Nee, ik gun niemand het recht om mannen en vrouwen structureel ongelijkwaardig te behandelen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bekritiseren het, ja, en gaan het dan niet verbieden en gunnen de individuen hun rechten.
Snap je niet. Je springt van een islam-school (een enkele school, want denk echt niet dat elke islamitische school zo is|) opCongo?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Behalve 'Witte linkse intellectuelen schenken aandacht aan Zuid-Afrikaans racisme!' en 'Witte linkse intellectuelen schenken geen aandacht aan Soedan!' nog enige concrete onderbouwing voor de stelling dat de progressieve houding ervan uitgaat dat de niet-blanken zielig zijn en niet bekritiseerd mogen worden? Of hebben we hier toch meer te doen van een zogenaamd stroman-argument?
Wat is dat 'welse' toch? Ik ken het woord niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Godsdienst is een verrijking voor elke samenleving, elke erudiete persoon zal dit kunnen bevestigen. Ik begrijp de (welse) selectie verontwaardiging niet. Zeker niet van die lerares, wel zolang mogelijk inkomen vergaren aldaar en pas als ze er niet meer werkt een boekje open doen.²
Neuh, ik zie die correlatie niet zo in dat opiniestuk. Maar: Ik zie eerder een verband tussen oorlog en gevoelens en beleid van vermeende etnische superioriteit (a la onze grote leider Geert Wilders). Er was geen burgeroorlog in Rwanda omdat er Hutu's en Tutsi's woonden, er was een burgeroorlog omdat Tutsi's voorgetrokken werden. Er was geen burgeroorlog in Joegoslavië omdat er van alles leefde, maar omdat de Serviërs een Groot-Servië probeerden te creëren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:02 schreef Tarak het volgende:
Stond ook nog een artikel in de Volkskrant gisteren over het verband tussen de oorlog en multicultureel samenleven, dit verband was - niet verbazingwekkend - zeer, zeer, positief correlerend:
http://extra.volkskrant.n(...)_conflict_management
Hoi.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:03 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Snap je niet. Je springt van een islam-school (een enkele school, want denk echt niet dat elke islamitische school zo is|) opCongo?
Zit je niet in het verkeerde topic? We hebben het hier over een school in Nederland, die kinderen racisme en discriminatie leert.
Wat bedoel je nu met niet-blanken die niet bekritiseert mogen worden?
Wat dacht je van de hele allochtonen discussie in Nederland?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Behalve 'Witte linkse intellectuelen schenken aandacht aan Zuid-Afrikaans racisme!' en 'Witte linkse intellectuelen schenken geen aandacht aan Soedan!' nog enige concrete onderbouwing voor de stelling dat de progressieve houding ervan uitgaat dat de niet-blanken zielig zijn en niet bekritiseerd mogen worden? Of hebben we hier toch meer te doen met een zogenaamd stroman-argument?
Ik snap het verband in een ander soort topic wel, maar niet in dit topicquote:
Ik geloof dat je punt een beetje mist .. die meiden 'mogen' geen rok dragen, die moeten een rok dragen, als ze met een broek of legging komen, zelfs al is het stervenskoud buiten, komen ze de school niet in. Daarnaast bemoeit de school zich actief met het leven thuis, als je thuis geen filter hebt op je TV en internet kom je de school niet in, dus zelfs thuis wordt 'onchristelijke' informatie niet toegestaan .. het gaat dus nog een stapje verder dan wat er op deze school gebeurdquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, als meisjes op een islamitische school een hoofddoek willen dragen, mogen ze dat toch ook zelf weten. Als ze in hun vrije tijd een hoofddoek willen dragen, omdat ze denken dat hun geloof dat voorschrijft, mogen ze dat ook zelf weten.
Ik bemoei me toch niet met hun privéleven, waarom dan wel commentaar geven op het privéleven van gereformeerden?
Waarom zouden meiden in een gereformeerde gemeenschap dan geen rok mogen dragen?
Verder vind ik ook dat een niet reformatorische school van dergelijke meisjes mag eisen dat ze bij de gymles of zo gewoon een broek dragen. Net zoals ze dit van moslim meisjes moeten mogen eisen.
Natuurlijk is het ook nog eens zo dat een hoofddoek zonder meer een geloofsuiting is. Het dragen van een rok is dat niet. Ik draag vaak genoeg een rok en ben niet gereformeerd.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Neuh, ik zie die correlatie niet zo in dat opiniestuk. Maar: Ik zie eerder een verband tussen oorlog en gevoelens en beleid van vermeende etnische superioriteit (a la onze grote leider Geert Wilders). Er was geen burgeroorlog in Rwanda omdat er Hutu's en Tutsi's woonden, er was een burgeroorlog omdat Tutsi's voorgetrokken werden. Er was geen burgeroorlog in Joegoslavië omdat er van alles leefde, maar omdat de Serviërs een Groot-Servië probeerden te creëren.
De Tweede Wereldoorlog? Ja, duidelijk een gevalletje overdreven multiculturalisme.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:13 schreef Tarak het volgende:
[..]
En die miljoen Serven die tijdens WO II vermoord werden om hun grondgebied af te pakken?
Revisionisme.quote:Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen.
Waar haal je dit nu weer vandaan? Dit heb ik echt nog nooit gehoord? Hoe moet de school dat controleren dan? Komen ze bij je langs?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik geloof dat je punt een beetje mist .. die meiden 'mogen' geen rok dragen, die moeten een rok dragen, als ze met een broek of legging komen, zelfs al is het stervenskoud buiten, komen ze de school niet in. Daarnaast bemoeit de school zich actief met het leven thuis, als je thuis geen filter hebt op je TV en internet kom je de school niet in, dus zelfs thuis wordt 'onchristelijke' informatie niet toegestaan .. het gaat dus nog een stapje verder dan wat er op deze school gebeurd
*zucht*quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Tweede Wereldoorlog? Ja, duidelijk een gevalletje overdreven multiculturalisme.
Wat? De bewuste kolonisatie door ethnisch Albanezen? Het verkrachten en doden van Servische vrouwen?quote:Revisionisme.
Volgens mij zit jij hier het paard achter de wagen te spannen .. het is niet we ooit een multiculti wereld waren en van daaruit maar naties zijn ontstaan .. nee we, zijn van klein naar groot gegroeid .. en naarmate er meer 'vreemdelingen' onder een hoed gevangen worden en gemeenschappelijke belangen hebben neemt de kans op oorlog afquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:13 schreef Tarak het volgende:
[..]
En die miljoen Serven die tijdens WO II vermoord werden om hun grondgebied af te pakken? Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen. In elke multicultureel land is er oorlog want je krijgt altijd een strijd om de macht tussen verschillende groepen. De loyaliteitslijnen gaan anders lopen. Natiestaten zijn niet voor niets ontstaan. Multiculturalisme is weer dat typisch "maakbare samenlevingsdenken", het werkt niet, het heeft nooit gewerkt en het zal nooit werken. Ondertussen vallen er wel weer miljoenen doden door, maar die miljoenen doden hebben linkse mensen toch altijd over voor dat mooie ideaal, toch?
Die gescheiden loketten zijn er volgens mij al niet meer. Vond ik ook een hele vreemde beslissing.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:08 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wat dacht je van de hele allochtonen discussie in Nederland?
Of dat er zo'n dom PvdA wethoudertje akkoord gaat met gescheiden loketten, dat Marcouch sekse gescheiden entrees bij bibliotheken voorstelt en dat hij daar mee wegkomt, het hele gebrek aan kritiek op vrouwen die zo'n overseksueel wereldbeeld hebben dat ze een hoofddoek dragen en voor sekse segregatie zijn.
De Duitsers? Ik dacht dat dit allemaal te maken had met een multicultureel conflict? Schijnbaar krijg je problemen als een bezettende macht het een en ander door elkaar schopt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:18 schreef Tarak het volgende:
Je begrijpt me dondersgoed, er zat een voorgeschiedenis aan vast. De Kroaten vochten voor de Duitsers en de Serven vochten voor de geallieerden en natuurlijk werd ook dit conflict weer gebruikt om de Serven van hun grondgebied te verdrijven
Nee, dat is geen revisionisme a la Holocaust-ontkenning (of klimaatverandering-ontkenning of evolutie-ontkenning, whatever), dit wel: "Of de Servische provincie Kosovo waar ethnisch Albanezen de macht probeerden te grijpen en Servië mocht zich daar niet eens tegen verdedigen."quote:Wat? De bewuste kolonisatie door ethnisch Albanezen? Het verkrachten en doden van Servische vrouwen?
Opbokken met die flauwekul.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo is ons geloof nu eenmaal. Gezien de godsdienstvrijheid die we met zijn allen hebben in Nederland hebben "jullie" dit maar te slikken. Dus: lusten én lasten.²
Dit kan ik uiteraard bevestigen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Godsdienst is een verrijking voor elke samenleving, elke erudiete persoon zal dit kunnen bevestigen.²
Stapje verder?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik geloof dat je punt een beetje mist .. die meiden 'mogen' geen rok dragen, die moeten een rok dragen, als ze met een broek of legging komen, zelfs al is het stervenskoud buiten, komen ze de school niet in. Daarnaast bemoeit de school zich actief met het leven thuis, als je thuis geen filter hebt op je TV en internet kom je de school niet in, dus zelfs thuis wordt 'onchristelijke' informatie niet toegestaan .. het gaat dus nog een stapje verder dan wat er op deze school gebeurd
Dit ontken ik niet eensquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:23 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dit kan ik uiteraard bevestigen.
Wat een nonsens. Natiestaten zijn rond de 16e eeuw ontstaan, Nederland was juist één van de eerste. Het is juist gegaan van imperialisme naar natiestaten. Het hele dekolonisatieproces was (in principe) ook de ontwikkeling van imperialisme naar onafhankelijke, vrije natiestaten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij hier het paard achter de wagen te spannen .. het is niet we ooit een multiculti wereld waren en van daaruit maar naties zijn ontstaan .. nee we, zijn van klein naar groot gegroeid .. en naarmate er meer 'vreemdelingen' onder een hoed gevangen worden en gemeenschappelijke belangen hebben neemt de kans op oorlog af
En wanneer is iets een bezettende macht?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Duitsers? Ik dacht dat dit allemaal te maken had met een multicultureel conflict? Schijnbaar krijg je problemen als een bezettende macht het een en ander door elkaar schopt.
Waarom niet? Ik vind het nogal een stompzinnige dooddoener. Genoeg landen en beschavingen voorhanden, heden en verleden, waarin geloof juist een gif is dat de maatschappij heeft lamgelegd. Of waar gelovigen niet bepaald tot het intellectuele deel der natie behoren maar juist tot de kudde bange prevelaars. Genoeg landen ook waarin het niet mogelijk is om met een alternatieve levensfilosofie naar buiten te komen omdat een almachtige staatsgodsdienst tot in de uithoeken van het land het voor het zeggen heeft.quote:
Je kinderen hebben dus veel respect voor moslims en jijzelf voelt je niet verheven omdat *jouw sprookjesboek* beter zou zijn ?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:56 schreef Gia het volgende:
Ik blijf door dit soort berichten voorstander van het afschaffen van alle bijzonder onderwijs.
Gewoon één soort onderwijs, waar aandacht besteed kan worden aan elk geloof, zodat kinderen leren begrip te hebben voor andere geloven, zonder één geloof in het bijzonder belangrijker te achten. Verder vind ik dat op een dergelijke school geen geloven gepraktiseert mogen worden. Onderwijs en geloof dus in die zin gescheiden houden. Je geloof belijden doe je maar thuis of in een gebedshuis, niet op school.
Dat doe je dus wél want anders had je niet gekozen voor het *katholiek zijn*quote:zonder één geloof in het bijzonder belangrijker te achten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |