Dat zou wat zijn.. nee dat is gewoon netjes vastgelegd. In de op staat een pdfje waar het gedetaileerd in staat maar het komt er op neer dat er 4 blokken zijn, 1 blok is lopen met de motor, 1 oefening simpel. blok 2,3,4 hebben ieder 2 oefeningen. Je doet dus 7 oefeningen, per oefening krijg je 1 herkansing. Dus maximaal 14 'kansen' in een examen.Uiteindelijk moet je 5 voldoendes halen, waarvan minimaal 1 voldoende per blok (uit 4 kansen dus! behalve voor het lopen, maargoed, dat moet je gewoon even goed doen, alle tijd van de wereld heb je er voor.)quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:31 schreef Gauner het volgende:
Even vraagje tussendoor:
Hoe werkt het bij AVB met het aantal kansen dat je krijgt om een oefening goed te doen. Is
er een vastgesteld aantal kansen dat je krijgt of ligt het meer aan de goede/slechte zin van
de examinator?
Thanks Robin!quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:46 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn.. nee dat is gewoon netjes vastgelegd. In de op staat een pdfje waar het gedetaileerd in staat maar het komt er op neer dat er 4 blokken zijn, 1 blok is lopen met de motor, 1 oefening simpel. blok 2,3,4 hebben ieder 2 oefeningen. Je doet dus 7 oefeningen, per oefening krijg je 1 herkansing. Dus maximaal 14 'kansen' in een examen.Uiteindelijk moet je 5 voldoendes halen, waarvan minimaal 1 voldoende per blok (uit 4 kansen dus! behalve voor het lopen, maargoed, dat moet je gewoon even goed doen, alle tijd van de wereld heb je er voor.)
mha als ie stil staat kan hij soms een btj onhandig zijnquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:02 schreef Gauner het volgende:
[..]
Thanks Robin!
Wat is er eigenlijk lastig aan lopen met de motor, lijkt me niet zo moeilijk toch?
Thnx...quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:53 schreef Gauner het volgende:
Proficiat pro2call!
Nu AVD en dan de weg op.
Je hebt dus nog nooit gelest in het verkeer als ik het goed begrijp?quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:31 schreef pro2call het volgende:
[..]
Thnx...
AVD staat gepland voor 7 sept... aankomende zat. dan die dinsdag en dan weer zaterdag heb ik les
en dan die maandag er na (7 sept dus) examen... de lessen zijn 2 uur en ik heb nog een uur voor het examen...
zal dat te doen zijn? ik zit veel met de auto op de weg. dus inzicht is er wel en voertuig beheersing ook maar verder....
Thanks, precies wat ik aan het zoeken was!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:26 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Voor de technische vragen: http://www.voertuigcontrole.nl/hondacbf500.htm
Crap, 7 fouten.quote:
Ja, eerstvolgende vrije datum.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
jezus, 15september pas? cbr
Waar dan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
jezus, 15september pas? cbr
Heerlen, het diepe zuiden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:50 schreef crossover het volgende:
[..]
Waar dan?
Ik ging net eens kijken hoe het zat met de beschikbare plaatsen, in Bergen op Zoom kan ik over 2 dagen al terecht. Is wel een tijdje met de trein vanuit Tilburg, maar heb toch OV. Nog ff leren dus en dan zien we wel of het lukt!
Nope alleen van rijschool naar AVB terein.. ik woon ook niet in de plaats van het examen maar ken het redelijk goed mijn vorige werkgever had er veel klanten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:03 schreef Gauner het volgende:
[..]
Je hebt dus nog nooit gelest in het verkeer als ik het goed begrijp?
ineens heeft het westland nutquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:36 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Avd gaat lekker. Pijlen moet ik beter berijden en kruising beter bekijken ivm roodlichtrijders. Buiten bebouwde kom rijden is echt heerlijk, bochtjes!
idd...hele tijd wateringen/honselaarsdijk enzquote:
klopt daar rij ik nu ook de hele tijd, leukste gedeelte van de les. snelweg is saai.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:58 schreef Robin__ het volgende:
als je wegreed vanaf de parkeerplaats (avb) moest je toch ook volgende afrit hebben, rotonde naar rechts etc. als je bij die rotonde naar links gaat kom je op een mooi dijk weggetjealleen jammer dat je na een aantal km ineens midden in een wgoonwijk rijd
Brief AVBquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:47 schreef pro2call het volgende:
hey...
ik heb vandaag een brief binnen gekregen met de uitslag van het AVB examen. alleen staat deze vol met CONECPT.
Klopt dit of gaan ze hier moeilijk mee doen op het AVD examen?
Oke.. ik weet dat mijn rijschool eventueel zoiets kon uitprinten (hoewel dat er wel anders uitzag als jou formulier) maar het is niet iets wat op cbr.nl in het lijstje staat volgens mij. Maargoed, better safe then sorry, gewoon meenemen dan maar. Dat er concept op staat is wel een beetje vreemd, misschien kunnen ze dat bij je examen uitleggen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 07:39 schreef pro2call het volgende:
hmm raar.... de rijschool zei dat ik heb mee moest nemen naar het AVD examen
hier de afbeelding
[ afbeelding ]
Netjes!quote:
Hoelang ben je al bezig danquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:06 schreef Thorical het volgende:
Ik denk eraan om maar een datum te prikken voor mijn examens Theorie en AVB.
Anders wordt het ook maar een verhaal met een open einde.
En hoe rijdt de motor?quote:
Ik heb zes AVB lessen gehad van +/- 1 1/2 uur en morgen de zevende alweer.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:46 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hoelang ben je al bezig dan
Misschien, hoe vrijblijvend is dat, of moet je je ruim van te voren opgegeven?quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:23 schreef DABAMaster het volgende:
ik organiseer op Motor-Forum een tourtocht(je) voor ex-lessers. Hier nog geinteresseerden? (13 september 2009)
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
IK BEN GESLAAGD!
Update voor de OP:
Nu ben ik blij
We hebben m gepland op de 13e en het is geheel vrijblijvend (en op eigen risico)quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:10 schreef Robin__ het volgende:
Gefeliciteerd
[..]
Misschien, hoe vrijblijvend is dat, of moet je je ruim van te voren opgegeven?
Ben donderdag opzich wel vrij
Jaquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Als ik volgende week zou slagen zit ik toch te twijfelen om een motor te kopen (het wordt winter, geen idee of ik veel zal rijden) en de prijs. Is het zo dat de motoren wat goedkoper worden na het 'seizoen'?
Kan best kloppen ja, je zit op een belgische site te kijken waar alle voertuigen goedkoper zijn dan in Nederland.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:56 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zit net ff te kijken op www.kapaza.be de prijzen op sommige motoren schelen soms wel 500-1000euro met die van marktplaats.
Misschien kun je proberen dat meer met de achterrem op te vangen, als de motor kracht heeft om te versnellen kun je ook nog harder op de rem trappen, belangrijk is dan wel dat je niet of heel voorzichtig van het gas af gaat, want dan rem je in een keer gigantisch af. Iets gas bij geven is minder erg, dat kun je makkelijker opvangen.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:13 schreef crossover het volgende:
Zo, de tweede AVB les zit erop. Ik heb nogal moeite om mijn gashendel stabiel te krijgenAan het eind van de les ging het wel beter, maar aan het begin gaf ik of te veel gas of te weinig. Met de halve draai lukt het dan niet.
De techniek beheers ik wel, als hij stationair draait op 2000 toeren lukt het gewoon.
Verder de langzame oefeningen gedaan, wegrijden uit parkeervak is een eitje, langzame slalom is dan weer best lastig.
Zonder pak, zonder helm, beetje stoer doen…dikke fail inderdaad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Geqxon het volgende:
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80725837/
En zo moet het niet.
Me broerje heeft een K5, zo bekende wit blauwe.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:47 schreef -Menn0- het volgende:
Suzuki GSX-R 750 die heeft de pa van een maatje van me! Laatst op geredenEcht een gaaf ding!
stuurdemper waarschijnlijk, die dingen sturen zo strak dat je ieder steentje etc voelt dus met zo'n ding worden ze wat minder nerveus in de bochten (en het trilt minder.. waardoor je minder last van je polsen krijgt)quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:50 schreef RetroGamer het volgende:
[..]
Stond ook een gloednieuwe ZX-10 in het wit. Alleen zit er een stang(weet niet wat het doet) op het stuur en een grote luchtinlaat voorop en dat verpest het toch wel een beetje, verder wel mooi dng.
Dan zal je zelf je snelheid moeten corrigeren.quote:Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef Thorical het volgende:
Ik heb een examen datum: AVB op 18 september om 10.30 Amsterdam.
En ik heb nog ff een vraag. Als ik over hobbel de bobbel weggetjes rijd dan blijft mijn snelheid niet constant.
Heel irritant en de buitenzijde van het stuur vasthouden met mijn pink helpt ook niet echt.
In een hogere versnelling met minder toeren rijden? Dan maakt het minder uit dat je met je gas "kloot".quote:Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef Thorical het volgende:
Ik heb een examen datum: AVB op 18 september om 10.30 Amsterdam.
En ik heb nog ff een vraag. Als ik over hobbel de bobbel weggetjes rijd dan blijft mijn snelheid niet constant.
Heel irritant en de buitenzijde van het stuur vasthouden met mijn pink helpt ook niet echt.
Hoe doe je dat zo snel?! Het ophalen bedoel ik...quote:Op maandag 7 september 2009 18:47 schreef pro2call het volgende:
ik ben vanmorgen geslaagd voor AVD:D:D ik kan me pasje morgen ophalen...... en aankomende zaterdag gaan we richting zierikzee
toch nog weer een ritje van 215 kilometer
HOe ging de rit? Gefelictieerd!!quote:Op maandag 7 september 2009 18:50 schreef pro2call het volgende:
dus:
Pro2call
Eerste rijles: 28-07-09
Theorie: 28-07-09
AVB: 24-08-09
AVD: 07-09-09
Rijschool : van Buuren, Zwolle
Lesmotor Honda CB500:
Gefeliciteerd! Wie was je instructeur ? Moet voor donderdag een lesje overslaan omdat de instructeur uit Zwolle ziek is..quote:Op maandag 7 september 2009 18:47 schreef pro2call het volgende:
ik ben vanmorgen geslaagd voor AVD:D:D ik kan me pasje morgen ophalen...... en aankomende zaterdag gaan we richting zierikzee
toch nog weer een ritje van 215 kilometer
inderdaad zeg, ze bekijken het maar met hun toeslag. Je kan trouwens wel proberen om m een dag eerder af te halen, ik zou m maandag af moeten halen, maar vrijdag middag kreeg ik te horen dat ie er vanaf donderdag ochtend lag. Goed heeft in jou geval geen nut meer (ik woon naast een deelkantoor van t stadhuis dus geen moeite (met risico op telleurstelling) was het ook niet.quote:Op maandag 7 september 2009 19:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe doe je dat zo snel?! Het ophalen bedoel ik...
Mij werd verteld dat ik na het slagen (maandagochtend vorige week) pas de volgende dag m'n rijbewijs kon aanvragen. "Spoed" zou minimaal 2 werkdagen duren, en ik wou geen 30 euro betalen om de ambtenaren harder te laten lopen, dus kan hem ook morgen pas ophalen...
AVB in de pocket, alles ging 1ste keer gelijk goed, vond het eigenlijk niet superveel voorstellen, hoewel ik vantevoren wel zenuwachtig was. Dat het dezelfde examinator was als voor de auto deed ook geen wonderenquote:Op maandag 7 september 2009 18:50 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Morgenvroeg les en daarna de avb, donders veel zin in
Het meeste wel, maar niet alles.quote:Op dinsdag 8 september 2009 18:19 schreef RetroGamer het volgende:
Ik heb theorie boeken uit 2006, zijn deze nog 'geldig'?
Mha dat zeggen ze voor de zekerheidquote:Op maandag 7 september 2009 19:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe doe je dat zo snel?! Het ophalen bedoel ik...
Mij werd verteld dat ik na het slagen (maandagochtend vorige week) pas de volgende dag m'n rijbewijs kon aanvragen. "Spoed" zou minimaal 2 werkdagen duren, en ik wou geen 30 euro betalen om de ambtenaren harder te laten lopen, dus kan hem ook morgen pas ophalen...
Mha niet geheel vlekkeloos.... volgens die kerel nam ik een paarkeer de buitenbocht in de bocht naar rechts..quote:Op maandag 7 september 2009 19:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
HOe ging de rit? Gefelictieerd!!
Ik heb ze zo'n btj allemaal gehad..quote:Op maandag 7 september 2009 21:01 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wie was je instructeur ? Moet voor donderdag een lesje overslaan omdat de instructeur uit Zwolle ziek is..
mha ik ga aankomende zaterdag naar zierikzee en de motor die ik tijdelijk ga rijden heeft 5 jaar stil gestaan. deze loopt al wel weer een tijdje maar ik wil ff een paar keer rijden en heb geen zin in om de anwb te gaan bellenquote:Op maandag 7 september 2009 21:03 schreef Robin__ het volgende:
[..]
inderdaad zeg, ze bekijken het maar met hun toeslag. Je kan trouwens wel proberen om m een dag eerder af te halen, ik zou m maandag af moeten halen, maar vrijdag middag kreeg ik te horen dat ie er vanaf donderdag ochtend lag. Goed heeft in jou geval geen nut meer (ik woon naast een deelkantoor van t stadhuis dus geen moeite (met risico op telleurstelling) was het ook niet.
Goeie, maar wel zo dat je ook nog je omgeving hoort. Weet iemand trouwens een goeie plek om aan leren kleding te komen?quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:07 schreef DABAMaster het volgende:
even een reminder: denk (ook als je geslaagd bent) aan je gehoorbescherming!
Ik heb zo'n setje liggen, vind het niet geweldig, maar op de snelweg is het wel lekker hoor, windgeruis word je aardig gek van na een tijdje , ik heb niet het idee dat ik er veel aan mis, alsof je in een vrij stille auto rijd (zonder muziek).quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:07 schreef DABAMaster het volgende:
even een reminder: denk (ook als je geslaagd bent) aan je gehoorbescherming!
Ik ben wel van plan om van die op maat gemaakte dingen te kopen. Kost wel weer wat, maar denk dat het toch wel prettig is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:24 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik heb zo'n setje liggen, vind het niet geweldig, maar op de snelweg is het wel lekker hoor, windgeruis word je aardig gek van na een tijdje , ik heb niet het idee dat ik er veel aan mis, alsof je in een vrij stille auto rijd (zonder muziek).
Leer of stof?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:50 schreef crossover het volgende:
Wie weet er nog een goede broek die in de aanbieding is ofzo? Ik wil max. 120 euro uitgeven.
Och je kunt nooit alle klanten tevreden stellen, ik heb bij Motozoom een helm gekocht en was dik tevreden over de service. Motorbroek passen bij Motozoom en bestellen bij Louis gaat ook, is toch dezelfde winkelquote:Op woensdag 9 september 2009 15:13 schreef crossover het volgende:
Stof
Louis is inderdaad een prima winkel, maar het duurt weer even voor ik in de buurt van Aken ben.. Over motozoom hoor ik verschillende dingen.
Deze tip kreeg ik ergens anders: http://www.motorkledingoutletbreda.nl, lijkt me ook een prima winkel
quote:
Ja precies, ik ga gewoon kijken, heb toch niks te verliezen. Als ik daar niks vindt ga ik ook nog even bij Motozoom langs. Bestellen bij Louis is wel slim, als dat scheelt qua verzendkosten.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:56 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Och je kunt nooit alle klanten tevreden stellen, ik heb bij Motozoom een helm gekocht en was dik tevreden over de service. Motorbroek passen bij Motozoom en bestellen bij Louis gaat ook, is toch dezelfde winkel
Polo-Motorrad is ook een aanrader, komt mijn eigen pak vandaan, die hebben aardig wat winkels langs de grens van Nederland zitten.
En bij outletwinkels heb ik zelf de ervaringen bij dat ze van alles hebben maar 9 van de 10 keer in onmogelijke maten of verschrikkelijke designs van 10 jaar geleden. Daarnaast zijn de mooie bruikbare spullen nooit dik afgeprijsd. Je kunt een gokje wagen als je in de buurt bent, wie weet wat ze hebben, de site laat zien dat er vanalles hangt.
Dat schijnt net te lukken. Alleen als je aanspraak wil maken op de garantie ben je waarschijnlijk al snel duurder uit. Ik heb een textiel broek.. blabla cordura ofzo, louis beste keus ding hing er aan, was rond de 100 euro, kwam bij motorzoom vandaan (uit de winkel) maar na 3 rijlessen was hij kapot (slecht stiksel) tijdje zo gehouden maar uiteindelijk 6 weken kunnen wachten voor ze besloten een nieuwe te sturen ipv te repareren...moest schijnbaar in duitsland beslist worden. Je hoort er wel verschillende verhalen over verder, na dit geintje ben ik er ook niet zo heel erg meer over te spreken, maar bekende producten van andere merken kan je er in ieder geval rustig kopen/bestelen volgens mij.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:57 schreef crossover het volgende:
[..]
[..]
Ja precies, ik ga gewoon kijken, heb toch niks te verliezen. Als ik daar niks vindt ga ik ook nog even bij Motozoom langs. Bestellen bij Louis is wel slim, als dat scheelt qua verzendkosten.
Ik kreeg een examinator uit de regio Tiel en niet uit de regio Rijswijk dus hij wist de weg niet. Mijn instructeur mocht de route kiezen. Van te voren verlichting testen en wat informatie over de banden. Daarna lekker gereden door Delft. Motor sloeg af bij een rotonde (koppeling te snel op laten komen). Terug bij het cbr gaf hij me een hand bij de tafel en dat was het. Je moet eigenlijk gewoon lekker je route rijden en je verder niet druk maken.quote:Op woensdag 9 september 2009 14:28 schreef crossover het volgende:
Laat maar weten hoe de rit ging als je thuis bent.
Ja dat scheelt. Ik zag een slaapzak om mee te nemen op de motor, ideaal voor Assen. Webshop aanbieding bij Motozoom voor 9,95 euro, in de winkel niet meer te krijgen.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:57 schreef crossover het volgende:
[..]
[..]
Ja precies, ik ga gewoon kijken, heb toch niks te verliezen. Als ik daar niks vindt ga ik ook nog even bij Motozoom langs. Bestellen bij Louis is wel slim, als dat scheelt qua verzendkosten.
Ik las pas dat je het artikelnummer van Motozoom iets kan aanpassen, waarna-ie het bij Louis doet. Ik had m'n helm (Probiker KX4) bij Motozoom gepast, maar twijfelde nog wat... Uiteindelijk zat alleen een 520 euro helm beter, dus ik ging voor de Probiker. Besteld bij Louis, scheelde met verzendkosten er bij 2 euro, en het voordeel dat-ie nieuw in de doos zit, en niet al door 30 mensen gepast is in de winkel. En het scheelde een ritje Utrecht.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:19 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik naar de Louis website, ding was 6,50 euro, verzendkosten erbij en voor 14,90 euro had ik hem in huisBedankt Motozoom voor de goede service
![]()
Gewoon na het passen bij Motozoom een nieuwe vragen, die pashelm moeten ze maar met korting op het einde van het seizoen verkopen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik las pas dat je het artikelnummer van Motozoom iets kan aanpassen, waarna-ie het bij Louis doet. Ik had m'n helm (Probiker KX4) bij Motozoom gepast, maar twijfelde nog wat... Uiteindelijk zat alleen een 520 euro helm beter, dus ik ging voor de Probiker. Besteld bij Louis, scheelde met verzendkosten er bij 2 euro, en het voordeel dat-ie nieuw in de doos zit, en niet al door 30 mensen gepast is in de winkel. En het scheelde een ritje Utrecht.
Ah, ik had geen idee of dat zo werkte... Ik ging er van uit dat ze zo uit het rek zouden komen. Maar goed, voorlopig geen nieuwe helm meer nodigquote:Op donderdag 10 september 2009 11:33 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Gewoon na het passen bij Motozoom een nieuwe vragen, die pashelm moeten ze maar met korting op het einde van het seizoen verkopen.
Ik heb een daar Schuberth helm gekocht en voor dat geld verwacht ik wel een nieuwe helm vers uit de doos. Krijg je ook zonder enige weerstand mee trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |