abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71790888
Even heel subjectief en on-onderbouwd hoor... die hele PS/Adobe discussie... Dat hele CS4 start op mijn iMac echt veel sneller op (en werkt ook veel soepeler) dan op mijn (qua specs snellere) HP op het werk. Dus ik weet niet of dat nou echt heel belangrijk is allemaal. Het lijkt nu net alsof CS4 op de Mac een draak is terwijl dat (imho) absoluut niet zo is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:11:48 #202
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_71790903
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niet met Word.
Maar je kan zelf toch ook op je vingers natellen dat wanneer Ms support gaat leveren voor het direct wegschrijven naar pdf dat oa Adobe meteen op hun achterste poten staan om Ms aan te gaan klagen via Kroes, oneerlijke concurrentie enzo.....
MS kan gewoon een licentie bij Adobe kopen om het genereren van PDF's te integreren met hun software. Dan gaat helemaal niemand steigeren en is iedereen tevreden.

Behalve MS zelf, want die willen dit helemaal niet.
pi_71790922
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:06 schreef ErwinEHVNL het volgende:
Het enige goede antwoord.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71790948
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

MS kan gewoon een licentie bij Adobe kopen om het genereren van PDF's te integreren met hun software. Dan gaat helemaal niemand steigeren en is iedereen tevreden.

In theorie zou Adobe natuurlijk kunnen gaan steigeren en weigeren om MS die licentie te verkopen. Wat vast ook interessant is van een afstandje .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:13:42 #205
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71790967
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je kunt hoog en laag springen met je Word, maar pas in Office 2010 komt fatsoenlijke ondersteuning voor OpenType lettertypen en features zoals ligaturen. Het mocht even duren. Office kent ontzettend veel nodeloze features, maar mist een groot aantal essentiële als het gaat om typografische verzorging of gestructureerde opbouw van documenten.

iWorks is een stuk eerlijker over wat het kan. Office is uiteindelijk een omhooggevallen amateurproduct. Geen professionele oplossing.
Als je ergens onlogische gestructureerde opbouw tegenkomt als je een iets complexer document hebt dan is het iWorks wel . Tering, dan zit je een uur te zoeken naar iets simpels wat je list weer kloppend maakt, bestaat het gewoon niet.
pi_71790983
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Jarno het volgende:
Even heel subjectief en on-onderbouwd hoor... die hele PS/Adobe discussie... Dat hele CS4 start op mijn iMac echt veel sneller op (en werkt ook veel soepeler) dan op mijn (qua specs snellere) HP op het werk. Dus ik weet niet of dat nou echt heel belangrijk is allemaal. Het lijkt nu net alsof CS4 op de Mac een draak is terwijl dat (imho) absoluut niet zo is.
Dat de macversie sneller is, dat klopt. CS3 en lager waren trager omdat Rosetta nog moest inspringen, maar Adobe heeft netjes werk afgeleverd met CS4.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:15:30 #207
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71791026
quote:

[..]

Je kan in Office 2007 een plugin installeren die naar pdf/a formaat kan schrijven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:15:36 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71791031
Iemand die met droge ogen word als betere applicatie verdedigt is sowieso niet serieus te nemen natuurlijk. Zelfs de meest verstokte windows gebruiker heeft nog een pestpleuris hekel aan word en verlangt naar WP terug.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:17:00 #209
167923 appelsjap
All the above
pi_71791078
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Je gebruikt woorden als 'lekker groot'. Hiervoor heb je een laptop gebruikt. Natuurlijk is een LED Cinema vast wel beter dan een normale Samsung, maar die eis komt niet sterk in je verhaal naar voren.

Als je een Apple 24 inch LED Scherm zoekt, waarom zoek je dan nog in de PC hoek?
In mijn OP staat duidelijk dat ik beeldkwaliteit, hoge resolutie en kleur enorm belangrijk vind.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71791094
quote:

[..]

Wat is dit dan? Of is dat alweer verouderde info -

http://www.microsoft.com/(...)pandedFormatsPR.mspx
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:17:40 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71791098
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:13 schreef wallofdolls het volgende:
Als je ergens onlogische gestructureerde opbouw tegenkomt als je een iets complexer document hebt dan is het iWorks wel . Tering, dan zit je een uur te zoeken naar iets simpels wat je list weer kloppend maakt, bestaat het gewoon niet.
Dan moet je je afvragen of je de juiste tool voor het juiste doel gebruikt. Jij beschouwt iWorks als vervanger voor Word. Dat is het niet. OpenOffice probeert Microsoft Office na te bootsen. iWorks heeft een eigen filosofie, net als met meer op Mac. Als die je niet ligt, blijft het voor jou een slecht product.

Ligt het je wel, dan werkt Apple gewoon heel soepel. Want het werkt wel consistent. Voor jou is dat consistent irritant, voor velen is het consistent gemakkelijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71791113
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je kan in Office 2007 een plugin installeren die naar pdf/a formaat kan schrijven.
Of je gebruikt cutepdf writer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:18:52 #213
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71791133
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

Of Of Of Of Of.......
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71791181
Samenvatting van het topic...

hoe ik er van geniet:

pi_71791211
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:18 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Of Of Of Of Of.......
genoeg alternatieven dus.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:22:23 #216
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71791243
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan moet je je afvragen of je de juiste tool voor het juiste doel gebruikt. Jij beschouwt iWorks als vervanger voor Word. Dat is het niet. OpenOffice probeert Microsoft Office na te bootsen. iWorks heeft een eigen filosofie, net als met meer op Mac. Als die je niet ligt, blijft het voor jou een slecht product.

Ligt het je wel, dan werkt Apple gewoon heel soepel. Want het werkt wel consistent. Voor jou is dat consistent irritant, voor velen is het consistent gemakkelijk.
Ik denk dat je hier de spijker op de kop hebt geslagen.

Verder.. juiste tool, juiste doel, prima, maar ik wil met iWorks gewoon net als met Word een complex document kunnen maken en dat ging ons (inc. Mac-adept) behoorlijk moeilijk af. Dan kan Mac wel een andere filosofie hebben, maar als wij daar met een Mac zitten hebben we geen PC voorhanden. Simpel zat. En dat wil ik dan graag met iWorks doen en niet met photoshop graag .
pi_71791330
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

"Hoi ma met mij."
"Je wilt wat? PDF maken?"
"Eh ja dan moet je even CutePDF downloaden en installeren"
"Ja ehhhhh ff Googelen op CutePDF denk ik? "
"Hoeveel verschillende versies? Vier? Ehhhhh. Neem de gratis versie maar! "
"Ja pfffft iets van setup denk ik ofzo? "
"Je wåt zie je? Oh McAfee. Ja eh pfffffffffft."
"Ik kom wel even langs."

Idd veeeeeeel makkelijker dan Print, PDF, Save to PDF. .

En van bovenstaande gebruikers zijn er veeeeeeeeeeel meer dan al die semi-wizzkids die wel zelf een tool kunnen zoeken, installeren en gebruiken (wat als de PDF printer die geinstalleerd wordt niet als default wordt gezet? Snapt een gebruiker toch niet!). En dat is wat Apple wel heel goed snapt.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_71791366
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:22 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier de spijker op de kop hebt geslagen.

Verder.. juiste tool, juiste doel, prima, maar ik wil met iWorks gewoon net als met Word een complex document kunnen maken en dat ging ons (inc. Mac-adept) behoorlijk moeilijk af. Dan kan Mac wel een andere filosofie hebben, maar als wij daar met een Mac zitten hebben we geen PC voorhanden. Simpel zat. En dat wil ik dan graag met iWorks doen en niet met photoshop graag .
Het kan ook wel op een Mac. Met Office zelfs. Of Open Office. Of LaTex. Wat jij wilt!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:27:48 #219
167923 appelsjap
All the above
pi_71791440
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Jarno het volgende:
Hmm, ik kan alleen CS3 vinden voor Mac, of zoek ik niet goed genoeg? (FTD)
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71791442
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

"Hoi ma met mij."
"Je wilt wat? PDF maken?"
"Eh ja dan moet je even CutePDF downloaden en installeren"
"Ja ehhhhh ff Googelen op CutePDF denk ik? "
"Hoeveel verschillende versies? Vier? Ehhhhh. Neem de gratis versie maar! "
"Ja pfffft iets van setup denk ik ofzo? "
"Je wåt zie je? Oh McAfee. Ja eh pfffffffffft."
"Ik kom wel even langs."

Idd veeeeeeel makkelijker dan Print, PDF, Save to PDF. .

En van bovenstaande gebruikers zijn er veeeeeeeeeeel meer dan al die semi-wizzkids die wel zelf een tool kunnen zoeken, installeren en gebruiken (wat als de PDF printer die geinstalleerd wordt niet als default wordt gezet? Snapt een gebruiker toch niet!). En dat is wat Apple wel heel goed snapt.
Ik zie je punt niet. Er zijn alternatieven voor windows, in de nieuwe office kan het nu ook gewoon. Dat het op Apple makkelijker gaat weet ik ook wel. Maar he, ik blijf gezellig als het maar even kan op mijn mac werken en op mijn werk noodgedwongen op microsoft (huilie systeembeheerders hier).
pi_71791475
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:27 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Je zoekt niet goed genoeg.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:28:57 #222
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71791477
quote:

[..]

Beter zoeken.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:29:06 #223
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_71791487
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Eh?

Die staat er bij mij al jaren gewoon standaard in hoor?
pi_71791529
quote:

[..]

http://lmgtfy.com/?q=adobe+photoshop+CS4+mac+isohunt
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:30:50 #225
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71791537
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het kan ook wel op een Mac. Met Office zelfs. Of Open Office. Of LaTex. Wat jij wilt!
Jups, Microsoft Office voor Mac is best een aardig product. Het is genoeg verMact (qua interface, losse venstertjes) om als Mac-gebruiker mee uit de voeten te kunnen, maar onderwijl kan het alles wat Office voor de PC ook kan, en het is grotendeels compatible geloof ik. Ik gebruik het verder niet, want het wordt ook door dezelfde kwalen geteisterd, maar het is wel gewoon een omvattende Office-suite voor Mac.

Pages werkt gewoon net even wat anders. Maar ja, als iemand LaTeX gebruikt voor het eerst moet-ie ook wennen aan de manier van werken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')