Aldus iemand met jouw onderschrift.quote:
Je probeert een punt te maken over hoe slecht de islam wel niet is en daarvoor gebruik je drie voorbeelden van dingen die de islam heeft voortgebracht. Een paar minuten daarna blijkt dat je ongelijk had met al je voorbeelden. Je komt nu wel heel erg geloofwaardig en overtuigend over. Jij weet tenminste waar je over praat. Dat blijkt wel.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aldus iemand met jouw onderschrift.
Als je het hebt over een groep van meer dan een miljard mensen, is het logisch dat zelfs een kleine minderheid een flinke groep is. 1% van een miljard is al tien miljoen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:37 schreef El_Matador het volgende:
Verbazingwekkend (en hoopvol) dat zoveel moslims die terreur niet uitvoeren. Maar een flinke groep die dat wel doet.
Het gaat helemaal niet om die heilige boeken en hun boodschap. Er zijn op de hele wereld teveel mensen die de inhoud verdraaien om op die manier zelf een machtspositie te kunnen bekleden ten koste van anderen. Dat gebeurt in moslimlanden, maar ook op andere plaatsen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe ik dat?![]()
Het is de islam zelf, niet de moslims. Een religie die in hun "heilige Donald Duck" oproept tot moord, steniging, terreur en afstraffing van alles wat niet-moslim is, kan natuurlijk nooit een mooi idee worden.
Verbazingwekkend (en hoopvol) dat zoveel moslims die terreur niet uitvoeren. Maar een flinke groep die dat wel doet.
Goh, laten de moslims en de imams dat nou toch niet met jou eens zijn. Wie denk je dat gelijk heeft?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:45 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om die heilige boeken en hun boodschap.
Ja, en? Wat wil je met dit gegeven? Aantonen dat de islam eigenlijk heel gaaf en verrijkend is, maar dat er "slechts" machtswellustelingen zijn die die schitterende religie misbruiken?quote:Er zijn op de hele wereld teveel mensen die de inhoud verdraaien om op die manier zelf een machtspositie te kunnen bekleden ten koste van anderen. Dat gebeurt in moslimlanden, maar ook op andere plaatsen.
ik wil alleen maar aantonen dat er mensen zijn die alles uit de kast halen om gelijk te krijgen, zelfs tegen beter weten in. "Fascistisch kutboek" - lang over nagedacht, denk ik. Hoe vaak heb je het gelezen? Je schijnt aardig op de hoogte te zijn van de inhoud.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goh, laten de moslims en de imams dat nou toch niet met jou eens zijn. Wie denk je dat gelijk heeft?![]()
De koran is een fascistisch kutboek, waar het woord "liefde" niet in voorkomt. Alleen "liefde" volgens de islam; de gruwelijke onderwerping (letterlijke betekenis van islam) aan een bloeddorstige god.
[..]
Ja, en? Wat wil je met dit gegeven? Aantonen dat de islam eigenlijk heel gaaf en verrijkend is, maar dat er "slechts" machtswellustelingen zijn die die schitterende religie misbruiken?
Ja, maar wat heeft zo'n opmerking voor nut?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:28 schreef uiterstaardig het volgende:
ik wil alleen maar aantonen dat er mensen zijn die alles uit de kast halen om gelijk te krijgen, zelfs tegen beter weten in.
Heb het ingezien. De manier van schrijven is zo dwingend, zo wetmatig en zo agressief, dat er niet door te komen valt.quote:"Fascistisch kutboek" - lang over nagedacht, denk ik. Hoe vaak heb je het gelezen? Je schijnt aardig op de hoogte te zijn van de inhoud.
Nee, niet "ongeacht" hun geloof. Het geloof is een van de sterkste drijfveren van mensen. Kinderen die ongelovig worden of met een andersgelovige aanpappen worden letterlijk doodgemaakt. Je bloedeigen kinderen. Kom bij een gelovige (en moslims spannen daarbij de kroon) aan hun geloof, hun symboliek of hun boekie en ze beginnen te schuimbekken, te steigeren en te jammeren.quote:Hoe kan een boek nou kwaad aanrichten. Het zijn toch echt mensen die dat doen, zowel met woorden als met daden, overal ter wereld, ongeacht hun geloof.
