MS kan gewoon een licentie bij Adobe kopen om het genereren van PDF's te integreren met hun software. Dan gaat helemaal niemand steigeren en is iedereen tevreden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet met Word.
Maar je kan zelf toch ook op je vingers natellen dat wanneer Ms support gaat leveren voor het direct wegschrijven naar pdf dat oa Adobe meteen op hun achterste poten staan om Ms aan te gaan klagen via Kroes, oneerlijke concurrentie enzo.....
Het enige goede antwoord.quote:
In theorie zou Adobe natuurlijk kunnen gaan steigeren en weigeren om MS die licentie te verkopen. Wat vast ook interessant is van een afstandjequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
MS kan gewoon een licentie bij Adobe kopen om het genereren van PDF's te integreren met hun software. Dan gaat helemaal niemand steigeren en is iedereen tevreden.
Behalve MS zelf, want die willen dit helemaal niet.
Als je ergens onlogische gestructureerde opbouw tegenkomt als je een iets complexer document hebt dan is het iWorks welquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt hoog en laag springen met je Word, maar pas in Office 2010 komt fatsoenlijke ondersteuning voor OpenType lettertypen en features zoals ligaturen. Het mocht even duren. Office kent ontzettend veel nodeloze features, maar mist een groot aantal essentiële als het gaat om typografische verzorging of gestructureerde opbouw van documenten.
iWorks is een stuk eerlijker over wat het kan. Office is uiteindelijk een omhooggevallen amateurproduct. Geen professionele oplossing.
Dat de macversie sneller is, dat klopt. CS3 en lager waren trager omdat Rosetta nog moest inspringen, maar Adobe heeft netjes werk afgeleverd met CS4.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Jarno het volgende:
Even heel subjectief en on-onderbouwd hoor... die hele PS/Adobe discussie... Dat hele CS4 start op mijn iMac echt veel sneller op (en werkt ook veel soepeler) dan op mijn (qua specs snellere) HP op het werk. Dus ik weet niet of dat nou echt heel belangrijk is allemaal. Het lijkt nu net alsof CS4 op de Mac een draak is terwijl dat (imho) absoluut niet zo is.
Je kan in Office 2007 een plugin installeren die naar pdf/a formaat kan schrijven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
MS kan gewoon een licentie bij Adobe kopen om het genereren van PDF's te integreren met hun software. Dan gaat helemaal niemand steigeren en is iedereen tevreden.
In mijn OP staat duidelijk dat ik beeldkwaliteit, hoge resolutie en kleur enorm belangrijk vind.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je gebruikt woorden als 'lekker groot'. Hiervoor heb je een laptop gebruikt. Natuurlijk is een LED Cinema vast wel beter dan een normale Samsung, maar die eis komt niet sterk in je verhaal naar voren.
Als je een Apple 24 inch LED Scherm zoekt, waarom zoek je dan nog in de PC hoek?
Wat is dit dan? Of is dat alweer verouderde info -quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan moet je je afvragen of je de juiste tool voor het juiste doel gebruikt. Jij beschouwt iWorks als vervanger voor Word. Dat is het niet. OpenOffice probeert Microsoft Office na te bootsen. iWorks heeft een eigen filosofie, net als met meer op Mac. Als die je niet ligt, blijft het voor jou een slecht product.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:13 schreef wallofdolls het volgende:
Als je ergens onlogische gestructureerde opbouw tegenkomt als je een iets complexer document hebt dan is het iWorks wel. Tering, dan zit je een uur te zoeken naar iets simpels wat je list weer kloppend maakt, bestaat het gewoon niet.
Of je gebruikt cutepdf writer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kan in Office 2007 een plugin installeren die naar pdf/a formaat kan schrijven.
Of Of Of Of Of.......quote:
genoeg alternatieven dus.quote:
Ik denk dat je hier de spijker op de kop hebt geslagen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dan moet je je afvragen of je de juiste tool voor het juiste doel gebruikt. Jij beschouwt iWorks als vervanger voor Word. Dat is het niet. OpenOffice probeert Microsoft Office na te bootsen. iWorks heeft een eigen filosofie, net als met meer op Mac. Als die je niet ligt, blijft het voor jou een slecht product.
Ligt het je wel, dan werkt Apple gewoon heel soepel. Want het werkt wel consistent. Voor jou is dat consistent irritant, voor velen is het consistent gemakkelijk.
"Hoi ma met mij."quote:
Het kan ook wel op een Mac. Met Office zelfs. Of Open Office. Of LaTex. Wat jij wilt!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:22 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de spijker op de kop hebt geslagen.
Verder.. juiste tool, juiste doel, prima, maar ik wil met iWorks gewoon net als met Word een complex document kunnen maken en dat ging ons (inc. Mac-adept) behoorlijk moeilijk af. Dan kan Mac wel een andere filosofie hebben, maar als wij daar met een Mac zitten hebben we geen PC voorhanden. Simpel zat. En dat wil ik dan graag met iWorks doen en niet met photoshop graag.
Hmm, ik kan alleen CS3 vinden voor Mac, of zoek ik niet goed genoeg? (FTD)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:11 schreef Jarno het volgende:
Even heel subjectief en on-onderbouwd hoor... die hele PS/Adobe discussie... Dat hele CS4 start op mijn iMac echt veel sneller op (en werkt ook veel soepeler) dan op mijn (qua specs snellere) HP op het werk. Dus ik weet niet of dat nou echt heel belangrijk is allemaal. Het lijkt nu net alsof CS4 op de Mac een draak is terwijl dat (imho) absoluut niet zo is.
Ik zie je punt niet. Er zijn alternatieven voor windows, in de nieuwe office kan het nu ook gewoon. Dat het op Apple makkelijker gaat weet ik ook wel. Maar he, ik blijf gezellig als het maar even kan op mijn mac werken en op mijn werk noodgedwongen op microsoft (huilie systeembeheerders hier).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Hoi ma met mij."
"Je wilt wat? PDF maken?"
"Eh ja dan moet je even CutePDF downloaden en installeren"
"Ja ehhhhh ff Googelen op CutePDF denk ik?"
"Hoeveel verschillende versies? Vier? Ehhhhh. Neem de gratis versie maar!"
"Ja pfffft iets van setup denk ik ofzo?"
"Je wåt zie je? Oh McAfee. Ja eh pfffffffffft."
"Ik kom wel even langs."
Idd veeeeeeel makkelijker dan Print, PDF, Save to PDF..
En van bovenstaande gebruikers zijn er veeeeeeeeeeel meer dan al die semi-wizzkids die wel zelf een tool kunnen zoeken, installeren en gebruiken (wat als de PDF printer die geinstalleerd wordt niet als default wordt gezet? Snapt een gebruiker toch niet!). En dat is wat Apple wel heel goed snapt.
Je zoekt niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hmm, ik kan alleen CS3 vinden voor Mac, of zoek ik niet goed genoeg? (FTD)
Beter zoeken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Eh?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kan in Office 2007 een plugin installeren die naar pdf/a formaat kan schrijven.
http://lmgtfy.com/?q=adobe+photoshop+CS4+mac+isohuntquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Jups, Microsoft Office voor Mac is best een aardig product. Het is genoeg verMact (qua interface, losse venstertjes) om als Mac-gebruiker mee uit de voeten te kunnen, maar onderwijl kan het alles wat Office voor de PC ook kan, en het is grotendeels compatible geloof ik. Ik gebruik het verder niet, want het wordt ook door dezelfde kwalen geteisterd, maar het is wel gewoon een omvattende Office-suite voor Mac.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het kan ook wel op een Mac. Met Office zelfs. Of Open Office. Of LaTex. Wat jij wilt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |