quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:37 schreef jeroen_is_hier het volgende:Hier ook interesse, momenteel bezig met het behalen van mijn rijbewijs A.
Waar is deze te bezichtigen? Aangezien hij tijdelijk gestald dient te worden moet hij wel richting Almere komen.
Kan je iets vertellen over zijn staat en wijze van onderhoud? Wat is er binnen korte tijd aan kosten te verwachten?
Optische staat, lichte krasjes op onderkuip aan de linkerkant. Dit is geen val of glijschade, want handles en handvaten en topkuip zijn nog ongeschonden. Verder ben ik een poetser en hou er van om hem te laten glimmen. Velgen en deltabox en alu delen zijn in goede staat en heeft geen pekelschade.
Technische staat, nou de inlaatrubbers zijn nieuw, deze waren uitgedroogd, tegelijkertijd de carburateurs voorzien van een Dynojetkit, hierin vind je oa. nieuwe gasnaalden en sproeiers e.d. dat kan dus voorlopig ook weer mee. De carbs zijn gesynchroniseerd, begin van dit motorseizoen is de olie ververst en een nieuw oliefilter aangeschaft, er zit een nieuwe Laserdemper op, geen herriepijp, maar een beschaafde "deeptone" sound en de originele demper zit erbij.
Ketting en tandwielen zijn laten we zeggen 75%, bandjes hetzelfde. Remmerij kan nog vele kilometers mee, onlangs zijn de remblokken vervangen, door EBC gesinterde blokken en het remsysteem is ontlucht en voorzien van nieuwe remvloeistof, wat op zich vrij normaal is bij een beurtje.
Start in 1 keer, geen gepruts om hem aan te krijgen, zoals het hoort. Vering is in orde, geen lekke keerringen en de Ohlins!! achterveer doet zijn werk nog goed.
Het enige nadeel is imho het olieverbruik, maar das een "bekend" euvel van dit type motoren, hoe jammer dit ook is.
Ben nog iets vergeten erbij te zetten, motor is ook voorzien van ingekorte kentekenhouder en kleine knippertjes achter.
Hoe of wat met een evt. bezichting wil ik graag per PM of mail bespreken.
Grt.