Jij hebt ze allebei gelezen?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 02:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een fascistisch wetboek waarbij vergeleken Mein Kampf een soort vriendelijk sprookje was.
Ik heb zelden iemand zo luidruchtig zijn eigen lulverhaal zien afzeiken!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus zelfs daarin hebben ze gefaald.![]()
Niet dus, zoals je zelf al van de daken schreeuwt.quote:De islam heeft niets moois voortgebracht. Op wat architectuur na, maar dat konden niet-religieuzen of anders-religieuzen ook.
Wat een religie. Agressief en bloeddorstig.
Je hebt de koran dus niet gelezen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb het ingezien. De manier van schrijven is zo dwingend, zo wetmatig en zo agressief, dat er niet door te komen valt.
Dat weet je dus helemaal niet, met wat voor teksten het boek volstaat.quote:[..]
Nee, niet "ongeacht" hun geloof. Het geloof is een van de sterkste drijfveren van mensen. Kinderen die ongelovig worden of met een andersgelovige aanpappen worden letterlijk doodgemaakt. Je bloedeigen kinderen. Kom bij een gelovige (en moslims spannen daarbij de kroon) aan hun geloof, hun symboliek of hun boekie en ze beginnen te schuimbekken, te steigeren en te jammeren.
Een ongezonde fascinatie voor een waanbeeld.
Ik heb nergens gesteld dat het boek kwaad zou aanrichten. Ik heb gesteld dat het boek volstaat met agressieve teksten. Niet zo gek dus dat een religie die zo'n boek als leidraad heeft, leidt tot agressie.
Kijk, de fout die jij maakt is dat je blijkbaar niet weet hoe verschillende religies in elkaar zitten. Het jodendom is geen missionaire religie en heeft geen verspreidingsdrang. Islam wilt zich wel verspreiden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja. En ook met Joden trouwens.
Waarom zouden we bijvoorbeeld wel Kosher mogen slachten maar niet Halal?
Alle 3 de Abraham godsdiensten staan negatief tegenover homoseksualiteit. Vandaar dat je haatpreken van priesters tegen homo's ziet. En vandaar dat je haatpreken van imams tegen homo's ziet. De fout die jij maakt is door de wantoestanden in Islam te bagataliseren door te wijzen naar het christendom "zij doen het ook". Ja natuurlijk doet het christendom het ook, omdat dat geloof ook negatief tegenover homoseksualiteit staat. En dat "zij het ook doen" moet geen reden zijn om de wantoestanden in Islam te bagataliseren.quote:Ik heb ook geen problemen met het aanpakken van haatzaaien. Moslims en Christenen gelijk, want beiden zijn enorm bezig met het prediken van haat jegens bijvoorbeeld homo's. En ja, ook in het Christelijke Putten zijn homo's in elkaar geslagen door gereformeerde jongeren. Ik zit ook niet te wachten op een sharia verder.
Ja Mein Kampf kan zeker ook geen kwaad he?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:28 schreef uiterstaardig het volgende:
Hoe kan een boek nou kwaad aanrichten. Het zijn toch echt mensen die dat doen, zowel met woorden als met daden, overal ter wereld, ongeacht hun geloof.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo is ons geloof nu eenmaal. Gezien de godsdienstvrijheid die we met zijn allen hebben in Nederland hebben "jullie" dit maar te slikken. Dus: lusten én lasten.˛
Achquote:Scholen
In Nederland bestaan drie joodse scholen, alle drie in Amsterdam: twee zijn voor respectievelijk basis- en voortgezet onderwijs vanuit een traditionele invalshoek, de derde is op een volledig orthodoxe invalshoek gebaseerd en combineert basis- en voortgezet onderwijs in een enkel gebouw en organisatie, gescheiden op geslacht. Allen zijn op geringe afstand van elkaar gevestigd in de Amsterdamse wijk Buitenveldert.
Tot deze drie scholen worden alleen halachisch joodse leerlingen toegelaten. Kinderen met alleen een joodse vader, of kinderen van wie de moeder (of grootmoeder, etc.) een bekering tot niet-orthodox jodendom heeft ondergaan, en dus naar de opvatting van het traditionele Jodendom niet als joods worden beschouwd, worden op geen van de scholen toegelaten. Dit is eind jaren '80 onderwerp van een rechtszaak geweest, toen de ouders van een kind waarvan de moeder bij de LJG was bekeerd, trachtten hun kind op de Maimonides-school toegelaten te krijgen en werd geweigerd. De Hoge Raad oordeelde destijds dat de JSG Maimonides het recht had om het kind te weigeren.
Nou zijn het ineens weer linkse mensen die dat vinden. Heb je er onderzoek naar verricht?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja Mein Kampf kan zeker ook geen kwaad he?![]()
Als voornamelijk linkse mensen vinden dat een boek geen kwaad kan aanrichten, dan pleit ik ervoor om Mein Kampf verplicht op scholen te laten invoeren. Want een boek kan toch geen kwaad aanrichten immers?
Tja ach, maar dat is nog altijd iets anders dan kinderen en onderwijzend personeel dat niet islamitisch is, apart te zetten. Dat is nog iets anders dan moslim kinderen leren dat ze de kinderen in de klas, die niet moslim zijn, moeten zien als minderwaardig.quote:
M.a.w de juf op het primaire onderwijs mag dus eigenlijk best een hoofddoekje dragen , immers, respect hebben voor haar geloof, haar niet zien als minderwaardig en de kinderen uitleggen dat er nu eenmaal meer geloven zijn moet kunnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja ach, maar dat is nog altijd iets anders dan kinderen en onderwijzend personeel dat niet islamitisch is, apart te zetten. Dat is nog iets anders dan moslim kinderen leren dat ze de kinderen in de klas, die niet moslim zijn, moeten zien als minderwaardig.
Ik zou op zo'n school echt niet willen werken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja ach, maar dat is nog altijd iets anders dan kinderen en onderwijzend personeel dat niet islamitisch is, apart te zetten. Dat is nog iets anders dan moslim kinderen leren dat ze de kinderen in de klas, die niet moslim zijn, moeten zien als minderwaardig.
Nee ik heb Mein Kampf niet gelezen, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:37 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Nou zijn het ineens weer linkse mensen die dat vinden. Heb je er onderzoek naar verricht?
Blijkbaar heb je Mein Kampf gelezen. Leg eens uit wat dat met jou gedaan heeft.
Ben jij na het lezen van dat boek anders tegen bepaalde groepen mensen gaan aankijken?
De vrijheid hebben om te lezen wat ik wil houdt voor mij persoonlijk niet automatisch in dat zulke boeken verplicht moeten worden op scholen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee ik heb Mein Kampf niet gelezen, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Een boek doet geen kwaad toch? Dan pleit ik ervoor om Mein Kampf verplicht te stellen als leesvoer op scholen. Immers, een boek kan geen kwaad toch volgens jou?
Dat is niet het antwoord op mijn vraag. Ik heb het nu alleen puur over Mein Kampf. Ik gaf het voorbeeld verplicht op scholen alleen maar aan om te laten zien van: het maakt niets uit dat mensen het lezen, immers een boek kan geen kwaad volgens jou. Dus dat Mein Kampf op scholen wordt gegeven om te lezen, Mein Kampf wordt op leesclubjes gelezen, Mein Kampf wordt massaal thuis thuis gelezen, Mein Kampf wordt elke week op TV uitgezonden...dat allemaal kan geen kwaad toch? Immers, een boek kan geen kwaad volgens jou.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:12 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
De vrijheid hebben om te lezen wat ik wil houdt voor mij persoonlijk niet automatisch in dat zulke boeken verplicht moeten worden op scholen.
Zelf heb ik dus wel eens geprobeerd, via een internetsite, om een stukje uit dat boek te lezen. Er was echt geen doorkomen aan, afgezien van het feit dat het in het Duits was. Je maakt mij niet wijs dat dat boek de basis was voor alle ellende. De nazi's hadden wel andere methoden om de mensen voor hun zaak te winnen. De radiouitzendingen hebben veel meer mensen bereikt, want het boek leg je na enkele bladzijden al weg.
Over de inhoud van boeken mag je volgens mij pas meepraten wanneer je ze zelf gelezen hebt. Afgaan op wat anderen roepen is zo goedkoop en niet erg slim bovendien, want je weet nooit zeker of die de inhoud wel echt goed bestudeerd hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |