar de hel, niet waar?
Je wilt niet weten wat "moslims" in West-Europa allemaal flikken onder de noemer godsdienstvrijheid. Maar goed, dat hebben de naieve mensen in dit land nog steeds niet door.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat doen, en praktizeren ze dan maar fijn in een land waar de islam tevens de wet is. Hier in Nederland is dat, terecht, niet van toepassing en wordt dat als discriminatie gezien.
Je kunt niet alles scharen onder: "ja maar, vrijheid van godsdienst, wij mogen dat eisen"
Daar heb je toch gebedshuizen voor. Ook kunnen kinderen buiten school om, naar koran of bijbelles. Dat hoeft niet op school.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:04 schreef Tarak het volgende:
[..]
Maar dat betekent dat de ideologie van de staat ook bepaald wat er op scholen gedicteerd wordt en dat de ouders de vrijheid ontnomen wordt om juist binnen het onderwijs hun eigen levensovertuiging aan hun eigen kinderen door te geven.
Het wordt schijnbaar misbruikt om kinderen te leren vooral anderen te discrimineren.quote:Ik vind dat juist heel erg eng. Het bijzonder onderwijs dient juist om vrije mensen tegen de staat te beschermen. Het is een belangrijk onderdeel van de persoonlijke vrijheden.
Dat is een mooi idee ja. Maar ik ben bang dat bijzonder onderwijs in dit land niet zal worden afgeschaft. Dus het is niet mogelijk om alle kinderen naar openbare scholen te sturen (waar alle levensbeschouwingen objectief worden behandeld) denk ik.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een school verplicht is om ook aspecten van andere geloven te behandelen, dan leren kinderen ook over de denkwijze van andere kinderen. Wat ze thuis vervolgens leren kunnen ze dan vergelijken met wat ze op school geleerd hebben en voor zichzelf een idee vormen over andere mensen om zich heen.
Er zijn mensen die dat wel doorhebben en dat ook de kop in willen drukken. En ja, daar sta ik inderdaad achter. Het totaal verbannen van de moslims is niet wat ik voorsta, maar wel dit soort zaken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat "moslims" in West-Europa allemaal flikken onder de noemer godsdienstvrijheid. Maar goed, dat hebben de naieve mensen in dit land nog steeds niet door.
Mocht een partij dit ooit op zijn programma zetten, dan zal ik daar zeker op stemmen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is een mooi idee ja. Maar ik ben bang dat bijzonder onderwijs in dit land niet zal worden afgeschaft. Dus het is niet mogelijk om alle kinderen naar openbare scholen te sturen (waar alle levensbeschouwingen objectief worden behandeld) denk ik.
Goh, daar had ik nog nooit van gehoord. Kun je daar meer over vertellen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ja duh. Komen ze er nu pas achter? Wat zijn er nog ongelofelijk veel naievelingen in dit land.
De Islam is het enige ware geloof en niet-moslims zijn tweederangs burgers in Islam. Het begrip om ze aan te duiden heet dhimmi.
zucht, bij de gereformeerde school komen ze nog niet eens binnen ..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:24 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Stapje verder?
We hebben het hier verdorie niet over wel of geen hoofddoekje, maar over op een apart bankje gezet worden omdat je niet gelooft!
Wat boeien mij die filters en aparte loketjes voor vrouwen binnen een moskee.
Deze kinderen leren discrimineren van niet-gelovigen door ze als minder te behandelen. Ze verbieden bij moslimkinderen te laten zitten.
Ik vind je voorbeelden dus niet ergens op slaan.
Ik ben hier ook voor. En dan niet alleen extreem islamitische scholen, maar ook extreem christelijke waar geen homo's mogen werken etc.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
Sommige van jullie weten dat ik regelmatig in de bres spring voor moslims en Wilders waar mogelijk probeer te bestrijden.
Echter, dit is natuurlijk absurd. Zulke scholen moeten per direct worden gesloten en de directie moet een grondige inburgeringscursus krijgen en anders het land worden uitgezet.
Ouders kiezen er toch zelf voor om hun kinderen op deze school te doen. Ze zijn er vooraf van op de hoogte dat de school dit soort zaken controleert. Verder is het nogal een verschil als een school kinderen verbiedt tv te kijken, of dat een school kinderen leert dat andere kinderen minderwaardig zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:41 schreef moussie het volgende:
[..]
zucht, bij de gereformeerde school komen ze nog niet eens binnen ..
en daar wordt dus naast op school ook buiten de school gecontroleerd wat voor informatie de leerling binnen krijgt .. heb je thuis geen filter erop kom je die school niet in .. over mind control gesproken ..
Goh, bij moslims wordt het vrouwen ook nooit verboden om leidinggevende postities te gaan bekleden.quote:maar ja, zolang als alleen hun eigen vrouwen geen leidinggevende positie mogen ambiëren is dat hun pakkie aan blijkbaar
Ik accepteer ook niet dat salonsocialisten (of christenenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ja, want islamieten zijn door "progressief links" als zielig gedefinieerd en zielige mensen mogen het wel. Primair onderscheid tussen goed en kwaad, dat onderscheid weet links niet meer te maken....
Zie ook deze link:
http://www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.html
[..]
Atheïsme is geen geloof en veganisme is een dieet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:39 schreef Tarak het volgende:
[..]
En waarom alleen die? En waarom alleen godsdiensten en niet socialisme, paganisme, liberalisme of atheisme? Of vegetarisme, veganisme en vaganisme?
Een wezenlijk verschil tussen religie en levensovertuiging is er immers niet.
Ik ben tegen verbieden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ben hier ook voor. En dan niet alleen extreem islamitische scholen, maar ook extreem christelijke waar geen homo's mogen werken etc.
Eigenlijk ben ik net als Gia van mening dat religie niks te zoeken heeft binnen de muren van een school. Een school hoort je klaar te stomen voor de maatschappij en dan bij voorkeur een werkplek, niet op je eigen kleine cirkeltje waarbuiten de rest geschoffeerd mag worden.
Ja tuurlijk controleert die school dat bij hun thuis en zijn ze weer erger.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:11 schreef moussie het volgende:
[..]
http://www.waarmaarraar.n(...)egens_televisie.htmlquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk controleert die school dat bij hun thuis en zijn ze weer erger.Echt nog nooit van gehoord.
Die lui zijn dus net zo erg.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:09 schreef Cerbie het volgende:
[..]
http://www.waarmaarraar.n(...)egens_televisie.html
Maar waarom zouden bijvoorbeeld katholieke scholen, die gewoon goed onderwijs geven en verder nooit een probleem zjn, verboden moeten worden omdat het de moslims niet lukt een school te draaien? Dat negen van de tien islamscholen frauderen http://www.onderwijsinspectie.nl/html/ivhointernet/document_download.cfm?doc=24B6C19A-5056-8874-16CECCB2AB85E303.PDF&doc_name=Bestuurlijke praktijken islamitisch onderwijs wil nog niet zeggen dat er een katholieke school fraudeert. Het ligt aan de moslims zelf en niet aan bijzonder onderwijs.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Ik blijf door dit soort berichten voorstander van het afschaffen van alle bijzonder onderwijs.
Gewoon één soort onderwijs, waar aandacht besteed kan worden aan elk geloof, zodat kinderen leren begrip te hebben voor andere geloven, zonder één geloof in het bijzonder belangrijker te achten. Verder vind ik dat op een dergelijke school geen geloven gepraktiseert mogen worden. Onderwijs en geloof dus in die zin gescheiden houden. Je geloof belijden doe je maar thuis of in een gebedshuis, niet op school.
Alle godsdienstfanaten hebben een waas voor ogen en willen dat aan anderen opdringen. En hoe meer ze de wereld om zich heen zien veranderen, hoe fanatieker wordt hun opstelling. Kijk naar de aanslagen op nietsvermoedende mensen op diverse plaatsen op de wereld door "vrijheidsstrijders" en extremistische moslims, en op abortusklinieken in Amerika door ultraconservatieve christenen, die overigens ook al naar de wapens grijpen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:51 schreef LXIV het volgende:
Deze islamschool is tenminste wel eerlijk in haar doelstellingen. Geen gezalf en praatjes van "hoeveel moslims er in Nederland bijkomen gaat jullie niks aan."
Gewoon: andersgelovigen zijn de vijand en (als wij de kans krijgen) zal het Christendom ophouden te bestaan.
Weten wij dat in ieder geval dan ook weer.
Nietus! De riviergodaanbidders waren eerder!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:11 schreef LXIV het volgende:
.
Katholieke scholen waren er al voordat de eerste moslim zich liet zien in Nederland. Ik denk dat zij de meeste rechten hebben.
.
Maak dat die muis maar eens wijs...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nietus! De riviergodaanbidders waren eerder!
Dat valt wel mee, kijk eens naar de samenstelling van de regering? Christendom ten top hoor.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:13 schreef Ghazi het volgende:
Dat het christendom op het punt staat om opgeheven te worden in de Nederlandse samenleving lijkt me gewoon een feitelijke constatering. Het Christendom in Nederland vlakt steeds verder uit in de Nederlandse maatschappij; het speelt een steeds kleinere rol.
Dat komt alleen omdat Balkenende de hypotheekrente-aftrek heilig verklaard heeft. Met echt Christendom heeft dat niks meer te maken. Ik denk dat nog geen 20% van de CDA stemmers uit Christelijke overtuiging stemt. De rest heeft andere belangen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:28 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, kijk eens naar de samenstelling van de regering? Christendom ten top hoor.
Veel mensen zijn wel degelijk overtuigd christen, doch niet meer zo overtuigd van het nut van kerkbezoek. Ik denk dat veel mensen gewoon de opvattingen van het CDA heel bewust delen, en niet alleen vanwege één specifiek item.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat nog geen 20% van de CDA stemmers uit Christelijke overtuiging stemt. De rest heeft andere belangen.
Toch zullen velen, zelfs de moslims, nog spijt krijgen wanneer het Christendom helemaal ausradiert is in Nederland. Maar goed, dat maken we nog mee.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:09 schreef Meki het volgende:
Niks aan de hand, doen Nederlanders uit
Tokkies van PVV willen ook uitsluiten
Als Geert Wilders moslim was zou hij ook zo praten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:24 schreef Meki het volgende:
en tevens is dat een propoganda en verwildersering van de maatschappij
dat is net als zeuren als baby's Mevrouw Hennie maakt zich schuldig aan ophitserij en demoniseren en propoganderen.
Volgens mij blijven we 30 april aanhoudenquote:Op zondag 16 augustus 2009 00:36 schreef Meki het volgende:
Als de de koning van Nederland Willex was hadden we geen koningendag op 31 juli maar op 1 augustus. Jou redenering komt hierbij over.
Klopt datums verandert niet en wilders zal in deze geval nooit veranderenquote:Op zondag 16 augustus 2009 00:43 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Volgens mij blijven we 30 april aanhouden
Aardig artikel, maar bijzonder weinig informatief. En jouw interpretatie wordt er niet door ondersteund.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:02 schreef Tarak het volgende:
Blabla]
Stond ook nog een artikel in de Volkskrant gisteren over het verband tussen de oorlog en multicultureel samenleven, dit verband was - niet verbazingwekkend - zeer, zeer, positief correlerend:
http://extra.volkskrant.n(...)_conflict_management
Welk achterlijk land staat dit toe?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk laten we er nog meer geld in stoppen.
Maar dan heb je het wel heel specifiek over de Islam.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kinderen hebben ook persoonlijke vrijheden. Dat houdt in dat hun niet wordt wijsgemaakt door sadistische volwassenen dat een wraakzuchtige god hun vriendjes zal verbranden.
