Een mac is ook een PC.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:20 schreef thedude0 het volgende:
De PC is in alle opzichten een betere keus. Qua hardware en qua software.
TS moet gewoon de PC halen, anders zit ie over een paar weken met buyer's remorse. Het hele hardware verhaal is compleet overbodig omdat het apparaat alleen wat out of the box Apple meuk kan draaien en verder niks. 1400 pleuro over de balk gesmeten vanwege marketing en uitstraling.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:31 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Een mac is ook een PC.
Photoshop is sneller op een PC met een i7 dan op die iMac. Goed scherm is alleen wel belangrijk voor je Photoshop. Dus je kan ook een iets goedkopere PC kopen met gewoon een goed non-TN scherm. Ik heb zelf een AMD Phenom X4 940 die is wel minder snel dan i7 maar draait photoshop wel prima (ik photoshop ook veel), en persoonlijk vind ik dat je dat geld dan beter aan een goed scherm kan geven.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:54 schreef appelsjap het volgende:
Nu wil ik dus een nieuwe computer kopen. Waarom? Nja, ik photoshop graag, en dan ook echt hoge resoluties. Met mn huidige laptop (Core 2 Duo 1.6 Ghz) duurt het gewoon een eeuw voordat een brush verschijnt, of een bewerking is gedaan. En dat ding heeft een klein scherm en is gewoon irritant. Tijd voor een nieuwe.
Nu heb ik dus ongeveer 1400 euro te besteden, maar zoveel wilde ik er in eerste instantie niet aan uit geven.
Nu kwam ik toevallig ooit eens een keer op de apple site, en pff, wat ziet de iMac er geil uit.
Lekker groot 24 inch scherm, alles lekker in één kast dus geen geouwehoer met 2976 kabels, en het ziet e rgewoon gelikt uit.
[ afbeelding ]
Dit ding kost dus 1400 euro. Best veel geld zou je zeggen, nja dat is t ook, als je kijkt naar de specs;
2,66-GHz Intel Core 2 Duo
4 GB geheugen
640-GB hardeschijf
NVIDIA GeForce 9400M (is dit geen mobiele kaart?)
24 inch LED Cinema scherm.
Vooral dat laatste punt is enorm geil. Aangezien kleur, en beeld voor mij ultra belangrijk zijn (van het scherm dan), en ik het iMac scherm een paar keer heb mogen bewonderen ben ik gewoon totaal verliefd. (Dat scherm zelf kost 850 euro lost bij Apple)
Maar nu twijfel ik dus; Voor die 1400 euro koop een pc met Core i7 920/of beter processor, 6 gb werkgeheugen, 1 TB of meer HD (heb niet té veel nodig), Ati Radeon 4850 en een 24 inch HP TruBrite scherm.
En Windows 7 komt zo uit (of is al uit) en biedt ondersteuning voor quad-cores (dacht ik).
Maar toch neig ik naar de mac, waarom? Kan iemand mij overtuigen om de Mac te kopen, of juist de PC? Wat er vooral op gedaan gaat worden is Photoshop.Ohja, en heeeeeeeel veel downloaden. Usenet.
Wat eenquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:17 schreef Tahiti het volgende:
Ga naar een Apple winkel en neem een usb stick mee met je eigen fotos en bekijk ze op dat 24" scherm. Dan is de keus gauw gemaakt, plus het feit dat OSX nu eenmaal erg fijn en probleemloos werkt.
Ja, een 24" beeldbuis, dàt is relaxedquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:56 schreef Netsplitter het volgende:
Led schermen zuigen.
Zijn zeer slecht te calibreren.
Dus pas ik zou die iMac niet kopen.
Ja hahahahaquote:Op maandag 10 augustus 2009 21:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, een 24" beeldbuis, dàt is relaxed
To add more specific information on this display:quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:45 schreef Tijn het volgende:
De iMac heeft een H-IPS scherm, dat is praktisch hetzelfde als S-IPS.
Ik gebruik sRGB nooit AdobeRGB.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
To add more specific information on this display:
Its gamut coverage of sRGB is 95%, and 73% of Adobe RGB. By comparison an Eizo ColorEdge CE240W, also retailing for around $800 covers around 94% of AdobeRGB. I have no connection with Eizo BTW.
Daarbij zit er een glasplaatje over het scherm heeft, vandaar het glossyuiterlijk.
Daar gaan een hoop calibratiesystemen van over hun nek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |