Een mac is ook een PC.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:20 schreef thedude0 het volgende:
De PC is in alle opzichten een betere keus. Qua hardware en qua software.
TS moet gewoon de PC halen, anders zit ie over een paar weken met buyer's remorse. Het hele hardware verhaal is compleet overbodig omdat het apparaat alleen wat out of the box Apple meuk kan draaien en verder niks. 1400 pleuro over de balk gesmeten vanwege marketing en uitstraling.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:31 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Een mac is ook een PC.
Photoshop is sneller op een PC met een i7 dan op die iMac. Goed scherm is alleen wel belangrijk voor je Photoshop. Dus je kan ook een iets goedkopere PC kopen met gewoon een goed non-TN scherm. Ik heb zelf een AMD Phenom X4 940 die is wel minder snel dan i7 maar draait photoshop wel prima (ik photoshop ook veel), en persoonlijk vind ik dat je dat geld dan beter aan een goed scherm kan geven.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:54 schreef appelsjap het volgende:
Nu wil ik dus een nieuwe computer kopen. Waarom? Nja, ik photoshop graag, en dan ook echt hoge resoluties. Met mn huidige laptop (Core 2 Duo 1.6 Ghz) duurt het gewoon een eeuw voordat een brush verschijnt, of een bewerking is gedaan. En dat ding heeft een klein scherm en is gewoon irritant. Tijd voor een nieuwe.
Nu heb ik dus ongeveer 1400 euro te besteden, maar zoveel wilde ik er in eerste instantie niet aan uit geven.
Nu kwam ik toevallig ooit eens een keer op de apple site, en pff, wat ziet de iMac er geil uit.
Lekker groot 24 inch scherm, alles lekker in één kast dus geen geouwehoer met 2976 kabels, en het ziet e rgewoon gelikt uit.
[ afbeelding ]
Dit ding kost dus 1400 euro. Best veel geld zou je zeggen, nja dat is t ook, als je kijkt naar de specs;
2,66-GHz Intel Core 2 Duo
4 GB geheugen
640-GB hardeschijf
NVIDIA GeForce 9400M (is dit geen mobiele kaart?)
24 inch LED Cinema scherm.
Vooral dat laatste punt is enorm geil. Aangezien kleur, en beeld voor mij ultra belangrijk zijn (van het scherm dan), en ik het iMac scherm een paar keer heb mogen bewonderen ben ik gewoon totaal verliefd. (Dat scherm zelf kost 850 euro lost bij Apple)
Maar nu twijfel ik dus; Voor die 1400 euro koop een pc met Core i7 920/of beter processor, 6 gb werkgeheugen, 1 TB of meer HD (heb niet té veel nodig), Ati Radeon 4850 en een 24 inch HP TruBrite scherm.
En Windows 7 komt zo uit (of is al uit) en biedt ondersteuning voor quad-cores (dacht ik).
Maar toch neig ik naar de mac, waarom? Kan iemand mij overtuigen om de Mac te kopen, of juist de PC? Wat er vooral op gedaan gaat worden is Photoshop.Ohja, en heeeeeeeel veel downloaden. Usenet.
Wat eenquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:17 schreef Tahiti het volgende:
Ga naar een Apple winkel en neem een usb stick mee met je eigen fotos en bekijk ze op dat 24" scherm. Dan is de keus gauw gemaakt, plus het feit dat OSX nu eenmaal erg fijn en probleemloos werkt.
Ja, een 24" beeldbuis, dàt is relaxedquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:56 schreef Netsplitter het volgende:
Led schermen zuigen.
Zijn zeer slecht te calibreren.
Dus pas ik zou die iMac niet kopen.
Ja hahahahaquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, een 24" beeldbuis, dàt is relaxed
To add more specific information on this display:quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:45 schreef Tijn het volgende:
De iMac heeft een H-IPS scherm, dat is praktisch hetzelfde als S-IPS.
Ik gebruik sRGB nooit AdobeRGB.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
To add more specific information on this display:
Its gamut coverage of sRGB is 95%, and 73% of Adobe RGB. By comparison an Eizo ColorEdge CE240W, also retailing for around $800 covers around 94% of AdobeRGB. I have no connection with Eizo BTW.
Daarbij zit er een glasplaatje over het scherm heeft, vandaar het glossyuiterlijk.
Daar gaan een hoop calibratiesystemen van over hun nek.
Als je wilt schroeven moet je geen Mac nemen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:22 schreef appelsjap het volgende:
Nu vraag ik me dus ook af, optioneel kun je bij de duurste iMac voor 180 euro extra een betere vidkaart nemen, namelijk de 4850. Is het niet zo dat ik de iMac zelf open kan schroeven en de 9400m vervang door een 4850?
quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:44 schreef Nooduitgang het volgende:
Een Mac is gebruiksvriendelijker en beter afgewerkt, maar mensen hier kijken daar niet naar daarom raadt iedereen je een PC aan.
"Iedereen" is overgankelijk bedoeld.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je leest nogal selectief, ik raad niets aan geef alleen argumenten waarom een los scherm handiger is.
Wanneer komt dat moment ongeveer? Ik heb sinds 2002 een Mac en heb dit gevoel nog nooit gehad, maar misschien komt het nog.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:50 schreef Braddie het volgende:
Je bespaart je nog een hoop ellende ook, want geloof me, na een tijdje is de lol er wel vanaf en verlang je terug naar Windows...
Ok. wat ik bijv niet snap van Apple is waarom ze geen desktop ontwikkelen met redelijke prijs in bij voorbeeld de oude G5 Powermac behuizing.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:50 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
"Iedereen" is overgankelijk bedoeld.
Heb ik al gedaan, een vriend van me heeft een mac die ik al best vaak gezien heb. En ik kan er altijd windows opdraaien mocht het noodzakelijk zijn, ook virtueel. Het gaat me meer op de specs. Is het niet slimmer om een pc te kopen met een processor die echt minstens 5x zo goed is.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:44 schreef Nooduitgang het volgende:
Een Mac is gebruiksvriendelijker en beter afgewerkt, maar mensen hier kijken daar niet naar daarom raadt iedereen je een PC aan.
Bovendien durf ik te wedden dat er maar weinig mensen zijn in dit topic die daadwerkelijk langdurig een Mac hebben gebruikt en dus een gefundeerde mening kunnen geven (getuige de opmerkingen in dit topic dat er geen software voor de Mac is of dat reparaties duurder zijn, die slaan allebei nergens op).
Mijn advies: ga een Apple winkel binnen, probeer het uit, laat je (goed) informeren door de medewerkers, probeer het uit.. bevalt het? Dan haal je een Mac. Bevalt het niet, haal je een PC. Maar dan heb je in ieder geval zelf een overwogen keuze kunnen maken ipv blindelings aannemen wat anderen zeggen.
Wat maken de "specs" uit? Het gaat toch om hoe het ding uiteindelijk voor je werkt. Als dat voor je gevoel prettiger is dan een PC, wat boeit het dan dat die PC een 5x betere processor heeft (wat, natuurlijk, schromelijk overdreven is).quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:05 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan, een vriend van me heeft een mac die ik al best vaak gezien heb. En ik kan er altijd windows opdraaien mocht het noodzakelijk zijn, ook virtueel. Het gaat me meer op de specs. Is het niet slimmer om een pc te kopen met een processor die echt minstens 5x zo goed is.
Zoveel heb ik een mac nog niet gebruikt om te weten of het nou echt fijn is, lekker werkt en beter is dan windows. Het enige wat ik weet is dat mijn iphone enorm bevalt en als ik het vergelijk met windows mobile, is windows mobile echt een lachertje. Vandaar dat ik naar een mac neig, maar wat ik niet snap, of niet weet, is of de windows met core i7 processor niet een stuk beter is dan de mac met core 2 duo. Tuurlijk is dat zo, maar wat is nou verstandig om te doen. De mac met core 2 duo, of de windows met i7.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:08 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Wat maken de "specs" uit? Het gaat toch om hoe het ding uiteindelijk voor je werkt. Als dat voor je gevoel prettiger is dan een PC, wat boeit het dan dat die PC een 5x betere processor heeft (wat, natuurlijk, schromelijk overdreven is).
quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:16 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Zoveel heb ik een mac nog niet gebruikt om te weten of het nou echt fijn is, lekker werkt en beter is dan windows. Het enige wat ik weet is dat mijn iphone enorm bevalt en als ik het vergelijk met windows mobile, is windows mobile echt een lachertje. Vandaar dat ik naar een mac neig, maar wat ik niet snap, of niet weet, is of de windows met core i7 processor niet een stuk beter is dan de mac met core 2 duo. Tuurlijk is dat zo, maar wat is nou verstandig om te doen. De mac met core 2 duo, of de windows met i7.
Reken op zo'n twee keer per jaar. En alle computerfabrikanten den dat hequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:16 schreef appelsjap het volgende:
Aan de andere kant; bij Apple ben ik altijd bang dat ze na 2 maanden weer met een nieuw model komen. Is een nieuwe iMac binnekort verwacht?
Kun je hier zien: http://buyersguide.macrumors.com/#iMacquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:16 schreef appelsjap het volgende:
Aan de andere kant; bij Apple ben ik altijd bang dat ze na 2 maanden weer met een nieuw model komen. Is een nieuwe iMac binnekort verwacht?
Volgens mij ben je er allang uit, en wil je alleen nog maar hier bevestigd zien dat het ok is dat je zo'n smak geld uitgeeft aan een iMac ipv een pc.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:16 schreef appelsjap het volgende:
Bedankte voor de fijne uitleg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:27 schreef Henno het volgende:
Een hoop mensen die pimpen met hun 'power' machines doen precies hetzelfde als mensen met een Mac, alleen de Mac-gebruikers doen het met een lach op hun gezicht in minder tijd en de 'power'-pimpers gebruiken maar 1/10e van hun processorkracht.. Alleen om het OS zou ik al die Mac kopen, er zitten nauwelijks dingen in waarvan ik denk 'waarom moet dat nou weer zo?'. Je hebt het gevoel dat alles klopt.
Over photoshop gesproken...hoe zit het tegenwoordig met color management in Windows... faalt dat nog steeds erg hard of zit er verbetering in?
Ik gebruik mijn Windows-machine (met veel meer rauwe stoere "power") alleen nog maar voor een enkel spel vanwege de videokaart. Andere dingen zouden er vast ook wel iets sneller op draaien, maar omdat m'n Macbook zo lekekr bedient met z'n OS X heb ik er netto meer aan als ik dingen op m'n Mac doe.
Staar je niet blind op gigahertzen en i7-propaganda, de overgrote meerderheid van de bevolking zal aan de werkervaring niet merken dat ze zo een CPU hebben, dan meerk je eerder de nukken van je besturingssysteem en de inconsequente menuutjes/knopjes van de applicaties. Voor mijn dagelijkse werk wil ik niet meer terug naar Windows.
[..]
Reken op zo'n twee keer per jaar. En alle computerfabrikanten den dat heWachten in de computerwereld heeft weinig zin, dan blijf je wachten... misschien hooguit als je weet dat over een week een nieuw model uitkomt o.i.d...
Hmm, ik denkdat ik dan beter 2 maanden kan wachten, wss zitten er dan ook blu-ray spelers in. Zullen de prijzen ook omhoog gaan bij nieuwe macs? Of blijven die altijd ongeveer gelijk?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kun je hier zien: http://buyersguide.macrumors.com/#iMac
De huidige iMac-lijn is nu 160 dagen oud en de gemiddelde tijd tussen updates is 220 dagen
Nee, weet t nog echt niet zeker, maar neig steeds meer naar de mac. Heb nog wel een paar vragen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij ben je er allang uit, en wil je alleen nog maar hier bevestigd zien dat het ok is dat je zo'n smak geld uitgeeft aan een iMac ipv een pc.
Bij dezen, ga ervoor
Nah, heb een PS3 en een X360, das genoeg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:40 schreef Nachtraaf het volgende:
Als je ooit wilt gamen, geen mac nemen.
PC-gaming heeft niet lang te leven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:40 schreef Nachtraaf het volgende:
Als je ooit wilt gamen, geen mac nemen.
Ik heb iWorks letterlijk met één muisbeweging geïnstalleerd.quote:Nee, weet t nog echt niet zeker, maar neig steeds meer naar de mac. Heb nog wel een paar vragen.
Aangezien ik niet ga betalen voor progjes zoals iWorks enzo, hoe werkt dat met cracks en serials dan? Want op FTD vind ik genoeg mac progjes.
Ze zullen natuurlijk altijd wel prijzig blijven. Op deze pagina kun je de prijsontwikkeling zien van de Intel-revisies van de iMacquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:49 schreef appelsjap het volgende:
Hmm, ik denkdat ik dan beter 2 maanden kan wachten, wss zitten er dan ook blu-ray spelers in. Zullen de prijzen ook omhoog gaan bij nieuwe macs? Of blijven die altijd ongeveer gelijk?
http://www.macrumors.com/(...)s-to-see-price-cuts/quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze zullen natuurlijk altijd wel prijzig blijven. Op deze pagina kun je de prijsontwikkeling zien van de Intel-revisies van de iMac
http://guides.macrumors.com/iMac_(Intel)
Van de MacBooks is de laatste revisie per model wel een paar honderd dollar goedkoper, wie weet zegt dat ook iets over de nieuwe iMac
Heb ik ook !quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
http://www.macrumors.com/(...)s-to-see-price-cuts/
Dit dus, ik wacht denk ik even 2 maanden.
![]()
Aan de andere kant is t wel leuk dat je nu bijna gratis een ipod touch 8 gb erbij krijgt, als student zijnde.
Het kan zijn dat er over 2 maanden een nieuwe is, maar het kan net zo goed tot januari duren. Die iPod touch kan je weer op marktplaats gooien voor extra korting op je iMac.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
http://www.macrumors.com/(...)s-to-see-price-cuts/
Dit dus, ik wacht denk ik even 2 maanden.
![]()
Aan de andere kant is t wel leuk dat je nu bijna gratis een ipod touch 8 gb erbij krijgt, als student zijnde.
Ik studeer nog niet. Had me ingeschreven en ben uitgeloot. Wil nu een jaartje werken, kleine kans dat ik me donderdag toch nog inschrijf, want dan doe ik een studiekeuzetest.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:13 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het kan zijn dat er over 2 maanden een nieuwe is, maar het kan net zo goed tot januari duren. Die iPod touch kan je weer op marktplaats gooien voor extra korting op je iMac.
Heb je trouwens al op surfspot gekeken? Daar kan je soms (afhankelijk van je onderwijsinstelling) meer korting krijgen, tot 12%.
En ze controleren geloof ik niet of je daadwerkelijk studeertquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:17 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik studeer nog niet. Had me ingeschreven en ben uitgeloot. Wil nu een jaartje werken, kleine kans dat ik me donderdag toch nog inschrijf, want dan doe ik een studiekeuzetest.
http://store.apple.com/nl(...)ily/imac?mco=MTE3MDQ
Op de 'studenten' site is de iMac al 85 euro goedkoper, maar stel dat ik niet ga studeren, ik ken nog genoeg studenten die m voor me zouden kunnen bestellen.
Dat zegt al genoeg over de marge.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:22 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
En ze controleren geloof ik niet of je daadwerkelijk studeert
Wat weer een subjectieve post.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
PC-gaming heeft niet lang te leven.
Console-gaming heeft de toekomst. Net als een iMac: Stroomkabel erin, HDMI kabel erin en alles werkt gegarandeerd zonder problemen.
En dat is bijzonder omdat?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik heb iWorks letterlijk met één muisbeweging geïnstalleerd.
Natuurlijk is er meer marge in de Online Apple Store. Ze hanteren dezelfde prijzen als in de winkels, zonder de kosten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat zegt al genoeg over de marge.
Omdat TS vroeg hoe moeilijk het downloaden en installeren van bijvoorbeelds iWorks op een Mac is.quote:
Tjsa, zo makkelijk kan het ook op Windows zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Omdat TS vroeg hoe moeilijk het downloaden en installeren van bijvoorbeelds iWorks op een Mac is.
Maar dat was zijn vraag niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tjsa, zo makkelijk kan het ook op Windows zijn.
Klopt, maar hierquote:
quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:50 schreef Braddie het volgende:
Je bespaart je nog een hoop ellende ook, want geloof me, na een tijdje is de lol er wel vanaf en verlang je terug naar Windows...
En een pc werkt niet out of the box?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Console-gaming heeft de toekomst. Net als een iMac: Stroomkabel erin, HDMI kabel erin en alles werkt gegarandeerd zonder problemen.
Blijkbaar zijn Mac gebruikers zo blij met hun systeem.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:48 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En een pc werkt niet out of the box?
Ik vind het probleem met Macgebruikers een beetje dat meteen dat hele Macgebeuren zeer overdreven geromantiseerd wordt.
Dat is toch niet anders dan bij windows? Met het verschil dat de OSX interface inderdaad gebruiksvriendelijk is.quote:Want dat is handig dat je user interface je totaal opgedrongen wordt als zijnde functioneel.
Niet langer dan bij windows.quote:Dat je voor toffe applicaties lang kunt zoeken
quote:maar deze vaak niet aan de praat krijgt
Er zijn weinig applicaties waar geen OSX alternatief voor isquote:, tenzij je windows er op installeert.
Het mooi is dat je ze er ook gewoon weer UIT kan slepen.... je prullebak in. En dat je ze uberhaupt niet hoeft 'te installeren' om te kunnen gebruiken. Het is namelijk meestal geen installatiebestand, maar gewoon een applicatie.quote:Dat je je installatiebestanden in de installatiemap sleept, waar je ook gewoon enter kunt klikken om iets te installeren.
quote:Dat je zo'n hele toffe hippe non-gecatogoriseerde dock hebt die als je een beetje programma's installeert totaal onoverzichtelijk wordt
Waarom doe je dat danquote:en continu door je werk heen springt zodat je per definitie al ADHD-concentratieverlies-neigingen krijgt.
Tja, en OSX werkt altijd prima. Ook voor mensen die niet met windows om kunnen gaan.quote:Nu lijk ik wel heel negatief, maar dr wordt altijd net gedaan alsof windows zo'n drama is. Valt allemaal best mee als je er mee om kan gaan.
I disagree. Vorig jaar heb ik een fijne zwarte Macbook gekocht. Mooi dingetje en werkt zeker fijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De ervaring is juist dat de meeste mensen die serieus met OSX aan de slag zijn gegaan nooit een windows PC meer willen.
Dat mag, ik had het dan ook over DE MEESTE mensen.quote:
Expose?quote:Vorig jaar heb ik een fijne zwarte Macbook gekocht. Mooi dingetje en werkt zeker fijn.
Máár.. Ik werk nog altijd vele malen productiever op mijn PC met Windows Vista. En dat is echt niet omdat ik mijn Mac niet intensief gebruik.
Neemt niet weg dat er voor beide OS'en iets te zeggen is, en elk OS zijn voors en tegens heeft. Maar als ik alles bij elkaar optel, gaat mijn voorkeur toch uit naar Windows.Alleen al vanwege het niet fatsoenlijk kunnen alt-tabben tussen applicaties van dezelfde soort. Nee dan moet je alt-; gebruiken
Dat soort kleine dingen kosten onnodig meer tijd, en leveren frustraties op tijdens het werken.
Ik werk veel met mijn toetsenbord. Naar een muis grijpen is een extra handeling, en dus juist niet gebruiksvriendelijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat mag, ik had het dan ook over DE MEESTE mensen.
[..]
Expose?
Op een laptop heb je een touchpad. Direct bij het toetsenbord....quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ik werk veel met mijn toetsenbord. Naar een muis grijpen is een extra handeling, en dus juist niet gebruiksvriendelijk.
Afwisselen is goed voor je RSIquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ik werk veel met mijn toetsenbord. Naar een muis grijpen is een extra handeling, en dus juist niet gebruiksvriendelijk.
Kijk, en dat maakt Mac-fans nou juist zo vervelend. Ik geef aan dat ik iets onprettig vind werken. Prima dat je dan 1x een alternatief oppert, maar om dan weer zo'n opmerking te plaatsen.. Ik wéét dat er een touchpad op mijn Mac zit. Desalniettemin vind ik het niet prettig werken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op een laptop heb je een touchpad. Direct bij het toetsenbord....
Dat mag.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:07 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Kijk, en dat maakt Mac-fans nou juist zo vervelend. Ik geef aan dat ik iets onprettig vind werken.
Nou als antwoord op het alternatief roep je 'muis' maar je gaf zelf aan dat je op een laptop werk En die heeft een touchpad direct bij het toetsenbord.quote:Prima dat je dan 1x een alternatief oppert, maar om dan weer zo'n opmerking te plaatsen.
Dat mag, hoewel ik dan niet begrijp waarom. Kijk ik werk ook veel met het toetsenbord en ik vind het kwalijker dat bij de unibody macs expose voor dezelfde applicaties nu een extra knop vereist. voorheen had ik f9 voor expose en f10 voor expose apps. Nu is het f3 expose en ctrl+ f3 voor expose apps. Enige voordeel is dat er weer een multitouch gesture is die dat opvangt. Kwestie van wennen.quote:. Ik wéét dat er een touchpad op mijn Mac zit. Desalniettemin vind ik het niet prettig werken.
Tja ik weet niet hoe jouw handen liggen maar dat probleem heb ik niet. Anyway, ik gaf je slechts een mogelijkheid. Tpyisch voor PC gebruikers om zo aangebrand te reageren als er een alternatief is zou ik bijna zeggenquote:Als je je handen juist op je toetsenbord hebt liggen, kun je overal bij zonder je handen te bewegen. Moeten 'reiken' naar een touchpad haalt je uit je flow.
Ja, dat roepen mac fanboys al jaren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:15 schreef technojunk het volgende:
ik zou dus nooid een mac neme want daar past dus helemal niks op as je bv je ipodt wil aansluite moet je een andere kabel hebbe en n aparte versie van M$ iTunes
Ik ben een PC én Mac gebruiker. En zal mac op genoeg fronten verdedigen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja ik weet niet hoe jouw handen liggen maar dat probleem heb ik niet. Anyway, ik gaf je slechts een mogelijkheid. Tpyisch voor PC gebruikers om zo aangebrand te reageren als er een alternatief is zou ik bijna zeggen
Ooit van een spellingschecker gehoord??quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:15 schreef technojunk het volgende:
ik zou dus nooid een mac neme want daar past dus helemal niks op as je bv je ipodt wil aansluite moet je een andere kabel hebbe en n aparte versie van M$ iTunes
Denk dat er absoluut meer windows/pc gebruikers te vinden zijn die zo blij zijn met hun pc dan mac gebruikers maar die lopen er niet zo mee te koop of vallen minder op omdat er nogal een aanzienlijk verschil zit tussen het aantal mac gebruikers en windows/pc gebruikers.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn Mac gebruikers zo blij met hun systeem.
mag je vinden maar wat is er precies niet gebruiksvriendelijk aan windows? Een pre-installed pc van bijvoorbeeld Dell werkt ook out of the box en is voor de gemiddelde huis/tuin en keuken gebruiker net zo simpel in het gebruik als een Mac.quote:Dat is toch niet anders dan bij windows? Met het verschil dat de OSX interface inderdaad gebruiksvriendelijk is.
Gebruik dan 'Spaces'.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:08 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Het ging hier om werksnelheid, en workflow.
Geen oplossing voor het niet normaal kunnen alt-tabben tussen alle vensters (ook van dezelfde applicatie)quote:
Dus... dan zouden die enorme aantallen super enthousiaste windows gebruikers toch juist MEER moeten opvallen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk dat er absoluut meer windows/pc gebruikers te vinden zijn die zo blij zijn met hun pc dan mac gebruikers maar die lopen er niet zo mee te koop of vallen minder op omdat er nogal een aanzienlijk verschil zit tussen het aantal mac gebruikers en windows/pc gebruikers.
Welke restricties dan?quote:Apple maakt prima producten waar ze imo teveel voor vragen en te veel restricties op leggen wat voor mij een reden is om ze (prive) niet te gebruiken.
Over hysterische reacties gesprokenquote:Dat er mensen zijn die hiermee kunnen leven is allemaal leuk en aardig maar mag het wat minder met de euforisch haast aan religieus fanatisme grenzende reactie's over je favoriete merk, helemaal erg als ze er ook nog een beker Starbucks meuk bij hebben en een hybride rijden![]()
![]()
Ik ken anders zat gebruikers die beginnen met windows, een applicatie installeren, die app niet willen en hem doodleuk de trashbin in slepen en daarmee hun registery slopen. Terwijl dat de meest intuitieve manier is natuurlijkquote:[..]
[..]
mag je vinden maar wat is er precies niet gebruiksvriendelijk aan windows? Een pre-installed pc van bijvoorbeeld Dell werkt ook out of the box en is voor de gemiddelde huis/tuin en keuken gebruiker net zo simpel in het gebruik als een Mac.
[..]
Nee hoor, ik wacht nog steeds argumenten af, zoals die van jou. Door jou neig ik nu weer meer naar Windows. Maar ga sowieso niet deze iMac halen, het wordt of de nieuwe iMac of een Windows.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:24 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Geen oplossing voor het niet normaal kunnen alt-tabben tussen alle vensters (ook van dezelfde applicatie)
Maar TS, zo te lezen heb je je keuze dus gemaakt?
Lijkt me sterk,quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus... dan zouden die enorme aantallen super enthousiaste windows gebruikers toch juist MEER moeten opvallen?
Nog nooit met Apple gewerkt?quote:Welke restricties dan?
Kom kom, heb je vaak genoeg gezien in dit soort topics dus het moet je haast wel opgevallen zijn dat de Apple fans wel buitensporig lyrisch zijn over hun favoriete merk, het zegt overigens ook genoeg over jou dat je de smilies niet begrijpt.quote:Over hysterische reacties gesproken
Leuk voor je dat je mensen kent maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Zie ik het trouwens goed dat jij nogal een gebrek aan ervaring hebt met Windows?quote:Ik ken anders zat gebruikers die beginnen met windows, een applicatie installeren, die app niet willen en hem doodleuk de trashbin in slepen en daarmee hun registery slopen. Terwijl dat de meest intuitieve manier is natuurlijk
Ik heb op mn PC ook nooit virussen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:42 schreef Dizer het volgende:
Ik zou zeker 1 punt meenemen in je keuze:
PC: VIRUSSEN e.d.