Geloven dat er geen god is, is ook een geloof.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Atheïsme is geen geloof en veganisme is een dieet.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar heb je toch gebedshuizen voor. Ook kunnen kinderen buiten school om, naar koran of bijbelles. Dat hoeft niet op school.
Verder mag er geen enkele ideologie de hoofdtoon voeren op een dergelijke school. Overigens schrijft de staat nu ook voor welke onderdelen in elk geval aan bod moeten komen op school. Het enige verschil zou dan zijn dat er niet één ideologie of religie gepreekt wordt op een school, maar les gegeven wordt over alle religies, zonder iets voor te schrijven of op te leggen.
[..]
Het wordt schijnbaar misbruikt om kinderen te leren vooral anderen te discrimineren.
zeggen dat het net zo erg is dat kinderen geen televisie mogen hebben als dat je geen vrienden mag maken met mensen met een andere levensovertuiging is nonsens. Die hebben beiden toch echt een ander gewicht.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Die lui zijn dus net zo erg.
Een religie staat ook voor een waardensysteem. Het basis uitgangspunt in het Christendom dat mensen gelijkwaardig zijn en dat God over het zieleheil gaat en niet de mens, staat als een huis en wordt door velen onderschreven.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:13 schreef Ghazi het volgende:
Dat het christendom op het punt staat om opgeheven te worden in de Nederlandse samenleving lijkt me gewoon een feitelijke constatering. Het Christendom in Nederland vlakt steeds verder uit in de Nederlandse maatschappij; het speelt een steeds kleinere rol.
Het gaat niet om buren natuurlijk, het gaat hier om ethnische groepen in één land die gaan wedijveren over de macht, en dat zal altijd gaan gebeuren op termijn. Het zal altijd tot etnische conflicten en oorlog gaan leiden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 03:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Aardig artikel, maar bijzonder weinig informatief. En jouw interpretatie wordt er niet door ondersteund.
Eigenlijk is het enige dat er in staat, dat er conflicten ontstaan als twee cultureel verschillende groepen van dezelfde ruimte gebruik maken. En daarbij elk hun eigen regels willen blijven hanteren.
Nou ja, dat wisten we toch al lang. De SGP die blote posters wil verbieden, Geert Wilders die zich niet aan de omgangsregels in de Kamer wenst te copnformeren, Noord-Ierse protestanten die een Oranjemars willen houden door een katholieke wijk, koibois die over de prairies van de indianen gaan koeiendrijven, etc. etc.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:11 schreef Tarak het volgende:
[..]
Een religie staat ook voor een waardensysteem. Het basis uitgangspunt in het Christendom dat mensen gelijkwaardig zijn en dat God over het zieleheil gaat en niet de mens, staat als een huis en wordt door velen onderschreven.
De basisideologie van de Islam zowel het superioriteitsbeginsel (islamieten zijn betere mensen dan niet niet-islamieten en dus verheven (bijv. juridisch) boven niet-islamieten) als het veroveringsbeginsel staat volledig haaks op het waardensysteem van het Christendom.
De islam draait om onderwerping. Aan een blaffende hond die men god noemt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:18 schreef Meh7 het volgende:
Dat is de basisideologie? Daar draait de islam om?
Dit is weer een typisch gevalletje van de pot verwijt de ketel, want jullie (jij dus ook) geloven weer in de Televisie, de Opwarming van de Aarde e.d.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:32 schreef Monidique het volgende:
Ik ben van mening dat je kinderen sowieso niet moet misbruiken, geestelijk geweld moet aandoen door hen te leren dat hun vriendjes na hun verdiende dood eeuwig en voor altijd zullen branden omdat ze nu eenmaal in een andere Sinterklaas geloven. Maar de echte Sinterklaas houdt van iedereen, hè!
Het gaat niet om wel of niet TV mogen kijken, het gaat om die filter, ook buiten schooltijd, die bepaald wat je wel of niet mag zien/horen/leren ..quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
zeggen dat het net zo erg is dat kinderen geen televisie mogen hebben als dat je geen vrienden mag maken met mensen met een andere levensovertuiging is nonsens. Die hebben beiden toch echt een ander gewicht.
Ik geloof niet dat er geen God is. Dus mijn atheisme is geen geloof.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:04 schreef Tarak het volgende:
[..]
Geloven dat er geen god is, is ook een geloof.
Dat staat los van een dieet.quote:En geloven dat je een goed mens bent als je geen dieren eet, is ook een geloof.
Het is meteen een levensovertuiging als ik niet onmiddellijk in elfjes geloof of geen sperziebonen lust?quote:Er is geen wezenlijk verschil tussen religie en levensovertuiging.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er geen God is. Dus mijn atheisme is geen geloof.
[..]
Dat staat los van een dieet.
[..]
Het is meteen een levensovertuiging als ik niet onmiddellijk in elfjes geloof of geen sperziebonen lust?
Koninginnedag is niet altijd op 30 april geweest, hoor!!quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt datums verandert niet en wilders zal in deze geval nooit veranderen
Wat is het eerste wat in de koran staat?quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:18 schreef Meh7 het volgende:
[..]![]()
Vooral punt 7 geeft toch wel een superioriteitsbeginsel aan. Wij zijn beter dan de anderen.quote:1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.
3. De Barmhartige, de Genadevolle.
4. Meester van de Dag des Oordeels.
5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.
6. Leid ons op het rechte pad,
7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.
De deportaties van Stalin, de culturele revolutie van Mao en de Killing Fields van Pot Pot en al die miljoenen doden die erbij vielen. En dat allemaal om die maakbare samenleving te creëren en die vervelende andersdenkenden die "NEE" zeiden en tegen het idee van de staat die het allemaal zo goed bedoelde in wilde gaan......quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nogmaals, er is niet in naam van het socialisme flink gemoord. Daarom kan je het socialisme dus niet de schuld geven.
Zie mijn vorige post tegen jou voor uitleg.
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik dat ook achterlijk vind?quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat niet om wel of niet TV mogen kijken, het gaat om die filter, ook buiten schooltijd, die bepaald wat je wel of niet mag zien/horen/leren ..
Andersdenkenden worden om te beginnen nog niet eens toe gelaten op die school, dus idd, dat probleem van 'niet naast elkaar mogen zitten' heb je niet, daar heeft de directie al voor gezorgd voor er ook maar een kind in de klas zit.
Nee, dat is één van de belangrijkste onderliggende beginselen. Het wordt natuurlijk allemaal gecamoufleerd met een geloof in het hogere. Maar geloven in het hogere, is niet uniek voor de Islam. Dat superioriteitsbeginsel is wel een "unique selling point". "Kijk eens hoe goed ik ben"quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:18 schreef Meh7 het volgende:
[..]![]()
Jep. En ik denk niet dat Nederland areligieus blijft. Er komt een moment dat deze personen, hoofdzakelijk atheïsten, weer een nieuwe religieuze invulling aan hun leven willen geven. Dat zij weer op zoek gaan naar spirituele antwoorden. En met een beetje geluk (of pech) wenden zij zich tot de Islam.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:13 schreef Ghazi het volgende:
Jij denkt dat atheïsten mensen zin die "nog een geloof moeten vinden"quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:54 schreef Picchia het volgende:
[..]
Jep. En ik verwacht dat er een moment komt dat deze personen, hoofdzakelijk atheïsten, weer een nieuwe religieuze invulling aan hun leven willen geven. Dat zij weer op zoek gaan naar spirituele antwoorden. En met een beetje geluk (of pech) wenden zij zich tot de Islam.
Dat zit er gewoon aan te komen.
Nee, ik ben zelf ook niet echt gelovig. Maar ik denk wel dat het een natuurlijke neiging van de mens is. Dat mensen behoefte hebben aan spiritualiteit. Dat iedere generatie wel een zoektocht onderneemt naar de antwoorden van het leven. En ontkerkelijking betekent dat er op dit gebied een leegte wordt achtergelaten, die door de oprukkende Islam opgevuld kan worden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij denkt dat atheïsten mensen zin die "nog een geloof moeten vinden"
Zoals we nu massaal New-Agers zijn geworden?quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:59 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, ik ben zelf ook niet echt gelovig. Maar ik denk wel dat het een natuurlijke neiging van de mens is. Dat mensen behoefte hebben aan spiritualiteit. Dat iedere generatie wel een zoektocht onderneemt naar de antwoorden van het leven. En ontkerkelijking betekent dat er op dit gebied een leegte wordt achtergelaten, die door de oprukkende Islam opgevuld kan worden.
Mij vinden ze nog iemand van het boek, Papierversnipperaar, jij hebt volgens Islamieten een leeg inhoudsloos leven omdat je geen religie kent.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij denkt dat atheïsten mensen zin die "nog een geloof moeten vinden"
Nee hoor, de ontkerkelijking laat helemaal geen spirituele leegte achter. Spiritualiteit is namelijk niet voorbehouden aan religie denk ik. Elke generatie zoekt inderdaad zelf naar de antwoorden en de zin van het leven. En als die zin voor hen in humanisme of boeddisme of noem maar op ligt, dan is er geen sprake van een leegte, alleen een ontbreken van een religieuze insteek achter de filosofie du jour.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:59 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, ik ben zelf ook niet echt gelovig. Maar ik denk wel dat het een natuurlijke neiging van de mens is. Dat mensen behoefte hebben aan spiritualiteit. Dat iedere generatie wel een zoektocht onderneemt naar de antwoorden van het leven. En ontkerkelijking betekent dat er op dit gebied een leegte wordt achtergelaten, die door de oprukkende Islam opgevuld kan worden.
Pim Fortuyn zei dit ook overigens.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:59 schreef Picchia het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die wijsheid?quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:50 schreef Tarak het volgende:
[..]
Nee, dat is één van de belangrijkste onderliggende beginselen. Het wordt natuurlijk allemaal gecamoufleerd met een geloof in het hogere. Maar geloven in het hogere, is niet uniek voor de Islam. Dat superioriteitsbeginsel is wel een "unique selling point". "Kijk eens hoe goed ik ben"
Maar wat heeft de mening van een moslim te maken met mijn keuzes? Niemand anders bepaald of ik gelovig ga worden en hoe ik dat invul.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:06 schreef Tarak het volgende:
[..]
Mij vinden ze nog iemand van het boek, Papierversnipperaar, jij hebt volgens Islamieten een leeg inhoudsloos leven omdat je geen religie kent.
Ik ben tegen iedere ideologie. Alle ideologieën stellen de wereld simpeler voor dan hij is en daarom worden de verkeerde beslissingen genomen.quote:En dan zelf een religie aanhangen waarin individualiteit ondergeschikt is aan religieuze dogma's waarin juist binnen het Christendom individualiteit zo belangrijk is.
Net zoals het aantal doden onder socialistische regimes symptomatisch is voor het socialisme omdat daar een systeemfout in zit, is onderdrukking symptomatisch voor de Islam omdat er ook in de ideologie van de Islam een systeemfout zit. Het is niet voor niets dat er nooit een stroming uit de Islam is voortgekomen waarin individualiteit een rol mag spelen. Het humanisme is niet voor niets uit het Christendom voortgekomen.
Ik denk dat juist atheïsten niet bang zijn, anders waren ze wel een religie aan gaan hangen.quote:Helaas zijn er denk ik wel inderdaad genoeg mensen die niet als zelfstandig, vrij individu keuzes willen maken en dan is een ideologie die precies voorschrijft hoe je moet denken en doen ideaal. Bang voor de vrijheid in het leven......... Waar het Christendom dat juist koesterde (Onderzoek alles, en behoud het Goede, om de Bijbel te citeren), schrijft de Islam precies voor hoe je moet handelen en denken.
Het ging me dan ook niet specifiek om jou, dat jij alles openbaar wil hebben heb ik al meer dan eens gelezen cq weet ik inmiddels wel, ik had het over de in het algemeen flauwe reacties als zoiets in het nieuws komt betreffende christelijke scholen, dan valt dat ineens wel onder 'moeten ze zelf weten'quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik dat ook achterlijk vind?
Het is alleen niet tegen de wet wat ze doen. Een school die discriminatie onderwijst handelt wel tegen de wet.
waar ik mij aan erger is die selectieve verontwaardiging enerzijds, en uiteraard de conclusie 'islamscholen sluiten andere culturen uit' .. 1 mevrouw zegt het, in hoeverre het klopt weten we nog niet eens, het gaat over een school, en dan staat er een dikke vette kop over scholen in meervoud.quote:De school wil volgens haar kinderen leren dat zij geen vrienden mogen zijn van ongelovigen. ''Alleen moslims kunnen immers goede mensen zijn.''
"Totalitaire ideologie"? Het is in de eerste plaats een religie met regels over het wereldse leven.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:08 schreef Tarak het volgende:
[..]
Pim Fortuyn zei dit ook overigens.
Dat is dus ook het gevaar van de Islam, dat zo'n totalitaire ideologie hier ook wortel gaat schieten zodat individualiteit wordt beperkt doordat religieuze dogma's zogenaamd "gekwetst' worden.
Dat zelfdenkend vermogen van de mens is ook aardig aan het afnemen. De mens in Europa wordt meer en meer een kuddedier. En inderdaad, als er dan een geloof is dat al het denkwerk voor je doet, en waarbij je dan het gevoel hebt dat je een beter mens bent dan de anderen, is ideaal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:06 schreef Tarak het volgende:
Helaas zijn er denk ik wel inderdaad genoeg mensen die niet als zelfstandig, vrij individu keuzes willen maken en dan is een ideologie die precies voorschrijft hoe je moet denken en doen ideaal. Bang voor de vrijheid in het leven......... Waar het Christendom dat juist koesterde (Onderzoek alles, en behoud het Goede, om de Bijbel te citeren), schrijft de Islam precies voor hoe je moet handelen en denken.
ja dat vinden nederlanders okequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
En als op een reformatorische school vrouwen een rok moeten dragen, en TV en internet thuis gefilterd moeten worden anders wordt je niet toegelaten, haalt vrijwel iedereen zijn schouders op en beschouwd het als een soort 'plaatselijke gekte', moeten ze toch zelf weten ..
Idd, maar als jij geen respect hebt voor hun opvattingen dan heb jij het gedaan want dan worden ze gediscrimineerd.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:18 schreef qonmann het volgende:
Wat een enge mensen ..geen enkel respect voor mensen die andere opvatting hebben.
Nee natuurlijk heb je daar geen last van, die zitten lekker apart op hun eigen school, de school waar jij dus niet mag komen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:00 schreef franksetank het volgende:
[..]
ja dat vinden nederlanders oke
in mijn vorige studie had je ook een paar refo's uit staphorst (en een lekker wijf die neukte bij het leven uit staphorst terwijl papa ouderling was).
die kregen het echt niet gemakkelijk als ze hun mening kwamen ventileren.
nog beter gezegd, een van die trutten liep een paar maal huilend weg nadat ze een discussie verloor
maar van refo's heb je eigenlijk geen last.
Dat waren niet 'jullie', dat was ik .. en waarom, zoals ik al zei, ik verbaas me nogal over die selectieve verontwaardiging.quote:maar waarom halen jullie refo's erbij, maakt dat het minder erg dat moslims steeds extremer worden?
of kunnen jullie die discussie anders niet winnen?
Eindelijk begrijp jij het, al vele scholen die hoofddoeken weren pvv-tokkies die moslims willen uitsluitenquote:Op zondag 16 augustus 2009 12:18 schreef qonmann het volgende:
Wat een enge mensen ..geen enkel respect voor mensen die andere opvatting hebben.
Je leest het zo vaak..respectloze lui deze moslims
De moslims die deze school "besturen"![]()
Die moorden elkaar uit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:44 schreef LXIV het volgende:
Atheïsten hebben het laagste kinderaantal. Mensen met een neiging tot atheïsme (wat wel degelijk erfelijk is) sterven dus uit. De toekomst is aan de religieuzen.
Dat weegt niet op tegen de natuurlijke aanwas hoor!quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die moorden elkaar uit.
Zolang katholieken en moslims gemiddeld 8 kinderen krijgenquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weegt niet op tegen de natuurlijke aanwas hoor!
Ach Meki, hij heeft de ongelijke behandeling op Islamitische scholen afgekeurd. Jij niet. Een beetje hypocriet om dan te pretenderen dat jij meer voor gelijke behandeling opkomt dan hij.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:57 schreef Meki het volgende:
[..]
Eindelijk begrijp jij het, al vele scholen die hoofddoeken weren pvv-tokkies die moslims willen uitsluiten
daar hoor ik jou nooit over
Nee, als zij geen gelijk krijgen voelen ze zich vaak gediscrimineerd....quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:59 schreef Meki het volgende:
En zij gaan niet in discussie met PVV-wilders tokkies stemmers die huppellen achter met onwetendheid en dommigheid
Omschrijf de hel eens?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:31 schreef Meki het volgende:
in de hel.
Weet ik niet ben er nooit in geweest en hoop er nooit in te gaan.quote:
Hoe kan je dan weten dat er een hel is en waarom ben je zo zelfverzekerd dat jij er niet heen gaat na je dood?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Weet ik niet ben er nooit in geweest en hoop er nooit in te gaan.
Waar zie jij het woord zelfverzekerdquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:00 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Hoe kan je dan weten dat er een hel is en waarom ben je zo zelfverzekerd dat jij er niet heen gaat na je dood?
Dat dus..quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, maar als jij geen respect hebt voor hun opvattingen dan heb jij het gedaan want dan worden ze gediscrimineerd.
http://extra.volkskrant.n(...)_conflict_managementquote:Etnische groepen moet je scheiden of compleet integreren, blijkt uit onderzoek. Aan beide oplossingen zitten nare kantjes maar niets doen is op een tijdbom zitten.
In de 20ste eeuw zijn meer dan 100 miljoen mensen omgekomen als gevolg van gewelddadige conflicten tussen groepen met verschillende etnische achtergronden. Conflicten in voormalig Joegoslavië, Rwanda en het nog altijd voortslepende conflict in Darfur tonen aan dat we nog maar slecht begrijpen hoe conflicten ontstaan en hoe ze zijn te vermijden. Terwijl je met een vrij simpel wiskundig model een heel eind blijkt te kunnen komen.
Complexiteit en geweld
Aannemende dat het voorkómen van conflicten het doel is, lijkt het voor de hand te liggen dat je eerst de oorzaak moet begrijpen. De realiteit is alleen zeer complex, en het blijkt dat aan ieder conflict een heel scala aan factoren ten grondslag ligt. Zo is de oorsprong van het conflict tussen Hutu’s en Tutsi’s in Rwanda in de jaren negentig gedeeltelijk terug te voeren tot het einde van de Eerste Wereldoorlog toen de Tutsiminderheid de macht in handen kreeg en etnische identificatiepapieren verplicht werden. Een opeenstapeling van frustraties, gevoed door voorkeursbehandelingen, gewelddadige machtswisselingen, een dramatische economie, de uitputting van het land door veeteelt en landbouw en het bewust onderstrepen van etnische verschillen, leidde uiteindelijk tot een apocalyptische uitbarsting van geweld.
Zo kan je alle conflicten in de wereld afgaan om tot de conclusie te komen dat er niet één simpele oorzaak aan te wijzen is. Om dit soort complexe problemen beter te begrijpen worden op basis van allerlei factoren wiskundige modellen gebouwd om conflicten te analyseren. Maar die wiskundige modellen lopen tegen hetzelfde probleem aan: elk conflict vraagt om z’n eigen specifieke model en daarmee zijn modellen gebaseerd op het ene conflict onbruikbaar om voorspellingen te doen voor het andere conflict.
Demografie
Recentelijk is daar verandering in gekomen. Om te voorspellen waar haat tussen verschillende bevolkingsgroepen resulteert in geweld, blijkt het niet nodig om de oorzaak van het conflict te kennen. Je hoeft geen analyse te maken van de lokale economie of het karakter van de mensen.
De enige informatie die je nodig hebt is de demografie
De enige informatie die je nodig hebt is de demografie van een gebied, oftewel de verdeling van etnische groepen over het gebied.
Yaneer Bar-Yam en zijn collega’s van het New England Complex Systems Institute in Cambridge in de VS, laten zien dat etnische verschillen tussen groepen tot conflicten leiden als de groepen maar gedeeltelijk gemengd zijn. Zo stellen ze in hun model dat als groepen goed geïntegreerd en volledig gemengd zijn, er geen coherente groepen bestaan die kunnen twisten over publieke ruimtes. Aan de andere kant van het spectrum bestaan groepen met goed gedefinieerde grenzen die volledig gescheiden van elkaar leven. De groepen komen elkaar maar weinig tegen en conflicten zijn daardoor onwaarschijnlijk.
Maar wanneer groepen gedeeltelijk zijn geïsoleerd zonder duidelijk grenzen liggen er problemen op de loer. Immers, een groep met een specifiek etnische achtergrond en daarbij horende regels zal van iedereen, in ieder geval in de publieke ruimtes, verwachten dat zij zich naar de culturele normen van de heersende groep conformeren. Daar waar onduidelijkheid bestaat over wiens regels nu eigenlijk zouden moeten domineren ontstaan conflicten.
Model en beleid
Om deze aannames te testen, bouwden Bar-Yam en collega’s een wiskundig model met demografische informatie als belangrijkste factor. Vervolgens werd het model gevraagd te voorspellen waar geweld was opgetreden tijdens de conflicten in voormalig Joegoslavië en tijdens conflicten in India. Voor beide landen werd op zeer nauwkeurige wijze door het model aangegeven op welke locaties geweld was uitgebroken. In hoeverre deze aanpak bruikbaar is voor andere gebieden zal zich moeten uitwijzen maar het laat zien hoe de mate van integratie van verschillende groepen een krachtige voorspeller van het uitbreken van geweld kan zijn.
De oorzaak van haat en geweld tussen groepen zal per gebied verschillen, maar het blijkt dat etnisch geweld een collectief gedrag is dat voortkomt uit krachten die je kunt begrijpen. Dat betekent dat je daarop ook beleid kunt afstemmen; of je zorgt ervoor dat groepen compleet integreren of je scheidt ze van elkaar. Aan beide oplossingen zitten nare kantjes maar niets doen is op een tijdbom zitten.
Ze?quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:52 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat dus..
Zelf verachten ze iedereen die niet Moslim is..
(disclaimer; niet allemaal natuurlijk waar wel zij die deze school "besturen")
The magic word: uit-kering.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:12 schreef Matteüs het volgende:
Begin me af te vragen waarom al die islamitische mensen(?) onder al die varkens/ongelovigen willen wonen?
Ja, mevrouw heeft het vast 'verzonnen'. Ze is een closet-racist.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:51 schreef moussie het volgende:
Dit is een (ontslagen) mevrouw die haar mening zit te ventileren, zij denkt dat, en of het klopt weten we nog niet eens, er heeft nog geen wederhoor plaatsgevonden.
Bronquote:'Islamitische basisschool mogelijk dicht'
De Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher (PvdA) heeft geschokt gereageerd op een brief van een oud-lerares van de islamitische basisschool As Siddieq. Zij stelt dat op deze onderwijsinstelling geen ruimte is voor andere culturen. Asscher liet vandaag weten dat de school zo nodig dicht moet als blijkt dat hier integratie wordt tegengewerkt, bevestigde zijn woordvoerder naar aanleiding van een bericht in Het Parool.
De school staat al langere tijd onder toezicht van de Inspectie van het Onderwijs. Volgens de wethouder is meer actie nodig. "Ik sluit geen enkel scenario uit, ook sluiting van de school niet.'' Overigens kan deze drastische maatregel niet zomaar worden genomen. "Voor sluiting is heel veel nodig. Maar we kunnen niet hebben dat kinderen jaren worden onderwezen op een manier die haaks staat op de rechtsstaat en het leven in een moderne stad.''
De manier van onderwijs heeft niets met 'het leven in een moderne stad' te maken! Of zouden ze het in Gelderland wel mogen onderwijzen!?!quote:"Voor sluiting is heel veel nodig. Maar we kunnen niet hebben dat kinderen jaren worden onderwezen op een manier die haaks staat op de rechtsstaat en het leven in een moderne stad.''
Pas maar op. Slimme tactiek. Eerst het probleem volmondig erkennen, een zware tegenmaatregel suggereren maar vervolgens direct bezwaren opperen die het nemen van die maatregel kunnen verhinderen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef qonmann het volgende:
BREAKING NEWS *** BREAKING NEWS
en dat van een PvdA-wethouder !!!!!
Cohen is op vakantie, anders was een kopje thee en wat extra subsidie de oplossing geweest.
(Naast het downplayen van het probleem natuurlijk)
He, he zelfs de PvdA kan het niet meer met de mantel der liefde bedekkenquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef qonmann het volgende:
AT-5 teletekst
[ afbeelding ]
en dat van een PvdA-wethouder !!!!!
Cohen is op vakantie, anders was een kopje thee en wat extra subsidie de oplossing geweest.
(Naast het downplayen van het probleem natuurlijk)
Jij gaat gelijk krijgen... jij gaat gelijk krijgen...quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Pas maar op. Slimme tactiek. Eerst het probleem volmondig erkennen, een zware tegenmaatregel suggereren maar vervolgens direct bezwaren opperen die het nemen van die maatregel kunnen verhinderen.
Ik voorspel: veel verzachtend gedialogiseer, een onderzoekscommissie die "aan de slag gaat" en uiteindelijk een extern adviseur die met de boodschap mag komen dat de klachten van betreffende lerares zich toch wel erg toespitsen op "individuele kwesties" en aldus niet te zwaar mogen worden meegenomen in een algemeen oordeel. Hiep hiep hoera voor de Nederlandse onderwijsvrijheid.
Daar hoef je niet eens aan te twijfelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Jij gaat gelijk krijgen... jij gaat gelijk krijgen...
Yup. Ik zie Nederland dan ook als een dierentuin. Waar ze kippen en leeuwen in hetzelfde hok gooien en als de leeuwen de kippen verslonden hebben denken de opportunisten (CDA + PvDA) dat je het gewoon nog eens moet proberen. Ze denken werkelijk dat die 2 tegenstrijdigheden ooit samen kunnen leven.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik snap de verbazing eigenlijk niet zo. Als je de Koran doorleest weet je precies hoe er over de "ongelovigen" gedacht word. Het is dus niet vreemd dat dat door gegeven wordt aan de leerlingen. Het zou eerder hypocriet van ze zijn als ze zouden zeggen dat iedereen gelijk is, dan zouden ze tegen hun eigen principes in haan
Nog nooit van hysterische televisiedominees en hun tientallen miljoenen aanhangers gehoord?quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:04 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Yup. Ik zie Nederland dan ook als een dierentuin. Waar ze kippen en leeuwen in hetzelfde hok gooien en als de leeuwen de kippen verslonden hebben denken de opportunisten (CDA + PvDA) dat je het gewoon nog eens moet proberen. Ze denken werkelijk dat die 2 tegenstrijdigheden ooit samen kunnen leven.
De meeste autochtonen willen de moslims niet, de moslims vinden de autochtonen ongelovigen en varkens (kafirs). Als 2 kinderen met elkaar ruzie maken haal je ze uit elkaar en stuur je ze naar huis.
Maarja, Nederland zal en moet het beste jongetje van de Europese klas zijn. Ten kostte van alles.
Soms heb ik het gevoel dat ze te veel naar Amerika kijken (zoals gewoonlijk) waar negers en blanken in vrede kunnen leven. Maar daar speelt religie een veel mindere rol.
Onzinquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:04 schreef Matteüs het volgende:
[..]
De meeste autochtonen willen de moslims niet, de moslims vinden de autochtonen ongelovigen en varkens (kafirs). Als 2 kinderen met elkaar ruzie maken haal je ze uit elkaar en stuur je ze naar huis.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:04 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Yup. Ik zie Nederland dan ook als een dierentuin. Waar ze kippen en leeuwen in hetzelfde hok gooien en als de leeuwen de kippen verslonden hebben denken de opportunisten (CDA + PvDA) dat je het gewoon nog eens moet proberen. Ze denken werkelijk dat die 2 tegenstrijdigheden ooit samen kunnen leven.
Maarja, Nederland zal en moet het beste jongetje van de Europese klas zijn. Ten kostte van alles.
Soms heb ik het gevoel dat ze te veel naar Amerika kijken (zoals gewoonlijk) waar negers en blanken in vrede kunnen leven. Maar daar speelt religie een veel mindere rol.
Maar daar zijn ook enorme tegenstellingen tussen de verschillende stromingen. En de ultraconservatieve christenen (KKK etc) hebben opvattingen die vaak niet veel beter zijn dan die van extremistische moslims.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En @ uiterstaardig: die negers in Amerika hangen het christendom aan, net als de meeste blanken in Amerika. Zelfde religie dus.
Klopt helemaal!!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:11 schreef Salvad0R het volgende:
Een volwaardig educatief systeem heeft niets met welke religie dan ook te maken.
Je spreekt maar de halve waarheid!quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik snap de verbazing eigenlijk niet zo. Als je de Koran doorleest weet je precies hoe er over de "ongelovigen" gedacht word. Het is dus niet vreemd dat dat door gegeven wordt aan de leerlingen. Het zou eerder hypocriet van ze zijn als ze zouden zeggen dat iedereen gelijk is, dan zouden ze tegen hun eigen principes in haan
Ik hoor het al: jij bent een van de kippen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:04 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tja, dat helpt ze dus niet zo veel, toch?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En @ uiterstaardig: die negers in Amerika hangen het christendom aan, net als de meeste blanken in Amerika. Zelfde religie dus.
Die Metsemakers had eigenlijk niks opzienbarends te vertellen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:13 schreef Apogist het volgende:
Die Metsemakers was ook te zien in Eenvandaag , was wel grappig. Toen ze die school om reactie vroegen kregen ze een onder directrice te spreken... een nederlandse vrouw met een hoodoek om
tja ...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:13 schreef Apogist het volgende:
.. een nederlandse vrouw met een hoodoek om
Je weet ook dat Maria is bezwangerd door de Barmhartige Samaritaan, toen Jozef aan het timmeren was? Dat verhaal van de Onbevlekte Ontvangenis is erbij bedacht om de familie niet te verontrusten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:19 schreef Ghazi het volgende:
Zo zei ze dat ze achterover sloeg, toen ze hoorde dat de kinderen verteld werd dat Maria (as) de meest voorbeeldige Moslima is (wat gewoon in de Koran staat).
Dit zou je dus op een openbare school wellicht te horen krijgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je weet ook dat Maria is bezwangerd door de Barmhartige Samaritaan, toen Jozef aan het timmeren was? Dat verhaal van de Onbevlekte Ontvangenis is erbij bedacht om de familie niet te verontrusten.
Jezus is een bastaardkind. Alleen god wilde nog om hem geven. En zelfs die heeft het joch uiteindelijk keihard laten vallen.
Niet op de mijne althans.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:28 schreef Ghazi het volgende:
Dit zou je dus op een openbare school wellicht te horen krijgen.
daar struikelde ik dan ook niet over hoor. Hoe ze die fabeltjes aan elkaar uitleggen maakt mij niets uit. Echter dat vrouwen apart moesten eten in het bestuur vond ik dan wat minder...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:19 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Die Metsemakers had eigenlijk niks opzienbarends te vertellen.
Zo zei ze dat ze achterover sloeg, toen ze hoorde dat de kinderen verteld werd dat Maria (as) de meest voorbeeldige Moslima is (wat gewoon in de Koran staat).
Je gaf toch les op een Islamitische school? Dan krijgen ze toch de Islamitische leer te horen!
Tja, de verzuiling bestaat nog steeds. Alleen in Nederland koop je een katholieke TV gids (KRO) en een gereformeerde TV gids (NCRV), en voor de grap hebben we dan ook nog een evangelische, een socialistische, en een paar algemene.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:57 schreef neegij het volgende:
Dat men hier nog verbaasd over is.Men lacht ons keihard en openlijk uit, en wij stimuleren dit soort haathutjes met liefde en plezier, immers beschaafd.
Onzin. Dit is niet aan de orde, want islamitisch onderwijs is een feit in Nederland.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar toen kwamen de moslims. En die wilden ook een eigen school, en mischien zelfs ook wel een eigen sport vereniging.... of zelfs een vakbond of universiteit! En DAN is het land te klein, DAN mag het niet meer.....
Toch zijn er genoeg mensen die van de Islam een "uitzonderingsgodsdienst" willen maken. Wel katholieke scholen, geen moslimscholen. Wel christelijke zwemverenigingen, geen moslim zwemvereniging, enzovoorts.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:41 schreef damian5700 het volgende:
Onzin. Dit is niet aan de orde, want islamitisch onderwijs is een feit in Nederland.
Het is inderdaad belangrijk dat de scholen zich aan het ministerie van onderwijs voorgestelde curriculum. Dus over WAT er hen wordt onderwezen kunnen we vrij duidelijk zijn. De staat schrijft echter alleen voor welke vakken gegeven moeten worden, maar niet wat voor extra les gegeven wordt in religieuze zaken.quote:Het gaat hier over aanwijzingen dat het op deze school niet goed gaat. En dan gaat het over kinderen en hun schoolprestaties en over wat hen wordt onderwezen.
Het is prima dat je hier de moraalridder wilt uithangen, maar ik mis in jouw verhaal totaal de positie van de kinderen.
Je bedoelt borrelpraat? Er is in de samenleving (dus ook in de politiek) geen breed draagvlak om artikel 23 aan te passen of te schrappen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch zijn er genoeg mensen die van de Islam een "uitzonderingsgodsdienst" willen maken. Wel katholieke scholen, geen moslimscholen. Wel christelijke zwemverenigingen, geen moslim zwemvereniging, enzovoorts.
Deze school staat al onder extra toezicht van de Onderwijsinspectie en dat is niet voor niets.quote:Het is inderdaad belangrijk dat de scholen zich aan het ministerie van onderwijs voorgestelde curriculum. Dus over WAT er hen wordt onderwezen kunnen we vrij duidelijk zijn. De staat schrijft echter alleen voor welke vakken gegeven moeten worden, maar niet wat voor extra les gegeven wordt in religieuze zaken.
Daar gaat het nu ook om. Er zijn aanwijzingen dat het slecht gaat en de Inspectie houdt de school onder de loep.quote:Als het op deze school niet goed gaat, dan kan dat per geval worden bekeken natuurlijk.
Ik heb begrip voor die gedachtegang. 'Waarom die wel en die niet?'quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, de verzuiling bestaat nog steeds. Alleen in Nederland koop je een katholieke TV gids (KRO) en een gereformeerde TV gids (NCRV), en voor de grap hebben we dan ook nog een evangelische, een socialistische, en een paar algemene.
Er zijn dorpen waar men pak-em-beet 50/50 zit met de christelijke geloven, en waar letterlijk een katholieke en een protestante bakker bestaat, terwijl het dorp klein genoeg is voor 1 bakker.
En zo doen we dit al eeuwenlang met scholen, vakbonden, sportverenigingen, universiteiten, etc....
Maar toen kwamen de moslims. En die wilden ook een eigen school, en mischien zelfs ook wel een eigen sport vereniging.... of zelfs een vakbond of universiteit! En DAN is het land te klein, DAN mag het niet meer.....
Tja, breek dan ook het Katholieke uit de Katholieke Universiteit Nijmegen - afbreken die universiteitskapel dus - en weg met die CNV vakbond, wat een Christelijke vakbond is. Maar dat gaat mensen dan toch weer te ver blijkbaar....
Er wonen 1 miljoen moslims in Nederland, en gezien de enorme daling van gelovigen, zou het me niets verbazen dat het aantal kerkgangers op zondagen weinig meer verschilt van het aantal moskeegangers op vrijdagavond.
Maar als we Protestant dit, Katholiek dat, Christelijk zus en zo gaan toelaten.... waarom zouden we dat dan moeten verbieden voor de Moslim school, de moslim sportvereniging en de moslim vakbond?
Vet van mij.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 01:03 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik heb begrip voor die gedachtegang. 'Waarom die wel en die niet?'
Het antwoord zit hem in het feit dat bij de meeste christelijke scholen je niet gek wordt aangekeken als je na de opleiding zegt dat je je eigen weg gaat volgen (zonder religie bijv). De islam verbiedt dit ten volste, het is immers strafbaar (doodstraf) om de religie te verlaten. Dat en het feit dat familie en vrienden hier niet veel problemen hebben met de religieuze keuzes die je maakt in dit leven, in tegenstelling tot de gemiddelde moslimfamilies.
Wij hebben hier in Nederland nog steeds een zeer sterke afkeer voor generalisatie en kritiek op etnische minderheden en ik riskeer zelfs met deze tekst al gebombardeerd te worden met 'racist' en weet ik veel wat maar het moet maar eens afgelopen zijn met die onzin. Ik heb het hier over de religie die mensen beïnvloed wat in mijn ogen verreweg het grootste probleem is met deze samenleving op dit moment.
Uiteraard, je hebt dat soort mensen in elk land/streek/stad/dorpje. Maar de mate waarin het voorkomt is gewoon verschrikkelijk verschillend. Het contrast tussen moslims en christenen hierin is gewoon eng. Het feit dat leden van het comité voor ex moslims met de dood bedreigd worden is al bewijs genoeg...zoiets DOE je gewoon niet, de islam verlaten...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Je zou voor de gein af en toe eens op de topics over geloof moeten kijken. Daar zijn, ook tot mijn verbazing, toch nog aardig wat klachten te horen over problemen met familie en vrienden als mensen twijfelen aan hun geloof. FOK!kers kunnen al aardig tegen elkaar te keer gaan over (on)gelovigheid, laat staan je directe omgeving.
Een fascistisch wetboek waarbij vergeleken Mein Kampf een soort vriendelijk sprookje was.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Is dit werkelijk het enige sprookje wat ze daar horen?
... want volgens mij niet zo heel veel mis met de Koran, maaaar!
Hoe kan Maria nou de meeste vrome Moslima zijn geweest als de Islam pas 600 jaar na haar geboorte is uitgevonden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:19 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Die Metsemakers had eigenlijk niks opzienbarends te vertellen.
Je gaf toch les op een Islamitische school? Dan krijgen ze toch de Islamitische leer te horen!
Omdat het christendom redelijk is genesteld in onze Nederlandse samenleving en de islam en zijn aanhangers niet echt verenigbaar zijn met wat wij gewend zijn. Feit is dat als je je niet wilt aanpassen, je moet opbokken maar in Nederland moeten wij ons maar schikken naar dit soort invloeden. Meer en meer mensen hebben daar geen zin meer in en worden alleen maar meer en meer gevoed zoals ook door dit nieuwsitem.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, breek dan ook het Katholieke uit de Katholieke Universiteit Nijmegen - afbreken die universiteitskapel dus - en weg met die CNV vakbond, wat een Christelijke vakbond is. Maar dat gaat mensen dan toch weer te ver blijkbaar....
Er wonen 1 miljoen moslims in Nederland, en gezien de enorme daling van gelovigen, zou het me niets verbazen dat het aantal kerkgangers op zondagen weinig meer verschilt van het aantal moskeegangers op vrijdagavond.
Maar als we Protestant dit, Katholiek dat, Christelijk zus en zo gaan toelaten.... waarom zouden we dat dan moeten verbieden voor de Moslim school, de moslim sportvereniging en de moslim vakbond?
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 01:11 schreef Salvad0R het volgende:
Een volwaardig educatief systeem heeft niets met welke religie dan ook te maken.
Dit zeg je alleen maar om stoer over te komen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:53 schreef Matteüs het volgende:
Wat heeft onderwijs überhaupt met religie te maken? Laten ze les geven in gefundeerde en bewezen zaken.
Die prietpraat van die kinderverkrachter mohammed en een paar bijbelkrankzinnigen draagt niets toe aan de kennisontwikkeling van een kind.
Dat zeg ik omdat het een feit is. En laat ik jou nu uiterstdom vinden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:24 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Dit zeg je alleen maar om stoer over te komen.
Zie je wel?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat zeg ik omdat het een feit is. En laat ik jou nu uiterstdom vinden.
Nou ja, hier enkele Hadith quotes:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:24 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Dit zegt poster Mattheus alleen maar om stoer over te komen.
Hier ben ik het mee eens. Die school in Nijmegen probeert niet de studenten hun vrijheid te belemmeren i.t.t. haatzaaiende islamschooltjes die kinderen leren dat ze anders (beter) zijn dan niet moslims.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:05 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Omdat het christendom redelijk is genesteld in onze Nederlandse samenleving en de islam en zijn aanhangers niet echt verenigbaar zijn met wat wij gewend zijn. Feit is dat als je je niet wilt aanpassen, je moet opbokken maar in Nederland moeten wij ons maar schikken naar dit soort invloeden. Meer en meer mensen hebben daar geen zin meer in en worden alleen maar meer en meer gevoed zoals ook door dit nieuwsitem.
Overigens vraag ik me af in hoeverre jij nog denkt objectief te kunnen meepraten als outsider. Je hele stuk over Rijssen is ook al achterhaald bijvoorbeeld. Sure, het gros is er gelovig maar het is er allang niet meer zo'n gereformeerd bolwerk als jij doet overkomen.
De islam is naar mijn idee ook bedoeld om meer seksuele controle te krijgen over vrouwen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou ja, hier enkele Hadith quotes:
Narrated ‘Aisha:that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that ‘Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death).” what you know of the Quran (by heart)’ Bukhari 7. 62. 65
Narrated ‘Ursa:The Prophet wrote the (marriage contract) with ‘Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death). Bukhari 7. 62. 88
Profeet Mohammed is met ten minste 11 vrouwen getrouwd. Ja het was zeker "normaal in die tijd" om met meer dan 10 vrouwen te trouwen als man![]()
Profeet Mohammed beval zijn volgelingen zelf om maar met slechts maximaal 4 vrouwen te trouwen.
Punt 1: Mohammed deed lekker wat hij zelf wil (zelf met 11 vrouwen trouwen), maar zelf maakte hij regels wat zijn volgelingen wel en niet mochten doen (zijn volgelingen mochten maar met max. 4 vrouwen trouwen).
Punt 2: Doordat profeet Mohammed zei dat zijn volgelingen met 4 vrouwen mogen trouwens, komt polygamie nog steeds voor. Zelfs in Nederland komt dat voor, dat was te zien in een Netwerk reportage. En polygamie zal in de toekomst altijd blijven voorkomen, omdat de Koran daarvoor rechtvaardiging geeft.
uhhh je bent toch niet religie aan het bekritiseren he?? dat DOE je gewoon niet!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Narrated ‘Aisha:that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that ‘Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death).” what you know of the Quran (by heart)’ Bukhari 7. 62. 65
Narrated ‘Ursa:The Prophet wrote the (marriage contract) with ‘Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death). Bukhari 7. 62. 88
Profeet Mohammed is met ten minste 11 vrouwen getrouwd. Ja het was zeker "normaal in die tijd" om met meer dan 10 vrouwen te trouwen als man![]()
Profeet Mohammed beval zijn volgelingen zelf om maar met slechts maximaal 4 vrouwen te trouwen.
Punt 1: Mohammed deed lekker wat hij zelf wil en hij vond zichzelf blijkbaar behoorlijk stoer(zelf met 11 vrouwen trouwen), maar zelf maakte hij regels wat zijn volgelingen wel en niet mochten doen (zijn volgelingen mochten maar met max. 4 vrouwen trouwen).
Punt 2: Doordat profeet Mohammed zei dat zijn volgelingen met 4 vrouwen mogen trouwens, komt polygamie nog steeds voor. Zelfs in Nederland komt dat voor, dat was te zien in een Netwerk reportage. En polygamie zal in de toekomst altijd blijven voorkomen, omdat de Koran daarvoor rechtvaardiging geeft.
Ik snap dat jouw punt refereert naar wat eerder gezegd was maar je kan net zo goed een stapje verder gaan en zeggen dat het bedoeld is om TOTALE controle te krijgen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:52 schreef Matteüs het volgende:
[..]
De islam is naar mijn idee ook bedoeld om meer seksuele controle te krijgen over vrouwen.
Man--- aard beestje
En Mohammed was de grootste viespeuk.
Je moet toch eens wat vaker in de Nederlandse "bijbelriem" steden gaan kijken zoals op de Veluwe, in Overijssel en in Zeeland. Mijn familie komt dus - als onderdeel van de 5% katholieken - uit een zeer streng gereformeerde stad (eentje waar de SGP de grootste partij is, CDA de 2e, ChristenUnie de 3e), en ik kan je verzekeren dat je als zwaar christelijke er op afgerekend wordt als je een andere keuze maakt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 01:03 schreef Adamo144 het volgende:
Het antwoord zit hem in het feit dat bij de meeste christelijke scholen je niet gek wordt aangekeken als je na de opleiding zegt dat je je eigen weg gaat volgen (zonder religie bijv). De islam verbiedt dit ten volste, het is immers strafbaar (doodstraf) om de religie te verlaten. Dat en het feit dat familie en vrienden hier niet veel problemen hebben met de religieuze keuzes die je maakt in dit leven, in tegenstelling tot de gemiddelde moslimfamilies.
Maar wat mensen zoals jij dus eigenlijk niet begrijpen is dat het al eeuwenlang op "moslim wijze" - expres tussen quotes - eraan toe gaat in de streng gereformeerde gemeenschappen van Nederland. Waar vrouwen geen broeken mogen dragen, waar men op zondag geen televisie mag kijken, waar de familie letterlijk familieleden onterft en het contact verbreekt voor het hebben van een relatie met iemand van het andere geloof, en waar op de scholen een sociale controle is en men moet kunnen uitleggen waarom men op zondag niet in de kerk gezien was. Er zijn zelfs scholen waar je als meisje weer naar huis gestuurd wordt als je in een regenbroek aan komt zetten, want meisjes horen in een rok.quote:Wij hebben hier in Nederland nog steeds een zeer sterke afkeer voor generalisatie en kritiek op etnische minderheden en ik riskeer zelfs met deze tekst al gebombardeerd te worden met 'racist' en weet ik veel wat maar het moet maar eens afgelopen zijn met die onzin. Ik heb het hier over de religie die mensen beïnvloed wat in mijn ogen verreweg het grootste probleem is met deze samenleving op dit moment.
In die tijd waren er totaal andere regels op dat vlak. En dus gebeurden er dingen die je nu hier niet meer voor mogelijk houdt. Maar dat betekent niet dat je die zaken, op grond van onze huidige maatstaven, moet veroordelen. Dat vind ik erg goedkoop. Het is wel terecht dat je laat weten dat je blij bent dat er nu anders tegenaan gekeken wordt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Punt 1: Mohammed deed lekker wat hij zelf wil en hij vond zichzelf blijkbaar behoorlijk stoer(zelf met 11 vrouwen trouwen), maar zelf maakte hij regels wat zijn volgelingen wel en niet mochten doen (zijn volgelingen mochten maar met max. 4 vrouwen trouwen).
Dat is het ook. Maar ik zit me voor te stellen hoe een idioot zoals mohammed zich in 40 dagen in de brandende woestijn al die zaken uit de duim heeft gezogen. Zijn pedofiele sexbehoeften zijn waarschijnlijk ook door zijn kop geschoten toen hij die religie verzon. Dus het is een opeenhoping van allemaal behoeften.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:57 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik snap dat jouw punt refereert naar wat eerder gezegd was maar je kan net zo goed een stapje verder gaan en zeggen dat het bedoeld is om TOTALE controle te krijgen.
Jaloers?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:08 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar ik zit me voor te stellen hoe een idioot zoals mohammed zich in 40 dagen in de brandende woestijn al die zaken uit de duim heeft gezogen. Zijn pedofiele sexbehoeften zijn waarschijnlijk ook door zijn kop geschoten toen hij die religie verzon. Dus het is een opeenhoping van allemaal behoeften.
Geen wonder dat zijn volgeling (uit eigen wil) hoofdzakelijk tot allemaal mannen waren. Die zagen dat wel zitten.
Dat vind ik van jouw normen en waarden ook.quote:
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:10 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat vind ik van jouw normen en waarden ook.
... of kun jij ook niet van kleuters afblijven toevallig? (vraagje)
Zou het..?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:11 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Of misschien heeft ie gewoon geen enkel greintje respect voor die smeerlap.
Ik wil onderdrukken van welk geloof dan ook nooit goedpraten en dat doe ik ook niet. Als jij serieus de vergelijking wilt maken met de bijbelriem steden in nederland (waarbij je vergeet te vertellen dat het simpel is om daaruit weg te komen zodra je oud genoeg bent, ik ken studentes die naar A'dam gekomen zijn uit staphorst) met het verstikkende controlerende gevoel van de moslim gemeenschap waar je serieus NIET uit kunt ontsnappen (mits je verbannen uit de familie/commune wilt worden) vind ik dat gewoon onverantwoordelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Je moet toch eens wat vaker in de Nederlandse "bijbelriem" steden gaan kijken zoals op de Veluwe, in Overijssel en in Zeeland. Mijn familie komt dus - als onderdeel van de 5% katholieken - uit een zeer streng gereformeerde stad (eentje waar de SGP de grootste partij is, CDA de 2e, ChristenUnie de 3e), en ik kan je verzekeren dat je als zwaar christelijke er op afgerekend wordt als je een andere keuze maakt.
Mijn tante, die met mijn katholieke oom wilde trouwen... was bijna zo goed als onterft en verbannen van haar eigen familie vanwege deze relatie, en deze mocht ALLEEN doorgang vinden als mijn oom zich liet bekeren - inclusief een cursus van meerdere maanden - tot gereformeerd, dat ze in de gereformeerde kerk trouwden, en plechtig beloofden dat de kinderen gereformeerd werden opgevoed, en naar een gereformeerde school gaan.
Aan de kant van mijn familie was het allemaal niet zo'n probleem, dus dat heeft hij maar gedaan.
Je hebt het echt GOED MIS als je denkt dat de streng gereformeerden in Nederland zich compleet anders gedragen dan moslims wanneer het aankomt op religie, sociale controle, etc.... want er zitten namelijk verbazend veel overeenkomsten in, men kijkt alleen naar een ander boek.
[..]
Maar wat mensen zoals jij dus eigenlijk niet begrijpen is dat het al eeuwenlang op "moslim wijze" - expres tussen quotes - eraan toe gaat in de streng gereformeerde gemeenschappen van Nederland. Waar vrouwen geen broeken mogen dragen, waar men op zondag geen televisie mag kijken, waar de familie letterlijk familieleden onterft en het contact verbreekt voor het hebben van een relatie met iemand van het andere geloof, en waar op de scholen een sociale controle is en men moet kunnen uitleggen waarom men op zondag niet in de kerk gezien was. Er zijn zelfs scholen waar je als meisje weer naar huis gestuurd wordt als je in een regenbroek aan komt zetten, want meisjes horen in een rok.
In de grotere steden van Nederland zijn de moslims inderdaad de strengst-religieuzen. In het westen zijn ook veel Nederlanders niet of nauwelijks religieus, en worden de vrije keuzes waar je het over hebt gerespecteerd. Buiten de grote steden echter zijn er grote groepen vrij streng religieuzen die qua gedrag, religieuze gewoonten en religieuze cultuur nauwelijks onder doen voor de moslims wat jij het "grootste probleem van de samenleving" noemt. Je kijkt dus voornamelijk naar de religieuze dingen van de nieuwkomers die via de voordeur naar binnen kwamen..... maar je vergeet wat je al zelf in de achtertuin hebt staan.
Dat valt dus nog vies tegen, en dan spreek ik uit persoonlijke ervaringen binnen mijn familie. En ja, het zou de afgelopen 10 jaar wel eens enorm veranderd kunnen zijn.... maar ik geloof niet dat dat ook zo is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:05 schreef pisnicht het volgende:
Overigens vraag ik me af in hoeverre jij nog denkt objectief te kunnen meepraten als outsider. Je hele stuk over Rijssen is ook al achterhaald bijvoorbeeld. Sure, het gros is er gelovig maar het is er allang niet meer zo'n gereformeerd bolwerk als jij doet overkomen.
Wat een absolute waanzin. Dus we mogen niet veroordelen dat het vroeger normaal was om vrouwen als vee te behandelen terwijl mensen dat nu nog steeds doen en refereren naar het verleden???quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:04 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
In die tijd waren er totaal andere regels op dat vlak. En dus gebeurden er dingen die je nu hier niet meer voor mogelijk houdt. Maar dat betekent niet dat je die zaken, op grond van onze huidige maatstaven, moet veroordelen. Dat vind ik erg goedkoop. Het is wel terecht dat je laat weten dat je blij bent dat er nu anders tegenaan gekeken wordt.
Overigens is het er op na houden van meerdere vrouwen een verschijnsel dat op de hele wereld voorkomt. Volgens jou bij moslims, al dan niet op grond van koranteksten, dat weet ik niet want ik heb dat boek niet gelezen. Wat ik wel weet is dat het steeds vaker alleen onder strikte voorwaarden mag.
Maar ook bij christenen, zowel "legaal" (op grond van bijbelteksten!! - mormonen) als illegaal (stiekem) komt het voor.
Ik ken moslimmeisjes die zich kleden zoals alle andere meiden, vrienden hebben uit alle lagen van de bevolking en verkering hebben met autochtone jongens. En hun ouders vinden dat prima.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:16 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik wil onderdrukken van welk geloof dan ook nooit goedpraten en dat doe ik ook niet. Als jij serieus de vergelijking wilt maken met de bijbelriem steden in nederland (waarbij je vergeet te vertellen dat het simpel is om daaruit weg te komen zodra je oud genoeg bent, ik ken studentes die naar A'dam gekomen zijn uit staphorst) met het verstikkende controlerende gevoel van de moslim gemeenschap waar je serieus NIET uit kunt ontsnappen (mits je verbannen uit de familie/commune wilt worden) vind ik dat gewoon onverantwoordelijk.
Ik ben gewoon zeer pessimistisch gesteld over de vrijheden (en toekomstige vrijheden) van de moslims. Er gaat gewoon geen verandering in komen, vrouwen zullen onderdrukt blijven worden omdat er gewoon simpelweg geen ruimte is voor debat. De islam claimt het laatste woord van God te zijn en mag nooit bekritiseerd worden, dat is gewoon een cocktail voor ellende en die shit moet (net zoals die shit in de bijbelriem) keihard aangepakt worden.
maartena, ik vind het nobel dat je op probeert te komen voor de minderheden maar je vergeet alleen een klein ding. Christenen worden continu bekritiseerd, grappen over gemaakt, geanalyseerd en vooruit geduwd door onze maatschappij. Als jij denkt dat datzelfde krantje 50 jaar geleden ook zou kunnen ben je aan het dromen. M.a.w. het is dus WEL vooruit gegaan (te langzaam voor mijn smaak maar toch).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat valt dus nog vies tegen, en dan spreek ik uit persoonlijke ervaringen binnen mijn familie. En ja, het zou de afgelopen 10 jaar wel eens enorm veranderd kunnen zijn.... maar ik geloof niet dat dat ook zo is.
Lees ook dit voor de gein:
http://lc-kortemetten.blo(...)een-rok-of-jurk.html
Advertentie voor de normale krant:
[ afbeelding ]
En de advertentie voor het Gereformeerd Dagblad:
[ afbeelding ]
Maar als een krant zich zou aanpassen aan moslims....... dan heeft Wilders zijn kamervragen al klaar.
Natuurlijk moet het bekritiseerd en veroordeeld worden, ongeacht wie er zich schuldig aan maakt, maar in die tijd gebeurde het op grote schaal en zagen de mensen er geen kwaad in. Je kunt ze nu, honderden jaren later, niet kwalijk nemen dat ze zich destijds niet hielden aan de normen die we er nu op na houden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:20 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Wat een absolute waanzin. Dus we mogen niet veroordelen dat het vroeger normaal was om vrouwen als vee te behandelen terwijl mensen dat nu nog steeds doen en refereren naar het verleden???
Laten we ook weer heksen af gaan maken, bij de volgende harry potter premiere kunnen we wel wat meisjes oppakken.
en je laatste argument: zij doen het ook!.....
AL die shit moet gewoon keihard veroordeeld/bekritiseerd en afgeschaft worden.
Maar je kan ze wel kwalijk nemen dat ze zich niet aan de hand van hedendaagse normen en waarden aanpassen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:24 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het bekritiseerd en veroordeeld worden, ongeacht wie er zich schuldig aan maakt, maar in die tijd gebeurde het op grote schaal en zagen de mensen er geen kwaad in. Je kunt ze nu, honderden jaren later, niet kwalijk nemen dat ze zich destijds niet hielden aan de normen die we er nu op na houden.
Geen enkele moslim nu bekritiseerd mohammed voor zijn pedofilie.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:24 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het bekritiseerd en veroordeeld worden, ongeacht wie er zich schuldig aan maakt, maar in die tijd gebeurde het op grote schaal en zagen de mensen er geen kwaad in. Je kunt ze nu, honderden jaren later, niet kwalijk nemen dat ze zich destijds niet hielden aan de normen die we er nu op na houden.
Mee eens, in ieder geval als het om Nederland/Europa gaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:25 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Maar je kan ze wel kwalijk nemen dat ze zich niet aan de hand van hedendaagse normen en waarden aanpassen.
Dat dus. Er mag best aandacht zijn voor religie, maar dan allemaal en niet de een ophemelen en de rest afzeiken zoals op religieuze scholen gebeurt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:53 schreef Matteüs het volgende:
Wat heeft onderwijs überhaupt met religie te maken? Laten ze les geven in gefundeerde en bewezen zaken.
Die prietpraat van die kinderverkrachter mohammed en een paar bijbelkrankzinnigen draagt niets toe aan de kennisontwikkeling van een kind.
Nou ja, het gaat me er eigenlijk niet eens om dat ik op wil komen voor een minderheid..... het gaat me gewoon om de hypocrisie die gebruikt wordt in het bekritiseren van de islam.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:23 schreef Adamo144 het volgende:
maartena, ik vind het nobel dat je op probeert te komen voor de minderheden maar je vergeet alleen een klein ding. Christenen worden continu bekritiseerd, grappen over gemaakt, geanalyseerd en vooruit geduwd door onze maatschappij. Als jij denkt dat datzelfde krantje 50 jaar geleden ook zou kunnen ben je aan het dromen. M.a.w. het is dus WEL vooruit gegaan (te langzaam voor mijn smaak maar toch).
Dat is het grote verschil.
Tja...... maar had je die mening ook gehad als we in de jaren 60 meteen alle gastarbeiders naar huis hadden gestuurd en er nu nauwelijks moslims zouden wonen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:20 schreef Adamo144 het volgende:
Wat een absolute waanzin. Dus we mogen niet veroordelen dat het vroeger normaal was om vrouwen als vee te behandelen terwijl mensen dat nu nog steeds doen en refereren naar het verleden???
AL die shit moet gewoon keihard veroordeeld/bekritiseerd en afgeschaft worden.
Moslims praten altijd alles goed.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja...... maar had je die mening ook gehad als we in de jaren 60 meteen alle gastarbeiders naar huis hadden gestuurd en er nu nauwelijks moslims zouden wonen?
Ik krijg toch vaak het idee dat het zoiets als dit gaat:
A: Moslims doen dit en dat!
A: Weg met dat achterlijke islam gedoe!
B: Christenen in Nederland doen ook dit en dat.
A: ....
A: Ehm ok. Weg met alle religieuze gedoe dan!
Een beetje een "afterthought" dus van wat oorspronkelijk de mening was, omdat men niet wist/realiseerde dat we ontzettend vergelijkbare zaken al eeuwen in onze eigen achtertuin toelaten.
Dat dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik vind het nog steeds knap dat maartena alle ins en outs kent wat er hier in nederland speelt.
En dat vanuit zijn veilige amerika.
Zoals FOK!kers alle ins en outs denken te weten over Amerika, terwijl ze er nog nooit zijn geweest?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik vind het nog steeds knap dat maartena alle ins en outs kent wat er hier in nederland speelt.
En dat vanuit zijn veilige amerika.
Je hebt eerst en punt en dan klets je een eind weg over dingen waar het hier niet helemaal over gaat. Een hoop mensen gebruiken altijd maar weer immigranten en Islam sporadisch door elkaar heen. Alsof mensen die de Islam bekritiseren en graag willen zien inperken (samen met andere religies) alle buitenlanders het land uit willen ofzo...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja...... maar had je die mening ook gehad als we in de jaren 60 meteen alle gastarbeiders naar huis hadden gestuurd en er nu nauwelijks moslims zouden wonen?
Ik krijg toch vaak het idee dat het zoiets als dit gaat:
A: Moslims doen dit en dat!
A: Weg met dat achterlijke islam gedoe!
B: Christenen in Nederland doen ook dit en dat.
A: ....
A: Ehm ok. Weg met alle religieuze gedoe dan!
Een beetje een "afterthought" dus van wat oorspronkelijk de mening was, omdat men niet wist/realiseerde dat we ontzettend vergelijkbare zaken al eeuwen in onze eigen achtertuin toelaten.
heb er anders wel een tijdje gestudeerdquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Zoals FOK!kers alle ins en outs denken te weten over Amerika, terwijl ze er nog nooit zijn geweest?
Dus dat is jouw excuus?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Zoals FOK!kers alle ins en outs denken te weten over Amerika, terwijl ze er nog nooit zijn geweest?
Nee, maar ik vind het nogal onzin om mijn kennis van Nederland te beoordelen omdat ik momenteel niet in Nederland woon. Ik vind dat eigenlijk vrij zwak moet ik zeggen..... alsof ik DUS geen recht heb om commentaar te geven, en DUS mijn commentaar niet zou kloppen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:03 schreef Bommenlegger het volgende:
Dus dat is jouw excuus?
Hullie doen het ook dus ik mag het ook?
Ja. En ook met Joden trouwens.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:02 schreef Adamo144 het volgende:
Je wilt dus serieus....serieus de Islamieten (1 miljoen en groeiende) gaan vergelijken met de inwoners uit de bijbelriem... oke...
Ik heb ook geen problemen met het aanpakken van haatzaaien. Moslims en Christenen gelijk, want beiden zijn enorm bezig met het prediken van haat jegens bijvoorbeeld homo's. En ja, ook in het Christelijke Putten zijn homo's in elkaar geslagen door gereformeerde jongeren. Ik zit ook niet te wachten op een sharia verder.quote:Ik vind een miljoen moslims wel een beetje gevaarlijk worden voor onze vrijheden. Het begint met die halal schijtzooi en straks zien we zoals in groot britannie de eerste Sharia rechtbanken hier verschijnen. Neen, ik wil dat niet in mijn land, nu niet, nooit niet. Opzouten met die middeleeuwse rotzooi.
Tolerantie betekent niet dat we de vrijheid (waar jij en ik overigens geen fuck voor op hebben moeten geven of riskeren) per portie weg te excuseren aan wat middeleeuwse haatzaaiers.
In je argumenten ga je er weer vanuit dat ik zgn buitenlanders/marrokanen het land uit wil. Ik geef aan dat omdat er 1 miljoen zijn, de invloed van de Islam groeit in Nederland.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja. En ook met Joden trouwens.
Waarom zouden we bijvoorbeeld wel Kosher mogen slachten maar niet Halal?
[..]
Ik heb ook geen problemen met het aanpakken van haatzaaien. Moslims en Christenen gelijk, want beiden zijn enorm bezig met het prediken van haat jegens bijvoorbeeld homo's. En ja, ook in het Christelijke Putten zijn homo's in elkaar geslagen door gereformeerde jongeren. Ik zit ook niet te wachten op een sharia verder.
Maar dat heeft verder weinig te maken met het bestaansrecht van een Moslim-school of Halal slager.
1 miljoen moslims inderdaad..... maar daarvan zijn er minstens 900.000 of meer gewoon normale burgers die het moslim geloof aanhangen. Net zoals de streng-gereformeerden niet spreken voor ALLE christenen, spreken de streng gelovige moslims niet voor ALLE moslims.
En om nog even terug te komen op mijn ervaringen in Nederland, die volgens sommigen niet meer gelden omdat ik niet in Nederland woon..... Ik heb de laatste 3 jaar in Nederland naast een Marokkaans gezin gewoond. Altijd goed contact mee gehad.... mijn vrouw bakte voor hen Amerikaanse chocolate chip cookies, en met het suikerfeest werden wij altijd beladen met allerlei lekkernijen. Op 9/11 stonden zij als eerste aan de deur om te vragen of alles goed was met de familie van mijn vrouw en gaf die Marokkaanse buurvrouw - uiteraard met hoofdoek en al - mijn vrouw gewoon een dikke omhelzing. Het waren gewoon normale buren, normaal contact, geen gedoe. Alleen waren ze toevallig islamitisch inderdaad en niet afkomstig uit een westers land.
Niet alle moslims zijn fundamentalisten, niet alle moslims willen haat zaaien, en niet alle moslims willen een sharia. Het zijn zoals in zoveel gevallen een kleine groep die het verpest voor het overgrote deel van de moslim-burgers in Nederland die gewoon zou goed en zo kwaad als het gaat een leven proberen te leiden.
Wat er ook aangekaart wordt en hoe ze ook reageren, moslims zullen altijd weer worden aangevallen, is het niet linksom dan rechtsom. Als ze ongelijk hebben krijgen ze ongelijk en als ze gelijk hebben ook, want ze hebben nooit gelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:04 schreef qonmann het volgende:
[..]
Moslims praten altijd alles goed.
Enige zelfreflectie is hen vreemd, een blik op de achterlijke landen waar de Islam hoogtij viert zou tot enig nadenken moeten stemmen.
Dat wij het nog es eens zouden worden, formidabel!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:13 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Wat er ook aangekaart wordt en hoe ze ook reageren, moslims zullen altijd weer aangevallen voelen, is het niet linksom dan rechtsom. Als ze ongelijk hebben krijgen ze gelijk en als ze gelijk hebben, oh wacht, dat hebben ze nooit.
Dat is de kracht van veel mensen: andermans woorden verdraaien.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat wij het nog es eens zouden worden, formidabel!![]()
Islam; uitvinder van de bermbom, de vrouwenbesnijdenis en de burqa. Wat een wereldwonderen hebben we aan die religie toch te danken.![]()
Gelukkig zijn er genoeg vredelievende moslims. Vreemd, als je ziet uit wat voor riool die religie voortkomt.
3 x onzin.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Islam; uitvinder van de bermbom, de vrouwenbesnijdenis en de burqa.
- http://en.wikipedia.org/wiki/Burqaquote:World War II
One of the first examples of coordinated large-scale use of IEDs was the Belarussian Rail War launched by Belarussian guerrillas against the Germans during World War II[4][5]. Both command-detonated and delayed-fuse IEDs were used to derail thousands of German trains during 1943–1944[6].
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenisquote:[edit] History
This type of dress has its origins with desert times long before Islam arrived. It had two functions. Firstly as a sand mask in windy conditions. This would be worn by men and women and is still common today.
quote:Oorsprong
De oorsprong van vrouwenbesnijdenis is uit Faraonische tijden.
Dus zelfs daarin hebben ze gefaald.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:24 schreef Meh7 het volgende:
[..]
3 x onzin.
- http://en.wikipedia.org/wiki/Improvised_explosive_device
[..]
- http://en.wikipedia.org/wiki/Burqa
[..]
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenis
[..]
Niet nodig. Politiek is de verkeerde manier om dingen aan te pakken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:21 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Dat is de kracht van veel mensen: andermans woorden verdraaien.
Je zou de politiek in moeten gaan, succes verzekerd.
Hierin?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus zelfs daarin hebben ze gefaald.![]()
Idioot.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Islam; uitvinder van de bermbom, de vrouwenbesnijdenis en de burqa.
Probeer nou eerst eens toe te geven dat je ongelijk had met je opmerkingen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De islam heeft niets moois voortgebracht. Op wat architectuur na, maar dat konden niet-religieuzen of anders-religieuzen ook.
Wat een religie. Agressief en bloeddorstig.
Met domme dingen zeggen op een forum bereik je anders ook niet veel, behalve dan dat je niet serieus genomen kan worden door een enorm gebrek aan kennis.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet nodig. Politiek is de verkeerde manier om dingen aan te pakken.
Het eeuwige gejank van moslims zou gewoon lekker doodgezwegen moeten worden. Ga maar jammeren tegen je Ka'aba in die schitterende stad in dat geweldig mooie land.
Doe ik dat?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:34 schreef uiterstaardig het volgende:
Overigens zijn er inderdaad groepen moslims die bepaald geen goede reclame maken voor hun religie. Maar daar kun je toch niet alle moslims de schuld van geven.
Aldus iemand met jouw onderschrift.quote:
Je probeert een punt te maken over hoe slecht de islam wel niet is en daarvoor gebruik je drie voorbeelden van dingen die de islam heeft voortgebracht. Een paar minuten daarna blijkt dat je ongelijk had met al je voorbeelden. Je komt nu wel heel erg geloofwaardig en overtuigend over. Jij weet tenminste waar je over praat. Dat blijkt wel.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aldus iemand met jouw onderschrift.
Als je het hebt over een groep van meer dan een miljard mensen, is het logisch dat zelfs een kleine minderheid een flinke groep is. 1% van een miljard is al tien miljoen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:37 schreef El_Matador het volgende:
Verbazingwekkend (en hoopvol) dat zoveel moslims die terreur niet uitvoeren. Maar een flinke groep die dat wel doet.
Het gaat helemaal niet om die heilige boeken en hun boodschap. Er zijn op de hele wereld teveel mensen die de inhoud verdraaien om op die manier zelf een machtspositie te kunnen bekleden ten koste van anderen. Dat gebeurt in moslimlanden, maar ook op andere plaatsen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe ik dat?![]()
Het is de islam zelf, niet de moslims. Een religie die in hun "heilige Donald Duck" oproept tot moord, steniging, terreur en afstraffing van alles wat niet-moslim is, kan natuurlijk nooit een mooi idee worden.
Verbazingwekkend (en hoopvol) dat zoveel moslims die terreur niet uitvoeren. Maar een flinke groep die dat wel doet.
Goh, laten de moslims en de imams dat nou toch niet met jou eens zijn. Wie denk je dat gelijk heeft?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:45 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om die heilige boeken en hun boodschap.
Ja, en? Wat wil je met dit gegeven? Aantonen dat de islam eigenlijk heel gaaf en verrijkend is, maar dat er "slechts" machtswellustelingen zijn die die schitterende religie misbruiken?quote:Er zijn op de hele wereld teveel mensen die de inhoud verdraaien om op die manier zelf een machtspositie te kunnen bekleden ten koste van anderen. Dat gebeurt in moslimlanden, maar ook op andere plaatsen.
ik wil alleen maar aantonen dat er mensen zijn die alles uit de kast halen om gelijk te krijgen, zelfs tegen beter weten in. "Fascistisch kutboek" - lang over nagedacht, denk ik. Hoe vaak heb je het gelezen? Je schijnt aardig op de hoogte te zijn van de inhoud.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goh, laten de moslims en de imams dat nou toch niet met jou eens zijn. Wie denk je dat gelijk heeft?![]()
De koran is een fascistisch kutboek, waar het woord "liefde" niet in voorkomt. Alleen "liefde" volgens de islam; de gruwelijke onderwerping (letterlijke betekenis van islam) aan een bloeddorstige god.
[..]
Ja, en? Wat wil je met dit gegeven? Aantonen dat de islam eigenlijk heel gaaf en verrijkend is, maar dat er "slechts" machtswellustelingen zijn die die schitterende religie misbruiken?
Ja, maar wat heeft zo'n opmerking voor nut?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:28 schreef uiterstaardig het volgende:
ik wil alleen maar aantonen dat er mensen zijn die alles uit de kast halen om gelijk te krijgen, zelfs tegen beter weten in.
Heb het ingezien. De manier van schrijven is zo dwingend, zo wetmatig en zo agressief, dat er niet door te komen valt.quote:"Fascistisch kutboek" - lang over nagedacht, denk ik. Hoe vaak heb je het gelezen? Je schijnt aardig op de hoogte te zijn van de inhoud.
Nee, niet "ongeacht" hun geloof. Het geloof is een van de sterkste drijfveren van mensen. Kinderen die ongelovig worden of met een andersgelovige aanpappen worden letterlijk doodgemaakt. Je bloedeigen kinderen. Kom bij een gelovige (en moslims spannen daarbij de kroon) aan hun geloof, hun symboliek of hun boekie en ze beginnen te schuimbekken, te steigeren en te jammeren.quote:Hoe kan een boek nou kwaad aanrichten. Het zijn toch echt mensen die dat doen, zowel met woorden als met daden, overal ter wereld, ongeacht hun geloof.
Jij hebt ze allebei gelezen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 02:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een fascistisch wetboek waarbij vergeleken Mein Kampf een soort vriendelijk sprookje was.
Ik heb zelden iemand zo luidruchtig zijn eigen lulverhaal zien afzeiken!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet dus, zoals je zelf al van de daken schreeuwt.quote:De islam heeft niets moois voortgebracht. Op wat architectuur na, maar dat konden niet-religieuzen of anders-religieuzen ook.
Wat een religie. Agressief en bloeddorstig.
Je hebt de koran dus niet gelezen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb het ingezien. De manier van schrijven is zo dwingend, zo wetmatig en zo agressief, dat er niet door te komen valt.
Dat weet je dus helemaal niet, met wat voor teksten het boek volstaat.quote:[..]
Nee, niet "ongeacht" hun geloof. Het geloof is een van de sterkste drijfveren van mensen. Kinderen die ongelovig worden of met een andersgelovige aanpappen worden letterlijk doodgemaakt. Je bloedeigen kinderen. Kom bij een gelovige (en moslims spannen daarbij de kroon) aan hun geloof, hun symboliek of hun boekie en ze beginnen te schuimbekken, te steigeren en te jammeren.
Een ongezonde fascinatie voor een waanbeeld.
Ik heb nergens gesteld dat het boek kwaad zou aanrichten. Ik heb gesteld dat het boek volstaat met agressieve teksten. Niet zo gek dus dat een religie die zo'n boek als leidraad heeft, leidt tot agressie.
Kijk, de fout die jij maakt is dat je blijkbaar niet weet hoe verschillende religies in elkaar zitten. Het jodendom is geen missionaire religie en heeft geen verspreidingsdrang. Islam wilt zich wel verspreiden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja. En ook met Joden trouwens.
Waarom zouden we bijvoorbeeld wel Kosher mogen slachten maar niet Halal?
Alle 3 de Abraham godsdiensten staan negatief tegenover homoseksualiteit. Vandaar dat je haatpreken van priesters tegen homo's ziet. En vandaar dat je haatpreken van imams tegen homo's ziet. De fout die jij maakt is door de wantoestanden in Islam te bagataliseren door te wijzen naar het christendom "zij doen het ook". Ja natuurlijk doet het christendom het ook, omdat dat geloof ook negatief tegenover homoseksualiteit staat. En dat "zij het ook doen" moet geen reden zijn om de wantoestanden in Islam te bagataliseren.quote:Ik heb ook geen problemen met het aanpakken van haatzaaien. Moslims en Christenen gelijk, want beiden zijn enorm bezig met het prediken van haat jegens bijvoorbeeld homo's. En ja, ook in het Christelijke Putten zijn homo's in elkaar geslagen door gereformeerde jongeren. Ik zit ook niet te wachten op een sharia verder.
Ja Mein Kampf kan zeker ook geen kwaad he?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:28 schreef uiterstaardig het volgende:
Hoe kan een boek nou kwaad aanrichten. Het zijn toch echt mensen die dat doen, zowel met woorden als met daden, overal ter wereld, ongeacht hun geloof.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Achquote:Scholen
In Nederland bestaan drie joodse scholen, alle drie in Amsterdam: twee zijn voor respectievelijk basis- en voortgezet onderwijs vanuit een traditionele invalshoek, de derde is op een volledig orthodoxe invalshoek gebaseerd en combineert basis- en voortgezet onderwijs in een enkel gebouw en organisatie, gescheiden op geslacht. Allen zijn op geringe afstand van elkaar gevestigd in de Amsterdamse wijk Buitenveldert.
Tot deze drie scholen worden alleen halachisch joodse leerlingen toegelaten. Kinderen met alleen een joodse vader, of kinderen van wie de moeder (of grootmoeder, etc.) een bekering tot niet-orthodox jodendom heeft ondergaan, en dus naar de opvatting van het traditionele Jodendom niet als joods worden beschouwd, worden op geen van de scholen toegelaten. Dit is eind jaren '80 onderwerp van een rechtszaak geweest, toen de ouders van een kind waarvan de moeder bij de LJG was bekeerd, trachtten hun kind op de Maimonides-school toegelaten te krijgen en werd geweigerd. De Hoge Raad oordeelde destijds dat de JSG Maimonides het recht had om het kind te weigeren.
Nou zijn het ineens weer linkse mensen die dat vinden. Heb je er onderzoek naar verricht?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja Mein Kampf kan zeker ook geen kwaad he?![]()
Als voornamelijk linkse mensen vinden dat een boek geen kwaad kan aanrichten, dan pleit ik ervoor om Mein Kampf verplicht op scholen te laten invoeren. Want een boek kan toch geen kwaad aanrichten immers?
Tja ach, maar dat is nog altijd iets anders dan kinderen en onderwijzend personeel dat niet islamitisch is, apart te zetten. Dat is nog iets anders dan moslim kinderen leren dat ze de kinderen in de klas, die niet moslim zijn, moeten zien als minderwaardig.quote:
M.a.w de juf op het primaire onderwijs mag dus eigenlijk best een hoofddoekje dragen , immers, respect hebben voor haar geloof, haar niet zien als minderwaardig en de kinderen uitleggen dat er nu eenmaal meer geloven zijn moet kunnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja ach, maar dat is nog altijd iets anders dan kinderen en onderwijzend personeel dat niet islamitisch is, apart te zetten. Dat is nog iets anders dan moslim kinderen leren dat ze de kinderen in de klas, die niet moslim zijn, moeten zien als minderwaardig.
Ik zou op zo'n school echt niet willen werken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja ach, maar dat is nog altijd iets anders dan kinderen en onderwijzend personeel dat niet islamitisch is, apart te zetten. Dat is nog iets anders dan moslim kinderen leren dat ze de kinderen in de klas, die niet moslim zijn, moeten zien als minderwaardig.
Nee ik heb Mein Kampf niet gelezen, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:37 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Nou zijn het ineens weer linkse mensen die dat vinden. Heb je er onderzoek naar verricht?
Blijkbaar heb je Mein Kampf gelezen. Leg eens uit wat dat met jou gedaan heeft.
Ben jij na het lezen van dat boek anders tegen bepaalde groepen mensen gaan aankijken?
De vrijheid hebben om te lezen wat ik wil houdt voor mij persoonlijk niet automatisch in dat zulke boeken verplicht moeten worden op scholen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee ik heb Mein Kampf niet gelezen, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Een boek doet geen kwaad toch? Dan pleit ik ervoor om Mein Kampf verplicht te stellen als leesvoer op scholen. Immers, een boek kan geen kwaad toch volgens jou?
Dat is niet het antwoord op mijn vraag. Ik heb het nu alleen puur over Mein Kampf. Ik gaf het voorbeeld verplicht op scholen alleen maar aan om te laten zien van: het maakt niets uit dat mensen het lezen, immers een boek kan geen kwaad volgens jou. Dus dat Mein Kampf op scholen wordt gegeven om te lezen, Mein Kampf wordt op leesclubjes gelezen, Mein Kampf wordt massaal thuis thuis gelezen, Mein Kampf wordt elke week op TV uitgezonden...dat allemaal kan geen kwaad toch? Immers, een boek kan geen kwaad volgens jou.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:12 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
De vrijheid hebben om te lezen wat ik wil houdt voor mij persoonlijk niet automatisch in dat zulke boeken verplicht moeten worden op scholen.
Zelf heb ik dus wel eens geprobeerd, via een internetsite, om een stukje uit dat boek te lezen. Er was echt geen doorkomen aan, afgezien van het feit dat het in het Duits was. Je maakt mij niet wijs dat dat boek de basis was voor alle ellende. De nazi's hadden wel andere methoden om de mensen voor hun zaak te winnen. De radiouitzendingen hebben veel meer mensen bereikt, want het boek leg je na enkele bladzijden al weg.
Over de inhoud van boeken mag je volgens mij pas meepraten wanneer je ze zelf gelezen hebt. Afgaan op wat anderen roepen is zo goedkoop en niet erg slim bovendien, want je weet nooit zeker of die de inhoud wel echt goed bestudeerd hebben.
Het stond er toch?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:12 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
De vrijheid hebben om te lezen wat ik wil houdt voor mij persoonlijk niet automatisch in dat zulke boeken verplicht moeten worden op scholen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |