dan geef je die hoes aan je huisgenoten en zet jij em binnenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:14 schreef crossover het volgende:
Is het heel schadelijk om een motor buiten te zetten met een hoes er om heen? Ik heb ook nergens ruimte.. Tja, een hokje voor fietsen maar dat deel ik met huisgenoten dus die kan ik ook niet zomaar inpikken..
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:13 schreef MrDrako het volgende:
[..]
dan geef je die hoes aan je huisgenoten en zet jij em binnen
Een hoes beschermt natuurlijk tegen verschillende weersomstandigheden maar wanneer het vochtig is onder de hoes dan zal dit ook niet snel wegtrekken, een mogelijk gevolg is dan ook roestvorming. Natuurlijk zal dit niet in een sneltreinvaart gebeuren maar het zijn wel dingen die je mee in overweging moet nemen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:14 schreef crossover het volgende:
Is het heel schadelijk om een motor buiten te zetten met een hoes er om heen? Ik heb ook nergens ruimte.. Tja, een hokje voor fietsen maar dat deel ik met huisgenoten dus die kan ik ook niet zomaar inpikken..
Goede optie, zo doe ik het ook. Tijdens het motorseizoen staat hij op mijn benedendekse parkeerplaats en in de winter lekker in de garage naast de Alfa Spider. Beide hebben een schijthekel aan temperaturen onder de 10 gradenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:49 schreef crossover het volgende:
Gelukkig hebben m'n ouders wel een garage. Dan zou ik 'm daar kunnen zetten in de winter.
Denk het wel ja. Maandag weer les, en de weg op. Dan moeten we het er maar eens over hebben.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Alles geupdate
Lonaa ==> Tijd om je AVB te gaan boeken dus?
quote:Wanneer is een ex-drugsverslaafde weer geschikt voor het dagelijks besturen van een voertuig?
A - Na minstens 1 jaar clean zijn en terugval niet is te verwachten
B - Na 6 maanden niet meer te hebben gebruikt
C - Na 1 maand niet meer te hebben gebruikt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik die vraag tijdens m'n theorie krijg steek ik het CBR gebouw in brand
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:34 schreef crossover het volgende:
[b]
[..]Was dat serieus een vraag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik die vraag tijdens m'n theorie krijg steek ik het CBR gebouw in brand
![]()
Ik ben bezig met de theorieexamens maken en het gaat heel goed, maar dit antwoord had ik nooit geweten.
Staat volgens mij ook niet eens in het theorieboekje als ik even snel kijk. Mogen ze zo'n vraag wel stellen dan?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dat ze alledrie in zekere zin juist zijn.'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:42 schreef crossover het volgende:
Het staat in het oefenboek van Veka Best, examen #8, vraag 6. Zo ben ik wel wat meer vragen tegengekomen, deze bijvoorbeeld
Wat maakt de kans uit de bocht te vliegen groter?
A - Een negatieve wegverkanting
B - Geen rekening houden met de nabocht.
C - Twee scherpe bochten vlak achter elkaar gelegen.Ik zou A gezegd hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind dat ze alledrie in zekere zin juist zijn.
En dat is?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:46 schreef crossover het volgende:
Maar daar tegenover heb je ook vragen als:
Wat is het internationale alarmnummer?
![]()
Oh, ja ik heb de vraag iets verkeerd overgenomen, er moet staan "nationale". Hoe dan ook, het is een domme vraagquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:54 schreef Gauner het volgende:
Is dat het internationale alarmnummer?
Ik dacht dat dat het oude Nederlandse alarmnummer was, voor 112.
dat is ook het oude nl alarm nummer.. 112 werkt in de meeste europese landen (al dan niet naast een nationaal nimmer)quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:54 schreef Gauner het volgende:
Is dat het internationale alarmnummer?
Ik dacht dat dat het oude Nederlandse alarmnummer was, voor 112.
Dat weet ik wel hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:52 schreef Robin__ het volgende:
[..]
dat is ook het oude nl alarm nummer.. 112 werkt in de meeste europese landen (al dan niet naast een nationaal nimmer)
112 is vanzelfsprekend het goede antwoord.. weggevertje
Dacht ik dus ook. Het juiste antwoord is dus Bquote:die andere zal wel a zijn... b en c tja natuurlijk kan je uit de bocht vliegen als je niet goed kijkt, maar het cbr wil graag dat je weet wat negatieve en positieve wegverkanting is..postitief is gunstig (kom bocht, zoals die amerikaanse racebanen) negatief is ongunstig, heb je op rotondes en soms bij bruggetjes met een bocht erna etc.
Gefeli!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:56 schreef DABAMaster het volgende:
Remco, update je mijn lijstje even? Gewoon geslaagd
Toen ik try-out deed hadden ze (hengelo) 5 verschillende motoren, van alles, en er waren ook 2 dames bij die zeker niet boven de 1.60 uitkwamen, en dat was geen probleem!.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:06 schreef Miriampje het volgende:
Volgende week bel ik mijn toekomstige rijschool voor een bike try-out. Ben echt benieuwd of het allemaal gaat lukken met mijn korte beentjesSpannend!!
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:11 schreef crossover het volgende:
[..]
Dat weet ik wel hoor
[..]
Dacht ik dus ook. Het juiste antwoord is dus B
Die kreeg ik ook woensdag tijdens mijn examenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:55 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ik had dat laatst ook bij theorie-examen, van die kansloze vragen, matrixbord met 90, ja hoe hard mag je hier?.
Ik heb maandag weer les!
Is dat niet cafeine drinken?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die kreeg ik ook woensdag tijdens mijn examen
Net als, wat kan je doen om sneller nuchter te worden?
Had ik maar zo'n grote schuur zegquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:05 schreef crossover het volgende:
Al iets in de schuur staan? [ afbeelding ]
Komt vast goed!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:06 schreef Miriampje het volgende:
Volgende week bel ik mijn toekomstige rijschool voor een bike try-out. Ben echt benieuwd of het allemaal gaat lukken met mijn korte beentjesSpannend!!
Nee, cafeine drinken is geen goed antwoord. Echter, op de vraag "Hoe kan je het alcoholpercentage verlagen" antwoorden met "Koffie drinken" zou imho goed gerekend moeten worden, omdat je je vochtgehalte verhoogt (door het water in de koffie). Al denkt het CBR er echt anders overquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:51 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Is dat niet cafeine drinken?
Maar waarom zou ik sneller nuchter willen worden? Daar hebben we toch taxi's en comfortabele banken bij vrienden voor uitgevonden?
Niets toch?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Net als, wat kan je doen om sneller nuchter te worden?
Ik twijfel tussen A en C..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:56 schreef DABAMaster het volgende:
Wat is de verslaving die voornamelijk voorkomt onder motorrijders en welke een grote invloed kan hebben op het gezinsleven?
A. Drugsgebruik
B. Motorrijden
C. Drugsgebruik
Maar wat is het dan wel? Nu ben ik benieuwd...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:57 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Nee, cafeine drinken is geen goed antwoord.
Wachten tot je lever het heeft afgebroken. Cafeine drinken heeft geen positieve invloed op je rijvaardigheid. En ik drink nooit, met al die storingsdiensten moet ik toch altijd rijdenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:06 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Maar wat is het dan wel? Nu ben ik benieuwd...
Ik doe het gewoon veel makkelijker, niet drinken als ik moet rijden en niet rijden als ik moet drinken.
Goede antwoord is: Niets.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:06 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Maar wat is het dan wel? Nu ben ik benieuwd...
Ik doe het gewoon veel makkelijker, niet drinken als ik moet rijden en niet rijden als ik moet drinken.
Niets.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:06 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Maar wat is het dan wel? Nu ben ik benieuwd...
Ik doe het gewoon veel makkelijker, niet drinken als ik moet rijden en niet rijden als ik moet drinken.
Nee?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:39 schreef Gauner het volgende:
Was het niet anderhalf uur per glas?
Ja, anderhalf uur per standaard glas alcoholquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:39 schreef Gauner het volgende:
Was het niet anderhalf uur per glas?
Ja oke, ik had het niet over zoiets:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:45 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Ja, anderhalf uur per standaard glas alcohol
Ik ben nog steeds benieuwd of 3 uur hardlopen zou helpen... Helaas zijn ze bij Mythbusters te lui om dat te testenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Net als, wat kan je doen om sneller nuchter te worden?
Ik ga over een maandje naar SFO en hoop ze even te kunnen bezoeken, zal ik het voorstellen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd of 3 uur hardlopen zou helpen... Helaas zijn ze bij Mythbusters te lui om dat te testen
1. Gemiddeld hebben je toch wel 20 lessen nodig ongeveer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:08 schreef Meddo het volgende:
Ik zit er al een tijdje over te denken om motorrijles te nemenHeb nog een paar vragen.
Hoeveel lessen zijn ongeveer (gemiddeld) nodig totdat je alles gehaald hebt? Ik heb geen noemenswaardige ervaringen met motor/bromfiets. Rij al wel twee jaar auto.
Kan iemand ook een indicatie geven van de totale kosten?
En kleding, moet je dat zelf aanschaffen of hebben rijscholen dit beschikbaar?
Vindt het CBR spijkerbroek voldoende? En: wat vind jij er van als je valt? Ik kwam via MF pas foto's tegen... Dat wil je niet!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef Geqxon het volgende:
Rijlessen kan ook prima in een spijkerbroek, een simpele jas + laarzen + helm. Ben je nog geen 200 euro kwijt.
Helm voor minder dan 200? ik weet niet hoe jij erover denkt, maar een beetje goeie helm is toch al gauw 200. Dit soort dingen zou ik niet gauw op bezuinigen, als je met een spijkerbroek van de fiets valt heb je er al een gat in zitten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef Geqxon het volgende:
Rijlessen kan ook prima in een spijkerbroek, een simpele jas + laarzen + helm. Ben je nog geen 200 euro kwijt.
Van de week nog gevallen (+/- 40 kmh). Daarnaast ook met de brommer een paar keer gevallen. Spijkerbroek heeft nog geen schrammetje.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vindt het CBR spijkerbroek voldoende? En: wat vind jij er van als je valt? Ik kwam via MF pas foto's tegen... Dat wil je niet!
Hoe krijg je dat voor elkaar? toch niet met je gas ondersteunde uitwijk techniek hoop ik?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van de week nog gevallen (+/- 40 kmh). Daarnaast ook met de brommer een paar keer gevallen. Spijkerbroek heeft nog geen schrammetje.
Glad asfalt, plat door de bocht, te hard accelereren en gaan met die banaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:02 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? toch niet met je gas ondersteunde uitwijk techniek hoop ik?
Je moet geen rotzooi kopen, maar bedragen van boven de 500 euro, daar koop je een hoop schijnveiligheid voor. Alsof het levensgevaarlijk is om een outfit onder de 700 euro te hebben. Dat je dan beter maar in je blote reet kan gaan rijden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:54 schreef Robin__ het volgende:
Ja dat kan je doen, koop je er nog een plastic regenbroek bij en gaan met die banaan!
bezuinigen op je eigen veiligheid is echt slim!!!1 bij voorkeur neem je ook een 100x gestuiterde scooterhelm over voor 3 tientjes!!
ik weet nu zelf ook wel dat ik niet altijd mn broek aan ga doen, maar als ik een lange rit heb en het geen 20+ graden is, is het toch wel handig om er 1 te hebben liggen.motorjas doe ik gewoon altijd aan, zonder membraam en voering er in is het gewoon een doorwaai jas met beschermers dus das geen moeite
1300 is wel erg veel.. ik zit op 700 ofzo, zit met name in de helm en jas
Vet gevoel om een motor te hebbenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:16 schreef Robin__ het volgende:
zowel voor de OP op de wiki als voor de motor van menno
Nice buy!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:05 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vet gevoel om een motor te hebben![]()
Maar weeeeeeer wachten2 weken
Ziet er netjes uit op 1 klein puntje na... vanwaar die sticker op de zijkap bij het kontje?quote:
Motoport heeft 'm geïmporteerd uit Italië dus moet hij extra gekeurd worden door RDW ofzo. Dat was wel even slikken, besluit je: JA DAT IS HEM!! en dan moet je 2 weken wachten...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:23 schreef Gauner het volgende:
[..]
Nice buy!
Waarom nu twee weken wachten?
Wel klote, heb je hem, maar toch heb je niks.
Geen idee eigenlijkquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:31 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit op 1 klein puntje na... vanwaar die sticker op de zijkap bij het kontje?
Waarschijnlijk wel maar m'n banksaldo moet eerst even bijkomen van deze klapperquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:42 schreef retuow82 het volgende:
Enne...ga je ook nog voor een herriepijp op je nieuwe aanwinst of laat je deze zitten?
Joh die moet je niet nieuw bij Motoport kopen, betaal je er veel te veel voor. Kijk op motor-forum.nl voor een nette gebruikte demper of op boonstramotoren.nl en klik dan op uitlaten. Allemaal nieuwe Laser uitlaten met linkpijp dus klaar voor montage. Goedkoper kun je ze nieuw bijna niet vinden (geloof me, ik heb het geprobeerd en ik ben bij Boonstra terecht gekomen).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:44 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel maar m'n banksaldo moet eerst even bijkomen van deze klapperKrijg 15% korting bij m'n eerste aankoop dus moet ff sparen tot ik er flink wat aan wat heb
Jaloers!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:58 schreef -Menn0- het volgende:
Dat heb ik al vaker gelezen/gehoord inderdaad! Als je naar het buitenland gaat dat je dan niet zo'n herrie pijp er op moet laten zitten![]()
Ik moet er eens goed naar gaan kijken, eerst ff genieten van de gedachten dat ik een eigen motor heb![]()
En zo heeft iedereen in dit topic zich gevoeld of voelen ze het nog steedsquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:18 schreef Gauner het volgende:
Tja dan nog, dan ga ik pas voor ongeveer de 7e keer de deur uit om te lessen..![]()
Toch wel met maximaal 10 km/u verschil hoop ik he!?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:30 schreef Robin__ het volgende:
maandag trouwens mezelf de eerste 20 min file al bespaardhoewel je wel verdomt goed op moet letten.. toen nog een open brug, ook naar voren gereden.. daarna als eerste met nog een paar motoren een lege snelweg op
Keken ze maar eens wat vakerquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 02:04 schreef Gauner het volgende:
Ja kan ik me voorstellen, lijkt me zwaar relaxt. Nooit meer file!
Zie je al die jaloerse automobilisten kijken.
Een nieuwe motor zal je, helemaal met de wetenschap dat je geen abs hebt, niet zoveel vertrouwen geven dat je zo hard gaat remmen.. dat bouw je op.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:54 schreef crossover het volgende:
Mooie motor Menno![]()
Is lessen met ABS niet een nadeel? Als je dan niet al te veel te besteden hebt en je moet een motor kopen zonder ABS merk je pas als je te hard remt als je onderuit gaat, en dan is het al te laat. Of zie ik dat verkeerd?
Hoe rijdt die?quote:
Onzin... Je rijdt toch ook niet voorzichtiger in een wagen zonder ABS? Als het goed is zul je die ABS nooit hoeven te gebruiken, niet tijdens het lessen en ook niet normaal op de weg. Daarnaast voelt het niets anders aan met remmen, het ABS systeem grijpt namelijk pas in als je te ver gaat. Je wilt niet weten hoe lomp hard je kunt remmen met een motor voordat je voorwiel gaat blokkeren, die remkracht zul je nooit hoeven te gebruiken onder normale omstandigheden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:54 schreef crossover het volgende:
Mooie motor Menno![]()
Is lessen met ABS niet een nadeel? Als je dan niet al te veel te besteden hebt en je moet een motor kopen zonder ABS merk je pas als je te hard remt als je onderuit gaat, en dan is het al te laat. Of zie ik dat verkeerd?
Erg lekker, de Honda CBF die ik hiervoor leste is gewoon lomp vergeleken ermee, hij stuurt waanzinnig soepel, kleine draai, alleen is ie happig op het gas, dus dat vraagt wel wat geklooi bij lagere toerentallen. Zeker een aanrader als je rustig wilt beginnen met toch pitquote:
Moet er toch even bij vermelden dat ik dit niet benquote:Op zondag 16 augustus 2009 10:01 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Schoot er gister ff een fazant op een halve meter langs me voorwiel. Gelukkig reden we in een 30 km zone. 1e les avd ging top. Me medelesser (die al een keer was gezakt) reed zichzelf al bijna dood bij de rijschool
Houd de motor trekkend, dus beetje achterrem erbij, dan houd je m beter onder controle, dat is met halve draai, achtje, etc etc.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:13 schreef Panzerknacker666 het volgende:
vanmiddag weer de hele middag gelest, en sommige dingen gingen echt dramatisch, 1x bijna gevallen bij halve draai. Stopoefeningen gingen wel redelijk, 50 is toch wel aardig vlot in vergelijking met de auto! Oja, en hebben jullie dat ook, ik zit na een tijd echt als een zoutzak op dat ding, ik heb geprobeerd vandaag continu zo recht mogelijk te blijven zitten, maar dat is echt wel kut.
Honda cbf500, met abs ja, achtjes ging wel lekker opzich, maarja je kunt het maar op één manier lerenquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:26 schreef CorvetteFreak het volgende:
[..]
Houd de motor trekkend, dus beetje achterrem erbij, dan houd je m beter onder controle, dat is met halve draai, achtje, etc etc.
En 50 is niks na n tijdje, je moet vertrouwen krijgen in de motor, heb je n lesmotor met of zonder ABS? Zou weinig verschil moeten maken maar toch.
En dat recht op zitten, jah ik ken het, netjes recht gaan zitten steeds
Ja klopt, die had je tijdje geleden ook eens gepost. Leuke motor heb je!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 00:50 schreef Robin__ het volgende:
Mja.. het koste mij 25 minuten ofzo per 2 uur les.. voor een euro 15 is het toch vooral een duur betaald, weinig leerzaam ritje.. tis wel leuk een keertje, maar 7 keer.. nah.![]()
foto heb ik hier niet geplaatst, maar heb wel een zelfde gevonden op internet
[ afbeelding ]
Maar dan nog met de standaard grijze velgenwie weet verveel ik me nog een keer en pak ik de velgen ook aan
ik had het idee dat 1 rem sleepte, klopte dus, remklauw ligt nu hier binnen op tafel. 1 kapotte stofring (was klem gaan zitten) en 1 zuiger liep stroef door.. drek
dus besloten om ze gelijk maar helemaal te reviseren
wel zo'n fijn idee dat de voorremmen 100% in orde zijn
Zeg maar gerust geen verschil, ABS grijpt pas in als je te ver gaat, daarvoor remt het niets harder als een soortgelijke klauw zonder ABS.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:26 schreef CorvetteFreak het volgende:
heb je n lesmotor met of zonder ABS? Zou weinig verschil moeten maken maar toch.
Remmen en banden zijn de enige zaken op een motor die je veiligheid kunnen waarborgen, nooit op bezuinigen. Maat van mij reed op zijn racer zijn band zo ver op dat je het canvas zag, hij wilde maximaal gebruik maken van zijn bandquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:13 schreef Gauner het volgende:
Moet je ook echt doen, voor je eigen veiligheid en voor het goede gevoel. Rondrijden in de wetenschap dat
je remmen niet optimaal zijn is ook geen pretje.
Een band kost je wel meer dan 10 euro per jaar hoorquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:41 schreef Robin__ het volgende:
zo'n vreemde logica is dat, eerst een racer kopen (die dingen eten banden) en vervolgens, ten koste van je eigen veiligheid (en je motor blijft vast ook niet heel bij een klapband) ongeveer 10 euro per jaar gaan besparen, waarschijnlijk minder.
weet wat het kost, maar als je dus op je racer met 6000 km aan een nieuwe toe bent.. dan kun je dat vast wel 500 km rekken, of 1000 misschien.. je rijd laten we zeggen 12.000km per jaar (doe je waarschijnlijk niet op je racer) dan zit je aan de 2,banden set per jaar.. dan spaar je dus zo'n 2000 km per jaar MAX, goed, dus als je zoveel rijd dan spaar je daarmee.. 90 euro per jaar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:43 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Een band kost je wel meer dan 10 euro per jaar hoor![]()
Nu spreek ik even alleen voor mijn motor maar ik kan ongeveer 7000 kilometer met 1 band doen en dan ben ik nog een relatief rustige rijder die niet overal als een coureur rijdt, er zijn mensen die maar 5000 kilometer met een band rijden.
1 band per seizoen/jaar is dus niet vreemd en dat met een kostenplaatje van 270 euro. Als je het dus een half jaar weet te rekken heb je al 135 euro bespaart. Maar dan nog, het is je eigen veiligheid waarop je gaat besparen, dom dom dom.
Hij heeft er overigens wel van geleerd, zelfs de monteur zei tegen hem dat het een mongool was om met die band nog de weg op te gaan
voor de duidelijkheid, ik raad het ook niet aan.. maar ik ga er wel vanuit dat zo'n band dat in principe uithoud, ik wil mn motor gewoon dagelijks kunnen gebruiken, ookal regent het zwaar, zodoende ga ik er ook gewoon voor zorgen dat er altijd voldoende profiel aanwezig is, en dat raad ik iedereen aan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:16 schreef retuow82 het volgende:
Profiel oprijden moet je ook al niet doen, er is al zoveel van die band gevraagd en die rubbercompound waar je het dan van moet gaan hebben is ook harder dan de normale laag.
Gewoon niet besparen op je banden en remmen, geldt ook voor de auto!
Thanks! 2 foutquote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:18 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Thanks! 2 fout![]()
Hopen dat de volgende 2 examens ook zo gaanMorgen 21 jaar, dan 2 weken op vakantie en dan zsm me praktijkexamens halen!
J: = risico's ivm aanwezigheid en gedrag ander verkeerquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:32 schreef Gauner het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Weet je welke je fout had?
Wat is het teken achter op een vrachtwagen ook weer?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:48 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
J: = risico's ivm aanwezigheid en gedrag ander verkeer
Q: = uitvoeren van/voor laten gaan bij bijzondere manoeuvres
En dan zou ik eigenlijk niet weten welke ik dan fout had, ik dacht eigenlijk dat ik dat teken wat achterop een vrachtwagen staat fout had, maar dat is dus niet zo.
Verder als je goed leert stelt het eigenlijk niet zoveel voor, ik heb een examentraing cd-rom van Verjo en die vragen met cbr komen redelijk overeen (qua moeilijkheidsgraad en vraagstelling).
met streepjes een "normale vrachtwagen" en alleen een vierkant een aanhangwagen tochquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:29 schreef Gauner het volgende:
[..]
Wat is het teken achter op een vrachtwagen ook weer?![]()
Ik ben ook die Verjo cd-rom aan het maken, sommige dingen wist ik gewoon niet maar die vergeet je dan niet meer na een keer fout te hebben gemaakt.
Correct, hoewel het rechthoeken zijn, mogen zowel staand als liggend gemonteerd zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:32 schreef Meddo het volgende:
[..]
met streepjes een "normale vrachtwagen" en alleen een vierkant een aanhangwagen toch
Thanks, dat was ik net even vergeten met die afmetingen van vrachtwagens en aanhangwagens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:44 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Correct, hoewel het rechthoeken zijn, mogen zowel staand als liggend gemonteerd zijn.
met strepen diagonaal is een vrachtwagen (bakwagen) (dus 12-13 meter lang max)
die met het rechthoekige vlak is een aanhanger/oplegger (en kan dus 18 of tegenwoordig zelfs 25 meter lang zijn)
En nu rijden he!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:29 schreef Robin__ het volgende:
Net mn remmen weer in elkaar gezetonder het mom van haastig gespoed is zelden goed had ik in mn ongeduld mn tankje leeg laten raken en zat er lucht in mn systeem.. maar nu na 3 uur schudden met de motor en gekut zijn ze weer aardig op druk, was er klaar mee voor vandaag, morgen ontlucht k m nog een keer en dan moeten ze er weer wat jaartjes tegenaan kunnen.
Eerst even goed inremmen van 250km/h naar stilstandquote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:29 schreef Robin__ het volgende:
Ghehe nou ik heb mn theorie ook pas een maand geleden gehaaldvandaar dat het meeste er nog aardig inzit, deze had ik sowieso wel geweten trouwens. Verder staat de boekenkast naast mn bank, hoef niet eens op te staan om dat boek te pakken
Net mn remmen weer in elkaar gezetonder het mom van haastig gespoed is zelden goed had ik in mn ongeduld mn tankje leeg laten raken en zat er lucht in mn systeem.. maar nu na 3 uur schudden met de motor en gekut zijn ze weer aardig op druk, was er klaar mee voor vandaag, morgen ontlucht k m nog een keer en dan moeten ze er weer wat jaartjes tegenaan kunnen.
Ik probeer mijn banden altijd te vervangen wanneer ze de slijt markeringen bereikt hebben. Zeker voor. In droog weer kan het niet veel kwaad als je bijna geen profiel meer hebt, in nat weer des te meer. De achterkant is een keer zigzaggend over de weg geschoten toen ik met nat weer iets teveel gas gaf in een bocht met een versleten achterband (band was nog niet geleverd).quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
voor de duidelijkheid, ik raad het ook niet aan.. maar ik ga er wel vanuit dat zo'n band dat in principe uithoud, ik wil mn motor gewoon dagelijks kunnen gebruiken, ookal regent het zwaar, zodoende ga ik er ook gewoon voor zorgen dat er altijd voldoende profiel aanwezig is, en dat raad ik iedereen aan.
Das niet duur! Pas wel op met die veters he.... je zit immers in de buurt van tandwielen en kettingen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef crossover het volgende:
Ik heb gisteren schoenen gekocht voor op de motorAfgeprijs van 80 naar 40, en toen bij de kassa moest ik opeens 30 euro afrekenen. Nou prima
Best goede kwaliteit nog:
[ afbeelding ]
Ja inderdaad. Gewoon goed knopen en naar binnen stoppenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:00 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Das niet duur! Pas wel op met die veters he.... je zit immers in de buurt van tandwielen en kettingen.
Met een wheelie wegrijden op je examen en je hebt m in de pocketquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik las op motorforuim iets over bijzondere verichtingen bij het AVD examen. Dit is toch niet zo of wel?
De les 'techniek' gister gehadquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:26 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Met een wheelie wegrijden op je examen en je hebt m in de pocket![]()
Maar nee, dat is niet zo. Alleen wat vragen over de motorfiets maar dat leer je als het goed is van je instructeur.
Banden/ remmen/ ketting/ motor......gewoon een technisch verhaal over onderhoud/ aankoop van een motor. Als je al iets weet van autotechniek dan is het makkelijk te doen, is allemaal vrij logisch.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:37 schreef crossover het volgende:
Wat houdt dat in dan?
Dus je kunt je niet meer als reserve opgeven?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:10 schreef crossover het volgende:
Oh dat komt wel goed dan. Ik ga na Lowlands m'n theorie eens plannen.
Balen dat ik niet ergens in plek van een uitvaller kanDat doen ze niet meer, kreeg ik te horen
Waar gaan dan de lege stoelen naartoe??
Wat boeit het cbr de lege stoelen? Er is toch al voor betaaldquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:10 schreef crossover het volgende:
Oh dat komt wel goed dan. Ik ga na Lowlands m'n theorie eens plannen.
Balen dat ik niet ergens in plek van een uitvaller kanDat doen ze niet meer, kreeg ik te horen
Waar gaan dan de lege stoelen naartoe??
Dan zouden ze toch dubbel kunnen krijgen voor een stoel?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Wat boeit het cbr de lege stoelen? Er is toch al voor betaald
hahaha zou kunnen, maar vroeger kon je natuurlijk een examen reserveren en niet komen opdagen (je hoefde niet van te voren te betalen) en nu kan dat dus niet meer. Je moet betalen via internet, dus komt het merendeel toch maar opdagen en reserveert niet 3 examens.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:18 schreef crossover het volgende:
[..]
Dan zouden ze toch dubbel kunnen krijgen voor een stoel?
je kan een stop opdracht krijgen, dan moet je ergens parkeren (ook plek voor de auto achter je), en daarna weer wegrijden.. tenminste dat werd mij verteld, hoefde t niet te doen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik las op motorforuim iets over bijzondere verichtingen bij het AVD examen. Dit is toch niet zo of wel?
Dat is alleen als je je examinator kwijt rijdt en hij denkt dat hij niet snel genoeg weer achter je kan invoegen (dus dat je dan te ver weg bent)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:38 schreef Robin__ het volgende:
[..]
je kan een stop opdracht krijgen, dan moet je ergens parkeren (ook plek voor de auto achter je), en daarna weer wegrijden.. tenminste dat werd mij verteld, hoefde t niet te doen.
Nee hoor, ze doen het ook gewoon als de situatie zich ervoor leent. Ik kwam de snelweg af en direct daarna was zo'n stuk waar je even kon stoppen. Ik kreeg toen te horen "oh stop hier dadelijk maar even aan de rechterkant, hebben we dat ook weer gehad"quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:00 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Dat is alleen als je je examinator kwijt rijdt en hij denkt dat hij niet snel genoeg weer achter je kan invoegen (dus dat je dan te ver weg bent)
Ik had dat allemaal uitgelegd gekregen, meerdere keren zelfs, vroeg de examinator naar een of ander dingetje op je velg dat het wiel in balans houdtquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:40 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Banden/ remmen/ ketting/ motor......gewoon een technisch verhaal over onderhoud/ aankoop van een motor. Als je al iets weet van autotechniek dan is het makkelijk te doen, is allemaal vrij logisch.
Zo...moet hij maar leren dat hij met zijn tengels van de motor van de buurman af moet blijven!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:03 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Ik had dat allemaal uitgelegd gekregen, meerdere keren zelfs, vroeg de examinator naar een of ander dingetje op je velg dat het wiel in balans houdt
'Wat zou je doen als je ziet dat je buurjongentje dat eraf peutert?'
- 'Een nieuwe kopen?' het buurjongetje slaan...
Handig, thanks!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Voor de technische vragen: http://www.voertuigcontrole.nl/hondacbf500.htm
heb ik iets gemistquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:55 schreef Lonaa het volgende:
Gister motor gereden!
Dik een uur over de Veluwe gereden. Ging lekker, had maar 1 momentje (helemaal aan het einde van de les) en voelde me voor het eerst ook echt ontspannen zeg maar.
Kan niet wachten op m'n volgende les
Wat is bij jou "lekker in de toeren janken", het lijkt me stug dat jij tijdens het lessen aan de 10.000 toeren komt op de doorgaande en provinciale wegen...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:30 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben toch wel blij om elke les van en naar het terrein te mogen (/moeten) rijden. Je leert de motor er goed door kennen, en het is heerlijk om hem na een vermoeide AVB les lekker in zijn toeren te janken.
De motor gaat tot 13.000 toeren, maximaal vermogen komt bij 10.000 toeren. Ik mag hem van de instructeur prima tot de 10.000 toeren opendraaien, zodat ik weet wat de motor doet als je het gas vol erop gooit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:36 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Wat is bij jou "lekker in de toeren janken", het lijkt me stug dat jij tijdens het lessen aan de 10.000 toeren komt op de doorgaande en provinciale wegen...
Dat komt pas als die instructeur niet meer achter je rijdt
avb nog niet gehaald, ben daar wel m'n eerste zooi lessen mee bezig geweest. Zullen er binnenkort wel weer mee verder gaan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:20 schreef Robin__ het volgende:
[..]
heb ik iets gemistavb ook al gehaald? of ondertussen al door met de weglessen?
Die ouderwetse kun je het beste hebben, die van mij was ook zo. Bij mij in de buurt ligt een prachtig bochtenweggetje. Je mocht daar zo hard als je kon zolang je maar binnen de strepen bleef, kon je mooi echt eens leren motorrijden! En door al die bochten kwam je maximaal maar 10 km/u boven het toegestane uit, weinig risico dus.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De motor gaat tot 13.000 toeren, maximaal vermogen komt bij 10.000 toeren. Ik mag hem van de instructeur prima tot de 10.000 toeren opendraaien, zodat ik weet wat de motor doet als je het gas vol erop gooit.
Mijn instructeur is een beetje een ouderwets type.
Mooi is dat he, mijn instructeur wil ook dat ik echt goed kan rijden, ook bochtenwerk, accelereren. Dat is ook de reden dat ik gekozen heb voor een zelfstandige, en geen groot bedrijf als ANWB. Je hebt pech als je instructeur ziek of op vakantie is, maar het grote voordeel is dat ze (naar mijn mening) hun beroep met meer passie doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 22:00 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Die ouderwetse kun je het beste hebben, die van mij was ook zo. Bij mij in de buurt ligt een prachtig bochtenweggetje. Je mocht daar zo hard als je kon zolang je maar binnen de strepen bleef, kon je mooi echt eens leren motorrijden! En door al die bochten kwam je maximaal maar 10 km/u boven het toegestane uit, weinig risico dus.
ja dat zal ie dan binnenkort wel aanvragen, opzich misschien wel slim om al gewoon te gaan rijden op de weg, gevoel voor de motor word alleen maar meer, had alleen nog niet eerder gelezen dat iemand het zo deed.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
avb nog niet gehaald, ben daar wel m'n eerste zooi lessen mee bezig geweest. Zullen er binnenkort wel weer mee verder gaan.
Ben ondertussen *in ieder geval de afgelopen twee lessen* de weg op geweest
Zeker een hele ervaring. Ben nog niet de snelweg opgeweest, eerste les wel alle grote kruispunten, voorrrangswegen en de ring zeg maar. en dan de tweede les over de Veluwequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ja dat zal ie dan binnenkort wel aanvragen, opzich misschien wel slim om al gewoon te gaan rijden op de weg, gevoel voor de motor word alleen maar meer, had alleen nog niet eerder gelezen dat iemand het zo deed.
wel een hele ervaring denk ik, voor het eerst tussen het 'echte' verkeer. snelweg al op geweest enzo?
Is in mijn ogen zelfs een aanrader.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:57 schreef Meddo het volgende:
Is les nemen in de herfst/winter goed te doen? Voor kou/regen ben ik niet bang.
THnxquote:
Ajaj, juist de dingen waar ik moeite mee heb. Als er tempo in zit doe ik het stukken beter. Snelle slalom doe ik bijna met de bok aan de grond.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:35 schreef Gauner het volgende:
Les gister ging echt super! Eerste keer een acht gedaan en ging meteen goed.
Langzame slalom ook goed na 2 lessen oefenen en wegrijden uit parkeervak heb ik ook onder de
knie.
Volgende les gaan we de weg op zei ie.
Tegen de persoon achterop de motor zeggen dat hij niets hoeft te doen, alleen vasthouden en als jij een bocht naar links maakt dan kan hij over je linkerschouder meekijken en bij rechts over je rechterschouder, verder is het zitten en jezelf laten vervoeren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:30 schreef Robin__ het volgende:
oh gratis tipspreek wel even af dat je passagier gewoon rustig blijft zitten bij langzame bochten enzo, of dat ze jou gewoon vast houden, anders krijg je dat je instuurt voor een rotonde, dat hij 0,5 seconde later mee gaat leunen, jij iets corrigeert, hij ook weer, etc etc etc
Dat zou wat zijn.. nee dat is gewoon netjes vastgelegd. In de op staat een pdfje waar het gedetaileerd in staat maar het komt er op neer dat er 4 blokken zijn, 1 blok is lopen met de motor, 1 oefening simpel. blok 2,3,4 hebben ieder 2 oefeningen. Je doet dus 7 oefeningen, per oefening krijg je 1 herkansing. Dus maximaal 14 'kansen' in een examen.Uiteindelijk moet je 5 voldoendes halen, waarvan minimaal 1 voldoende per blok (uit 4 kansen dus! behalve voor het lopen, maargoed, dat moet je gewoon even goed doen, alle tijd van de wereld heb je er voor.)quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:31 schreef Gauner het volgende:
Even vraagje tussendoor:
Hoe werkt het bij AVB met het aantal kansen dat je krijgt om een oefening goed te doen. Is
er een vastgesteld aantal kansen dat je krijgt of ligt het meer aan de goede/slechte zin van
de examinator?
Thanks Robin!quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:46 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn.. nee dat is gewoon netjes vastgelegd. In de op staat een pdfje waar het gedetaileerd in staat maar het komt er op neer dat er 4 blokken zijn, 1 blok is lopen met de motor, 1 oefening simpel. blok 2,3,4 hebben ieder 2 oefeningen. Je doet dus 7 oefeningen, per oefening krijg je 1 herkansing. Dus maximaal 14 'kansen' in een examen.Uiteindelijk moet je 5 voldoendes halen, waarvan minimaal 1 voldoende per blok (uit 4 kansen dus! behalve voor het lopen, maargoed, dat moet je gewoon even goed doen, alle tijd van de wereld heb je er voor.)
mha als ie stil staat kan hij soms een btj onhandig zijnquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:02 schreef Gauner het volgende:
[..]
Thanks Robin!
Wat is er eigenlijk lastig aan lopen met de motor, lijkt me niet zo moeilijk toch?
Thnx...quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:53 schreef Gauner het volgende:
Proficiat pro2call!
Nu AVD en dan de weg op.
Je hebt dus nog nooit gelest in het verkeer als ik het goed begrijp?quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:31 schreef pro2call het volgende:
[..]
Thnx...
AVD staat gepland voor 7 sept... aankomende zat. dan die dinsdag en dan weer zaterdag heb ik les
en dan die maandag er na (7 sept dus) examen... de lessen zijn 2 uur en ik heb nog een uur voor het examen...
zal dat te doen zijn? ik zit veel met de auto op de weg. dus inzicht is er wel en voertuig beheersing ook maar verder....
Thanks, precies wat ik aan het zoeken was!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Voor de technische vragen: http://www.voertuigcontrole.nl/hondacbf500.htm
Crap, 7 fouten.quote:
Ja, eerstvolgende vrije datum.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
jezus, 15september pas? cbr
Waar dan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
jezus, 15september pas? cbr
Heerlen, het diepe zuiden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:50 schreef crossover het volgende:
[..]
Waar dan?
Ik ging net eens kijken hoe het zat met de beschikbare plaatsen, in Bergen op Zoom kan ik over 2 dagen al terecht. Is wel een tijdje met de trein vanuit Tilburg, maar heb toch OV. Nog ff leren dus en dan zien we wel of het lukt!
Nope alleen van rijschool naar AVB terein.. ik woon ook niet in de plaats van het examen maar ken het redelijk goed mijn vorige werkgever had er veel klanten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:03 schreef Gauner het volgende:
[..]
Je hebt dus nog nooit gelest in het verkeer als ik het goed begrijp?
ineens heeft het westland nutquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Avd gaat lekker. Pijlen moet ik beter berijden en kruising beter bekijken ivm roodlichtrijders. Buiten bebouwde kom rijden is echt heerlijk, bochtjes!
idd...hele tijd wateringen/honselaarsdijk enzquote:
klopt daar rij ik nu ook de hele tijd, leukste gedeelte van de les. snelweg is saai.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:58 schreef Robin__ het volgende:
als je wegreed vanaf de parkeerplaats (avb) moest je toch ook volgende afrit hebben, rotonde naar rechts etc. als je bij die rotonde naar links gaat kom je op een mooi dijk weggetjealleen jammer dat je na een aantal km ineens midden in een wgoonwijk rijd
Brief AVBquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:47 schreef pro2call het volgende:
hey...
ik heb vandaag een brief binnen gekregen met de uitslag van het AVB examen. alleen staat deze vol met CONECPT.
Klopt dit of gaan ze hier moeilijk mee doen op het AVD examen?
Oke.. ik weet dat mijn rijschool eventueel zoiets kon uitprinten (hoewel dat er wel anders uitzag als jou formulier) maar het is niet iets wat op cbr.nl in het lijstje staat volgens mij. Maargoed, better safe then sorry, gewoon meenemen dan maar. Dat er concept op staat is wel een beetje vreemd, misschien kunnen ze dat bij je examen uitleggen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 07:39 schreef pro2call het volgende:
hmm raar.... de rijschool zei dat ik heb mee moest nemen naar het AVD examen
hier de afbeelding
[ afbeelding ]
Netjes!quote:
Hoelang ben je al bezig danquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:06 schreef Thorical het volgende:
Ik denk eraan om maar een datum te prikken voor mijn examens Theorie en AVB.
Anders wordt het ook maar een verhaal met een open einde.
En hoe rijdt de motor?quote:
Ik heb zes AVB lessen gehad van +/- 1 1/2 uur en morgen de zevende alweer.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hoelang ben je al bezig dan
Misschien, hoe vrijblijvend is dat, of moet je je ruim van te voren opgegeven?quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:23 schreef DABAMaster het volgende:
ik organiseer op Motor-Forum een tourtocht(je) voor ex-lessers. Hier nog geinteresseerden? (13 september 2009)
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
IK BEN GESLAAGD!
Update voor de OP:
Nu ben ik blij
We hebben m gepland op de 13e en het is geheel vrijblijvend (en op eigen risico)quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:10 schreef Robin__ het volgende:
Gefeliciteerd
[..]
Misschien, hoe vrijblijvend is dat, of moet je je ruim van te voren opgegeven?
Ben donderdag opzich wel vrij
Jaquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als ik volgende week zou slagen zit ik toch te twijfelen om een motor te kopen (het wordt winter, geen idee of ik veel zal rijden) en de prijs. Is het zo dat de motoren wat goedkoper worden na het 'seizoen'?
Kan best kloppen ja, je zit op een belgische site te kijken waar alle voertuigen goedkoper zijn dan in Nederland.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zit net ff te kijken op www.kapaza.be de prijzen op sommige motoren schelen soms wel 500-1000euro met die van marktplaats.
Misschien kun je proberen dat meer met de achterrem op te vangen, als de motor kracht heeft om te versnellen kun je ook nog harder op de rem trappen, belangrijk is dan wel dat je niet of heel voorzichtig van het gas af gaat, want dan rem je in een keer gigantisch af. Iets gas bij geven is minder erg, dat kun je makkelijker opvangen.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:13 schreef crossover het volgende:
Zo, de tweede AVB les zit erop. Ik heb nogal moeite om mijn gashendel stabiel te krijgenAan het eind van de les ging het wel beter, maar aan het begin gaf ik of te veel gas of te weinig. Met de halve draai lukt het dan niet.
De techniek beheers ik wel, als hij stationair draait op 2000 toeren lukt het gewoon.
Verder de langzame oefeningen gedaan, wegrijden uit parkeervak is een eitje, langzame slalom is dan weer best lastig.
Zonder pak, zonder helm, beetje stoer doen…dikke fail inderdaad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Geqxon het volgende:
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80725837/
En zo moet het niet.
Me broerje heeft een K5, zo bekende wit blauwe.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:47 schreef -Menn0- het volgende:
Suzuki GSX-R 750 die heeft de pa van een maatje van me! Laatst op geredenEcht een gaaf ding!
stuurdemper waarschijnlijk, die dingen sturen zo strak dat je ieder steentje etc voelt dus met zo'n ding worden ze wat minder nerveus in de bochten (en het trilt minder.. waardoor je minder last van je polsen krijgt)quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:50 schreef RetroGamer het volgende:
[..]
Stond ook een gloednieuwe ZX-10 in het wit. Alleen zit er een stang(weet niet wat het doet) op het stuur en een grote luchtinlaat voorop en dat verpest het toch wel een beetje, verder wel mooi dng.
Dan zal je zelf je snelheid moeten corrigeren.quote:Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef Thorical het volgende:
Ik heb een examen datum: AVB op 18 september om 10.30 Amsterdam.
En ik heb nog ff een vraag. Als ik over hobbel de bobbel weggetjes rijd dan blijft mijn snelheid niet constant.
Heel irritant en de buitenzijde van het stuur vasthouden met mijn pink helpt ook niet echt.
In een hogere versnelling met minder toeren rijden? Dan maakt het minder uit dat je met je gas "kloot".quote:Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef Thorical het volgende:
Ik heb een examen datum: AVB op 18 september om 10.30 Amsterdam.
En ik heb nog ff een vraag. Als ik over hobbel de bobbel weggetjes rijd dan blijft mijn snelheid niet constant.
Heel irritant en de buitenzijde van het stuur vasthouden met mijn pink helpt ook niet echt.
Hoe doe je dat zo snel?! Het ophalen bedoel ik...quote:Op maandag 7 september 2009 18:47 schreef pro2call het volgende:
ik ben vanmorgen geslaagd voor AVD:D:D ik kan me pasje morgen ophalen...... en aankomende zaterdag gaan we richting zierikzee
toch nog weer een ritje van 215 kilometer
HOe ging de rit? Gefelictieerd!!quote:Op maandag 7 september 2009 18:50 schreef pro2call het volgende:
dus:
Pro2call
Eerste rijles: 28-07-09
Theorie: 28-07-09
AVB: 24-08-09
AVD: 07-09-09
Rijschool : van Buuren, Zwolle
Lesmotor Honda CB500:
Gefeliciteerd! Wie was je instructeur ? Moet voor donderdag een lesje overslaan omdat de instructeur uit Zwolle ziek is..quote:Op maandag 7 september 2009 18:47 schreef pro2call het volgende:
ik ben vanmorgen geslaagd voor AVD:D:D ik kan me pasje morgen ophalen...... en aankomende zaterdag gaan we richting zierikzee
toch nog weer een ritje van 215 kilometer
inderdaad zeg, ze bekijken het maar met hun toeslag. Je kan trouwens wel proberen om m een dag eerder af te halen, ik zou m maandag af moeten halen, maar vrijdag middag kreeg ik te horen dat ie er vanaf donderdag ochtend lag. Goed heeft in jou geval geen nut meer (ik woon naast een deelkantoor van t stadhuis dus geen moeite (met risico op telleurstelling) was het ook niet.quote:Op maandag 7 september 2009 19:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe doe je dat zo snel?! Het ophalen bedoel ik...
Mij werd verteld dat ik na het slagen (maandagochtend vorige week) pas de volgende dag m'n rijbewijs kon aanvragen. "Spoed" zou minimaal 2 werkdagen duren, en ik wou geen 30 euro betalen om de ambtenaren harder te laten lopen, dus kan hem ook morgen pas ophalen...
AVB in de pocket, alles ging 1ste keer gelijk goed, vond het eigenlijk niet superveel voorstellen, hoewel ik vantevoren wel zenuwachtig was. Dat het dezelfde examinator was als voor de auto deed ook geen wonderenquote:Op maandag 7 september 2009 18:50 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Morgenvroeg les en daarna de avb, donders veel zin in
Het meeste wel, maar niet alles.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:19 schreef RetroGamer het volgende:
Ik heb theorie boeken uit 2006, zijn deze nog 'geldig'?
Mha dat zeggen ze voor de zekerheidquote:Op maandag 7 september 2009 19:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe doe je dat zo snel?! Het ophalen bedoel ik...
Mij werd verteld dat ik na het slagen (maandagochtend vorige week) pas de volgende dag m'n rijbewijs kon aanvragen. "Spoed" zou minimaal 2 werkdagen duren, en ik wou geen 30 euro betalen om de ambtenaren harder te laten lopen, dus kan hem ook morgen pas ophalen...
Mha niet geheel vlekkeloos.... volgens die kerel nam ik een paarkeer de buitenbocht in de bocht naar rechts..quote:Op maandag 7 september 2009 19:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
HOe ging de rit? Gefelictieerd!!
Ik heb ze zo'n btj allemaal gehad..quote:Op maandag 7 september 2009 21:01 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wie was je instructeur ? Moet voor donderdag een lesje overslaan omdat de instructeur uit Zwolle ziek is..
mha ik ga aankomende zaterdag naar zierikzee en de motor die ik tijdelijk ga rijden heeft 5 jaar stil gestaan. deze loopt al wel weer een tijdje maar ik wil ff een paar keer rijden en heb geen zin in om de anwb te gaan bellenquote:Op maandag 7 september 2009 21:03 schreef Robin__ het volgende:
[..]
inderdaad zeg, ze bekijken het maar met hun toeslag. Je kan trouwens wel proberen om m een dag eerder af te halen, ik zou m maandag af moeten halen, maar vrijdag middag kreeg ik te horen dat ie er vanaf donderdag ochtend lag. Goed heeft in jou geval geen nut meer (ik woon naast een deelkantoor van t stadhuis dus geen moeite (met risico op telleurstelling) was het ook niet.
Goeie, maar wel zo dat je ook nog je omgeving hoort. Weet iemand trouwens een goeie plek om aan leren kleding te komen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:07 schreef DABAMaster het volgende:
even een reminder: denk (ook als je geslaagd bent) aan je gehoorbescherming!
Ik heb zo'n setje liggen, vind het niet geweldig, maar op de snelweg is het wel lekker hoor, windgeruis word je aardig gek van na een tijdje , ik heb niet het idee dat ik er veel aan mis, alsof je in een vrij stille auto rijd (zonder muziek).quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:07 schreef DABAMaster het volgende:
even een reminder: denk (ook als je geslaagd bent) aan je gehoorbescherming!
Ik ben wel van plan om van die op maat gemaakte dingen te kopen. Kost wel weer wat, maar denk dat het toch wel prettig is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:24 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik heb zo'n setje liggen, vind het niet geweldig, maar op de snelweg is het wel lekker hoor, windgeruis word je aardig gek van na een tijdje , ik heb niet het idee dat ik er veel aan mis, alsof je in een vrij stille auto rijd (zonder muziek).
Leer of stof?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:50 schreef crossover het volgende:
Wie weet er nog een goede broek die in de aanbieding is ofzo? Ik wil max. 120 euro uitgeven.
Och je kunt nooit alle klanten tevreden stellen, ik heb bij Motozoom een helm gekocht en was dik tevreden over de service. Motorbroek passen bij Motozoom en bestellen bij Louis gaat ook, is toch dezelfde winkelquote:Op woensdag 9 september 2009 15:13 schreef crossover het volgende:
Stof
Louis is inderdaad een prima winkel, maar het duurt weer even voor ik in de buurt van Aken ben.. Over motozoom hoor ik verschillende dingen.
Deze tip kreeg ik ergens anders: http://www.motorkledingoutletbreda.nl, lijkt me ook een prima winkel
quote:
Ja precies, ik ga gewoon kijken, heb toch niks te verliezen. Als ik daar niks vindt ga ik ook nog even bij Motozoom langs. Bestellen bij Louis is wel slim, als dat scheelt qua verzendkosten.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:56 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Och je kunt nooit alle klanten tevreden stellen, ik heb bij Motozoom een helm gekocht en was dik tevreden over de service. Motorbroek passen bij Motozoom en bestellen bij Louis gaat ook, is toch dezelfde winkel
Polo-Motorrad is ook een aanrader, komt mijn eigen pak vandaan, die hebben aardig wat winkels langs de grens van Nederland zitten.
En bij outletwinkels heb ik zelf de ervaringen bij dat ze van alles hebben maar 9 van de 10 keer in onmogelijke maten of verschrikkelijke designs van 10 jaar geleden. Daarnaast zijn de mooie bruikbare spullen nooit dik afgeprijsd. Je kunt een gokje wagen als je in de buurt bent, wie weet wat ze hebben, de site laat zien dat er vanalles hangt.
Dat schijnt net te lukken. Alleen als je aanspraak wil maken op de garantie ben je waarschijnlijk al snel duurder uit. Ik heb een textiel broek.. blabla cordura ofzo, louis beste keus ding hing er aan, was rond de 100 euro, kwam bij motorzoom vandaan (uit de winkel) maar na 3 rijlessen was hij kapot (slecht stiksel) tijdje zo gehouden maar uiteindelijk 6 weken kunnen wachten voor ze besloten een nieuwe te sturen ipv te repareren...moest schijnbaar in duitsland beslist worden. Je hoort er wel verschillende verhalen over verder, na dit geintje ben ik er ook niet zo heel erg meer over te spreken, maar bekende producten van andere merken kan je er in ieder geval rustig kopen/bestelen volgens mij.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:57 schreef crossover het volgende:
[..]
[..]
Ja precies, ik ga gewoon kijken, heb toch niks te verliezen. Als ik daar niks vindt ga ik ook nog even bij Motozoom langs. Bestellen bij Louis is wel slim, als dat scheelt qua verzendkosten.
Ik kreeg een examinator uit de regio Tiel en niet uit de regio Rijswijk dus hij wist de weg niet. Mijn instructeur mocht de route kiezen. Van te voren verlichting testen en wat informatie over de banden. Daarna lekker gereden door Delft. Motor sloeg af bij een rotonde (koppeling te snel op laten komen). Terug bij het cbr gaf hij me een hand bij de tafel en dat was het. Je moet eigenlijk gewoon lekker je route rijden en je verder niet druk maken.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:28 schreef crossover het volgende:
Laat maar weten hoe de rit ging als je thuis bent.
Ja dat scheelt. Ik zag een slaapzak om mee te nemen op de motor, ideaal voor Assen. Webshop aanbieding bij Motozoom voor 9,95 euro, in de winkel niet meer te krijgen.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:57 schreef crossover het volgende:
[..]
[..]
Ja precies, ik ga gewoon kijken, heb toch niks te verliezen. Als ik daar niks vindt ga ik ook nog even bij Motozoom langs. Bestellen bij Louis is wel slim, als dat scheelt qua verzendkosten.
Ik las pas dat je het artikelnummer van Motozoom iets kan aanpassen, waarna-ie het bij Louis doet. Ik had m'n helm (Probiker KX4) bij Motozoom gepast, maar twijfelde nog wat... Uiteindelijk zat alleen een 520 euro helm beter, dus ik ging voor de Probiker. Besteld bij Louis, scheelde met verzendkosten er bij 2 euro, en het voordeel dat-ie nieuw in de doos zit, en niet al door 30 mensen gepast is in de winkel. En het scheelde een ritje Utrecht.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:19 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik naar de Louis website, ding was 6,50 euro, verzendkosten erbij en voor 14,90 euro had ik hem in huisBedankt Motozoom voor de goede service
![]()
Gewoon na het passen bij Motozoom een nieuwe vragen, die pashelm moeten ze maar met korting op het einde van het seizoen verkopen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik las pas dat je het artikelnummer van Motozoom iets kan aanpassen, waarna-ie het bij Louis doet. Ik had m'n helm (Probiker KX4) bij Motozoom gepast, maar twijfelde nog wat... Uiteindelijk zat alleen een 520 euro helm beter, dus ik ging voor de Probiker. Besteld bij Louis, scheelde met verzendkosten er bij 2 euro, en het voordeel dat-ie nieuw in de doos zit, en niet al door 30 mensen gepast is in de winkel. En het scheelde een ritje Utrecht.
Ah, ik had geen idee of dat zo werkte... Ik ging er van uit dat ze zo uit het rek zouden komen. Maar goed, voorlopig geen nieuwe helm meer nodigquote:Op donderdag 10 september 2009 11:33 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Gewoon na het passen bij Motozoom een nieuwe vragen, die pashelm moeten ze maar met korting op het einde van het seizoen verkopen.
Ik heb een daar Schuberth helm gekocht en voor dat geld verwacht ik wel een nieuwe helm vers uit de doos. Krijg je ook zonder enige weerstand mee trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |