abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71797405
Deel 1: Mac vs PC, (ja, again :') )
quote:
Nu wil ik dus een nieuwe computer kopen. Waarom? Nja, ik photoshop graag, en dan ook echt hoge resoluties. Met mn huidige laptop (Core 2 Duo 1.6 Ghz ) duurt het gewoon een eeuw voordat een brush verschijnt, of een bewerking is gedaan. En dat ding heeft een klein scherm en is gewoon irritant. Tijd voor een nieuwe.

Nu heb ik dus ongeveer 1400 euro te besteden, maar zoveel wilde ik er in eerste instantie niet aan uit geven.

Nu kwam ik toevallig ooit eens een keer op de apple site, en pff, wat ziet de iMac er geil uit.
Lekker groot 24 inch scherm, alles lekker in één kast dus geen geouwehoer met 2976 kabels, en het ziet e rgewoon gelikt uit.

Dit ding kost dus 1400 euro. Best veel geld zou je zeggen, nja dat is t ook, als je kijkt naar de specs;

2,66-GHz Intel Core 2 Duo
4 GB geheugen
640-GB hardeschijf
NVIDIA GeForce 9400M (is dit geen mobiele kaart?)
24 inch LED Cinema scherm.

Vooral dat laatste punt is enorm geil. Aangezien kleur, en beeld voor mij ultra belangrijk zijn (van het scherm dan), en ik het iMac scherm een paar keer heb mogen bewonderen ben ik gewoon totaal verliefd. (Dat scherm zelf kost 850 euro lost bij Apple)

Maar nu twijfel ik dus; Voor die 1400 euro koop een pc met Core i7 920/of beter processor, 6 gb werkgeheugen, 1 TB of meer HD (heb niet té veel nodig), Ati Radeon 4850 en een 24 inch HP TruBrite scherm.

En Windows 7 komt zo uit (of is al uit) en biedt ondersteuning voor quad-cores (dacht ik).

Maar toch neig ik naar de mac, waarom? Kan iemand mij overtuigen om de Mac te kopen, of juist de PC? Wat er vooral op gedaan gaat worden is Photoshop. Ohja, en heeeeeeeel veel downloaden. Usenet.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_71797479
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:01 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Ik werk veel met mijn toetsenbord. Naar een muis grijpen is een extra handeling, en dus juist niet gebruiksvriendelijk.
Vensters van dezelfde applicatie? Op mijn MacBook is dat:

- F10 (= Exposé voor 1 applicatie)
- Cursortoetsen (venster selecteren)
- Enter (bevestigen)

Met F9 open ik Exposé voor alle open vensters, waarin ik met Tab door de applicaties heen kan gaan (nl. door de "F10-exposé's" van de verschillende applicaties). Om bv. een specifiek venster van een specifieke applicatie te kunnen selecteren.

Kan dus gewoon met je toetsenbord.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:25:52 #3
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71797547
Hè ja, nog een topic. Daar zaten we echt op te wachten. Heb je nog vragen open staan?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71797591
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:25 schreef Iblis het volgende:
Hè ja, nog een topic. Daar zaten we echt op te wachten. Heb je nog vragen open staan?
Niet echt vragen, maar het leest lekker weg.
En ik weet nog steeds niet wat ik moet doen,
Dikke Windows 7
Of geile Mac Os.
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:29:43 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71797659
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:27 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Niet echt vragen, maar het leest lekker weg.
En ik weet nog steeds niet wat ik moet doen,
Dikke Windows 7
Of geile Mac Os.
Nou, zet het op een rijtje. Pro en contra zeg maar. Als jij uiterlijk een pre vindt, dan scoort dat voor de iMac, enz.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71797688
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nou, zet het op een rijtje. Pro en contra zeg maar. Als jij uiterlijk een pre vindt, dan scoort dat voor de iMac, enz.
Heb ik gedaan, maar ik kan niet kiezen.
Want ik wil NU een pc, maar ik wil niet 2-3-4-5 maanden wachten op de nieuwe iMac.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:33:04 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71797748
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:30 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, maar ik kan niet kiezen.
Want ik wil NU een pc, maar ik wil niet 2-3-4-5 maanden wachten op de nieuwe iMac.
Je kunt ook nu een nieuwe iMac kopen. Over 2-3-4-5 maanden zijn er ook nieuwe Dells en zo. Met een computer doe je toch langere tijd. Je loopt vanzelf achter de feiten aan.
pi_71797820
Na zoveel topics zou je toch wel moeten weten wat je wil...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71797844
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je kunt ook nu een nieuwe iMac kopen. Over 2-3-4-5 maanden zijn er ook nieuwe Dells en zo. Met een computer doe je toch langere tijd. Je loopt vanzelf achter de feiten aan.
Maar als de iMac's er al 5,5 maand zijn, en wss na 2 maanden nieuwe kopen, waarom zou ik dan niet wachten? En zeker omdat men denkt dat ze goedkoper worden dan de huidige lijn.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:38:44 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71797880
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:37 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Maar als de iMac's er al 5,5 maand zijn, en wss na 2 maanden nieuwe kopen, waarom zou ik dan niet wachten? En zeker omdat men denkt dat ze goedkoper worden dan de huidige lijn.
Maar dan heb je NU niets. Je boort jezelf twee maanden goddelijk genot door de neus hè.
pi_71798018
Gewoon nu die geile iMac kopen.
pi_71798069
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Maar dan heb ik over 2 maanden spijt dat ik de nieuwe nog geilere iMac niet heb gekocht waardoor ik nooit meer een mac zal kopen.
En ohja, voor mij als 18 jarige pauper, is het veel geld.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:47:10 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71798098
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:44 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Uiteindelijk boeit het niet, het is toch een redelijk bekend psychologisch mechanisme dat mensen hun eigen keuzes naderhand goedpraten. Als je nu koopt denk je over 3–6 maanden ‘ha ik heb er nu al fijn drie maanden plezier van gehad en die nieuwe is toch niet zoveel goedkoper’ en anders denk je over 3–6 maanden ‘goed dat ik gewacht heb, want hij is toch wel duidelijk goedkoper’.
pi_71798112
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:46 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Maar dan heb ik over 2 maanden spijt dat ik de nieuwe nog geilere iMac niet heb gekocht waardoor ik nooit meer een mac zal kopen.
Ik als 18jarige medestudent heb 2 weken terug een Mac besteld en zodra hij binnenkwam kon het me verotten hoe mooie opvolgers er komen.
pi_71798239
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:47 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik als 18jarige medestudent heb 2 weken terug een Mac besteld en zodra hij binnenkwam kon het me verotten hoe mooie opvolgers er komen.
Pff, ganz geil. Pics?
pi_71798369
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:52 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Pff, ganz geil. Pics?
Neh niet echt bijzonder
Heb overigens de 20 inch, met draadloos toetsenbord, muis & 4 GB.
pi_71798412
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:57 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Neh niet echt bijzonder
Heb overigens de 20 inch, met draadloos toetsenbord, muis & 4 GB.
Waar gebruik je de mac voor? Specifieke progjes enzo?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:59:48 #18
245513 vosje1212
ict-liefhebber
pi_71798448
Ik zou voor die pc gaan, en dan 30 inch scherm ofzow. dan heb je nog wat beters.
gebruik je al portableapps???
pi_71798467
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:46 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Je weet dat je Dell al verouderd is op het moment dat hij thuisbezorgd wordt he?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_71798562
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:58 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Waar gebruik je de mac voor? Specifieke progjes enzo?
Ik studeer Media Publishing dus gebruik het voor Photoshop, Illustrator etc.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:05:04 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71798622
Zo makkelijk installeer je op een mac.
pi_71798665
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:03 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Ik studeer Media Publishing dus gebruik het voor Photoshop, Illustrator etc.
Werkt PS enzo lekker snel? Je hebt de 2,66 Ghz proc neem ik aan?
De 2 dingen die ik enorm belangrijk vind zijn:
1. PS moet snel, uber snel werken. Heb geen zin om 10 sec te wachten op een hue/saturation bewerking bijv. Schakelen tussen bestanden moet snel gaan in PS, PS moet gewoon totaal lag loos en snel zijn.
2. Het scherm moet de juiste kleuren weergeven.
pi_71798668
In alle eerlijkheid, ik moet trouwens wel zeggen dat ik kleurbeheersing en bewerking op een Mac echt waanzinnig ingewikkeld vind. Vooral als je zelf foto's afdrukt of graag op het internet zet kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan. Ik weet dat dat komt doordat (bijna) heel de wereld IE gebruikt met brakke colorspace ondersteuning, maar dan wel de juiste colorspace in je foto zien te krijgen is wel een grote uitdaging. Voor professionals vast een piece of cake, maar ik heb er aardig wat mee zitten tobben destijds.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:09:16 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71798736
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je weet dat je Dell al verouderd is op het moment dat hij thuisbezorgd wordt he?
En voor een Mac geldt dat niet?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71798791
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:09 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En voor een Mac geldt dat niet?
Tussen model updates van een iMac zit gemiddeld 161 dagen. Ik weet niet of een Dell model het zo lang uithoudt, ik vrees eigenlijk van niet. (En dan bedoel ik uiteraard modeltechnisch verouderd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')