abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72006494
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:16 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

Ik wil onderdrukken van welk geloof dan ook nooit goedpraten en dat doe ik ook niet. Als jij serieus de vergelijking wilt maken met de bijbelriem steden in nederland (waarbij je vergeet te vertellen dat het simpel is om daaruit weg te komen zodra je oud genoeg bent, ik ken studentes die naar A'dam gekomen zijn uit staphorst) met het verstikkende controlerende gevoel van de moslim gemeenschap waar je serieus NIET uit kunt ontsnappen (mits je verbannen uit de familie/commune wilt worden) vind ik dat gewoon onverantwoordelijk.

Ik ben gewoon zeer pessimistisch gesteld over de vrijheden (en toekomstige vrijheden) van de moslims. Er gaat gewoon geen verandering in komen, vrouwen zullen onderdrukt blijven worden omdat er gewoon simpelweg geen ruimte is voor debat. De islam claimt het laatste woord van God te zijn en mag nooit bekritiseerd worden, dat is gewoon een cocktail voor ellende en die shit moet (net zoals die shit in de bijbelriem) keihard aangepakt worden.
Ik ken moslimmeisjes die zich kleden zoals alle andere meiden, vrienden hebben uit alle lagen van de bevolking en verkering hebben met autochtone jongens. En hun ouders vinden dat prima.
Je hebt gelijk, het gaat nog niet altijd zoals het zou moeten, maar onmogelijk is het echt niet.
pi_72006550
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:18 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat valt dus nog vies tegen, en dan spreek ik uit persoonlijke ervaringen binnen mijn familie. En ja, het zou de afgelopen 10 jaar wel eens enorm veranderd kunnen zijn.... maar ik geloof niet dat dat ook zo is.

Lees ook dit voor de gein:

http://lc-kortemetten.blo(...)een-rok-of-jurk.html

Advertentie voor de normale krant:

[ afbeelding ]

En de advertentie voor het Gereformeerd Dagblad:

[ afbeelding ]

Maar als een krant zich zou aanpassen aan moslims....... dan heeft Wilders zijn kamervragen al klaar.
maartena, ik vind het nobel dat je op probeert te komen voor de minderheden maar je vergeet alleen een klein ding. Christenen worden continu bekritiseerd, grappen over gemaakt, geanalyseerd en vooruit geduwd door onze maatschappij. Als jij denkt dat datzelfde krantje 50 jaar geleden ook zou kunnen ben je aan het dromen. M.a.w. het is dus WEL vooruit gegaan (te langzaam voor mijn smaak maar toch).

Dat is het grote verschil.
pi_72006576
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:20 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

Wat een absolute waanzin. Dus we mogen niet veroordelen dat het vroeger normaal was om vrouwen als vee te behandelen terwijl mensen dat nu nog steeds doen en refereren naar het verleden???

Laten we ook weer heksen af gaan maken, bij de volgende harry potter premiere kunnen we wel wat meisjes oppakken.

en je laatste argument: zij doen het ook!.....

AL die shit moet gewoon keihard veroordeeld/bekritiseerd en afgeschaft worden.
Natuurlijk moet het bekritiseerd en veroordeeld worden, ongeacht wie er zich schuldig aan maakt, maar in die tijd gebeurde het op grote schaal en zagen de mensen er geen kwaad in. Je kunt ze nu, honderden jaren later, niet kwalijk nemen dat ze zich destijds niet hielden aan de normen die we er nu op na houden.
pi_72006589
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:24 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Natuurlijk moet het bekritiseerd en veroordeeld worden, ongeacht wie er zich schuldig aan maakt, maar in die tijd gebeurde het op grote schaal en zagen de mensen er geen kwaad in. Je kunt ze nu, honderden jaren later, niet kwalijk nemen dat ze zich destijds niet hielden aan de normen die we er nu op na houden.
Maar je kan ze wel kwalijk nemen dat ze zich niet aan de hand van hedendaagse normen en waarden aanpassen.
pi_72006665
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:24 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Geen enkele moslim nu bekritiseerd mohammed voor zijn pedofilie.
pi_72006732
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:25 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

Maar je kan ze wel kwalijk nemen dat ze zich niet aan de hand van hedendaagse normen en waarden aanpassen.
Mee eens, in ieder geval als het om Nederland/Europa gaat.
pi_72008517
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:53 schreef Matteüs het volgende:
Wat heeft onderwijs überhaupt met religie te maken? Laten ze les geven in gefundeerde en bewezen zaken.
Die prietpraat van die kinderverkrachter mohammed en een paar bijbelkrankzinnigen draagt niets toe aan de kennisontwikkeling van een kind.
Dat dus. Er mag best aandacht zijn voor religie, maar dan allemaal en niet de een ophemelen en de rest afzeiken zoals op religieuze scholen gebeurt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 19 augustus 2009 @ 16:14:16 #258
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72012913
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:23 schreef Adamo144 het volgende:
maartena, ik vind het nobel dat je op probeert te komen voor de minderheden maar je vergeet alleen een klein ding. Christenen worden continu bekritiseerd, grappen over gemaakt, geanalyseerd en vooruit geduwd door onze maatschappij. Als jij denkt dat datzelfde krantje 50 jaar geleden ook zou kunnen ben je aan het dromen. M.a.w. het is dus WEL vooruit gegaan (te langzaam voor mijn smaak maar toch).

Dat is het grote verschil.
Nou ja, het gaat me er eigenlijk niet eens om dat ik op wil komen voor een minderheid..... het gaat me gewoon om de hypocrisie die gebruikt wordt in het bekritiseren van de islam.

Joden hebben al eeuwenlang kosher-slagers in Amsterdam, en kosher slachten is vrijwel identiek aan halal slachten met het opensnijden van de nek en laten doodbloeden van het beest. Uiteraard voor WO2 iets meer dan daarna, maar de Joodse cultuur is nooit uit "Mokum" verdwenen, en de Joodse kosher slagers zijn nog steeds te vinden. Maar nu de Islamieten vrijwel exact hetzelfde doen in de halal slagerij..... dan is het opeens niet goed.

We hebben in Nederland een aantal enorm christelijke delen van Nederland..... ver buiten de randstad inderdaad, maar er zijn dorpen te vinden waar de vrouwen verplicht in rok lopen, waar van ze verwacht wordt dat ze moeder worden, kinderen baren, en een christelijk gezin stichten. Waar de scholen meisjes naar huis sturen als ze in een broek komen aanzetten, en een beleid heerst dat sportverenigingen, clubs, winkels en bedrijven geleid dienen te worden door iemand afkomstig uit de Gereformeerde Gemeente. Er zijn in diverse delen van het land Gereformeerde sportverenigingen te vinden (waaronder een zwem vereniging in Groningen bijvoorbeeld), bedrijven die net als scholen het verplichten dat de vrouw een rok draagt, (en bedrijven mogen net als scholen een dress-code hebben, als je het er niet mee eens bent werk je maar elders), en waar een zwaar-religieuze partij de gemeenteraad overheerst. Maar moslims een eigen zwemvereniging? schande!

En naar mijn mening zijn de moslims ook vooruit gegaan. De generatie "straatmarokkaantjes" die nu de wijken terroriseren..... zijn niet echt moslims die dit doen vanuit het oogpunt van de islam, maar irritante petjesdragers die de islam voor alles misbruiken. En die "straatmarokkaantjes" hadden we in de jaren 80 ook al.... maar kunnen we nu echt spreken van een probleem met "straat-dertigers"? Er zijn nu jonge allochtone gezinnen die hun kinderen heel anders opvoeden dan de generatie die hen heeft opgevoed. En ik denk dat de 3e generatie - die wat mij betreft ook gewoon Nederlander genoemd moet worden, hun ouders zijn immers ook al hier geboren - er heel anders uit gaat zien.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 19 augustus 2009 @ 16:19:32 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72013093
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:20 schreef Adamo144 het volgende:
Wat een absolute waanzin. Dus we mogen niet veroordelen dat het vroeger normaal was om vrouwen als vee te behandelen terwijl mensen dat nu nog steeds doen en refereren naar het verleden???

AL die shit moet gewoon keihard veroordeeld/bekritiseerd en afgeschaft worden.
Tja...... maar had je die mening ook gehad als we in de jaren 60 meteen alle gastarbeiders naar huis hadden gestuurd en er nu nauwelijks moslims zouden wonen?

Ik krijg toch vaak het idee dat het zoiets als dit gaat:

A: Moslims doen dit en dat!
A: Weg met dat achterlijke islam gedoe!
B: Christenen in Nederland doen ook dit en dat.
A: ....
A: Ehm ok. Weg met alle religieuze gedoe dan!

Een beetje een "afterthought" dus van wat oorspronkelijk de mening was, omdat men niet wist/realiseerde dat we ontzettend vergelijkbare zaken al eeuwen in onze eigen achtertuin toelaten.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_72014332
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja...... maar had je die mening ook gehad als we in de jaren 60 meteen alle gastarbeiders naar huis hadden gestuurd en er nu nauwelijks moslims zouden wonen?

Een beetje een "afterthought" dus van wat oorspronkelijk de mening was, omdat men niet wist/realiseerde dat we ontzettend vergelijkbare zaken al eeuwen in onze eigen achtertuin toelaten.
Moslims praten altijd alles goed.
Enige zelfreflectie is hen vreemd, een blik op de achterlijke landen waar de Islam hoogtij viert zou tot enig nadenken moeten stemmen.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_72014498
Ik vind het nog steeds knap dat maartena alle ins en outs kent wat er hier in nederland speelt.
En dat vanuit zijn veilige amerika.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 18:20:13 #262
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72016125
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik vind het nog steeds knap dat maartena alle ins en outs kent wat er hier in nederland speelt.
Dat dus.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:00:23 #263
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72017167
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Zoals FOK!kers alle ins en outs denken te weten over Amerika, terwijl ze er nog nooit zijn geweest?

Ik heb in ieder geval de ervaring van 28 jaar in Nederland wonen, het doorlopen van een immigratieprocedure in Nederland, het aanvragen van een naturalisatie in Nederland en alle wetten daarom heen, heb ervaring met het wonen in een grote stad met veel moslims (Utrecht), en heb familie afkomstig uit een streng gereformeerde stad (Rijssen), alsmede contact met enorm veel Nederlanders EN immigranten die in Nederland wonen.

Er zijn vrij veel FOK!kers die pretenderen alles over Amerika te weten maar heel wat minder ervaring met dat land hebben dan ik met Nederland.
-
pi_72017222
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Je hebt eerst en punt en dan klets je een eind weg over dingen waar het hier niet helemaal over gaat. Een hoop mensen gebruiken altijd maar weer immigranten en Islam sporadisch door elkaar heen. Alsof mensen die de Islam bekritiseren en graag willen zien inperken (samen met andere religies) alle buitenlanders het land uit willen ofzo...

Je wilt dus serieus....serieus de Islamieten (1 miljoen en groeiende) gaan vergelijken met de inwoners uit de bijbelriem... oke...

Ik vind een miljoen moslims wel een beetje gevaarlijk worden voor onze vrijheden. Het begint met die halal schijtzooi en straks zien we zoals in groot britannie de eerste Sharia rechtbanken hier verschijnen. Neen, ik wil dat niet in mijn land, nu niet, nooit niet. Opzouten met die middeleeuwse rotzooi.

Tolerantie betekent niet dat we de vrijheid (waar jij en ik overigens geen fuck voor op hebben moeten geven of riskeren) per portie weg te excuseren aan wat middeleeuwse haatzaaiers.
pi_72017251
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Zoals FOK!kers alle ins en outs denken te weten over Amerika, terwijl ze er nog nooit zijn geweest?
heb er anders wel een tijdje gestudeerd

en zou later graag nog een maandje of 6 in New Orleans willen wonen
pi_72017286
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus dat is jouw excuus?
Hullie doen het ook dus ik mag het ook?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:10:45 #267
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72017515
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:03 schreef Bommenlegger het volgende:
Dus dat is jouw excuus?
Hullie doen het ook dus ik mag het ook?
Nee, maar ik vind het nogal onzin om mijn kennis van Nederland te beoordelen omdat ik momenteel niet in Nederland woon. Ik vind dat eigenlijk vrij zwak moet ik zeggen..... alsof ik DUS geen recht heb om commentaar te geven, en DUS mijn commentaar niet zou kloppen?

Klinkt een beetje als "Jij woont in Amerika dus je weet niet waarover je het hebt". Maar dergelijke retoriek zou ik natuurlijk NOOIT mogen gebruiken als het andersom is.
-
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:22:47 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72017848
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:02 schreef Adamo144 het volgende:
Je wilt dus serieus....serieus de Islamieten (1 miljoen en groeiende) gaan vergelijken met de inwoners uit de bijbelriem... oke...
Ja. En ook met Joden trouwens.

Waarom zouden we bijvoorbeeld wel Kosher mogen slachten maar niet Halal?
quote:
Ik vind een miljoen moslims wel een beetje gevaarlijk worden voor onze vrijheden. Het begint met die halal schijtzooi en straks zien we zoals in groot britannie de eerste Sharia rechtbanken hier verschijnen. Neen, ik wil dat niet in mijn land, nu niet, nooit niet. Opzouten met die middeleeuwse rotzooi.

Tolerantie betekent niet dat we de vrijheid (waar jij en ik overigens geen fuck voor op hebben moeten geven of riskeren) per portie weg te excuseren aan wat middeleeuwse haatzaaiers.
Ik heb ook geen problemen met het aanpakken van haatzaaien. Moslims en Christenen gelijk, want beiden zijn enorm bezig met het prediken van haat jegens bijvoorbeeld homo's. En ja, ook in het Christelijke Putten zijn homo's in elkaar geslagen door gereformeerde jongeren. Ik zit ook niet te wachten op een sharia verder.

Maar dat heeft verder weinig te maken met het bestaansrecht van een Moslim-school of Halal slager.

1 miljoen moslims inderdaad..... maar daarvan zijn er minstens 900.000 of meer gewoon normale burgers die het moslim geloof aanhangen. Net zoals de streng-gereformeerden niet spreken voor ALLE christenen, spreken de streng gelovige moslims niet voor ALLE moslims.

En om nog even terug te komen op mijn ervaringen in Nederland, die volgens sommigen niet meer gelden omdat ik niet in Nederland woon..... Ik heb de laatste 3 jaar in Nederland naast een Marokkaans gezin gewoond. Altijd goed contact mee gehad.... mijn vrouw bakte voor hen Amerikaanse chocolate chip cookies, en met het suikerfeest werden wij altijd beladen met allerlei lekkernijen. Op 9/11 stonden zij als eerste aan de deur om te vragen of alles goed was met de familie van mijn vrouw en gaf die Marokkaanse buurvrouw - uiteraard met hoofdoek en al - mijn vrouw gewoon een dikke omhelzing. Het waren gewoon normale buren, normaal contact, geen gedoe. Alleen waren ze toevallig islamitisch inderdaad en niet afkomstig uit een westers land.

Niet alle moslims zijn fundamentalisten, niet alle moslims willen haat zaaien, en niet alle moslims willen een sharia. Het zijn zoals in zoveel gevallen een kleine groep die het verpest voor het overgrote deel van de moslim-burgers in Nederland die gewoon zou goed en zo kwaad als het gaat een leven proberen te leiden.
-
pi_72019173
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja. En ook met Joden trouwens.

Waarom zouden we bijvoorbeeld wel Kosher mogen slachten maar niet Halal?
[..]

Ik heb ook geen problemen met het aanpakken van haatzaaien. Moslims en Christenen gelijk, want beiden zijn enorm bezig met het prediken van haat jegens bijvoorbeeld homo's. En ja, ook in het Christelijke Putten zijn homo's in elkaar geslagen door gereformeerde jongeren. Ik zit ook niet te wachten op een sharia verder.

Maar dat heeft verder weinig te maken met het bestaansrecht van een Moslim-school of Halal slager.

1 miljoen moslims inderdaad..... maar daarvan zijn er minstens 900.000 of meer gewoon normale burgers die het moslim geloof aanhangen. Net zoals de streng-gereformeerden niet spreken voor ALLE christenen, spreken de streng gelovige moslims niet voor ALLE moslims.

En om nog even terug te komen op mijn ervaringen in Nederland, die volgens sommigen niet meer gelden omdat ik niet in Nederland woon..... Ik heb de laatste 3 jaar in Nederland naast een Marokkaans gezin gewoond. Altijd goed contact mee gehad.... mijn vrouw bakte voor hen Amerikaanse chocolate chip cookies, en met het suikerfeest werden wij altijd beladen met allerlei lekkernijen. Op 9/11 stonden zij als eerste aan de deur om te vragen of alles goed was met de familie van mijn vrouw en gaf die Marokkaanse buurvrouw - uiteraard met hoofdoek en al - mijn vrouw gewoon een dikke omhelzing. Het waren gewoon normale buren, normaal contact, geen gedoe. Alleen waren ze toevallig islamitisch inderdaad en niet afkomstig uit een westers land.

Niet alle moslims zijn fundamentalisten, niet alle moslims willen haat zaaien, en niet alle moslims willen een sharia. Het zijn zoals in zoveel gevallen een kleine groep die het verpest voor het overgrote deel van de moslim-burgers in Nederland die gewoon zou goed en zo kwaad als het gaat een leven proberen te leiden.
In je argumenten ga je er weer vanuit dat ik zgn buitenlanders/marrokanen het land uit wil. Ik geef aan dat omdat er 1 miljoen zijn, de invloed van de Islam groeit in Nederland.

Jouw verhalen over aardige Marokkanen slaan volledig de plank mis. Alsof ik niet weet dat de meeste normale mensen zijn. Het gaat wederom over de religie, die in mijn ogen een totalitair regime predikt en mensen isoleert. En de kosher slachtingen mogen van mij ook per direct afgeschaft worden.
pi_72027294
WTF, wij mogen niet op hun scholen, maar zij mogen wel op onze scholen?
Ik zeg, anti-moslim scholen maken. Zouden ze niet mee moeten zitten toch?

Er zitten goede moslims tussen in Nederland, maar sommige weten het echt te verpesten
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72027555
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:04 schreef qonmann het volgende:

[..]

Moslims praten altijd alles goed.
Enige zelfreflectie is hen vreemd, een blik op de achterlijke landen waar de Islam hoogtij viert zou tot enig nadenken moeten stemmen.
Wat er ook aangekaart wordt en hoe ze ook reageren, moslims zullen altijd weer worden aangevallen, is het niet linksom dan rechtsom. Als ze ongelijk hebben krijgen ze ongelijk en als ze gelijk hebben ook, want ze hebben nooit gelijk.
Katholieke priesters zijn op verschillende plaatsen erg actief (geweest) met kleine jongetjes op een ongezonde manier. Zijn alle katholieken daar nou verantwoordelijk voor?
Moet iedere katholiek nu dagelijks afstand nemen van deze praktijken?
pi_72027670
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:13 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Wat er ook aangekaart wordt en hoe ze ook reageren, moslims zullen altijd weer aangevallen voelen, is het niet linksom dan rechtsom. Als ze ongelijk hebben krijgen ze gelijk en als ze gelijk hebben, oh wacht, dat hebben ze nooit.
Dat wij het nog es eens zouden worden, formidabel!

Islam; uitvinder van de bermbom, de vrouwenbesnijdenis en de burqa. Wat een wereldwonderen hebben we aan die religie toch te danken.

Gelukkig zijn er genoeg vredelievende moslims. Vreemd, als je ziet uit wat voor riool die religie voortkomt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72027755
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat wij het nog es eens zouden worden, formidabel!

Islam; uitvinder van de bermbom, de vrouwenbesnijdenis en de burqa. Wat een wereldwonderen hebben we aan die religie toch te danken.

Gelukkig zijn er genoeg vredelievende moslims. Vreemd, als je ziet uit wat voor riool die religie voortkomt.
Dat is de kracht van veel mensen: andermans woorden verdraaien.
Je zou de politiek in moeten gaan, succes verzekerd.
pi_72027836
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:18 schreef El_Matador het volgende:
Islam; uitvinder van de bermbom, de vrouwenbesnijdenis en de burqa.
3 x onzin.

- http://en.wikipedia.org/wiki/Improvised_explosive_device
quote:
World War II
One of the first examples of coordinated large-scale use of IEDs was the Belarussian Rail War launched by Belarussian guerrillas against the Germans during World War II[4][5]. Both command-detonated and delayed-fuse IEDs were used to derail thousands of German trains during 1943–1944[6].
- http://en.wikipedia.org/wiki/Burqa
quote:
[edit] History
This type of dress has its origins with desert times long before Islam arrived. It had two functions. Firstly as a sand mask in windy conditions. This would be worn by men and women and is still common today.
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenis
quote:
Oorsprong
De oorsprong van vrouwenbesnijdenis is uit Faraonische tijden.
pi_72027949
quote:
Dus zelfs daarin hebben ze gefaald.

De islam heeft niets moois voortgebracht. Op wat architectuur na, maar dat konden niet-religieuzen of anders-religieuzen ook.

Wat een religie. Agressief en bloeddorstig.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')