Apple: GEEN!
Waarom dan?quote:
Al een jaar of 5. Maar blijkbaar weet jij welke beperkingen ik op een Mac heb tov een windows PC?quote:[..]
[..]
Nog nooit met Apple gewerkt?
We hadden het over computers niet over telefoons. Of gaan we windows mobile er ook bij betrekken?quote:Bijvoorbeeld op de Ipod, update van Iphone waardoor software geschreven voor dat product niet meer werken enz enz. Niet dat MS heilig is maar het valt me wel vaak op dat er schande wordt gesproken over beperkingen die MS haar klanten oplegt, overigens zeer terecht, maar de mantel der liefde wordt gebruikt door doorgeslagen Apple fans als het om hun merk gaat.
kom kom, het is een dooddoener.quote:uiteraard zijn de meeste beperkingen van Apple wel te omzeilen maar kom dan niet aanzetten met "gebruiksvriendelijk".
Kijk mij maakt het niet uit of je nu voor een win pc of een mac kiest, als je slim bent kies je namelijk voor het product wat aan je wensen voldoet.
[..]
[..]
Kom kom, heb je vaak genoeg gezien in dit soort topics dus het moet je haast wel opgevallen zijn dat de Apple fans wel buitensporig lyrisch zijn over hun favoriete merk, het zegt overigens ook genoeg over jou dat je de smilies niet begrijpt.
[..]
Ja dat is het wel. Het is dus minder intuitief dan OSX.quote:Leuk voor je dat je mensen kent maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Als iemand die dagelijks professioneel bezig is met Windows denk ik dat dat wel meevalt.quote:Zie ik het trouwens goed dat jij nogal een gebrek aan ervaring hebt met Windows?
FAALquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:42 schreef Dizer het volgende:
Ik zou zeker 1 punt meenemen in je keuze:
PC: VIRUSSEN e.d.
Apple: GEEN!
Ja je faalt inderdaad. Allemaal allang achterhaalt er is GEEN virus voor OSX op dit moment.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
FAAL
http://www.dutchcowboys.nl/apple/16115
http://www.security.nl/ar(...)ner_voor_de_Mac.html
http://security.nl/artike(...)ontdekt_in_2009.html
quote:Back in the days before OS X, the number of viruses which attacked Macintosh users totalled somewhere between about 60 and 80. Today, the number of viruses actively attacking OS X users is...NONE!
http://www.clamxav.com/
Check laatste link.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja je faalt inderdaad. Allemaal allang achterhaalt er is GEEN virus voor OSX op dit moment.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
FAAL
http://www.dutchcowboys.nl/apple/16115
http://www.security.nl/ar(...)ner_voor_de_Mac.html
http://security.nl/artike(...)ontdekt_in_2009.html
Die heb ik gechecked. Malware != virus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Check laatste link.
Het is geen heilig virusvrij bastion meer wat het ooit was.
Die tijd is voorbij en hebben jullie compleet aan jullie zelf te danken.
Typisch Windows argument. "Je kunt er niet mee omgaan". OS X werkt tenminste zonder dat je moet leren hoe het achterliggende systeem werkt. Je wilt een applicatie weg dus je drukt op delete.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:37 schreef Chewie het volgende:
Leuk voor je dat je mensen kent maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Zie ik het trouwens goed dat jij nogal een gebrek aan ervaring hebt met Windows?
Windowsgebruikers zijn ook blij met hun systeem. Dat betekent nog niet dat ze dat aan iedereen willen laten zien en horen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[quote]Blijkbaar zijn Mac gebruikers zo blij met hun systeem.
En wat maakt windows niet gebruiksvriendelijk dan?quote:Dat is toch niet anders dan bij windows? Met het verschil dat de OSX interface inderdaad gebruiksvriendelijk is.
Is mediaportal er al voor de Mac? Nee? Verdorie. Alleen dat bochtige Mac-Entertainment-System, hoe dat ook mag heten. Het probleem is een beetje dat bij Mac alles op gebruiksgemak geënt is. Dat is prima hoor. Maar je krijgt er van die starre programma's van en daar houd ik niet van.quote:Niet langer dan bij windows.
Dat bedoelde ik niet, als je een programma gevonden hebt naar jouw smaak dan kun je er donder op zeggen dat die voor Linux of Windows use is. De programma's die ik zoek in ieder geval wel.quote:Gewoon aanklikken volstaat meestal
Dream on jongen. Dream on. HEt gaat er niet alleen om dat er een alternatief voor is. Het gaat er omdat Windows-applicaties door jarenlange ontwikkeling vaak veel verfijnder in gebruik zijn. Die gast waarme ik werk die een Mac heeft, die is al-tijd aan het kloten met programma's. En die kan nooit die echt handige Windowsprogrammaatjes gebruiken, behalve die paar grote programma's .quote:Er zijn weinig applicaties waar geen OSX alternatief voor is
Slepen hier, slepen daar. Weet je wel hoe gigantisch irritant dat slepen isquote:Het mooi is dat je ze er ook gewoon weer UIT kan slepen.... je prullebak in. En dat je ze uberhaupt niet hoeft 'te installeren' om te kunnen gebruiken. Het is namelijk meestal geen installatiebestand, maar gewoon een applicatie.
Tuurlijk wel. In windows gooi je gewoon een mapje in je taskbar en voila. Dat is al een eeuwenoud concept en werkt prima.quote:Want? Applicaties staan niet automatisch in je dock. En verder is de taskbar in windows ook niet gecatagoriseerd. Daarnaast heb je stacks.
Het gaat om listening programma's, die dan in 1 keer beginnen te springen, zonder dat jij er zelf invloed op hebt.quote:Waarom doe je dat danMaak gewoon af waar je mee bezig ben.
Windows werkt ook gewoon prima als je er gewoon gebruik van maakt.quote:Tja, en OSX werkt altijd prima. Ook voor mensen die niet met windows om kunnen gaan.
En windows heeft die set vensters nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Typisch Windows argument. "Je kunt er niet mee omgaan". OS X werkt tenminste zonder dat je moet leren hoe het achterliggende systeem werkt. Je wilt een applicatie weg dus je drukt op delete.
Wat je alt-tab betreft: CMD + Tab switched tussen applicaties, CMD + ` switched tussen vensters binnen de applicatie. In tegenstelling tot Windows, waar alle vensters door elkaar staan en applicaties geen duidelijke scheiding hebben.
Dat is tevens het principe van de dock. Je hebt al je applicaties er staan, en elke applicatie heeft zijn eigen set vensters. Je kunt tevens actieve applicaties zonder een venster hebben. Hiermee blijft de applicatie actief en kun je er razendsnel weer verder mee werken. Tevens kun je ook makkelijk een applicatie met alle bijbehorende vensters snel sluiten.
Windows heeft de vensters niet per applicatie gegroepeerd, en heeft niet de mogelijkheid om een applicatie te draaien zonder vensters (tenzij je alles uit je traybar draait, maar dat is niet optimaal).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:05 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En windows heeft die set vensters niet
tja, je kunt zgn 'mac fans' vervelend vinden, maar vind je zelf ook niet een beetje dat je zelf enorm spijkers op laag water zit te zoeken...?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:07 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Kijk, en dat maakt Mac-fans nou juist zo vervelend. Ik geef aan dat ik iets onprettig vind werken.
Ik vind het persoonlijk fijner een knopje te hebben die het venster precies zo groot maakt dat alle content van de applicatie in het venster past. In plaats van maximaliseren, en een hoop schermruimte verspillen, doordat ik er niets naast kan hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef wallofdolls het volgende:
Ohja ohja. En dat niet kunnen maximaliseren. Jezus wie heeft dat ooit bedacht."ja want je moet je prgramma's toch altijd naast elkaar gebruiken". "Ja maar ik wil gewoon overzicht over daar waar ik nu mee bezig ben en dat gaat prefect met een maximaliseerknop"
Euh......quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Windows heeft de vensters niet per applicatie gegroepeerd, en heeft niet de mogelijkheid om een applicatie te draaien zonder vensters (tenzij je alles uit je traybar draait, maar dat is niet optimaal).
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef wallofdolls het volgende:
Is mediaportal er al voor de Mac? Nee? Verdorie. Alleen dat bochtige Mac-Entertainment-System, hoe dat ook mag heten. Het probleem is een beetje dat bij Mac alles op gebruiksgemak geënt is. Dat is prima hoor. Maar je krijgt er van die starre programma's van en daar houd ik niet van.
Ik zit er nu achter. Maar als ik Firefox compleet sluit stoppen al mijn downloads. In OS X kun je elke applicatie in de achtergrond zonder vensters door laten draaien. Soort van tray-bar idee, maar dan mogelijk voor elke applicatie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh......
Wanneer was de laatste keer dat jij Windows hebt aangeraakt?
Dat klopt, maar het eerste gedeelte klopt niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zit er nu achter. Maar als ik Firefox compleet sluit stoppen al mijn downloads. In OS X kun je elke applicatie in de achtergrond zonder vensters door laten draaien. Soort van tray-bar idee, maar dan mogelijk voor elke applicatie.
Hoe draai jij Word zonder actief venster? Of Internet Explorer? Of elke andere applicatie?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh......
Wanneer was de laatste keer dat jij Windows hebt aangeraakt?
Ik snap je denk ik niet. Wat is er niet gegroepeerd aan de vensters per app in windows?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Windows heeft de vensters niet per applicatie gegroepeerd, en heeft niet de mogelijkheid om een applicatie te draaien zonder vensters (tenzij je alles uit je traybar draait, maar dat is niet optimaal).
En dat van die applicaties niet draaien als er geen UI is is natuurlijk je reinste bullshit. Ooit van processen gehoord?quote:Grouping similar Taskbar buttons in Windows is either a feature you love or hate. It’s nice because when your Taskbar starts to get full it will start grouping applications together to conserve space. For example, if you have 10 Firefox windows open at a time they will only show up as a single button on the Taskbar if you have grouping enabled.
Zie mijn antwoord.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe draai jij Word zonder actief venster? Of Internet Explorer? Of elke andere applicatie?
Nee hoor. Ik zie hier meerdere keren Firefox, een paar keer Chrome en meerdere keren Explorer. Pas als ik teveel applicaties open heb worden ze gegroepeerd, een limitatie van de taskbar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het eerste gedeelte klopt niet.
Vanaf vista is alles gegroepeerd op de taakbalk.
Ja, niet dus.quote:
Dat is dan een probleem van Firefox, niet van Windows. Je moet de zaken niet omdraaien.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zit er nu achter. Maar als ik Firefox compleet sluit stoppen al mijn downloads. In OS X kun je elke applicatie in de achtergrond zonder vensters door laten draaien. Soort van tray-bar idee, maar dan mogelijk voor elke applicatie.
Het is zeg maar net als Windows 7 dat nu doet met de taskbar. (hehe)
Dit is geen topic waarin ik probeer mijn 'probleem' probeer op te lossen. Ik geef 1 enkel voorbeeld van iets dat voor mij stukken minder productief werkt dan het in Windows doet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tja, je kunt zgn 'mac fans' vervelend vinden, maar vind je zelf ook niet een beetje dat je zelf enorm spijkers op laag water zit te zoeken...?
je ergert je aan het gedrag van de Alt-Tab op mac, die switched tussen applicaties en verschillende vernsters niet ziet als verschillende applicaties ...
er bestaat wel een toetsenbord equivalent maar die zit gewoon onder een andere toets-combinatie (cmd-,) eigenlijk een kwestie van gewenning, of als je heet dusdanig erg vind, zou je de sneltoetsen kunnen remappen via je com.apple.symbolichotkeys.plist
toch blijf jij je enorm aan ergeren en vind dat kennelijk een probleem van het OS (terwijl het gewoon je eigen voorkeur is) en loopt ontzettend erover te klagen... mensen die zo vriendelijk zijn in reactie op je klachten een alternatieve handeling aan te wijzen ga je vervolgens ook nog eens afzeiken omdat ze volgens jou 'irritante mac-fans' zijn.... terwijl die mensen gewoon zo vriendelijk zijn te reageren op jouw klagerij op een constructieve manier.
Ik wilde TS antwoord geven op zijn vraag, en adviseren om een PC te kopen.quote:Wat wil je nu, je 'probleem' oplossen, bv door ofwel te gewnnen aan een neet iets ander systeem, of eventueel, als je dat niet wilt alteernatieve werkwijzes vinden, of bv je systeem aanpassen aan je wensen...
Ik gaf advies, en een 1 enkel voorbeeld van iets dat mijns inziens onhandiger werkt op Mac dan op Windows. Ik vroeg dus niet aan ´Mac-fans´ of zij ajb mijn probleem wilden oplossen. Ik maak van mijn probleem dus niet het jouwe, dat doe je zelfquote:alledrie is mogelijk, maar ik snap niet dat jij kennelijk een vierde optie wilt kiezen en dat is klagen over 'mac fans' alsof die wat aan jouw alt-tab moeilijkheden zouden kunnen doen.
Is het mogelijk om tussen de applicaties zelfs te switchen? Zijn alle vensters van een enkele applicatie via een centraal punt toegankelijk?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik snap je denk ik niet. Wat is er niet gegroepeerd aan de vensters per app in windows?
[..]
Als je Word sluit, dan sluit ook het proces. In OS X blijft Word actief, en sluit enkel het venster. Zo kun je Word dus razendsnel opnieuw opstarten. En als je dat niet wilt, dan sluit je de applicatie.quote:En dat van die applicaties niet draaien als er geen UI is is natuurlijk je reinste bullshit. Ooit van processen gehoord?
Ze staat in Vista bij elkaar, niet meer at random zoals bij XP enzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, niet dus.
En groeperen doet 'ie misschien wel in de taakbalk, maar als je 3x een Wordfile opent, opent 'ie ook 3x Word, in plaats van 1x Word met 3 actieve vensters. Dàt is het verschil.
En kun je al met de muis aanwijzen? Of moet je alt+tabben?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze staat in Vista bij elkaar, niet meer at random zoals bij XP enzo.
Dat is ook groeperen.
Ja, vanaf 7 wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is het mogelijk om tussen de applicaties zelfs te switchen? Zijn alle vensters van een enkele applicatie via een centraal punt toegankelijk?
[..]
Firefox zou het op kunnen lossen doormiddel van een traybar icon. Maar in OS X hoeft Firefox die moeite niet te doen. Mooi he.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat is dan een probleem van Firefox, niet van Windows. Je moet de zaken niet omdraaien.
??quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
En kun je al met de muis aanwijzen? Of moet je alt+tabben?
Windows/PC gebruikers hebben blijkbaar minder behoefte om de loftrompet te steken over hun systeem en dat is ook niet vreemd het gaat namelijk om een tool niks meer en niks minder en of die tool nu een Mac is ofquote:
Ja en ik mag hopen dat jij die wat betreft hardware maar ook software (en dan heb ik het puur over systemen out of the box, gebruiksvriendelijkheid is namelijk geen argument meer als je kunstgrepen uit moet halen) kent.quote:Al een jaar of 5. Maar blijkbaar weet jij welke beperkingen ik op een Mac heb tov een windows PC?
Mijn reactie ging over Applequote:We hadden het over computers niet over telefoons. Of gaan we windows mobile er ook bij betrekken?
Was dat maar zo, in dit topic is het ook wel weer duidelijk dat apple fans vrij moeilijk tegen kritiek kunnen.quote:kom kom, het is een dooddoener.
Persoonlijke meningen zijn geen feiten dat hoor jij toch te weten met je proffesionele ervaring.quote:Ja dat is het wel. Het is dus minder intuitief dan OSX.
Helaas blijkt het nergens uit. Maar goed ik heb dan ook nog maar 14 jaar ervaring in de ICT en vanuit die ervaring stel ik dan ook dat je een systeem kiest op basis van je behoeften en niet op basis van een geil design of een idiote hype.quote:Als iemand die dagelijks professioneel bezig is met Windows denk ik dat dat wel meevalt.
Ze zijn wel visueel gegroepeerd in de taakbalk, maar de situatie blijft bestaan dat vensters en applicaties in Windows hetzelfde zijn en dat als je dus een venster sluit, je ook de hele applicatie sluit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze staat in Vista bij elkaar, niet meer at random zoals bij XP enzo.
Dat is ook groeperen.
Nee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En jij vind het niet vreemd dat ze dat nu pas doen, terwijl OS X het al sinds 2001 doet?
Dat niet alle mainstream software producenten d'r rekening mee houden zegt niet dat het er niet is? Ik heb mn apache en FTP programma's hier altijd op de achtergrond draaien, zonder dat je ze ziet. Dat afsluiten doorgaans meteen een process killt zegt niet dat dat per definitie zo gebeurt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Firefox zou het op kunnen lossen doormiddel van een traybar icon. Maar in OS X hoeft Firefox die moeite niet te doen. Mooi he.
weinig verschillend van windows? dan heb je waarschijnlijk OSX niet echt begrepen en gebruikt als "windows". Als je ondertussen de workflow in OSX begrijpt (spaces, expose en dock) werkt het echt vele malen fijner en sneller dan windows..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:43 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik snap niet dat mensen zou te spreken zijn over OSX, ik heb er 1,5 jaar op gewerkt (voor mijn werk) en ik vond het maar weinig verschillend tov windows.
Als je op alt+tab drukt krijg je een applicatie-overzicht, als ik het me goed herinner, onder XP, kon je in dat lijstje niet met je muis aanwijzen. Dat viel me op, want dat wilde ik doen. Je kunt wel in de taakbalk aanwijzen, maar alt+tab zelf roept een venstertje (of overlay) op die volgens mij niet met de muis bediend kan worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
??
Wanneer jij een muis aan je pc hebt hangen wel ja.
En elke applicatie moet dat dus weer op zijn eigen manier doen (als ze het willen) terwijl dit juist iets is wat mooi centraal in het OS kan worden geregeld. Veel eerder de core business van een OS, in mijn bescheiden opinie, dan bijv. het meeleveren van een Paint-equivalent.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:29 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat niet alle mainstream software producenten d'r rekening mee houden zegt niet dat het er niet is? Ik heb mn apache en FTP programma's hier altijd op de achtergrond draaien, zonder dat je ze ziet. Dat afsluiten doorgaans meteen een process killt zegt niet dat dat per definitie zo gebeurt.
Ah, op die fiets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je op alt+tab drukt krijg je een applicatie-overzicht, als ik het me goed herinner, onder XP, kon je in dat lijstje niet met je muis aanwijzen. Dat viel me op, want dat wilde ik doen. Je kunt wel in de taakbalk aanwijzen, maar alt+tab zelf roept een venstertje (of overlay) op die volgens mij niet met de muis bediend kan worden.
Vanwege 64bit geloof ik idd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:33 schreef Casos het volgende:
Ik dacht dat Adobe zelf een Windows-based PC adviseert voor Photoshop. Keuze lijkt me dan vrij makkelijk.
Onder vista kan het gewoon.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je op alt+tab drukt krijg je een applicatie-overzicht, als ik het me goed herinner, onder XP, kon je in dat lijstje niet met je muis aanwijzen. Dat viel me op, want dat wilde ik doen. Je kunt wel in de taakbalk aanwijzen, maar alt+tab zelf roept een venstertje (of overlay) op die volgens mij niet met de muis bediend kan worden.
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
En elke applicatie moet dat dus weer op zijn eigen manier doen (als ze het willen) terwijl dit juist iets is wat mooi centraal in het OS kan worden geregeld. Veel eerder de core business van een OS, in mijn bescheiden opinie, dan bijv. het meeleveren van een Paint-equivalent.
Dat advies hebben ze gegeven in 2003 omdat de PowerPC chips die IBM maakte en op dat moment in de Macs van Apple werden geleverd zich niet qua prestaties konden meten met de chips van Intel en AMD die je in veel PC's terugvindt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:33 schreef Casos het volgende:
Ik dacht dat Adobe zelf een Windows-based PC adviseert voor Photoshop. Keuze lijkt me dan vrij makkelijk.
En dat is natuurlijk iets waar geen Windows gebruiker zich aan stoort, want die weet dat het niet kan. Ik, als iemand die inmiddels aan Mac gewend is, ziet in plaats van een klein overzicht een shitload van applicaties de hele rij van vensters en denkt: "Ugh, ik ga toch niet 20x op alt+tab drukken, ik muis wel even.".quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, op die fiets.
Met XP kan dat niet nee, 7, geen idee, vanaaf eens uitproberen.
Dat is nou juist de pest met zo'n geintegreerd systeem. Het kan kapot en dan hang je, je kan er niets zelf aan doen. Of je bent (hopelijk binnen de garantie) voor een eeuwigheid je mac kwijt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:30 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
Ik heb thuis nu ook een 24'' 3.06 imac, natuurlijk veel te duur voor wat je krijgt. Maar ik moet daar wel bij zeggen dat OSX (voor mij) veel fijner is, je hebt alleen nog maar een scherm, geen kast meer. En je kunt alles wat je kunt (ook windows).
Blijkbaar denken Mac gebruikers daar anders over. Dus zal er wel een verschil in beleving zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Windows/PC gebruikers hebben blijkbaar minder behoefte om de loftrompet te steken over hun systeem en dat is ook niet vreemd het gaat namelijk om een tool niks meer en niks minder en of die tool nu een Mac is of
[..]
Geef ze dan want behalve het upgrade verhaal waar ik een pagina terug al wat over geschreven hebt ken ik ze niet.quote:Ja en ik mag hopen dat jij die wat betreft hardware maar ook software (en dan heb ik het puur over systemen out of the box, gebruiksvriendelijkheid is namelijk geen argument meer als je kunstgrepen uit moet halen) kent.
[..]
Dit topic gaat over de computers van Apple, dus een Mac. Wat dat met ene iPhone te maken heeft is me eenh raadsel. Overigens heeft die 'beperking' op de iPhone meer applicaties opgeleverd dan voor het open windows mobile of android systeem. Dus de beperking ontgaat me enigzins.quote:Mijn reactie ging over Apple
[..]
Nee hoor, ik zie alleen voornamelijk ongegronde kritiek voorbij komen. Virussen voor OSX, groeperen in de taskbar, geen applicaties beschikbaar. Tja.... prima dat mensen krtiek hebben maar zorgt dan wel dat die kritiek waar is. Veel verder dan "er zijn beperkingen" zonder die beperkingen te benoemen zijn we nog niet gekomen eigenlijk.quote:Was dat maar zo, in dit topic is het ook wel weer duidelijk dat apple fans vrij moeilijk tegen kritiek kunnen.
[..]
Een app uninstallen door hem naar de prullebak te slepen is intuitiever dan een wizard moeten doorlopen. Daar is niets subjectiefs aan hoor.quote:Persoonlijke meningen zijn geen feiten dat hoor jij toch te weten met je proffesionele ervaring.
We hebben het dan ook niet over mijn professie gehad. Dus waar dat uit zou moeten blijken is mij een raadsel.quote:Helaas blijkt het nergens uit.
Ik een jaar of 19 en ik beweer hetzelfde. Ik heb ook nergens beweerd dat Mac of Apple zaligmakend is, ik geef alleen weerwoord op de misplaatste aantijgingen.quote:Maar goed ik heb dan ook nog maar 14 jaar ervaring in de ICT en vanuit die ervaring stel ik dan ook dat je een systeem kiest op basis van je behoeften en niet op basis van een geil design of een idiote hype.
http://www.macworld.com/article/132810/2008/04/photoshop64.htmlquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat advies hebben ze gegeven in 2003 omdat de PowerPC chips die IBM maakte en op dat moment in de Macs van Apple werden geleverd zich niet qua prestaties konden meten met de chips van Intel en AMD die je in veel PC's terugvindt.
Apple heeft dit probleem aangepakt door PowerPC te dumpen en over te stappen op Intel, dus het advies van Adobe van destijds is compleet niet relevant meer.
Nee, met 64 bit heeft het niks te maken. Toen Adobe in 2003 dit advies gaf, was 64 bit nog nauwelijks een issue. Daarna heeft Apple vervolgens veel sneller een werkbaar 64 bit platform neergezet dan in de PC-wereld het geval is. Macs zijn al jaren volledig 64 bit, terwijl het in de PC-wereld nu pas een beetje begint aan te slaan. Vanaf Mac OS X 10.3 Panther uit 2003 wordt bv al meer dan 4 GB RAM ondersteund als je 64 bit hardware hebt.quote:
heb idd een keer eerder ook een imac gehad die er mee ophield.. netjes 3 jaar apple care.... naar de winkel gebracht, na enige discussie een (leen)laptop meegekregen, maar na 1 week stond mijn eigen mac weer terug in de winkel.. vond het zelf erg goede service...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is nou juist de pest met zo'n geintegreerd systeem. Het kan kapot en dan hang je, je kan er niets zelf aan doen. Of je bent (hopelijk binnen de garantie) voor een eeuwigheid je mac kwijt.
Ik heb het zelf ervaren hoe onhandig het is toen de mijne boem zei. Voor mij geen supergesloten systemen meer.
Dat Adobe besloot geen 64-bit versie van Photoshop te maken heeft niks te maken met hun advies om geen Mac maar een PC te gebruiken. Dat advies is overigens allang weer ingetrokken en verwijderd van de website van Adobe.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://www.macworld.com/article/132810/2008/04/photoshop64.html
http://www.macrumors.com/(...)dows-32-bit-for-mac/
Ik krijg wel een beetje heimwee als ik zo'n Gumblar topic lees bijvoorbeeldquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer komt dat moment ongeveer? Ik heb sinds 2002 een Mac en heb dit gevoel nog nooit gehad, maar misschien komt het nog.
Let je wel een beetje op de getrojande versie die rondzwerftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik heb iWorks letterlijk met één muisbeweging geïnstalleerd.
Om maar weer even aan te tonen dat over smaak niet te twisten valtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:13 schreef Jak het volgende:
Macs zien er mooi uit, maar net zoals bij neptieten is dat het enige voordeel dat ik eraan kan ontdekken.
Dan leg je de lat wel erg laag voor MSquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:18 schreef Chewie het volgende:
Denk dat er absoluut meer windows/pc gebruikers te vinden zijn die zo blij zijn met hun pc dan mac gebruikers (...)
Dan installeer je Witch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:20 schreef Siegfried het volgende:
Dat sommigen het prettig vinden dat je 2 aparte toetsencombinaties hebt voor switchen tussen apps, en switches tussen vensters van dezelfde apps is leuk; maar ik vind het behoorlijk irritant, en een onnodige extra stap. Dat mensen dan komen, ja maar je kunt de muis gebruiken, of je mousepad, en dan expose; dat is geen oplossing. Ik geef aan dat alt-tab voor mij niet effectief werkt. De muis gebruiken of CMD-, gebruiken, dat maakt weinig verschil.
Je had je issue met een simpele google-search ook zelf op kunnen lossen in plaats van je lijdensweg. Maar goed, in de volstrekt achterhaalde "een Mac valt niet te tweaken" mindset die in dit topic aanwezig is is dat wellicht niet zo vreemd.quote:Ik gaf advies, en een 1 enkel voorbeeld van iets dat mijns inziens onhandiger werkt op Mac dan op Windows. Ik vroeg dus niet aan ´Mac-fans´ of zij ajb mijn probleem wilden oplossen. Ik maak van mijn probleem dus niet het jouwe, dat doe je zelf
En toch is het er nog niet en zal het er ook niet komen ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat Adobe besloot geen 64-bit versie van Photoshop te maken heeft niks te maken met hun advies om geen Mac maar een PC te gebruiken. Dat advies is overigens allang weer ingetrokken en verwijderd van de website van Adobe.
Daarom ga ik nu liever voor flexibiliteit. Als er nu iets mis gaat ben ik binnen 5 minuten bij de pc boer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:42 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
heb idd een keer eerder ook een imac gehad die er mee ophield.. netjes 3 jaar apple care.... naar de winkel gebracht, na enige discussie een (leen)laptop meegekregen, maar na 1 week stond mijn eigen mac weer terug in de winkel.. vond het zelf erg goede service...
Het is idd wel duur als er iets fout gaat met je mac (moederboard oid) en als je er een neemt neem dan AUB Apple Care bij, je weet namelijk maar nooit...
Dat er geen 64-bit versie van Photoshop CS4 is, is puur en alleen te wijten aan de traag- en starheid van Adobe. Apple wil vooruit en schrapt hun legacy frameworks. Adobe weigert vervolgens om over te stappen op een recenter systeem en dat is waarom dit soort problemen ontstaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En toch is het er nog niet en zal het er ook niet komen ook.
Pas met CS5.
Dus ook apple kan rare dingen doen.
Over virussen vond ik het volgendequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee hoor, ik zie alleen voornamelijk ongegronde kritiek voorbij komen. Virussen voor OSX, groeperen in de taskbar, geen applicaties beschikbaar. Tja.... prima dat mensen krtiek hebben maar zorgt dan wel dat die kritiek waar is. Veel verder dan "er zijn beperkingen" zonder die beperkingen te benoemen zijn we nog niet gekomen eigenlijk.
Dit gaat voor windows precies zo op, dus ik snap het verschil niet helemaal. Ik heb 5 jaar lang virusloos geinternet en daar hoef je écht geen moeite voor te doen hoor.quote:Zou het eindelijk zover zijn? Een echt virus voor Mac OS X? Ik moet je teleurstellen, het scriptje dat sinds gisteren de wereld van Apple onveilig maakt, is slechts een vreemde mix tussen een irritant script en een soort virus. En voor de meeste Maccers met een beetje verstand is het volledig ongevaarlijk.
Vreemd dat Ms dat dan wel kan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er geen 64-bit versie van Photoshop CS4 is, is puur en alleen te wijten aan de traag- en starheid van Adobe. Apple wil vooruit en schrapt hun legacy frameworks. Adobe weigert vervolgens om over te stappen op een recenter systeem en dat is waarom dit soort problemen ontstaan.
Iets vergelijkbaars gebeurde toen Macs de switch van PowerPC naar Intel maakte, het heeft toen ook 2 jaar geduurd voordat Adobe met een Intel-versie van Photoshop kwam. Het is gewoon een belachelijk log bedrijf en dat kan eigenlijk niet in een dynamische en snel veranderde wereld wat de ICT is.
Ach kom, je bedoelt Office, het pakket dat elke mongool op z'n PC heeft staan en er 1 x per jaar een briefje mee tikt? Dát Office? iWork is misschien niet zo uitgebreid maar 10x productiever voor de gemiddelde consument.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:46 schreef wallofdolls het volgende:
Een office suite die net zo rijk gevuld is als die van Microsoft
Waar heb je het over? MS heeft juist niks gedaan, behalve hun huidige systemen 64 bits te maken, waardoor je dus nog steeds tegen dezelfde oude shit aan zit te programmeren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vreemd dat Ms dat dan wel kan.
Ik heb in 5 minuten een veel beter vormgegeven brief document met een totaal uniek uiterlijk dan jij ooit in iWorks zult krijgenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach kom, je bedoelt Office, het pakket dat elke mongool op z'n PC heeft staan en er 1 x per jaar een briefje mee tikt? Dát Office? iWork is misschien niet zo uitgebreid maar 10x productiever voor de gemiddelde consument.
Beetje het Windows-syndroom toch wel: pletter er maar genoeg zinloze features, specs en megaspikkels in en de consument zal automatisch aannemen dat het een beter product is. Want zeg nou zelf, een Een schamele iMac met een Core 2 Duo kan toch nooit beter zijn dan de nieuwste Dell OptiQuatro9400FXTurbo?
Ah, features uitzetten om het productief te maken. How MS-like.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:52 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb in 5 minuten een veel beter vormgegeven brief met een totaal uniek uiterlijk dan jij ooit in iWorks zult krijgen.
Tip: je kunt die functies ook uitzetten
1400 euro voor betere service van Apple iCare, betere geheugenmanagement, kleurbeheer is mij veel meer waard! Ik heb in de afgelopen 3 jaar 3 laptops versleten, allemaal brak net na de garantie, voor mij noooit meeeeeer een Windhows bak, Hp, Sony, Compaq / HP allemaal de zelfde slechte baggerservice, opsturen, 3 weken kwijt en een briefje erbij met: "Geen problemen gevonden".quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:46 schreef thedude0 het volgende:
[..]
TS moet gewoon de PC halen, anders zit ie over een paar weken met buyer's remorse. Het hele hardware verhaal is compleet overbodig omdat het apparaat alleen wat out of the box Apple meuk kan draaien en verder niks. 1400 pleuro over de balk gesmeten vanwege marketing en uitstraling.
Uh... de Office suite van Microsoft, wellicht?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:46 schreef wallofdolls het volgende:
Een office suite die net zo rijk gevuld is als die van Microsoft (hoewel daar ook behoorlijk wat beperkingen aan kleven).
Dat lijkt me sterk. Word ondersteunt niet eens basale tekstfuncties als ligaturen en kerning.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:52 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb in 5 minuten een veel beter vormgegeven brief met een totaal uniek uiterlijk dan jij ooit in iWorks zult krijgen.
Apple heeft me nog nooit zo hard laten lachen als de mogelijkheid van Word om audiobestanden in je document te plakken. Het is niet de schuld van Microsoft dat vervolgens de printersupport achterblijft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:50 schreef Jarno het volgende:
Beetje het Windows-syndroom toch wel: pletter er maar genoeg zinloze features, specs en megaspikkels in en de consument zal automatisch aannemen dat het een beter product is.
Apple kon dat veel makkerlijk doen dat dat Ms dat kan doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar heb je het over? MS heeft juist niks gedaan, behalve hun huidige systemen 64 bits te maken, waardoor je dus nog steeds tegen dezelfde oude shit aan zit te programmeren.
Apple wil af van legacy systemen en schrapt die oude meuk. Dat Adobe niet flexibel genoeg is om daarop in te springen, zegt alleen maar iets over hunzelf.
Ten eerste heet het iWork, ten tweede is dat een compleet onzinverhaal als je het tenminste over MS Office hebt hier.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:52 schreef wallofdolls het volgende:
Ik heb in 5 minuten een veel beter vormgegeven brief document met een totaal uniek uiterlijk dan jij ooit in iWorks zult krijgen.
Neenee. HEt is productief omdat t goede functies heeft. Maar i.t.t. iWorks kun je zelf kiezen wat je nodig hebt en wordt dat niet van te voren even voor jou bepaald, waardoor je dus n zwaar tekort hebt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ah, features uitzetten om het productief te maken. How MS-like..
En kudos voor jou omdat je wel met Office weet om te gaan, maar de meeste Sjanies-op-de-hoek gaan eerst 5 minuten verwonderd naar de ribbon interface zitten staren. (En ja, die kun je uitzetten.).
Je hebt minimaal 2 jaar garantie op een laptop.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:54 schreef rishi120 het volgende:
[..]
1400 euro voor betere service van Apple iCare, betere geheugenmanagement, kleurbeheer is mij veel meer waard! Ik heb in de afgelopen 3 jaar 3 laptops versleten, allemaal brak net na de garantie, voor mij noooit meeeeeer een Windhows bak, Hp, Sony, Compaq / HP allemaal de zelfde slechte baggerservice, opsturen, 3 weken kwijt en een briefje erbij met: "Geen problemen gevonden".
Mijn Apple stuk, (toetsenbord van de iBook was gaar). Naar de LJS in Den Haag, even naar gekeken, moest binnen 3 dagen terugkomen en binnen een half uur een nieuwe toetsenbord met gratis lekkere koffie.
Sinds ik ZZp-er ben kan ik mijn machine absoluut niet missen!
Voordelen Mac:
Zeer goede UI
Snelle machine
Stabiel
Goede looks
Geen kabels
Zeer goede service!
Gratis stickers
Goede OS ondersteuning
Voordele PC Algemeen:
- Zeer goede OS voor de eerste 2 weken
- Zeer slechte service vooral bij HP, scheurtje langs mijn beeldscherm heb ik 4 weken over gedaan om een afspraak te krijgen, ze waren elke keer mijn opdracht kwijt.
- Bij sony was mij moederbord brak, hebben ze net zo lang zien uit te stellen totdat de garantie verliep, elke keer maar weer "niet gevonden, bij ons doet alle het goed...". Constant maar blijvn uitvallen... etc... Ben 180 graden gedraaid door deze service... pfff elke keer maar weer voor 1000-1500 euro een nieuwe pc kopen....
- Altijd maar Windows onderhoud plegen, ik ben designer, geen administrator!
- Altijd maar Windows gezeik!
- Grote PSD bestanden kan de standaard PC over het algemeen niet aan, ik heb mij laten vertellen dat dit aan de L2 cache ligt en de windows filemapping.
PC is leuk als je hem hobbymatig koop om te tweaken, of als je voor een baas werkt en de sysproblemen gedeclareerd kunnen worden, maar ik heb zelf stabliliteit nodig, dus voor mij vanaf nu altijd een mac.
ben zwaar pissed, mijn reactie zit vol met taalfouten, maar ik hoop dat ik duidelijk ben en mijn mening overgebracht is.
groeten,
rishi
Je kunt het wel goed praten dat MS geen innovaties durft door te voeren, maar als Adobe in 2 jaar tijd (!!!) niet in staat is om hun software tegen een ander framework aan te programmeren, moeten ze zich toch eens afvragen waar ze mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Apple kon dat veel makkerlijk doen dat dat Ms dat kan doen.
Dat is een voordeel als je een relatief kleine vis bent in de vijver.
Adobe was al aardig ver toen Apple besloot om dingen te gaan veranderen.
Daar betalen ze nu de rekening voor, en terecht.
Ms moet zoiets eens flikken....
Dan worden ze gelynched.
Het verschil is dat je malware voor windows hebt die uitgevoerd wordt vanuit bv een preview pane van je mail applicatie. Bij OSX vraagt ie dan altijd nog om je wachtwoord. Je weet wel. UAC, maar dan zo dat het NIET irritant is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:46 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Over virussen vond ik het volgende
[..]
Dit gaat voor windows precies zo op, dus ik snap het verschil niet helemaal. Ik heb 5 jaar lang virusloos geinternet en daar hoef je écht geen moeite voor te doen hoor.
Vertel mij waar ik een equivalent van bijvoorbeeld Mediaportal vind die net zo briljant is. Mooie software engineering-tools. Een office suite die net zo rijk gevuld is als die van Microsoft (hoewel daar ook behoorlijk wat beperkingen aan kleven).
Jij vindt dat alles voor Mac beschikbaar is, maar in de verfijning mist er gewoon heel erg veel. Prima. In de verfijning van windows mist er ook wel eens wat, maar dat zegt niet dat het troep is
Het is altijd dubbel. Enerzijds is het goed voor applicaties, anderzijds is het niet zo goed voor je systeem an sich. Programmeren in C voor Windows is redelijk ellendig bijvoorbeeld, vandaar dat veel mensen graag .NET gebruiken, maar zo krijg je wel twee frameworks (Apple is daar ook niet helemaal vies van trouwens).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vreemd dat Ms dat dan wel kan.
Toe maar, nog een editie erbij. MS zal blij met je zijn. En draaien ze dat dan op Windows 7 Basic Home Starter Ultimate Pro edition of op Windows 7 Basic Home Pro Basic Plus edition?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef wallofdolls het volgende:
Misschien wordt t tijd voor een MS Office Sjanies-op-de-hoek edition naast de Home/Student-edition
Als je een 24 inch Samsung scherm vergelijkt met een 24 inch LED Cinema Display, dan heb je eigenlijk niets te zoeken in dit topic. Want kwa beeldkwaliteit zijn die 2 niet vergelijkbaar. Bron: mijn ogen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:40 schreef Bowlingbal het volgende:
@ TS: Een 24inch scherm (Samsung Syncmaster bijvoorbeeld) heb je al voor 200 euro. Om daarvoor nu die 1400 euro neer te leggen vind ik ook weer zo wat. Wat voor bak kun je halen voor 1200 euro? Heb je daarmee betere specs?
En kun je kabels niet wegwerken? Mijn PC-kast staat ook uit het zicht, voor het geval de Hoe Staat de PC in de Huiskamer SchoonheidsCommissie langskomt.
Jij gelooft dat Adobe dat nieuws pas op de WWDC in 2007 hoorde?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:55 schreef Netsplitter het volgende:
Adobe was al aardig ver toen Apple besloot om dingen te gaan veranderen.
Het feit dat je de naam van het pakket verkeerd blijft spellen en niet echt op de hoogte lijkt van de opmaakfunctionaliteit doet mij vermoeden dat je echt 0.0 ervaring hebt met (een recente versie van) Pagesquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef wallofdolls het volgende:
Maar i.t.t. iWorks kun je zelf kiezen wat je nodig hebt en wordt dat niet van te voren even voor jou bepaald, waardoor je dus n zwaar tekort hebt.
Speakin' of which, kun je Windows al per gebruiker, live en on-the-fly van taal veranderen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:58 schreef Iblis het volgende:
Liefst zou je willen dat applicaties gemakkelijk internationaliseerbaar waren
Euh.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt het wel goed praten dat MS geen innovaties durft door te voeren, maar als Adobe in 2 jaar tijd (!!!) niet in staat is om hun software tegen een ander framework aan te programmeren, moeten ze zich toch eens afvragen waar ze mee bezig zijn.
Jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Speakin' of which, kun je Windows al per gebruiker, live en on-the-fly van taal veranderen?
Deze is zooooo mooi.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:00 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer ze dingen radicaal gaan omgooien stappen mensen over naar linux/mac
En dat noem je goede service?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:54 schreef rishi120 het volgende:
Mijn Apple stuk, (toetsenbord van de iBook was gaar). Naar de LJS in Den Haag, even naar gekeken, moest binnen 3 dagen terugkomen en binnen een half uur een nieuwe toetsenbord met gratis lekkere koffie.
Ok, hurray for MS, welkom in 2003!quote:
Je kunt hoog en laag springen met je Word, maar pas in Office 2010 komt fatsoenlijke ondersteuning voor OpenType lettertypen en features zoals ligaturen. Het mocht even duren. Office kent ontzettend veel nodeloze features, maar mist een groot aantal essentiële als het gaat om typografische verzorging of gestructureerde opbouw van documenten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Neenee. HEt is productief omdat t goede functies heeft. Maar i.t.t. iWorks kun je zelf kiezen wat je nodig hebt en wordt dat niet van te voren even voor jou bepaald, waardoor je dus n zwaar tekort hebt.
Misschien wordt t tijd voor een MS Office Sjanies-op-de-hoek edition naast de Home/Student-edition
Bovendien hebben we het hier over Carbon he. Dat framework was bij de introductie van OS X in 2001 al obsolete. Apple heeft het alleen maar bijgevoegd om developers langer de tijd te geven om hun applicaties echt compatible met OS X te maken door ze tegen Cocoa aan te schrijven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jij gelooft dat Adobe dat nieuws pas op de WWDC in 2007 hoorde?.
Je gebruikt woorden als 'lekker groot'. Hiervoor heb je een laptop gebruikt. Natuurlijk is een LED Cinema vast wel beter dan een normale Samsung, maar die eis komt niet sterk in je verhaal naar voren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:59 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Als je een 24 inch Samsung scherm vergelijkt met een 24 inch LED Cinema Display, dan heb je eigenlijk niets te zoeken in dit topic. Want kwa beeldkwaliteit zijn die 2 niet vergelijkbaar. Bron: mijn ogen.
Das pas sinds dit jaar zo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je hebt minimaal 2 jaar garantie op een laptop.
Dat jij dat niet weet zegt meer over jou dan over die laptops.
En al helemaal niets over WIndows.
ja en wij hebben een service contract met een bedrijf die het dezelfde dag nog komt doen...... nutteloze informatie van je... het ging over de service van Apple, Dell HP en Sony zelf...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dat noem je goede service?![]()
Dell komt bij mij de volgende werkdag langs en vervangt ter plekke wat nodig is, de koffie is dan wel niet gratis en ik moet het zelf zetten en dan ook nog een keer voor de service-monteur maar dat heb ik er wel voor over.
En dat systeem kost me geen 1400 ¤ en heeft geen enkele van de door jouw genoemde nadelen.
Het is duidelijk waarom jij voor een Mac kiest maar gebruik dan terechte argumenten over de Apple service zijn ook genoeg klachten te vinden en hetzelfde geldt voor Dell, HP, Sony enz.
Of gewoon even een PDF-je maken vanuit Pages. Zo dóm dat dat met Office geeneens kan zonder Acrobat te kopen of genoegen nemen met een ander, net niet formaat wat geen hond kan openen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt hoog en laag springen met je Word, maar pas in Office 2010 komt fatsoenlijke ondersteuning voor OpenType lettertypen en features zoals ligaturen.
Ow ja, Draait Crysis al goed op een Mac??quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Speakin' of which, kun je Windows al per gebruiker, live en on-the-fly van taal veranderen?
Zelfs als je gelijk hebt: dan zit je als gebruiker toch beter bij de fabrikant die wél een beetje aan innovatie kan doen?? Het maakt mij verder niet echt uit wat de redenen zijn dat een mammoettanker geen snelle bochtjes kan maken, als slalommen in het voordeel is van de gebruiker heb ik liever een jacht of speedboot.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:00 schreef Netsplitter het volgende:
Daarbij willen ze een hoop, maar kunnen ze niet omdat 90% van de wereld Windows gebruikt.
Wanneer ze dingen radicaal gaan omgooien stappen mensen over naar linux/mac/what ever en dat willen ze ook niet.
Neelie Kroes.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of gewoon even een PDF-je maken vanuit Pages. Zo dóm dat dat met Office geeneens kan zonder Acrobat te kopen of genoegen nemen met een ander, net niet formaat wat geen hond kan openen.
Bij mijn oude werkgever hadden we ook Dell, daar moest net zo makkelijk een RMA door de monteur ingevuld worden die binnen een paar dagen terugkwam met de onderdelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dat noem je goede service?![]()
Dell komt bij mij de volgende werkdag langs en vervangt ter plekke wat nodig is, de koffie is dan wel niet gratis en ik moet het zelf zetten en dan ook nog een keer voor de service-monteur maar dat heb ik er wel voor over.
En dat systeem kost me geen 1400 ¤ en heeft geen enkele van de door jouw genoemde nadelen.
Het is duidelijk waarom jij voor een Mac kiest maar gebruik dan terechte argumenten over de Apple service zijn ook genoeg klachten te vinden en hetzelfde geldt voor Dell, HP, Sony enz.
En ik noem Dell, wat is daar dan precies nutteloos aan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
ja en wij hebben een service contract met een bedrijf die het dezelfde dag nog komt doen...... nutteloze informatie van je... het ging over de service van Apple, Dell HP en Sony zelf...
Even de OP lezen hoor, spellen spelen was geen eis van TS. Terwijl iets basaals als de taal van het OS aanpassen dat zomaar zou kunnen zijn. Mijn vrouw en ik hebben aparte user accounts, zij werkt graag op een Nederlands OS, ik op een Engels. Geen probleem, icm fast user switching (MS term, kweet ff niet hoe dat bij Apple precies heet) hebben we elke keer onze eigen taal en ik kan de hare zo even aanpassen als ik onder dat account even iets moet doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow ja, Draait Crysis al goed op een Mac??
dat klopt niet geheel... de powerPC chips an sich waren niet het probleem. wel dat Photoshop een aantal diep ingrijpende grafische code bevat die op een redelijk diep niveau gebruik maken van de rekenmogelijkheden van de processor (vooral floating puntberekeningen) ...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat advies hebben ze gegeven in 2003 omdat de PowerPC chips die IBM maakte en op dat moment in de Macs van Apple werden geleverd zich niet qua prestaties konden meten met de chips van Intel en AMD die je in veel PC's terugvindt.
Apple heeft dit probleem aangepakt door PowerPC te dumpen en over te stappen op Intel, dus het advies van Adobe van destijds is compleet niet relevant meer.
Kan je even een bron er bij doen dat Neelie zich bemoeid heeft met de functionaliteit van Word?quote:
Het is geen kwaliteit van een platform of er een specifieke applicatie wel of niet op draait. Je kunt ook geen OmniGraffle (om maar wat te noemen) in Windows draaien, maar dat is natuurlijk geen reden dat Windows een slecht platform is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow ja, Draait Crysis al goed op een Mac??
Dat kan dat hangt geheel van de gemaakte afspraken af.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef rishi120 het volgende:
[..]
Bij mijn oude werkgever hadden we ook Dell, daar moest net zo makkelijk een RMA door de monteur ingevuld worden die binnen een paar dagen terugkwam met de onderdelen.
Dus dat MS eigen, gesloten en bizarre formaten gaat verzinnen is de schuld van Kroes?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Neelie Kroes.
Daar heeft Apple nog geen last van en gaan ze ook nooit krijgen.
Neelie Kroes schiet niet in de stress als Microsoft open standaarden als PDF zou omarmen hoor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Neelie Kroes.
Daar heeft Apple nog geen last van en gaan ze ook nooit krijgen.
OpenOffice.org hier heeft ook Kerning. Geen idee wat het is, ik ben geen tekstschrijver, maar ik heb het wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of gewoon even een PDF-je maken vanuit Pages. Zo dóm dat dat met Office geeneens kan zonder Acrobat te kopen of genoegen nemen met een ander, net niet formaat wat geen hond kan openen.
Niet met Word.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Kan je even een bron er bij doen dat Neelie zich bemoeid heeft met de functionaliteit van Word?
MS kan gewoon een licentie bij Adobe kopen om het genereren van PDF's te integreren met hun software. Dan gaat helemaal niemand steigeren en is iedereen tevreden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet met Word.
Maar je kan zelf toch ook op je vingers natellen dat wanneer Ms support gaat leveren voor het direct wegschrijven naar pdf dat oa Adobe meteen op hun achterste poten staan om Ms aan te gaan klagen via Kroes, oneerlijke concurrentie enzo.....
Het enige goede antwoord.quote:
In theorie zou Adobe natuurlijk kunnen gaan steigeren en weigeren om MS die licentie te verkopen. Wat vast ook interessant is van een afstandjequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
MS kan gewoon een licentie bij Adobe kopen om het genereren van PDF's te integreren met hun software. Dan gaat helemaal niemand steigeren en is iedereen tevreden.
Behalve MS zelf, want die willen dit helemaal niet.
Als je ergens onlogische gestructureerde opbouw tegenkomt als je een iets complexer document hebt dan is het iWorks welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt hoog en laag springen met je Word, maar pas in Office 2010 komt fatsoenlijke ondersteuning voor OpenType lettertypen en features zoals ligaturen. Het mocht even duren. Office kent ontzettend veel nodeloze features, maar mist een groot aantal essentiële als het gaat om typografische verzorging of gestructureerde opbouw van documenten.
iWorks is een stuk eerlijker over wat het kan. Office is uiteindelijk een omhooggevallen amateurproduct. Geen professionele oplossing.
Dat de macversie sneller is, dat klopt. CS3 en lager waren trager omdat Rosetta nog moest inspringen, maar Adobe heeft netjes werk afgeleverd met CS4.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Jarno het volgende:
Even heel subjectief en on-onderbouwd hoor... die hele PS/Adobe discussie... Dat hele CS4 start op mijn iMac echt veel sneller op (en werkt ook veel soepeler) dan op mijn (qua specs snellere) HP op het werk. Dus ik weet niet of dat nou echt heel belangrijk is allemaal. Het lijkt nu net alsof CS4 op de Mac een draak is terwijl dat (imho) absoluut niet zo is.
Je kan in Office 2007 een plugin installeren die naar pdf/a formaat kan schrijven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
MS kan gewoon een licentie bij Adobe kopen om het genereren van PDF's te integreren met hun software. Dan gaat helemaal niemand steigeren en is iedereen tevreden.
In mijn OP staat duidelijk dat ik beeldkwaliteit, hoge resolutie en kleur enorm belangrijk vind.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je gebruikt woorden als 'lekker groot'. Hiervoor heb je een laptop gebruikt. Natuurlijk is een LED Cinema vast wel beter dan een normale Samsung, maar die eis komt niet sterk in je verhaal naar voren.
Als je een Apple 24 inch LED Scherm zoekt, waarom zoek je dan nog in de PC hoek?
Wat is dit dan? Of is dat alweer verouderde info -quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet je je afvragen of je de juiste tool voor het juiste doel gebruikt. Jij beschouwt iWorks als vervanger voor Word. Dat is het niet. OpenOffice probeert Microsoft Office na te bootsen. iWorks heeft een eigen filosofie, net als met meer op Mac. Als die je niet ligt, blijft het voor jou een slecht product.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:13 schreef wallofdolls het volgende:
Als je ergens onlogische gestructureerde opbouw tegenkomt als je een iets complexer document hebt dan is het iWorks wel. Tering, dan zit je een uur te zoeken naar iets simpels wat je list weer kloppend maakt, bestaat het gewoon niet.
Of je gebruikt cutepdf writer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kan in Office 2007 een plugin installeren die naar pdf/a formaat kan schrijven.
Of Of Of Of Of.......quote:
genoeg alternatieven dus.quote:
Ik denk dat je hier de spijker op de kop hebt geslagen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan moet je je afvragen of je de juiste tool voor het juiste doel gebruikt. Jij beschouwt iWorks als vervanger voor Word. Dat is het niet. OpenOffice probeert Microsoft Office na te bootsen. iWorks heeft een eigen filosofie, net als met meer op Mac. Als die je niet ligt, blijft het voor jou een slecht product.
Ligt het je wel, dan werkt Apple gewoon heel soepel. Want het werkt wel consistent. Voor jou is dat consistent irritant, voor velen is het consistent gemakkelijk.
"Hoi ma met mij."quote:
Het kan ook wel op een Mac. Met Office zelfs. Of Open Office. Of LaTex. Wat jij wilt!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:22 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de spijker op de kop hebt geslagen.
Verder.. juiste tool, juiste doel, prima, maar ik wil met iWorks gewoon net als met Word een complex document kunnen maken en dat ging ons (inc. Mac-adept) behoorlijk moeilijk af. Dan kan Mac wel een andere filosofie hebben, maar als wij daar met een Mac zitten hebben we geen PC voorhanden. Simpel zat. En dat wil ik dan graag met iWorks doen en niet met photoshop graag.
Hmm, ik kan alleen CS3 vinden voor Mac, of zoek ik niet goed genoeg? (FTD)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Jarno het volgende:
Even heel subjectief en on-onderbouwd hoor... die hele PS/Adobe discussie... Dat hele CS4 start op mijn iMac echt veel sneller op (en werkt ook veel soepeler) dan op mijn (qua specs snellere) HP op het werk. Dus ik weet niet of dat nou echt heel belangrijk is allemaal. Het lijkt nu net alsof CS4 op de Mac een draak is terwijl dat (imho) absoluut niet zo is.
Ik zie je punt niet. Er zijn alternatieven voor windows, in de nieuwe office kan het nu ook gewoon. Dat het op Apple makkelijker gaat weet ik ook wel. Maar he, ik blijf gezellig als het maar even kan op mijn mac werken en op mijn werk noodgedwongen op microsoft (huilie systeembeheerders hier).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Hoi ma met mij."
"Je wilt wat? PDF maken?"
"Eh ja dan moet je even CutePDF downloaden en installeren"
"Ja ehhhhh ff Googelen op CutePDF denk ik?"
"Hoeveel verschillende versies? Vier? Ehhhhh. Neem de gratis versie maar!"
"Ja pfffft iets van setup denk ik ofzo?"
"Je wåt zie je? Oh McAfee. Ja eh pfffffffffft."
"Ik kom wel even langs."
Idd veeeeeeel makkelijker dan Print, PDF, Save to PDF..
En van bovenstaande gebruikers zijn er veeeeeeeeeeel meer dan al die semi-wizzkids die wel zelf een tool kunnen zoeken, installeren en gebruiken (wat als de PDF printer die geinstalleerd wordt niet als default wordt gezet? Snapt een gebruiker toch niet!). En dat is wat Apple wel heel goed snapt.
Je zoekt niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hmm, ik kan alleen CS3 vinden voor Mac, of zoek ik niet goed genoeg? (FTD)
Beter zoeken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Eh?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kan in Office 2007 een plugin installeren die naar pdf/a formaat kan schrijven.
http://lmgtfy.com/?q=adobe+photoshop+CS4+mac+isohuntquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Jups, Microsoft Office voor Mac is best een aardig product. Het is genoeg verMact (qua interface, losse venstertjes) om als Mac-gebruiker mee uit de voeten te kunnen, maar onderwijl kan het alles wat Office voor de PC ook kan, en het is grotendeels compatible geloof ik. Ik gebruik het verder niet, want het wordt ook door dezelfde kwalen geteisterd, maar het is wel gewoon een omvattende Office-suite voor Mac.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het kan ook wel op een Mac. Met Office zelfs. Of Open Office. Of LaTex. Wat jij wilt!
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Hoi ma met mij."
"Je wilt wat? PDF maken?"
"Eh ja dan moet je even CutePDF downloaden en installeren"
"Ja ehhhhh ff Googelen op CutePDF denk ik?"
"Hoeveel verschillende versies? Vier? Ehhhhh. Neem de gratis versie maar!"
"Ja pfffft iets van setup denk ik ofzo?"
"Je wåt zie je? Oh McAfee. Ja eh pfffffffffft."
"Ik kom wel even langs."
Idd veeeeeeel makkelijker dan Print, PDF, Save to PDF..
En van bovenstaande gebruikers zijn er veeeeeeeeeeel meer dan al die semi-wizzkids die wel zelf een tool kunnen zoeken, installeren en gebruiken (wat als de PDF printer die geinstalleerd wordt niet als default wordt gezet? Snapt een gebruiker toch niet!). En dat is wat Apple wel heel goed snapt.
Volgens microsoft zelf anders niet hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:31 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zit er bij mij al jaren in. Of heb ik de pro-edition van Office ofzo?
Bij mij zit het er ook gewoon in.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens microsoft zelf anders niet hoor
Daarnaast, ik kan ook vanuit Safari, TextEdit, Mail, etc, PDF-jes maken. Eigenlijk elke applicatie die iets kan printen. Niet dat het zo'n enorme biggie is verder hoor maar het kan gewoon handig zijn. Voor de gemiddelde gebruiker net iets handiger dan enorm complexe Office documenten maken, gok ik zo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens microsoft zelf anders niet hoor
Is dat servicepack er al jaren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij mij zit het er ook gewoon in.
Voor zover ik weet zat het niet in de originele Office 2007, maar hebben ze het met een van de servicepacks toegevoegd.
Van de link een paar posts hierboven:quote:
En SP2 is dacht ik april of mei van dit jaar uitgekomen.quote:When using SP2, customers will be able to open, edit and save documents using ODF and save documents into the XPS and PDF fixed formats from directly within the application without having to install any other code.
Het lijkt me ook niet, maar he, laat die windows gebruikers denken dat ze het beste OS hebben. Dat beste OS bestaat eenvoudigweg niet, want anders was iedereen al overgestapt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarnaast, ik kan ook vanuit Safari, TextEdit, Mail, etc, PDF-jes maken. Eigenlijk elke applicatie die iets kan printen. Niet dat het zo'n enorme biggie is verder hoor maar het kan gewoon handig zijn. Voor de gemiddelde gebruiker net iets handiger dan enorm complexe Office documenten maken, gok ik zo..
Ah, nu gaan we generaliseren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet, maar he, laat die windows gebruikers denken dat ze het beste OS hebben. Dat beste OS bestaat eenvoudigweg niet, want anders was iedereen al overgestapt.
Ik voel me prettig bij MacOS, Windows kan ik me prima in redden.
Ach, sla KLB of DIG er maar eens op na. Naast de 'wat zal ik kopen' topics worden de meeste 'PC vs. Mac' topics (en volgens mij zelfs alle) geopend door Windows gebruikers. Kennelijk zit er ergens wat dwars ofzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, nu gaan we generaliseren.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
We hebben het toch over Windows icm PDF? Ik wil ook wel OS/400, Solaris en BeOS noemen, maar dan blijf ik bezig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, nu gaan we generaliseren.
Ik beweer en zal ook nooit beweren dat Windows perfect is en dat OSX zuigt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
We hebben het toch over Windows? Ik wil ook wel OS/400, Solaris en BeOS noemen, maar dan blijf ik bezig.
Dan zie ik niet waar we in mening verschillenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik beweer en zal ook nooit beweren dat Windows perfect is en dat OSX zuigt.
Dat zou zeer hypocriet zijn aangezien ik een iPhone heb welke ik vele malen beter vind dan de Windows tegenhangers.
Windows voldoet voor mij en voorziet me van werk.
Elk OS heeft z'n voor en nadelen.
We verschillen ook niet mening, alleen qua os.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dan zie ik niet waar we in mening verschillen
Maar he, fanboys blijf je houden. En ja, mijn UI spreekt me tegen, maar dat boeit me niet.
Hey, begrijp me niet verkeerd, dat geldt voor mij ook. Maar sinds ik zelf een iMac (en MacBook, en iPhone) heb, kan ik mensen die mij vragen "Wat voor een PC moet ik kopen" eigenlijk niet meer met droge ogen richting een Dell sturen. Slechts in een paar specifieke gevallen vind ik dat je een PC zou moeten kopen:quote:
Ja, dat vergeten mensen nog wel eens. Doe ff Terminal en je kunt helemaal losgaan met bash.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:58 schreef Tijn het volgende:
Ik wil OS X juist vanwege het nerdige. Unix FTW, je weet.
Het komt erop neer dat kerning ervoor zorgt dat letters op een consistente, logische en goed leesbare manier van elkaar gescheiden zijn. Je kunt het het beste zien met een plaatje. Dit is bijvoorbeeld hoe het Engelse woord "Table" correct is gekerned:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:10 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
OpenOffice.org hier heeft ook Kerning. Geen idee wat het is, ik ben geen tekstschrijver, maar ik heb het wel.
Kijk en dat is nu net het misverstand. Wij vinden niet dat Windows het beste besturingssysteem is. Dat vinden de McFanboys altijd van hun Mac. Ik ben helemaal niet lyrisch over Windows. Maar om nou meteen te gaan roepen dat alles op de Mac zó véel béter geregeld is. Daar steken wij een stokje voorquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet, maar he, laat die windows gebruikers denken dat ze het beste OS hebben. Dat beste OS bestaat eenvoudigweg niet, want anders was iedereen al overgestapt.
Waarom gebruik je iets waar je geen fan van bent?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:14 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Wij vinden niet dat Windows het beste besturingssysteem is.
Ik ben helemaal niet lyrisch over Windows.
Eh nee hoor 'jullie' roepen van alles over OSX wat niet waar is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:14 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Kijk en dat is nu net het misverstand. Wij vinden niet dat Windows het beste besturingssysteem is. Dat vinden de McFanboys altijd van hun Mac. Ik ben helemaal niet lyrisch over Windows. Maar om nou meteen te gaan roepen dat alles op de Mac zó véel béter geregeld is. Daar steken wij een stokje voor
Waarom moet je fan zijn om iets te gebruikenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom gebruik je iets waar je geen fan van bent?
Oh, ik ook. Maar het is niet een naadloze overstap. Je moet wel enigszins met het OS meedenken om er het maximale uit te halen. Het aanzien voor een Windows met een theme gaat je gegarandeerd teleurstelling opleveren als je meer doet dan het branden van het eerder genoemde dvdtje voor de kleinkinderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:19 schreef Jarno het volgende:
Ik ben eigenlijk wel 'lyrisch' over OSX.. Maar dat zal wel komen omdat het een goed product is ofzo.
Ik zou niet graag elke dag met iets werken waarvan ik weet dat het eigenlijk maar middelmatig is en veel beter kan. Maar goed, dat is mijn mening hequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Waarom moet je fan zijn om iets te gebruiken![]()
![]()
![]()
. Tering.
Dan houd ik geen collega's meer overquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou niet graag elke dag met iets werken waarvan ik weet dat het eigenlijk maar middelmatig is en veel beter kan.
Er zijn meer van dat soort types die dit soort programma's maken, maar op de Mac kan dat dus ook. Ik vind dat altijd van die onzin van eh: "jaaa Windows is instabiel". Hoezo Wndows is instabiel? HEt hangt er van af wat je installeert. Met de Mac gebeuren dit soort dingen blijkbaar ook.quote:Works great for a few minutes, then hangs, then hangs other applications, then hangs the mouse. Memory management seems to be at fault. (This is on a PPC eMac 1.4 with a gig ram). Shame, because the connection and upload/download management knocks spots off any file-sharing competition.
Ik ben lyrisch over vrijwel alle producten die ik gebruik. Als ik ergens niet blij mee ben, zoek ik iets anders waar ik wel blij mee ben. Je gaat toch niet iets kopen wat je eigenlijk maar niks vindt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:19 schreef Jarno het volgende:
Ik ben eigenlijk wel 'lyrisch' over OSX.. Maar dat zal wel komen omdat het een goed product is ofzo.
Dat is dus precies wat ik bedoel met Mac fanboysquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou niet graag elke dag met iets werken waarvan ik weet dat het eigenlijk maar middelmatig is en veel beter kan. Maar goed, dat is mijn mening he
Dat is zo. Je moet echt een beetje de Apple manier van werken gaan snappen (zoals library based werken ipv filesystem based) en er in mee willen gaan om er het meeste uit te halen. Sommige zien dat misschien als beperking, ik zie het meer als efficientie. Het is ook een kwestie van je 'Windows gewoontes' afleren wellicht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh, ik ook. Maar het is niet een naadloze overstap. Je moet wel enigszins met het OS meedenken om er het maximale uit te halen. Het aanzien voor een Windows met een theme gaat je gegarandeerd teleurstelling opleveren als je meer doet dan het branden van het eerder genoemde dvdtje voor de kleinkinderen.
Dude. Je haalt een PPC eMac (!) voorbeeld aan. Je weet hoe lang dat geleden is? Daarnaast, een rotte programmeur zal ook op de Mac een rotte programmeur blijven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:22 schreef wallofdolls het volgende:
En, waarom Windows eerder instabiel is:
[..]
Er zijn meer van dat soort types die dit soort programma's maken, maar op de Mac kan dat dus ook. Ik vind dat altijd van die onzin van eh: "jaaa Windows is instabiel". Hoezo Wndows is instabiel? HEt hangt er van af wat je installeert. Met de Mac gebeuren dit soort dingen blijkbaar ook.
Het voordeel van Apple was toch dat iedereen t zonder moeite snapte?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is zo. Je moet echt een beetje de Apple manier van werken gaan snappen (zoals library based werken ipv filesystem based) en er in mee willen gaan om er het meeste uit te halen. Sommige zien dat misschien als beperking, ik zie het meer als efficientie. Het is ook een kwestie van je 'Windows gewoontes' afleren wellicht.
Als ik jou was zou ik dan niet met een Mac werken. Simpel toch? Iets is natuurlijk nooit superieur, je vindt hooguit iets superieur.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:24 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik bedoel met Mac fanboys. De illusie dat je met iets superieurs werkt.
Ik vind die Mac Programma's vaak een groot blok aan mijn been.
Het belangrijkste in dat stukje tekst was wellicht 'om er het meeste uit te halen'. En als je 10 jaar met Windows hebt gewerkt is er geen pijnloze overstap naar andere platformen. Die illusie heeft niemand hier geloof ik.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:25 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het voordeel van Apple was toch dat iedereen t zonder moeite snapte?
Dude, dr worden hier voorbeelden gegeven over windows '98 systemen die er ook al lang niet meer toe doen. Weet je wel hoe lang geleden dat isquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dude. Je haalt een PPC eMac (!) voorbeeld aan. Je weet hoe lang dat geleden is? Daarnaast, een rotte programmeur zal ook op de Mac een rotte programmeur blijven.
Dat raad ik mezelf ook ten strengste af jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik dan niet met een Mac werken. Simpel toch? Iets is natuurlijk nooit superieur, je vindt hooguit iets superieur.
Ik vind het ook helemaal niet raar dat je Windows gebruikt. De meeste mensen gebruiken Windows en veel mensen zijn er vast ook hartstikke tevreden mee, dus prima.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:35 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat raad ik mezelf ook ten strengste af ja
Eh, nee? *zoekt*quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:31 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dude, dr worden hier voorbeelden gegeven over windows '98 systemen
Ja mooi he, die "argumenten" uit de lucht grijpenquote:
Iedereen zonder eerdere OS kennis, ja. Dan is OSX meer dan Windows geschreven met een philosophy of least surprise. Als je daarentegen verwacht dat het werkt zoals Windows door eerdere kennis daarmee, tja, dan zal je wellicht wat dingen die "nu eenmaal zo zijn" onder Windows moeten afleren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:25 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Het voordeel van Apple was toch dat iedereen t zonder moeite snapte?
Zoals?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:51 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Heel veel genoemde Windows-nadelen waren nadelen tot in win '98
Omdat-Mac-mijn-programma's-sowieso-niet-ondersteunt-en-linux-af-en-toe-vage-onvolledigheden-heeft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niet raar dat je Windows gebruikt. De meeste mensen gebruiken Windows en veel mensen zijn er vast ook hartstikke tevreden mee, dus prima.
Waar ik verbaasd over ben is dat je zelf aangeeft dat je weet dat het niet het beste systeem is, maar het toch blijft gebruiken. Zoiets zie ik mezelf niet zo snel doen.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:55 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Omdat-Mac-mijn-programma's-sowieso-niet-ondersteunt-en-linux-af-en-toe-vage-onvolledigheden-heeft.
Tof, een OS er naast draaien om het toch aan de praat te krijgen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]welke programma's zou linux wel ondersteunen en Mac niet ?
Zelfs heel KDE/Gnome kun je als extra laag binnen Acqua installeren en draaien 'naast' je standaard mac interface (waarbij het hooguit zo is dat de interface van de meeste KDE/Gnome toepassingen zo bagger is dat je het liever niet 'wilt' toepassen...)
Die hebben wel veel problemen, maak ik zo op uit jouw anecdotes.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:07 schreef wallofdolls het volgende:
die gasten met Macs bij ons
Dat grouping-gebeuren, die filesystem-centrale aanpak, de moeite waarmee je je programma's beheert (boeiend dat je ze niet naar je prullenbak kan slepenquote:
Ik vind dat een behoorlijk probleem ja. Als jij hip zit te doen met je nieuwe gadget (want ja, nieuw moet ie zijn hé, je kan niet aankomen met eh "mijn Mac is 2 al jaar oud". dat kun je echt niet makenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die hebben wel veel problemen, maak ik zo op uit jouw anecdotes.
Ja, maar hoe is dat het probleem van het OS? Klinkt mij alsof het probleem hem zit in de persoon (die vervolgens toevallig fan is van het eerder genoemde OS).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:12 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik vind dat een behoorlijk probleem ja. Als jij hip zit te doen met je nieuwe gadget (want ja, nieuw moet ie zijn hé, je kan niet aankomen met eh "mijn Mac is 2 al jaar oud". dat kun je echt niet maken), maar je educatie er onder lijdt. Het is goed dat het niet mijn probleem is
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Tof, een OS er naast draaien om het toch aan de praat te krijgen.
Ik zie juist bij de Mac gebruikers die ik ken veel meer 'producttevredenheid' wat zich ook uit in wat minder upgrade geil zijn. Zoals ik ook al zei, mijn iMac heb ik nou ook alweer een tijdje maar ik heb niet het idee dat ik er iets niet mee kan en dat ik een nieuwe moet ofzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:12 schreef wallofdolls het volgende:
je kan niet aankomen met eh "mijn Mac is 2 al jaar oud".
KDE en Gnome zijn geen besturingsysstemen, dat weet jij ook wel. Dat in Windows de GUI en het OS zelf praktisch hetzelfde brok code zijn, wil niet zeggen dat dat in de rest van de systemen ook zo werkt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Tof, een OS er naast draaien om het toch aan de praat te krijgen.
Ik heb mijn iMac sinds 2007, ik heb totaal niet het idee dat 'ie ook maar een beetje aan vervanging toe is. Ik heb het afgelopen jaar gewerkt met een PowerBook uit 2005 en dat ging ook prima.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zie juist bij de Mac gebruikers die ik ken veel meer 'producttevredenheid' wat zich ook uit in wat minder upgrade geil zijn. Zoals ik ook al zei, mijn iMac heb ik nou ook alweer een tijdje maar ik heb niet het idee dat ik er iets niet mee kan en dat ik een nieuwe moet ofzo.
Nou ja, die heb je. Net als mensen de laatste iPod of iPhone moeten hebben. Maar dat heeft zelden redenen die iets te maken hebben met productiviteit, zoals ook wallofdolls al uitstekend onderstreeptquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:21 schreef Tijn het volgende:
Hoe je erbij komt dat mensen met een Mac continu hun machines moeten upgraden is in elk geval niet mijn ervaring.
XP is geen windows 98quote:
De wat?quote:, die filesystem-centrale aanpak
Dat is inderdaad zeer boeiend als je het niet weet omdat je daarmee je OS om zeep kan helpen. En ten tweede had jij het over problemen die na windows 98 niet meer voorkwamen en dit probleem is tot op vandaag gewoon aanwezig in windows.quote:, de moeite waarmee je je programma's beheert (boeiend dat je ze niet naar je prullenbak kan slepen)
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:12 schreef wallofdolls het volgende:
Als jij hip zit te doen met je nieuwe gadget (want ja, nieuw moet ie zijn hé, je kan niet aankomen met eh "mijn Mac is 2 al jaar oud". dat kun je echt niet maken)
Ik vind heeel persoonlijk dat mensen die enorm Geilen op IPod, iPhones, IShit enorme wanabees zijn. Uit ervaringen in mijn ongeving zie ik dat de meerendeel van deze doelgroep Fashion users zijn en niet eens weten dat er een andere OS op de Mac draait. Gaat ze gewoon om de gadget. en niet om de OS. Niet dat dit slecht is, hoe meer applefans hoe beterquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, die heb je. Net als mensen de laatste iPod of iPhone moeten hebben. Maar dat heeft zelden redenen die iets te maken hebben met productiviteit, zoals ook wallofdolls al uitstekend onderstreept.
Als je niet ziet dat Macs niet op Windows draaien vraag ik me af in welke sociale kringen jij je bevindt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:42 schreef rishi120 het volgende:
[..]
Ik vind heeel persoonlijk dat mensen die enorm Geilen op IPod, iPhones, IShit enorme wanabees zijn. Uit ervaringen in mijn ongeving zie ik dat de meerendeel van deze doelgroep Fashion users zijn en niet eens weten dat er een andere OS op de Mac draait. Gaat ze gewoon om de gadget. en niet om de OS. Niet dat dit slecht is, hoe meer applefans hoe beter
I love Apple, maar ik zal nooit een iPhone kopen! Ipod wel
rishi
MS Word kan ook kernen hoor. Je moet het alleen aanzetten. Het heet "Afspatiëring" en is te vinden in het dialoogvenster "Lettertype" op de tab "Afstand en positie".quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat kerning ervoor zorgt dat letters op een consistente, logische en goed leesbare manier van elkaar gescheiden zijn. Je kunt het het beste zien met een plaatje. Dit is bijvoorbeeld hoe het Engelse woord "Table" correct is gekerned:
[ afbeelding ]
Vergelijk dat met hoe MS Word dit woord zou renderen (met hetzelfde lettertype uiteraard):
[ afbeelding ]
Zoals je kunt zien is de afstand tussen de T en de a veelste groot, omdat er geen kerning is toegepast door MS Word.
Voor één woord lijkt het misschien nog een subtiel verschil, maar als je een hele pagina vol tekst maakt, ziet het er gewoon lelijk en slecht leesbaar uit als de ruimte tussen de letters niet constant is.
Afspatiëren is de gangbare Nederlandse term (af- en aanspatiëren zelfs, klein kapitaal moet je b.v. aanspatiëren).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:55 schreef Pheno het volgende:
Dat klinkt Duits. Je mag er toch vanuitgaan dat dat standaard aan staat?
Ja, want die Mac gebruikers werken nooit op een windows PC.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:03 schreef kL0j00h het volgende:
Gewoon pc halen. Mac is voor figuren die interessant willen doen omdat mac een aantal jaar geleden op bepaalde gebieden wat beter was, maar die tijd is al lang voorbij.
Sommige hier roepen dat ze niet meer terug willen en bla bla bla, moeten eens vergelijken met een goed systeem en niet met een 486
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:03 schreef kL0j00h het volgende:
Gewoon pc halen. Mac is voor figuren die interessant willen doen omdat mac een aantal jaar geleden op bepaalde gebieden wat beter was, maar die tijd is al lang voorbij.
Sommige hier roepen dat ze niet meer terug willen en bla bla bla, moeten eens vergelijken met een goed systeem en niet met een 486
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want die Mac gebruikers werken nooit op een windows PC.
Nee specs zeggen helemaal nietsquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:06 schreef pfaf het volgende:
[..]Alsof specs alles zeggen. Echt, gast, je herkauwt.
Ik zie nu dat de afspatiëring van Word best in orde is, grappig zeg! Bizar dat ze dat bij MS standaard uitzetten. Waarom zou iemand in hemels naam een slecht opgemaakte tekst willen hebben?
Ik dacht dat je net nog dit:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:09 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
De mac gebruikers die ik ken werken inderdaad nooit op een pc nee.
En andersom ook.
Maar goed, dit is gewoon een discussie die nergens over gaat. Het is net als met auto's. De één rijdt liever in een BMW en de ander in een Mercedes. En geen van de twee stap (makkelijk) over naar de ander.
typte?quote:Gewoon pc halen. Mac is voor figuren die interessant willen doen omdat mac een aantal jaar geleden op bepaalde gebieden wat beter was, maar die tijd is al lang voorbij.
Er zit geen grijs gebied tussen niets en alles?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:11 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Nee specs zeggen helemaal nietsDie zijn voor de fun in het leven geroepen.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik dacht dat je net nog dit:
[..]
typte?
Ja precies.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:11 schreef Stansfield het volgende:
Wat nou echt beter is weet ik niet, maar waar ik wel moe van wordt zijn al die "hippe" gasten die fan zijn van de mac omdat dat oh zo hip is. Stelletje meelopers.
Die dan voor patience, mailen en msn zo'n imac in de kamer hebben staan.
Ik weet niet in hoeverre dat het probleem van het OS is. Ik weet wel dat het te maken heeft met de hoeveelheid mensen die een bepaald besturingssysteem gebruiken en/of met dat de mensen die de programma's maken dit alleen maken voor het OS waar ze op werken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, maar hoe is dat het probleem van het OS? Klinkt mij alsof het probleem hem zit in de persoon (die vervolgens toevallig fan is van het eerder genoemde OS).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |