Windowsgebruikers zijn ook blij met hun systeem. Dat betekent nog niet dat ze dat aan iedereen willen laten zien en horen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[quote]Blijkbaar zijn Mac gebruikers zo blij met hun systeem.
En wat maakt windows niet gebruiksvriendelijk dan?quote:Dat is toch niet anders dan bij windows? Met het verschil dat de OSX interface inderdaad gebruiksvriendelijk is.
Is mediaportal er al voor de Mac? Nee? Verdorie. Alleen dat bochtige Mac-Entertainment-System, hoe dat ook mag heten. Het probleem is een beetje dat bij Mac alles op gebruiksgemak geënt is. Dat is prima hoor. Maar je krijgt er van die starre programma's van en daar houd ik niet van.quote:Niet langer dan bij windows.
Dat bedoelde ik niet, als je een programma gevonden hebt naar jouw smaak dan kun je er donder op zeggen dat die voor Linux of Windows use is. De programma's die ik zoek in ieder geval wel.quote:Gewoon aanklikken volstaat meestal
Dream on jongen. Dream on. HEt gaat er niet alleen om dat er een alternatief voor is. Het gaat er omdat Windows-applicaties door jarenlange ontwikkeling vaak veel verfijnder in gebruik zijn. Die gast waarme ik werk die een Mac heeft, die is al-tijd aan het kloten met programma's. En die kan nooit die echt handige Windowsprogrammaatjes gebruiken, behalve die paar grote programma's .quote:Er zijn weinig applicaties waar geen OSX alternatief voor is
Slepen hier, slepen daar. Weet je wel hoe gigantisch irritant dat slepen isquote:Het mooi is dat je ze er ook gewoon weer UIT kan slepen.... je prullebak in. En dat je ze uberhaupt niet hoeft 'te installeren' om te kunnen gebruiken. Het is namelijk meestal geen installatiebestand, maar gewoon een applicatie.
Tuurlijk wel. In windows gooi je gewoon een mapje in je taskbar en voila. Dat is al een eeuwenoud concept en werkt prima.quote:Want? Applicaties staan niet automatisch in je dock. En verder is de taskbar in windows ook niet gecatagoriseerd. Daarnaast heb je stacks.
Het gaat om listening programma's, die dan in 1 keer beginnen te springen, zonder dat jij er zelf invloed op hebt.quote:Waarom doe je dat danMaak gewoon af waar je mee bezig ben.
Windows werkt ook gewoon prima als je er gewoon gebruik van maakt.quote:Tja, en OSX werkt altijd prima. Ook voor mensen die niet met windows om kunnen gaan.
En windows heeft die set vensters nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Typisch Windows argument. "Je kunt er niet mee omgaan". OS X werkt tenminste zonder dat je moet leren hoe het achterliggende systeem werkt. Je wilt een applicatie weg dus je drukt op delete.
Wat je alt-tab betreft: CMD + Tab switched tussen applicaties, CMD + ` switched tussen vensters binnen de applicatie. In tegenstelling tot Windows, waar alle vensters door elkaar staan en applicaties geen duidelijke scheiding hebben.
Dat is tevens het principe van de dock. Je hebt al je applicaties er staan, en elke applicatie heeft zijn eigen set vensters. Je kunt tevens actieve applicaties zonder een venster hebben. Hiermee blijft de applicatie actief en kun je er razendsnel weer verder mee werken. Tevens kun je ook makkelijk een applicatie met alle bijbehorende vensters snel sluiten.
Windows heeft de vensters niet per applicatie gegroepeerd, en heeft niet de mogelijkheid om een applicatie te draaien zonder vensters (tenzij je alles uit je traybar draait, maar dat is niet optimaal).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:05 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En windows heeft die set vensters niet
tja, je kunt zgn 'mac fans' vervelend vinden, maar vind je zelf ook niet een beetje dat je zelf enorm spijkers op laag water zit te zoeken...?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:07 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Kijk, en dat maakt Mac-fans nou juist zo vervelend. Ik geef aan dat ik iets onprettig vind werken.
Ik vind het persoonlijk fijner een knopje te hebben die het venster precies zo groot maakt dat alle content van de applicatie in het venster past. In plaats van maximaliseren, en een hoop schermruimte verspillen, doordat ik er niets naast kan hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef wallofdolls het volgende:
Ohja ohja. En dat niet kunnen maximaliseren. Jezus wie heeft dat ooit bedacht."ja want je moet je prgramma's toch altijd naast elkaar gebruiken". "Ja maar ik wil gewoon overzicht over daar waar ik nu mee bezig ben en dat gaat prefect met een maximaliseerknop"
Euh......quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Windows heeft de vensters niet per applicatie gegroepeerd, en heeft niet de mogelijkheid om een applicatie te draaien zonder vensters (tenzij je alles uit je traybar draait, maar dat is niet optimaal).
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef wallofdolls het volgende:
Is mediaportal er al voor de Mac? Nee? Verdorie. Alleen dat bochtige Mac-Entertainment-System, hoe dat ook mag heten. Het probleem is een beetje dat bij Mac alles op gebruiksgemak geënt is. Dat is prima hoor. Maar je krijgt er van die starre programma's van en daar houd ik niet van.
Ik zit er nu achter. Maar als ik Firefox compleet sluit stoppen al mijn downloads. In OS X kun je elke applicatie in de achtergrond zonder vensters door laten draaien. Soort van tray-bar idee, maar dan mogelijk voor elke applicatie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh......
Wanneer was de laatste keer dat jij Windows hebt aangeraakt?
Dat klopt, maar het eerste gedeelte klopt niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zit er nu achter. Maar als ik Firefox compleet sluit stoppen al mijn downloads. In OS X kun je elke applicatie in de achtergrond zonder vensters door laten draaien. Soort van tray-bar idee, maar dan mogelijk voor elke applicatie.
Hoe draai jij Word zonder actief venster? Of Internet Explorer? Of elke andere applicatie?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Euh......
Wanneer was de laatste keer dat jij Windows hebt aangeraakt?
Ik snap je denk ik niet. Wat is er niet gegroepeerd aan de vensters per app in windows?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Windows heeft de vensters niet per applicatie gegroepeerd, en heeft niet de mogelijkheid om een applicatie te draaien zonder vensters (tenzij je alles uit je traybar draait, maar dat is niet optimaal).
En dat van die applicaties niet draaien als er geen UI is is natuurlijk je reinste bullshit. Ooit van processen gehoord?quote:Grouping similar Taskbar buttons in Windows is either a feature you love or hate. It’s nice because when your Taskbar starts to get full it will start grouping applications together to conserve space. For example, if you have 10 Firefox windows open at a time they will only show up as a single button on the Taskbar if you have grouping enabled.
Zie mijn antwoord.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe draai jij Word zonder actief venster? Of Internet Explorer? Of elke andere applicatie?
Nee hoor. Ik zie hier meerdere keren Firefox, een paar keer Chrome en meerdere keren Explorer. Pas als ik teveel applicaties open heb worden ze gegroepeerd, een limitatie van de taskbar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het eerste gedeelte klopt niet.
Vanaf vista is alles gegroepeerd op de taakbalk.
Ja, niet dus.quote:
Dat is dan een probleem van Firefox, niet van Windows. Je moet de zaken niet omdraaien.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zit er nu achter. Maar als ik Firefox compleet sluit stoppen al mijn downloads. In OS X kun je elke applicatie in de achtergrond zonder vensters door laten draaien. Soort van tray-bar idee, maar dan mogelijk voor elke applicatie.
Het is zeg maar net als Windows 7 dat nu doet met de taskbar. (hehe)
Dit is geen topic waarin ik probeer mijn 'probleem' probeer op te lossen. Ik geef 1 enkel voorbeeld van iets dat voor mij stukken minder productief werkt dan het in Windows doet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tja, je kunt zgn 'mac fans' vervelend vinden, maar vind je zelf ook niet een beetje dat je zelf enorm spijkers op laag water zit te zoeken...?
je ergert je aan het gedrag van de Alt-Tab op mac, die switched tussen applicaties en verschillende vernsters niet ziet als verschillende applicaties ...
er bestaat wel een toetsenbord equivalent maar die zit gewoon onder een andere toets-combinatie (cmd-,) eigenlijk een kwestie van gewenning, of als je heet dusdanig erg vind, zou je de sneltoetsen kunnen remappen via je com.apple.symbolichotkeys.plist
toch blijf jij je enorm aan ergeren en vind dat kennelijk een probleem van het OS (terwijl het gewoon je eigen voorkeur is) en loopt ontzettend erover te klagen... mensen die zo vriendelijk zijn in reactie op je klachten een alternatieve handeling aan te wijzen ga je vervolgens ook nog eens afzeiken omdat ze volgens jou 'irritante mac-fans' zijn.... terwijl die mensen gewoon zo vriendelijk zijn te reageren op jouw klagerij op een constructieve manier.
Ik wilde TS antwoord geven op zijn vraag, en adviseren om een PC te kopen.quote:Wat wil je nu, je 'probleem' oplossen, bv door ofwel te gewnnen aan een neet iets ander systeem, of eventueel, als je dat niet wilt alteernatieve werkwijzes vinden, of bv je systeem aanpassen aan je wensen...
Ik gaf advies, en een 1 enkel voorbeeld van iets dat mijns inziens onhandiger werkt op Mac dan op Windows. Ik vroeg dus niet aan ´Mac-fans´ of zij ajb mijn probleem wilden oplossen. Ik maak van mijn probleem dus niet het jouwe, dat doe je zelfquote:alledrie is mogelijk, maar ik snap niet dat jij kennelijk een vierde optie wilt kiezen en dat is klagen over 'mac fans' alsof die wat aan jouw alt-tab moeilijkheden zouden kunnen doen.
Is het mogelijk om tussen de applicaties zelfs te switchen? Zijn alle vensters van een enkele applicatie via een centraal punt toegankelijk?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:18 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik snap je denk ik niet. Wat is er niet gegroepeerd aan de vensters per app in windows?
[..]
Als je Word sluit, dan sluit ook het proces. In OS X blijft Word actief, en sluit enkel het venster. Zo kun je Word dus razendsnel opnieuw opstarten. En als je dat niet wilt, dan sluit je de applicatie.quote:En dat van die applicaties niet draaien als er geen UI is is natuurlijk je reinste bullshit. Ooit van processen gehoord?
Ze staat in Vista bij elkaar, niet meer at random zoals bij XP enzo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, niet dus.
En groeperen doet 'ie misschien wel in de taakbalk, maar als je 3x een Wordfile opent, opent 'ie ook 3x Word, in plaats van 1x Word met 3 actieve vensters. Dàt is het verschil.
En kun je al met de muis aanwijzen? Of moet je alt+tabben?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze staat in Vista bij elkaar, niet meer at random zoals bij XP enzo.
Dat is ook groeperen.
Ja, vanaf 7 wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Is het mogelijk om tussen de applicaties zelfs te switchen? Zijn alle vensters van een enkele applicatie via een centraal punt toegankelijk?
[..]
Firefox zou het op kunnen lossen doormiddel van een traybar icon. Maar in OS X hoeft Firefox die moeite niet te doen. Mooi he.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:20 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat is dan een probleem van Firefox, niet van Windows. Je moet de zaken niet omdraaien.
??quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
En kun je al met de muis aanwijzen? Of moet je alt+tabben?
Windows/PC gebruikers hebben blijkbaar minder behoefte om de loftrompet te steken over hun systeem en dat is ook niet vreemd het gaat namelijk om een tool niks meer en niks minder en of die tool nu een Mac is ofquote:
Ja en ik mag hopen dat jij die wat betreft hardware maar ook software (en dan heb ik het puur over systemen out of the box, gebruiksvriendelijkheid is namelijk geen argument meer als je kunstgrepen uit moet halen) kent.quote:Al een jaar of 5. Maar blijkbaar weet jij welke beperkingen ik op een Mac heb tov een windows PC?
Mijn reactie ging over Applequote:We hadden het over computers niet over telefoons. Of gaan we windows mobile er ook bij betrekken?
Was dat maar zo, in dit topic is het ook wel weer duidelijk dat apple fans vrij moeilijk tegen kritiek kunnen.quote:kom kom, het is een dooddoener.
Persoonlijke meningen zijn geen feiten dat hoor jij toch te weten met je proffesionele ervaring.quote:Ja dat is het wel. Het is dus minder intuitief dan OSX.
Helaas blijkt het nergens uit. Maar goed ik heb dan ook nog maar 14 jaar ervaring in de ICT en vanuit die ervaring stel ik dan ook dat je een systeem kiest op basis van je behoeften en niet op basis van een geil design of een idiote hype.quote:Als iemand die dagelijks professioneel bezig is met Windows denk ik dat dat wel meevalt.
Ze zijn wel visueel gegroepeerd in de taakbalk, maar de situatie blijft bestaan dat vensters en applicaties in Windows hetzelfde zijn en dat als je dus een venster sluit, je ook de hele applicatie sluit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze staat in Vista bij elkaar, niet meer at random zoals bij XP enzo.
Dat is ook groeperen.
Nee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En jij vind het niet vreemd dat ze dat nu pas doen, terwijl OS X het al sinds 2001 doet?
Dat niet alle mainstream software producenten d'r rekening mee houden zegt niet dat het er niet is? Ik heb mn apache en FTP programma's hier altijd op de achtergrond draaien, zonder dat je ze ziet. Dat afsluiten doorgaans meteen een process killt zegt niet dat dat per definitie zo gebeurt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Firefox zou het op kunnen lossen doormiddel van een traybar icon. Maar in OS X hoeft Firefox die moeite niet te doen. Mooi he.
weinig verschillend van windows? dan heb je waarschijnlijk OSX niet echt begrepen en gebruikt als "windows". Als je ondertussen de workflow in OSX begrijpt (spaces, expose en dock) werkt het echt vele malen fijner en sneller dan windows..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:43 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik snap niet dat mensen zou te spreken zijn over OSX, ik heb er 1,5 jaar op gewerkt (voor mijn werk) en ik vond het maar weinig verschillend tov windows.
Als je op alt+tab drukt krijg je een applicatie-overzicht, als ik het me goed herinner, onder XP, kon je in dat lijstje niet met je muis aanwijzen. Dat viel me op, want dat wilde ik doen. Je kunt wel in de taakbalk aanwijzen, maar alt+tab zelf roept een venstertje (of overlay) op die volgens mij niet met de muis bediend kan worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
??
Wanneer jij een muis aan je pc hebt hangen wel ja.
En elke applicatie moet dat dus weer op zijn eigen manier doen (als ze het willen) terwijl dit juist iets is wat mooi centraal in het OS kan worden geregeld. Veel eerder de core business van een OS, in mijn bescheiden opinie, dan bijv. het meeleveren van een Paint-equivalent.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:29 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat niet alle mainstream software producenten d'r rekening mee houden zegt niet dat het er niet is? Ik heb mn apache en FTP programma's hier altijd op de achtergrond draaien, zonder dat je ze ziet. Dat afsluiten doorgaans meteen een process killt zegt niet dat dat per definitie zo gebeurt.
Ah, op die fiets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je op alt+tab drukt krijg je een applicatie-overzicht, als ik het me goed herinner, onder XP, kon je in dat lijstje niet met je muis aanwijzen. Dat viel me op, want dat wilde ik doen. Je kunt wel in de taakbalk aanwijzen, maar alt+tab zelf roept een venstertje (of overlay) op die volgens mij niet met de muis bediend kan worden.
Vanwege 64bit geloof ik idd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:33 schreef Casos het volgende:
Ik dacht dat Adobe zelf een Windows-based PC adviseert voor Photoshop. Keuze lijkt me dan vrij makkelijk.
Onder vista kan het gewoon.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als je op alt+tab drukt krijg je een applicatie-overzicht, als ik het me goed herinner, onder XP, kon je in dat lijstje niet met je muis aanwijzen. Dat viel me op, want dat wilde ik doen. Je kunt wel in de taakbalk aanwijzen, maar alt+tab zelf roept een venstertje (of overlay) op die volgens mij niet met de muis bediend kan worden.
Daar heb je een punt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
En elke applicatie moet dat dus weer op zijn eigen manier doen (als ze het willen) terwijl dit juist iets is wat mooi centraal in het OS kan worden geregeld. Veel eerder de core business van een OS, in mijn bescheiden opinie, dan bijv. het meeleveren van een Paint-equivalent.
Dat advies hebben ze gegeven in 2003 omdat de PowerPC chips die IBM maakte en op dat moment in de Macs van Apple werden geleverd zich niet qua prestaties konden meten met de chips van Intel en AMD die je in veel PC's terugvindt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:33 schreef Casos het volgende:
Ik dacht dat Adobe zelf een Windows-based PC adviseert voor Photoshop. Keuze lijkt me dan vrij makkelijk.
En dat is natuurlijk iets waar geen Windows gebruiker zich aan stoort, want die weet dat het niet kan. Ik, als iemand die inmiddels aan Mac gewend is, ziet in plaats van een klein overzicht een shitload van applicaties de hele rij van vensters en denkt: "Ugh, ik ga toch niet 20x op alt+tab drukken, ik muis wel even.".quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, op die fiets.
Met XP kan dat niet nee, 7, geen idee, vanaaf eens uitproberen.
Dat is nou juist de pest met zo'n geintegreerd systeem. Het kan kapot en dan hang je, je kan er niets zelf aan doen. Of je bent (hopelijk binnen de garantie) voor een eeuwigheid je mac kwijt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:30 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
Ik heb thuis nu ook een 24'' 3.06 imac, natuurlijk veel te duur voor wat je krijgt. Maar ik moet daar wel bij zeggen dat OSX (voor mij) veel fijner is, je hebt alleen nog maar een scherm, geen kast meer. En je kunt alles wat je kunt (ook windows).
Blijkbaar denken Mac gebruikers daar anders over. Dus zal er wel een verschil in beleving zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Windows/PC gebruikers hebben blijkbaar minder behoefte om de loftrompet te steken over hun systeem en dat is ook niet vreemd het gaat namelijk om een tool niks meer en niks minder en of die tool nu een Mac is of
[..]
Geef ze dan want behalve het upgrade verhaal waar ik een pagina terug al wat over geschreven hebt ken ik ze niet.quote:Ja en ik mag hopen dat jij die wat betreft hardware maar ook software (en dan heb ik het puur over systemen out of the box, gebruiksvriendelijkheid is namelijk geen argument meer als je kunstgrepen uit moet halen) kent.
[..]
Dit topic gaat over de computers van Apple, dus een Mac. Wat dat met ene iPhone te maken heeft is me eenh raadsel. Overigens heeft die 'beperking' op de iPhone meer applicaties opgeleverd dan voor het open windows mobile of android systeem. Dus de beperking ontgaat me enigzins.quote:Mijn reactie ging over Apple
[..]
Nee hoor, ik zie alleen voornamelijk ongegronde kritiek voorbij komen. Virussen voor OSX, groeperen in de taskbar, geen applicaties beschikbaar. Tja.... prima dat mensen krtiek hebben maar zorgt dan wel dat die kritiek waar is. Veel verder dan "er zijn beperkingen" zonder die beperkingen te benoemen zijn we nog niet gekomen eigenlijk.quote:Was dat maar zo, in dit topic is het ook wel weer duidelijk dat apple fans vrij moeilijk tegen kritiek kunnen.
[..]
Een app uninstallen door hem naar de prullebak te slepen is intuitiever dan een wizard moeten doorlopen. Daar is niets subjectiefs aan hoor.quote:Persoonlijke meningen zijn geen feiten dat hoor jij toch te weten met je proffesionele ervaring.
We hebben het dan ook niet over mijn professie gehad. Dus waar dat uit zou moeten blijken is mij een raadsel.quote:Helaas blijkt het nergens uit.
Ik een jaar of 19 en ik beweer hetzelfde. Ik heb ook nergens beweerd dat Mac of Apple zaligmakend is, ik geef alleen weerwoord op de misplaatste aantijgingen.quote:Maar goed ik heb dan ook nog maar 14 jaar ervaring in de ICT en vanuit die ervaring stel ik dan ook dat je een systeem kiest op basis van je behoeften en niet op basis van een geil design of een idiote hype.
http://www.macworld.com/article/132810/2008/04/photoshop64.htmlquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat advies hebben ze gegeven in 2003 omdat de PowerPC chips die IBM maakte en op dat moment in de Macs van Apple werden geleverd zich niet qua prestaties konden meten met de chips van Intel en AMD die je in veel PC's terugvindt.
Apple heeft dit probleem aangepakt door PowerPC te dumpen en over te stappen op Intel, dus het advies van Adobe van destijds is compleet niet relevant meer.
Nee, met 64 bit heeft het niks te maken. Toen Adobe in 2003 dit advies gaf, was 64 bit nog nauwelijks een issue. Daarna heeft Apple vervolgens veel sneller een werkbaar 64 bit platform neergezet dan in de PC-wereld het geval is. Macs zijn al jaren volledig 64 bit, terwijl het in de PC-wereld nu pas een beetje begint aan te slaan. Vanaf Mac OS X 10.3 Panther uit 2003 wordt bv al meer dan 4 GB RAM ondersteund als je 64 bit hardware hebt.quote:
heb idd een keer eerder ook een imac gehad die er mee ophield.. netjes 3 jaar apple care.... naar de winkel gebracht, na enige discussie een (leen)laptop meegekregen, maar na 1 week stond mijn eigen mac weer terug in de winkel.. vond het zelf erg goede service...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is nou juist de pest met zo'n geintegreerd systeem. Het kan kapot en dan hang je, je kan er niets zelf aan doen. Of je bent (hopelijk binnen de garantie) voor een eeuwigheid je mac kwijt.
Ik heb het zelf ervaren hoe onhandig het is toen de mijne boem zei. Voor mij geen supergesloten systemen meer.
Dat Adobe besloot geen 64-bit versie van Photoshop te maken heeft niks te maken met hun advies om geen Mac maar een PC te gebruiken. Dat advies is overigens allang weer ingetrokken en verwijderd van de website van Adobe.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
http://www.macworld.com/article/132810/2008/04/photoshop64.html
http://www.macrumors.com/(...)dows-32-bit-for-mac/
Ik krijg wel een beetje heimwee als ik zo'n Gumblar topic lees bijvoorbeeldquote:Op maandag 10 augustus 2009 22:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer komt dat moment ongeveer? Ik heb sinds 2002 een Mac en heb dit gevoel nog nooit gehad, maar misschien komt het nog.
Let je wel een beetje op de getrojande versie die rondzwerftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik heb iWorks letterlijk met één muisbeweging geïnstalleerd.
Om maar weer even aan te tonen dat over smaak niet te twisten valtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:13 schreef Jak het volgende:
Macs zien er mooi uit, maar net zoals bij neptieten is dat het enige voordeel dat ik eraan kan ontdekken.
Dan leg je de lat wel erg laag voor MSquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:18 schreef Chewie het volgende:
Denk dat er absoluut meer windows/pc gebruikers te vinden zijn die zo blij zijn met hun pc dan mac gebruikers (...)
Dan installeer je Witch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:20 schreef Siegfried het volgende:
Dat sommigen het prettig vinden dat je 2 aparte toetsencombinaties hebt voor switchen tussen apps, en switches tussen vensters van dezelfde apps is leuk; maar ik vind het behoorlijk irritant, en een onnodige extra stap. Dat mensen dan komen, ja maar je kunt de muis gebruiken, of je mousepad, en dan expose; dat is geen oplossing. Ik geef aan dat alt-tab voor mij niet effectief werkt. De muis gebruiken of CMD-, gebruiken, dat maakt weinig verschil.
Je had je issue met een simpele google-search ook zelf op kunnen lossen in plaats van je lijdensweg. Maar goed, in de volstrekt achterhaalde "een Mac valt niet te tweaken" mindset die in dit topic aanwezig is is dat wellicht niet zo vreemd.quote:Ik gaf advies, en een 1 enkel voorbeeld van iets dat mijns inziens onhandiger werkt op Mac dan op Windows. Ik vroeg dus niet aan ´Mac-fans´ of zij ajb mijn probleem wilden oplossen. Ik maak van mijn probleem dus niet het jouwe, dat doe je zelf
En toch is het er nog niet en zal het er ook niet komen ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat Adobe besloot geen 64-bit versie van Photoshop te maken heeft niks te maken met hun advies om geen Mac maar een PC te gebruiken. Dat advies is overigens allang weer ingetrokken en verwijderd van de website van Adobe.
Daarom ga ik nu liever voor flexibiliteit. Als er nu iets mis gaat ben ik binnen 5 minuten bij de pc boer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:42 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
heb idd een keer eerder ook een imac gehad die er mee ophield.. netjes 3 jaar apple care.... naar de winkel gebracht, na enige discussie een (leen)laptop meegekregen, maar na 1 week stond mijn eigen mac weer terug in de winkel.. vond het zelf erg goede service...
Het is idd wel duur als er iets fout gaat met je mac (moederboard oid) en als je er een neemt neem dan AUB Apple Care bij, je weet namelijk maar nooit...
Dat er geen 64-bit versie van Photoshop CS4 is, is puur en alleen te wijten aan de traag- en starheid van Adobe. Apple wil vooruit en schrapt hun legacy frameworks. Adobe weigert vervolgens om over te stappen op een recenter systeem en dat is waarom dit soort problemen ontstaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En toch is het er nog niet en zal het er ook niet komen ook.
Pas met CS5.
Dus ook apple kan rare dingen doen.
Over virussen vond ik het volgendequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee hoor, ik zie alleen voornamelijk ongegronde kritiek voorbij komen. Virussen voor OSX, groeperen in de taskbar, geen applicaties beschikbaar. Tja.... prima dat mensen krtiek hebben maar zorgt dan wel dat die kritiek waar is. Veel verder dan "er zijn beperkingen" zonder die beperkingen te benoemen zijn we nog niet gekomen eigenlijk.
Dit gaat voor windows precies zo op, dus ik snap het verschil niet helemaal. Ik heb 5 jaar lang virusloos geinternet en daar hoef je écht geen moeite voor te doen hoor.quote:Zou het eindelijk zover zijn? Een echt virus voor Mac OS X? Ik moet je teleurstellen, het scriptje dat sinds gisteren de wereld van Apple onveilig maakt, is slechts een vreemde mix tussen een irritant script en een soort virus. En voor de meeste Maccers met een beetje verstand is het volledig ongevaarlijk.
Vreemd dat Ms dat dan wel kan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat er geen 64-bit versie van Photoshop CS4 is, is puur en alleen te wijten aan de traag- en starheid van Adobe. Apple wil vooruit en schrapt hun legacy frameworks. Adobe weigert vervolgens om over te stappen op een recenter systeem en dat is waarom dit soort problemen ontstaan.
Iets vergelijkbaars gebeurde toen Macs de switch van PowerPC naar Intel maakte, het heeft toen ook 2 jaar geduurd voordat Adobe met een Intel-versie van Photoshop kwam. Het is gewoon een belachelijk log bedrijf en dat kan eigenlijk niet in een dynamische en snel veranderde wereld wat de ICT is.
Ach kom, je bedoelt Office, het pakket dat elke mongool op z'n PC heeft staan en er 1 x per jaar een briefje mee tikt? Dát Office? iWork is misschien niet zo uitgebreid maar 10x productiever voor de gemiddelde consument.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:46 schreef wallofdolls het volgende:
Een office suite die net zo rijk gevuld is als die van Microsoft
Waar heb je het over? MS heeft juist niks gedaan, behalve hun huidige systemen 64 bits te maken, waardoor je dus nog steeds tegen dezelfde oude shit aan zit te programmeren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vreemd dat Ms dat dan wel kan.
Ik heb in 5 minuten een veel beter vormgegeven brief document met een totaal uniek uiterlijk dan jij ooit in iWorks zult krijgenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach kom, je bedoelt Office, het pakket dat elke mongool op z'n PC heeft staan en er 1 x per jaar een briefje mee tikt? Dát Office? iWork is misschien niet zo uitgebreid maar 10x productiever voor de gemiddelde consument.
Beetje het Windows-syndroom toch wel: pletter er maar genoeg zinloze features, specs en megaspikkels in en de consument zal automatisch aannemen dat het een beter product is. Want zeg nou zelf, een Een schamele iMac met een Core 2 Duo kan toch nooit beter zijn dan de nieuwste Dell OptiQuatro9400FXTurbo?
Ah, features uitzetten om het productief te maken. How MS-like.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:52 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb in 5 minuten een veel beter vormgegeven brief met een totaal uniek uiterlijk dan jij ooit in iWorks zult krijgen.
Tip: je kunt die functies ook uitzetten
1400 euro voor betere service van Apple iCare, betere geheugenmanagement, kleurbeheer is mij veel meer waard! Ik heb in de afgelopen 3 jaar 3 laptops versleten, allemaal brak net na de garantie, voor mij noooit meeeeeer een Windhows bak, Hp, Sony, Compaq / HP allemaal de zelfde slechte baggerservice, opsturen, 3 weken kwijt en een briefje erbij met: "Geen problemen gevonden".quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:46 schreef thedude0 het volgende:
[..]
