abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71898238
quote:
'Islamscholen sluiten andere culturen uit'

http://www.spitsnieuws.nl(...)uiten_andere_cu.html

Binnen orthodoxe islamitische scholen is totaal geen ruimte voor andere culturen en geloven. Tot die conclusie komt Hennie Metsemakers, een onderwijzeres die een jaar gewerkt heeft op de As Siddieqschool in Amsterdam.

Metsemakers vertelt haar ervaringen in het Parool van vandaag, als reactie op de oproep van stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch om orthodoxe bewegingen van subsidie te voorzien. "We moesten apart eten in de pauzes. Ook werden we anders begroet, en als ongelovig bestempeld", aldus Metsemakers, die ook de onderwijsinspectie heeft ingeschakeld.

Verboden

Metsemakers kreeg naar eigen zeggen de opdracht om kinderen wijs te maken dat het christendom zou worden afgeschaft. "Rond de kerst had ik grachtenhuizen met lichtjes in de klas gezet, om iets te vertellen over het feest zonder het over kerstmis te hebben. Dat werd me verboden", aldus de onderwijzeres in de krant.
Ja tuurlijk laten we er nog meer geld in stoppen.
pi_71898297
Ik ben van mening dat je kinderen sowieso niet moet misbruiken, geestelijk geweld moet aandoen door hen te leren dat hun vriendjes na hun verdiende dood eeuwig en voor altijd zullen branden omdat ze nu eenmaal in een andere Sinterklaas geloven. Maar de echte Sinterklaas houdt van iedereen, hè!

Toch slaat 'islamscholen' hier kennelijk op 'de school waar ik gewerkt heb'.
pi_71898342
quote:
AMSTERDAM - Orthodoxe islamitische scholen bieden geen enkele ruimte aan andere culturen en geloven. Zij werken de integratie tegen. Niet-moslimleraren op deze scholen worden vriendelijk, met alle egards, maar niet als volwaardige collega's behandeld.

Dit stelt onderwijzeres Hennie Metsemakers, die een jaar gewerkt heeft bij de As Siddieqschool, nadat deze twee van de drie gesloten scholen van Siba (Stichting Islamitische Basisscholen Amsterdam) had overgenomen.

Aanleiding voor haar noodkreet, die vandaag in Het Parool te lezen is, was de oproep van stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch orthodoxe bewegingen te subsidiëren. Volgens Metsemakers is de democratie hiermee niet gediend.

Metsemakers meent dat zij en andere niet-moslimleden van het onderwijzend team van de As Siddieq ('De waarheidsgetrouwe') in Zeeburg subtiel werden buitengesloten.

''In de pauzes moesten we apart eten,'' zegt Metsemakers. ''Wij mochten niet hetzelfde begroet worden als moslimonderwijzers, niet met het woord salem, vrede, want niet-moslims kunnen niet weten wat vrede is. Andersdenkenden worden bestempeld als ongelovig.''

Metsemakers heeft inmiddels de onderwijsinspectie ingeschakeld. Ze werd anderhalf jaar geleden geschorst omdat zij ook de gebruiken van andere religies in de lessen noemde. Metsemakers, van wie het jaarcontract vorig jaar niet werd verlengd: ''Ik had een tijdbalk getekend en daarop de belangrijkste gebeurtenissen van een aantal geloven vermeld.''

''Ook had ik rond de kerst grachtenhuizen met lichtjes in de klas laten zetten om iets te vertellen over het feest rond het licht zonder het speciaal over kerstmis te hebben. Dat werd me verboden.'' Het ergste, zo zegt Metsemakers, vond ze nog dat ze de opdracht kreeg de kinderen te vertellen dat het christendom afgeschaft zal worden.

Enkele jaren geleden vertrokken ook al enkele onderwijzers bij de As Siddieqschool wegens een 'uitzonderlijk orthodoxe houding van het bestuur'. Een interimbestuurder werd weggestuurd.

Volgens Metsemakers is het bestuur er inmiddels in geslaagd de orthodoxe signatuur in alle gelederen door te voeren, ook al bestaat de helft van het team uit niet-moslimleerkrachten.

Metsemakers is niet over één nacht ijs gegaan. ''Nadat ik mijn ervaringen vele maanden heb laten bezinken, heb ik besloten om mijn verhaal aan een groter publiek toe te vertrouwen.''

Zij was vol idealen bij de school gaan werken. ''Ik ging ervan uit dat gezinnen die hun kinderen naar deze school sturen, meer cohesie vertonen dan gezinnen waar men nergens bij betrokken is. De leiding was attent en lief, maar blijkt een onderliggende agenda te hanteren.''

De school wil volgens haar kinderen leren dat zij geen vrienden mogen zijn van ongelovigen. ''Alleen moslims kunnen immers goede mensen zijn.''
Bij As Siddieq is men niet bereikbaar voor commentaar. Een medewerker zegt wel dat hij Metsemakers een goede collega vindt, maar dat hij een spreekverbod heeft. Bij het bestuur van de school, ondergebracht bij administratiekantoor Al ASR, is niemand te bereiken. (TON DAMEN)
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:39:24 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71898445
Zo is ons geloof nu eenmaal. Gezien de godsdienstvrijheid die we met zijn allen hebben in Nederland hebben "jullie" dit maar te slikken. Dus: lusten én lasten.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_71898476
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo is ons geloof nu eenmaal. Gezien de godsdienstvrijheid die we met zijn allen hebben in Nederland hebben "jullie" dit maar te slikken. Dus: lusten én lasten.

²
Uhm lusten?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:42:08 #6
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71898507
Ach, orthodoxe scholen zijn niet nieuw, wij hebben hier een reformatorische school, waar de meisjes verplicht een rokje aan moeten enzo. Me dunkt dat daar ook geen plaats is voor andere culturen en geloven.
Geen idee of die wel subsidie krijgen trouwens, maar dat lijkt me ook geen goed idee.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71898523
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:42 schreef Hukkie het volgende:
Ach, orthodoxe scholen zijn niet nieuw, wij hebben hier een reformatorische school, waar de meisjes verplicht een rokje aan moeten enzo. Me dunkt dat daar ook geen plaats is voor andere culturen en geloven.
Geen idee of die wel subsidie krijgen trouwens, maar dat lijkt me ook geen goed idee.
Ja, dat is precies zo.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:56:02 #8
13462 BansheeBoy
pi_71898776
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Uhm lusten?
Godsdienst is een verrijking voor elke samenleving, elke erudiete persoon zal dit kunnen bevestigen. Ik begrijp de (welse) selectie verontwaardiging niet. Zeker niet van die lerares, wel zolang mogelijk inkomen vergaren aldaar en pas als ze er niet meer werkt een boekje open doen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:56:06 #9
3542 Gia
User under construction
pi_71898778
Ik blijf door dit soort berichten voorstander van het afschaffen van alle bijzonder onderwijs.

Gewoon één soort onderwijs, waar aandacht besteed kan worden aan elk geloof, zodat kinderen leren begrip te hebben voor andere geloven, zonder één geloof in het bijzonder belangrijker te achten. Verder vind ik dat op een dergelijke school geen geloven gepraktiseert mogen worden. Onderwijs en geloof dus in die zin gescheiden houden. Je geloof belijden doe je maar thuis of in een gebedshuis, niet op school.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:57:32 #10
3542 Gia
User under construction
pi_71898807
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Godsdienst is een verrijking voor elke samenleving, elke erudiete persoon zal dit kunnen bevestigen. Ik begrijp de (welse) selectie verontwaardiging niet. Zeker niet van die lerares, wel zolang mogelijk inkomen vergaren aldaar en pas als ze er niet meer werkt een boekje open doen.

²
Zodra een katholieke school het dragen van hoofddoekjes niet toe wil staan is de wereld te klein. Terwijl moslimkindjes in elk geval wel welkom zijn op die school.

Wmb wordt deze school keihard de les gelezen.
pi_71898858
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Gewoon één soort onderwijs, waar aandacht besteed kan worden aan elk geloof
Mits er wordt verteld dat het allemaal onzinnig geloof is, niet strookt met de werkelijkheid. Ja.
pi_71898870
Op alle scholen in nederland moeten gewoon alle culturen behandeld worden, ook op islamscholen, daar moeten dus ook het christendom/jodendom/boedhisme en andere culturen
pi_71899106
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Zodra een katholieke school het dragen van hoofddoekjes niet toe wil staan is de wereld te klein. Terwijl moslimkindjes in elk geval wel welkom zijn op die school.

Wmb wordt deze school keihard de les gelezen.
En als op een reformatorische school vrouwen een rok moeten dragen, en TV en internet thuis gefilterd moeten worden anders wordt je niet toegelaten, haalt vrijwel iedereen zijn schouders op en beschouwd het als een soort 'plaatselijke gekte', moeten ze toch zelf weten ..
pleased to meet you
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:31:01 #14
3542 Gia
User under construction
pi_71899508
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:11 schreef moussie het volgende:

[..]

En als op een reformatorische school vrouwen een rok moeten dragen, en TV en internet thuis gefilterd moeten worden anders wordt je niet toegelaten, haalt vrijwel iedereen zijn schouders op en beschouwd het als een soort 'plaatselijke gekte', moeten ze toch zelf weten ..
Hé, als meisjes op een islamitische school een hoofddoek willen dragen, mogen ze dat toch ook zelf weten. Als ze in hun vrije tijd een hoofddoek willen dragen, omdat ze denken dat hun geloof dat voorschrijft, mogen ze dat ook zelf weten.
Ik bemoei me toch niet met hun privéleven, waarom dan wel commentaar geven op het privéleven van gereformeerden?

Waarom zouden meiden in een gereformeerde gemeenschap dan geen rok mogen dragen?

Verder vind ik ook dat een niet reformatorische school van dergelijke meisjes mag eisen dat ze bij de gymles of zo gewoon een broek dragen. Net zoals ze dit van moslim meisjes moeten mogen eisen.

Natuurlijk is het ook nog eens zo dat een hoofddoek zonder meer een geloofsuiting is. Het dragen van een rok is dat niet. Ik draag vaak genoeg een rok en ben niet gereformeerd.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:33:20 #15
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_71899548
En dan zijn er nog zelfhatende idioten die een totalitaire ideologie als de Islam in bescherming gaan nemen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_71899575
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:33 schreef Tarak het volgende:
En dan zijn er nog zelfhatende idioten die een totalitaire ideologie als de Islam in bescherming gaan nemen.
Zelfhatende Nederlanders die opkomen voor de rechten van individuen, .
pi_71899738
quote:
Metsemakers kreeg naar eigen zeggen de opdracht om kinderen wijs te maken dat het christendom zou worden afgeschaft.
Is dit werkelijk het enige sprookje wat ze daar horen?

Heb het nu niet over de Koran, want volgens mij niet zo heel veel mis met de Koran, maaaar!

Vrees meer voor lesgeven in discriminatie. Hoe anderen te discrimineren op niet-geloof etc, etc.

Begin die indoctrinatie van wat rechtvaardigheid is voor die schoolleiding, terwijl dit voor ons discriminatie is eng te vinden.

Het niet mogen praten met een ongelovige. Of het niet mogen helpen van een ongelovige? Dit gaat mij dus allemaal veel te ver. Apart zitten op een andere plek omdat je geen moslim bent? Sluiten die schoollll!.

En even voor de duidelijkheid. heb het niet over elke moslim, want heb dat nog nooit meegemaakt hier met moslims.

Op deze school leren ze dus de Apartheid/racisme/discriminatie?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:48:17 #18
94405 Tarak
pi_71899834
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zelfhatende Nederlanders die opkomen voor de rechten van individuen, .
De Islam is juist tegen rechten voor individuen, de Islam is een collectieve ideologie waarin individuele rechten ondergeschikt zijn aan de ideologie. Juist mensen die voor individuele rechten zijn, bekritiseren het verwerpelijke waardensysteem van de Islam.

Het is niet voor niets dat het met de rechten van individuen zo slecht gesteld is in de Islamitische wereld dat is een logisch uitvloeisel van de aangehangen ideologie.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_71899947
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:48 schreef Tarak het volgende:
Juist mensen die voor individuele rechten zijn, bekritiseren het verwerpelijke waardensysteem van de Islam.
Bekritiseren het, ja, en gaan het dan niet verbieden en gunnen de individuen hun rechten.
pi_71899974
ik zeg "állemaal aan de gebroeders Grimm"!
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:55:23 #21
94405 Tarak
pi_71899978
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef Waterwereld het volgende:

Ja, want islamieten zijn door "progressief links" als zielig gedefinieerd en zielige mensen mogen het wel. Primair onderscheid tussen goed en kwaad, dat onderscheid weet links niet meer te maken....

Zie ook deze link:
http://www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.html
quote:
De wetten van het progressieve denken

1
De intellectuelen die voor de nare gewoonten van andere culturen overlopen van begrip, die beweren dat we onze waarden niet zomaar aan de immigranten mogen opleggen omdat waarden nu eenmaal relatief zijn en het uiterst imperialistisch en paternalistisch, zo niet racistisch is om te menen dat onze waarden beter zijn dan de waarden van andere culturen; diezelfde intellectuelen leggen ten aanzien van het verleden vaak wel een grote mate van waardenvastheid aan de dag. Het koloniseren van Afrika was bijzonder schandalig, de Amerikaanse slavenhouders waren grote schoften, Columbus was een grote schoft, enzovoorts. Ook deze schoften leefden in een cultuur die, dit keer door de afstand in de tijd, beduidend van de onze afweek, maar merkwaardig genoeg is dat geen grond voor clementie.

Een opmerkelijk verschijnsel, want je zou verwachten dat waarden ofwel als absoluut werden beschouwd; geldig op alle plaatsen en in alle tijden; ofwel als relatief; zowel plaatsgebonden als tijdgebonden. De combinatie van relativisme met betrekking tot plaats en absolutisme met betrekking tot tijd is dus nogal raadselachtig.

Maar dit raadsel verdwijnt al snel zodra de eerste wet van Croughs wordt toegepast: 'De wet van het abjecte Westen'. Deze wet luidt: 'Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers'.

Door toepassing van de wet van het abjecte Westen wordt het samengaan van cultuurrelativisme en 'tijdsabsolutisme' afdoende verklaard. Columbus versus de indianen, de Amerikaanse slavenhouders versus de slaven, de kolonialen versus de gekoloniseerden : dit zijn allemaal gevallen van conflicten tussen 'westers' en 'niet-westers'. In deze gevallen zou waardenrelativisme te zeer in het voordeel uitvallen van 'het Westen'. (Bijvoorbeeld: 'je moet de daden van de kolonialen zien in hun tijd, toen vond men dat nu eenmaal gewoon', etc.) Bij tegenwoordige conflicten tussen 'westers' en 'niet-westers' past wel waardenrelativisme, omdat dit in het voordeel uitvalt van 'niet-westers'.

Ook het opmerkelijke verschijnsel dat de onderdrukking van de zwarte bevolking in Zuid-Afrika op een voortdurende stroom van heftige veroordelingen van onze intellectuelen kon rekenen, terwijl de vaak veel zwaardere onderdrukking van de zwarte bevolking in andere delen van Afrika nauwelijks enige belangstelling wist te wekken, kan met behulp van de wet van het abjecte Westen eenvoudig werden verklaard. In Zuid-Afrika was sprake van een conflict tussen westers (blank) en niet-westers (zwart); dit in tegenstelling tot de overige delen van Afrika, waar het conflict ging tussen niet-westers en niet-westers - en dus niet interessant was voor onze intellectuelen. Het welzijn van de zwarte bevolking kon onze menslievende intellectuelen duidelijk gestolen werden; hen was het er alleen om te doen 'het Westen' aan te vallen en als 'antiracist' te poseren.

Een ander merkwaardig verschijnsel is met deze wet ook te verklaren: het feit dat verlichte geesten nog dagelijks emmeren over het schandelijke onrecht van de westerse slavenhandel, terwijl over de slavenhandel door Arabieren nooit met een woord gerept wordt; en dat terwijl in het Westen de slavenhandel al in de vorige eeuw is afgeschaft, terwijl de Arabieren de slavenhandel pas in de jaren zestig en zeventig van deze eeuw begonnen af te schaffen. (In Mauretanie werd de slavernij pas in 1980 afgeschaft, terwijl in Soedan in 1990 nog steeds slavenhandel plaatsvond; zie The economist, 6 januari 1990). De wet van het abjecte Westen weet dit opmerkelijke fenomeen zonder problemen te verklaren.
pi_71899982
Zie hier deze link om duidelijk te maken hoe ik denk.
pi_71899991
quote:

[..]

Is dit werkelijk het enige sprookje wat ze daar horen?

Heb het nu niet over de Koran, want volgens mij niet zo heel veel mis met de Koran, maaaar!

Vrees meer voor lesgeven in discriminatie. Hoe anderen te discrimineren op niet-geloof etc, etc.

Begin die indoctrinatie van wat rechtvaardigheid is voor die schoolleiding, terwijl dit voor ons discriminatie is eng te vinden.

Het niet mogen praten met een ongelovige. Of het niet mogen helpen van een ongelovige? Dit gaat mij dus allemaal veel te ver. Apart zitten op een andere plek omdat je geen moslim bent? Sluiten die schoollll!.

En even voor de duidelijkheid. heb het niet over elke moslim, want heb dat nog nooit meegemaakt hier met moslims.

Ja dus:
quote:
De school wil volgens haar kinderen leren dat zij geen vrienden mogen zijn van ongelovigen. ''Alleen moslims kunnen immers goede mensen zijn.''
pi_71900025
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:55 schreef Monidique het volgende:
Zie hier deze link om duidelijk te maken hoe ik denk.
Welke link?
pi_71900044
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:55 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja, want islamieten zijn door "progressief links" als zielig gedefinieerd en zielige mensen mogen het wel. Primair onderscheid tussen goed en kwaad, dat onderscheid weet links niet meer te maken....

Zie ook deze link:
[..]
Behalve 'Witte linkse intellectuelen schenken aandacht aan Zuid-Afrikaans racisme!' en 'Witte linkse intellectuelen schenken geen aandacht aan Soedan!' nog enige concrete onderbouwing voor de stelling dat de progressieve houding ervan uitgaat dat de niet-blanken zielig zijn en niet bekritiseerd mogen worden? Of hebben we hier toch meer te doen met een zogenaamd stroman-argument?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:02:32 #26
94405 Tarak
pi_71900135
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bekritiseren het, ja, en gaan het dan niet verbieden en gunnen de individuen hun rechten.
Nee, ik gun niemand het recht om mannen en vrouwen structureel ongelijkwaardig te behandelen.
Een overseksueel wereldbeeld waarin vrouwen hun haren voor mannen moeten bedekken met een volkomen achterlijk kuisheidsideaal is abject.

Bovendien gaat het hier om groepen die migreren naar het grondgebied van een ander volk, en dan streven naar segregatie van datzelfde volk. Daar is Nederland niet mee gediend.
Migreren betekent kiezen voor een ander land, kiezen voor een ander volk. Jezelf verbinden met in dit geval het Nederlandse volk.
Een passend remigratiebeleid voor deze groep orthodoxe Islamieten die duidelijk aansturen op structurele segregatie lijkt me dan ook gepast. Nederland is niet gebaat hierbij.

Stond ook nog een artikel in de Volkskrant gisteren over het verband tussen de oorlog en multicultureel samenleven, dit verband was - niet verbazingwekkend - zeer, zeer, positief correlerend:

http://extra.volkskrant.n(...)_conflict_management
pi_71900163
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Behalve 'Witte linkse intellectuelen schenken aandacht aan Zuid-Afrikaans racisme!' en 'Witte linkse intellectuelen schenken geen aandacht aan Soedan!' nog enige concrete onderbouwing voor de stelling dat de progressieve houding ervan uitgaat dat de niet-blanken zielig zijn en niet bekritiseerd mogen worden? Of hebben we hier toch meer te doen van een zogenaamd stroman-argument?
Snap je niet. Je springt van een islam-school (een enkele school, want denk echt niet dat elke islamitische school zo is|) opCongo?

Zit je niet in het verkeerde topic? We hebben het hier over een school in Nederland, die kinderen racisme en discriminatie leert.

Wat bedoel je nu met niet-blanken die niet bekritiseert mogen worden?
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:05:36 #28
137949 Disana
pi_71900204
quote:

[..]

²
Wat is dat 'welse' toch? Ik ken het woord niet.

Godsdienst is helemaal geen verrijking voor de samenleving. En speciaal onderwijs zou moeten worden afgeschaft opdat jonge mensen later zelf kunnen beslissen hoe ze wensen te denken over een god en hun medemens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disana op 15-08-2009 14:17:05 ]
pi_71900226
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:02 schreef Tarak het volgende:
Stond ook nog een artikel in de Volkskrant gisteren over het verband tussen de oorlog en multicultureel samenleven, dit verband was - niet verbazingwekkend - zeer, zeer, positief correlerend:

Neuh, ik zie die correlatie niet zo in dat opiniestuk. Maar: Ik zie eerder een verband tussen oorlog en gevoelens en beleid van vermeende etnische superioriteit (a la onze grote leider Geert Wilders). Er was geen burgeroorlog in Rwanda omdat er Hutu's en Tutsi's woonden, er was een burgeroorlog omdat Tutsi's voorgetrokken werden. Er was geen burgeroorlog in Joegoslavië omdat er van alles leefde, maar omdat de Serviërs een Groot-Servië probeerden te creëren.
pi_71900233
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:03 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Snap je niet. Je springt van een islam-school (een enkele school, want denk echt niet dat elke islamitische school zo is|) opCongo?

Zit je niet in het verkeerde topic? We hebben het hier over een school in Nederland, die kinderen racisme en discriminatie leert.

Wat bedoel je nu met niet-blanken die niet bekritiseert mogen worden?
Hoi.
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:06:58 #31
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71900234
Toch wel apart hoe er word gevonden dat er vanuit hun kant wel gediscrimineerd mag worden maar als er op een manier kritiek word geuit of ook maar een stripje in een krant word gezet dan is die partij weer slecht en is discriminatie weer fout.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:08:51 #32
94405 Tarak
pi_71900282
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Behalve 'Witte linkse intellectuelen schenken aandacht aan Zuid-Afrikaans racisme!' en 'Witte linkse intellectuelen schenken geen aandacht aan Soedan!' nog enige concrete onderbouwing voor de stelling dat de progressieve houding ervan uitgaat dat de niet-blanken zielig zijn en niet bekritiseerd mogen worden? Of hebben we hier toch meer te doen met een zogenaamd stroman-argument?
Wat dacht je van de hele allochtonen discussie in Nederland?

Of dat er zo'n dom PvdA wethoudertje akkoord gaat met gescheiden loketten, dat Marcouch sekse gescheiden entrees bij bibliotheken voorstelt en dat hij daar mee wegkomt, het hele gebrek aan kritiek op vrouwen die zo'n overseksueel wereldbeeld hebben dat ze een hoofddoek dragen en voor sekse segregatie zijn.
pi_71900285
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoi.
Ik snap het verband in een ander soort topic wel, maar niet in dit topic
pi_71900339
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Hé, als meisjes op een islamitische school een hoofddoek willen dragen, mogen ze dat toch ook zelf weten. Als ze in hun vrije tijd een hoofddoek willen dragen, omdat ze denken dat hun geloof dat voorschrijft, mogen ze dat ook zelf weten.
Ik bemoei me toch niet met hun privéleven, waarom dan wel commentaar geven op het privéleven van gereformeerden?

Waarom zouden meiden in een gereformeerde gemeenschap dan geen rok mogen dragen?

Verder vind ik ook dat een niet reformatorische school van dergelijke meisjes mag eisen dat ze bij de gymles of zo gewoon een broek dragen. Net zoals ze dit van moslim meisjes moeten mogen eisen.

Natuurlijk is het ook nog eens zo dat een hoofddoek zonder meer een geloofsuiting is. Het dragen van een rok is dat niet. Ik draag vaak genoeg een rok en ben niet gereformeerd.
Ik geloof dat je punt een beetje mist .. die meiden 'mogen' geen rok dragen, die moeten een rok dragen, als ze met een broek of legging komen, zelfs al is het stervenskoud buiten, komen ze de school niet in. Daarnaast bemoeit de school zich actief met het leven thuis, als je thuis geen filter hebt op je TV en internet kom je de school niet in, dus zelfs thuis wordt 'onchristelijke' informatie niet toegestaan .. het gaat dus nog een stapje verder dan wat er op deze school gebeurd
pleased to meet you
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:13:13 #35
94405 Tarak
pi_71900372
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Neuh, ik zie die correlatie niet zo in dat opiniestuk. Maar: Ik zie eerder een verband tussen oorlog en gevoelens en beleid van vermeende etnische superioriteit (a la onze grote leider Geert Wilders). Er was geen burgeroorlog in Rwanda omdat er Hutu's en Tutsi's woonden, er was een burgeroorlog omdat Tutsi's voorgetrokken werden. Er was geen burgeroorlog in Joegoslavië omdat er van alles leefde, maar omdat de Serviërs een Groot-Servië probeerden te creëren.

En die miljoen Serven die tijdens WO II vermoord werden om hun grondgebied af te pakken? Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen. In elke multicultureel land is er oorlog want je krijgt altijd een strijd om de macht tussen verschillende groepen. De loyaliteitslijnen gaan anders lopen. Natiestaten zijn niet voor niets ontstaan. Multiculturalisme is weer dat typisch "maakbare samenlevingsdenken", het werkt niet, het heeft nooit gewerkt en het zal nooit werken. Ondertussen vallen er wel weer miljoenen doden door, maar die miljoenen doden hebben linkse mensen toch altijd over voor dat mooie ideaal, toch?
pi_71900403
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:13 schreef Tarak het volgende:

[..]

En die miljoen Serven die tijdens WO II vermoord werden om hun grondgebied af te pakken?
De Tweede Wereldoorlog? Ja, duidelijk een gevalletje overdreven multiculturalisme.
quote:
Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen.
Revisionisme.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:14:56 #37
94405 Tarak
pi_71900407
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik geloof dat je punt een beetje mist .. die meiden 'mogen' geen rok dragen, die moeten een rok dragen, als ze met een broek of legging komen, zelfs al is het stervenskoud buiten, komen ze de school niet in. Daarnaast bemoeit de school zich actief met het leven thuis, als je thuis geen filter hebt op je TV en internet kom je de school niet in, dus zelfs thuis wordt 'onchristelijke' informatie niet toegestaan .. het gaat dus nog een stapje verder dan wat er op deze school gebeurd
Waar haal je dit nu weer vandaan? Dit heb ik echt nog nooit gehoord? Hoe moet de school dat controleren dan? Komen ze bij je langs?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:18:11 #38
94405 Tarak
pi_71900478
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Tweede Wereldoorlog? Ja, duidelijk een gevalletje overdreven multiculturalisme.
*zucht*

Je begrijpt me dondersgoed, er zat een voorgeschiedenis aan vast. De Kroaten vochten voor de Duitsers en de Serven vochten voor de geallieerden en natuurlijk werd ook dit conflict weer gebruikt om de Serven van hun grondgebied te verdrijven
quote:
Revisionisme.
Wat? De bewuste kolonisatie door ethnisch Albanezen? Het verkrachten en doden van Servische vrouwen?
pi_71900489
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:13 schreef Tarak het volgende:

[..]

En die miljoen Serven die tijdens WO II vermoord werden om hun grondgebied af te pakken? Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen. In elke multicultureel land is er oorlog want je krijgt altijd een strijd om de macht tussen verschillende groepen. De loyaliteitslijnen gaan anders lopen. Natiestaten zijn niet voor niets ontstaan. Multiculturalisme is weer dat typisch "maakbare samenlevingsdenken", het werkt niet, het heeft nooit gewerkt en het zal nooit werken. Ondertussen vallen er wel weer miljoenen doden door, maar die miljoenen doden hebben linkse mensen toch altijd over voor dat mooie ideaal, toch?
Volgens mij zit jij hier het paard achter de wagen te spannen .. het is niet we ooit een multiculti wereld waren en van daaruit maar naties zijn ontstaan .. nee we, zijn van klein naar groot gegroeid .. en naarmate er meer 'vreemdelingen' onder een hoed gevangen worden en gemeenschappelijke belangen hebben neemt de kans op oorlog af
pleased to meet you
pi_71900503
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:08 schreef Tarak het volgende:

[..]

Wat dacht je van de hele allochtonen discussie in Nederland?

Of dat er zo'n dom PvdA wethoudertje akkoord gaat met gescheiden loketten, dat Marcouch sekse gescheiden entrees bij bibliotheken voorstelt en dat hij daar mee wegkomt, het hele gebrek aan kritiek op vrouwen die zo'n overseksueel wereldbeeld hebben dat ze een hoofddoek dragen en voor sekse segregatie zijn.
Die gescheiden loketten zijn er volgens mij al niet meer. Vond ik ook een hele vreemde beslissing.

Zou het voor eigen moslims zijn, dus over geloofszaken etc etc moeten ze zelf weten binnen hun moskee. Dat respecteer ik wel.

Wanneer het gemeentelijke zaken betreft sta ik niet achter gescheiden loketten voor mannen en vrouwen

Ik vind het gedoe van deze school wel eng, want zijn kinderen van onze toekomst.

Een apart bejaardenhuis zou ik weer wel kunnen begrijpen.
pi_71900550
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:18 schreef Tarak het volgende:
Je begrijpt me dondersgoed, er zat een voorgeschiedenis aan vast. De Kroaten vochten voor de Duitsers en de Serven vochten voor de geallieerden en natuurlijk werd ook dit conflict weer gebruikt om de Serven van hun grondgebied te verdrijven
De Duitsers? Ik dacht dat dit allemaal te maken had met een multicultureel conflict? Schijnbaar krijg je problemen als een bezettende macht het een en ander door elkaar schopt.
quote:
Wat? De bewuste kolonisatie door ethnisch Albanezen? Het verkrachten en doden van Servische vrouwen?
Nee, dat is geen revisionisme a la Holocaust-ontkenning (of klimaatverandering-ontkenning of evolutie-ontkenning, whatever), dit wel: "Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen."
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:22:12 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71900573
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Opbokken met die flauwekul.
In mijn geloof zijn vrome baardapen inferieure wezens waarvan de menselijkheid nog altijd niet wetenschappelijk is vastgesteld. Het is onze religieuze plicht hen elke vrijdagmiddag wreed te bespugen en de korans die ze bij zich dragen met een dronken zwabberlul onder te pissen. Inshallah.

Gezien de godsdienstvrijheid die we met zijn allen hebben in Nederland hebben "jullie" dit maar te slikken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_71900617
quote:

[..]

Godsdienst is een verrijking voor elke samenleving, elke erudiete persoon zal dit kunnen bevestigen.
²
Dit kan ik uiteraard bevestigen.
pi_71900624
quote:

[..]

Stapje verder?

We hebben het hier verdorie niet over wel of geen hoofddoekje, maar over op een apart bankje gezet worden omdat je niet gelooft!

Wat boeien mij die filters en aparte loketjes voor vrouwen binnen een moskee.

Deze kinderen leren discrimineren van niet-gelovigen door ze als minder te behandelen. Ze verbieden bij moslimkinderen te laten zitten.

Ik vind je voorbeelden dus niet ergens op slaan.
pi_71900662
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:23 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dit kan ik uiteraard bevestigen.
Dit ontken ik niet eens

Veroordeel discriminatie dus wel. En dit is gewoon discriminatie in de puurste vorm
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:27:10 #46
94405 Tarak
pi_71900679
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij hier het paard achter de wagen te spannen .. het is niet we ooit een multiculti wereld waren en van daaruit maar naties zijn ontstaan .. nee we, zijn van klein naar groot gegroeid .. en naarmate er meer 'vreemdelingen' onder een hoed gevangen worden en gemeenschappelijke belangen hebben neemt de kans op oorlog af
Wat een nonsens. Natiestaten zijn rond de 16e eeuw ontstaan, Nederland was juist één van de eerste. Het is juist gegaan van imperialisme naar natiestaten. Het hele dekolonisatieproces was (in principe) ook de ontwikkeling van imperialisme naar onafhankelijke, vrije natiestaten.

En onzin als een gemeenschappelijk belang dat is onzinnig wensdenken.
Dat zie je nu ook bij de EU...........Idiote Nederlanders die geregeerd willen worden vanuit Brussel met minder invloed dan de SGP op het Nederlandse Parlement heeft........en dan denken dat het goed voor Nederland is.....

Het is niets anders dan een nieuwe vorm van imperialisme zoals de geschiedenis die al eeuwen laten zien, en zoals elke vorm van imperialisme zal dus ook de EU tot onderdrukking gaan leiden, want ja....dat gemeenschappelijke belang blijkt flinterdun en dan gaat men ineens alle krachten van buiten en binnen als een bedreiging zien met onderdrukking en "geleichschaltung" tot gevolg. Tot de zaak weer uit elkaar valt natuurlijk.
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:29:49 #47
137949 Disana
pi_71900728
Toch vind ik de TT bewust tendentieus gekozen. Het gaat om één school.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:32:57 #48
94405 Tarak
pi_71900803
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Duitsers? Ik dacht dat dit allemaal te maken had met een multicultureel conflict? Schijnbaar krijg je problemen als een bezettende macht het een en ander door elkaar schopt.
En wanneer is iets een bezettende macht?

De aansluiting van Sudeten Duitsland bij Duitsland omdat Duitsland verweet dat de Sudeten Duitsers ongelijk behandeld werden? Of was dat een stroman van meneer Adolf H.?

Marokko en Turkije zijn Marokkanen en Turken als de zoveelste provincie van Turkije / Marokko. Die bedrijven als land bewust kolonisatiepolitiek en blijven bewust proberen dat mensen van Turkse en Marokkaanse afkomst zich niet gaan verbinden met het Nederlandse Volk.

Dus als Marokkanen in Nieuw West zich ongelijk behandeld voelen en zich af willen scheiden van Nederland dan juich jij dat toe omdat Nederland Nieuw West bezet?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:33:02 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71900808
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:26 schreef Waterwereld het volgende:

Dit ontken ik niet eens
Waarom niet? Ik vind het nogal een stompzinnige dooddoener. Genoeg landen en beschavingen voorhanden, heden en verleden, waarin geloof juist een gif is dat de maatschappij heeft lamgelegd. Of waar gelovigen niet bepaald tot het intellectuele deel der natie behoren maar juist tot de kudde bange prevelaars. Genoeg landen ook waarin het niet mogelijk is om met een alternatieve levensfilosofie naar buiten te komen omdat een almachtige staatsgodsdienst tot in de uithoeken van het land het voor het zeggen heeft.

Beweren dat godsdienst een verrijking is voor het land, is net zoiets als zeggen dat je van ieder mens iets kunt leren. Dat zal best, maar dan hebben we het niet gehad over de klootzakken die je beter met een nekschot de rivier in kunt gooien. Daar zijn er ook genoeg van.
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:34:20 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71900837
quote:
Ik blijf door dit soort berichten voorstander van het afschaffen van alle bijzonder onderwijs.

Gewoon één soort onderwijs, waar aandacht besteed kan worden aan elk geloof, zodat kinderen leren begrip te hebben voor andere geloven, zonder één geloof in het bijzonder belangrijker te achten. Verder vind ik dat op een dergelijke school geen geloven gepraktiseert mogen worden. Onderwijs en geloof dus in die zin gescheiden houden. Je geloof belijden doe je maar thuis of in een gebedshuis, niet op school.
Je kinderen hebben dus veel respect voor moslims en jijzelf voelt je niet verheven omdat *jouw sprookjesboek* beter zou zijn ?

Kom op Gia..je bent zelf vol overtuiging katholiek, je kinderen gingen naar commune , je maakt mij dus écht niet wijs dat onderstaande voor jou en je gezin niet opgaat
quote:
zonder één geloof in het bijzonder belangrijker te achten
Dat doe je dus wél want anders had je niet gekozen voor het *katholiek zijn*
pi_71900849
Ja duh. Komen ze er nu pas achter? Wat zijn er nog ongelofelijk veel naievelingen in dit land.
De Islam is het enige ware geloof en niet-moslims zijn tweederangs burgers in Islam. Het begrip om ze aan te duiden heet dhimmi.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:35:20 #52
94405 Tarak
pi_71900851
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik vind het nogal een stompzinnige dooddoener. Genoeg landen en beschavingen voorhanden, heden en verleden, waarin geloof juist een gif is dat de maatschappij heeft lamgelegd. Of waar gelovigen niet bepaald tot het intellectuele deel der natie behoren maar juist tot de kudde bange prevelaars. Genoeg landen ook waarin het niet mogelijk is om met een alternatieve levensfilosofie naar buiten kan komen omdat een almachtige staatsgodsdienst het tot in de kleinste hoeken van het land voor het zeggen heeft.

Beweren dat godsdienst een verrijking is voor het land, is net zoiets als zeggen dat je van ieder mens iets kunt leren. Dat zal best, maar dan hebben we het niet gehad over de klootzakken die je beter met een nekschot de rivier in kunt gooien. Daar zijn er ook genoeg van.
Je moet ook helemaal niet kijken naar "godsdienst" an sich, maar naar het onderliggende waardensysteem van een religie. Want religie verschilt immers in basis niets van andere filosofieën met hun onderliggende waardensystemen. Ook daar "geloof" je immers in.

Het enige grote wezenlijke verschil tussen religie en een andere filosofie is belastingtechnisch.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:36:17 #53
94405 Tarak
pi_71900871
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:34 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je kinderen hebben dus veel respect voor moslims en jijzelf voelt je niet verheven omdat *jouw sprookjesboek* beter zou zijn ?

Kom op Gia..je bent zelf vol overtuiging katholiek, je kinderen gingen naar commune , je maakt mij dus écht niet wijs dat onderstaande voor jou en je gezin niet opgaat
[..]

Hè Loeder!
Ben je al moeder?
pi_71900876
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:32 schreef Monidique het volgende:
Ik ben van mening dat je kinderen sowieso niet moet misbruiken, geestelijk geweld moet aandoen door hen te leren dat hun vriendjes na hun verdiende dood eeuwig en voor altijd zullen branden omdat ze nu eenmaal in een andere Sinterklaas geloven. Maar de echte Sinterklaas houdt van iedereen, hè!
Dan moet je al die 3 Abraham godsdiensten afschaffen.
pi_71900895
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe doe je dat?
pi_71900927
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:37 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Hoe doe je dat?
Dat kan niet. Juist die 3 Abraham godsdiensten zijn de agressiefste en gewelddadigste godsdiensten ter wereld. En we weten allemaal dat degene met de meeste agressiviteit en geweld het 'wint' op deze wereld.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:39:52 #57
94405 Tarak
pi_71900948
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:36 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En waarom alleen die? En waarom alleen godsdiensten en niet socialisme, paganisme, liberalisme of atheisme? Of vegetarisme, veganisme en vaganisme?

Een wezenlijk verschil tussen religie en levensovertuiging is er immers niet.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:40:57 #58
94405 Tarak
pi_71900972
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat kan niet. Juist die 3 Abraham godsdiensten zijn de agressiefste en gewelddadigste godsdiensten ter wereld. En we weten allemaal dat degene met de meeste agressiviteit en geweld het 'wint' op deze wereld.
Het socialisme heeft meer doden op haar geweten dan het Christendom en aangezien het socialisme nog niet zo lang bestaat, zal het op en de lange duur vast een nr. 1 positie weten te bereiken. Waarom zo selectief?
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:41:55 #59
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71900997
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:05 schreef Disana het volgende:

Godsdienst is helemaal geen verrijking voor de samenleving. En speciaal onderwijs zou moeten worden afgeschaft opdat jonge mensen later zelf kunnen beslissen hoe ze wensen te denken over een god en hun medemens.
Afschaffing is natuurlijk niet aan de orde en zal ook nooit gaan gebeuren maar wat betreft de keuzes die kinderen maken heb je wel een heel klein beetje gelijk. Ouders laten hun kinderen vaak niet vrij in de keuze van een geloof. Als jij als kind meegaat naar de kerk (of moskee) van je ouders dan heb je geen keuze. Bij commune doen gaat het om de cadeautjes .

Iedereen doet een poging kinderen op te voeden zoals zij dat willen, zo ook m.b.t. geloof, je doet dit vanuit jouw gevoel en zal dus echt niet als gereformeerde op zaterdag je 8-jarige dochter bij de koninkrijkszaal gaan afleveren.

Afschaffen/verbieden van iets waar mensen troost in vinden of waardoor mensen gemakkelijker kunnen omgaan met tegenslagen is voor velen nodig. Of je nu naar Jomanda gaat of mohammed/god wil vereren maakt weinig verschil.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:42:20 #60
3542 Gia
User under construction
pi_71901007
quote:

[..]

Sorry moussie, maar dat is niet veel anders als het moeten dragen van een hoofddoekje. Als je opgevoed bent met die doctrine, denk je inderdaad dat dat moet. Het moet schijnbaar van huis uit, want de ouders kiezen tenslotte zelf voor die school, net als veel islamitische ouders kiezen voor een islamitische school die de meisjes verplicht een hoofddoek te dragen.

Ik zie daar geen verschil in. Sterker nog, ik vind het allebei afschuwelijk. Daarom ben ik ook voor afschaffing van al het bijzondere onderwijs. Waaronder dus ook jenaplan, montesori en vooral iederwijs scholen.
pi_71901036
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:33 schreef Tarak het volgende:
Inderdaad. En die Hennie Metsemakers uit dat krantenartikel van de OP heeft ook een IQ van een bamibal. Eerst jarenlang werken op die school en daarna komen huilen en janken dat ze ongelovigen anders behandelen Ja duhhh, waar zitten je hersenen Hennie? In Islam worden niet-moslims als tweederangs burgers behandeld. Ook wel dhimmi's genoemd.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:45:12 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71901075
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

En waarom alleen die? En waarom alleen godsdiensten en niet socialisme, paganisme, liberalisme of atheisme? Of vegetarisme, veganisme en vaganisme?

Wezenlijk niet. Maar aan de oppervlakte wel. Gelovigen hebben de onverbeterlijke neiging de heiligheid van hun god, ook zichzelf toe te dichten. Dat maakt de meeste religie zo onverteerbaar.
pi_71901081
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:40 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het socialisme heeft meer doden op haar geweten dan het Christendom en aangezien het socialisme nog niet zo lang bestaat, zal het op en de lange duur vast een nr. 1 positie weten te bereiken. Waarom zo selectief?
Oja? Is er in naam van het socialisme meer gemoord?
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:45:40 #64
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71901092
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:42 schreef Gia het volgende:

Ik zie daar geen verschil in. Sterker nog, ik vind het allebei afschuwelijk. Daarom ben ik ook voor afschaffing van al het bijzondere onderwijs. Waaronder dus ook jenaplan, montesori en vooral iederwijs scholen.
Hoe verzin je het. We hebben de vrijheid om te kiezen welk onderwijs wij denken dat het beste zou kunnen zijn, jij wilt verplicht 1 soort school? Een soort staats-school zeg maar?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:46:20 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71901109
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:40 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het socialisme is op sterven na dood en dat snelle heengaan heeft ze ook verdiend.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:46:31 #66
94405 Tarak
pi_71901115
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oja? Is er in naam van het socialisme meer gemoord?
Ja, maar dat geeft natuurlijk niet, want socialisten bedoelden het allemaal verschrikkelijk goed en dan mag het.
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:46:55 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71901129
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:36 schreef Tarak het volgende:

[..]

Hè Loeder!
Ben je al moeder?
Doet dat terzake? Zo ja, waarom ?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:48:19 #68
3542 Gia
User under construction
pi_71901167
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:19 schreef Waterwereld het volgende:
Een apart bejaardenhuis zou ik weer wel kunnen begrijpen.
Nee, ik niet. Want als een katholiek bejaardenhuis een moslimoudje zou weigeren, dan mag dat weer niet.
Een islamitisch bejaardenhuis zou dan op den duur, net zoals deze school, niet islamitische mensen gaan weigeren. En dat moet dan maar weer wel kunnen.

Wat dat betreft moet dat hele geloofsgedoe bij instellingen, scholen, verenigingen maar eens verdwijnen. Gewoon één plaatselijke voetbalclub waar ieder kind terecht kan. Gewoon één vorm van onderwijs voor alle kinderen. (muv speciaal onderwijs) Gewoon algemene ziekenhuizen, naast de academische uiteraard.
En dus ook gewoon algemene bejaardentehuizen waar iedere bejaarden terecht kan, als hij/zij aan de beurt is en daar ook naartoe wil.

Waarom alles gescheiden? Ik zie daar het nut en de noodzaak niet van in.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:48:23 #69
94405 Tarak
pi_71901169
Originele artikel trouwens:

Bron: http://www.parool.nl/paro(...)e-culturen-uit.dhtml

Opvallende alinea:
quote:
Zij was vol idealen bij de school gaan werken. ''Ik ging ervan uit dat gezinnen die hun kinderen naar deze school sturen, meer cohesie vertonen dan gezinnen waar men nergens bij betrokken is. De leiding was attent en lief, maar blijkt een onderliggende agenda te hanteren.''

Verschrikkelijk superioriteitsbeginsel en volledig gericht op structurele segregatie. Zoals - naar mijn mening- het hele onderliggende waardensysteem van de Islam gericht is op structurele segregatie.
pi_71901187
quote:

Je spreekt jezelf tegen In de Koran en de hadiths staat uitvoerig beschreven hoe niet-moslims te discrimineren. Zoals speciale belasting voor niet-moslims (jizyah), niet-moslims moeten onderscheidene kleding dragen t.o.v. niet-moslims etc.
quote:
Nee. Ze leren Islam.
pi_71901222
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:32 schreef Tarak het volgende:

[..]

En wanneer is iets een bezettende macht?
Sja, wanneer, het is allemaal relatief, weet je, sommige mensen vinden iets en anderen zijn een andere mening toegedaan, de waarheid ligt in het midden.
quote:
Dus als Marokkanen in Nieuw West zich ongelijk behandeld voelen en zich af willen scheiden van Nederland dan juich jij dat toe omdat Nederland Nieuw West bezet?
Ik juich alles toe wat het volk veracht.
pi_71901231
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:46 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja, maar dat geeft natuurlijk niet, want socialisten bedoelden het allemaal verschrikkelijk goed en dan mag het.
Dan moet je niet het socialisme de schuld gaan geven.

Als Balkenende in Irak gaat lopen te moorden, dan ga ik ook niet democratie de schuld geven. Want Balkende liep niet in naam van democratie daar te moorden.

Je kan een ideologie pas de schuld geven van moord, als er daadwerkelijk in naam van die ideologie gemoord wordt.
pi_71901286
Uit dat artikel:
quote:

Ik wil bijna zeggen dat zulke naieve mensen het gewoon verdienen om anders behandeld te worden. Echt, dat er zulke naieve mensen bestaan. Te triest voor woorden gewoon.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:58:32 #74
3542 Gia
User under construction
pi_71901404
quote:

[..]

Mijn kinderen hebben net zoveel respect voor moslims als voor ieder ander mens. Ikzelf trouwens ook. Maar ik heb geen respect voor moslimjongeren die zich misdragen, en ook niet voor katholieke jongeren die zich misdragen.
quote:
Kom op Gia..je bent zelf vol overtuiging katholiek, je kinderen gingen naar communie , je maakt mij dus écht niet wijs dat onderstaande voor jou en je gezin niet opgaat
Als ik mijn kinderen katholiek opvoedt en zelf katholiek ben, wil dat niet zeggen dat ik andere geloven inferieur acht. Ieder mens mag geloven of niet geloven wat hij zelf wil. Ik ben zelfs altijd zeer geïnteresseerd geweest in andere geloven, vooral boedhisme en hindoeisme vond ik erg boeiend om over te leren.
Wel heb ik uiteraard een mening over bepaalde aspecten van andere geloven. Ik vind het onzin om geen varkensvlees te eten, want er is niks mis met varkensvlees. Dat anderen dit dan toch liever niet doen, moeten ze zelf weten. Ik ga ze niet verplichten dat wel te eten.
quote:
Ik heb gekozen voor het 'katholiek zijn' omdat ik ermee opgegroeid ben. Toen ik 12 was, heb ik er zelf voor gekozen om ermee door te gaan, omdat ik mij daar prettig bij voel. En niet omdat ik alle andere geloven slecht en minderwaardig vind.
pi_71901414
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:19 schreef Waterwereld het volgende:
Ik vind het gedoe van deze school wel eng, want zijn kinderen van onze toekomst.
Die school werd geinspireerd op basis van de Koran en de hadiths. Alsof de sluiting van zo'n school wat helpt. Dan lezen ze thuis wel de Koran en de hadiths en dan komen ze op dezelfde ideeen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:00:03 #76
3542 Gia
User under construction
pi_71901440
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:43 schreef Zienswijze het volgende:
In Islam worden niet-moslims als tweederangs burgers behandeld. Ook wel dhimmi's genoemd.
En dat vind jij normaal? Dat keur jij goed?

In mijn kerk wordt niet gepredikt dat moslims tweederangs burgers zijn. Daar wordt gepreekt dat gestreefd moet worden naar een goed samenleven.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:00:44 #77
94405 Tarak
pi_71901458
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan moet je niet het socialisme de schuld gaan geven.

Als Balkenende in Irak gaat lopen te moorden, dan ga ik ook niet democratie de schuld geven. Want Balkende liep niet in naam van democratie daar te moorden.

Je kan een ideologie pas de schuld geven van moord, als er daadwerkelijk in naam van die ideologie gemoord wordt.
Geloof me het socialisme staat dan op nr. 2 van meeste aantal doden per ideologie De nr. 1 is niet het Christendom overigens.
pi_71901463
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:00 schreef Gia het volgende:

[..]

In mijn kerk wordt niet gepredikt dat moslims tweederangs burgers zijn. Daar wordt gepreekt dat gestreefd moet worden naar een goed samenleven.
Daarentegen gaan moslims en anders-gelovigen en niet-gelovigen wel naar de hel, niet waar?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:01:05 #79
3542 Gia
User under construction
pi_71901466
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hoe verzin je het. We hebben de vrijheid om te kiezen welk onderwijs wij denken dat het beste zou kunnen zijn, jij wilt verplicht 1 soort school? Een soort staats-school zeg maar?
Ja. Precies.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:03:17 #80
3542 Gia
User under construction
pi_71901510
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen In de Koran en de hadiths staat uitvoerig beschreven hoe niet-moslims te discrimineren. Zoals speciale belasting voor niet-moslims (jizyah), niet-moslims moeten onderscheidene kleding dragen t.o.v. niet-moslims etc.
[..]

Nee. Ze leren Islam.
Dat doen, en praktizeren ze dan maar fijn in een land waar de islam tevens de wet is. Hier in Nederland is dat, terecht, niet van toepassing en wordt dat als discriminatie gezien.

Je kunt niet alles scharen onder: "ja maar, vrijheid van godsdienst, wij mogen dat eisen"
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:04:00 #81
94405 Tarak
pi_71901522
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja. Precies.
Maar dat betekent dat de ideologie van de staat ook bepaald wat er op scholen gedicteerd wordt en dat de ouders de vrijheid ontnomen wordt om juist binnen het onderwijs hun eigen levensovertuiging aan hun eigen kinderen door te geven.

Ik vind dat juist heel erg eng. Het bijzonder onderwijs dient juist om vrije mensen tegen de staat te beschermen. Het is een belangrijk onderdeel van de persoonlijke vrijheden.
pi_71901537
quote:

[..]

[..]

Niet met het belijden van een geloof eens zijn is toch werkelijk iets anders dan een ander geloof verachten of discrimineren.

Maar wat is jouw mening over dit bericht eigenlijk? Kan het zo niet vinden.
pi_71901538
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Maar ik begrijp wel DAT die school ongelovigen 'anders' behandelde, omdat in Islam niet-moslims als tweederangs burgers worden behandeld. In de Koran en hadiths (de leer van profeet Mohammed dus) is er zelfs een heel systeem opgezet hoe niet-moslims te discrimineren.

Ik sta er dus natuurlijk niet achter. Maar ik begrijp wel HOE die school op het idee is gekomen om andersgelovigen anders te behandelen.
quote:
Tja. Andersom zijn christenen in Islam wel tweederangers burgers. Met beperkte rechten.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:06:11 #84
3542 Gia
User under construction
pi_71901575
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:59 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Die school werd geinspireerd op basis van de Koran en de hadiths. Alsof de sluiting van zo'n school wat helpt. Dan lezen ze thuis wel de Koran en de hadiths en dan komen ze op dezelfde ideeen.
Als een school verplicht is om ook aspecten van andere geloven te behandelen, dan leren kinderen ook over de denkwijze van andere kinderen. Wat ze thuis vervolgens leren kunnen ze dan vergelijken met wat ze op school geleerd hebben en voor zichzelf een idee vormen over andere mensen om zich heen.
pi_71901603
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:00 schreef Tarak het volgende:

[..]

Geloof me het socialisme staat dan op nr. 2 van meeste aantal doden per ideologie De nr. 1 is niet het Christendom overigens.
Nogmaals, er is niet in naam van het socialisme flink gemoord. Daarom kan je het socialisme dus niet de schuld geven.
Zie mijn vorige post tegen jou voor uitleg.
pi_71901604
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:04 schreef Tarak het volgende:

[..]

Maar dat betekent dat de ideologie van de staat ook bepaald wat er op scholen gedicteerd wordt en dat de ouders de vrijheid ontnomen wordt om juist binnen het onderwijs hun eigen levensovertuiging aan hun eigen kinderen door te geven.

Ik vind dat juist heel erg eng. Het bijzonder onderwijs dient juist om vrije mensen tegen de staat te beschermen. Het is een belangrijk onderdeel van de persoonlijke vrijheden.
Kinderen hebben ook persoonlijke vrijheden. Dat houdt in dat hun niet wordt wijsgemaakt door sadistische volwassenen dat een wraakzuchtige god hun vriendjes zal verbranden.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:07:48 #87
3542 Gia
User under construction
pi_71901608
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daarentegen gaan moslims en anders-gelovigen en niet-gelovigen wel naar de hel, niet waar?
Nee hoor, dat is niet wat ik geloof en ook niet wat gepredikt wordt. God is een god van alle mensen, ook al heet Hij binnen andere religies weer anders.
pi_71901641
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat doen, en praktizeren ze dan maar fijn in een land waar de islam tevens de wet is. Hier in Nederland is dat, terecht, niet van toepassing en wordt dat als discriminatie gezien.

Je kunt niet alles scharen onder: "ja maar, vrijheid van godsdienst, wij mogen dat eisen"
Je wilt niet weten wat "moslims" in West-Europa allemaal flikken onder de noemer godsdienstvrijheid. Maar goed, dat hebben de naieve mensen in dit land nog steeds niet door.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:12:18 #89
3542 Gia
User under construction
pi_71901705
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:04 schreef Tarak het volgende:

[..]

Daar heb je toch gebedshuizen voor. Ook kunnen kinderen buiten school om, naar koran of bijbelles. Dat hoeft niet op school.
Verder mag er geen enkele ideologie de hoofdtoon voeren op een dergelijke school. Overigens schrijft de staat nu ook voor welke onderdelen in elk geval aan bod moeten komen op school. Het enige verschil zou dan zijn dat er niet één ideologie of religie gepreekt wordt op een school, maar les gegeven wordt over alle religies, zonder iets voor te schrijven of op te leggen.
quote:
Het wordt schijnbaar misbruikt om kinderen te leren vooral anderen te discrimineren.
pi_71901718
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Als een school verplicht is om ook aspecten van andere geloven te behandelen, dan leren kinderen ook over de denkwijze van andere kinderen. Wat ze thuis vervolgens leren kunnen ze dan vergelijken met wat ze op school geleerd hebben en voor zichzelf een idee vormen over andere mensen om zich heen.
Dat is een mooi idee ja. Maar ik ben bang dat bijzonder onderwijs in dit land niet zal worden afgeschaft. Dus het is niet mogelijk om alle kinderen naar openbare scholen te sturen (waar alle levensbeschouwingen objectief worden behandeld) denk ik.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:15:05 #91
3542 Gia
User under construction
pi_71901766
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je wilt niet weten wat "moslims" in West-Europa allemaal flikken onder de noemer godsdienstvrijheid. Maar goed, dat hebben de naieve mensen in dit land nog steeds niet door.
Er zijn mensen die dat wel doorhebben en dat ook de kop in willen drukken. En ja, daar sta ik inderdaad achter. Het totaal verbannen van de moslims is niet wat ik voorsta, maar wel dit soort zaken.
pi_71901785
Sommige van jullie weten dat ik regelmatig in de bres spring voor moslims en Wilders waar mogelijk probeer te bestrijden.

Echter, dit is natuurlijk absurd. Zulke scholen moeten per direct worden gesloten en de directie moet een grondige inburgeringscursus krijgen en anders het land worden uitgezet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:16:14 #93
3542 Gia
User under construction
pi_71901794
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is een mooi idee ja. Maar ik ben bang dat bijzonder onderwijs in dit land niet zal worden afgeschaft. Dus het is niet mogelijk om alle kinderen naar openbare scholen te sturen (waar alle levensbeschouwingen objectief worden behandeld) denk ik.
Mocht een partij dit ooit op zijn programma zetten, dan zal ik daar zeker op stemmen.
pi_71902204
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ja duh. Komen ze er nu pas achter? Wat zijn er nog ongelofelijk veel naievelingen in dit land.
De Islam is het enige ware geloof en niet-moslims zijn tweederangs burgers in Islam. Het begrip om ze aan te duiden heet dhimmi.
Goh, daar had ik nog nooit van gehoord. Kun je daar meer over vertellen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_71902295
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:24 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Stapje verder?

We hebben het hier verdorie niet over wel of geen hoofddoekje, maar over op een apart bankje gezet worden omdat je niet gelooft!

Wat boeien mij die filters en aparte loketjes voor vrouwen binnen een moskee.

Deze kinderen leren discrimineren van niet-gelovigen door ze als minder te behandelen. Ze verbieden bij moslimkinderen te laten zitten.

Ik vind je voorbeelden dus niet ergens op slaan.
zucht, bij de gereformeerde school komen ze nog niet eens binnen ..
en daar wordt dus naast op school ook buiten de school gecontroleerd wat voor informatie de leerling binnen krijgt .. heb je thuis geen filter erop kom je die school niet in .. over mind control gesproken ..

maar ja, zolang als alleen hun eigen vrouwen geen leidinggevende positie mogen ambiëren is dat hun pakkie aan blijkbaar
pleased to meet you
pi_71902296
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:15 schreef KoosVogels het volgende:
Sommige van jullie weten dat ik regelmatig in de bres spring voor moslims en Wilders waar mogelijk probeer te bestrijden.

Echter, dit is natuurlijk absurd. Zulke scholen moeten per direct worden gesloten en de directie moet een grondige inburgeringscursus krijgen en anders het land worden uitgezet.
Ik ben hier ook voor. En dan niet alleen extreem islamitische scholen, maar ook extreem christelijke waar geen homo's mogen werken etc.
Eigenlijk ben ik net als Gia van mening dat religie niks te zoeken heeft binnen de muren van een school. Een school hoort je klaar te stomen voor de maatschappij en dan bij voorkeur een werkplek, niet op je eigen kleine cirkeltje waarbuiten de rest geschoffeerd mag worden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:57:25 #97
3542 Gia
User under construction
pi_71903725
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:41 schreef moussie het volgende:

[..]

zucht, bij de gereformeerde school komen ze nog niet eens binnen ..
en daar wordt dus naast op school ook buiten de school gecontroleerd wat voor informatie de leerling binnen krijgt .. heb je thuis geen filter erop kom je die school niet in .. over mind control gesproken ..
Ouders kiezen er toch zelf voor om hun kinderen op deze school te doen. Ze zijn er vooraf van op de hoogte dat de school dit soort zaken controleert. Verder is het nogal een verschil als een school kinderen verbiedt tv te kijken, of dat een school kinderen leert dat andere kinderen minderwaardig zijn.
quote:
maar ja, zolang als alleen hun eigen vrouwen geen leidinggevende positie mogen ambiëren is dat hun pakkie aan blijkbaar
Goh, bij moslims wordt het vrouwen ook nooit verboden om leidinggevende postities te gaan bekleden.

Daarbij is er volgens mij niemand die de zaken van de reformatorische scholen normaal vindt. Ze zijn alleen niet tegen de wet. Discriminatie aanleren is dat wel.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:17:05 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71904095
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:55 schreef Tarak het volgende:

[..]

Zie ook deze link:
[..]
Ik accepteer ook niet dat salonsocialisten (of christenen ) mij hun moraal opleggen. Dat is niet specifiek een moslim/links probleem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:18:33 #99
pi_71904128
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:39 schreef Tarak het volgende:

[..]

Atheïsme is geen geloof en veganisme is een dieet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:20:11 #100
pi_71904153
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ben hier ook voor. En dan niet alleen extreem islamitische scholen, maar ook extreem christelijke waar geen homo's mogen werken etc.
Eigenlijk ben ik net als Gia van mening dat religie niks te zoeken heeft binnen de muren van een school. Een school hoort je klaar te stomen voor de maatschappij en dan bij voorkeur een werkplek, niet op je eigen kleine cirkeltje waarbuiten de rest geschoffeerd mag worden.
Ik ben tegen verbieden.

Als mensen zo'n school willen gaan ze hun gang maar, maar dan heb ik het recht om ze te discrimineren en achter te stellen.
pi_71904600
quote:

[..]

Ja tuurlijk controleert die school dat bij hun thuis en zijn ze weer erger. Echt nog nooit van gehoord.
pi_71906016
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk controleert die school dat bij hun thuis en zijn ze weer erger. Echt nog nooit van gehoord.
http://www.waarmaarraar.n(...)egens_televisie.html
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_71907862
quote:
Die lui zijn dus net zo erg.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:51:42 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71908030
Deze islamschool is tenminste wel eerlijk in haar doelstellingen. Geen gezalf en praatjes van "hoeveel moslims er in Nederland bijkomen gaat jullie niks aan."
Gewoon: andersgelovigen zijn de vijand en (als wij de kans krijgen) zal het Christendom ophouden te bestaan.

Weten wij dat in ieder geval dan ook weer.
The End Times are wild
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:11:17 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71908410
quote:

Maar waarom zouden bijvoorbeeld katholieke scholen, die gewoon goed onderwijs geven en verder nooit een probleem zjn, verboden moeten worden omdat het de moslims niet lukt een school te draaien? Dat negen van de tien islamscholen frauderen http://www.onderwijsinspectie.nl/html/ivhointernet/document_download.cfm?doc=24B6C19A-5056-8874-16CECCB2AB85E303.PDF&doc_name=Bestuurlijke praktijken islamitisch onderwijs wil nog niet zeggen dat er een katholieke school fraudeert. Het ligt aan de moslims zelf en niet aan bijzonder onderwijs.

Moslims kunnen helemaal niks fatsoenlijk draaien. Moeten we alles dan maar afschaffen omdat moslims falen? We hebben ook een Nederlandse Moslim Omroep die onderling ruziemaakt, fruadeert en weet ik wat meer. Moeten het hele publieke bestel daarom afgeschaft worden? Of moeten kerken dicht omdat er in moskeen tot haat en terreur wordt opgeroepen?

Katholieke scholen waren er al voordat de eerste moslim zich liet zien in Nederland. Ik denk dat zij de meeste rechten hebben.

Het probleem zijn de moslims. Niet de oorspronkelijke, christelijke scholen.
The End Times are wild
pi_71908614
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:51 schreef LXIV het volgende:
Deze islamschool is tenminste wel eerlijk in haar doelstellingen. Geen gezalf en praatjes van "hoeveel moslims er in Nederland bijkomen gaat jullie niks aan."
Gewoon: andersgelovigen zijn de vijand en (als wij de kans krijgen) zal het Christendom ophouden te bestaan.

Weten wij dat in ieder geval dan ook weer.
Alle godsdienstfanaten hebben een waas voor ogen en willen dat aan anderen opdringen. En hoe meer ze de wereld om zich heen zien veranderen, hoe fanatieker wordt hun opstelling. Kijk naar de aanslagen op nietsvermoedende mensen op diverse plaatsen op de wereld door "vrijheidsstrijders" en extremistische moslims, en op abortusklinieken in Amerika door ultraconservatieve christenen, die overigens ook al naar de wapens grijpen.
Het verbaast me dan ook niet dat ook op scholen mensen met verknipt wereldbeeld hun propaganda op jonge kinderen loslaten.

Gelukkig kan het ook anders: een kennis van mij heeft op een islamitische school gewerkt, waar wel degelijk aandacht werd geschonken aan "onze" christelijke feesten.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:20:52 #107
pi_71908643
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:11 schreef LXIV het volgende:

.

Katholieke scholen waren er al voordat de eerste moslim zich liet zien in Nederland. Ik denk dat zij de meeste rechten hebben.
.
Nietus! De riviergodaanbidders waren eerder!
pi_71910943
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nietus! De riviergodaanbidders waren eerder!
Maak dat die muis maar eens wijs...
DIe gelooft je nooit!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:13:22 #109
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_71911001
Dat het christendom op het punt staat om opgeheven te worden in de Nederlandse samenleving lijkt me gewoon een feitelijke constatering. Het Christendom in Nederland vlakt steeds verder uit in de Nederlandse maatschappij; het speelt een steeds kleinere rol.
What lies in the shadow of the statue?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:17:13 #110
13462 BansheeBoy
pi_71911097
Ghazi spreekt hier een waarheid als een huis. Dat zal Geertje niet fijn vinden, maar de Islam speelt een steeds grotere rol terwijl de rol van B-religies steeds kleiner worden.

²
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:28:19 #111
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71911312
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:13 schreef Ghazi het volgende:
Dat het christendom op het punt staat om opgeheven te worden in de Nederlandse samenleving lijkt me gewoon een feitelijke constatering. Het Christendom in Nederland vlakt steeds verder uit in de Nederlandse maatschappij; het speelt een steeds kleinere rol.
Dat valt wel mee, kijk eens naar de samenstelling van de regering? Christendom ten top hoor.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:32:50 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71911403
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:28 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, kijk eens naar de samenstelling van de regering? Christendom ten top hoor.
Dat komt alleen omdat Balkenende de hypotheekrente-aftrek heilig verklaard heeft. Met echt Christendom heeft dat niks meer te maken. Ik denk dat nog geen 20% van de CDA stemmers uit Christelijke overtuiging stemt. De rest heeft andere belangen.

Toch zullen velen, zelfs de moslims, nog spijt krijgen wanneer het Christendom helemaal ausradiert is in Nederland. Maar goed, dat maken we nog mee.
The End Times are wild
pi_71911603
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat nog geen 20% van de CDA stemmers uit Christelijke overtuiging stemt. De rest heeft andere belangen.

Toch zullen velen, zelfs de moslims, nog spijt krijgen wanneer het Christendom helemaal ausradiert is in Nederland. Maar goed, dat maken we nog mee.
Veel mensen zijn wel degelijk overtuigd christen, doch niet meer zo overtuigd van het nut van kerkbezoek. Ik denk dat veel mensen gewoon de opvattingen van het CDA heel bewust delen, en niet alleen vanwege één specifiek item.
pi_71911988
Niks aan de hand, doen Nederlanders uit
Tokkies van PVV willen ook uitsluiten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_71912132
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:09 schreef Meki het volgende:
Niks aan de hand, doen Nederlanders uit
Tokkies van PVV willen ook uitsluiten
pi_71912221
en tevens is dat een propoganda en verwildersering van de maatschappij
dat is net als zeuren als baby's Mevrouw Hennie maakt zich schuldig aan ophitserij en demoniseren en propoganderen.
pi_71912342
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:24 schreef Meki het volgende:
en tevens is dat een propoganda en verwildersering van de maatschappij
dat is net als zeuren als baby's Mevrouw Hennie maakt zich schuldig aan ophitserij en demoniseren en propoganderen.
Als Geert Wilders moslim was zou hij ook zo praten.
pi_71912408
Als de de koning van Nederland Willex was hadden we geen koningendag op 31 juli maar op 1 augustus. Jou redenering komt hierbij over.
pi_71912505
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:36 schreef Meki het volgende:
Als de de koning van Nederland Willex was hadden we geen koningendag op 31 juli maar op 1 augustus. Jou redenering komt hierbij over.
Volgens mij blijven we 30 april aanhouden
pi_71912522
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:43 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Volgens mij blijven we 30 april aanhouden
Klopt datums verandert niet en wilders zal in deze geval nooit veranderen
pi_71912601
Dus moslims die praten als Wilders zullen ook nooit veranderen en zorgen ervoor dat kinderen die zulke orthodoxe scholen bezoeken nou al kansloos zijn..
Zielig voor die kinderen.
pi_71913723
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:02 schreef Tarak het volgende:

Blabla]

Aardig artikel, maar bijzonder weinig informatief. En jouw interpretatie wordt er niet door ondersteund.

Eigenlijk is het enige dat er in staat, dat er conflicten ontstaan als twee cultureel verschillende groepen van dezelfde ruimte gebruik maken. En daarbij elk hun eigen regels willen blijven hanteren.
Nou ja, dat wisten we toch al lang. De SGP die blote posters wil verbieden, Geert Wilders die zich niet aan de omgangsregels in de Kamer wenst te copnformeren, Noord-Ierse protestanten die een Oranjemars willen houden door een katholieke wijk, koibois die over de prairies van de indianen gaan koeiendrijven, etc. etc.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71913730
Oh, on topic: een school die zo erg discrimineert als in de OP beschreven wordt, dient fors op de vingers getikt te worden. Zoal niet gesloten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_71913738
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk laten we er nog meer geld in stoppen.
Welk achterlijk land staat dit toe?
Oh shit ons land! Wat dom!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:03:26 #125
94405 Tarak
pi_71915776
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kinderen hebben ook persoonlijke vrijheden. Dat houdt in dat hun niet wordt wijsgemaakt door sadistische volwassenen dat een wraakzuchtige god hun vriendjes zal verbranden.
Maar dan heb je het wel heel specifiek over de Islam.

Ik had het over levensovertuigingen in het algemeen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:04:27 #126
94405 Tarak
pi_71915792
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Atheïsme is geen geloof en veganisme is een dieet.
Geloven dat er geen god is, is ook een geloof.
En geloven dat je een goed mens bent als je geen dieren eet, is ook een geloof.

Er is geen wezenlijk verschil tussen religie en levensovertuiging.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:06:03 #127
94405 Tarak
pi_71915817
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb je toch gebedshuizen voor. Ook kunnen kinderen buiten school om, naar koran of bijbelles. Dat hoeft niet op school.
Verder mag er geen enkele ideologie de hoofdtoon voeren op een dergelijke school. Overigens schrijft de staat nu ook voor welke onderdelen in elk geval aan bod moeten komen op school. Het enige verschil zou dan zijn dat er niet één ideologie of religie gepreekt wordt op een school, maar les gegeven wordt over alle religies, zonder iets voor te schrijven of op te leggen.
[..]

Het wordt schijnbaar misbruikt om kinderen te leren vooral anderen te discrimineren.

Maar de staat heeft ook een ideologie en als je als ouder geen recht meer hebt om invloed te hebben op het lesprogramma, dan geef je een belangrijk wapen van ouders tegen de staat uit handen en op lange termijn vind ik dat zelfs nog veel gevaarlijker.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:07:46 #128
94405 Tarak
pi_71915844
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Die lui zijn dus net zo erg.
zeggen dat het net zo erg is dat kinderen geen televisie mogen hebben als dat je geen vrienden mag maken met mensen met een andere levensovertuiging is nonsens. Die hebben beiden toch echt een ander gewicht.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:11:51 #129
94405 Tarak
pi_71915915
quote:
Een religie staat ook voor een waardensysteem. Het basis uitgangspunt in het Christendom dat mensen gelijkwaardig zijn en dat God over het zieleheil gaat en niet de mens, staat als een huis en wordt door velen onderschreven.

De basisideologie van de Islam zowel het superioriteitsbeginsel (islamieten zijn betere mensen dan niet niet-islamieten en dus verheven (bijv. juridisch) boven niet-islamieten) als het veroveringsbeginsel staat volledig haaks op het waardensysteem van het Christendom.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:15:05 #130
94405 Tarak
pi_71915981
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 03:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Aardig artikel, maar bijzonder weinig informatief. En jouw interpretatie wordt er niet door ondersteund.

Eigenlijk is het enige dat er in staat, dat er conflicten ontstaan als twee cultureel verschillende groepen van dezelfde ruimte gebruik maken. En daarbij elk hun eigen regels willen blijven hanteren.
Nou ja, dat wisten we toch al lang. De SGP die blote posters wil verbieden, Geert Wilders die zich niet aan de omgangsregels in de Kamer wenst te copnformeren, Noord-Ierse protestanten die een Oranjemars willen houden door een katholieke wijk, koibois die over de prairies van de indianen gaan koeiendrijven, etc. etc.
Het gaat niet om buren natuurlijk, het gaat hier om ethnische groepen in één land die gaan wedijveren over de macht, en dat zal altijd gaan gebeuren op termijn. Het zal altijd tot etnische conflicten en oorlog gaan leiden.
pi_71916041
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:11 schreef Tarak het volgende:

[..]

Een religie staat ook voor een waardensysteem. Het basis uitgangspunt in het Christendom dat mensen gelijkwaardig zijn en dat God over het zieleheil gaat en niet de mens, staat als een huis en wordt door velen onderschreven.

De basisideologie van de Islam zowel het superioriteitsbeginsel (islamieten zijn betere mensen dan niet niet-islamieten en dus verheven (bijv. juridisch) boven niet-islamieten) als het veroveringsbeginsel staat volledig haaks op het waardensysteem van het Christendom.

Dat is de basisideologie? Daar draait de islam om?

zondag 16 augustus 2009 @ 11:21:29 #132
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71916133
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:18 schreef Meh7 het volgende:

De islam draait om onderwerping. Aan een blaffende hond die men god noemt.
pi_71916285
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:32 schreef Monidique het volgende:
Dit is weer een typisch gevalletje van de pot verwijt de ketel, want jullie (jij dus ook) geloven weer in de Televisie, de Opwarming van de Aarde e.d.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71916286
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:07 schreef Tarak het volgende:

[..]

zeggen dat het net zo erg is dat kinderen geen televisie mogen hebben als dat je geen vrienden mag maken met mensen met een andere levensovertuiging is nonsens. Die hebben beiden toch echt een ander gewicht.
Het gaat niet om wel of niet TV mogen kijken, het gaat om die filter, ook buiten schooltijd, die bepaald wat je wel of niet mag zien/horen/leren ..

Andersdenkenden worden om te beginnen nog niet eens toe gelaten op die school, dus idd, dat probleem van 'niet naast elkaar mogen zitten' heb je niet, daar heeft de directie al voor gezorgd voor er ook maar een kind in de klas zit.
pleased to meet you
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:30:05 #135
pi_71916308
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:04 schreef Tarak het volgende:

[..]

Geloven dat er geen god is, is ook een geloof.
Ik geloof niet dat er geen God is. Dus mijn atheisme is geen geloof.
quote:
En geloven dat je een goed mens bent als je geen dieren eet, is ook een geloof.
Dat staat los van een dieet.
quote:
Er is geen wezenlijk verschil tussen religie en levensovertuiging.
Het is meteen een levensovertuiging als ik niet onmiddellijk in elfjes geloof of geen sperziebonen lust?
pi_71916350
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er geen God is. Dus mijn atheisme is geen geloof.
[..]

Dat staat los van een dieet.
[..]

Het is meteen een levensovertuiging als ik niet onmiddellijk in elfjes geloof of geen sperziebonen lust?

Religie 2.0
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:42:16 #137
3542 Gia
User under construction
pi_71916517
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt datums verandert niet en wilders zal in deze geval nooit veranderen
Koninginnedag is niet altijd op 30 april geweest, hoor!!
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:45:29 #138
3542 Gia
User under construction
pi_71916587
quote:

[..]

Wat is het eerste wat in de koran staat?
quote:
1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.

3. De Barmhartige, de Genadevolle.

4. Meester van de Dag des Oordeels.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

6. Leid ons op het rechte pad,

7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.
Vooral punt 7 geeft toch wel een superioriteitsbeginsel aan. Wij zijn beter dan de anderen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:47:40 #139
94405 Tarak
pi_71916637
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:07 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nogmaals, er is niet in naam van het socialisme flink gemoord. Daarom kan je het socialisme dus niet de schuld geven.
Zie mijn vorige post tegen jou voor uitleg.
De deportaties van Stalin, de culturele revolutie van Mao en de Killing Fields van Pot Pot en al die miljoenen doden die erbij vielen. En dat allemaal om die maakbare samenleving te creëren en die vervelende andersdenkenden die "NEE" zeiden en tegen het idee van de staat die het allemaal zo goed bedoelde in wilde gaan......

Socialisme gaan niet met andersdenkenden omgaan, de andersdenkende zijn gelijk slechte, boosaardige mensen. In dat opzicht lijkt het socialisme ook wel op de Islam. Bij beiden is het basisidee dat staats- of religieuze dogma's boven individualiteit zet, zo rot als maar zijn kan en daarom leiden beiden tot miljoenen doden.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:49:43 #140
3542 Gia
User under construction
pi_71916687
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Het gaat niet om wel of niet TV mogen kijken, het gaat om die filter, ook buiten schooltijd, die bepaald wat je wel of niet mag zien/horen/leren ..

Andersdenkenden worden om te beginnen nog niet eens toe gelaten op die school, dus idd, dat probleem van 'niet naast elkaar mogen zitten' heb je niet, daar heeft de directie al voor gezorgd voor er ook maar een kind in de klas zit.
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik dat ook achterlijk vind?

Het is alleen niet tegen de wet wat ze doen. Een school die discriminatie onderwijst handelt wel tegen de wet.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:50:09 #141
94405 Tarak
pi_71916699
quote:

[..]

Nee, dat is één van de belangrijkste onderliggende beginselen. Het wordt natuurlijk allemaal gecamoufleerd met een geloof in het hogere. Maar geloven in het hogere, is niet uniek voor de Islam. Dat superioriteitsbeginsel is wel een "unique selling point". "Kijk eens hoe goed ik ben"
pi_71916805
quote:
Jep. En ik denk niet dat Nederland areligieus blijft. Er komt een moment dat deze personen, hoofdzakelijk atheïsten, weer een nieuwe religieuze invulling aan hun leven willen geven. Dat zij weer op zoek gaan naar spirituele antwoorden. En met een beetje geluk (of pech) wenden zij zich tot de Islam.

Dat zit er gewoon aan te komen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:57:39 #143
pi_71916897
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:54 schreef Picchia het volgende:

[..]

Jep. En ik verwacht dat er een moment komt dat deze personen, hoofdzakelijk atheïsten, weer een nieuwe religieuze invulling aan hun leven willen geven. Dat zij weer op zoek gaan naar spirituele antwoorden. En met een beetje geluk (of pech) wenden zij zich tot de Islam.

Dat zit er gewoon aan te komen.
Jij denkt dat atheïsten mensen zin die "nog een geloof moeten vinden"
pi_71916934
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, ik ben zelf ook niet echt gelovig. Maar ik denk wel dat het een natuurlijke neiging van de mens is. Dat mensen behoefte hebben aan spiritualiteit. Dat iedere generatie wel een zoektocht onderneemt naar de antwoorden van het leven. En ontkerkelijking betekent dat er op dit gebied een leegte wordt achtergelaten, die door de oprukkende Islam opgevuld kan worden.
pi_71917050
En ik heb eerlijk gezegd weinig behoefte om de Christenfundies in te ruilen voor Islamfundies.
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:04:45 #146
pi_71917062
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:59 schreef Picchia het volgende:

[..]

Nee, ik ben zelf ook niet echt gelovig. Maar ik denk wel dat het een natuurlijke neiging van de mens is. Dat mensen behoefte hebben aan spiritualiteit. Dat iedere generatie wel een zoektocht onderneemt naar de antwoorden van het leven. En ontkerkelijking betekent dat er op dit gebied een leegte wordt achtergelaten, die door de oprukkende Islam opgevuld kan worden.
Zoals we nu massaal New-Agers zijn geworden?
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:06:45 #147
94405 Tarak
pi_71917117
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mij vinden ze nog iemand van het boek, Papierversnipperaar, jij hebt volgens Islamieten een leeg inhoudsloos leven omdat je geen religie kent.

En dan zelf een religie aanhangen waarin individualiteit ondergeschikt is aan religieuze dogma's waarin juist binnen het Christendom individualiteit zo belangrijk is.

Net zoals het aantal doden onder socialistische regimes symptomatisch is voor het socialisme omdat daar een systeemfout in zit, is onderdrukking symptomatisch voor de Islam omdat er ook in de ideologie van de Islam een systeemfout zit. Het is niet voor niets dat er nooit een stroming uit de Islam is voortgekomen waarin individualiteit een rol mag spelen. Het humanisme is niet voor niets uit het Christendom voortgekomen.

Helaas zijn er denk ik wel inderdaad genoeg mensen die niet als zelfstandig, vrij individu keuzes willen maken en dan is een ideologie die precies voorschrijft hoe je moet denken en doen ideaal. Bang voor de vrijheid in het leven......... Waar het Christendom dat juist koesterde (Onderzoek alles, en behoud het Goede, om de Bijbel te citeren), schrijft de Islam precies voor hoe je moet handelen en denken.
pi_71917121
quote:

[..]

Nee hoor, de ontkerkelijking laat helemaal geen spirituele leegte achter. Spiritualiteit is namelijk niet voorbehouden aan religie denk ik. Elke generatie zoekt inderdaad zelf naar de antwoorden en de zin van het leven. En als die zin voor hen in humanisme of boeddisme of noem maar op ligt, dan is er geen sprake van een leegte, alleen een ontbreken van een religieuze insteek achter de filosofie du jour.
Ik denk dus dat ontkerkelijking geenszins islamisering in de hand werkt, integendeel.
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:08:33 #149
94405 Tarak
pi_71917168
quote:

[..]

Pim Fortuyn zei dit ook overigens.
Dat is dus ook het gevaar van de Islam, dat zo'n totalitaire ideologie hier ook wortel gaat schieten zodat individualiteit wordt beperkt doordat religieuze dogma's zogenaamd "gekwetst' worden.
pi_71917266
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:50 schreef Tarak het volgende:

[..]

Nee, dat is één van de belangrijkste onderliggende beginselen. Het wordt natuurlijk allemaal gecamoufleerd met een geloof in het hogere. Maar geloven in het hogere, is niet uniek voor de Islam. Dat superioriteitsbeginsel is wel een "unique selling point". "Kijk eens hoe goed ik ben"
Hoe kom je aan die wijsheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')