TS moet gewoon de PC halen, anders zit ie over een paar weken met buyer's remorse. Het hele hardware verhaal is compleet overbodig omdat het apparaat alleen wat out of the box Apple meuk kan draaien en verder niks. 1400 pleuro over de balk gesmeten vanwege marketing en uitstraling.
Uh... de Office suite van Microsoft, wellicht?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:46 schreef wallofdolls het volgende:
Een office suite die net zo rijk gevuld is als die van Microsoft (hoewel daar ook behoorlijk wat beperkingen aan kleven).
Dat lijkt me sterk. Word ondersteunt niet eens basale tekstfuncties als ligaturen en kerning.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:52 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb in 5 minuten een veel beter vormgegeven brief met een totaal uniek uiterlijk dan jij ooit in iWorks zult krijgen.
Apple heeft me nog nooit zo hard laten lachen als de mogelijkheid van Word om audiobestanden in je document te plakken. Het is niet de schuld van Microsoft dat vervolgens de printersupport achterblijft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:50 schreef Jarno het volgende:
Beetje het Windows-syndroom toch wel: pletter er maar genoeg zinloze features, specs en megaspikkels in en de consument zal automatisch aannemen dat het een beter product is.
Apple kon dat veel makkerlijk doen dat dat Ms dat kan doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar heb je het over? MS heeft juist niks gedaan, behalve hun huidige systemen 64 bits te maken, waardoor je dus nog steeds tegen dezelfde oude shit aan zit te programmeren.
Apple wil af van legacy systemen en schrapt die oude meuk. Dat Adobe niet flexibel genoeg is om daarop in te springen, zegt alleen maar iets over hunzelf.
Ten eerste heet het iWork, ten tweede is dat een compleet onzinverhaal als je het tenminste over MS Office hebt hier.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:52 schreef wallofdolls het volgende:
Ik heb in 5 minuten een veel beter vormgegeven brief document met een totaal uniek uiterlijk dan jij ooit in iWorks zult krijgen.
Neenee. HEt is productief omdat t goede functies heeft. Maar i.t.t. iWorks kun je zelf kiezen wat je nodig hebt en wordt dat niet van te voren even voor jou bepaald, waardoor je dus n zwaar tekort hebt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ah, features uitzetten om het productief te maken. How MS-like..
En kudos voor jou omdat je wel met Office weet om te gaan, maar de meeste Sjanies-op-de-hoek gaan eerst 5 minuten verwonderd naar de ribbon interface zitten staren. (En ja, die kun je uitzetten.).
Je hebt minimaal 2 jaar garantie op een laptop.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:54 schreef rishi120 het volgende:
[..]
1400 euro voor betere service van Apple iCare, betere geheugenmanagement, kleurbeheer is mij veel meer waard! Ik heb in de afgelopen 3 jaar 3 laptops versleten, allemaal brak net na de garantie, voor mij noooit meeeeeer een Windhows bak, Hp, Sony, Compaq / HP allemaal de zelfde slechte baggerservice, opsturen, 3 weken kwijt en een briefje erbij met: "Geen problemen gevonden".
Mijn Apple stuk, (toetsenbord van de iBook was gaar). Naar de LJS in Den Haag, even naar gekeken, moest binnen 3 dagen terugkomen en binnen een half uur een nieuwe toetsenbord met gratis lekkere koffie.
Sinds ik ZZp-er ben kan ik mijn machine absoluut niet missen!
Voordelen Mac:
Zeer goede UI
Snelle machine
Stabiel
Goede looks
Geen kabels
Zeer goede service!
Gratis stickers
Goede OS ondersteuning
Voordele PC Algemeen:
- Zeer goede OS voor de eerste 2 weken
- Zeer slechte service vooral bij HP, scheurtje langs mijn beeldscherm heb ik 4 weken over gedaan om een afspraak te krijgen, ze waren elke keer mijn opdracht kwijt.
- Bij sony was mij moederbord brak, hebben ze net zo lang zien uit te stellen totdat de garantie verliep, elke keer maar weer "niet gevonden, bij ons doet alle het goed...". Constant maar blijvn uitvallen... etc... Ben 180 graden gedraaid door deze service... pfff elke keer maar weer voor 1000-1500 euro een nieuwe pc kopen....
- Altijd maar Windows onderhoud plegen, ik ben designer, geen administrator!
- Altijd maar Windows gezeik!
- Grote PSD bestanden kan de standaard PC over het algemeen niet aan, ik heb mij laten vertellen dat dit aan de L2 cache ligt en de windows filemapping.
PC is leuk als je hem hobbymatig koop om te tweaken, of als je voor een baas werkt en de sysproblemen gedeclareerd kunnen worden, maar ik heb zelf stabliliteit nodig, dus voor mij vanaf nu altijd een mac.
ben zwaar pissed, mijn reactie zit vol met taalfouten, maar ik hoop dat ik duidelijk ben en mijn mening overgebracht is.
groeten,
rishi
Je kunt het wel goed praten dat MS geen innovaties durft door te voeren, maar als Adobe in 2 jaar tijd (!!!) niet in staat is om hun software tegen een ander framework aan te programmeren, moeten ze zich toch eens afvragen waar ze mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Apple kon dat veel makkerlijk doen dat dat Ms dat kan doen.
Dat is een voordeel als je een relatief kleine vis bent in de vijver.
Adobe was al aardig ver toen Apple besloot om dingen te gaan veranderen.
Daar betalen ze nu de rekening voor, en terecht.
Ms moet zoiets eens flikken....
Dan worden ze gelynched.
Het verschil is dat je malware voor windows hebt die uitgevoerd wordt vanuit bv een preview pane van je mail applicatie. Bij OSX vraagt ie dan altijd nog om je wachtwoord. Je weet wel. UAC, maar dan zo dat het NIET irritant is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:46 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Over virussen vond ik het volgende
[..]
Dit gaat voor windows precies zo op, dus ik snap het verschil niet helemaal. Ik heb 5 jaar lang virusloos geinternet en daar hoef je écht geen moeite voor te doen hoor.
Vertel mij waar ik een equivalent van bijvoorbeeld Mediaportal vind die net zo briljant is. Mooie software engineering-tools. Een office suite die net zo rijk gevuld is als die van Microsoft (hoewel daar ook behoorlijk wat beperkingen aan kleven).
Jij vindt dat alles voor Mac beschikbaar is, maar in de verfijning mist er gewoon heel erg veel. Prima. In de verfijning van windows mist er ook wel eens wat, maar dat zegt niet dat het troep is
Het is altijd dubbel. Enerzijds is het goed voor applicaties, anderzijds is het niet zo goed voor je systeem an sich. Programmeren in C voor Windows is redelijk ellendig bijvoorbeeld, vandaar dat veel mensen graag .NET gebruiken, maar zo krijg je wel twee frameworks (Apple is daar ook niet helemaal vies van trouwens).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vreemd dat Ms dat dan wel kan.
Toe maar, nog een editie erbij. MS zal blij met je zijn. En draaien ze dat dan op Windows 7 Basic Home Starter Ultimate Pro edition of op Windows 7 Basic Home Pro Basic Plus edition?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef wallofdolls het volgende:
Misschien wordt t tijd voor een MS Office Sjanies-op-de-hoek edition naast de Home/Student-edition
Als je een 24 inch Samsung scherm vergelijkt met een 24 inch LED Cinema Display, dan heb je eigenlijk niets te zoeken in dit topic. Want kwa beeldkwaliteit zijn die 2 niet vergelijkbaar. Bron: mijn ogen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:40 schreef Bowlingbal het volgende:
@ TS: Een 24inch scherm (Samsung Syncmaster bijvoorbeeld) heb je al voor 200 euro. Om daarvoor nu die 1400 euro neer te leggen vind ik ook weer zo wat. Wat voor bak kun je halen voor 1200 euro? Heb je daarmee betere specs?
En kun je kabels niet wegwerken? Mijn PC-kast staat ook uit het zicht, voor het geval de Hoe Staat de PC in de Huiskamer SchoonheidsCommissie langskomt.
Jij gelooft dat Adobe dat nieuws pas op de WWDC in 2007 hoorde?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:55 schreef Netsplitter het volgende:
Adobe was al aardig ver toen Apple besloot om dingen te gaan veranderen.
Het feit dat je de naam van het pakket verkeerd blijft spellen en niet echt op de hoogte lijkt van de opmaakfunctionaliteit doet mij vermoeden dat je echt 0.0 ervaring hebt met (een recente versie van) Pagesquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef wallofdolls het volgende:
Maar i.t.t. iWorks kun je zelf kiezen wat je nodig hebt en wordt dat niet van te voren even voor jou bepaald, waardoor je dus n zwaar tekort hebt.
Speakin' of which, kun je Windows al per gebruiker, live en on-the-fly van taal veranderen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:58 schreef Iblis het volgende:
Liefst zou je willen dat applicaties gemakkelijk internationaliseerbaar waren
Euh.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt het wel goed praten dat MS geen innovaties durft door te voeren, maar als Adobe in 2 jaar tijd (!!!) niet in staat is om hun software tegen een ander framework aan te programmeren, moeten ze zich toch eens afvragen waar ze mee bezig zijn.
Jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Speakin' of which, kun je Windows al per gebruiker, live en on-the-fly van taal veranderen?
Deze is zooooo mooi.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:00 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer ze dingen radicaal gaan omgooien stappen mensen over naar linux/mac
En dat noem je goede service?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:54 schreef rishi120 het volgende:
Mijn Apple stuk, (toetsenbord van de iBook was gaar). Naar de LJS in Den Haag, even naar gekeken, moest binnen 3 dagen terugkomen en binnen een half uur een nieuwe toetsenbord met gratis lekkere koffie.
Ok, hurray for MS, welkom in 2003!quote:
Je kunt hoog en laag springen met je Word, maar pas in Office 2010 komt fatsoenlijke ondersteuning voor OpenType lettertypen en features zoals ligaturen. Het mocht even duren. Office kent ontzettend veel nodeloze features, maar mist een groot aantal essentiële als het gaat om typografische verzorging of gestructureerde opbouw van documenten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Neenee. HEt is productief omdat t goede functies heeft. Maar i.t.t. iWorks kun je zelf kiezen wat je nodig hebt en wordt dat niet van te voren even voor jou bepaald, waardoor je dus n zwaar tekort hebt.
Misschien wordt t tijd voor een MS Office Sjanies-op-de-hoek edition naast de Home/Student-edition
Bovendien hebben we het hier over Carbon he. Dat framework was bij de introductie van OS X in 2001 al obsolete. Apple heeft het alleen maar bijgevoegd om developers langer de tijd te geven om hun applicaties echt compatible met OS X te maken door ze tegen Cocoa aan te schrijven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jij gelooft dat Adobe dat nieuws pas op de WWDC in 2007 hoorde?.
Je gebruikt woorden als 'lekker groot'. Hiervoor heb je een laptop gebruikt. Natuurlijk is een LED Cinema vast wel beter dan een normale Samsung, maar die eis komt niet sterk in je verhaal naar voren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:59 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Als je een 24 inch Samsung scherm vergelijkt met een 24 inch LED Cinema Display, dan heb je eigenlijk niets te zoeken in dit topic. Want kwa beeldkwaliteit zijn die 2 niet vergelijkbaar. Bron: mijn ogen.
Das pas sinds dit jaar zo.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je hebt minimaal 2 jaar garantie op een laptop.
Dat jij dat niet weet zegt meer over jou dan over die laptops.
En al helemaal niets over WIndows.
ja en wij hebben een service contract met een bedrijf die het dezelfde dag nog komt doen...... nutteloze informatie van je... het ging over de service van Apple, Dell HP en Sony zelf...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dat noem je goede service?![]()
Dell komt bij mij de volgende werkdag langs en vervangt ter plekke wat nodig is, de koffie is dan wel niet gratis en ik moet het zelf zetten en dan ook nog een keer voor de service-monteur maar dat heb ik er wel voor over.
En dat systeem kost me geen 1400 ¤ en heeft geen enkele van de door jouw genoemde nadelen.
Het is duidelijk waarom jij voor een Mac kiest maar gebruik dan terechte argumenten over de Apple service zijn ook genoeg klachten te vinden en hetzelfde geldt voor Dell, HP, Sony enz.
Of gewoon even een PDF-je maken vanuit Pages. Zo dóm dat dat met Office geeneens kan zonder Acrobat te kopen of genoegen nemen met een ander, net niet formaat wat geen hond kan openen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt hoog en laag springen met je Word, maar pas in Office 2010 komt fatsoenlijke ondersteuning voor OpenType lettertypen en features zoals ligaturen.
Ow ja, Draait Crysis al goed op een Mac??quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Speakin' of which, kun je Windows al per gebruiker, live en on-the-fly van taal veranderen?
Zelfs als je gelijk hebt: dan zit je als gebruiker toch beter bij de fabrikant die wél een beetje aan innovatie kan doen?? Het maakt mij verder niet echt uit wat de redenen zijn dat een mammoettanker geen snelle bochtjes kan maken, als slalommen in het voordeel is van de gebruiker heb ik liever een jacht of speedboot.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:00 schreef Netsplitter het volgende:
Daarbij willen ze een hoop, maar kunnen ze niet omdat 90% van de wereld Windows gebruikt.
Wanneer ze dingen radicaal gaan omgooien stappen mensen over naar linux/mac/what ever en dat willen ze ook niet.
Neelie Kroes.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of gewoon even een PDF-je maken vanuit Pages. Zo dóm dat dat met Office geeneens kan zonder Acrobat te kopen of genoegen nemen met een ander, net niet formaat wat geen hond kan openen.
Bij mijn oude werkgever hadden we ook Dell, daar moest net zo makkelijk een RMA door de monteur ingevuld worden die binnen een paar dagen terugkwam met de onderdelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dat noem je goede service?![]()
Dell komt bij mij de volgende werkdag langs en vervangt ter plekke wat nodig is, de koffie is dan wel niet gratis en ik moet het zelf zetten en dan ook nog een keer voor de service-monteur maar dat heb ik er wel voor over.
En dat systeem kost me geen 1400 ¤ en heeft geen enkele van de door jouw genoemde nadelen.
Het is duidelijk waarom jij voor een Mac kiest maar gebruik dan terechte argumenten over de Apple service zijn ook genoeg klachten te vinden en hetzelfde geldt voor Dell, HP, Sony enz.
En ik noem Dell, wat is daar dan precies nutteloos aan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
ja en wij hebben een service contract met een bedrijf die het dezelfde dag nog komt doen...... nutteloze informatie van je... het ging over de service van Apple, Dell HP en Sony zelf...
Even de OP lezen hoor, spellen spelen was geen eis van TS. Terwijl iets basaals als de taal van het OS aanpassen dat zomaar zou kunnen zijn. Mijn vrouw en ik hebben aparte user accounts, zij werkt graag op een Nederlands OS, ik op een Engels. Geen probleem, icm fast user switching (MS term, kweet ff niet hoe dat bij Apple precies heet) hebben we elke keer onze eigen taal en ik kan de hare zo even aanpassen als ik onder dat account even iets moet doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow ja, Draait Crysis al goed op een Mac??
dat klopt niet geheel... de powerPC chips an sich waren niet het probleem. wel dat Photoshop een aantal diep ingrijpende grafische code bevat die op een redelijk diep niveau gebruik maken van de rekenmogelijkheden van de processor (vooral floating puntberekeningen) ...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat advies hebben ze gegeven in 2003 omdat de PowerPC chips die IBM maakte en op dat moment in de Macs van Apple werden geleverd zich niet qua prestaties konden meten met de chips van Intel en AMD die je in veel PC's terugvindt.
Apple heeft dit probleem aangepakt door PowerPC te dumpen en over te stappen op Intel, dus het advies van Adobe van destijds is compleet niet relevant meer.
Kan je even een bron er bij doen dat Neelie zich bemoeid heeft met de functionaliteit van Word?quote:
Het is geen kwaliteit van een platform of er een specifieke applicatie wel of niet op draait. Je kunt ook geen OmniGraffle (om maar wat te noemen) in Windows draaien, maar dat is natuurlijk geen reden dat Windows een slecht platform is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow ja, Draait Crysis al goed op een Mac??
Dat kan dat hangt geheel van de gemaakte afspraken af.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef rishi120 het volgende:
[..]
Bij mijn oude werkgever hadden we ook Dell, daar moest net zo makkelijk een RMA door de monteur ingevuld worden die binnen een paar dagen terugkwam met de onderdelen.
Dus dat MS eigen, gesloten en bizarre formaten gaat verzinnen is de schuld van Kroes?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Neelie Kroes.
Daar heeft Apple nog geen last van en gaan ze ook nooit krijgen.
Neelie Kroes schiet niet in de stress als Microsoft open standaarden als PDF zou omarmen hoor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Neelie Kroes.
Daar heeft Apple nog geen last van en gaan ze ook nooit krijgen.
OpenOffice.org hier heeft ook Kerning. Geen idee wat het is, ik ben geen tekstschrijver, maar ik heb het wel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of gewoon even een PDF-je maken vanuit Pages. Zo dóm dat dat met Office geeneens kan zonder Acrobat te kopen of genoegen nemen met een ander, net niet formaat wat geen hond kan openen.
Niet met Word.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Kan je even een bron er bij doen dat Neelie zich bemoeid heeft met de functionaliteit van Word?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |